abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:48:37 #101
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42814433
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:45 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Er zijn misschien, heel misschien mensen die de vergelijkingen tussen het beleid van Verdonk en de ellende van de Nazi's meer dan beu zijn?
Ooit daar eens over nagedacht?
Je zou misschien, heel misschien eens kunnen ingaan op de aanleiding van het geheel ipv te huilen als een baby met volle luier? Misschien ten overvloede hoor, het is ten slotte pas 10x genoemd in dit topic, maar het zijn oudere burgers die de oorlog zelf hebben meegemaakt die gerefereerd hebben aan de razia's uit WOII.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:49:12 #102
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42814449
Ik ben het met Huizenga eens dat een dergelijke gewelddadige arrestatie en uitzetting te ver gaat, maar daarna maakt de CU-vrouw de fout door deze handelswijze te vergelijken met de arrestatie van Joden in WOII. Dat is een vergelijking appels en peren, die totaal geen houdt snijdt. Een uitspraak die de CU onwaardig is en de partij niet helpt in haar ambitie deel te nemen in een volgend kabinet.
Pugna Pro Patria
pi_42814450
Mevrouw huizinga zegt niets wat niet kan. Als mensen inderdaad door een soort arrestatieteam 's nachts van hun bed worden gelicht is dat gewoon fout en diep- en dieptriest.

Een voorzichtige vergelijking met nazi-praktijken is m.i. dan niet buitensporig.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:50:29 #104
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42814498
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:47 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Is dat zo?
ik zie anders geen spellingsfouten bij jou, dus die vergelijking klopt niet
Trek de enige mogelijke conclusie, zou ik zeggen. .
Fotoboek
pi_42814510
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:42 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Verdonk heeft niets fout gedaan!
Huh? Heb je het niet gevolgd dan? Iedereen is razend op haar omdat ze een debat over heel iets anders hiervoor misbruikt heeft en een cameraploeg had laten komen - ze sprak niet tot Tineke maar tot de camera. Echt nog nooit eerder vertoond en ver beneden de maat, zelfs in verkiezingstijd. Dit kan echt niet en zou grote consequenties moeten hebben.

Dat zoveel redelijke en milde en verstandige mensen zich zo'n zorgen maken over de hardheid van het beleid, zou dat de minister en haar kritiekloze aanhangers niet eens aan het denken moeten zetten in plaats van die pavlov-reactie.

Blijkbaar vinden sommigen het totaal niet interessant wat er in WO2 is gebeurd en moeten we dat vooral vergeten. Dat is pas schandalig Rita.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:53:08 #106
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42814574
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ben het met Huizenga eens dat een dergelijke gewelddadige arrestatie en uitzetting te ver gaat, maar daarna maakt de CU-vrouw de fout door deze handelswijze te vergelijken met de arrestatie van Joden in WOII. Dat is een vergelijking appels en peren, die totaal geen houdt snijdt. Een uitspraak die de CU onwaardig is en de partij niet helpt in haar ambitie deel te nemen in een volgend kabinet.
En op wat voor kromme manier zou een uitspraak die direct voortvloeit uit telefoontjes van mensen die zelf WOII hebben meegemaakt en met die vergelijking kwamen nav de behandeling van asielzoekers geen hout snijden?
Fotoboek
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:54:40 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42814616
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar vinden sommigen het totaal niet interessant wat er in WO2 is gebeurd en moeten we dat vooral vergeten. Dat is pas schandalig Rita.
Dat staat nergens

Rita, is boos omdat haar beleid vergeleken wordt met dat beleid dat meer dan 6 miljoen mensen de dood heeft ingejaagd en die vergelijking is idd gewoon schaamteloos en heeft niet met politiek te maken.

Maar schijnbaar is het tegenwoordig mode om op deze manier met modder te gooien.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42814633
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:48 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Je zou misschien, heel misschien eens kunnen ingaan op de aanleiding van het geheel ipv te huilen als een baby met volle luier? Misschien ten overvloede hoor, het is ten slotte pas 10x genoemd in dit topic, maar het zijn oudere burgers die de oorlog zelf hebben meegemaakt die gerefereerd hebben aan de razia's uit WOII.
Juist dat is het punt, daar worden een hoop mensen beu van.
En de aanleiding? Het is imo een geweldadige, maar noodzakelijke manier om deze mensen op te halen. Deze mensen hebben hun zinnen gezet om hier te kunnen blijven, en hebben er alles voor over om dat te kunnen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42814667
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mevrouw huizinga zegt niets wat niet kan. Als mensen inderdaad door een soort arrestatieteam 's nachts van hun bed worden gelicht is dat gewoon fout en diep- en dieptriest.

Een voorzichtige vergelijking met nazi-praktijken is m.i. dan niet buitensporig.
Bovendien vertelt ze gewoon wat ze van mensen uit het land te horen krijgt, en haar achterban is niet zo radicaal, en ze formuleert het heel zorgvuldig en trekt geen 1 op 1 vergelijking. Hetzelfde geldt voor de discussie over het Kopgeld waar ze ook al zo'n nummertje van maken. Politieagenten die bonussen krijgen om illegalen op te pakken en daardoor in gewetensconflict komen. Maakt Rita allemaal niet uit maar zodra je de geschiedenis erbij haalt slaat ze op tilt.

Ik vind het zo langzamerhand zo hypocriet, ik heb er echt geen woorden voor. Ik hoop echt dat ze een miezerig kamerlid wordt die door minister Aboutaleb voortdurend op haar nummer wordt gezet
pi_42814672
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:50 schreef SCH het volgende:

[..]

t heeft en een cameraploeg had laten komen - ze sprak niet tot Tineke maar tot de camera
Deed dit ook niet een scholiere toen ze het land uit moest?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:57:08 #111
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_42814683
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:48 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nee hoor, 'k doe precies het zelfde als de Verdonk bashers
Met het verschil dat hen die jij Verdonk bashers (de hunnie's) noemt voor een groot deel nog aan onderbouwing doen en hierdoor dat wat jij demonisering noemt nog enige kracht bijzetten, waar jij samen met martijn_77 gewoon wat in het wilde weg schreeuwt over linkse kwezels en huilt over demonisering terwijl het sterk de vraag is of dit wel het geval is en Huizinga niet gewoon een punt had. Namelijk dat de manier waarop asielzoekers nu opgepakt worden niet wenselijk is om maar even terug te komen op het onderwerp.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_42814710
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Rita, is boos omdat haar beleid vergeleken wordt met dat beleid dat meer dan 6 miljoen mensen de dood heeft ingejaagd en die vergelijking is idd gewoon schaamteloos en heeft niet met politiek te maken.
Nee man, wat bazel je nou? Heb je de uitspraken van Tineke uberhaupt gehoord?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:59:14 #113
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42814733
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:57 schreef t-8one het volgende:
Namelijk dat de manier waarop asielzoekers nu opgepakt worden niet wenselijk is om maar even terug te komen op het onderwerp.
Hoe zouden ze dan het land uitgezet moeten worden? Want ik neem niet aan dat ze reageren op een briefje met het verzoek of ze voor datum X vertrokken willen zijn.

Ik ben dan wel erg benieuwd hij dit ingekleed dient te worden.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42814761
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:57 schreef t-8one het volgende:

[..]

Met het verschil dat hen die jij Verdonk bashers (de hunnie's) noemt voor een groot deel nog aan onderbouwing doen en hierdoor dat wat jij demonisering noemt nog enige kracht bijzetten, waar jij samen met martijn_77 gewoon wat in het wilde weg schreeuwt over linkse kwezels en huilt over demonisering terwijl het sterk de vraag is of dit wel het geval is en Huizinga niet gewoon een punt had. Namelijk dat de manier waarop asielzoekers nu opgepakt worden niet wenselijk is om maar even terug te komen op het onderwerp.
Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet?
Dat dient deze CU huilie zich toch aan het kabinet te wenden?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:00:21 #115
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42814762
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:55 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Juist dat is het punt, daar worden een hoop mensen beu van.
En de aanleiding? Het is imo een geweldadige, maar noodzakelijke manier om deze mensen op te halen. Deze mensen hebben hun zinnen gezet om hier te kunnen blijven, en hebben er alles voor over om dat te kunnen.
Als dat het punt zou zijn, dan had Verdonk die tv-ploeg van haar moeten inladen in haar dienstauto en al die oudjes afgaan om die eens flink de les lezen wat zij denkt over een vergelijking met WOII ipv publiciteitsgeil een zachte CU-mevrouw af te slachten die slechts de mening van haar achterban uitdroeg. En ik begrijp niet hoe je nou beledigd kunt zijn door zo'n vergelijking als die komt van mensen die WOII zelf hebben meegemaakt. .
Fotoboek
pi_42814831
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Bovendien vertelt ze gewoon wat ze van mensen uit het land te horen krijgt, en haar achterban is niet zo radicaal, en ze formuleert het heel zorgvuldig en trekt geen 1 op 1 vergelijking. Hetzelfde geldt voor de discussie over het Kopgeld waar ze ook al zo'n nummertje van maken. Politieagenten die bonussen krijgen om illegalen op te pakken en daardoor in gewetensconflict komen. Maakt Rita allemaal niet uit maar zodra je de geschiedenis erbij haalt slaat ze op tilt.

Ik vind het zo langzamerhand zo hypocriet, ik heb er echt geen woorden voor. Ik hoop echt dat ze een miezerig kamerlid wordt die door minister Aboutaleb voortdurend op haar nummer wordt gezet
Ach, ik heb dat krantenartikel (VOORPAGINA!!!) uit De Telegraaf (over WO2 gesproken) bewaard over het 'spuugincident' en geniet er nog steeds van.

Een reconstructie á la JFK. Voor mij het bewijs dat we hier te maken hebben met een groepje misselijke rechtse eigenheimers. Zoals Rita Verdonk er ook een is.

Waarmee ik niet wil zeggen dat alles wat rechts is slecht is, want aan de linkerkant zitten er ook genoeg van dit soort. Maar dit zijn de echte tenenkrommers. Zoals je ze ook vindt op www.telegraaf.nl bij de artikelen waarop gereageerd kan worden.

Heerlijk als dat soort mensen in een hoekje geduwd worden. Daar horen ze thuis.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:02:56 #117
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42814841
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:00 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Hitler werd ook ooit democratisch gekozen. Of ben ik nu aan het demoniseren?
Fotoboek
pi_42814866
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:00 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Als dat het punt zou zijn, dan had Verdonk die tv-ploeg van haar moeten inladen in haar dienstauto en al die oudjes afgaan om die eens flink de les lezen wat zij denkt over een vergelijking met WOII ipv publiciteitsgeil een zachte CU-mevrouw af te slachten die slechts de mening van haar achterban uitdroeg. En ik begrijp niet hoe je nou beledigd kunt zijn door zo'n vergelijking als die komt van mensen die WOII zelf hebben meegemaakt. .
* Het_hupt mompelt toch iets van verkiezing in aankomst.
En misschien was de CU dame ook wel publiciteitsgeil, zoals alle politici!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:04:29 #119
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_42814904
quote:

[..]

Zit Verdonk niet in het kabinet dan?
Is zij niet de verantwoordelijke minister?

Of begrijp ik je niet?
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_42814929
quote:
Dat doet ze toch ook? Verdonk zit toch in het kabinet.
pi_42814948
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:02 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Hitler werd ook ooit democratisch gekozen. Of ben ik nu aan het demoniseren?
nu je het zegt, maar weinig van jou idolen zijn democratisch gekozen als ik het wel heb.
die waren beter in het geweldadig grijpen naar de macht.
pi_42814979
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:04 schreef t-8one het volgende:

[..]

Of begrijp ik je niet?
Dat zal het zijn
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:08:53 #123
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42815026
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:03 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

* Het_hupt mompelt toch iets van verkiezing in aankomst.
En misschien was de CU dame ook wel publiciteitsgeil, zoals alle politici!
Lekker is dat, je politieke keuze zal maar haar achterban voor zo dom houden dat ze denkt stemmen te kunnen winnen door zo te gaan huilen & stampvoeten over een vergelijking. Terwijl het echte onderwerp, nl. de mensonterende behandeling van asielzoekers, niet aan de orde komt. Ik zou nooit van m'n leven op zo'n demagoge stemmen, al zou ze wel mijn partij vertegenwoordigen. .
Fotoboek
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:09:37 #124
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_42815046
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:06 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Dat zal het zijn
Nou wees eens zo bereidwillig om het uit te leggen.

Neem gerust de tijd hoor, want ik ben niet de enige die jouw opmerking "Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet? Dat dient deze CU huilie zich toch aan het kabinet te wenden?" niet snapt.

ok, lets go again
danku lieve fans
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:09:48 #125
136 V.
Like tears in rain...
pi_42815053
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef _The_General_ het volgende:
Dus het is onmenselijk om de asielzoekers snel uit te wijzen in plaats van het 10 talle jaren lang laten weg rotten in azc centra zoals onder paars?
Wat mij vooral opvalt is dat Verdonk cs gewoon niet kunnen lezen.

Magoed, taal is het voertuig van de geest en het resultaat is er dan ook naar

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:10:50 #126
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42815089
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:05 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

nu je het zegt, maar weinig van jou idolen zijn democratisch gekozen als ik het wel heb.
die waren beter in het geweldadig grijpen naar de macht.
"jouw". En wat weet jij nou over mijn idolen Sjakie .
Fotoboek
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:11:22 #127
136 V.
Like tears in rain...
pi_42815103
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat staat nergens

En dát zegt Huizinga weer nergens...

Lees nou eens.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42815159
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee man, wat bazel je nou? Heb je de uitspraken van Tineke uberhaupt gehoord?
Ja, het staat zelfs gequote in de openingspost:
quote:
De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen 03.00 en 04.00 uur. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.
Ik vind zo'n vergelijking niet kunnen. Dit is in tegenstelling tot wat je in je vorige post zegt wel degelijk een 1 op 1 vergelijking. Ze trekt direct de vergelijking tussen het ophalen van joden door duitsers met het ophalen van asielzoekers. Prima dat je aan wil kaarten dat oudere mensen haar 'vaak' opbellen en het afgrijselijk te vinden dat asielzoekers op die manier opgehaald worden, maar er zijn ook andere manieren om dat duidelijk te maken.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:14:46 #129
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42815213
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt is dat Verdonk cs gewoon niet kunnen lezen.

Magoed, taal is het voertuig van de geest en het resultaat is er dan ook naar

V.
Het erge is dat ze steeds met wat voor scheve situatie dan ook wegkomt door op de man te gaan spelen. Het is een rücksichtloze kenau met blijkbaar het nodige politiek talent. .
Fotoboek
pi_42815218
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:13 schreef haaahaha het volgende:

[..]

[..]

Ik vind zo'n vergelijking niet kunnen. Dit is in tegenstelling tot wat je in je vorige post zegt wel degelijk een 1 op 1 vergelijking. Ze trekt direct de vergelijking tussen het ophalen van joden door duitsers met het ophalen van asielzoekers. Prima dat je aan wil kaarten dat oudere mensen haar 'vaak' opbellen en het afgrijselijk te vinden dat asielzoekers op die manier opgehaald worden, maar er zijn ook andere manieren om dat duidelijk te maken.
Die mensen maken zelf die vergelijking. Die hebben de oorlog meegemaakt.
pi_42815232
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:09 schreef t-8one het volgende:

[..]

Nou wees eens zo bereidwillig om het uit te leggen.

Neem gerust de tijd hoor, want ik ben niet de enige die jouw opmerking "Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet? Dat dient deze CU huilie zich toch aan het kabinet te wenden?" niet snapt.

simpel, waarom word het hele kabinet dan niet voor bruinhemden etc uitgemaakt?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:15:48 #132
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42815247
quote:

[..]

[..]

Idd, het is gewoon een vergelijking die je met goed fatsoen niet wilt trekken. Maar schijnbaar is alles tegenwoordig toe gestaan in de politiek
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42815250
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Die mensen maken zelf die vergelijking. Die hebben de oorlog meegemaakt.
Het is toch huizinga die met die vergelijking de media opzoekt, of niet?
pi_42815269
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:10 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

"jouw". En wat weet jij nou over mijn idolen Sjakie .
Che was ook een moordenaar hoor
Tenminste als je zijn levensverhaal kent
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:16:33 #135
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42815276
quote:

[..]

[..]

Kom op zeg, sinds "Pim" mag toch alles gezegd worden? Of gaat dat alleen op als het gaat om het bashen van moslims en asielzoekers?
Fotoboek
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:17:54 #136
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42815317
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:16 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Che was ook een moordenaar hoor
Tenminste als je zijn levensverhaal kent
Ik heb alleen mezelf als idool.
Fotoboek
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:19:40 #137
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_42815372
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:15 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

simpel, waarom word het hele kabinet dan niet voor bruinhemden etc uitgemaakt?
hmmm, bruinhemden in relatie tot een poging om de volgende opmerking: " Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet? Dat dient deze CU huilie zich toch aan het kabinet te wenden?" te verklaren.

Probeer het anders eens in meerdere zinnen, misschien dat het dan duidelijker voor me wordt ik ben nooit zo goed in gissen.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_42815413
Die eeuwige vergelijkingen met Hitler weer, waar vreemd genoeg vrijwel alleen Links dat hanteert, terwijl NSDAP juist extreem-links was.

Jodenvervolging heeft niks met rechts te maken, stelletje debielen.
pi_42815414
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:17 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ik heb alleen mezelf als idool.
Ben je klaar mee
pi_42815776
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doet ze toch ook? Verdonk zit toch in het kabinet.
Nee hoor.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:31:46 #141
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42815799
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:20 schreef _.-SAF-._ het volgende:
Die eeuwige vergelijkingen met Hitler weer, waar vreemd genoeg vrijwel alleen Links dat hanteert, terwijl NSDAP juist extreem-links was.

Jodenvervolging heeft niks met rechts te maken, stelletje debielen.
Niemand legt toch ook de link met rechts in het algemeen Sjakie. De huidige behandeling van asielzoekers wordt in een aantal gevallen door mensen die WOII hebben meegemaakt vergeleken met de Jodenrazia's. En voor die praktijken is Verdonk verantwoordelijk. Ergo, Verdonk moet verantwoording afleggen (lees: opbokken). Maar in plaats daarvan maakt ze een omtrekkende beweging en probeert zichzelf via haar beproefde retoriek in een slachtofferrol te manoeuvreren.
Fotoboek
pi_42815888
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:31 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Niemand legt toch ook de link met rechts in het algemeen Sjakie. De huidige behandeling van asielzoekers wordt in een aantal gevallen door mensen die WOII hebben meegemaakt vergeleken met de Jodenrazia's. En voor die praktijken is Verdonk verantwoordelijk. Ergo, Verdonk moet verantwoording afleggen (lees: opbokken). Maar in plaats daarvan maakt ze een omtrekkende beweging en probeert zichzelf via haar beproefde retoriek in een slachtofferrol te manoeuvreren.
Het is het beleid wat het kabinet heeft goedgekeurd, dus hoezo moet ze opbokken?

Het is huizinga die de vergelijking in de media gooit, je schermen achter 'de mensen die opbellen en de vergelijking maken' is slap en een makkelijk excuus. Zo'n vergelijking is een teken van geen goed fatsoen. Het is een directe vergelijking met het beleid van de duitsers in de wo2.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:39:54 #143
136 V.
Like tears in rain...
pi_42816084
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:34 schreef haaahaha het volgende:

[Zo'n vergelijking is een teken van geen goed fatsoen. Het is een directe vergelijking met het beleid van de duitsers in de wo2.
Jezus Christus, kunnen jullie ECHT niet lezen? Lijkt me inderdaad moeilijk met zo'n schijnheilig rood waas voor je bakkes.

Het gaat niet om het beleid, maar om de uitvoering. Het is een oproep of die mensen niet 's nachts met veel misbaar van hun bed hoeven te worden gelicht. Tenzij je het beeld van de razzia's van weleer wilt oproepen, natuurlijk.

V.

[ Bericht 5% gewijzigd door V. op 19-10-2006 20:46:34 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:40:45 #144
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42816113
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:34 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Het is het beleid wat het kabinet heeft goedgekeurd, dus hoezo moet ze opbokken?

Het is huizinga die de vergelijking in de media gooit, je schermen achter 'de mensen die opbellen en de vergelijking maken' is slap en een makkelijk excuus. Zo'n vergelijking is een teken van geen goed fatsoen. Het is een directe vergelijking met het beleid van de duitsers in de wo2.
Dat 'opbokken' is mijn persoonlijke diepgekoesterde wens . Verantwoording afleggen echter zou ze in ieder geval wel moeten doen, het behandelen van asielzoekers zoals in de OP gequote wordt kan namelijk natuurlijk niet en daar is zij politiek verantwoordelijk voor. Laten we het erop houden dat het met grof geweld oppakken van asielzoekers ook niet echt een teken van goed fatsoen is , of vind jij van wel?
Fotoboek
pi_42816173
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jezus Christus, kunnen jullie ECHT niet lezen? Lijkt me inderdaad moeilijk met zo'n schijnheilig rood waas voor je bakkes.

Het gaat niet om het beleid, maar om de uitvoering. Het is een oproep of die mensen niet 's nachts met veel misbaar van hun bed hoeven te worden gelicht.

V.
Het ophalen van asielzoekers om 03.00 of 04.00 uur is onderdeel van een beleid
Het blijft een vergelijking die je niet maakt.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:48:41 #146
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_42816329
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:44 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Ja, want zo'n vergelijking is veel erger dan het als volgt behandelen van asielzoekers hoor:
quote:
Vader Abdul werd
geslagen en liep verwondingen
op aan het hoofd. Moeder Fariba
werd geschopt.
.
Fotoboek
pi_42816361
edit:

[ Bericht 92% gewijzigd door Genverbrander op 19-10-2006 20:59:11 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:53:45 #148
136 V.
Like tears in rain...
pi_42816489
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:44 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Nee, da's de uitvoering. En de oproep van Huizinga was dus: moet dat nou zo, want zo roep je wel bepaalde beelden op bij mensen.
quote:
Het is ook niet een vergelijking die ze maakt.

Het is gewoon weer de Pavlov-reactie om met veel herrie het beeld op te kunnen roepen van het slachtoffer Verdonk, in plaats van ook maar een fractie van een seconde over die uitvoering na te hoeven denken.

Gewoon weer de stormram Verdonk die gewoon maar wat doet en verder niet nadenken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42816537
Prima, blijft dat de vergelijking met de duitsers ongepast is.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:10:20 #150
136 V.
Like tears in rain...
pi_42817042
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:54 schreef haaahaha het volgende:
Prima, blijft dat de vergelijking met de duitsers ongepast is.
Pas op dat hoe je dit nu doet voor mensen nog wel associaties zou kunnen oproepen met de kleur geel. Kunnen we dat nou niet anders doen?

ZE ZEGGEN DAT IK GEEL BEN!!!!

*zucht*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')