De NSDAP had zowel extreem linkse als extreem rechtse denkbeelden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:20 schreef _.-SAF-._ het volgende:
Die eeuwige vergelijkingen met Hitler weer, waar vreemd genoeg vrijwel alleen Links dat hanteert, terwijl NSDAP juist extreem-links was.
Jodenvervolging heeft niks met rechts te maken, stelletje debielen.
Ongepaste acties vragen om ongepaste tegenmaatregelen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:54 schreef haaahaha het volgende:
Prima, blijft dat de vergelijking met de duitsers ongepast is.
Worden de asielzoekers ook naar kampen gebracht en vermoord?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
En ja, je mag de werkwijze die men blijkbaar hanteert best vergelijken met 40-45. Want veel meer vergelijkingsmateriaal hebben we niet in de recente geschiedenis.
Ah, het is dus waar.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:18 schreef keesjeislief het volgende:
Ga even ergens anders kinderachtig lopen doen puistenkop.
* Het*quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Worden de asielzoekers ook naar kampen gebracht en vermoord?
Hebben deze asielzoekers geen bericht gekregen dat ze ongewenst zijn en weer terug moeten naar hun land?
De Joden en andere tegenstanders van de Nazi's werden zonder waarschuwing opgepakt en in kampen gestopt, deze gelukszoekers echter niet!
Niet in Nederland. Maar wellicht moet je daar de canon nog even op naslaan.quote:Edit: de volksverhuizingen en moordpartijen van Stalin gingen door na 1945 hoor![]()
Als de CU nu vergelijking met de Armeense holocaust had gelegd?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:38 schreef Yildiz het volgende:
Prachtig dat ze het niet tof vind, maar kan ze een overtuigend verschil aantonen?
Jammerrrrr
Joden werden in Nederland al in 1933 deporteerd naar Duitsland. Toen was er van vernietigingskampen nog helemaal geen sprake.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef Het_hupt het volgende:
De Joden en andere tegenstanders van de Nazi's werden zonder waarschuwing opgepakt en in kampen gestopt, deze gelukszoekers echter niet!
Ja, maar dat kregen de Joden ook.quote:Hebben deze asielzoekers geen bericht gekregen dat ze ongewenst zijn en weer terug moeten naar hun land?
Hee ik geef je weer gelijkquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
* Het*
*ging*
*over*
*de*
*manier*
*van*
*oppakken*
[..]
Niet in Nederland. Maar wellicht moet je daar de canon nog even op naslaan.
V.
Ach Verbal toch. Zelfs na een vergelijking met de Nazi's moet de aanvallende persoon verdedigd en Verdonk weer onderuit getrapt worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ach ja, de verkiezingenKunnen we weer beledigd het slachtoffer uithangen in de hoop op sympathiestemmen...
V.
tuurlijkquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:44 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Joden werden in Nederland al in 1933 deporteerd naar Duitsland. Toen was er van vernietigingskampen nog helemaal geen sprake.
En om alle mensen die bijv destijds uit Bosnie en Kosovo zijn gevlucht gelukszoekers te noemen slaat natuurlijk nergens op.
tuurlijkquote:Ja, maar dat kregen de Joden ook.
Begint het op te vallen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ach Verbal toch. Zelfs na een vergelijking met de Nazi's moet de aanvallende persoon verdedigd en Verdonk weer onderuit getrapt worden.
Alles is geoorloofd in de strijd tegen het 'monster Verdonk', zo lijkt het.
Inderdaad, en de marechaussee spreken ook geen Duits!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Worden de asielzoekers ook naar kampen gebracht en vermoord?
Hebben deze asielzoekers geen bericht gekregen dat ze ongewenst zijn en weer terug moeten naar hun land?
Edit: de volksverhuizingen en moordpartijen van Stalin gingen door na 1945 hoor![]()
Of je leest even waar het [i]precies over gaat.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ach Verbal toch. Zelfs na een vergelijking met de Nazi's moet de aanvallende persoon verdedigd en Verdonk weer onderuit getrapt worden.
Sorry, maar Verdonk heeft veel aan zichzelf te wijten. Haar vreemdelingenbeleid hangt van willekeur en politiek opportunisme aan elkaar. En dat geeft bij veel mensen een hele vieze smaak.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:46 schreef Disorder het volgende:
Huizinga had beter kunnen zeggen: “Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denkenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:49 schreef Colnago het volgende:
Huizinga heeft wel gelijk, ongewenste mensen deporteren omdat je ze hier niet wilt is hetzelfde als wat in de oorlogsjaren gebeurde.
Toen lieten we dat ook allemaal toe en wat dat betreft is er hoop als er meer mensen zoals Huizinga hun mond open doen.
Dat is geloof ik precies wat ze ook heeft gezegd.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef allblack het volgende:
[..]
Huizinga had beter kunnen zeggen: “Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denken
aan hoe collaborateurs vroeger de Joden kwamen ophalen.” Dan heeft het minder een nazistische lading, maar je raakt de verantwoordelijke voor dit beleid en haar steunbetuigers even hard met je kritiek.
Over de Iraanse homo's hoor ook Geert Wilders niet, want dat komt goed uit in de rechtse kraam.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Sorry, maar Verdonk heeft veel aan zichzelf te wijten. Haar vreemdelingenbeleid hangt van willekeur en politiek opportunisme aan elkaar. En dat geeft bij veel mensen een hele vieze smaak.
Toen ze in het voorjaar via de rechtervleugel probeerde de macht in de VVD probeerde te grijpen heeft ze ordinair geprobeerd zich ten koste van alles te profileren over de rug van Taida Pasic en Ayaan Hirsi Ali. En nu de CDA en VVD dringend stemmen uit het midden moeten hebben krijgen Iraanse homo's plotseling allemaal een verblijfsvergunning om de CU de pas af te snijden. Bah.
Misschien wel maar waarom mag je nooit vergelijkingen maken met WO2?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef allblack het volgende:
[..]
Huizinga had beter kunnen zeggen: “Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denken
aan hoe collaborateurs vroeger de Joden kwamen ophalen.” Dan heeft het minder een nazistische lading, maar je raakt de verantwoordelijke voor dit beleid en haar steunbetuigers even hard met je kritiek.
...en je denkt dat Verdonk en alle andere mensen die problemen hebben met begrijpend lezen niet met de 'boehoehoe-ik-word-Hitler-genoemd'-tragiek aan de haal zou(den) zijn gegaan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef allblack het volgende:
[..]
Ah ok, dus dan mag je iemand met Nazi's vergelijken! Tof. Zal het onthoudenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Sorry, maar Verdonk heeft veel aan zichzelf te wijten. Haar vreemdelingenbeleid hangt van willekeur en politiek opportunisme aan elkaar. En dat geeft bij veel mensen een hele vieze smaak.
Er wordt helemaal niemand met nazi's vergeleken.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ah ok, dus dan mag je iemand met Nazi's vergelijken! Tof. Zal het onthouden
Doe eens een klein beetje normaal manquote:
Jij bent echt dom hè?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:23 schreef keesjeislief het volgende:
Doe eens een klein beetje normaal man![]()
Ja, als jij het zegt. Maar even serieus, hoe kun je nou zo bizar gaan zitten doen op een fucking internetforum? Je bent echt niet helemaal goed hoor.quote:
My thoughts exactly.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, als jij het zegt. Maar even serieus, hoe kun je nou zo bizar gaan zitten doen op een fucking internetforum? Je bent echt niet helemaal goed hoor..
Huizinga is dus de boodschapper en niet degene die de associatie maakt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:18 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is gewoon heel dom van mevrouw Huizinga. Ben benieuwd wat de fractie vindt van deze uitspraak, want dat moet je gewoon niet doen in de media. Voor de CU lijkt het me gewoon niet wenselijk om op dit moment met modder te gaan gooien. Zéker niet naar een mogelijke coalitiepartner (zie ik overigens zelf ook niet zitten, maar het is een mogelijkheid voor CU).
[..]
Nee, dan is ze nu lekker bezig
Noem eens wat concrete voorbeelden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 04:56 schreef sigme het volgende:
Als Huizinga anderen (oudere burgers die zelf de oorlog hebben meegemaakt) aanhaalt om een vergelijking te maken, dan maakt nog steeds zij de vergelijking.
En terecht.
Verdonk zou zich inhoudelijk moeten verweren, het lijkt nu wel erg of haar diensten zich inderdaad schuldig maken aan razzia-achtige overvallen, maar dat je dat niet zo mag noemen.
En voor zover ik weet is dat ook zo. De Nederlandse overheid gaat op een manier met mensen om waar de honden geen brood van lusten. Niet-Nederlanders, voornamelijk, waardoor er weinig bloed uit vloeit. Allemaal democratisch verantwoord en binnen de rechtsstaat (wel buiten de rechter om, dat wel), dus kritiek is ongepast. "We" hebben het immers zelf gewild?
Concrete voorbeelden waarvan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 08:49 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Noem eens wat concrete voorbeelden.
Van die hondse behandeling van de mensen die opgehaald worden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Concrete voorbeelden waarvan?
Van Verdonk die niet op de inhoud van kritiek ingaat?
Ik wil me niet beperken tot het "ophalen" hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Van die hondse behandeling van de mensen die opgehaald worden.
Owww, ja van die dingen. Ik weet niet, ik dacht dat je concretere voorbeelden zou hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wil me niet beperken tot het "ophalen" hoor.
Maar goed. Concreet voorbeeld daarvan: zie OP.
Er was ook recent een uitzending van Netwerk, over de methoden bij uitzetting.
Niet zo heel lang geleden bleek een detentiecentrum levensgevaarlijk.
Ondanks alle toezeggingen, wetten, regels, aanmaningen van Amnesty, blijven er kinderen in cellen gestopt worden.
Ondanks alle toezeggingen, wetten, regels, worden illegalen behandeld alsof ze minder rechten hebben dan criminelen. Alsof ze zomaar in de gevangenis gegooid mogen worden.
De ombudsman heeft met enige regelmaat melding gemaakt van totaal onjuiste behandeling ven mensen.
Er was ook nog iets met asielzoekers die met melding over asielzoekverleden aan vreemde autoriteiten worden overhandigd.
Hmmm... iets met verhoren asielzoekers door buitenlandse agenten, zonder dat de verhoorden hiervan op de hoogte waren én zonder aanwezigheid Nederlandse vertegenwoordiger.
Oh ja - die genaturaliseerden die bij nader inzien met terugwerkende kracht geen Nederlander waren en daarna als niet-bestaande entiteiten door dit land zwierven.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen van wie bekend is dat ze niet weg kunnen, te beroven van alle mogelijkheden voor een normaal bestaan.
Van die dingen.
Wat verwacht je? Dat ik de namen en individuele verhalen erbij ga halen? Dat is toch totaal oninteressant? Die namen & verhalen kan je zo vinden, bij de instellingen die zich ermee bezig houden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:36 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Owww, ja van die dingen. Ik weet niet, ik dacht dat je concretere voorbeelden zou hebben.
Zou Verdonk Pavlov hebben gelezen? Verdonk als kwijlende hond.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:38 schreef onemangang het volgende:
Grappig. in het satirische boekje 'Hoe wordt ik politicus' (aanrader!) staat dat de snelste en meest effectieve wijze om de tegenpartij te demoniseren die persoon op de een of andere manier te vergelijken met Hitler. Werkt altijd. Zal Tineke Huizinga dit boekje hebben gelezen?
Als Verdonk het uitzetbeleid in één zin met WO2 ziet verschijnen ageert ze instinctief en denkt ze dat ze met Hitler is vergeleken. Wat Huizinga beweerde was alles behalve dat.quote:Wanneer een prikkel A (het signaal) herhaaldelijk voorafgaat aan prikkel B (het voeren) dat een bepaald gedrag (kwijlen) oplevert, dan zal op den duur prikkel A reeds dat gedrag opleveren, ook zonder prikkel B.
Dat wat echt waar is? Dat Huizinga gebeld wordt door meerdere ouderen? Of dat er mensen bellen? Of dat er mensen 's nachts van hun bed gelicht worden?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:44 schreef haaahaha het volgende:
Laat ik m'n post iets verduidelijken, dit is natuurlijk ook geen porem.
Kijk, in de openingspost wordt gemeld dat mevr huizinga vaak wordt gebeld door ouderen die aan de oorlog moeten denken als ze zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet.
Op basis daarvan brengt huizinga de vergelijking in de media.
Maar als ik dat lees vraag ik me af, hoe vaak wordt huizinga gebeld? Met andere woorden, hoe vaak zien ouderen die verschijnsel? Is dat 100 keer per maand? 50 keer per maand? 10 keer per maand? 1 keer per maand? Daar wordt verder niks over gezegd. Ik vind het argument dat ze vaak wordt gebeld dan ook niet echt sterk. In ieder geval niet sterk genoeg om klakkeloos aan te nemen dat wat huizinga daar roept ook echt waar is.
Nee, want zoals ik er duidelijk bij stelde, beperkte ik me er niet toe.quote:Daarnaast, hoe is die behandeling van het ophalen van asielzoekers? Ook daar krijg ik niet echt een sterk antwoord op. Het is zoals je in je post al laat zien, sigme, over het algemeen vage voorbeelden en voorbeelden die niet zozeer met de uitzetting van doen hebben. Je beschrijft namelijk veel voorbeelden in je post die niks met de manier van uitzetting die blijkbaar vroeg in de ochtend plaatsvind te maken heeft.
Weet jij wat de grond is voor detentie van illegalen / uitgeprocedeerde asielzoekers?quote:Al met al vind ik het 'bewijs' van huizinga flinterdun, en zeker niet sterk om een vergelijking te maken met de duitse aanpak om joden op te halen.
Jawel dat doen we wel. Niet liegen aub.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:08 schreef sigme het volgende:
Komt bij dat 'gewapend en gemaskerd' arresteren, midden in de nacht. Dat doen we met topcriminelen niet, met terreurverdachten niet, alleen met illegalen.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben, dat dat in enkel geval wel gebeurt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Jawel dat doen we wel. Niet liegen aub.
Nee hoorquote:En illigalen zijn trouwens ook criminelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |