quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:45 schreef prupke het volgende:
[..]
Hmzzz
Op zich zijn het leuke foto's maar : die lichtbal in de foto maakt het er niet mooier op. Het zorgt er voor dat er bepaalde delen uitgebeten raken (en mijn monitor is niet brak)
Wat ik ook jammer vind is dat je op alle foto's je gezicht er zo afgehakt hebt. Had je dan niet beter ook een mooi maskertje oid kunnen kopen? Zodat je heel je hoofd op de foto kan zetten. Dat lijkt mij mooier dan wat je nu gedaan hebt.
Of gewoon een foto van jezelf totaal met die kousen (of laarzen) van de eerste fotos gecombineerd met het lak setje van deze foto's.
Foto 3 is naar mijn mening het best gelukt (op dat licht na)
maar ja je kan beter
Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooidquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
De opdracht voor deze maand is Playtime!.
Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.
Dus.......
Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....
Was mooie playtime geweest.
Ik heb nog wel foto's van het dooie vogeltje![]()
toevallig eergisteren ook meegemaakt, maar wel niet zo netjes...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
De opdracht voor deze maand is Playtime!.
Het onderwerp is voor meerdere uitleg vatbaar, en daarom een Extra uitdaging. Laat je fantasie werken! Praten over de inzendingen kan in dit discussietopic. Hier kun je ook je foto's ter beoordeling plaatsen, of tips en aanwijzingen vragen om je foto's te verbeteren. En bovendien is het er gewoon erg gezellig.
Dus.......
Ik had vanmiddag BIJNA dé foto!! Onze kat had een goudvinkje te pakken en liep daar vol trots mee rond door de tuin. Eer ik mijn camera van bocen had gehaald en ingesteld had ze de vogel losgelaten op het grasveld. Ik hopen dat ze er nog mee wilde spelen, maar het beestje was al dood. Als de rpooi van een kat dood is kijkt ie er niet meer naar om....
Was mooie playtime geweest.
Ik heb nog wel foto's van het dooie vogeltje![]()
Ja dat kan ookquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:34 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik had gewoon een kussen gesloopt en de veertjes boven de kat uit gestrooid
1 vind ik ook het mooiste. Wel zou ik 'm staand bijsnijden; de hond is ook in een "verticale" positie en nu is er veel omgeving die afleidt van waar het werkelijk om gaat. Ook zou ik na het verkleinen nog even wat verscherpen in photoshop, nu komt ie iets dof overquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:13 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik kan ook geen keuze maken
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Ja dat vond ik ook. De achtergrond vertelt ook een verhaal.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind niet dat er gesneden moet worden juist, de achtergrond vertelt juist waarom de hond dit doet
Zal zo eens kijken wat het effekt is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:10 schreef Elefes het volgende:
Met iets minder achtergrond is dat imho ook wel duidelijkDe hond springt dan wat meer 'op je af' als het ware, wat denk ik wel een leuk effect geeft.
Het moet niet hoorquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:11 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Zal zo eens kijken wat het effekt is.
En wat vindt je er nu van?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het moet niet hoorHet was maar een suggestie..
Ik vind dit mooierquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik krijg er nu dit uit.
Ziet er idd ook grappig uit.
[afbeelding]
Deze hond is van een cursist van mij. Het is idd een engelse variant.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:27 schreef FReNsJ het volgende:
Dat is dus zo'n lief hondje zoals die duivenverslindster hier(alhoewel ik denk dat het hier wel een Engelse cocker spaniel is, en hier thuis zijn het amerikaanders)
ik vind toch de met-achtergrond versie wat beter, maar de hond mag/mocht daar wel wat scherper.
Ik herken er Johan Vlemmix inquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:04 schreef ..zapper het volgende:
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -
Even een compleet ander probeerseltje dan de dingen die ik tot nog langs heb zien komen.
In Johan Vlemmix zie ik geen Playtime.quote:
De onderste is speelser...quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:55 schreef pea4fun het volgende:
Deze?
[afbeelding]
of toch meer een rommeltje
[afbeelding]
Spannender? Zoals?quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:06 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Idee komt over, maar ms kun je m fotografisch iets spannender maken?
Camerastandpunt, compositie, dat soort dingen. Alles is nu erg centraal en recht van voren. Bovendien zit er weinig diepte in.quote:
Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:39 schreef k_man het volgende:
Ik zie er geen playtime in zapper.
k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pasquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:
Geldt dit ook als playtime?
[afbeelding]
Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.quote:
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:10 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dank je marjo, misschien moet ik hem wel in portretstand croppen zodat het draaiende meisje meer onderwerp wordt.
Bij jouw foto vraag ik me af waarom je hebt gekozen voor een persoon zonder hoofd. Juist een verbeten uitdrukking op het gezicht vertelt het verhaal van winnen of verliezen. Of het moet zijn dat de persoon niet herkenbaar in beeld wil natuurlijk.
Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
k moest een paar keer kijken, maar nu snap ik hem pasHet is een miniatuurspoorbaan! Natuurlijk is dat playtime. Om te voorkomen dat meer mensen hem niet snappen zou je er misschien iemand bij kunnen zetten met een spiegelei en een fluitje
Dat zou ook kunnen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een pot lijm en een onafgewerkt stuk landschap, zou dat ook helpen?
Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.quote:Op zondag 15 oktober 2006 12:29 schreef DaMart het volgende:
Geldt dit ook als playtime?
[afbeelding]
Deze foto was al zonder flitser genomen. en mijn Olympus C-460 kent maar weinig handmatig in te stellen zaken als sluitertijden en zo.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:14 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ik zou 'm zonder flits nemen als ik jou was, that is, als je met lange sluitertijden kunt fotograferen. Flitser (no offence) verziekt heel de sfeer van het plaatje imho.
Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.
@VliegVrager: Vandaar dus recht van voren. Je zit ook recht voor de tv...
Welnee daar kijk je overheenquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:30 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Aaaaah, dat had ik er niet in gezien hoor.Wel goed bedacht, maar ms toch een beetje te moeilijk zonder uitleg. Ik vraag me ook af of het klopt. De 'tv' staat op de grond, neem ik aan. Maar waarom zet je je spelcomputer er dan voor? Dan mist de speler toch alles wat er onderin beeld gebeurt?
Nope, komt niet overquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:32 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De bedoeling was dat men door de tv kijkt, zoals de tv het ziet dus. Waarschijnlijk komt het niet helemaal over helaas.
@VliegVrager: Vandaar dus recht van voren. Je zit ook recht voor de tv...
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:41 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Nee de setting die ik in gedachte had, was deze techniek op een schoolplein loslaten tijdens speelkwartier, maar ik vind de drempel veel te hoog, de kinderen worden door de beweging welliswaar onherkenbaar, maar ik zie mezelf nog niet met statief bij een schoolplein staan in deze tijd.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!
Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!
ik niet.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is toch verschrikkelijk!!!!!! Jezus nog aan toe!!
Ben ik blij dat ik in een land woon waar de tolerantie heel hoog is en de mensen niet zo paranoia!!
Afijn, ik heb veel gefotografeerd vandaag, en er zit niets bijzonders bij
We gouden moed.
Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
Doe is een voorbeeldje dan?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er wat overdaad aan kinderfoto's is. Kom op mensen, dat moet toch spannender kunnen allemaal, er is weinig wat er echt uitspringt.
Ow , ik wel hoor , al vele zelfsquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wie heeft er in godsnaam op dit onderwerp gestemd!! Ik heb nog niet 1 foto voorbij zien komen die werkelijk aan playtime voldoet!!
Dat zeg ik, mijn drempelquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Let op he, dit is de beperking die zapper zichzelf oplegt op basis van zijn inschatting van de situatie. Dat wil dus niet zeggen dat je niet met een statief bij een schoolplein zou kunnen fotograferen, alleen maar dat 1 persoon dat denkt.
Had ik ookquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:03 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Dat zeg ik, mijn drempel. Ik ben al te laf om uberhaupt vreemden te fotograferen, wat dat betreft zou een workshop straatfotografie wel aan mij zijn besteed.
Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven makenquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:10 schreef prupke het volgende:
[..]
Had ik ook![]()
maar met een zoomlens is het makkelijker om vreemden te fotograferen.
Ik herken dat ook wel een beetjequote:Op zondag 15 oktober 2006 23:47 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ik heb geen telelens, moet het doen met 24-70, maar heb al paar keer van redelijk dichtbij foto's van onbekenden genomen, die keken er niet eens van op. Dat was dan wel weer in de dierentuin. Ik merk dat de drempel slijt, en over een jaar zal ik deze foto vast wel durven maken.
Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtimequote:Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Nou vooruit, laat ik mijn idee maar even delen dan.
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
ah, nu snap ik hem!!quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:43 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
Leuk gevonden.. Lege klas --> pauze --> playtime
Goed gevondenquote:Op maandag 16 oktober 2006 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Nou vooruit, laat ik mijn idee maar even delen dan.
Gedurende 'Playtime':
[afbeelding]
* meldt *quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:40 schreef k_man het volgende:
Ik heb nog steeds niks.
Dat jullie het even weten.
Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Sterk idee Schanulleke, ms links even de crop aanpassen?
en waarom deals PI?
De hoek van het bureau schoolbankje vooraan in beeld valt net uit beeld. Ik word erg onrustig van dingen die net uit beeld vallen. In beeld is prima, flink uit beeld ook, maar net uit beeld stoort.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dank. Links aanpassen, is er een aspect dat je daar stoort?
Ik vind het idee wel leuk, maar zou toch minimaal 1 koptekst écht duidelijk in beeld brengen. Ze zijn nu namelijk allemaal niet echt te lezen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...
too much playtime:
[afbeelding]
Leuk! Heel goed het moment gevangenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
vandaag in de dierentuin gemaakt
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef FReNsJ het volgende:
Ik heb mijn treurige idee ook maar eens uitgevoerd/probeert. Het valt een beetje uit de toon tussen al die vrolijke inzendingen; maar here goes...
too much playtime:
[afbeelding]
Awwwwwwquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
[afbeelding]
die is echt op het perfecte moment genomen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
[afbeelding]
ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbijquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:40 schreef Miss_S het volgende:
[afbeelding]
daar is hij groot genoeg voor dus zal eens kijken wat ik er mee kan doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet hoe groot je hem hebt maar ik zou er een leuke portret crop van maken, haal de actie dichterbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |