abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42661622
De opdracht voor deze maand is Playtime!.

Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.

Dus.......

Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....

Was mooie playtime geweest.

Ik heb nog wel foto's van het dooie vogeltje
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42662348
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:45 schreef prupke het volgende:

[..]

Hmzzz

Op zich zijn het leuke foto's maar : die lichtbal in de foto maakt het er niet mooier op. Het zorgt er voor dat er bepaalde delen uitgebeten raken (en mijn monitor is niet brak )
Wat ik ook jammer vind is dat je op alle foto's je gezicht er zo afgehakt hebt. Had je dan niet beter ook een mooi maskertje oid kunnen kopen? Zodat je heel je hoofd op de foto kan zetten. Dat lijkt mij mooier dan wat je nu gedaan hebt.

Of gewoon een foto van jezelf totaal met die kousen (of laarzen) van de eerste fotos gecombineerd met het lak setje van deze foto's.

Foto 3 is naar mijn mening het best gelukt (op dat licht na)
maar ja je kan beter
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_42662467
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:

Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.

Dus.......

Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....

Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooid
pi_42663076
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:

Dus.......

toevallig eergisteren ook meegemaakt, maar wel niet zo netjes...

we kwamen thuis en ons Lot (een van de 2 honden) had blijkbaar een duif gevangen die in onze veranda (deur stond 30 cm open) gesukkeld was;

resultaat:
Heel de living vol met pluimpjes
een onthoofd karkas in de zetel
geen hoofd meer te vinden
een voldane hond
een bange andere dochter-hond (die zou zelfs een muis niet durven aanraken )
en (zo blijkt vandaag, goed te zien met de zon vandaag) veel sporen van een intense doodsstrijd van een duif op onze verandaramen
arm beestje... maarja, dat is de natuur.

maar ik dacht even net niet aan fotos te maken van het playtime moment van onze hond hoor

en nu ga ik slapen, na dit horrorverhaal
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_42663121
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:34 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooid
Ja dat kan ook Maar ik hou niet van geënsceneerde foto's. Ik heb ergens nog wel een z-w serie van dat ze met een muis loopt te spelen, toch eens opzoeken!!
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:35:05 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665071
DEeze maand blijkt een stuk lastiger nog dsn vorige maand. Ik zie veel van t zelfde en niks springt er nog uit. Je ontkomt bijna niet aan ensceneren lijkt wel, ik ga toch maar weer eens de straat op.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:13:49 #7
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665220
Ik kan ook geen keuze maken
1

2

3
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:14:26 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665222
1, duidelijk. Lijkt net een speelgoedhondje trouwens
pi_42665504
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:13 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik kan ook geen keuze maken
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
1 vind ik ook het mooiste. Wel zou ik 'm staand bijsnijden; de hond is ook in een "verticale" positie en nu is er veel omgeving die afleidt van waar het werkelijk om gaat. Ook zou ik na het verkleinen nog even wat verscherpen in photoshop, nu komt ie iets dof over .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:02:53 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665553
Ik vind niet dat er gesneden moet worden juist, de achtergrond vertelt juist waarom de hond dit doet
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:04:39 #11
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665569
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind niet dat er gesneden moet worden juist, de achtergrond vertelt juist waarom de hond dit doet
Ja dat vond ik ook. De achtergrond vertelt ook een verhaal.
Zal hem voordat ik hem instuur nog iet wat oppoetsen.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
pi_42665628
Met iets minder achtergrond is dat imho ook wel duidelijk De hond springt dan wat meer 'op je af' als het ware, wat denk ik wel een leuk effect geeft.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:11:09 #13
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665640
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:10 schreef Elefes het volgende:
Met iets minder achtergrond is dat imho ook wel duidelijk De hond springt dan wat meer 'op je af' als het ware, wat denk ik wel een leuk effect geeft.
Zal zo eens kijken wat het effekt is.
pi_42665736
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:11 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Zal zo eens kijken wat het effekt is.
Het moet niet hoor Het was maar een suggestie..

Puckzzz, mag ik vragen wat je voor belichting gebruikt bij je foto's? Heb niet alle posts in de topics gelezen, dus weet niet of het al eerder langs is gekomen...
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:20:31 #15
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665783
Ik krijg er nu dit uit.
Ziet er idd ook grappig uit.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:28:45 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42665882
TerugVindFoto

Blijf hem leuk vinden... en hou hem gewoon reserve mocht er niets beters meer komen deze maand
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:31:03 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665912
Ik vind t alleen niet echt spelen, meer lekker wandelen
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:32:16 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42665923
Dit was ze aan het doen met handen en voeten, maar deze is helemaal ruk

pi_42666030
Ik heb nog steeds niks.

Dat jullie het even weten.

zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:15:46 #20
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42666501
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef Elefes het volgende:

[..]

Het moet niet hoor Het was maar een suggestie..
En wat vindt je er nu van?
pi_42667351
Hmm, ik heb ook nog niet echt een idee...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:02:43 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42667370
Eens kijken of ik deze week nog eens aan de slag kan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_42668060
Dus donderdag een minishoot gehad, met voor de camera alle gevolgens van dien...

Ik zal dit weekend eens kijken of er eentje (van de zo'n 80!) playtimewaardig is
pi_42669005
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik krijg er nu dit uit.
Ziet er idd ook grappig uit.
[afbeelding]
Ik vind dit mooier
Wat een lief hondje trouwens
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:27:37 #25
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42669157
Dat is dus zo'n lief hondje zoals die duivenverslindster hier (alhoewel ik denk dat het hier wel een Engelse cocker spaniel is, en hier thuis zijn het amerikaanders)

ik vind toch de met-achtergrond versie wat beter, maar de hond mag/mocht daar wel wat scherper.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:00:08 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42669845
@ireth, jammer zeg da t de fot's niet helemaal scherp zijn, maar ze zijn wel erg leuk.

@robbedoes, ik vind de 1ste en dan de eerste uitsnede het leukste.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_42670511
Ik herhaal gewoon mijn foto van vorige maand.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:45:52 #28
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42670768
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:27 schreef FReNsJ het volgende:
Dat is dus zo'n lief hondje zoals die duivenverslindster hier (alhoewel ik denk dat het hier wel een Engelse cocker spaniel is, en hier thuis zijn het amerikaanders)

ik vind toch de met-achtergrond versie wat beter, maar de hond mag/mocht daar wel wat scherper.
Deze hond is van een cursist van mij. Het is idd een engelse variant.
pi_42675394
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -

Even een compleet ander probeerseltje dan de dingen die ik tot nog langs heb zien komen .

[ Bericht 28% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 22:21:56 ]
pi_42675730

Ik vind het wel wat hebben, nu nog leuke setting bedenken .

[ Bericht 32% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 22:22:11 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:30:12 #31
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42676023
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:04 schreef ..zapper het volgende:

Even een compleet ander probeerseltje dan de dingen die ik tot nog langs heb zien komen .
Ik herken er Johan Vlemmix in

[ Bericht 13% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 22:22:40 ]
pi_42687275
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:30 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik herken er Johan Vlemmix in
Playtime
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:21:29 #33
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42692188
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:12 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Playtime
In Johan Vlemmix zie ik geen Playtime.
Daar zie ik meer irritatie in of oranje.
pi_42692445
Ik kreeg ineens een leuk idee. Vanmiddag even kijken of ik het kan uitvoeren...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_42693202
Ik zie er geen playtime in zapper.
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 12:29:01 #36
42184 crew  DaMart
pi_42694278
Geldt dit ook als playtime?

zondag 15 oktober 2006 @ 12:55:01 #37
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_42694842
Deze?

of toch meer een rommeltje

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:02:56 #38
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42695050
@pea4fun

foto 1 vind ik de beste van de twee.

alleen het Playtime zie ik er niet zo in.
voor mijn gevoel is sporten, en dan zeker het oefen gedeelte niet echt PLAY maar meer streven naar perfectie.
wanneer je een paar van die meisjes op een andere locatie kan fotograferen dan heeft het niet meer iets met oefenen te maken maar meer met het spel gebeuren.

voorbeeltje:
als je een groep voetballers in fel groen, geel of oranje fotografeerd weet bijna ieder dat het training is.
als je een groep voetballers fotografeerd die ergends in een steegje aan het balletrappen zijn dan is het duidelijker dat ze gewoon voor de lol aan het spelen zijn.

(ik weet niet of je dat met deze danseresjes ook voor elkaar kan krijgen maar het zou je foto sprekender maken denk ik)
pi_42696585
Komt mijn idee over?

Woeiii - Blog
pi_42696608
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:55 schreef pea4fun het volgende:
Deze?

[afbeelding]

of toch meer een rommeltje

[afbeelding]
De onderste is speelser...
Woeiii - Blog
pi_42696670
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:03 schreef -Marjo- het volgende:
Komt mijn idee over?

[afbeelding]
Idee komt over, maar ms kun je m fotografisch iets spannender maken?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42696880
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:06 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Idee komt over, maar ms kun je m fotografisch iets spannender maken?
Spannender? Zoals?
Woeiii - Blog
pi_42697247
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:15 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Spannender? Zoals?
Camerastandpunt, compositie, dat soort dingen. Alles is nu erg centraal en recht van voren. Bovendien zit er weinig diepte in.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42697414
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:39 schreef k_man het volgende:
Ik zie er geen playtime in zapper.
Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.
  zondag 15 oktober 2006 @ 15:07:56 #45
52657 pea4fun
pi_42697807
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:

[afbeelding]
k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pas Het is een miniatuurspoorbaan! Natuurlijk is dat playtime. Om te voorkomen dat meer mensen hem niet snappen zou je er misschien iemand bij kunnen zetten met een spiegelei en een fluitje
  zondag 15 oktober 2006 @ 15:10:18 #46
52657 pea4fun
pi_42697868
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:04 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

De onderste is speelser...
Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.

Bij jouw foto vraag ik me af waarom je hebt gekozen voor een persoon zonder hoofd. Juist een verbeten uitdrukking op het gezicht vertelt het verhaal van winnen of verliezen. Of het moet zijn dat de persoon niet herkenbaar in beeld wil natuurlijk.
pi_42698288
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.

Bij jouw foto vraag ik me af waarom je hebt gekozen voor een persoon zonder hoofd. Juist een verbeten uitdrukking op het gezicht vertelt het verhaal van winnen of verliezen. Of het moet zijn dat de persoon niet herkenbaar in beeld wil natuurlijk.
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.

@VliegVrager: Vandaar dus recht van voren. Je zit ook recht voor de tv...
Woeiii - Blog
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 17:42:05 #48
42184 crew  DaMart
pi_42700902
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:07 schreef pea4fun het volgende:

[..]

k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pas Het is een miniatuurspoorbaan! Natuurlijk is dat playtime. Om te voorkomen dat meer mensen hem niet snappen zou je er misschien iemand bij kunnen zetten met een spiegelei en een fluitje
Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:56:50 #49
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42701287
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:42 schreef DaMart het volgende:

[..]

Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?
Dat zou ook kunnen.
Je kunt ook denken aan een persoon die de spoorbaan bedient o.i.d.
pi_42703059
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:

[afbeelding]
Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.
Huh!?
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 19:39:39 #51
42184 crew  DaMart
pi_42703650
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:14 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.
Deze foto was al zonder flitser genomen. en mijn Olympus C-460 kent maar weinig handmatig in te stellen zaken als sluitertijden en zo.
pi_42704757
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.

Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor. Wel goed bedacht, maar ms toch een beetje te moeilijk zonder uitleg. Ik vraag me ook af of het klopt. De 'tv' staat op de grond, neem ik aan. Maar waarom zet je je spelcomputer er dan voor? Dan mist de speler toch alles wat er onderin beeld gebeurt?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42704845
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:30 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor. Wel goed bedacht, maar ms toch een beetje te moeilijk zonder uitleg. Ik vraag me ook af of het klopt. De 'tv' staat op de grond, neem ik aan. Maar waarom zet je je spelcomputer er dan voor? Dan mist de speler toch alles wat er onderin beeld gebeurt?
Welnee daar kijk je overheen
Woeiii - Blog
  Redactie Frontpage zondag 15 oktober 2006 @ 20:40:14 #54
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42705069
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Nope, komt niet over
  Redactie Frontpage zondag 15 oktober 2006 @ 20:42:01 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42705121
Ik vind trouwens dat er wat overdaad aan kinderfoto's is. Kom op mensen, dat moet toch spannender kunnen allemaal, er is weinig wat er echt uitspringt.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:47:48 #56
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42705319
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:41 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!
Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!

Afijn, ik heb veel gefotografeerd vandaag, en er zit niets bijzonders bij
We gouden moed.

Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
pi_42705447
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!
Let op he, dit is de beperking die zapper zichzelf oplegt op basis van zijn inschatting van de situatie. Dat wil dus niet zeggen dat je niet met een statief bij een schoolplein zou kunnen fotograferen, alleen maar dat 1 persoon dat denkt.
Mijn DeviantART gallery
,
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:51:24 #58
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42705460
quote:

[..]

Afijn, ik heb veel gefotografeerd vandaag, en er zit niets bijzonders bij
We gouden moed.

Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
ik niet.

heb trouwens wel een idee wat ik uit wil voeren.

heb er alleen een laptop bij nodig. (die heb ik ondertussen gesloopt dus ben nog eff aan het stoeien om hem weer aan de gang te krijgen)
pi_42705513
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er wat overdaad aan kinderfoto's is. Kom op mensen, dat moet toch spannender kunnen allemaal, er is weinig wat er echt uitspringt.
Doe is een voorbeeldje dan?
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:55:40 #60
79550 Ymke
your ghost
pi_42707359
quote:

[..]

Ow , ik wel hoor , al vele zelfs
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:25:34 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42708029
Ik moet zeggen dat ik bij de meeste ook wel playtime erin terug zie, en tja, veel kinderen, si best logisch, kinderen zijn onbevangen en die spelen eerder wat weer met playtime te maken heeft.

Hoewel, volwassen kunnen ook spelen (vriendin van me)

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_42708861
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:51 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Let op he, dit is de beperking die zapper zichzelf oplegt op basis van zijn inschatting van de situatie. Dat wil dus niet zeggen dat je niet met een statief bij een schoolplein zou kunnen fotograferen, alleen maar dat 1 persoon dat denkt.
Dat zeg ik, mijn drempel . Ik ben al te laf om uberhaupt vreemden te fotograferen, wat dat betreft zou een workshop straatfotografie wel aan mij zijn besteed.
pi_42708986
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:03 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Dat zeg ik, mijn drempel . Ik ben al te laf om uberhaupt vreemden te fotograferen, wat dat betreft zou een workshop straatfotografie wel aan mij zijn besteed.
Had ik ook
maar met een zoomlens is het makkelijker om vreemden te fotograferen.
pi_42710084
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:10 schreef prupke het volgende:

[..]

Had ik ook
maar met een zoomlens is het makkelijker om vreemden te fotograferen.
Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven maken .
pi_42715848
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:47 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven maken .
Ik herken dat ook wel een beetje In de dierentuin is het idd makkelijker, dan is iedereen toch meer met andere dingen bezig
Maar het went vanzelf
pi_42716333
Ik dacht vorige maand ook eens mee te gaan doen, maarpff moeilijk onderwerp hoor .. Ik had gewoon dat canon promo filmpje niet moeten bekijken, dat was zo leuk speels dat elk ideetje niet waardig genoeg lijkt. Sowieso playtime & iets in scene zetten koppelt bij mij niet zo lekker, ik zou eerder denken aan een spontane speelse of speelsgenomen foto (iets waar ik goed mee was met mijn vorige compact maar een DSLR in iemands gezicht slingeren is iets minder makkelijk..).
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:21:20 #67
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42725674
Nou vooruit, laat ik mijn idee maar even delen dan.
Gedurende 'Playtime':
Life is what you make it.
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:43:14 #68
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_42726242
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtime
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:55:12 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42727963
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:43 schreef Emme-r-tje het volgende:

[..]

Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtime
ah, nu snap ik hem!!
  Redactie Frontpage dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:29:47 #70
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42728996
Ja, jammer dat t uitgelegd moet worden. Wel eens weer wat anders iig
pi_42732050
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
Goed gevonden
Woeiii - Blog
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:28:29 #72
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42732965
Ik heb ook mijn foto . Zelfs meerdere kandidaten .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:33:20 #73
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42733047
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

ah, nu snap ik hem!!
Me to!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:33:46 #74
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42733053
Playtime?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:36:39 #75
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42733114
Uiteraard Ireth, alleen wel erg flets
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:39:56 #76
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42733179
Kzit al te schuiven met van alles maar snap weinig van mijn programmaatje
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:44:45 #77
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42733277
En met zo'n blik van 'ik ga jou echt enorm lanceren zo...".
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_42733642
Sterk idee Schanulleke, ms links even de crop aanpassen?

en waarom de als PI?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42736605
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:40 schreef k_man het volgende:
Ik heb nog steeds niks.

Dat jullie het even weten.

* meldt *

Maar ik doe wel leuke ideetjes op in dit topic!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:46:26 #80
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42737677
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Sterk idee Schanulleke, ms links even de crop aanpassen?

en waarom de als PI?
Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?
De pi was omdat ik zelf niet geheel tevreden ben. Eigenlijk had ik hem liever met m'n 'echte' camera genomen met groothoek ipv met mijn brakke oude compact, en ik bedacht me pas achteraf dat ik niet meer in staat zal zijn om hem overnieuw te nemen voor de inzendingstermijn verstrijkt.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:33:57 #81
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42738998
Mijn idee wilt nog niet echt lukken plus dat ik er vandaag noch morgen de tijd voor heb.
Zucht
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_42739474
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:46 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?
De hoek van het bureau schoolbankje vooraan in beeld valt net uit beeld. Ik word erg onrustig van dingen die net uit beeld vallen. In beeld is prima, flink uit beeld ook, maar net uit beeld stoort.
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:36:03 #83
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42747200
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...

too much playtime:
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:01:03 #84
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42747961
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...

too much playtime:
[afbeelding]
Ik vind het idee wel leuk, maar zou toch minimaal 1 koptekst écht duidelijk in beeld brengen. Ze zijn nu namelijk allemaal niet echt te lezen.
pi_42753393
vandaag in de dierentuin gemaakt

pi_42753494
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:

[afbeelding]
Leuk! Heel goed het moment gevangen Je zou er misschien wel rechts nog een stukje af kunnen halen, dat is een beetje leeg zo.
Ijsberen
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:42:30 #87
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42763409
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:

too much playtime:
[afbeelding]
mooie invulling, goed over nagedacht.

ben het aan de ene kant wel met Yoni eens maar aan de andere kant zou dat het er misschien net weer te dik bovenop leggen. Ik ben eigenlijk meteen het verhaal van de Koreaanse baby gaan lezen en de boodschap kwam toch wel heel duidelijk over.

en damn...wat een drama...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:43:14 #88
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42763422
quote:

[afbeelding]
Awwwwww

precies op het juiste moment geknipt. kan je nog een eindje croppen?
pi_42767296
ja moet ff kijken hoe ik hem kan bewerken
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:39:25 #90
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42771242
aangepast aan de aanvragers:

woensdag 18 oktober 2006 @ 14:56:50 #91
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42771813
mja die vind ik idd beter iets meer contrast vind ik hier wel op zijn plaats

ik wist dat trouwens niet dat er mensen zijn die zich letterlijk doodspelen
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:04:09 #92
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42772027
ja ik kwam er te laat achter dat ik enkel gecropt en ingekaderd had
ff vercontrasteren

edit::
tis vervangen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:44:10 #93
81237 releaze
best of both worlds
pi_42816174
Potverdorie, ben ik gewoon dagenlang het topic kwijt geweest.

Marjo, gave foto. Van mij hoeft ie niet spannender, ik vind dat het gamen goed gecaptured is. Want wat er op het beeldscherm te zien is, dat is spannend, flitsend, thrilling, you know the deal. Maar een gast in uiterste concentratie vierkante ogen kweken is dat totaal niet. Doe is wat actiever! wordt er vooral naar geblehrd. Daarom vind ik je plaatje zeer treffend!

Miss S, jouw foto is prachtig spontaan, die ijsbeer ziet er ook heel erg 'Whee! Spelen!' uit, legt vooral de lol van het spelen vast. Ik zou nog een stukje van die grot afcroppen. Voor de rest echt zon one in a lifetime momentje Gaaf!
pi_42823385
De foto's van Robbedoeseos en DaMart vind ik erg leuk. Ook die van Zapper spreekt me erg aan en die van Miss S is tof vanwege het juiste moment!

Het onderwerp is misschien onduidelijker dan andere keren, maar ik had er wel meteen een idee bij. Ik wist dat ik iets met muziek wilde en ik ben erg blij dat ik het een beetje naar mijn zin heb kunnen uitvoeren. Ik heb mijn inzending net gepost en ben straks erg benieuwd!

Ik heb er even over zitten dubben om hier alvast het resultaat neer te plempen, maar op de een of andere manier vind ik dat jammer. Zo zien mensen al meteen je inzending en herkennen ze het ook. Ik heb het liefst dat mensen blanco mijn (en andere ?) foto's zien, op die manier doet een foto je iets (of niet).
Zelf kijk ik niet naar andere foto's voordat ik zelf iets in mijn hoofd heb zitten, anders word je daardoor beinvloedt en dat vind zou jammer zijn.

Maar dat is mijn bescheiden mening en wellicht zijn anderen juist wél gesteld op meningen over hun foto voor de inzending.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:09:03 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42823616
Yaaaay, ik kan meedoen
Hmmm, nu maar eens denken over een nieuwe inzending, aangezien ik niet had gedacht mee te kunnen doen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_42827333
Euhhhh luitjes...lieve mensjes Wat doen jullie mij aan

Jullie weten toch dat ik overdag niet kan posten? Nu heb ik geen tijd om al dat offtopic blabla eruit te halen. Zouden jullie de discussie over de wedstrijd willen voort zetten? Please?
pi_42827724
Nok eens met die off topic zooi !

Als je elkaar wilt afzeiken doe je dat maar op de PM. Dit is jullie waarschuwing.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:42:59 #98
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42828336
quote:

[afbeelding]
die is echt op het perfecte moment genomen.

@ gamerfoto:
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:14:12 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42828835
quote:

[afbeelding]
ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_42831042
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:14 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbij
daar is hij groot genoeg voor dus zal eens kijken wat ik er mee kan doen
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:32:42 #101
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42835478
heb ik een rel gemist?

MissBliss!!! Yeey!

nou luitjes ik heb de zweep nog niet terug gebracht want ik moest 'm nog een keertje overdoen

ik vind deze wel beduidend beter eigenlijk.

1

2

3
pi_42835567
Mag ik zeuren? Je oogschaduw is roze, terwijl de andere accenten rood zijn.

verder zijn ze top, lichte voorkeur voor #2
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42835611
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:32 schreef Puckzzz het volgende:
heb ik een rel gemist?

MissBliss!!! Yeey!

nou luitjes ik heb de zweep nog niet terug gebracht want ik moest 'm nog een keertje overdoen

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]
Ik vind toch die uit de vorige serie mooier eigenlijk, die lieten wat meer aan de verbeelding over Hoewel deze er ook mogen zijn
Mag ik vragen hoe je de belichting hebt gedaan op deze foto's?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:38:16 #104
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42835638
nee je mag niet zeuren...ik heb die zweep nog steeds hoor

de oogschaduw is wel rood alleen niet zo fel als de rest
pi_42835678
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:38 schreef Puckzzz het volgende:
nee je mag niet zeuren...ik heb die zweep nog steeds hoor

de oogschaduw is wel rood alleen niet zo fel als de rest
AH, oh, uhm, okay. Die oogschaduw is rood
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:41:06 #106
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42835718
quote:
heb ik een rel gemist?

MissBliss!!! Yeey!

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]
Die heb je gemist ja

Wouw!!! Die outfit, gaaaaaaaf

Ik vind denk ik 1 het leukst, maar moeilijk om te kiezen hoor, ze zijn allemaal tof

-edit-

Hmm, alleen de lichte vlek rechts op 1 is wat storend, dan zou ik ook voor 2 gaan, net als VV.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:11:23 #107
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42836612
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:37 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik vind toch die uit de vorige serie mooier eigenlijk, die lieten wat meer aan de verbeelding over Hoewel deze er ook mogen zijn
Mag ik vragen hoe je de belichting hebt gedaan op deze foto's?
whehehe en zo is er altijd wel iets

de belichting is heel simpel eigenlijk. softbox aan mijn rechterkant, pluutje links achter
pi_42837432
ben niet zeker ervan dat deze beter is:

pi_42837502
Ja hoor, die's hartstikke leuk Miss_S!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:48:32 #110
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42837732
Zo is de actie veel beter zichtbaar Miss-s! Ik vind hem leuk
Ziggy played guitar
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:59:35 #111
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42838127
quote:
heb ik een rel gemist?

MissBliss!!! Yeey!

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]
ik kan niet kizen tussen 2 en 3
Hebben beide wat sterks
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:00:13 #112
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42838159
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef Miss_S het volgende:

[afbeelding]
beer, actie, spelen, knuffelfactor... nope je hebt alles erop
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:58:01 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42842937
@ puckzz, 2

@Miss, ik vind hem zo veel leuker eigelijk!
pi_42843165
quote:
heb ik een rel gemist?

MissBliss!!! Yeey!

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]
Hmmm zit is lastig zeg! Fototechnisch vind ik deze serie een stuk beter. En je staat er ook echt super op. Toch ben ik het eens met wat er al eerder gezegd werd, de andere serie hield iets ter verbeelding over, die vond ik spannender en toch meer Playtime. Maar zoals ik zei: topplaatjes weer
pi_42843238
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef Miss_S het volgende:

[afbeelding]
Hij is zeker leuk! en beter dan die andere. Wat ik zou doen is nog wel wat aan het licht doen. Misschien de helderheid nog wat omlaag en iets meer saturatie. Dan lijkt hij minder overbelicht
pi_42843917
ja met het licht ben ik ook nog niet blij maar eens wat dingen proberen dan
pi_42843967
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef Miss_S het volgende:
ja met het licht ben ik ook nog niet blij maar eens wat dingen proberen dan
Zeker doen En dan zie ik hem wel verschijnen
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:08:27 #118
81237 releaze
best of both worlds
pi_42845097
Maar Puckzzz, zijn dat nou diezelfde nagels als bij die citroenuitknijpfoto van de vorige keer?

Ik vind ze erg mooi, vooral de bovenste. Die is van hun alle drie het meest uitdagend in de pose, maar 3 komt ook behoorlijk in de buurt Die eerste is toch meer 'kom maar op '
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:18:04 #119
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42847390
quote:

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]
Ook deze platen vind ik mooi gemaakt.
Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de 1ste serie ( die met panty en bh in je hand ).
Die vind ik nog steeds de mooiste.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:18:56 #120
52657 pea4fun
pi_42847417
Nou playtime zoals ie op de tv is dan?

pi_42847745
Hij is leuk pea. had je geen grotere kikkerd?
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:32:42 #122
52657 pea4fun
pi_42847874
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:29 schreef Vliegvrager het volgende:
Hij is leuk pea. had je geen grotere kikkerd?
Nee die had ik niet, en ik vond het contrast wel lekker met die 200 uhm...100 kilo grote man en dat ieniemienie padje
pi_42848071
Dat is ook weer zo
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42848215
Laat ik ook maar een voorpoefje geven. Nog niet bewerkt zoals ik het zou willen hebben en mogelijk wordt het niet de foto. Maar tis wel weergave van mijn idee over playtime!

vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:45:28 #125
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42848260
Leuk! Echt leuk! Of het nou geensceneerd is of niet (:')) ik vind het toch oprecht overkomen, de emoties.
Hoogachtend,
Erik.
pi_42848331
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk! Echt leuk! Of het nou geensceneerd is of niet (:')) ik vind het toch oprecht overkomen, de emoties.
De shoot was ook echt leuk, dollen met stelletje reclasseringswerkers op het toilet Dat is ook wat je ziet denk ik. Heb ook een paar foto's waar ze er echt bezopen en stoned op staan, dus wordt nog moeilijk om te kiezen!
  FOK!fotograaf vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:48:16 #127
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42848346
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:44 schreef An24 het volgende:
Laat ik ook maar een voorpoefje geven. Nog niet bewerkt zoals ik het zou willen hebben en mogelijk wordt het niet de foto. Maar tis wel weergave van mijn idee over playtime!

[afbeelding]
Mooie pic An! Misschien iets met party sfeertje erover gooien of zo ?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_42848425
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:48 schreef freud het volgende:

[..]

Mooie pic An! Misschien iets met party sfeertje erover gooien of zo ?
uhuh, tis ff zoeken naar juiste effect nog!
  FOK!fotograaf vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:53:36 #129
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42848507
Dit gaat de mijne worden waarschijnlijk:

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_42848587
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:53 schreef freud het volgende:

[afbeelding]
pi_42848642
Nog eentje, hoor graag wat jullie ervan vinden...

FOK!fotograaf vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:59:36 #132
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42848684
Nee, sepia is niet voor dit soort thema's imo.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:01:19 #133
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42848741
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:58 schreef An24 het volgende:
Nog eentje, hoor graag wat jullie ervan vinden...

[afbeelding]
Dit vind ik qua kleur en expressie een veel mindere foto. Het lijkt eerder op een kater, waar die andere echt midden in de playtime is. Ook doet dit standpunt het thema geen goed. Bij de eerste ben je er veel meer een del van. Alsof de kijker er gewoon bij zit.

Vind ik.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:02:29 #134
81237 releaze
best of both worlds
pi_42848782
Kleur is beter De sepia geeft nu ook de indruk dat ze liever ergens anders hadden willen zijn.
pi_42848838
Thanks allemaal, ga er verder mee stoeien
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:04:08 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42848855
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:01 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dit vind ik qua kleur en expressie een veel mindere foto. Het lijkt eerder op een kater, waar die andere echt midden in de playtime is. Ook doet dit standpunt het thema geen goed. Bij de eerste ben je er veel meer een del van. Alsof de kijker er gewoon bij zit.

Vind ik.
Ik ook
pi_42849162
Okay, nu ben ik niet meer te stoppen...vind er zo veel leuk!

vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:27:18 #138
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_42849556
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:14 schreef An24 het volgende:

[afbeelding]
Vind deze leuker dan de vorige, bij de vorige kreeg ik een beetje het idee 'this WAS playt!me'...
Toch vind ik de eerste nog t meest oprecht overkomen...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:28:00 #139
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42849577
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:14 schreef An24 het volgende:

[afbeelding]
Nee ik vind nog steeds de eerste de leukste.
pi_42849743
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:28 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Nee ik vind nog steeds de eerste de leukste.
Ja he, meeste dynamiek. Nou goed, ik ga hier maar even verder op uitzoeken...jullie zien het wel volgende week
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:19:40 #141
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42850982
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:08 schreef releaze het volgende:
Maar Puckzzz, zijn dat nou diezelfde nagels als bij die citroenuitknijpfoto van de vorige keer?

Ik vind ze erg mooi, vooral de bovenste. Die is van hun alle drie het meest uitdagend in de pose, maar 3 komt ook behoorlijk in de buurt Die eerste is toch meer 'kom maar op '
nee niet dezelfde nagels...deze waren zo lang dat ik een pen moest gebruiken om mijn camera te bedienen
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:20:54 #142
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42851019
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:53 schreef freud het volgende:

[afbeelding]
1 woord: nabewerking. deze foto kan potentie hebben, maar het schort 'm wat aan nabewerking
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:21:54 #143
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42851059
An : ik vind de eerste het leukst, het plezier straalt er vanaf!
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:02:54 #144
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42858305
definitly de 1e
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:32:25 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42858752
toch zie ik het meer als partytime.... leuke setting An vooral de eerste idd
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:35:08 #146
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42858802

zo dit zou hem moeten zijn dan....

Niet zo'n fotografische hoogstandjes als ik hier heb zien langskomen, maar het onderwerp is duidelijk
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:08:56 #147
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42859533
leuke foto en leuk idee alleen het plezier straalt er niet echt vanaf.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:21:50 #148
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42859822
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:08 schreef snakelady het volgende:
leuke foto en leuk idee alleen het plezier straalt er niet echt vanaf.
als je steeds hoopt dat ie klik zegt terwijl je beide pootjes in de lucht hebt, is dat wel logisch hihihi
pi_42859836
Playtime hoeft toch niet perse plezier te zijn?
pi_42859863
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:21 schreef Mukie het volgende:

[..]

als je steeds hoopt dat ie klik zegt terwijl je beide pootjes in de lucht hebt, is dat wel logisch hihihi
Ik vind dat spanning en playtime ook prima samengaan .
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:05:07 #151
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42861896
Ik blijf het een rukonderwerp vinden. Zeker voor spontane foto's!! Tot nu toe ben ik dan ook niet geslaagd. Het enige wat ik tot zover heb zijn de volgende twee:

1:
Genomen tijdens een strandwandeling. In de duinen trof ik dit tafereeltje aan. Ik stel me er bij voor dat de eigenaresse van de schoenen en poppen nu eens andere playtime wil dan met poppen, ze is dus aan het zwemmen, en de poppen kijken toe.

2:
Deze geestelijk en lichamelijk gehandicapte vrouw werd, samen met een aantal lotgenoten, uitgeladen uit een rolstoelbusje om een gezellig middag te gaan playen in het leisure centrum.

Nou, dat was het
Niet erg spectaculair. Maar ik kom niets beters tegen.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:40:44 #152
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42862681
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:35 schreef Mukie het volgende:
[afbeelding]

zo dit zou hem moeten zijn dan....

Niet zo'n fotografische hoogstandjes als ik hier heb zien langskomen, maar het onderwerp is duidelijk
'Het idee is leuk, maar de foto is iets scheef genomen. Gelukkig heb je ruimte om hem recht te trekken. Misschien ietsje lichter maken voor het gezicht.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:17:25 #153
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_42863403
Nou mensen ga maar duimen, ik ga nog een poging wagen en toffe foto te maken
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_42863985

[ Bericht 77% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 22:24:32 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:38:30 #155
81237 releaze
best of both worlds
pi_42865206
De eerste is veel algemeen toegankelijker wat betreft het onderwerp playtime.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:40:19 #156
81237 releaze
best of both worlds
pi_42865254
Overigens vind ik het op de eerste foto jammer van de bal, ik had de bal wat meer achter haar hoofd laten houden. Bij de tweede foto vind ik het felle licht vrij storend aandoen op de ogen, maar ja, het is deel van het proces op het plaatje.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:53:28 #157
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42868293
Ik weet wel wat dingen, maar heb geen zin in encseneren. Blijf t spontane toch het leukst vinden. Tot nu toe krijgt die beer met die emmer mn 5 punten.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:03:39 #158
52229 Chanty
pi_42868530
Ben niet helemaal droog gebleven, heb pijn van het op mijn knieen zitten, mijn beertje is getraumatiseerd en heel Hilversum denkt dat ik geschift ben, maar:

Beer 1

Beer 2

Commentaar anyone?
  FOK!fotograaf zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:08:17 #159
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42868645
Zekers de eerste! Het onderwerp is de boot mét beertje, dus dat is goed scherp, terwijl je achtergrond lekker onscherp wordt. Ook door ruimte aan de voorkant te geven bij #1, krijg je een beetje beweging en richting in je foto.

Leuk idee!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:14:40 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42868777
Chantym had je echt wel wilen zien zitten.
Maar zou voor 1 gaan, eel erg leuk verzonnen en mooi uitgewerkt.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:34:21 #161
52229 Chanty
pi_42869143
Dank jullie wel
Persoonlijk denk ik ook meer aan 1, al vind ik het wel superlief hoe die op 2 in de camera 'kijkt'

En ja, t was vast komisch om te zien, heb zelf ook wel veel lol gehad Zat de hele tijd een kinderliedje te zingen
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:47:00 #162
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42870975
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:53 schreef SunChaser het volgende:
Ik weet wel wat dingen, maar heb geen zin in encseneren. Blijf t spontane toch het leukst vinden. Tot nu toe krijgt die beer met die emmer mn 5 punten.
Dito, ik lever dan ook niks in. En de beer scoort inderdaad hoog!
  Redactie Frontpage zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:50:15 #163
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42871054
Ik vind de eerste Ijsbeert+emmerfoto trouwens mooier, de tweede is teveel gecropt naar mijn smaak
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:06:37 #164
81237 releaze
best of both worlds
pi_42871388
Kawaii!!!! Superschattig allebei, maar die eerste is het best qua compositie
pi_42873052
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 19:03 schreef Chanty het volgende:
Ben niet helemaal droog gebleven, heb pijn van het op mijn knieen zitten, mijn beertje is getraumatiseerd en heel Hilversum denkt dat ik geschift ben, maar:

[afbeelding]
Beer 1

[afbeelding]
Beer 2

Commentaar anyone?
Hilversum heeft wel een beetje een punt hoor

eerste, en ook niets meer aan doen.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42873937
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:40 schreef releaze het volgende:
Overigens vind ik het op de eerste foto jammer van de bal, ik had de bal wat meer achter haar hoofd laten houden. Bij de tweede foto vind ik het felle licht vrij storend aandoen op de ogen, maar ja, het is deel van het proces op het plaatje.
Das lastig bij een spontane foto, ze wilt de bal naar mij toe gooien en ik maak stiekem snel een foto .
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:43:09 #167
52229 Chanty
pi_42875327
Ikke gaat insturen
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:39:26 #168
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42877624
Wauw!! Het is toch nog gelukt!! Op de valreep!!
Gewoon in de pub!!!! Waar mijn altijd trouwe vriendje Charlie zijn normale ding deed, en ik had ineens een vlaag van verstand, in plaats van verbijstering!!! Gauw mijn camera opgehaald en gelukkig deed Charlie nog steeds wat ie altijd doet!!

Ik ga ook insturen!!!!!!!
pi_42883287
ook playtime??
Goedemorgen :W
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:32:39 #170
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42883636
Haha, ik vind hem leuk Blomst
Ziggy played guitar
pi_42886289
Deze net gemaakt, maar helaas werkt de lucht niet mee vandaag:

[ Bericht 25% gewijzigd door blomst op 22-10-2006 14:56:00 ]
pi_42889376
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:37 schreef blomst het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi Ik weet niet welke ik mooier vind, ze hebben allebei wel wat.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:48:32 #173
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42900512
Ik vind duidelijk de eerste de betere!
Edit: ik schreef tweede waar ik eerste bedoelde.

[ Bericht 46% gewijzigd door Schanulleke op 22-10-2006 23:33:50 ]
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:52:31 #174
79550 Ymke
your ghost
pi_42900695
De stand van de handen in de tweede foto is mooier , wat mij betreft mag je de persoon er af croppen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:00:59 #175
81237 releaze
best of both worlds
pi_42901009
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:37 schreef blomst het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
eerste persoon op de foto is niet nodig om te laten zien wat er gaat gebeuren dan wel is gebeurd, en persoonlijk vind ik simplicity's the best, vandaar Allebei de foto's gaaf
  Redactie Frontpage zondag 22 oktober 2006 @ 22:33:31 #176
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42902249
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:22 schreef blomst het volgende:
ook playtime??
[afbeelding]
Nee, misdaad Je mag er niet mee op de openbare weg
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:42:31 #177
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_42902625
nou beter dan dit zal ik deze maand niet komen ben ik bang

[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_42903196
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:23 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mooi Ik weet niet welke ik mooier vind, ze hebben allebei wel wat.
Na wat langer kijken zou ik toch ook voor de eerste gaan blomst. De handen vind ik daar mooier uitkomen; echt aan het spelen, en de handen zijn beter belicht vind ik. Verder krijg ik nare gevoelens bij dat (lolly?)stokje in de mond op de tweede foto, wil niet weten wat daar mee kan gebeuren i.c.m. een bal
pi_42905668
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:33 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee, misdaad Je mag er niet mee op de openbare weg
Geen misdaad, was op eigen terrein
pi_42905768
Ik hoop de foto deze week nog een keer over te maken, als de lucht wat blauwer is.
En anders word het één van bovenstaande foto's .
pi_42914217
Ik ga eens voor een wat cynischer intrepretatie van het thema.

Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:01:35 #182
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42915072
oef heavy V.V. beertje op de voorgrond mag wel iets duidelijker toch
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:07:07 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42915261
nog 1 dagje
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:19:36 #184
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42915716
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 10:18 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ga eens voor een wat cynischer intrepretatie van het thema.

[afbeelding]
die is wel heel cynisch
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:20:34 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42915769
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 00:24 schreef blomst het volgende:
Ik hoop de foto deze week nog een keer over te maken, als de lucht wat blauwer is.
En anders word het één van bovenstaande foto's .
leuk.... 2x alt 130 wordt chinees
pi_42917325
Nu met blauwe lucht

[ Bericht 3% gewijzigd door blomst op 25-10-2006 12:33:12 ]
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:09:16 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42917358
er zit nog een zwarte spikkel in het midden
pi_42917470
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:09 schreef Re het volgende:
er zit nog een zwarte spikkel in het midden
Dat noemen wij hier een bal
Als ik hem lichter maak is het ook geen gezicht.

Zie het nu ook, evem wegwerken
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:27:24 #189
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42920017
1 dag nog maar?
Dan ga ik maar eens insturen..
Ziggy played guitar
pi_42928057
AN Stuur je ook weer bevestiging van ontvangst?
pi_42928435
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:52 schreef blomst het volgende:
AN Stuur je ook weer bevestiging van ontvangst?
Yep
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:56:37 #192
81237 releaze
best of both worlds
pi_42933865

Morgen nog maar eens een poging wagen en als dat het niet is dan houdt het op
pi_42934497
ik dacht dat vanavond de deadline was. Zat vanmiddag al mezelf voor te bereiden op vanavond om de foto's te kunnen bekijken, blijkt dat het morgen is (mijn fout, ik dacht op mijn werk ook dat het vandaag donderdag was) maar ik verheug me er dus dubbel op!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_42936017
Goed, heb het gehad...tis goed zo...dit wordt hem:

woensdag 25 oktober 2006 @ 23:10:03 #195
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_42938436
en ik vind het een winner!! hele leuke foto!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:48:08 #196
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42940079
ik vind die "this is playtime" eigenlijk wel storend, dat zien we zo ook wel
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 07:36:08 #197
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42943942
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:48 schreef FReNsJ het volgende:
Het is beter dan de oorspronkelijke tekst: "Vote An24".
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_42944039
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:48 schreef FReNsJ het volgende:
Er zat een hele gedachte achter..het was een megalange tekst die kon uitleggen waarom het er ook stond. Maar die paste niet
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:46:57 #199
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42944379
ahzo
dan is het goed hoor
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:35:52 #200
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42946093
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 07:36 schreef freud het volgende:

[..]

Het is beter dan de oorspronkelijke tekst: "Vote An24".

hij is leuk An!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:50:53 #201
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_42953674
Ook ik zit al een tijd te stoeien met het idee een foto in te sturen met als thema Playtime. Geen gemakkelijk thema, als je iets op de foto zetten wilt wat niet snel 'standaard' is of misschien zal worden.
Onderstaande NIET perfecte foto nog is het idee waar ik mee aan het spelen ben. Zowiezo leuk om te doen , maar ook om er juist dat ene uit te halen waarvan je zegt ...die is inleveren waardig. Heb al vele foto's gemaakt, zoals ook onderstaande die ik jullie niet onthouden wil.

FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 14:52:21 #202
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42953718
Nice PW, levert je zeker roem op...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:54:10 #203
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42953790
idee is zeer zeker leuk, ik wist niet dat je zo'n mooi kontje had P ik mis echter wel wat scherpte en contrast.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:56:28 #204
118002 PieDobbelJoe
pi_42953867
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:52 schreef freud het volgende:
Nice PW, levert je zeker roem op...
Thnx Freud.

Maar het is niet je van het, twijfels aan deze kant. Twijfels gezien de positie van de billenpartij maar ook van de kaarten, ook qua belichting en zw/kleur. Tevens zit het stukje kant niet in het midden van de billen , dus alles moet zowiezo weer over.
Ik ben niet snel tevreden hee
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:57:36 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42953901
ik vindt de foto niet zo geweldig eigenlijk, vinde de kaarten zo erg vreemd zitten, idd contrast en scherpte en de foto doet me eigenlijk vrij weinig.
En ik ben toch niet vies van een mooi achterwerk, en dat is het.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:58:24 #206
118002 PieDobbelJoe
pi_42953923
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:54 schreef Puckzzz het volgende:
idee is zeer zeker leuk, ik wist niet dat je zo'n mooi kontje had P ik mis echter wel wat scherpte en contrast.
Plattttttttttttt

Dank je Puckzz. Yep, scherpte en contrast is er 1 van. Natuurlijk, de originelen zien er anders uit en natuurlijk ook scherper
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:01:17 #207
118002 PieDobbelJoe
pi_42954004
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:57 schreef snakelady het volgende:
ik vindt de foto niet zo geweldig eigenlijk, vinde de kaarten zo erg vreemd zitten, idd contrast en scherpte en de foto doet me eigenlijk vrij weinig.
En ik ben toch niet vies van een mooi achterwerk, en dat is het.
Thnx Snakelady.

Zoals ik schreef, ik ben met die kaarten en hun positie er ook nog niet over uit ... is nog veel uitproberen als ik de kans nog krijg.
Belichting e.d. kan ik me dus ook wel in vinden

In ieder geval gaf dit wel zeer leuke momenten met humor
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 15:01:37 #208
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42954013
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 07:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Er zat een hele gedachte achter..het was een megalange tekst die kon uitleggen waarom het er ook stond. Maar die paste niet
Kleiner schrijven .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 15:02:41 #209
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42954047
PW, misschien de kaarten wel inkleuren om zo de aandacht van de mannen af te leiden nadruk daar op te leggen?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_42954057
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:01 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Thnx Snakelady.

Zoals ik schreef, ik ben met die kaarten en hun positie er ook nog niet over uit ... is nog veel uitproberen als ik de kans nog krijg.
Belichting e.d. kan ik me dus ook wel in vinden

In ieder geval gaf dit wel zeer leuke momenten met humor
Misschien dit plaatje in een verticale positie, en dan de kaarten in de bovenkant/rand van het broekje? 't Is maar een ideetje
Mooi idee trouwens, maar idd wat meer scherpte en contrast.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:09:20 #211
118002 PieDobbelJoe
pi_42954267
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef freud het volgende:
PW, misschien de kaarten wel inkleuren om zo de aandacht van de mannen af te leiden nadruk daar op te leggen?
Is ook een leuk idee Freud, zal daar ook eens mee aan de gang gaan. Ik heb ze uiteraard in kleur gemaakt en vond toen de kleuren van de kaarten er beter uitkomen, maar door het grote contrast kleur huid en kant, koos ik toch eerst voor zw/w. Temeer ook schoppen H en Vr voor mijn gevoel zo ook beter passen binnen het geheel.

Thnx

PS. Het is leuk en uitdagend om met zo'n soort foto het leuk en spannend te houden, maar niet meer dan dat.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:11:51 #212
118002 PieDobbelJoe
pi_42954350
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef Elefes het volgende:

[..]

Misschien dit plaatje in een verticale positie, en dan de kaarten in de bovenkant/rand van het broekje? 't Is maar een ideetje
Mooi idee trouwens, maar idd wat meer scherpte en contrast.
Dank je Elefes

Verticaal vond ik minder geschikt in eerste instantie. Of je krijg meer rug en benen er op, dat wil ik pertinent niet.
De rest ...
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 15:15:26 #213
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42954469
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:11 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Dank je Elefes

Verticaal vond ik minder geschikt in eerste instantie. Of je krijg meer rug en benen er op, dat wil ik pertinent niet.
De rest ...
Of misschien allebei aan 1 kant, zelfde bil-compositie?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:36:22 #214
118002 PieDobbelJoe
pi_42955183
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:15 schreef freud het volgende:

[..]

Of misschien allebei aan 1 kant, zelfde bil-compositie?
Je bedoelt beide kaarten op de zelfde bil Freud?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:37:35 #215
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42955241
ik vind hem erg leuk bedacht
pi_42955339
Ik heb er ook nog eens mee zitten stoeien, en dit is wat er uit gekomen is.. Ik vind ze mooier dat de eerdere versie die ik had (vooral de hand vind ik ook mooier), maar twijfel nog over kleur of zwart-wit, of iets er tussenin..

Kleur:

Tussen kleur en zwart-wit in:

Zwart-wit:

Anyone?

Ik vind dit trouwens erg leuk, ga nog eens een serie maken van dit thema
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:43:30 #217
118002 PieDobbelJoe
pi_42955446
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:37 schreef Mukie het volgende:
ik vind hem erg leuk bedacht
Dank je Mukie

Wat ik ook nog zeggen wou en wat me niet aanstond...achteraf, zowel de vrouw als de heer kijken niet naar elkaar. Dus de kaarten moeten gewisseld worden van plaats.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:45:10 #218
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42955508
Ik vraag me wel af wat kaarten eigenlijk daar doen .

@Elefes, ik zou voor de tussen zwart en wit ingaan, dat oogt rustig, maar je hebt nog steeds de mooie rode glans. Ook vind ik het wat meer spanning uitstralen, alsof het licht gedimd is.
Hoogachtend,
Erik.
pi_42955555
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vraag me wel af wat kaarten eigenlijk daar doen .
Spelen natuurlijk
quote:
@Elefes, ik zou voor de tussen zwart en wit ingaan, dat oogt rustig, maar je hebt nog steeds de mooie rode glans. Ook vind ik het wat meer spanning uitstralen, alsof het licht gedimd is.
Tnx voor het commentaar
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:52:57 #220
118002 PieDobbelJoe
pi_42955771
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:40 schreef Elefes het volgende:
Ik heb er ook nog eens mee zitten stoeien, en dit is wat er uit gekomen is.. Ik vind ze mooier dat de eerdere versie die ik had (vooral de hand vind ik ook mooier), maar twijfel nog over kleur of zwart-wit, of iets er tussenin..

Kleur:
Ik ben geen pro en dit thema is vrij nieuw voor mij om zelf er wat moois van te maken Daarom deze foto bekijken is dus ook vanaf dat standpunt/nivo
De eerste vind ik het meest sprekende, die kleuren vind ik speelser doen overkomen, dan in de andere versies.
Wat mij opviel is, dat de vingers niet het juiste einde vasthebben...met het idee, dat daarmee die bh los te maken is. Als althans dit de bedoeling was om uit te beelden.
Verder vind ik ook dit idee leuk en is het ook mooi om met dit te spelen qua mogelijkheden.

donderdag 26 oktober 2006 @ 15:57:55 #221
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42955950
jehebt goed geluisterd naar de tips Elefes

de middelste voor mij is net iets klassieker en smaakvoller
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:41:06 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42957505
quote:

Kleur:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zwart-wit:
[afbeelding]

Anyone?

de kleurstelling bij 2 en 3 (ook al is het zwart wit) zorgt er wel voor dat het lijkt of je je handen niet gewassen hebt, iets anders met het rood schuifje spelen moet dat wel oplossen denk ik
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:12:50 #223
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_42958591
quote:

Kleur:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zwart-wit:
[afbeelding]

Anyone?

In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar nr 1, maar nu ik er een tijdje naar kijk, vind ik nr 2 toch wat meer hebben... Toch iets romantischer ofzo, k weet t niet precies...

Ow, en dat wat Re zegt...
Verder nog steeds een heel leuk idee imo
Meer van dit
pi_42958757
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Wat mij opviel is, dat de vingers niet het juiste einde vasthebben...met het idee, dat daarmee die bh los te maken is. Als althans dit de bedoeling was om uit te beelden.
Dat was de bedoeling, maar ik heb wel het juiste stukje vast; als ik nog iets verder door had getrokken was het strikje helemaal los geweest

Tnx voor de tips allemaal!
Het is idd zo dat mijn handen wat vies lijken.. Eens kijken of ik dat nog wat kan veranderen
pi_42960751
Trouwens Wonderer (als je hier nog rondhangt?), ken je toevallig de fotografiesite van David Bishop?
  Redactie Frontpage donderdag 26 oktober 2006 @ 19:32:34 #226
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42962263
Ik kan niet kiezen

donderdag 26 oktober 2006 @ 19:35:23 #227
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42962325
Ik zou voor nummer 2 gaan, die straalt voor mij het meeste playtime uit. 1 is meer blessuretijd, en drie is weliswaar een ballengooikraam, maar ook niet meer dan dat. Er wordt op 't moment niet gespeeld. Daarentegen zijn de mascottes symbolen voor het spelende team, en komen altijd gewoon speels over .
Hoogachtend,
Erik.
pi_42962733
Ik vind 1 de mooiste, ruige speeltijd straalt die voor mij uit
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:00:34 #229
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42965158
@ Sun: duideljik 1
pi_42965279
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:17 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat was de bedoeling, maar ik heb wel het juiste stukje vast; als ik nog iets verder door had getrokken was het strikje helemaal los geweest
En het probleem was ook al weer

Ik zou voor kleurenversie gaan btw
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42965432
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou voor nummer 2 gaan, die straalt voor mij het meeste playtime uit. 1 is meer blessuretijd, en drie is weliswaar een ballengooikraam, maar ook niet meer dan dat. Er wordt op 't moment niet gespeeld. Daarentegen zijn de mascottes symbolen voor het spelende team, en komen altijd gewoon speels over .
Ik zou het anders benaderen. Ze passen allemaal binnen de randvoorwaarde die het thema geeft en #1 is by far de beste foto (kleur, licht, aandacht wordt naar het onderwerp getrokken) van de 3.

#1 dus
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42966221
Nou, verzonden
Ik ben benieuwd wat er allemaal voor foto's bij zitten !

Nog geen bevestiging gehad trouwens, via mail..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 26 oktober 2006 @ 21:27:54 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42966228
Playtime?

Niet getimed of wat dan ook, meer een toevalstreffer

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:31:15 #234
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42966356
. Echt een soort kiekeboe-ervaring.
Hoogachtend,
Erik.
pi_42966450
Leuke plaat Ynske. Lekker veel lol en die schuine lijnen doen het lekker.

Maar ik mis ergens een handje
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 26 oktober 2006 @ 21:35:22 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42966504
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke plaat Ynske. Lekker veel lol en die schuine lijnen doen het lekker.

Maar ik mis ergens een handje
ik ook was blijkbaar niet daar
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:50:30 #237
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42967152
Ik heb vanavond ingezonden maar geen bevestiging gekregen
pi_42967335
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:50 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb vanavond ingezonden maar geen bevestiging gekregen
An is vast nog niet thuis
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:30 schreef An24 het volgende:

[..]

Wordt zowiezo wat later op de avond. Wordt verwacht een portie Ba-meet te halen
pi_42967363
het is bijna tijd! Ik ben erg benieuwd!!!!!!
pi_42967427
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:55 schreef blomst het volgende:

[..]

An is vast nog niet thuis
[..]
Hm... wachten dus
pi_42967562
En nog steeds niet thuis, maar lief laptopje meegenomen

Maareuhh luitjes, als julie de laatste paar minuten met zijn 20gen gaan mailen, ga ik geen bevestiging sturen hoor.....ff geduld hebben dus

Maar goed de boel is nu gesluiten...tot over een tijjdje
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:07:53 #242
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42967872
en ik maar op F5 rammen in dat andere topic
pi_42967932
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:07 schreef PKfotografie het volgende:
en ik maar op F5 rammen in dat andere topic
Ik ken het
pi_42968153
Goed, ze staan nu allemaal op de server, nu nog in het topic plaatsen...en ik heb ze alle 36 binnen....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:15:55 #245
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42968204
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:27 schreef Ynske het volgende:
Playtime?

Niet getimed of wat dan ook, meer een toevalstreffer

[afbeelding]
wat een schatje
pi_42968219
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:14 schreef An24 het volgende:
Goed, ze staan nu allemaal op de server, nu nog in het topic plaatsen...en ik heb ze alle 36 binnen....
Tof! Ben erg beineuwd straks!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:28:03 #247
149096 Ngasira
de geur van fixeer.. heerlijk!
pi_42968644

k ben 27 minuten te laath
No place is boring, if you've had a good night's sleep and have a pocket full of unexposed film. ~Robert Adams
Te veel ideeën , te weinig tijd..
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:35:38 #248
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42968970
Gewoon insturen, de wedstrijdleiding is ook te laat
pi_42969100
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Schanulleke het volgende:
Gewoon insturen, de wedstrijdleiding is ook te laat
Niet helemaal waar schanulleke...

[Fotowedstrijd oktober] Playtime!
pi_42969128
Ik kan niet mailen vanaf hier, Sorry PDJ, je was echt te laat. 22:00 is sluitingstijd
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:40:23 #251
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42969156
Ziet er goed uit, An, en mijn foto staat er tussen .
Hoogachtend,
Erik.
pi_42969182
De foto van MissBliss staat niet tss [img] dingen
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:42:00 #253
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42969224
Hoi An, ik weet dat je al heel druk geweest bent nu, maar zou je aub nog even mijn naam goed willen neertikken??? Ik ben echt niet Elabeth
pi_42969237
is al gemeld
pi_42969248
Ik fix het zo
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:43:14 #256
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42969258
Ik zie het An. Goed zo
Ik had van vandaag deze nog, maar ik vond het geheel toch teveel op mijn inzending van vorige maand lijken
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:43:37 #257
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42969265
An je bent goed bezig hoor

My god wat gaat het moeilijk zijn om te stemmen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:44:41 #258
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42969301
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Mukie het volgende:
An je bent goed bezig hoor

My god wat gaat het moeilijk zijn om te stemmen.
onderin het topic beginnen met kijken en punten geven, als je de punten kwijt bent ben je klaar.

donderdag 26 oktober 2006 @ 22:46:21 #259
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42969362
nice try
pi_42969542
[Stemtopic] fotowedstrijd Oktober: Playtime!

Zo...ik denk dat ik iedereen nu in het topic geplaatst heb.

Zo langzaam aan leren we het wel
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:54:34 #261
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42969614
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:42 schreef blomst het volgende:
is al gemeld
Oeps, sorry!!!
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:42 schreef An24 het volgende:
Ik fix het zo
Tnx!!
Ook voor je harde werk!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:03:28 #262
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_42971778
Ik mis het 'slijm hier voor puntjes' topic... Ik heb namelijk een geweldige leus bedacht

Edit: laat maar... Mijn doel was 1 puntje, k heb er nu al 3

[ Bericht 33% gewijzigd door WurM op 27-10-2006 00:04:23 (...) ]
Meer van dit
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:55:03 #263
118002 PieDobbelJoe
pi_42973292
Door mijn prive omstandigheden e.d, had ik niet eens het besef dat het al eind van de maand was en er al ingeleverd moest worden. Jammer, volgende keer beter dus. De rest...succes allen!
pi_42978166
Als ik de de discussie in de afgelopen weken, de inzendingen en sommige van de motivaties bij het stemmen zo lees, bekruipt mij het gevoel dat we hier veel meer bezig zijn met een wedstrijd 'thema een invulling geven' dan met een fotowedstrijd.

Is dat erg? Ja! Het houdt namelijk in dat er minder energie gestoken wordt in de mooie plaat dan in het invullen van het thema. Dat vind ik zonde. Ik zie voor mijn gevoel maar weinig mooie, verzorgde foto's in het wedstrijdtopic, in tegenstelling tot andere maanden. Volgens mij kan dat niet de bedoeling van een thema zijn. Een thema hoort een bron van inspiratie te zijn in plaats van een bron van zorg.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:52:37 #265
118002 PieDobbelJoe
pi_42978430
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:39 schreef Vliegvrager het volgende:
Als ik de de discussie in de afgelopen weken, de inzendingen en sommige van de motivaties bij het stemmen zo lees, bekruipt mij het gevoel dat we hier veel meer bezig zijn met een wedstrijd 'thema een invulling geven' dan met een fotowedstrijd.

Is dat erg? Ja! Het houdt namelijk in dat er minder energie gestoken wordt in de mooie plaat dan in het invullen van het thema. Dat vind ik zonde. Ik zie voor mijn gevoel maar weinig mooie, verzorgde foto's in het wedstrijdtopic, in tegenstelling tot andere maanden. Volgens mij kan dat niet de bedoeling van een thema zijn. Een thema hoort een bron van inspiratie te zijn in plaats van een bron van zorg.
Ergens kan ik wel instemmen met je gedachtengang en zie je het inderdaad terug in de recaties her en der. Anderzijds is het ook een enorme uitdaging een thema als die van Oktober, goed te doorstaan.
Het was ergens ook een lastig thema, althans ..hoe vul je die in. Tja, misschien meer bezig met het onderwerp en minder met hoogstaande kwaliteit?
In ieder geval vind ik er mooie foto's tussen zitten.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:59:45 #266
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42978605
mja ik zie er weer veel foto's tussen zitten die 'toevallig' binnen het thema passen. nu wil ik niet wéér die discussie oprakelen. daar verschillen we gelukkig gewoon allemaal van mening over. wel vind ik alle foto's binnen het thema passen.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:08:49 #267
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42978821
quote:

playtime of enig ander zeer ruim bevattend onderwerp geeft nou eenmaal reden tot minder inspiratie als het ook wat makkelijker kan
pi_42980415
Owja ghehe, vergeten in te zenden, maakt niet uit, zo veel had ik niet bij kunnen dragen. Zal vanavond mijn stemmen doorgeven, zitten leuke inzendingen tussen .
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:07:37 #269
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42982033
ik moet wel zeggen dat ik achteraf gezien het wel leuk vind dat de foto's allemaal in 1 keer online komen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:49:09 #270
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42983274
Kut vergeten in te sturen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:57:39 #271
24708 kzieniks
ook niet met bril
pi_42983546
net terug van een weekje weg, kom ik er achter dat ik mijn foto ben vergeten
aan de ene kant niet zo heel erg want mijn pogingen waren toch al mislukt ....
-MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATOR-
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:58:51 #272
118002 PieDobbelJoe
pi_42983581
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:08 schreef Re het volgende:

[..]

playtime of enig ander zeer ruim bevattend onderwerp geeft nou eenmaal reden tot minder inspiratie als het ook wat makkelijker kan
Waarom minder inspiratie Re? Het is aan de ene kant gewoon lekker om ook op deze manier je eigen creativiteit te verkennen, en dit vast te leggen zoals je voor ogen hebt. Dus ruimer maakt het niet minder inspirerender vind ik, hooguit ff lastiger er een invulling aan te geven.
pi_42983637
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:07 schreef Puckzzz het volgende:
ik moet wel zeggen dat ik achteraf gezien het wel leuk vind dat de foto's allemaal in 1 keer online komen
An heeft een tijdelijk computer met toegang tot FOK gevonden dus ff reactie:

Fijn dat het op prijs wordt gesteld, want het is "a hell of a job"
pi_42983677
quote:

Ik kan me hier idd wel in vinden...eens kijken of dat met de volgende onderwerpen gestimuleerd kan worden.

Goed punt VV
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:02:59 #275
118002 PieDobbelJoe
pi_42983705
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:00 schreef An24 het volgende:

[..]

An heeft een tijdelijk computer met toegang tot FOK gevonden dus ff reactie:

Fijn dat het op prijs wordt gesteld, want het is "a hell of a job"
Ik weet niet hoeveel werk, kan dat niet inschatten ...maar toch
pi_42983920
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:02 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel werk, kan dat niet inschatten ...maar toch
Tis niet vervelend of zo, je moet er alleen even voor zitten, zeker als ze met zijn 20en de laatste paar minuten nog foto's insturen...en dan schanulleke...met zijn "te laat"
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:12:04 #277
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42983947
Ik zal de volgende keer wat eerder in proberen te sturen . Maar je doet het prima hoor .
Hoogachtend,
Erik.
pi_42985478
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik kan me hier idd wel in vinden...eens kijken of dat met de volgende onderwerpen gestimuleerd kan worden.

Goed punt VV
En toch lijkt het mij amper mogelijk om daar een oordeel over te geven bij een maximale resolutie van 580 breed .
pi_42985786
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:00 schreef ..zapper het volgende:

[..]

En toch lijkt het mij amper mogelijk om daar een oordeel over te geven bij een maximale resolutie van 580 breed .
Wat denk je bij een high-res dan meer te kunnen zien dan op 580 breed?
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:28:23 #280
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42986341
tsja ik vind 580 ook erg klein, op bijvoorbeeld 700 / 750 komt een foto gewoon mooier uit

maar daar heb jij het ook niet eens over volgens mij het gaat erom dat een bepaald onderwerp moet inspireren tot nieuwe foto's, niet tot een zoektocht in de archieven.
pi_42986437
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:11 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Wat denk je bij een high-res dan meer te kunnen zien dan op 580 breed?
Zo ongeveer hetzelfde verschil als tussen een pasfoto en een 15x18 afdruk.
pi_42986541
Als ik zo naar de foto's kijk, zijn de meesten toch wel speciaal voor deze wedstrijd gemaakt?
pi_42986687
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:28 schreef Puckzzz het volgende:
tsja ik vind 580 ook erg klein, op bijvoorbeeld 700 / 750 komt een foto gewoon mooier uit

maar daar heb jij het ook niet eens over volgens mij het gaat erom dat een bepaald onderwerp moet inspireren tot nieuwe foto's, niet tot een zoektocht in de archieven.
niet eens zozeer, ik heb niets tegen archief, hoewel ik daar zelf geen lol aan zou beleven. Mijn punt is eigenlijk meer dat ik deze maand (relatief) weinig verzorgde foto's zie. En om misverstanden te voorkomen: ook niet-geregisseerde foto's kunnen verzorgd zijn, kwestie van standpunt en belichting goed kiezen, netjes nabewerken, dat soort dingen.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:31 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Zo ongeveer hetzelfde verschil als tussen een pasfoto en een 15x18 afdruk.
Tja, als de pasfoto matig is, is ie dat op 13x18 ook

Serieus, zaken als compositie, belichting, toning, vlakverdeling, scherpte, eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken, kun je prima beoordelen op 580 breed. Dat een mooie foto op posterformaat nog beter tot zijn recht komt is zeker waar, maar een matige foto wordt er geen haar beter van.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:59:59 #284
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42987345
Ah okee, zo had ik het niet begrepen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:03:44 #285
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42987451
Hmmm, maar mijn foto zal bijvoorbeeld niet perfect zijn qua scherpte, vlakverdeling, compositie etc. maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een beginner ben, het blijft een leerproces. Dat is toch juist ook wel de charme van zo'n wedstrijd? Dat beginners en meer gevorderden een zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten en dat daar vaak toch hele mooie foto's bij zitten. Dat het bij de wat meer gevorderden dan misschien technisch beter in elkaar steekt, tja das logisch, maar toch moet ik zeggen dat ook van 'beginners' er vaak hele leuke foto's bij zitten

(of is dat helemaal niet wat je bedoelt? )
Ziggy played guitar
pi_42987619
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:03 schreef MissBliss het volgende:
Hmmm, maar mijn foto zal bijvoorbeeld niet perfect zijn qua scherpte, vlakverdeling, compositie etc. maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een beginner ben, het blijft een leerproces. Dat is toch juist ook wel de charme van zo'n wedstrijd? Dat beginners en meer gevorderden een zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten en dat daar vaak toch hele mooie foto's bij zitten. Dat het bij de wat meer gevorderden dan misschien technisch beter in elkaar steekt, tja das logisch, maar toch moet ik zeggen dat ook van 'beginners' er vaak hele leuke foto's bij zitten

(of is dat helemaal niet wat je bedoelt? )
Niets mis mee dat er niveauverschillen zijn natuurlijk, en dat er mensen in een leerproces ziiten (geldt ook voor de gevorderden) is helemaal prachtig. En idd zitten er ook van 'beginners' vaak leuke platen bij. Wat ik alleen deze keer mis is dat mensen -ik gebruik jouw woorden maar even- '' zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten ". Ik heb het idee dat een deel van de mensen het zo druk had met binnen het thema te blijven dat ze helemaal vergeten dat het om dat mooie plaatje gaat.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:12:46 #287
52657 pea4fun
pi_42987711
Ik ben het niet helemaal met je eens VV. Ik doe bijvoorbeeld niet zo graag meer mee omdat er vaak zo "gezeken" wordt over details, en minder wordt gekeken naar wat het plaatje uitstraalt. Natuurlijk kunnen details de foto afmaken, maar het lijkt hier vaak hoofdzaak te zijn.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:26:23 #288
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42988128
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Niets mis mee dat er niveauverschillen zijn natuurlijk, en dat er mensen in een leerproces ziiten (geldt ook voor de gevorderden) is helemaal prachtig. En idd zitten er ook van 'beginners' vaak leuke platen bij. Wat ik alleen deze keer mis is dat mensen -ik gebruik jouw woorden maar even- '' zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten ". Ik heb het idee dat een deel van de mensen het zo druk had met binnen het thema te blijven dat ze helemaal vergeten dat het om dat mooie plaatje gaat.
Ja, oke ik begrijp wel wat je bedoelt. Er wordt teveel naar het thema gekeken en te weinig naar de foto..
Nou ja, ik zie iig veel mooie platen ertussen zitten (misschien ook niveauverschil, dat ik de technische onvolkomenheden niet zie ) en punten geven wordt nog moeilijk.
Ziggy played guitar
pi_42988629
Ik heb lekker niks ingezonden. Wat een rukonderwerp.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:46:04 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42988766
zonder verkeerd begrepen te worden zit er natuurlijk wel een soort 2-splitsing in, de beginnende fotograaf (waar het in FOT om draait) en de gevorderde "experts". Misschien moet daar eens naar gekeken worden icm de wedstrijd, uiteindelijke doel is dat nieuwe fotografen geinspireerd worden en niet gefrustreerd door o.a. de pietluttigheden waar Pea het over heeft
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:46:38 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42988783
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:42 schreef k_man het volgende:
Ik heb lekker niks ingezonden. Wat een rukonderwerp.
is je handje al lam
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:49:41 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_42988884
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:46 schreef Re het volgende:
zonder verkeerd begrepen te worden zit er natuurlijk wel een soort 2-splitsing in, de beginnende fotograaf (waar het in FOT om draait) en de gevorderde "experts". Misschien moet daar eens naar gekeken worden icm de wedstrijd, uiteindelijke doel is dat nieuwe fotografen geinspireerd worden en niet gefrustreerd door o.a. de pietluttigheden waar Pea het over heeft
ik denk dat dat helemaal zo stom niet is.
iets waar ik ook aan zat te denken is dat vaak (ik zeg niet altijd) de "experts" in de top komen met hun ingezonden fotos en dus kansen op de eventuele prijzen.
terwijl juist de groeiende beginners er minder kans op hebben... ondanks dat ze voor hun niveau topplaatjes opleveren.

ik vind t top dat er zoveel mensen reageren, maar heb idd t gevoel dat er dit keer minder aan de kwaliteit van de foto is besteed (voor mezelf geld dat overigens ook) dan bij andere wedstrijden
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:52:52 #293
52657 pea4fun
pi_42988993
Leuk bedacht, maar waar leg je dan de grens? Wie bepaald of je beginner bent of gevorderd?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:53:17 #294
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42989009
nou voor mij geld dat toch niet, ik heb er veel tijd en moeite ingestoken. doe ik eigenlijk bij elke wedstrijd wel

als het niet voor de FOT wedstrijden was geweest had ik nooit zoveel verschillende foto's gemaakt denk ik. De foto's inspireren me vaak wel tot maken van iets nieuws.
pi_42989020
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Wat ik alleen deze keer mis is dat mensen -ik gebruik jouw woorden maar even- '' zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten ". Ik heb het idee dat een deel van de mensen het zo druk had met binnen het thema te blijven dat ze helemaal vergeten dat het om dat mooie plaatje gaat.
Precies. Het zou helpen als er volgende keer weer eens een onderwerp komt waar mensen daadwerkelijk iets mee kunnen.

Maar goed, we doen het onszelf aan. Er worden niet alleen steeds van die rukonderwerpen ingestuurd door de winnaars, we stemmen er vervolgens wel zélf op. Nou ja, niet wij persoonlijk, niet jij en ik, maar wij als groep, als de users hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')