abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42661622
De opdracht voor deze maand is Playtime!.

Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.

Dus.......

Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....

Was mooie playtime geweest.

Ik heb nog wel foto's van het dooie vogeltje
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42662348
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:45 schreef prupke het volgende:

[..]

Hmzzz

Op zich zijn het leuke foto's maar : die lichtbal in de foto maakt het er niet mooier op. Het zorgt er voor dat er bepaalde delen uitgebeten raken (en mijn monitor is niet brak )
Wat ik ook jammer vind is dat je op alle foto's je gezicht er zo afgehakt hebt. Had je dan niet beter ook een mooi maskertje oid kunnen kopen? Zodat je heel je hoofd op de foto kan zetten. Dat lijkt mij mooier dan wat je nu gedaan hebt.

Of gewoon een foto van jezelf totaal met die kousen (of laarzen) van de eerste fotos gecombineerd met het lak setje van deze foto's.

Foto 3 is naar mijn mening het best gelukt (op dat licht na)
maar ja je kan beter
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_42662467
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:

Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.

Dus.......

Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....

Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooid
pi_42663076
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:

Dus.......

toevallig eergisteren ook meegemaakt, maar wel niet zo netjes...

we kwamen thuis en ons Lot (een van de 2 honden) had blijkbaar een duif gevangen die in onze veranda (deur stond 30 cm open) gesukkeld was;

resultaat:
Heel de living vol met pluimpjes
een onthoofd karkas in de zetel
geen hoofd meer te vinden
een voldane hond
een bange andere dochter-hond (die zou zelfs een muis niet durven aanraken )
en (zo blijkt vandaag, goed te zien met de zon vandaag) veel sporen van een intense doodsstrijd van een duif op onze verandaramen
arm beestje... maarja, dat is de natuur.

maar ik dacht even net niet aan fotos te maken van het playtime moment van onze hond hoor

en nu ga ik slapen, na dit horrorverhaal
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_42663121
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:34 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooid
Ja dat kan ook Maar ik hou niet van geënsceneerde foto's. Ik heb ergens nog wel een z-w serie van dat ze met een muis loopt te spelen, toch eens opzoeken!!
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:35:05 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665071
DEeze maand blijkt een stuk lastiger nog dsn vorige maand. Ik zie veel van t zelfde en niks springt er nog uit. Je ontkomt bijna niet aan ensceneren lijkt wel, ik ga toch maar weer eens de straat op.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:13:49 #7
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665220
Ik kan ook geen keuze maken
1

2

3
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:14:26 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665222
1, duidelijk. Lijkt net een speelgoedhondje trouwens
pi_42665504
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:13 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik kan ook geen keuze maken
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
1 vind ik ook het mooiste. Wel zou ik 'm staand bijsnijden; de hond is ook in een "verticale" positie en nu is er veel omgeving die afleidt van waar het werkelijk om gaat. Ook zou ik na het verkleinen nog even wat verscherpen in photoshop, nu komt ie iets dof over .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:02:53 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665553
Ik vind niet dat er gesneden moet worden juist, de achtergrond vertelt juist waarom de hond dit doet
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:04:39 #11
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665569
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind niet dat er gesneden moet worden juist, de achtergrond vertelt juist waarom de hond dit doet
Ja dat vond ik ook. De achtergrond vertelt ook een verhaal.
Zal hem voordat ik hem instuur nog iet wat oppoetsen.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
pi_42665628
Met iets minder achtergrond is dat imho ook wel duidelijk De hond springt dan wat meer 'op je af' als het ware, wat denk ik wel een leuk effect geeft.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:11:09 #13
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665640
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:10 schreef Elefes het volgende:
Met iets minder achtergrond is dat imho ook wel duidelijk De hond springt dan wat meer 'op je af' als het ware, wat denk ik wel een leuk effect geeft.
Zal zo eens kijken wat het effekt is.
pi_42665736
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:11 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Zal zo eens kijken wat het effekt is.
Het moet niet hoor Het was maar een suggestie..

Puckzzz, mag ik vragen wat je voor belichting gebruikt bij je foto's? Heb niet alle posts in de topics gelezen, dus weet niet of het al eerder langs is gekomen...
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:20:31 #15
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42665783
Ik krijg er nu dit uit.
Ziet er idd ook grappig uit.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:28:45 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42665882
TerugVindFoto

Blijf hem leuk vinden... en hou hem gewoon reserve mocht er niets beters meer komen deze maand
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:31:03 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42665912
Ik vind t alleen niet echt spelen, meer lekker wandelen
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:32:16 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42665923
Dit was ze aan het doen met handen en voeten, maar deze is helemaal ruk

pi_42666030
Ik heb nog steeds niks.

Dat jullie het even weten.

zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:15:46 #20
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42666501
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef Elefes het volgende:

[..]

Het moet niet hoor Het was maar een suggestie..
En wat vindt je er nu van?
pi_42667351
Hmm, ik heb ook nog niet echt een idee...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:02:43 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_42667370
Eens kijken of ik deze week nog eens aan de slag kan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_42668060
Dus donderdag een minishoot gehad, met voor de camera alle gevolgens van dien...

Ik zal dit weekend eens kijken of er eentje (van de zo'n 80!) playtimewaardig is
pi_42669005
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik krijg er nu dit uit.
Ziet er idd ook grappig uit.
[afbeelding]
Ik vind dit mooier
Wat een lief hondje trouwens
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:27:37 #25
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42669157
Dat is dus zo'n lief hondje zoals die duivenverslindster hier (alhoewel ik denk dat het hier wel een Engelse cocker spaniel is, en hier thuis zijn het amerikaanders)

ik vind toch de met-achtergrond versie wat beter, maar de hond mag/mocht daar wel wat scherper.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:00:08 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42669845
@ireth, jammer zeg da t de fot's niet helemaal scherp zijn, maar ze zijn wel erg leuk.

@robbedoes, ik vind de 1ste en dan de eerste uitsnede het leukste.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_42670511
Ik herhaal gewoon mijn foto van vorige maand.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:45:52 #28
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42670768
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:27 schreef FReNsJ het volgende:
Dat is dus zo'n lief hondje zoals die duivenverslindster hier (alhoewel ik denk dat het hier wel een Engelse cocker spaniel is, en hier thuis zijn het amerikaanders)

ik vind toch de met-achtergrond versie wat beter, maar de hond mag/mocht daar wel wat scherper.
Deze hond is van een cursist van mij. Het is idd een engelse variant.
pi_42675394
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -

Even een compleet ander probeerseltje dan de dingen die ik tot nog langs heb zien komen .

[ Bericht 28% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 22:21:56 ]
pi_42675730

Ik vind het wel wat hebben, nu nog leuke setting bedenken .

[ Bericht 32% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 22:22:11 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:30:12 #31
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42676023
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:04 schreef ..zapper het volgende:

Even een compleet ander probeerseltje dan de dingen die ik tot nog langs heb zien komen .
Ik herken er Johan Vlemmix in

[ Bericht 13% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 22:22:40 ]
pi_42687275
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:30 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik herken er Johan Vlemmix in
Playtime
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:21:29 #33
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42692188
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:12 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Playtime
In Johan Vlemmix zie ik geen Playtime.
Daar zie ik meer irritatie in of oranje.
pi_42692445
Ik kreeg ineens een leuk idee. Vanmiddag even kijken of ik het kan uitvoeren...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_42693202
Ik zie er geen playtime in zapper.
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 12:29:01 #36
42184 crew  DaMart
pi_42694278
Geldt dit ook als playtime?

zondag 15 oktober 2006 @ 12:55:01 #37
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_42694842
Deze?

of toch meer een rommeltje

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:02:56 #38
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42695050
@pea4fun

foto 1 vind ik de beste van de twee.

alleen het Playtime zie ik er niet zo in.
voor mijn gevoel is sporten, en dan zeker het oefen gedeelte niet echt PLAY maar meer streven naar perfectie.
wanneer je een paar van die meisjes op een andere locatie kan fotograferen dan heeft het niet meer iets met oefenen te maken maar meer met het spel gebeuren.

voorbeeltje:
als je een groep voetballers in fel groen, geel of oranje fotografeerd weet bijna ieder dat het training is.
als je een groep voetballers fotografeerd die ergends in een steegje aan het balletrappen zijn dan is het duidelijker dat ze gewoon voor de lol aan het spelen zijn.

(ik weet niet of je dat met deze danseresjes ook voor elkaar kan krijgen maar het zou je foto sprekender maken denk ik)
pi_42696585
Komt mijn idee over?

Woeiii - Blog
pi_42696608
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:55 schreef pea4fun het volgende:
Deze?

[afbeelding]

of toch meer een rommeltje

[afbeelding]
De onderste is speelser...
Woeiii - Blog
pi_42696670
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:03 schreef -Marjo- het volgende:
Komt mijn idee over?

[afbeelding]
Idee komt over, maar ms kun je m fotografisch iets spannender maken?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42696880
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:06 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Idee komt over, maar ms kun je m fotografisch iets spannender maken?
Spannender? Zoals?
Woeiii - Blog
pi_42697247
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:15 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Spannender? Zoals?
Camerastandpunt, compositie, dat soort dingen. Alles is nu erg centraal en recht van voren. Bovendien zit er weinig diepte in.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42697414
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:39 schreef k_man het volgende:
Ik zie er geen playtime in zapper.
Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.
  zondag 15 oktober 2006 @ 15:07:56 #45
52657 pea4fun
pi_42697807
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:

[afbeelding]
k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pas Het is een miniatuurspoorbaan! Natuurlijk is dat playtime. Om te voorkomen dat meer mensen hem niet snappen zou je er misschien iemand bij kunnen zetten met een spiegelei en een fluitje
  zondag 15 oktober 2006 @ 15:10:18 #46
52657 pea4fun
pi_42697868
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:04 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

De onderste is speelser...
Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.

Bij jouw foto vraag ik me af waarom je hebt gekozen voor een persoon zonder hoofd. Juist een verbeten uitdrukking op het gezicht vertelt het verhaal van winnen of verliezen. Of het moet zijn dat de persoon niet herkenbaar in beeld wil natuurlijk.
pi_42698288
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.

Bij jouw foto vraag ik me af waarom je hebt gekozen voor een persoon zonder hoofd. Juist een verbeten uitdrukking op het gezicht vertelt het verhaal van winnen of verliezen. Of het moet zijn dat de persoon niet herkenbaar in beeld wil natuurlijk.
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.

@VliegVrager: Vandaar dus recht van voren. Je zit ook recht voor de tv...
Woeiii - Blog
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 17:42:05 #48
42184 crew  DaMart
pi_42700902
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:07 schreef pea4fun het volgende:

[..]

k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pas Het is een miniatuurspoorbaan! Natuurlijk is dat playtime. Om te voorkomen dat meer mensen hem niet snappen zou je er misschien iemand bij kunnen zetten met een spiegelei en een fluitje
Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?
  zondag 15 oktober 2006 @ 17:56:50 #49
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42701287
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:42 schreef DaMart het volgende:

[..]

Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?
Dat zou ook kunnen.
Je kunt ook denken aan een persoon die de spoorbaan bedient o.i.d.
pi_42703059
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:

[afbeelding]
Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.
Huh!?
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 19:39:39 #51
42184 crew  DaMart
pi_42703650
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:14 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.
Deze foto was al zonder flitser genomen. en mijn Olympus C-460 kent maar weinig handmatig in te stellen zaken als sluitertijden en zo.
pi_42704757
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.

Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor. Wel goed bedacht, maar ms toch een beetje te moeilijk zonder uitleg. Ik vraag me ook af of het klopt. De 'tv' staat op de grond, neem ik aan. Maar waarom zet je je spelcomputer er dan voor? Dan mist de speler toch alles wat er onderin beeld gebeurt?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42704845
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:30 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor. Wel goed bedacht, maar ms toch een beetje te moeilijk zonder uitleg. Ik vraag me ook af of het klopt. De 'tv' staat op de grond, neem ik aan. Maar waarom zet je je spelcomputer er dan voor? Dan mist de speler toch alles wat er onderin beeld gebeurt?
Welnee daar kijk je overheen
Woeiii - Blog
  Redactie Frontpage zondag 15 oktober 2006 @ 20:40:14 #54
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42705069
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Nope, komt niet over
  Redactie Frontpage zondag 15 oktober 2006 @ 20:42:01 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42705121
Ik vind trouwens dat er wat overdaad aan kinderfoto's is. Kom op mensen, dat moet toch spannender kunnen allemaal, er is weinig wat er echt uitspringt.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:47:48 #56
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42705319
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:41 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!
Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!

Afijn, ik heb veel gefotografeerd vandaag, en er zit niets bijzonders bij
We gouden moed.

Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
pi_42705447
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!
Let op he, dit is de beperking die zapper zichzelf oplegt op basis van zijn inschatting van de situatie. Dat wil dus niet zeggen dat je niet met een statief bij een schoolplein zou kunnen fotograferen, alleen maar dat 1 persoon dat denkt.
Mijn DeviantART gallery
,
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:51:24 #58
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42705460
quote:

[..]

Afijn, ik heb veel gefotografeerd vandaag, en er zit niets bijzonders bij
We gouden moed.

Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
ik niet.

heb trouwens wel een idee wat ik uit wil voeren.

heb er alleen een laptop bij nodig. (die heb ik ondertussen gesloopt dus ben nog eff aan het stoeien om hem weer aan de gang te krijgen)
pi_42705513
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er wat overdaad aan kinderfoto's is. Kom op mensen, dat moet toch spannender kunnen allemaal, er is weinig wat er echt uitspringt.
Doe is een voorbeeldje dan?
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:55:40 #60
79550 Ymke
your ghost
pi_42707359
quote:

[..]

Ow , ik wel hoor , al vele zelfs
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:25:34 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42708029
Ik moet zeggen dat ik bij de meeste ook wel playtime erin terug zie, en tja, veel kinderen, si best logisch, kinderen zijn onbevangen en die spelen eerder wat weer met playtime te maken heeft.

Hoewel, volwassen kunnen ook spelen (vriendin van me)

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_42708861
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:51 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Let op he, dit is de beperking die zapper zichzelf oplegt op basis van zijn inschatting van de situatie. Dat wil dus niet zeggen dat je niet met een statief bij een schoolplein zou kunnen fotograferen, alleen maar dat 1 persoon dat denkt.
Dat zeg ik, mijn drempel . Ik ben al te laf om uberhaupt vreemden te fotograferen, wat dat betreft zou een workshop straatfotografie wel aan mij zijn besteed.
pi_42708986
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:03 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Dat zeg ik, mijn drempel . Ik ben al te laf om uberhaupt vreemden te fotograferen, wat dat betreft zou een workshop straatfotografie wel aan mij zijn besteed.
Had ik ook
maar met een zoomlens is het makkelijker om vreemden te fotograferen.
pi_42710084
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:10 schreef prupke het volgende:

[..]

Had ik ook
maar met een zoomlens is het makkelijker om vreemden te fotograferen.
Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven maken .
pi_42715848
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:47 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven maken .
Ik herken dat ook wel een beetje In de dierentuin is het idd makkelijker, dan is iedereen toch meer met andere dingen bezig
Maar het went vanzelf
pi_42716333
Ik dacht vorige maand ook eens mee te gaan doen, maarpff moeilijk onderwerp hoor .. Ik had gewoon dat canon promo filmpje niet moeten bekijken, dat was zo leuk speels dat elk ideetje niet waardig genoeg lijkt. Sowieso playtime & iets in scene zetten koppelt bij mij niet zo lekker, ik zou eerder denken aan een spontane speelse of speelsgenomen foto (iets waar ik goed mee was met mijn vorige compact maar een DSLR in iemands gezicht slingeren is iets minder makkelijk..).
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:21:20 #67
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42725674
Nou vooruit, laat ik mijn idee maar even delen dan.
Gedurende 'Playtime':
Life is what you make it.
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:43:14 #68
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_42726242
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtime
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:55:12 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_42727963
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:43 schreef Emme-r-tje het volgende:

[..]

Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtime
ah, nu snap ik hem!!
  Redactie Frontpage dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:29:47 #70
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42728996
Ja, jammer dat t uitgelegd moet worden. Wel eens weer wat anders iig
pi_42732050
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
Goed gevonden
Woeiii - Blog
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:28:29 #72
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42732965
Ik heb ook mijn foto . Zelfs meerdere kandidaten .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:33:20 #73
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42733047
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

ah, nu snap ik hem!!
Me to!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:33:46 #74
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42733053
Playtime?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:36:39 #75
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42733114
Uiteraard Ireth, alleen wel erg flets
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:39:56 #76
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42733179
Kzit al te schuiven met van alles maar snap weinig van mijn programmaatje
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:44:45 #77
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42733277
En met zo'n blik van 'ik ga jou echt enorm lanceren zo...".
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_42733642
Sterk idee Schanulleke, ms links even de crop aanpassen?

en waarom de als PI?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_42736605
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:40 schreef k_man het volgende:
Ik heb nog steeds niks.

Dat jullie het even weten.

* meldt *

Maar ik doe wel leuke ideetjes op in dit topic!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:46:26 #80
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_42737677
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Sterk idee Schanulleke, ms links even de crop aanpassen?

en waarom de als PI?
Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?
De pi was omdat ik zelf niet geheel tevreden ben. Eigenlijk had ik hem liever met m'n 'echte' camera genomen met groothoek ipv met mijn brakke oude compact, en ik bedacht me pas achteraf dat ik niet meer in staat zal zijn om hem overnieuw te nemen voor de inzendingstermijn verstrijkt.
Life is what you make it.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:33:57 #81
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42738998
Mijn idee wilt nog niet echt lukken plus dat ik er vandaag noch morgen de tijd voor heb.
Zucht
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_42739474
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:46 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?
De hoek van het bureau schoolbankje vooraan in beeld valt net uit beeld. Ik word erg onrustig van dingen die net uit beeld vallen. In beeld is prima, flink uit beeld ook, maar net uit beeld stoort.
Mijn DeviantART gallery
,
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:36:03 #83
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42747200
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...

too much playtime:
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:01:03 #84
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42747961
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...

too much playtime:
[afbeelding]
Ik vind het idee wel leuk, maar zou toch minimaal 1 koptekst écht duidelijk in beeld brengen. Ze zijn nu namelijk allemaal niet echt te lezen.
pi_42753393
vandaag in de dierentuin gemaakt

pi_42753494
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:

[afbeelding]
Leuk! Heel goed het moment gevangen Je zou er misschien wel rechts nog een stukje af kunnen halen, dat is een beetje leeg zo.
Ijsberen
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:42:30 #87
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42763409
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:

too much playtime:
[afbeelding]
mooie invulling, goed over nagedacht.

ben het aan de ene kant wel met Yoni eens maar aan de andere kant zou dat het er misschien net weer te dik bovenop leggen. Ik ben eigenlijk meteen het verhaal van de Koreaanse baby gaan lezen en de boodschap kwam toch wel heel duidelijk over.

en damn...wat een drama...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:43:14 #88
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42763422
quote:

[afbeelding]
Awwwwww

precies op het juiste moment geknipt. kan je nog een eindje croppen?
pi_42767296
ja moet ff kijken hoe ik hem kan bewerken
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:39:25 #90
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42771242
aangepast aan de aanvragers:

woensdag 18 oktober 2006 @ 14:56:50 #91
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42771813
mja die vind ik idd beter iets meer contrast vind ik hier wel op zijn plaats

ik wist dat trouwens niet dat er mensen zijn die zich letterlijk doodspelen
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:04:09 #92
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_42772027
ja ik kwam er te laat achter dat ik enkel gecropt en ingekaderd had
ff vercontrasteren

edit::
tis vervangen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:44:10 #93
81237 releaze
best of both worlds
pi_42816174
Potverdorie, ben ik gewoon dagenlang het topic kwijt geweest.

Marjo, gave foto. Van mij hoeft ie niet spannender, ik vind dat het gamen goed gecaptured is. Want wat er op het beeldscherm te zien is, dat is spannend, flitsend, thrilling, you know the deal. Maar een gast in uiterste concentratie vierkante ogen kweken is dat totaal niet. Doe is wat actiever! wordt er vooral naar geblehrd. Daarom vind ik je plaatje zeer treffend!

Miss S, jouw foto is prachtig spontaan, die ijsbeer ziet er ook heel erg 'Whee! Spelen!' uit, legt vooral de lol van het spelen vast. Ik zou nog een stukje van die grot afcroppen. Voor de rest echt zon one in a lifetime momentje Gaaf!
pi_42823385
De foto's van Robbedoeseos en DaMart vind ik erg leuk. Ook die van Zapper spreekt me erg aan en die van Miss S is tof vanwege het juiste moment!

Het onderwerp is misschien onduidelijker dan andere keren, maar ik had er wel meteen een idee bij. Ik wist dat ik iets met muziek wilde en ik ben erg blij dat ik het een beetje naar mijn zin heb kunnen uitvoeren. Ik heb mijn inzending net gepost en ben straks erg benieuwd!

Ik heb er even over zitten dubben om hier alvast het resultaat neer te plempen, maar op de een of andere manier vind ik dat jammer. Zo zien mensen al meteen je inzending en herkennen ze het ook. Ik heb het liefst dat mensen blanco mijn (en andere ?) foto's zien, op die manier doet een foto je iets (of niet).
Zelf kijk ik niet naar andere foto's voordat ik zelf iets in mijn hoofd heb zitten, anders word je daardoor beinvloedt en dat vind zou jammer zijn.

Maar dat is mijn bescheiden mening en wellicht zijn anderen juist wél gesteld op meningen over hun foto voor de inzending.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:09:03 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_42823616
Yaaaay, ik kan meedoen
Hmmm, nu maar eens denken over een nieuwe inzending, aangezien ik niet had gedacht mee te kunnen doen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_42827333
Euhhhh luitjes...lieve mensjes Wat doen jullie mij aan

Jullie weten toch dat ik overdag niet kan posten? Nu heb ik geen tijd om al dat offtopic blabla eruit te halen. Zouden jullie de discussie over de wedstrijd willen voort zetten? Please?
pi_42827724
Nok eens met die off topic zooi !

Als je elkaar wilt afzeiken doe je dat maar op de PM. Dit is jullie waarschuwing.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:42:59 #98
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_42828336
quote:

[afbeelding]
die is echt op het perfecte moment genomen.

@ gamerfoto:
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:14:12 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_42828835
quote:

[afbeelding]
ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_42831042
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:14 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbij
daar is hij groot genoeg voor dus zal eens kijken wat ik er mee kan doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')