Ach ja, de verkiezingenquote:Verdonk woest om vergelijking met nazi 's
AMSTERDAM - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) is donderdag in aanvaring gekomen met Tineke Huizinga-Heringa van de ChristenUnie. Het Kamerlid zou het beleid van Verdonk hebben vergeleken met praktijken uit de Tweede Wereldoorlog.
"Dit vind ik schandalig. Vergelijkingen tussen een fascistisch regime en een minister kunnen niet", stelde Verdonk.
De minister voer uit tegen Huizinga tijdens een debat over asielzoekers. Verdonk zei 'zeer geraakt' te zijn door uitspraken die Huizinga in de media heeft gedaan. Zo zei het Kamerlid in het blad Christenen in Contact: "De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen 03.00 en 04.00 uur. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg."
Associatie
Huizinga gaf op haar beurt te kennen buitengewoon verontwaardigd te zijn. Haar uitspraken waren juist bedoeld als waarschuwing, legde ze uit. "Ik word vaak gebeld door oudere mensen die aan de oorlog moeten denken als zij zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet. Die associatie moet worden voorkomen."
Huizinga en de meeste van haar collega's maakten er bezwaar tegen dat Verdonk een televisieploeg van Netwerk zou hebben uitgenodigd om haar uitval tegen Huizinga te filmen. "Een Kamerdebat is geen mediashow voor Verdonk", zei SP-Kamerlid Jan de Wit.
Is gewoon fout.quote:Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg
Je bent zelf een mooi voorbeeld nu hiervanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:47 schreef K-Billy het volgende:
De verkiezingstijd is ook niet bepaald een tijd van inhoudelijke discussies op Fok.![]()
Hey psst, weet je wie ook goed om wist te gaan met de media?quote:Huizinga en de meeste van haar collega's maakten er bezwaar tegen dat Verdonk een televisieploeg van Netwerk zou hebben uitgenodigd om haar uitval tegen Huizinga te filmen. "Een Kamerdebat is geen mediashow voor Verdonk", zei SP-Kamerlid Jan de Wit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
Precies. Om van te kotsen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:07 schreef Urquhart het volgende:
De verkiezingen komen er weer aan. Even scoren in de media, en daarna is alles weer koek en ei in de achterkamers.
Door kritiek te uiten op de wijze, waarop hier om elke scheet van een politicus een topic wordt geopend?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bent zelf een mooi voorbeeld nu hiervan![]()
Verderop in het artikel staat:quote:Met betrekking tot asielzoekende
broeders en zusters lijkt de kerk
machteloos te staan. Zo ook op
die vroege morgen op dinsdag
26 september. De gewelddadige
arrestatie van Abdul en Fariba
Naghawi en hun twee kinderen
Hossein (11) en Ghazaleh (10) deed
de CGK-kerk van Utrecht-West op
zijn grondvesten schudden. Ook
kamerlid Huizinga van de Christen
Unie (CU) was diep verontwaardigd:
“Het doet, ook al is het een
hele andere situatie, soms denken
aan hoe de Duitsers vroeger de Joden
kwamen ophalen.”
Het gezin, dat al negen jaar in Nederland
verbleef, werd door een
gemaskerd en bewapend arrestatieteam
van het bed gelicht in het
AZC te Utrecht. Vader Abdul werd
geslagen en liep verwondingen
op aan het hoofd. Moeder Fariba
werd geschopt.
Pdf-file: http://www.eo.nl/attachments/7826723/Chr_in_contakt_wk41.pdfquote:De plotselinge uitzetting en het
geweld waarmee dit gepaard is
gegaan, roept veel vragen op. De
zaak leidde maandag 2 oktober
tot kamervragen door de CU, de
SP en de PvdA.
Tinkeke Huizinga van de CU: “De
manier waarop deze en andere
mensen worden opgehaald is vreselijk.
Vaak tussen drie en vier uur
‘s nachts. Het doet, ook al is dit een
hele andere situatie, soms denken
aan hoe de Duitsers vroeger de Joden
kwamen ophalen. Dan was de
volgende morgen ook opeens het
huis leeg.”
Nee, dan is ze nu lekker bezigquote:Huizinga gaf op haar beurt te kennen buitengewoon verontwaardigd te zijn. Haar uitspraken waren juist bedoeld als waarschuwing, legde ze uit. "Ik word vaak gebeld door oudere mensen die aan de oorlog moeten denken als zij zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet. Die associatie moet worden voorkomen."
quote:Vergelijkingen tussen een fascistisch regime en een minister kunnen niet
Daarom.quote:
Ze hadden zich ook gewoon kunnen melden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb eenmaal "mogen" meemaken dat een gezin bij mij uit de straat werd opgehaald en het was echt schandalig. Zo ga je nog niet met honden om.![]()
dat wordt toch helemaal niet vergelekenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:47 schreef Pamuk het volgende:
Trouwens, wat voor 'ouderen' zijn dat?
Je kan van alles verzinnen.
Ik ben bereid die 'ouderen' hoogstpersoonlijk in de rolstoel naar Auschwits te duwen.
Eens kijken hoe vergelijkbaar het beleid is.
Een tinnef-vergelijking meneer.
Nee, vandaar dat ze het aanhaalt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:59 schreef problematiQue het volgende:
dat wordt toch helemaal niet vergeleken![]()
Check!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:01 schreef PLAE@ het volgende:al die zielige politici en journalisten die makkelijk proberen te scoren door woII verhalen er bij te halen mogen ze van mij een nekschot geven.
Jup, als je het met normale woorden niet meer afkan ga je toch ook niet schelden of dit soort belachelijke uitspraken doen?!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:02 schreef _The_General_ het volgende:
Verdonk heeft natuurlijk groot gelijk. De kinderachtige en spaaklopende vergelijkingen zijn overbodig!
om het een beetje te nuanceren, die CUslet had het over de angst van mensen als ze uitgezet worden, dat ze in de geschiedenis niet een gebeurtenis kan vinden die dezelfde emoties opriep bij de mensen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit valt me vies tegen van een vertegenwoordiger van de ChristenUnie, de partij staat bij mij bekent als genuanceerd en correct maar dit past daar zeker niet in. Ik vind het schandalig een minister die volledig democratisch haar functie uitoefend vergeleken wordt met een meedogenloos moordende dictator. Het moet eens afgelopen zijn met dat eeuwige vergelijk trekken naar de Nazi's.
Al die teringlijers die dit soort beleid steunen, dat bol staat van machtsmisbruik, populisme en gebrek aan elke fatsoenlijke vorm van menselijkheid, mogen ze van mij hardhandig verzuipen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:01 schreef PLAE@ het volgende:
al die zielige politici en journalisten die makkelijk proberen te scoren door woII verhalen er bij te halen mogen ze van mij een nekschot geven.
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Al die teringlijers die dit soort beleid steunen, dat bol staat van machtsmisbruik, populisme en gebrek aan elke fatsoenlijke vorm van menselijkheid, mogen ze van mij hardhandig verzuipen.
Dan heb je geen eten meer, arbeidsloze kneus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef keesjeislief het volgende:
Al die teringlijers die dit soort beleid steunen, dat bol staat van machtsmisbruik, populisme en gebrek aan elke fatsoenlijke vorm van menselijkheid, mogen ze van mij hardhandig verzuipen.
fatsoenlijke posting, you go girl!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:00 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Hey psst, weet je wie ook goed om wist te gaan met de media?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
*mee eensch ischquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:18 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Dan heb je geen eten meer, arbeidsloze kneus.
Wij betalen namelijk jouw vreten.
Mag ik dan ook een verzoekje indienen?
Alle uitkeringsgerechtigden en alles wat 'iets' ermee te maken heeft verzuipen. (en daar wil ik graag bij zijn, dus regel maar een stadion.)
'Jullie' betalen helemaal niks voor mij kortzichtige domme brulaap. Helaas ben ik in het buitenland al wel een paar keer verbaasd aangekeken en ondervraagd over hoe de taferelen die we onder Verdonk mogen meemaken in godsnaam mogelijk zijn in het land wat zij dachten te kennen als boven alles humaan en redelijk. Helaas lijken er de laatste jaren steeds meer onderkruipsels van jouw verwerpelijke soort uit allerlei hoeken en gaten te komen kruipen en kan hierdoor Verdonk haar onmenselijke beleid blijven voeren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:18 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Dan heb je geen eten meer, arbeidsloze kneus.
Wij betalen namelijk jouw vreten.
Mag ik dan ook een verzoekje indienen?
Alle uitkeringsgerechtigden en alles wat 'iets' terk van verzuipen? (en daar wil ik graag bij zijn, dus regel maar een stadion.)
Ja jouw geloofsgenoten zijn fijne knapenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
'Jullie' betalen helemaal niks voor mij kortzichtige domme brulaap. Helaas ben ik in het buitenland al wel een paar keer verbaasd aangekeken en ondervraagd over hoe de taferelen die we onder Verdonk mogen meemaken in godsnaam mogelijk zijn in het land wat zij dachten te kennen als boven alles humaan en redelijk. Helaas lijken er de laatste jaren steeds meer onderkruipsels van jouw verwerpelijke soort uit allerlei hoeken en gaten te komen kruipen en kan hierdoor Verdonk haar onmenselijke beleid blijven voeren.
Ik heb geen geloofsgenoten, ik denk namelijk voor mezelf. Zouden anderen hier ook eens moeten proberen ipv als slaafse volgers elke belachelijke actie van Verdonk maar weer goed te praten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ja jouw geloofsgenoten zijn fijne knapen![]()
Niet!? Ow, dus je uitkering komt van de kaboutertjesquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:30 schreef keesjeislief het volgende:
'Jullie' betalen helemaal niks voor mij kortzichtige domme brulaap.
Ah, dat verklaart een hoop.quote:Helaas ben ik in het buitenland
Jaha, jeweetwel, datgene proberen te herstellen wat links uit de hand heeft laten lopen.quote:al wel een paar keer verbaasd aangekeken en ondervraagd over hoe de taferelen die we onder Verdonk mogen meemak?
Graag zelf ook wat doen hè, vieze uitspraak, ik weet het. Maar daarom niet minder waar.quote:en in godsnaam mogelijk zijn in het land wat zij dachten te kennen als boven alles humaan en redelijk.
Nee hoor, ze krijgen een keurige brief dat ze moeten moven omdat wij ze niet willen.quote:Helaas lijken er de laatste jaren steeds meer onderkruipsels van jouw verwerpelijke soort uit allerlei hoeken en gaten te komen kruipen en kan hierdoor Verdonk haar onmenselijke beleid blijven voeren.
Vast.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:38 schreef onemangang het volgende:
Zal Tineke Huizinga dit boekje hebben gelezen?
Dat generaliseren ligt je wel hèquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:36 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik heb geen geloofsgenoten, ik denk namelijk voor mezelf. Zouden anderen hier ook eens moeten proberen ipv als slaafse volgers elke belachelijke actie van Verdonk maar weer goed te praten.
Het feit dat jij een boekje met zo'n infantiele spelfout in de titel als aanrader aangeeft zegt al genoeg hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:38 schreef onemangang het volgende:
Grappig. in het satirische boekje 'Hoe wordt ik politicus' (aanrader!) staat dat de snelste en meest effectieve wijze om de tegenpartij te demoniseren die persoon op de een of andere manier te vergelijken met Hitler. Werkt altijd. Zal Tineke Huizinga dit boekje hebben gelezen?
de url en tt van die tekst is met die spelfout, het boekje niet heurquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:40 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het feit dat jij een boekje met zo'n infantiele spelfout in de titel als aanrader aangeeft zegt al genoeg hoor.
ach het is een "Next Generation Hippie", gewoon links werkschuw tuigquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat generaliseren ligt je wel hè
Nou, je argumenten zijn indrukwekkend Sjakie.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:37 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Niet!? Ow, dus je uitkering komt van de kaboutertjes
[..]
Ah, dat verklaart een hoop.
[..]
Jaha, jeweetwel, datgene proberen te herstellen wat links uit de hand heeft laten lopen.
[..]
Graag zelf ook wat doen hè, vieze uitspraak, ik weet het. Maar daarom niet minder waar.
[..]
Nee hoor, ze krijgen een keurige brief dat ze moeten moven omdat wij ze niet willen.
Als je je dan niet meldt houdt het een beetje op hè?
En onderkruipsels van mijn soort?
Whehehe.
heerlijk die mensen, en dan alles vanuit hun eigen uiteraard zielige situatie redeneren en dan vergeten dat ze het totaal niet slecht hebben maar alles wel beter wetenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ach het is een "Next Generation Hippie", gewoon links werkschuw tuig![]()
Je gaat er niet op in, wie is hier nu indrukwekkend bezig?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nou, je argumenten zijn indrukwekkend Sjakie..
Ga je niet op mij in!?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:40 schreef keesjeislief het volgende:
Het feit dat jij een boekje met zo'n infantiele spelfout in de titel als aanrader aangeeft zegt al genoeg hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |