quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:45 schreef prupke het volgende:
[..]
Hmzzz
Op zich zijn het leuke foto's maar : die lichtbal in de foto maakt het er niet mooier op. Het zorgt er voor dat er bepaalde delen uitgebeten raken (en mijn monitor is niet brak)
Wat ik ook jammer vind is dat je op alle foto's je gezicht er zo afgehakt hebt. Had je dan niet beter ook een mooi maskertje oid kunnen kopen? Zodat je heel je hoofd op de foto kan zetten. Dat lijkt mij mooier dan wat je nu gedaan hebt.
Of gewoon een foto van jezelf totaal met die kousen (of laarzen) van de eerste fotos gecombineerd met het lak setje van deze foto's.
Foto 3 is naar mijn mening het best gelukt (op dat licht na)
maar ja je kan beter
Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooidquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
De opdracht voor deze maand is Playtime!.
Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.
Dus.......
Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....
Was mooie playtime geweest.
Ik heb nog wel foto's van het dooie vogeltje![]()
toevallig eergisteren ook meegemaakt, maar wel niet zo netjes...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
De opdracht voor deze maand is Playtime!.
Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.
Dus.......
Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....
Was mooie playtime geweest.
Ik heb nog wel foto's van het dooie vogeltje![]()
Ja dat kan ookquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:34 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooid
1 vind ik ook het mooiste. Wel zou ik 'm staand bijsnijden; de hond is ook in een "verticale" positie en nu is er veel omgeving die afleidt van waar het werkelijk om gaat. Ook zou ik na het verkleinen nog even wat verscherpen in photoshop, nu komt ie iets dof overquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:13 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik kan ook geen keuze maken
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Ja dat vond ik ook. De achtergrond vertelt ook een verhaal.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind niet dat er gesneden moet worden juist, de achtergrond vertelt juist waarom de hond dit doet
Zal zo eens kijken wat het effekt is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:10 schreef Elefes het volgende:
Met iets minder achtergrond is dat imho ook wel duidelijkDe hond springt dan wat meer 'op je af' als het ware, wat denk ik wel een leuk effect geeft.
Het moet niet hoorquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:11 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Zal zo eens kijken wat het effekt is.
En wat vindt je er nu van?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het moet niet hoorHet was maar een suggestie..
Ik vind dit mooierquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik krijg er nu dit uit.
Ziet er idd ook grappig uit.
[afbeelding]
Deze hond is van een cursist van mij. Het is idd een engelse variant.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:27 schreef FReNsJ het volgende:
Dat is dus zo'n lief hondje zoals die duivenverslindster hier(alhoewel ik denk dat het hier wel een Engelse cocker spaniel is, en hier thuis zijn het amerikaanders)
ik vind toch de met-achtergrond versie wat beter, maar de hond mag/mocht daar wel wat scherper.
Ik herken er Johan Vlemmix inquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:04 schreef ..zapper het volgende:
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -
Even een compleet ander probeerseltje dan de dingen die ik tot nog langs heb zien komen.
In Johan Vlemmix zie ik geen Playtime.quote:
De onderste is speelser...quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:55 schreef pea4fun het volgende:
Deze?
[afbeelding]
of toch meer een rommeltje
[afbeelding]
Spannender? Zoals?quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:06 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Idee komt over, maar ms kun je m fotografisch iets spannender maken?
Camerastandpunt, compositie, dat soort dingen. Alles is nu erg centraal en recht van voren. Bovendien zit er weinig diepte in.quote:
Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:39 schreef k_man het volgende:
Ik zie er geen playtime in zapper.
k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pasquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:
Geldt dit ook als playtime?
[afbeelding]
Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.quote:
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.
Bij jouw foto vraag ik me af waarom je hebt gekozen voor een persoon zonder hoofd. Juist een verbeten uitdrukking op het gezicht vertelt het verhaal van winnen of verliezen. Of het moet zijn dat de persoon niet herkenbaar in beeld wil natuurlijk.
Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pasHet is een miniatuurspoorbaan! Natuurlijk is dat playtime. Om te voorkomen dat meer mensen hem niet snappen zou je er misschien iemand bij kunnen zetten met een spiegelei en een fluitje
Dat zou ook kunnen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?
Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:
Geldt dit ook als playtime?
[afbeelding]
Deze foto was al zonder flitser genomen. en mijn Olympus C-460 kent maar weinig handmatig in te stellen zaken als sluitertijden en zo.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:14 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.
Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.
@VliegVrager: Vandaar dus recht van voren. Je zit ook recht voor de tv...
Welnee daar kijk je overheenquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:30 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor.Wel goed bedacht, maar ms toch een beetje te moeilijk zonder uitleg. Ik vraag me ook af of het klopt. De 'tv' staat op de grond, neem ik aan. Maar waarom zet je je spelcomputer er dan voor? Dan mist de speler toch alles wat er onderin beeld gebeurt?
Nope, komt niet overquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.
@VliegVrager: Vandaar dus recht van voren. Je zit ook recht voor de tv...
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:41 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!
Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!
ik niet.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!
Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!
Afijn, ik heb veel gefotografeerd vandaag, en er zit niets bijzonders bij
We gouden moed.
Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
Doe is een voorbeeldje dan?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er wat overdaad aan kinderfoto's is. Kom op mensen, dat moet toch spannender kunnen allemaal, er is weinig wat er echt uitspringt.
Ow , ik wel hoor , al vele zelfsquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
Dat zeg ik, mijn drempelquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Let op he, dit is de beperking die zapper zichzelf oplegt op basis van zijn inschatting van de situatie. Dat wil dus niet zeggen dat je niet met een statief bij een schoolplein zou kunnen fotograferen, alleen maar dat 1 persoon dat denkt.
Had ik ookquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:03 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Dat zeg ik, mijn drempel. Ik ben al te laf om uberhaupt vreemden te fotograferen, wat dat betreft zou een workshop straatfotografie wel aan mij zijn besteed.
Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven makenquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:10 schreef prupke het volgende:
[..]
Had ik ook![]()
maar met een zoomlens is het makkelijker om vreemden te fotograferen.
Ik herken dat ook wel een beetjequote:Op zondag 15 oktober 2006 23:47 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven maken.
Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtimequote:Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Nou vooruit, laat ik mijn idee maar even delen dan.
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
ah, nu snap ik hem!!quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:43 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtime
Goed gevondenquote:Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Nou vooruit, laat ik mijn idee maar even delen dan.
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
* meldt *quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:40 schreef k_man het volgende:
Ik heb nog steeds niks.
Dat jullie het even weten.
Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Sterk idee Schanulleke, ms links even de crop aanpassen?
en waarom deals PI?
De hoek van het bureau schoolbankje vooraan in beeld valt net uit beeld. Ik word erg onrustig van dingen die net uit beeld vallen. In beeld is prima, flink uit beeld ook, maar net uit beeld stoort.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?
Ik vind het idee wel leuk, maar zou toch minimaal 1 koptekst écht duidelijk in beeld brengen. Ze zijn nu namelijk allemaal niet echt te lezen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...
too much playtime:
[afbeelding]
Leuk! Heel goed het moment gevangenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
vandaag in de dierentuin gemaakt
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...
too much playtime:
[afbeelding]
Awwwwwwquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
[afbeelding]
die is echt op het perfecte moment genomen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
[afbeelding]
ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbijquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
[afbeelding]
daar is hij groot genoeg voor dus zal eens kijken wat ik er mee kan doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbij
Ik vind toch die uit de vorige serie mooier eigenlijk, die lieten wat meer aan de verbeelding overquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:32 schreef Puckzzz het volgende:
heb ik een rel gemist?
MissBliss!!! Yeey!
nou luitjes ik heb de zweep nog niet terug gebracht want ik moest 'm nog een keertje overdoen
ik vind deze wel beduidend beter eigenlijk.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:38 schreef Puckzzz het volgende:
nee je mag niet zeuren...ik heb die zweep nog steeds hoor![]()
de oogschaduw is wel rood alleen niet zo fel als de rest
Die heb je gemist jaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:32 schreef Puckzzz het volgende:
heb ik een rel gemist?
MissBliss!!! Yeey!
nou luitjes ik heb de zweep nog niet terug gebracht want ik moest 'm nog een keertje overdoen
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
whehehe en zo is er altijd wel ietsquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:37 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind toch die uit de vorige serie mooier eigenlijk, die lieten wat meer aan de verbeelding overHoewel deze er ook mogen zijn
Mag ik vragen hoe je de belichting hebt gedaan op deze foto's?
ik kan niet kizen tussen 2 en 3quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:32 schreef Puckzzz het volgende:
heb ik een rel gemist?
MissBliss!!! Yeey!
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
beer, actie, spelen, knuffelfactor... nope je hebt alles eropquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef Miss_S het volgende:
ben niet zeker ervan dat deze beter is:
[afbeelding]
Hmmm zit is lastig zeg! Fototechnisch vind ik deze serie een stuk beter. En je staat er ook echt super op. Toch ben ik het eens met wat er al eerder gezegd werd, de andere serie hield iets ter verbeelding over, die vond ik spannender en toch meer Playtime. Maar zoals ik zei: topplaatjes weerquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:32 schreef Puckzzz het volgende:
heb ik een rel gemist?
MissBliss!!! Yeey!
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Hij is zeker leuk! en beter dan die andere. Wat ik zou doen is nog wel wat aan het licht doen. Misschien de helderheid nog wat omlaag en iets meer saturatie. Dan lijkt hij minder overbelichtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:39 schreef Miss_S het volgende:
ben niet zeker ervan dat deze beter is:
[afbeelding]
Zeker doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef Miss_S het volgende:
ja met het licht ben ik ook nog niet blij maar eens wat dingen proberen dan
Ook deze platen vind ik mooi gemaakt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:32 schreef Puckzzz het volgende:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Nee die had ik niet, en ik vond het contrast wel lekker met die 200 uhm...100 kilo grote man en dat ieniemienie padjequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:29 schreef Vliegvrager het volgende:
Hij is leuk pea. had je geen grotere kikkerd?
De shoot was ook echt leuk, dollen met stelletje reclasseringswerkers op het toiletquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk! Echt leuk! Of het nou geensceneerd is of niet (:')) ik vind het toch oprecht overkomen, de emoties.
Mooie pic An! Misschien iets met party sfeertje erover gooien of zoquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:44 schreef An24 het volgende:
Laat ik ook maar een voorpoefje geven. Nog niet bewerkt zoals ik het zou willen hebben en mogelijk wordt het niet de foto. Maar tis wel weergave van mijn idee over playtime!
[afbeelding]
uhuh, tis ff zoeken naar juiste effect nog!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:48 schreef freud het volgende:
[..]
Mooie pic An! Misschien iets met party sfeertje erover gooien of zo?
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:53 schreef freud het volgende:
Dit gaat de mijne worden waarschijnlijk:
[afbeelding]
Dit vind ik qua kleur en expressie een veel mindere foto. Het lijkt eerder op een kater, waar die andere echt midden in de playtime is. Ook doet dit standpunt het thema geen goed. Bij de eerste ben je er veel meer een del van. Alsof de kijker er gewoon bij zit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:58 schreef An24 het volgende:
Nog eentje, hoor graag wat jullie ervan vinden...
[afbeelding]
Ik ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dit vind ik qua kleur en expressie een veel mindere foto. Het lijkt eerder op een kater, waar die andere echt midden in de playtime is. Ook doet dit standpunt het thema geen goed. Bij de eerste ben je er veel meer een del van. Alsof de kijker er gewoon bij zit.
Vind ik.
Vind deze leuker dan de vorige, bij de vorige kreeg ik een beetje het idee 'this WAS playt!me'...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:14 schreef An24 het volgende:
Okay, nu ben ik niet meer te stoppen...vind er zo veel leuk!
[afbeelding]
Nee ik vind nog steeds de eerste de leukste.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:14 schreef An24 het volgende:
Okay, nu ben ik niet meer te stoppen...vind er zo veel leuk!
[afbeelding]
Ja he, meeste dynamiek. Nou goed, ik ga hier maar even verder op uitzoeken...jullie zien het wel volgende weekquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:28 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Nee ik vind nog steeds de eerste de leukste.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:08 schreef releaze het volgende:
Maar Puckzzz, zijn dat nou diezelfde nagels als bij die citroenuitknijpfoto van de vorige keer?
Ik vind ze erg mooi, vooral de bovenste. Die is van hun alle drie het meest uitdagend in de pose, maar 3 komt ook behoorlijk in de buurtDie eerste is toch meer 'kom maar op
'
1 woord: nabewerking. deze foto kan potentie hebben, maar het schort 'm wat aan nabewerkingquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:53 schreef freud het volgende:
Dit gaat de mijne worden waarschijnlijk:
[afbeelding]
als je steeds hoopt dat ie klik zegt terwijl je beide pootjes in de lucht hebt, is dat wel logisch hihihiquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:08 schreef snakelady het volgende:
leuke foto en leuk idee alleen het plezier straalt er niet echt vanaf.
Ik vind dat spanning en playtime ook prima samengaanquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:21 schreef Mukie het volgende:
[..]
als je steeds hoopt dat ie klik zegt terwijl je beide pootjes in de lucht hebt, is dat wel logisch hihihi
'Het idee is leuk, maar de foto is iets scheef genomen. Gelukkig heb je ruimte om hem recht te trekken. Misschien ietsje lichter maken voor het gezicht.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:35 schreef Mukie het volgende:
[afbeelding]
zo dit zou hem moeten zijn dan....
Niet zo'n fotografische hoogstandjes als ik hier heb zien langskomen, maar het onderwerp is duidelijk
Dito, ik lever dan ook niks in. En de beer scoort inderdaad hoog!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:53 schreef SunChaser het volgende:
Ik weet wel wat dingen, maar heb geen zin in encseneren. Blijf t spontane toch het leukst vinden. Tot nu toe krijgt die beer met die emmer mn 5 punten.
Hilversum heeft wel een beetje een punt hoorquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:03 schreef Chanty het volgende:Ben niet helemaal droog gebleven, heb pijn van het op mijn knieen zitten, mijn beertje is getraumatiseerd en heel Hilversum denkt dat ik geschift ben, maar:
[afbeelding]
Beer 1
[afbeelding]
Beer 2
Commentaar anyone?
Das lastig bij een spontane foto, ze wilt de bal naar mij toe gooien en ik maak stiekem snel een fotoquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:40 schreef releaze het volgende:
Overigens vind ik het op de eerste foto jammer van de bal, ik had de bal wat meer achter haar hoofd laten houden. Bij de tweede foto vind ik het felle licht vrij storend aandoen op de ogen, maar ja, het is deel van het proces op het plaatje.
Mooiquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:37 schreef blomst het volgende:
Deze net gemaakt, maar helaas werkt de lucht niet mee vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
eerstequote:Op zondag 22 oktober 2006 14:37 schreef blomst het volgende:
Deze net gemaakt, maar helaas werkt de lucht niet mee vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
Na wat langer kijken zou ik toch ook voor de eerste gaan blomst. De handen vind ik daar mooier uitkomen; echt aan het spelen, en de handen zijn beter belicht vind ik. Verder krijg ik nare gevoelens bij dat (lolly?)stokje in de mond op de tweede foto, wil niet weten wat daar mee kan gebeuren i.c.m. een balquote:Op zondag 22 oktober 2006 16:23 schreef Elefes het volgende:
[..]
MooiIk weet niet welke ik mooier vind, ze hebben allebei wel wat.
Geen misdaad, was op eigen terreinquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, misdaadJe mag er niet mee op de openbare weg
die is wel heel cynischquote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:18 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ga eens voor een wat cynischer intrepretatie van het thema.
[afbeelding]
leuk.... 2x alt 130 wordt chineesquote:Op maandag 23 oktober 2006 00:24 schreef blomst het volgende:
Ik hoop de foto deze week nog een keer over te maken, als de lucht wat blauwer is.
En anders word het één van bovenstaande foto's .
Dat noemen wij hier een balquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:09 schreef Re het volgende:
er zit nog een zwarte spikkel in het midden
Yepquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:52 schreef blomst het volgende:
AN Stuur je ook weer bevestiging van ontvangst?
Het is beter dan de oorspronkelijke tekst: "Vote An24".quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:48 schreef FReNsJ het volgende:
ik vind die "this is playtime" eigenlijk wel storend, dat zien we zo ook wel![]()
Er zat een hele gedachte achter..het was een megalange tekst die kon uitleggen waarom het er ook stond. Maar die paste nietquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:48 schreef FReNsJ het volgende:
ik vind die "this is playtime" eigenlijk wel storend, dat zien we zo ook wel![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 07:36 schreef freud het volgende:
[..]
Het is beter dan de oorspronkelijke tekst: "Vote An24".
Thnx Freud.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:52 schreef freud het volgende:
Nice PW, levert je zeker roem op...
Platttttttttttttquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:54 schreef Puckzzz het volgende:
idee is zeer zeker leuk, ik wist niet dat je zo'n mooi kontje had Pik mis echter wel wat scherpte en contrast.
Thnx Snakelady.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:57 schreef snakelady het volgende:
ik vindt de foto niet zo geweldig eigenlijk, vinde de kaarten zo erg vreemd zitten, idd contrast en scherpte en de foto doet me eigenlijk vrij weinig.
En ik ben toch niet vies van een mooi achterwerk, en dat is het.
Kleiner schrijvenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 07:58 schreef An24 het volgende:
[..]
Er zat een hele gedachte achter..het was een megalange tekst die kon uitleggen waarom het er ook stond. Maar die paste niet![]()
Misschien dit plaatje in een verticale positie, en dan de kaarten in de bovenkant/rand van het broekje? 't Is maar een ideetjequote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:01 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Thnx Snakelady.
Zoals ik schreef, ik ben met die kaarten en hun positie er ook nog niet over uit ... is nog veel uitproberen als ik de kans nog krijg.
Belichting e.d. kan ik me dus ook wel in vinden![]()
In ieder geval gaf dit wel zeer leuke momenten met humor![]()
Is ook een leuk idee Freud, zal daar ook eens mee aan de gang gaan. Ik heb ze uiteraard in kleur gemaakt en vond toen de kleuren van de kaarten er beter uitkomen, maar door het grote contrast kleur huid en kant, koos ik toch eerst voor zw/w. Temeer ook schoppen H en Vr voor mijn gevoel zo ook beter passen binnen het geheel.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef freud het volgende:
PW, misschien de kaarten wel inkleuren om zo de aandacht van de mannen af te leiden nadruk daar op te leggen?
Dank je Elefesquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Misschien dit plaatje in een verticale positie, en dan de kaarten in de bovenkant/rand van het broekje? 't Is maar een ideetje
Mooi idee trouwens, maar idd wat meer scherpte en contrast.
Of misschien allebei aan 1 kant, zelfde bil-compositie?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:11 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Dank je Elefes![]()
Verticaal vond ik minder geschikt in eerste instantie. Of je krijg meer rug en benen er op, dat wil ik pertinent niet.
De rest ...![]()
Je bedoelt beide kaarten op de zelfde bil Freud?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:15 schreef freud het volgende:
[..]
Of misschien allebei aan 1 kant, zelfde bil-compositie?
Dank je Mukiequote:
Spelen natuurlijkquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vraag me wel af wat kaarten eigenlijk daar doen.
Tnx voor het commentaarquote:@Elefes, ik zou voor de tussen zwart en wit ingaan, dat oogt rustig, maar je hebt nog steeds de mooie rode glans. Ook vind ik het wat meer spanning uitstralen, alsof het licht gedimd is.
Ik ben geen pro en dit thema is vrij nieuw voor mij om zelf er wat moois van te makenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:40 schreef Elefes het volgende:
Ik heb er ook nog eens mee zitten stoeien, en dit is wat er uit gekomen is.. Ik vind ze mooier dat de eerdere versie die ik had (vooral de hand vind ik ook mooier), maar twijfel nog over kleur of zwart-wit, of iets er tussenin..
Kleur:
de kleurstelling bij 2 en 3 (ook al is het zwart wit) zorgt er wel voor dat het lijkt of je je handen niet gewassen hebt, iets anders met het rood schuifje spelen moet dat wel oplossen denk ikquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:40 schreef Elefes het volgende:
Ik heb er ook nog eens mee zitten stoeien, en dit is wat er uit gekomen is.. Ik vind ze mooier dat de eerdere versie die ik had (vooral de hand vind ik ook mooier), maar twijfel nog over kleur of zwart-wit, of iets er tussenin..
Kleur:
[afbeelding]
Tussen kleur en zwart-wit in:
[afbeelding]
Zwart-wit:
[afbeelding]
Anyone?
Ik vind dit trouwens erg leuk, ga nog eens een serie maken van dit thema![]()
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar nr 1, maar nu ik er een tijdje naar kijk, vind ik nr 2 toch wat meer hebben... Toch iets romantischer ofzo, k weet t niet precies...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:40 schreef Elefes het volgende:
Kleur:
[afbeelding]
Tussen kleur en zwart-wit in:
[afbeelding]
Zwart-wit:
[afbeelding]
Anyone?
Ik vind dit trouwens erg leuk, ga nog eens een serie maken van dit thema![]()
Dat was de bedoeling, maar ik heb wel het juiste stukje vast; als ik nog iets verder door had getrokken was het strikje helemaal los geweestquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Wat mij opviel is, dat de vingers niet het juiste einde vasthebben...met het idee, dat daarmee die bh los te maken is. Als althans dit de bedoeling was om uit te beelden.
En het probleem was ook al weerquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling, maar ik heb wel het juiste stukje vast; als ik nog iets verder door had getrokken was het strikje helemaal los geweest
Ik zou het anders benaderen. Ze passen allemaal binnen de randvoorwaarde die het thema geeft en #1 is by far de beste foto (kleur, licht, aandacht wordt naar het onderwerp getrokken) van de 3.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zou voor nummer 2 gaan, die straalt voor mij het meeste playtime uit. 1 is meer blessuretijd, en drie is weliswaar een ballengooikraam, maar ook niet meer dan dat. Er wordt op 't moment niet gespeeld. Daarentegen zijn de mascottes symbolen voor het spelende team, en komen altijd gewoon speels over.
ik ookquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke plaat Ynske. Lekker veel lol en die schuine lijnen doen het lekker.
Maar ik mis ergens een handje
An is vast nog niet thuisquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:50 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb vanavond ingezonden maar geen bevestiging gekregen
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:30 schreef An24 het volgende:
[..]
Wordt zowiezo wat later op de avond. Wordt verwacht een portie Ba-meet te halen![]()
Hm... wachten dusquote:
Ik ken hetquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:07 schreef PKfotografie het volgende:
en ik maar op F5 rammen in dat andere topic
wat een schatjequote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:27 schreef Ynske het volgende:
Playtime?
Niet getimed of wat dan ook, meer een toevalstreffer
[afbeelding]
Tof! Ben erg beineuwd straks!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:14 schreef An24 het volgende:
Goed, ze staan nu allemaal op de server, nu nog in het topic plaatsen...en ik heb ze alle 36 binnen....
Niet helemaal waar schanulleke...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Schanulleke het volgende:
Gewoon insturen, de wedstrijdleiding is ook te laat
onderin het topic beginnen met kijken en punten geven, als je de punten kwijt bent ben je klaar.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Mukie het volgende:
An je bent goed bezig hoor
My god wat gaat het moeilijk zijn om te stemmen.
Oeps, sorry!!!quote:
Tnx!!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:42 schreef An24 het volgende:
Ik fix het zo
Ergens kan ik wel instemmen met je gedachtengang en zie je het inderdaad terug in de recaties her en der. Anderzijds is het ook een enorme uitdaging een thema als die van Oktober, goed te doorstaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:39 schreef Vliegvrager het volgende:
Als ik de de discussie in de afgelopen weken, de inzendingen en sommige van de motivaties bij het stemmen zo lees, bekruipt mij het gevoel dat we hier veel meer bezig zijn met een wedstrijd 'thema een invulling geven' dan met een fotowedstrijd.
Is dat erg? Ja! Het houdt namelijk in dat er minder energie gestoken wordt in de mooie plaat dan in het invullen van het thema. Dat vind ik zonde. Ik zie voor mijn gevoel maar weinig mooie, verzorgde foto's in het wedstrijdtopic, in tegenstelling tot andere maanden. Volgens mij kan dat niet de bedoeling van een thema zijn. Een thema hoort een bron van inspiratie te zijn in plaats van een bron van zorg.
playtime of enig ander zeer ruim bevattend onderwerp geeft nou eenmaal reden tot minder inspiratie als het ook wat makkelijker kanquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:39 schreef Vliegvrager het volgende:
Als ik de de discussie in de afgelopen weken, de inzendingen en sommige van de motivaties bij het stemmen zo lees, bekruipt mij het gevoel dat we hier veel meer bezig zijn met een wedstrijd 'thema een invulling geven' dan met een fotowedstrijd.
Is dat erg? Ja! Het houdt namelijk in dat er minder energie gestoken wordt in de mooie plaat dan in het invullen van het thema. Dat vind ik zonde. Ik zie voor mijn gevoel maar weinig mooie, verzorgde foto's in het wedstrijdtopic, in tegenstelling tot andere maanden. Volgens mij kan dat niet de bedoeling van een thema zijn. Een thema hoort een bron van inspiratie te zijn in plaats van een bron van zorg.
Waarom minder inspiratie Re? Het is aan de ene kant gewoon lekker om ook op deze manier je eigen creativiteit te verkennen, en dit vast te leggen zoals je voor ogen hebt. Dus ruimer maakt het niet minder inspirerender vind ik, hooguit ff lastiger er een invulling aan te geven.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
playtime of enig ander zeer ruim bevattend onderwerp geeft nou eenmaal reden tot minder inspiratie als het ook wat makkelijker kan
An heeft een tijdelijk computer met toegang tot FOK gevondenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:07 schreef Puckzzz het volgende:
ik moet wel zeggen dat ik achteraf gezien het wel leuk vind dat de foto's allemaal in 1 keer online komen
Ik kan me hier idd wel in vinden...eens kijken of dat met de volgende onderwerpen gestimuleerd kan worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:39 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik weet niet hoeveel werk, kan dat niet inschatten ...maar tochquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:00 schreef An24 het volgende:
[..]
An heeft een tijdelijk computer met toegang tot FOK gevondendus ff reactie:
Fijn dat het op prijs wordt gesteld, want het is "a hell of a job"![]()
Tis niet vervelend of zo, je moet er alleen even voor zitten, zeker als ze met zijn 20en de laatste paar minuten nog foto's insturen...en dan schanulleke...met zijn "te laat"quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:02 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel werk, kan dat niet inschatten ...maar toch![]()
![]()
En toch lijkt het mij amper mogelijk om daar een oordeel over te geven bij een maximale resolutie van 580 breedquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik kan me hier idd wel in vinden...eens kijken of dat met de volgende onderwerpen gestimuleerd kan worden.
Goed punt VV![]()
Wat denk je bij een high-res dan meer te kunnen zien dan op 580 breed?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:00 schreef ..zapper het volgende:
[..]
En toch lijkt het mij amper mogelijk om daar een oordeel over te geven bij een maximale resolutie van 580 breed.
Zo ongeveer hetzelfde verschil als tussen een pasfoto en een 15x18 afdruk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:11 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Wat denk je bij een high-res dan meer te kunnen zien dan op 580 breed?
niet eens zozeer, ik heb niets tegen archief, hoewel ik daar zelf geen lol aan zou beleven. Mijn punt is eigenlijk meer dat ik deze maand (relatief) weinig verzorgde foto's zie. En om misverstanden te voorkomen: ook niet-geregisseerde foto's kunnen verzorgd zijn, kwestie van standpunt en belichting goed kiezen, netjes nabewerken, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:28 schreef Puckzzz het volgende:
tsja ik vind 580 ook erg klein, op bijvoorbeeld 700 / 750 komt een foto gewoon mooier uit
maar daar heb jij het ook niet eens over volgens mijhet gaat erom dat een bepaald onderwerp moet inspireren tot nieuwe foto's, niet tot een zoektocht in de archieven.
Tja, als de pasfoto matig is, is ie dat op 13x18 ookquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:31 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Zo ongeveer hetzelfde verschil als tussen een pasfoto en een 15x18 afdruk.
Niets mis mee dat er niveauverschillen zijn natuurlijk, en dat er mensen in een leerproces ziiten (geldt ook voor de gevorderden) is helemaal prachtig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:03 schreef MissBliss het volgende:
Hmmm, maar mijn foto zal bijvoorbeeld niet perfect zijn qua scherpte, vlakverdeling, compositie etc. maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een beginner ben, het blijft een leerproces. Dat is toch juist ook wel de charme van zo'n wedstrijd? Dat beginners en meer gevorderden een zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten en dat daar vaak toch hele mooie foto's bij zitten. Dat het bij de wat meer gevorderden dan misschien technisch beter in elkaar steekt, tja das logisch, maar toch moet ik zeggen dat ook van 'beginners' er vaak hele leuke foto's bij zitten
(of is dat helemaal niet wat je bedoelt?)
Ja, oke ik begrijp wel wat je bedoelt. Er wordt teveel naar het thema gekeken en te weinig naar de foto..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Niets mis mee dat er niveauverschillen zijn natuurlijk, en dat er mensen in een leerproces ziiten (geldt ook voor de gevorderden) is helemaal prachtig.En idd zitten er ook van 'beginners' vaak leuke platen bij. Wat ik alleen deze keer mis is dat mensen -ik gebruik jouw woorden maar even- '' zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten ". Ik heb het idee dat een deel van de mensen het zo druk had met binnen het thema te blijven dat ze helemaal vergeten dat het om dat mooie plaatje gaat.
is je handje al lamquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:42 schreef k_man het volgende:
Ik heb lekker niks ingezonden. Wat een rukonderwerp.
ik denk dat dat helemaal zo stom niet is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:46 schreef Re het volgende:
zonder verkeerd begrepen te worden zit er natuurlijk wel een soort 2-splitsing in, de beginnende fotograaf (waar het in FOT om draait) en de gevorderde "experts". Misschien moet daar eens naar gekeken worden icm de wedstrijd, uiteindelijke doel is dat nieuwe fotografen geinspireerd worden en niet gefrustreerd door o.a. de pietluttigheden waar Pea het over heeft
Precies. Het zou helpen als er volgende keer weer eens een onderwerp komt waar mensen daadwerkelijk iets mee kunnen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef Vliegvrager het volgende:
Wat ik alleen deze keer mis is dat mensen -ik gebruik jouw woorden maar even- '' zo'n mooi mogelijk plaatje proberen te schieten ". Ik heb het idee dat een deel van de mensen het zo druk had met binnen het thema te blijven dat ze helemaal vergeten dat het om dat mooie plaatje gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |