abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:38:06 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42430923
Ik moest een nieuw paspoort omdat hij in de lengte (hoe de nueck) was afgebroken

Ik kom binnen in het hokje en ik vraag dus om een nieuwe tijdelijke tot hij afgelopen is. Dit wil niet. Ik laat ondertussen mijn paspoort zien.
"Dus er moet een nieuwe komen" concludeerd zij.
Na wat gepraat en andere boze dingen over en weer begon ze opeens mijn paspoort te pakken. "Ik moet ook deze innemen" en ze neemt mijn paspoort in beslag.
... zo zaten ik en mijn moeder.
"Waarom dat?"
"Hij is niet geldig meer"
"En nu? - als ik een bekeuring krijg?"
"Ja, dat is dan zeer vervelend"
"En als ik die bekeuring hier neer leg?"
"Dat kunt u doen, maar wij betalen hem niet" zegt dat kutwijf.
Nou ja, ik moest op dat moment écht een ID nemen, want het ging vast weer lang duren. Omdat dat verhaal er allemaal tussenkwam vroeg ik netjes. "Het gaat wel om een ID he?"
"Je hebt toch ergens voor getekend? Dat moet je lézen"

Mijn ma was witheet en borrelde bijna, en ging dus naar het politiebureau (die toch niet ver was) en vroeg om opheldering. "Ja, dit weet ik niet, ik begrijp het zowiezo niet... maar u kunt rechtshulp bellen?"

Rechtshulp gebeld, en die zaten ook met vraagtekens. "Als u een boete krijgt kunt u altijd in beroep gaan, maar ik kan hier geen antwoord op geven"

Maar ook hier de vraag.
1) Kan een of andere strontkut mijn paspoort zomaar innemen en mij zonder een geldige legitimatiebewijs en/of een kopie van een aanvraag (ok, dat mag zowiezo niet) weg sturen met het bericht "Je ziet maar"
2) Wanneer ik nu aangehouden word en het verhaal uitleg en ik krijg een bekeuring, is die voor mijn eigen risico? Heb ik dan geen poot om op te staan? Meer omdat de gemeente kennelijk geen deugelijk materiaal heeft - hoe breekt hij anders op een ongelovelijke manier.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42430988
Het paspoort is volgens mij rijkseigendom dus dat mogen ze innemen als het kapot is, dacht ik.

En gewoon even geen boete oplopen de komende week .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42431011
Je paspoort is niet geldig meer omdat ie niet compleet is, je had sowieso een bekeuring gekregen als je hem zou laten zien. De gemeente is verplicht een ongeldig paspoort in te nemen... Je krijgt 'm dus niet meer mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2006 19:41:14 ]
pi_42431232
Hoezo moeten ze verplicht een ongeldig paspoort innemen? Je kunt toch bijvoorbeeld een verlopen paspoort laten perforeren als je het wilt houden omdat er zulke mooie stickertjes en stempeltjes inzitten, waarom zou dat dan hierbij niet gekund hebben?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:47:00 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42431249
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:46 schreef imago het volgende:
Hoezo moeten ze verplicht een ongeldig paspoort innemen? Je kunt toch bijvoorbeeld een verlopen paspoort laten perforeren als je het wilt houden omdat er zulke mooie stickertjes en stempeltjes inzitten, waarom zou dat dan hierbij niet gekund hebben?
Dat dus.

Had ik hem thuis gehad in een doos had ook niemand er moeite mee gehad.
pi_42431281
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:46 schreef imago het volgende:
Ja, en dan nog : het is geen geldig legitimatiebewijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2006 19:48:09 ]
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:48:29 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42431302
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en dan nog : het is geen geldige legitimatie.
Maar je kan wel laten zien dat je een hebt maar in de tussentijd een nieuwe aangevraagd hebt. weliswaar met een perforeer gaatje of what the heck.
pi_42431375
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

Maar je kan wel laten zien dat je een hebt maar in de tussentijd een nieuwe aangevraagd hebt. weliswaar met een perforeer gaatje of what the heck.
Het-is-geen-geldig-legitimatiebewijs-en-dus-krijg-je-een-bekeuring-als-je-aangehouden-wordt.
pi_42431407
Dat is wel heel makkelijk cashen natuurlijk, mensen verplichten zich te legitimeren, paspoorten uitgeven die een vermogen kosten en van armoede uit elkaar vallen, en deze dan ongevraagd afnemen zonder vervanging.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42431443
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:51 schreef heiden6 het volgende:
Dat is wel heel makkelijk cashen natuurlijk, mensen verplichten zich te legitimeren, paspoorten uitgeven die een vermogen kosten en van armoede uit elkaar vallen, en deze dan ongevraagd afnemen zonder vervanging.
Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:15:46 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42431665
Ik kreeg gewoon een of ander formulier mee met de aantekening dat een nieuw paspoort in aanvraag is. Zal vast ook niet 100% rechtgeldig zijn maar het is iig iets. En ik vraag me idd wel af hoe het echt hoort...
[KNE]-Mod
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:16:42 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42431689
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ik kreeg gewoon een of ander formulier mee met de aantekening dat een nieuw paspoort in aanvraag is. Zal vast ook niet 100% rechtgeldig zijn maar het is iig iets. En ik vraag me idd wel af hoe het echt hoort...
Niet zo als mij, ik kreeg niets nakkes nada.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:17:24 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42431703
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan ook een ID kaart 2 jaar voor hij vervalt? geld+rug+groeien? nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs. moet je 18 zijn
pi_42431855
Alsof je jezelf 6x per dag moet legitimeren.....
Hoe vaak word er nou werkelijk om je id bewijs gevraagd?
Mij is dat nu twee keer overkomen en dan nog omdat ik in een gebouw van justitie moest werken.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:24:56 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42431912
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:22 schreef klipper het volgende:
Alsof je jezelf 6x per dag moet legitimeren.....
Hoe vaak word er nou werkelijk om je id bewijs gevraagd?
Mij is dat nu twee keer overkomen en dan nog omdat ik in een gebouw van justitie moest werken.
Dit is al 2 keer bij iemand gebeurd op mijn werk, en ja, oooh. Nou, ze zijn op een of andere manier een keer aangehouden, 1 met een bekeuring, en een andere niet. De een liep over straat en leek verdacht te zijn ofzo en de andere reed zonder licht.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:38:31 #16
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_42432051
dus je hebt wel een nieuwe aangevraagd?

ga dan naar de gemeente terug en vraag even om een "bevestiging" , grote kans dat je iemand anders treft ,aangezien er meestal allemaal partime moeder werken. Die dames denken dat ze alles weten maar uiteindelijk lullen ze maar een eind heen.

Ik had laastst ook flink gezeik. Ging een nieuw paspoort aanvragen omdat hij verlopen was, kwam die bijdehand er achter dat ik nog een ID kaart zou moeten hebben die al 4 jar verlopen was.
Thuis natuurlijk nergens kunnen vinden, dus heb ik eerst aangifte moeten doen van vermissing voordat ik een nieuw paspoort kon aanvragen. Gelukkig hoefde ik niet op reis oid, anders was ik flink de lul geweest.
  † In Memoriam † vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:39:17 #17
43556 miss_dynastie
pi_42432080
Waarom verbaast het me dan weer niks dat dat ding net op die plek stuk is?
Waardeloze zooi
pi_42432087
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dit is al 2 keer bij iemand gebeurd op mijn werk, en ja, oooh. Nou, ze zijn op een of andere manier een keer aangehouden, 1 met een bekeuring, en een andere niet. De een liep over straat en leek verdacht te zijn ofzo en de andere reed zonder licht.
Degene die zonder licht reed moet je niet meetellen, hij verrichtte op dat moment dus een strafbare handeling.
Als hij gewoon met licht aan had gereden was hij dus niet aangehouden.
Wel de juiste feiten bij elkaar houden.
Ze ruiken echt niet dat je je id-kaart vergeten ben of niet heb hoor.
pi_42432325
Sja, ik heb een week zonder rijbewijs en ID rondgereden. Gewoon niet gepakt worden
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:55:07 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42432542
1. is in ieder geval ja. Het document is ongeldig, en dan is de gemeente verplicht het document in te nemen.
Voor 2. is er denk ik nog te weinig jurisprudentie om zekerheid te hebben hoe de rechterlijke macht daar mee omgaat.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:33:42 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42433923
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom verbaast het me dan weer niks dat dat ding net op die plek stuk is?
Waardeloze zooi
Het is inderdaad een waardeloos stuk papier
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:01:18 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_42435014
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:47 schreef gelly het volgende:
Sja, ik heb een week zonder rijbewijs en ID rondgereden. Gewoon niet gepakt worden
Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_42435136
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:01 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.
Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuik

Maar ja, je zal net zien he
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:06:08 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42435202
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuik

Maar ja, je zal net zien he
Dat dus !
pi_42437978
quote:

[..]

Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.
  † In Memoriam † vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:32:20 #26
43556 miss_dynastie
pi_42438566
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:16 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.
Voor de ID-plicht is het genoeg hoor. Je mag er alleen niet mee naar het buitenland
pi_42448003
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:55 schreef Alicey het volgende:
Het document is ongeldig, en dan is de gemeente verplicht het document in te nemen.
Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?
pi_42448120
Afgezien van dat het niet zo handig is enzo: hoe vaak ben je al gecontroleerd de afgelopen 4 jaar? Ik nog nooit namelijk... autopapieren heb ik ook nooit bij me (past niet in m'n portemonnee, daar gaan ze stuk van), ben echt nog nooit gecontroleerd
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:47:57 #29
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42448201
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

Niet zo als mij, ik kreeg niets nakkes nada.
Teruggaan!!! en een bewijs van afgifte ophalen!! Als je zo'n papiertje hebt, is er geen probleem meer met identificeren.

Ik zou het ook nog snel doen ook, want anders kunnen ze helemaal niet meer nagaan dat jij je kapotte paspoort afgegeven hebt. Dan hebben ze hem bijvoorbeeld al opgestuurd.

En de naam van die bitch noteren en een klacht indienen natuurlijk

En een volgende keer gewoon dat paspoort niet afgeven en een dag later teruggaan als een andere persoon er zit... maar da's makkelijk lullen achteraf natuurlijk ....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:49:12 #30
3542 Gia
User under construction
pi_42448218
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:35 schreef imago het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?
Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.

Verder uiteraard wel een interessante zaak. Normaal gesproken ben je ervoor verantwoordelijk dat je tijdig een nieuw paspoort aanvraagt en wordt je oude pas ingenomen als je de nieuwe krijgt. In dit geval is het paspoort kapot en vanaf dat moment niet meer geldig. Ik denk niet dat je het rijk verantwoordelijk kunt houden voor het feit dat je paspoort kapot gaat. De kans daarop is natuurlijk groter als je dit document altijd in je kontzak hebt zitten. Over het algemeen hebben kids van 17 geen paspoort maar een id-kaart. Die breken niet.

Maaruh, TS volgt de opleiding juridisch medewerker. Is er geen docent die hier antwoord op kan geven?
pi_42448253
quote:

[..]

Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen. Maar misschien heb ik het fout en valt die van mij binnenkort ook uit elkaar.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:57:15 #32
3542 Gia
User under construction
pi_42448336
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:51 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen. Maar misschien heb ik het fout en valt die van mij binnenkort ook uit elkaar.
Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.
pi_42448661
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.
Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your info ). Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:14:10 #34
124676 RobertoCarlos
pi_42448684
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your info ). Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Ik steun VinoTinto!
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:17:00 #35
43556 miss_dynastie
pi_42448741
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen.
Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:17:40 #36
3542 Gia
User under construction
pi_42448758
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.
Vraag voor TS: Waar stopte je je paspoort als je aan 't fietsen was?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:19:02 #37
3542 Gia
User under construction
pi_42448786
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.
Tasje?

Dan nog. Daar is het rijk niet verantwoordelijk voor. JIJ ben ZELF verantwoordelijk voor je paspoort. Het paspoort is eigendom van het rijk.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:21:15 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42448835
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.

Verder uiteraard wel een interessante zaak. Normaal gesproken ben je ervoor verantwoordelijk dat je tijdig een nieuw paspoort aanvraagt en wordt je oude pas ingenomen als je de nieuwe krijgt. In dit geval is het paspoort kapot en vanaf dat moment niet meer geldig. Ik denk niet dat je het rijk verantwoordelijk kunt houden voor het feit dat je paspoort kapot gaat. De kans daarop is natuurlijk groter als je dit document altijd in je kontzak hebt zitten. Over het algemeen hebben kids van 17 geen paspoort maar een id-kaart. Die breken niet.

Maaruh, TS volgt de opleiding juridisch medewerker. Is er geen docent die hier antwoord op kan geven?
Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrecht
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:22:49 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42448872
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.
Vraag voor TS: Waar stopte je je paspoort als je aan 't fietsen was?
ALs ik naar school ging in mijn tas, anders in mijn broekzak Waar anders? Moet ik voor die verrotte ID-plicht speciaal een tas meenemen zonder enige inhoud?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:23:28 #40
3542 Gia
User under construction
pi_42448884
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Volgens mijn man is het voldoende als je een bewijs hebt dat je paspoort in aanvraag is. Dat bewijs moet je gewoon krijgen. Dan krijg je geen bekeuring voor het niet hebben van een id-bewijls. Uiteraard krijg je voor zonder licht fietsen, alsnog wel een bekeuring.
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:23:52 #41
43556 miss_dynastie
pi_42448897
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Tasje?

Dan nog. Daar is het rijk niet verantwoordelijk voor. JIJ ben ZELF verantwoordelijk voor je paspoort. Het paspoort is eigendom van het rijk.
Ik ken verdomd weinig mannen die een handtasje meenemen bij het uitgaan, maar hé.
Ik vind het zelf nogal suffig om het rijk overal van te vrijwaren.
Je legt een ID-plicht op, dus je zorgt ook maar voor fatsoenlijke paspoorten.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:24:17 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42448910
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mijn man is het voldoende als je een bewijs hebt dat je paspoort in aanvraag is. Dat bewijs moet je gewoon krijgen. Dan krijg je geen bekeuring voor het niet hebben van een id-bewijls. Uiteraard krijg je voor zonder licht fietsen, alsnog wel een bekeuring.
Dat geloof ik best.
Maar goed, als ik hem op ga halen krijgt dat mens het nog wel te horen, dat zeker.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:24:48 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42448918
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ken verdomd weinig mannen die een handtasje meenemen bij het uitgaan, maar hé.
Ik vind het zelf nogal suffig om het rijk overal van te vrijwaren.
Je legt een ID-plicht op, dus je zorgt ook maar voor fatsoenlijke paspoorten.
Of gratis/veel korting op verstrekking van extra ID-kaarten.
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:25:17 #44
43556 miss_dynastie
pi_42448927
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

ALs ik naar school ging in mijn tas, anders in mijn broekzak Waar anders? Moet ik voor die verrotte ID-plicht speciaal een tas meenemen zonder enige inhoud?
Nope, met je lipstick, tampons, zakdoekjes, lippenbalsem, nivea handcreme, gewoon, een handtasje
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:25:40 #45
3542 Gia
User under construction
pi_42448936
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, heeft de gemiddelde 17-jarige geen paspoort, maar een id-kaart. Die kan gewoon in je portemonnee.
Als jij zo'n verre reizen maakt dat je een paspoort nodig hebt, lijkt me dat je ouders ook wel geld hebben om voor jou een id-kaart te kopen. Dat is sowieso goedkoper dan telkens een nieuw paspoort als je oude breekt.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:26:45 #46
3542 Gia
User under construction
pi_42448956
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Of gratis/veel korting op verstrekking van extra ID-kaarten.
Tegenwoordig krijgen kids van 14 hun id-kaart gratis. Eenmalig uiteraard.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:27:05 #47
124676 RobertoCarlos
pi_42448964
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat geloof ik best.
Maar goed, als ik hem op ga halen krijgt dat mens het nog wel te horen, dat zeker.
En in de tussentijd? Dan niet mopperen dat je geen bewijs van afgifte hebt als je een bon krijgt
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:38:47 #48
3542 Gia
User under construction
pi_42449158
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Gok dat hij zal zeggen dat je dan een bewijs moet vragen dat je legaal even zonder ID zit en dat je dan dus daar geen bekeuring voor kunt krijgen.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:43:33 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42449259
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, heeft de gemiddelde 17-jarige geen paspoort, maar een id-kaart. Die kan gewoon in je portemonnee.
Als jij zo'n verre reizen maakt dat je een paspoort nodig hebt, lijkt me dat je ouders ook wel geld hebben om voor jou een id-kaart te kopen. Dat is sowieso goedkoper dan telkens een nieuw paspoort als je oude breekt.
Nee. Maar deze had ik al een hele tijd, toen was het plan er om wat verder te gaan, maar wegens een sterfgeval in de familie was dat niet mogelijk..
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:44:30 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42449285
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En in de tussentijd? Dan niet mopperen dat je geen bewijs van afgifte hebt als je een bon krijgt
Dat kantoor is alleen tussen 8 en 12 open. en de enige dag dat ik daar heen kan gaan is vrijdags - en dan kan ik hem gelijk even ophalen (zie ook mijn KLB topic )
pi_42449435
Check die foto trouwens. Leuk kapsel, dork.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:52:43 #52
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_42449439
joh maak je niet zoveel zorgen, ik rijd al jaren onverzekererd rond en zonder APK. Niemand die erwat van zegt.
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:59:23 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42449582
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:52 schreef VinoTinto het volgende:
Check die foto trouwens. Leuk kapsel, dork.
Dit was in 2000 ja, smartass
pi_42449884
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:59 schreef Renesite het volgende:

[..]

zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:25:01 #55
124676 RobertoCarlos
pi_42450221
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat kantoor is alleen tussen 8 en 12 open. en de enige dag dat ik daar heen kan gaan is vrijdags - en dan kan ik hem gelijk even ophalen (zie ook mijn KLB topic )
It's your call. Aangenomen dat die ambtenaren het dan al klaar hebben
He, kom je die muts gelijk weer tegen, ken je gelijk een date regelen
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:28:28 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42450306
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

It's your call. Aangenomen dat die ambtenaren het dan al klaar hebben
He, kom je die muts gelijk weer tegen, ken je gelijk een date regelen

Ik tegen alvast mijn doodsvonnis
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:19:58 #57
3542 Gia
User under construction
pi_42455842
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:59 schreef Renesite het volgende:

[..]

Moet je die niet binnen 5 jaar vernieuwen?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:22:30 #58
3542 Gia
User under construction
pi_42455897
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Effe gegoogled. Is dus inderdaad maar 5 jaar geldig. Je paspoort was dus al verlopen? Of je had er geen recente foto op gedaan, wat ook al tegen de wet is.
pi_42456461
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Effe gegoogled. Is dus inderdaad maar 5 jaar geldig. Je paspoort was dus al verlopen? Of je had er geen recente foto op gedaan, wat ook al tegen de wet is.
Eensch is
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:40:02 #60
124676 RobertoCarlos
pi_42457610
quote:

[..]

..... en dat voor een juridisch medewerker
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:48:06 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42459289
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Wás een oudere foto ja

2001 was het, en begin volgend jaar moest ik een nieuwe geloof ik, ach, weet ik ook niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Rene op 07-10-2006 18:53:17 ]
pi_42470901
Trouwens, best knap dat je hem kan laten breken o.i.d., ik heb hem altijd in mijn broekzak terwijl ik juist vaak voor mijn werk door mijn knieën moet of iets zwaars moet laten leunen even op mijn benen (ben een operateur in een bioscoop en films zijn gewoon zwaar) maar mijn paspoort is nooit gebroken of zelfs vervormd :S
In iedergeval, ze mogen hem idd innemen, bij de politie dien je procesverbaal geloof ik op te laten maken en dan mag je een nieuw paspoort aan gaan vragen en ¤25,- extra betalen omdat je je oude paspoort niet kan tonen, aangifte moet je denk ik wel doen omdat je geen bewijs hebt dat die andere dame jouw oude paspoort heeft ingenomen .
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 11:12:28 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42474590
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 02:18 schreef DJJoris het volgende:
Trouwens, best knap dat je hem kan laten breken o.i.d., ik heb hem altijd in mijn broekzak terwijl ik juist vaak voor mijn werk door mijn knieën moet of iets zwaars moet laten leunen even op mijn benen (ben een operateur in een bioscoop en films zijn gewoon zwaar) maar mijn paspoort is nooit gebroken of zelfs vervormd :S
In iedergeval, ze mogen hem idd innemen, bij de politie dien je procesverbaal geloof ik op te laten maken en dan mag je een nieuw paspoort aan gaan vragen en ¤25,- extra betalen omdat je je oude paspoort niet kan tonen, aangifte moet je denk ik wel doen omdat je geen bewijs hebt dat die andere dame jouw oude paspoort heeft ingenomen .
Ja, ik weet het niet, ach, op goed geluk... ID kaart vrijdag maar ophalen - tot die tijd mijzelf bergen in huis.
O wacht
Ik ga vandaag nog de 4 mijl bekijken !
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:28:57 #64
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_42474872
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ben jij een zeikwijf zeg. Who cares dat de gemiddelde 17-jarige een ID-kaart heeft ipv een paspoort, dit topic gaat over een jongen die net als zoveel mensen tegenwoordig braaf zijn paspoort overal naar toe sleept, waardoor dat ding kapot gaat, ingenomen wordt door een ambtenaresje en hij nu elke dag de wet overtreed door zonder ID naar buiten te gaan.

Daarnaast vind ik je beredenering dat alleen rijke mensen een paspoort hebben (want verre reizen zijn duur) te kortzichtig voor woorden. Ik kreeg mijn eerste paspoort toen ik met mijn pa op vakantie naar Tsjechië zou gaan, daar had je destijds nog een paspoort voor nodig. Toen die was verlopen heb ik weer een paspoort genomen, omdat ik naar de VS ging, een gratis reis, die ik had gewonnen.

Het is wel erg zot om te zeggen dat hij dan maar een ID-kaart én een paspoort moet kopen, iedereen die ik ken loopt te goochelen met paspoorten door die ID-plicht. Als ik m'n honden uitlaat neem ik geen tas mee, en zit m'n paspoort ook in m'n broekzak. Moet ik daarvoor dan maar speciaal een ID-kaart kopen?

De huidige paspoorten zijn gewoon niet gemaakt op dagelijks gebruik, en dat is een verantwoordelijkheid van de overheid. Wees nondeju eens blij dat deze 17-jarige wél de moeite neemt om braaf overal zijn paspoort mee naar toe te slepen en een rechtschapen burger te zijn.

Daarnaast is dat niet eens het discussiepunt van dit topic, en had Renesite gewoon een innamebewijs moeten krijgen, zodat hij íets kan laten zien mocht hij zich moeten identificeren.
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 11:44:04 #65
43556 miss_dynastie
pi_42475133
quote:

[..]

Ja, jemig, wat een schande zeg, en nog rijke ouders ook, anders had ie geen paspoort gehad, dat die niet ff supergloednieuwe fotootjes hebben laten maken
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:46:18 #66
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42475165
En als je al naar Oost Europa gaat is het al handig een paspoort te hebben, en daar ga je vaak heen voor het goedkope dus paspoort=rijk slaat niet echt ergens op.
[KNE]-Mod
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:47:10 #67
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42475183
Ik lig even in een deuk nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 11:49:51 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42475231
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:47 schreef Megumi het volgende:
Ik lig even in een deuk nu.
Because.
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:50:46 #69
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42475255
De Amerikaanse ambassade neemt trouwens ook je paspoort in om er je visum in te plakken/nieten, ofzo heb ik vernomen van iemand die daar een half jaartje ging studeren. Lekker handig is dat, mag volgens mij ook helemaal niet van de NL wet, maar wat moet je anders...
[KNE]-Mod
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:50:55 #70
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_42475258
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Because.
Ik gok omdat alleen rijke mensen een paspoort nodig hebben.

.
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 11:52:31 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42475293
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:50 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:

[..]

Ik gok omdat alleen rijke mensen een paspoort nodig hebben.

.
*bling bling*
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:35:55 #72
3542 Gia
User under construction
pi_42486259
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, jemig, wat een schande zeg, en nog rijke ouders ook, anders had ie geen paspoort gehad, dat die niet ff supergloednieuwe fotootjes hebben laten maken
Duh, wat moet een kind van 12 met een paspoort? Normaal gesproken staan ze op die leeftijd nog bij één of beide ouders op de pas. Voor een schoolreisje naar België heb je ook genoeg aan een toeristenkaart. Dus om de een of andere reden had TS op zijn 12de een paspoort nodig. Een verre reis naar een land waar je niet met een toeristenkaart inkomt, en zonder ouders?
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:44:07 #73
3542 Gia
User under construction
pi_42486491
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:28 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:

[..]

Wat ben jij een zeikwijf zeg. Who cares dat de gemiddelde 17-jarige een ID-kaart heeft ipv een paspoort, dit topic gaat over een jongen die net als zoveel mensen tegenwoordig braaf zijn paspoort overal naar toe sleept, waardoor dat ding kapot gaat, ingenomen wordt door een ambtenaresje en hij nu elke dag de wet overtreed door zonder ID naar buiten te gaan.
Dat hij de wet overtreedt is zijn eigen schuld. Hij had om een bewijs moeten vragen dat hij buiten zijn schuld even geen legitimatie heeft.
quote:
Daarnaast vind ik je beredenering dat alleen rijke mensen een paspoort hebben (want verre reizen zijn duur) te kortzichtig voor woorden. Ik kreeg mijn eerste paspoort toen ik met mijn pa op vakantie naar Tsjechië zou gaan, daar had je destijds nog een paspoort voor nodig. Toen die was verlopen heb ik weer een paspoort genomen, omdat ik naar de VS ging, een gratis reis, die ik had gewonnen.
Ik heb helemaal nergens beweerd dat alleen rijke mensen een paspoort hebben. Anders toon maar even aan waar ik dat gezegd heb. TS heeft, volgens eigen zeggen, dit paspoort al 5 jaar, dus vanaf zijn 12de. Hij had op die leeftijd ook nog gewoon bijgeschreven kunnen worden bij een van de ouders, dus nog geen eigen pas nodig. Tenzij hij zonder ouders naar een land moest reizen waar je een paspoort voor nodig hebt. (bijvoorbeeld met de ouders van een vriend)
quote:
Het is wel erg zot om te zeggen dat hij dan maar een ID-kaart én een paspoort moet kopen, iedereen die ik ken loopt te goochelen met paspoorten door die ID-plicht. Als ik m'n honden uitlaat neem ik geen tas mee, en zit m'n paspoort ook in m'n broekzak. Moet ik daarvoor dan maar speciaal een ID-kaart kopen?
Moet jij weten, maar de kans dat het kapot gaat is dan wel groter. En dan kost het toch een nieuw paspoort. Daar is de staat niet verantwoordelijk voor.
quote:
De huidige paspoorten zijn gewoon niet gemaakt op dagelijks gebruik, en dat is een verantwoordelijkheid van de overheid. Wees nondeju eens blij dat deze 17-jarige wél de moeite neemt om braaf overal zijn paspoort mee naar toe te slepen en een rechtschapen burger te zijn.
Daar is een id-kaart voor uitgevonden. Verder hebben de meeste volwassenen gewoon een rijbewijs op zak, wat wel gemaakt is voor dagelijks gebruik. Jongeren hebben meestal een id-kaart op zak, wat ook gemaakt is voor dagelijks gebruik. Een paspoort is gemaakt als reisdocument en blijkbaar niet bestand tegen een dagelijks uitje in een broekzak.
quote:
Daarnaast is dat niet eens het discussiepunt van dit topic, en had Renesite gewoon een innamebewijs moeten krijgen, zodat hij íets kan laten zien mocht hij zich moeten identificeren.
En dat is zijn eigen verantwoordelijkheid.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:45:29 #74
3542 Gia
User under construction
pi_42486535
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:46 schreef ThE_ED het volgende:
En als je al naar Oost Europa gaat is het al handig een paspoort te hebben, en daar ga je vaak heen voor het goedkope dus paspoort=rijk slaat niet echt ergens op.
Heb ik ook niet beweerd. Ben niet rijk, heb wel een paspoort.

Als een 12-jarige een paspoort aanschaft, is dat, m.i. voor een reis zonder ouders. Lijkt me dat die ouders dan niet echt arm zijn.
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 19:03:58 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42487167
Ik heb hem gekregen omdat ik anders die komende 5 jaar wanneer ik een paspoort nodig heb die van mijn ouders moet meenemen, of iig 1 van de ouders. Dan is het toch makkelijker 1 zelf te hebben? dan hoef je de komende 5 jaar daar niet meer om te denken, lekker makkelijk, nergens last van. 5 jaar geleden wisten wij toch allemaal niet dat de EU al zo ver gevorderd was, er een legitimatieplicht was etcetera. Anders waren de paspoorten wel van betere kwaliteit.
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:44:21 #76
3542 Gia
User under construction
pi_42488589
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef Renesite het volgende:
Ik heb hem gekregen omdat ik anders die komende 5 jaar wanneer ik een paspoort nodig heb die van mijn ouders moet meenemen, of iig 1 van de ouders. Dan is het toch makkelijker 1 zelf te hebben? dan hoef je de komende 5 jaar daar niet meer om te denken, lekker makkelijk, nergens last van. 5 jaar geleden wisten wij toch allemaal niet dat de EU al zo ver gevorderd was, er een legitimatieplicht was etcetera. Anders waren de paspoorten wel van betere kwaliteit.
De komende 5 jaar! Waarom heb je er de afgelopen 5 jaar dan een gehad? Als de foto van 5 jaar geleden is, is het paspoort dat ook. Ik neem niet aan dat ze bij de gemeente een pasfoto van 5 jaar oud accepteren!

Heb zelf kinderen van 12 en 14 en ik ga ze echt geen paspoort geven, voor het geval ze die de komende 5 jaar misschien eens nodig zouden kunnen hebben. Voor de meeste landen is een id-kaart genoeg. De oudste heeft die dus al, gratis gekregen, en draagt hem in zijn portemonnee mee. No problem.

Mijn man heeft ook alleen maar een id-kaart. Ik heb een paspoort, waar beide kinderen nog op staan. Daarom heb ik ook een paspoort, omdat je op een id-kaart geen kinderen bij kunt schrijven.

Maar goed, als je toch per se een paspoort wilt, is het misschien verstandig om ook een id-kaart te kopen, of misschien te overwegen of een id-kaart toch niet beter is, omdat je wellicht toch niet naar een land gaat reizen waar je een paspoort voor nodig hebt? Tja, je hebt em al aangevraagd en gaat ie weer stuk, dan kost het je weer een nieuw paspoort. Maar goed, wat jij zelf wilt, natuurlijk. Denk dat de aanschaf van een id-kaart voor de komende 5 jaar een stuk makkelijker en goedkoper is. Over 5 jaar heb je misschien een rijbewijs en hoef je niet meer met een ander legitimatiebewijs op zak te lopen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:50:26 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42488797
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:44 schreef Gia het volgende:

[..]

De komende 5 jaar! Waarom heb je er de afgelopen 5 jaar dan een gehad? Als de foto van 5 jaar geleden is, is het paspoort dat ook. Ik neem niet aan dat ze bij de gemeente een pasfoto van 5 jaar oud accepteren!
[...]
Niet de komende vijf jaar, maar die komende vijf jaar. Gerekend vanaf de aanschaf van het bewuste paspoort.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:03:37 #78
3542 Gia
User under construction
pi_42489308
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet de komende vijf jaar, maar die komende vijf jaar. Gerekend vanaf de aanschaf van het bewuste paspoort.
Toen was hij 12!! Wie schaft nu een paspoort aan voor een 12-jarige voor het geval hij die de komende 5 jaar misschien eens nodig zou kunnen hebben. Waarvoor? Voor een reis, zonder ouders, naar een land waar je niet met een id-kaart in mag. Hoe groot is die kans?
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:12:54 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42489657
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Toen was hij 12!! Wie schaft nu een paspoort aan voor een 12-jarige voor het geval hij die de komende 5 jaar misschien eens nodig zou kunnen hebben. Waarvoor? Voor een reis, zonder ouders, naar een land waar je niet met een id-kaart in mag. Hoe groot is die kans?
Je kunt toch niet 5 jaar vooruitzien? Dus misschien zou zo'n reis zich wel aandienen, ja. Zo gek vind ik dat helemaal niet.
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 20:14:13 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42489704
quote:

[..]

TOEN was het plan om naar een land te gaan waarvoor je een PASPOORT nodig zal hebben. Dus dat stond vast.
Zal ik dan een EIGEN krijgen of bij mijn ouders?
Als ik een EIGEN zal hebben zal ik nooit een van mijn ouders mee moeten nemen wanneer ik naar het buitenland ging. Dat was dus met school 3 keer in de afgelopen 5 jaar. Dan had ik altijd die van mijn ouders mee moeten nemen, dan kan je beter zelf een hebben. Simp0l.
pi_42501559
Hulde aan het asociale tuig dat niets kan, en dus maar ambtenaar wordt. Baan voor het leven, flut-uren, flut-werkzaamheden, super salaris en je kunt de hele dag burgertjes pesten. Mensen die je eigenlijk hoort te helpen, maar ach, wat maakt dat uit? De overheid is er allang niet meer voor de burger.

Ik zou 'm opzoeken en het betaald zetten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:28:01 #82
3542 Gia
User under construction
pi_42502620
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

TOEN was het plan om naar een land te gaan waarvoor je een PASPOORT nodig zal hebben. Dus dat stond vast.
Zal ik dan een EIGEN krijgen of bij mijn ouders?
Als ik een EIGEN zal hebben zal ik nooit een van mijn ouders mee moeten nemen wanneer ik naar het buitenland ging. Dat was dus met school 3 keer in de afgelopen 5 jaar. Dan had ik altijd die van mijn ouders mee moeten nemen, dan kan je beter zelf een hebben. Simp0l.
3 keer met school naar een land waar je een paspoort voor nodig hebt?

Meeste scholen gaan naar Oostenrijk, Engeland, Frankrijk enzo... Waar ben jij dan geweest?
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:30:22 #83
3542 Gia
User under construction
pi_42502638
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 03:14 schreef StefanP het volgende:
Hulde aan het asociale tuig dat niets kan, en dus maar ambtenaar wordt. Baan voor het leven, flut-uren, flut-werkzaamheden, super salaris en je kunt de hele dag burgertjes pesten. Mensen die je eigenlijk hoort te helpen, maar ach, wat maakt dat uit? De overheid is er allang niet meer voor de burger.

Ik zou 'm opzoeken en het betaald zetten.
Ach, wie weet zijn TS en zijn moeder wel meteen pissig geworden toen die mevrouw op gewone toon vertelde dat het paspoort ingenomen moest worden. Dat maak ik tenminste wel op uit de OP. Tja, en waarom zou zo'n ambtenaartje de klant dan wijzer maken dan strikt noodzakelijk? Als burger wordt je geacht de wet te kennen, dus wordt je ook geacht te weten wat je moet doen in zo'n geval.
pi_42502667
quote:
ik geloof dat ik jouw probleem niet helemaal zie... deze discussie is bovendien tamelijk zinloos in dit topic....
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:38:28 #85
3542 Gia
User under construction
pi_42502694
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:34 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

ik geloof dat ik jouw probleem niet helemaal zie... deze discussie is bovendien tamelijk zinloos in dit topic....
Als bij TS een paspoort kapot gaat, omdat hij het in zijn broekzak meeneemt, dan raad ik hem aan om er liever een id-kaart bij te kopen, of alleen een id-kaart. Dat is goedkoper dan steeds een nieuw paspoort.

Daarbij vind ik het onzin om dit op de regering te schuiven. Als er nu bekend zou zijn dat paspoorten te gemakkelijk uit elkaar vallen, dan heeft TS een punt. Maar het is alleen zijn paspoort. Zijn schuld, zijn geld.
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 09:02:04 #86
43556 miss_dynastie
pi_42502982
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:38 schreef Gia het volgende:
Daarbij vind ik het onzin om dit op de regering te schuiven. Als er nu bekend zou zijn dat paspoorten te gemakkelijk uit elkaar vallen, dan heeft TS een punt. Maar het is alleen zijn paspoort. Zijn schuld, zijn geld.
Dacht je werkelijk dat alleen TS daar last van heeft Ik denk dat het daar de mist in gaat
Oh, maar wacht, misschien begeef ik me in kringen van rijkere mensen, de meeste mensen die ik ken hebben tenslotte een paspoort i.p.v. ID-kaart, daar zal het aan liggen
pi_42503098
Gezellig met mams een nieuw paspoort halen en dan overkomt je zoiets. Bah.
pi_42503388
quote:

[..]

Mijn (niet rijke) ouders. Ik zat in diverse muziekensembles waardoor ik nogal eens reisde in het kader van culturele uitwisselingen, onder begeleiding van andere volwassenen uiteraard. Voor Oost-Europa had je al een paspoort nodig. Blijkbaar iets buiten je belevingswereld maar zo zijn er veel kinderen die weleens met andere volwassenen op reis gaan.
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:33:57 #89
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_42503421
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:30 schreef Gia het volgende:
Als burger wordt je geacht de wet te kennen, dus wordt je ook geacht te weten wat je moet doen in zo'n geval.
Nou dat lijkt me wat overdreven, anders zou ook niemand meer een advocaat nodig hebben heh.
[KNE]-Mod
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:56:57 #90
3542 Gia
User under construction
pi_42506435
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dacht je werkelijk dat alleen TS daar last van heeft Ik denk dat het daar de mist in gaat
Oh, maar wacht, misschien begeef ik me in kringen van rijkere mensen, de meeste mensen die ik ken hebben tenslotte een paspoort i.p.v. ID-kaart, daar zal het aan liggen
Ik heb helemaal niet gezegd dat alleen rijkelui een paspoort hebben. Jullie kunnen niet lezen.
En verder vallen die dingen niet massaal uit elkaar.

Iemand heeft hier al gepost dat hij dagelijks een paspoort in zijn broekzak heeft zitten en voor zijn werk veel moet bukken en niks aan de hand. Wat TS met dat document gedaan heeft is mij een raadsel, maar het lijkt me zelfs nog voordeliger voor hem om er een id-kaart bij te nemen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:01:21 #91
3542 Gia
User under construction
pi_42506557
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:31 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

[..]

Mijn (niet rijke) ouders. Ik zat in diverse muziekensembles waardoor ik nogal eens reisde in het kader van culturele uitwisselingen, onder begeleiding van andere volwassenen uiteraard. Voor Oost-Europa had je al een paspoort nodig. Blijkbaar iets buiten je belevingswereld maar zo zijn er veel kinderen die weleens met andere volwassenen op reis gaan.
En, is het nog heel?

TS had het over schoolreisjes.

Mijn zoontje kan nu mee met een schoolreisje naar Oostenrijk, kosten 355 euro. Dat is niet voor niks. De meeste kinderen mogen niet mee, omdat de ouders dat niet kunnen betalen. Kun je dat wel betalen, dan kan er ook wel een id-kaart van 30 euro vanaf, voor dagelijks gebruik. En op welke school gaan de schoolreisjes naar landen waar je een paspoort voor nodig hebt?

Heb het dus niet over rijk, maar rijk genoeg om een id-kaart te kunnen betalen.

En daarmee zeg ik, dus nog maar een keer, NIET dat alleen rijke mensen een paspoort hebben.
pi_42506665
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:01 schreef Gia het volgende:
En op welke school gaan de schoolreisjes naar landen waar je een paspoort voor nodig hebt?
Ik kreeg mijn eerste paspoort omdat we op schoolreis gingen naar Tsjechië toen ze nog niet aan Schengen deden dus dat kan best. Andere keuzes waren Polen en België meen ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:08:39 #93
3542 Gia
User under construction
pi_42506719
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:33 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me wat overdreven, anders zou ook niemand meer een advocaat nodig hebben heh.
Niks overdreven. Elke nederlander wordt geacht de wet te kennen.
Een advocaat heb je nodig als belangen behartiger, omdat die de wet nog iets uitvoeriger kent dan een gemiddelde nederlander. Maar voor normale burgerzaken dien je toch op de hoogte te zijn, of jezelf op de hoogte te brengen in geval van nood. In dit geval had TS, of zijn moeder, even netjes moeten vragen wat te doen als zoonlief wordt aangehouden en of ze soms een verklaring kunnen krijgen waarop staat dat het paspoort in aanvraag is.
Schijnbaar is het gesprek niet op al te rustige toon gevoerd want moeder is witheet en borrelend van woede. Kan ik me voorstellen dat dat 'kutwijf' niet al te toeschietelijk is met uitleg wat je dan moet doen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:10:34 #94
3542 Gia
User under construction
pi_42506782
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik kreeg mijn eerste paspoort omdat we op schoolreis gingen naar Tsjechië toen ze nog niet aan Schengen deden dus dat kan best. Andere keuzes waren Polen en België meen ik.
Ik zeg ook niet dat dat niet kan! *zucht* Maar als je ouders die schoolreizen kunnen betalen, dan kan er ook wel een id-kaart af van 30 euro, voor dagelijks gebruik. Zoniet, dan loop je gewoon met je paspoort rond. Gaat het daardoor kapot, dan is dat je eigen schuld en niet die van het rijk.
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 12:32:23 #95
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42507432
Je begrijpt me niet echt.

5 jaar geleden op vakantie naar een land die niet bij de EU hoort.
"Stel je gaat met school op reis naar het buitenland, god knows waarheen, dan heb je er ook een nodig. Ach, zovaak hoef je dat ding niet mee, doen we meteen een paspoort, zekerheid voor alles blablabla, geen bijkomende kosten als het voorkomt.
En toen moest iedereen een paspoort/ID bij zich hebben overdag. Waarom een nieuwe ID kaart kopen? Geen zin in, bah, dan maar paspoort mee in de broek/tas. En toen, oeps, kapot!
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:37:16 #96
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_42507568
je had ook een tijdelijk paspoort kunnen aanvragen.
In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:45:52 #97
3542 Gia
User under construction
pi_42507803
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:32 schreef Renesite het volgende:

En toen moest iedereen een paspoort/ID bij zich hebben overdag. Waarom een nieuwe ID kaart kopen?
Het doet er niet toe waarom je een paspoort hebt. Normaal gesproken is dat niet nodig, maar dat terzijde, in jouw geval schijnbaar wel. Dan komt de id-plicht, maar jij hebt geen zin om een id-kaart te kopen en neemt dan maar je paspoort elke dag mee. Dan is het toch je eigen schuld als die kapot gaat. En als je ouders al die schoolreisjes konden betalen, dan konden ze toch ook voor jou wel een id-kaart kopen.

Maar goed, het is vervelend, maar dat kan gebeuren als je zoiets dagelijks in je broekzak hebt zitten. Dan kost het geld, en meer geld dan wanneer je een id-kaart erbij gekocht zou hebben. Nu koop je weer een paspoort. Wat als het straks weer kapot gaat? Of heb je er nu wel een id-kaart bij gekocht?
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:37 schreef B-Keizer het volgende:
je had ook een tijdelijk paspoort kunnen aanvragen.
Heb je de OP wel gelezen?
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 12:47:56 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42507863
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Het doet er niet toe waarom je een paspoort hebt. Normaal gesproken is dat niet nodig, maar dat terzijde, in jouw geval schijnbaar wel. Dan komt de id-plicht, maar jij hebt geen zin om een id-kaart te kopen en neemt dan maar je paspoort elke dag mee. Dan is het toch je eigen schuld als die kapot gaat. En als je ouders al die schoolreisjes konden betalen, dan konden ze toch ook voor jou wel een id-kaart kopen.

Maar goed, het is vervelend, maar dat kan gebeuren als je zoiets dagelijks in je broekzak hebt zitten. Dan kost het geld, en meer geld dan wanneer je een id-kaart erbij gekocht zou hebben. Nu koop je weer een paspoort. Wat als het straks weer kapot gaat? Of heb je er nu wel een id-kaart bij gekocht?
[..]

Heb je de OP wel gelezen?
alleen een ID omdat de oostbloklanden nu ook open liggen. Naar Amerika en bijvoorbeeld Egypte ga ik toch niet...
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:54:01 #99
3542 Gia
User under construction
pi_42508020
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

alleen een ID omdat de oostbloklanden nu ook open liggen. Naar Amerika en bijvoorbeeld Egypte ga ik toch niet...
Verstandig.

Maar als je nu ook nog een bewijs had geregeld voor het geval je aangehouden zou worden, had dat een hoop kopzorgen gescheeld. Waar je dat moet halen? Ik denk ook gewoon bij burgerzaken. Het was misschien wel netter geweest van die mevrouw als ze jou daarop gewezen had, maar als het gesprek inderdaad op zo'n boze toon is gevoerd, als jij in de OP beschrijft, kan ik me voorstellen dat die vrouw ook pissig werd en geenszins bereid om meer te vertellen dan strikt noodzakelijk.

Tegenwoordig krijgen kids op hun 14de eenmalig een gratis ID. Mocht één van mijn kinderen eerder een paspoort nodig hebben, dan schaffen we dat dan wel aan.
Zit er nu wel mee, dat die kleine misschien naar Oostenrijk gaat. Hij heeft nog geen ID en is ook nog geen 14, dus krijgt er ook geen gratis. En een sloddervos als dat is, durf ik ook niet goed mijn paspoort mee te geven. Beetje vervelende situatie. Maar goed, misschien wil hij niet eens mee of wordt hij niet ingeloot en maak ik me druk om niks. We wachten wel af.
pi_42508490
Wat maakt het in 's hemelsnaam uit waarom die jongen een paspoort had en geen ID-kaart?!

Als een TV stuk gaat en wordt ingenomen om te repareren en je krijgt ondertussen geen vervangend apparaat, dan begint toch ook niemand te briesen over waarom je überhaupt ooit dacht een TV nodig te hebben? Dat doet er helemaal niet toe!! (Ik noem maar een stom voorbeeld, natuurlijk krijg je geen vervangende TV, het gaat om het idee. Het ding is stuk en ingenomen, waarom je het ding ooit hebt aangeschaft maakt toch niks uit?)

Het gaat erom dat dat paspoort is ingenomen en dat TS geen andere manier heeft om zich te identificeren en dat dat vreemd is. Punt.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:49:58 #101
3542 Gia
User under construction
pi_42513217
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:14 schreef imago het volgende:

Het gaat erom dat dat paspoort is ingenomen en dat TS geen andere manier heeft om zich te identificeren en dat dat vreemd is. Punt.
Ik begin helemaal niet te briesen. TS had een paspoort, er komt een id-plicht en TS gaat met zijn paspoort rondlopen, omdat hij geen zin heeft om ook een id-kaart te kopen. Paspoort kan daar schijnbaar niet goed tegen en dan gaat TS en zijn moeder tegen een ambtenares van burgerzaken lopen briesen omdat TS nu geen ID heeft. TS wilde eigenlijk zijn pas niet eens afgeven. Hoewel het toch al ongeldig was, omdat het stuk was.

Maar goed, over het hoofd wordt gezien dat TS toch al bijna aan een nieuw document toe was, dus klagen over het feit dat hij nu kosten moet maken omdat de regering zogenaamd slecht materiaal levert, slaat nergens op. Die kosten had hij binnenkort toch moeten maken.

Verder had hij gewoon netjes om een bewijsje kunnen vragen dat zijn ID in aanvraag is.

Ik briesen? Lees de OP eens!!
pi_42515088
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:35 schreef Gia het volgende:
Duh, wat moet een kind van 12 met een paspoort? Normaal gesproken staan ze op die leeftijd nog bij één of beide ouders op de pas.
Het is helemaal niet zo raar dat kinderen een eigen paspoort hebben en niet bij de ouders in het paspoort staan.
Voor sommige landen (o.a. USA) geld de bijschrijving van een kind in het paspoort van de ouders niet en moet iedereen hoe jong ook een eigen paspoort hebben, heb je geen eigen paspoort dan kom je het land gewoon niet in.
Mijn neefje is net zes maanden en heeft hierdoor al een eigen paspoort

[ Bericht 1% gewijzigd door maathuis op 09-10-2006 16:56:15 ]
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 18:52:22 #103
43556 miss_dynastie
pi_42519228
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:45 schreef Gia het volgende:
En als je ouders al die schoolreisjes konden betalen, dan konden ze toch ook voor jou wel een id-kaart kopen.
Pfoe he, wat zit jij barstens vol rare vooroordelen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:22:50 #104
3542 Gia
User under construction
pi_42532529
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Pfoe he, wat zit jij barstens vol rare vooroordelen
Hoezo?

Er zijn zat ouders die de schoolreisjes op de middelbare school gewoon niet kunnen betalen.

Wie 350 euro kan betalen, kan toch ook wel 380 euro betalen?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:27:24 #105
3542 Gia
User under construction
pi_42532554
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef maathuis het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo raar dat kinderen een eigen paspoort hebben en niet bij de ouders in het paspoort staan.
Voor sommige landen (o.a. USA) geld de bijschrijving van een kind in het paspoort van de ouders niet en moet iedereen hoe jong ook een eigen paspoort hebben, heb je geen eigen paspoort dan kom je het land gewoon niet in.
Mijn neefje is net zes maanden en heeft hierdoor al een eigen paspoort
Prima, kan voorkomen. Maar moet je neefje dan vanaf zijn 14de dagelijks met dat paspoort op zak rondlopen, of denk je dat hij wel een id-kaart krijgt? En ben je het ermee eens dat iemand, wiens pas breekt doordat hij het dagelijks in zijn broekzak/schooltas heeft, gaat lopen zeiken bij burgerzaken dat het paspoort gewoon niet deugt?

Ik blijf erbij dat een pas niet geschikt is om dagelijks op die manier vervoerd te worden. In een tas, of een mapje met autopapieren zou wel kunnen. Een id-kaart is hiervoor beter geschikt en is helemaal niet zo duur.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:04:35 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42534640
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 07:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo?

Er zijn zat ouders die de schoolreisjes op de middelbare school gewoon niet kunnen betalen.

Sommige ouders betalen 200 en de kinderen zelf 150, omdat er achterlijke scholen zijn waarbij het eigenlijk verplicht is.
Anders is er altijd wel een 'potje' waar in de prijs van 350 euro ruimte voor is gemaakt - een soort bijdrage aan de armeren.

350 euro..., 3 nachten Berlijn kostten bij mij 120 euro
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:16:56 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_42534894
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Als bij TS een paspoort kapot gaat, omdat hij het in zijn broekzak meeneemt, dan raad ik hem aan om er liever een id-kaart bij te kopen, of alleen een id-kaart. Dat is goedkoper dan steeds een nieuw paspoort.

Ook de ID-kaarten van 5 jaar geleden waren van die grote ondingen die niet tegen wat dan ook konden, dus dan had ie hetzelfde probleem gehad. Die kleine kaartjes zijn er nog niet zo heel lang.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:18:47 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_42534928
quote:

[..]

Hoezo?

Er zijn ook gemeentes waar gezinnen met (te) lage inkomens de kosten van schoolreisjes vergoed krijgen voor een deel zodat de kinderen wel "gewoon" mee kunnen doen. Dan is 30 euro veel geld (en anders ook).
Nou wil ik niet zeggen dat dat in dit geval zo is, maar de manier waarop jij zit te discussieren slaat ook niet echt ergens op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42534933
Echt een modern topic hoor.
Die baliemedewerkster doet gewoon haar plicht, een ongeldig reisdocument innemen.

En de 2 tokkies van klanten belagen vervolgens de baliemedewerkster verbaal.
Wat een maatschappij!

Kijken jullie nooit het journaal ofzo, strenge controle op vliegvelden vanwege terrorismedreiging.
Die strengheid met reisdocumenten begint aan de balie bij burgerzaken. Als iedereen maar loshangende paspoorten mag hebben, wordt identiteitsfraude wel heel makkelijk he.

Het is vervelend, dat is logisch, maar kwaad worden op die baliemedewerkster is een typisch voorbeeld van modern korte-lontjes-gedrag.

Iemands paspoort wordt ingenomen bij de aanvraag van een nieuw of vervangend document, what's the fucking problem. Je was zelf de beheerder van je paspoort, bij normaal gebruik valt ie echt niet uit elkaar, ik vervoer de mijne dagelijks en hij laat nergens los. Die baliemedewerkster kan er ook niks aan doen dat TS als een klein kind met zijn oude paspoort is omgesprongen, paspoorten gaan niet stuk van in een broek- of jaszak zitten.
twee violen en een trommel en een fluit
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:19:53 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_42534946
Punt is dat dat mens wel een bewijs van inname had af moeten geven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:23:27 #111
43556 miss_dynastie
pi_42535014
quote:
Da's zo'n ongelooflijk simpel en dom wereldbeeld, dat ik maar nauwelijks kan geloven dat je het zelf gelooft.
pi_42535019
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:04 schreef Renesite het volgende:
350 euro..., 3 nachten Berlijn kostten bij mij 120 euro
5 nachten Berlijn hebben mij 100 euro gekost
30 euro voor het vliegtuig, slapen via couchsurfing.com dus gratis, 10 euro voor fietsen huren, en voor 60 euro elke dag eten en bier drinken en naar een voetbalwedstrijd van Union Berlin
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:29:49 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_42535160
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 13:39:52 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:44:51 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42535504
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:19 schreef Roquefort het volgende:
Echt een modern topic hoor.
Die baliemedewerkster doet gewoon haar plicht, een ongeldig reisdocument innemen.

En de 2 tokkies van klanten belagen vervolgens de baliemedewerkster verbaal.
Wat een maatschappij!
Ho! Op een nette wijze hoor
Boze dingen hoef je niet uit te kafferen, maar gewoon het punt dat de overheid dingen beter had moeten doen enzo. Tokkies. Tering he...
Kort lontje, oke. Maar dat mens legde niet uit, zei niets, bekeek het paspoort, pakte het naar zichzelf toe en zei. "Dan moet ik hem bij dezen inleveren"
Hallooohooo, leg het dan ook ff uit ofzo..
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:31:39 #115
3542 Gia
User under construction
pi_42536777
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Sjeez, zo kun je nog wel ff doorgaan. Wat een vreemde visie heb jij.

Kom je bij de supermarkt:
"Dat wordt dan 88 euro mevrouw. Of bij nader inzien: doe maar 95 euro. Want wie 88 euro kan betalen, kan ook wel 95 betalen."
- Okay *geld neerlegt en wegloopt*.

Kom op zeg
Niet voor de reis!! Maar 30 euro meer voor een id kaart.

Mijn 12-jarige kan nu met een schoolreisje mee naar Oostenrijk voor 355 euro. Dat kost het gewoon. Mijn 14-jarige heeft een survivaltocht in de Ardennen voor 180 euro. Een stuk goedkoper. Bij elkaar 535 euro. Als wij dat kunnen betalen, zou er dan niet ook een id-kaart voor de jongste vanaf kunnen?

Daarbij gaat het hier om TS. Die al verre reizen heeft gemaakt zonder zijn ouders, op vrij jonge leeftijd. Ik geloof niet dat TS ouders heeft die te arm zijn om een id-kaart te betalen. Daarbij, moeten ze dat natuurlijk zelf weten. Maar mijn punt is, dat een paspoort gewoon veel duurder is. En als het bij TS zo gemakkelijk kapot gaat en je steeds een nieuw paspoort moet aanvragen, lijkt het mij goedkoper om er een id-kaart bij te kopen.

Verder, zoals hierboven iemand al aangeeft, slaat het nergens op om zo tekeer te gaan tegen die ambtenares. 't Is in elk geval niet haar schuld dat de pas kapot is en het is haar plicht om 'm in te nemen. TS had gewoon netjes om een bewijsje kunnen vragen. De ambtenares zal dat waarschijnlijk normaal gesproken ook uit zichzelf wel zeggen, maar ik kan me voorstellen dat je een beetje uit het veld geslagen bent, als je zo door de klanten behandeld wordt. En ik denk niet dat het haar plicht is om dat te zeggen.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:34:46 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_42536860
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:31 schreef Gia het volgende:
En ik denk niet dat het haar plicht is om dat te zeggen.
Nee inderdaad, het is haar plicht om een bewijsje te geven. Net zoals je voor alle andere dingen bewijsjes meekrijgt als je iets betaald of afgegeven hebt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:39:23 #117
43556 miss_dynastie
pi_42537003
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:31 schreef Gia het volgende:
Als wij dat kunnen betalen, zou er dan niet ook een id-kaart voor de jongste vanaf kunnen?
Het gaat vast jouw perfecte wereldbeeldje te buiten, maar er zijn mensen die ontzettend moeten schrapen voor de schoolreizen van hun kinderen. Die een tikkie minder makkelijk om kunnen gaan met hun centen, zeg maar.
quote:
Verder, zoals hierboven iemand al aangeeft, slaat het nergens op om zo tekeer te gaan tegen die ambtenares. De ambtenares zal dat waarschijnlijk normaal gesproken ook uit zichzelf wel zeggen, maar ik kan me voorstellen dat je een beetje uit het veld geslagen bent, als je zo door de klanten behandeld wordt.
Tekeer gaan? Als dit al tekeer gaan is had ik op m'n veertiende na m'n eerste baantje als telefoniste al zelfmoord moeten plegen, hallo zeg (want jaaa, daar gaan mensen écht tekeer) TS ging niet daar tekeer, maar hier, dat kun je lezen in de openingspost. En al ging TS wel tekeer, geen reden voor haar om haar plicht te verzaken zeg, zo ken ik er nog een paar. Of dacht je dat andere mensen alleen maar vrolijke gezichten tegenkomen?
pi_42537568
Die vrouw op het gemeentehuis deed gewoon haar werk. Ok ze had niet zo chagrijnig hoeven zijn en misschien meer uitleg moeten geven. Ik zou dat ook niet pikken. Maar open dan niet zo'n verbitterd topic. Had gewoon ter plekke gereageerd en als ze dan nog niet normaal wilde doen, had haar naam gevraagd. En een brief geschreven naar haar baas oid. Daar heb je haar meer mee dan met dit geklaag.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:00:47 #119
3542 Gia
User under construction
pi_42537609
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee inderdaad, het is haar plicht om een bewijsje te geven. Net zoals je voor alle andere dingen bewijsjes meekrijgt als je iets betaald of afgegeven hebt!
Kan me dus ook niet voorstellen dat TS niets gekregen heeft. Mijn oudste heeft nog niet zo lang geleden een id-kaart aangevraagd en hij kreeg een bewijs mee, wat hij weer mee moest brengen als hij zijn kaart op kwam halen.
Maar of dat voldoende is voor de politie in het geval je geen geldig id hebt, of dat je een ander soort bewijs/verklaring moet hebben, dat weet ik niet. Maar hij moet wel iets gekregen hebben, lijkt me.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:02:42 #120
3542 Gia
User under construction
pi_42537669
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het gaat vast jouw perfecte wereldbeeldje te buiten, maar er zijn mensen die ontzettend moeten schrapen voor de schoolreizen van hun kinderen. Die een tikkie minder makkelijk om kunnen gaan met hun centen, zeg maar.
Het gaat hier niet om sommige mensen, maar om TS. En ik vermoed zomaar dat die ouders niet zo arm zijn, omdat TS zei 'geen zin te hebben' een id-kaart aan te schaffen.
quote:
Tekeer gaan? Als dit al tekeer gaan is had ik op m'n veertiende na m'n eerste baantje als telefoniste al zelfmoord moeten plegen, hallo zeg (want jaaa, daar gaan mensen écht tekeer) TS ging niet daar tekeer, maar hier, dat kun je lezen in de openingspost. En al ging TS wel tekeer, geen reden voor haar om haar plicht te verzaken zeg, zo ken ik er nog een paar. Of dacht je dat andere mensen alleen maar vrolijke gezichten tegenkomen?
Als bij moeder de woede opborrelt en ze pisnijdig is, lijkt me dat ze niet al te vriendelijk zijn gebleven. Terwijl die vrouw gewoon haar werk deed.
pi_42538322
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ho! Op een nette wijze hoor
Boze dingen hoef je niet uit te kafferen, maar gewoon het punt dat de overheid dingen beter had moeten doen enzo. Tokkies. Tering he...
Kort lontje, oke. Maar dat mens legde niet uit, zei niets, bekeek het paspoort, pakte het naar zichzelf toe en zei. "Dan moet ik hem bij dezen inleveren"
Hallooohooo, leg het dan ook ff uit ofzo..
Dat zeg ik, Tokkies aan de balie!!
Dank voor de illustratie!

"Sta ik aan de balie, dat mens me me paspoort afpakken, ik zo van: Tering hee!"
Gewoon heel beleefd.
twee violen en een trommel en een fluit
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:58:16 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_42539402
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan me dus ook niet voorstellen dat TS niets gekregen heeft. Mijn oudste heeft nog niet zo lang geleden een id-kaart aangevraagd en hij kreeg een bewijs mee, wat hij weer mee moest brengen als hij zijn kaart op kwam halen.
Maar of dat voldoende is voor de politie in het geval je geen geldig id hebt, of dat je een ander soort bewijs/verklaring moet hebben, dat weet ik niet. Maar hij moet wel iets gekregen hebben, lijkt me.
Ow, dus TS zit zeker gewoon te liegen? Hij geeft aan da thij niets gekregen heeft, maar jij twijfelt daaraan. Heb je daar reden toe ofzo? Ben jij alwetend? Wat zo gedraag je je namelijk wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42539522
Je doet je ondertitel wel eer aan, Troel. Was me al eerder opgevallen, maar ik dacht, ik zeg 't maar even
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:03:07 #124
3542 Gia
User under construction
pi_42539530
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Ow, dus TS zit zeker gewoon te liegen? Hij geeft aan da thij niets gekregen heeft, maar jij twijfelt daaraan. Heb je daar reden toe ofzo? Ben jij alwetend? Wat zo gedraag je je namelijk wel.
Ik heb daar een reden voor ja, mijn zoon kreeg namelijk een afschrift van zijn aanvraag mee met daarbij de opmerking dat hij die wel mee moest brengen, als hij zijn id-kaart op ging halen. Lijkt mij een routine-verhaaltje in gevallen van aanvraag id-kaart. Misschien heeft TS niet in de gaten dat hij dat formuliertje meegekregen heeft, of heeft zijn moeder dat in haar handtasje gestopt. Maar het lijkt me standaard procedure dat je dat meekrijgt, omdat dat ook een bewijs is om je kaart op te halen.
pi_42539656
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb daar een reden voor ja, mijn zoon kreeg namelijk een afschrift van zijn aanvraag mee met daarbij de opmerking dat hij die wel mee moest brengen, als hij zijn id-kaart op ging halen. Lijkt mij een routine-verhaaltje in gevallen van aanvraag id-kaart. Misschien heeft TS niet in de gaten dat hij dat formuliertje meegekregen heeft, of heeft zijn moeder dat in haar handtasje gestopt. Maar het lijkt me standaard procedure dat je dat meekrijgt, omdat dat ook een bewijs is om je kaart op te halen.
Ik kreeg ook een formulier toen ik een nieuw paspoort haalde vorig jaar. Maar als TS zegt dat hij niets gekregen heeft dan zal dat wel zo zijn toch?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:08:22 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_42539686
quote:

[..]

Wat een bullargument.

Dus als ik door rood rijd en ik krijg geen bekeuring, kan een ander die hetzelfde gedaan heeft ook geen bekeuring krijgen, want in mijn kleine wereldje heeft het zo gewerkt en dus is dat bij iedereen zo.

Please, blijf asjeblieft in dat wereldje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:26:20 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42544371
quote:

[..]

Ik kreeg níets mee.
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:23 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Dat zeg ik, Tokkies aan de balie!!
Dank voor de illustratie!

"Sta ik aan de balie, dat mens me me paspoort afpakken, ik zo van: Tering hee!"
Gewoon heel beleefd.
Letterlijk?
"De overheid moet in mijn ogen een deugelijk product geven voor veelvuldig gebruik, hij moet hem elke dag meenemen, en dan kán hij stuk gaan, niet in de lengte, maar in de breedte! Hij vouwt hem niet op ofzo?"

Netjes tekeer gaan..
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:59 schreef Vogue het volgende:
Die vrouw op het gemeentehuis deed gewoon haar werk. Ok ze had niet zo chagrijnig hoeven zijn en misschien meer uitleg moeten geven. Ik zou dat ook niet pikken. Maar open dan niet zo'n verbitterd topic. Had gewoon ter plekke gereageerd en als ze dan nog niet normaal wilde doen, had haar naam gevraagd. En een brief geschreven naar haar baas oid. Daar heb je haar meer mee dan met dit geklaag.
Verbitterd topic als in achteraf gezien, ik ga er zeker nog mee heen om nog om opheldering te vragen. Ze zijn tot 12 uur open, ik kan niet zomaar een ochtend spijbelen van school..

Nu ik er over na denk. Ik heb zélfs nog gevraagd voor een bewijs?! Was er niet volgens dr

[ Bericht 30% gewijzigd door Rene op 10-10-2006 15:31:31 ]
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:34:02 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_42544713
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:26 schreef Renesite het volgende:

Nu ik er over na denk. Ik heb zélfs nog gevraagd voor een bewijs?! Was er niet volgens dr
Dan zou ik als ik jou was naar de politie gaan om aangifte te doen van diefstal.
Leg daar uit wat er aan de hand is en ga pas weg als je aangifte hebt gedaan. Mochten er dan problemen komen, heb jij tenminste gedaan wat je kon doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:38:13 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42544901
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik jou was naar de politie gaan om aangifte te doen van diefstal.
Leg daar uit wat er aan de hand is en ga pas weg als je aangifte hebt gedaan. Mochten er dan problemen komen, heb jij tenminste gedaan wat je kon doen.
De politie keek mij ook nogal schaapachtig aan "Ja, hier kunnen we niets mee, ze mocht hem kennelijk innemen? "
Wij zaten daar ook nogal schaapachtig te kijken, want ik wíst dat ze hem konden innemen, maar zonder een bewijsje wat doe je op dat moment? Ja...

Ja, wat moet je dan he
Vrijdag in de rebound...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:39:38 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42544970
Vrijdag ga je toch gewoon je nieuwe ID halen?

Gedoe om niks, dit.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:41:31 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42545044
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:39 schreef Lienekien het volgende:
Vrijdag ga je toch gewoon je nieuwe ID halen?

Gedoe om niks, dit.
Ik was gewoon benieuwd of ze het zomaar konden doen en als je daar iets mee kan doen. Maar dat het onderwerp nogal op persoonlijk vlak kwam te liggen... wist ik veel.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:42:10 #132
3542 Gia
User under construction
pi_42545069
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:26 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik kreeg níets mee.
Dan hoop ik dat je je id-kaart krijgt. Normaal moet je je identificeren voor het verkrijgen van een nieuw persoonsbewijs en dat kan jij niet. Bij mijn zoon stelden ze een heleboel vragen om te controleren of hij wel was wie hij zei te zijn, zoals achternaam moeder, zijn doopnamen, geboortedatum enz.... Want anders kan iedereen wel een id-kaart aanvragen en zeggen dat hij die of die persoon is. Bij een nieuw document, als het oude verlopen is, lever je je oude in als je de nieuwe krijgt. Daarmee identificeer je je dan. Jij hebt niet eens een bewijs. Je kunt niet aantonen dat je Renesite bent.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:43:06 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42545116
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je je id-kaart krijgt. Normaal moet je je identificeren voor het verkrijgen van een nieuw persoonsbewijs en dat kan jij niet. Bij mijn zoon stelden ze een heleboel vragen om te controleren of hij wel was wie hij zei te zijn, zoals achternaam moeder, zijn doopnamen, geboortedatum enz.... Want anders kan iedereen wel een id-kaart aanvragen en zeggen dat hij die of die persoon is. Bij een nieuw document, als het oude verlopen is, lever je je oude in als je de nieuwe krijgt. Daarmee identificeer je je dan. Jij hebt niet eens een bewijs. Je kunt niet aantonen dat je Renesite bent.
Daarom! Ze heeft gewoon enorm verkeerd gehandeld!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:45:53 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_42545233
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoop ook wel eens dingen maarja, die ga ik nu maar niet hardop zeggen.

Renesite, ik zou voor de zekerheid nog wel langs de politie gaan, want als er geen aantekening gemaakt is bij de BS dat je je ID al ingeleverd hebt, kunnen ze wel moeilijk gaan doen (met aangifte moeten ze je ID sowieso geven).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:46:59 #135
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42545285
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik hoop ook wel eens dingen maarja, die ga ik nu maar niet hardop zeggen.

Renesite, ik zou voor de zekerheid nog wel langs de politie gaan, want als er geen aantekening gemaakt is bij de BS dat je je ID al ingeleverd hebt, kunnen ze wel moeilijk gaan doen (met aangifte moeten ze je ID sowieso geven).
Ze moet niet al te moeilijk gaan doen, maar ik moet zowiezo al voor 10 uur het regelen, anders moet ik werken, dus om 8 uur ben ik de eerste.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 07:31:15 #136
124676 RobertoCarlos
pi_42567469
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:43 schreef Renesite het volgende:

[..]

Daarom! Ze heeft gewoon enorm verkeerd gehandeld!
Je hebt je gewoon laten piepelen en dat wil je niet toegeven en dus geef je haar de schuld.....
pi_42579963
quote:

[..]

Nou, onze jongste was drie weken toen ie zijn eerste paspoort kreeg. Toen kon je kinderen nog niet bij beide ouders tegelijk laten bijschrijven.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:25:51 #138
3542 Gia
User under construction
pi_42584474
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 16:06 schreef anneja het volgende:

[..]

Nou, onze jongste was drie weken toen ie zijn eerste paspoort kreeg. Toen kon je kinderen nog niet bij beide ouders tegelijk laten bijschrijven.
Waarom zou dat moeten? Bij één van de ouders is toch genoeg. Mijn kinderen staan beide al van jongs af aan bij mij op de pas. Mijn man heeft alleen een id-kaart.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 oktober 2006 @ 18:28:49 #139
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42584552
Als het kind met 1 van de ouders op reis gaat zou het alleen kunnen met degene in wiens pas ze staan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:32:23 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_42584656
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten? Bij één van de ouders is toch genoeg. Mijn kinderen staan beide al van jongs af aan bij mij op de pas. Mijn man heeft alleen een id-kaart.
Tss, heeft je man niet eens geld voor een paspoort?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 18:47:12 #141
43556 miss_dynastie
pi_42585084
Ja, jeetje Anneja, dat je dat niet snapt zeg! Als Gia's man genoeg heeft aan alleen een ID-kaart, is dat voor de rest van de wereld ook zo, zo werkt het toch, is toch algemeen bekend?

Hoe oud is jouw jongste dan? Want ik dacht dat ik altijd bij beide ouders op het paspoort heb gestaan (al kan dan ook weer meespelen dat mijn moeder vroeger een andere nationaliteit en paspoort had). De reden voor mijn ouders was dat een van de twee iets kan gebeuren, ook in het buitenland, en het dan wel heel plezierig is als je je eigen kind het land mee uit kan nemen zonder allerlei ingewikkeldheden.
pi_42601795
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe oud is jouw jongste dan? Want ik dacht dat ik altijd bij beide ouders op het paspoort heb gestaan (al kan dan ook weer meespelen dat mijn moeder vroeger een andere nationaliteit en paspoort had). De reden voor mijn ouders was dat een van de twee iets kan gebeuren, ook in het buitenland, en het dan wel heel plezierig is als je je eigen kind het land mee uit kan nemen zonder allerlei ingewikkeldheden.
Jongste is 3, en volgens de ambassade kon ie alleen of bij mij of bij manlief bijgeschreven worden en niet bij allebei. Tegenwoordig is dat veranderd en moet er ook een foto bij heb ik begrepen. Maargoed, hij heeft nu dus een eigen paspoort. 1 van de redenen is die die jij al noemt, en de andere dat zowel mijn man als ik wel eens alleen met de kinderen hebben gereisd buiten Europa.
Dat 'zonder allerlei ingewikkeldheden' viel nog tegen trouwens, ik heb mijn eigen achternaam gehouden en de kinders hebben die van man, en daar werd toch behoorlijk lastig over gedaan toen ik met baby op een lastminute naar de USA stapte (wegens medisch noodgeval bij familie). Sindsdien heb ik een kopie van de trouwakte bij mijn paspoort.
pi_42601856
Ik had laatst hetzelfde probleem. Bij mij kreeg ik netjes een getekend bewijs dat ze het paspoort hadden ingenomen in afwachting van een nieuwe, wat ik zou kunnen laten zien mocht ik worden aangehouden.

Overigens, ik hoop dat je een klacht indient tegen dat wijf. Iemand die in het bedrijfsleven zo omgaat met haar klanten zou al 10x ontslagen zijn, maar mevrouw denkt dat ze zo'n toon tegen je kan aanslaan omdat ze ambtenaar is zeker.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:28:19 #144
3542 Gia
User under construction
pi_42604965
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:28 schreef Rewimo het volgende:
Als het kind met 1 van de ouders op reis gaat zou het alleen kunnen met degene in wiens pas ze staan.
Ja, da's waar. Maar goed, wij gaan altijd samen.

Wist niet eens dat ze vroeger niet op beide passen konden.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:29:25 #145
3542 Gia
User under construction
pi_42604990
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:

Hoe oud is jouw jongste dan? Want ik dacht dat ik altijd bij beide ouders op het paspoort heb gestaan
En als dat bij jouw zo is dan is dat bij de rest van de wereld ook zo?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:35:59 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_42605161
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, dat is wel zoals jij schijnt te denken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 11:41:03 #147
43556 miss_dynastie
pi_42605304
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:57 schreef anneja het volgende:
Jongste is 3, en volgens de ambassade kon ie alleen of bij mij of bij manlief bijgeschreven worden en niet bij allebei.
Ah, oké, zal dan inderdaad met die twee nationaliteiten te maken hebben gehad bij ons (toen mijn moeder een Nederlands paspoort kreeg had ik inmiddels al mijn eigen, als ik het me goed herinner, dus daar niet meer mee te maken gehad).
quote:
Dat 'zonder allerlei ingewikkeldheden' viel nog tegen trouwens, ik heb mijn eigen achternaam gehouden en de kinders hebben die van man, en daar werd toch behoorlijk lastig over gedaan toen ik met baby op een lastminute naar de USA stapte (wegens medisch noodgeval bij familie). Sindsdien heb ik een kopie van de trouwakte bij mijn paspoort.
O, oke, dat wist ik niet, maar goed, gelukkig nooit problemen gehad in het buitenland.
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, en daarom zeg ik ook 'ik dacht dat het bij ons zo zat, maar dat kan ook liggen aan...' in plaats van 'omdat ik dit kan betalen is het zo', 'iedereen die tachtig euro betaalt kan ook honderd euro betalen', 'omdat mijn man genoeg heeft aan een ID-kaart omdat we niet verder komen dan Lutjebroek is dat zo', etcetera, etcetera. Ik stelde een normale vraag i.p.v. mijn ervaringen als enige mogelijkheid te brengen en daarbij de ander voor leugenaar uit te maken, maar zoals jij het doet kan natuurlijk ook
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:54:27 #148
3542 Gia
User under construction
pi_42605723
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
'omdat mijn man genoeg heeft aan een ID-kaart omdat we niet verder komen dan Lutjebroek is dat zo', etcetera, etcetera. Ik stelde een normale vraag i.p.v. mijn ervaringen als enige mogelijkheid te brengen en daarbij de ander voor leugenaar uit te maken, maar zoals jij het doet kan natuurlijk ook
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik stel ook een gewone vraag. Kon uit de posting van Anneja niet opmaken dat zij de paspoorten bij de ambassade moet gaan halen omdat ze met verschillende nationaliteiten zitten. Ik beweer helemaal nergens dat hetgeen voor ons geldt, voor iedereen geldt. Maar dat zal wel aan je gebrek aan begrijpend lezen liggen.

Heb ook nergens beweerd dat alleen rijke mensen een paspoort kunnen betalen. Stelde alleen wat vragen aan TS omdat IK er vreemd van opkijk dat een 12-jarige een paspoort nodig heeft. De meeste jongeren hebben de problemen van TS niet, omdat die een id-kaart hebben, wat doorgaans voldoende is. Heb nooit gezegd dat geen enkele jongere een paspoort nodig heeft. Verder heb ik TS alleen aangeraden, mocht hij weer een pas nemen, om er een id-kaart bij te nemen, omdat dat goedkoper is, dan volgend jaar weer een pas. Maar goed, hij neemt nu alleen een id-kaart, schijnbaar. Verder lijkt het me ook niet meer dan fatsoenlijk dat je beleefd bent tegen een ambtenares van burgerzaken. Zij doet ook alleen haar werk maar. Had misschien haar dag niet, waardoor ze wat kortaf overkwam, maar dan nog, kun je normaal vragen waarom het paspoort wordt ingenomen.

Verder is het gewoon standaard zo, dat je bij aanvraag van een id-kaart een kopie van de aanvraag meekrijgt. Dat geldt inderdaad voor iedereen. Als dat niet gebeurt is dat fout en daar kun je haar op aanspreken. Maar het kan ook zo zijn dat de moeder van TS dat formuliertje heeft, zonder dat TS dit weet. Daarmee maak ik niemand voor leugenaar uit, het kan zijn dat hij het niet gekregen heeft, maar dat is dan niet normaal.
pi_42609186
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Gia het volgende:
Ik stel ook een gewone vraag. Kon uit de posting van Anneja niet opmaken dat zij de paspoorten bij de ambassade moet gaan halen omdat ze met verschillende nationaliteiten zitten.
Zitten we niet, alleen met een in het buitenland geboren kind en werk waarbij we af en toe buiten europa moeten zijn.
quote:
Ik beweer helemaal nergens dat hetgeen voor ons geldt, voor iedereen geldt. Maar dat zal wel aan je gebrek aan begrijpend lezen liggen.
Nou, als jij bij al je vragen als argument 'want bij ons is dat dus wel/niet zo' aanvoert wek je die indruk wel een beetje
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:46:31 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_42610505
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Gia het volgende:
Verder is het gewoon standaard zo, dat je bij aanvraag van een id-kaart een kopie van de aanvraag meekrijgt. Dat geldt inderdaad voor iedereen. Als dat niet gebeurt is dat fout en daar kun je haar op aanspreken. Maar het kan ook zo zijn dat de moeder van TS dat formuliertje heeft, zonder dat TS dit weet. Daarmee maak ik niemand voor leugenaar uit, het kan zijn dat hij het niet gekregen heeft, maar dat is dan niet normaal.
Lijkt me erg waarschijnlijk dat mams dit dan niet zou vertellen he? Of dat TS dat niet aan mams gevraagd heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:06:00 #151
3542 Gia
User under construction
pi_42611086
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:57 schreef anneja het volgende:

[..]

Zitten we niet, alleen met een in het buitenland geboren kind en werk waarbij we af en toe buiten europa moeten zijn.
Je bent het toch met me eens dat dit meer uitzondering dan regel is, of niet.

De meeste kinderen hebben geen paspoort nodig. Ook niet als ze 12 zijn. Er zijn uitzonderingen. TS kreeg een paspoort omdat hij zonder ouders op vakantie ging naar een land waar dat voor nodig was en hij dan het paspoort van zijn ouders niet mee hoefde te nemen. Maar echt noodzakelijk was dat niet en het lijkt mij goedkoper voor de ouders om het eigen paspoort mee te geven, maar goed, moeten ze zelf weten. Als dan een aantal jaren later die id-plicht wordt ingesteld, zit je met een paspoort te zeulen, wat behoorlijk ongemakkelijk is. Maar daar is dus de id-kaart voor uitgevonden. Alleen had TS geen zin om die ook één aan te schaffen. Tja, dan sleep je je paspoort maar mee. Maar dan niet gaan zeuren als ie kapot gaat en dus niet meer geldig is.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:11:23 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_42611261
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:06 schreef Gia het volgende:
Alleen had TS geen zin om die ook één aan te schaffen.
Nee, waarom de staat dubbel spekken?

Maar jouw mening is nu iedereen al wel duidelijk hoor. Hij had gewoon een ID-kaart moeten kopen en niet moeten zeuren en al helemaal niet uit moeten gaan en gewoon bij zijn ouders erop moeten staan en ... en ... en ... en ...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:17:06 #153
3542 Gia
User under construction
pi_42611427
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:11 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, waarom de staat dubbel spekken?

Maar jouw mening is nu iedereen al wel duidelijk hoor. Hij had gewoon een ID-kaart moeten kopen en niet moeten zeuren en al helemaal niet uit moeten gaan en gewoon bij zijn ouders erop moeten staan en ... en ... en ... en ...
Zoals ik al zei: Toch moeilijk, begrijpend lezen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:33:18 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_42611854
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Toch moeilijk, begrijpend lezen.
Toch wel grappig dat iedereen daar dan moeite meeheeft, behalve jijzelf.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:58:46 #155
3542 Gia
User under construction
pi_42612636
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Toch wel grappig dat iedereen daar dan moeite meeheeft, behalve jijzelf.
Valt wel mee. Er hoeft maar één persoon iets verkeerd te begrijpen en iemand woorden in de mond te leggen die zij niet gezegd heeft en de rest hobbelt er vrolijk achteraan.

En uiteraard heb ik geen moeite mijn eigen teksten te begrijpen. Lijkt me heel logisch.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 oktober 2006 @ 16:14:26 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42613098
quote:
Kinderen op reis
Kinderen die niet met hun ouder(s) of voogd reizen, moeten een eigen reisdocument hebben. Het meegeven van het paspoort waarin een kind is bijgeschreven aan een derde waarmee het kind naar het buitenland reist is niet toegestaan. Ook niet in de landen waar de personencontrole is afgeschaft.
Bron

Dus hebben we voor Isa een identiteitskaart aangeschafd toen ze 10 weken was...

Overigens kun je je kind wel in het paspoort van beide ouders laten bijschrijven (bij nederlandse gemeenten)
quote:
Kan ik mijn kind laten bijschrijven op mijn paspoort?
Dat is mogelijk. Kinderen tot 16 jaar kunnen worden bijgeschreven in het paspoort van beide ouders. Bij de aanvraag dienen de kinderen aanwezig te zijn. Van elk kind moet een pasfoto overlegd worden.
Bron

Ik heb al een eigen paspoort zolang als ik me kan herinneren, onder andere voor 'schoolreisjes'. Mijn ouders vonden het onzin om eerst een id kaart aan te schaffen en daar nog eens een paspoort omdat het nodig was. Nu heb ik wel een idkaart, maar da's omdat mijn paspoort in mei verliep en in oktober de nieuwe paspoorten kwamen. Had geen zin om weer 5 jaar achter de feiten aan te hobbelen. Paspoort komt hier wel als ik weer richting VS ga...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:53:15 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_42614391
Dus het komt er op neer dat het niet meer dan logisch was dat TS een eigen paspoort had

Dank je Sjeen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:19:49 #158
3542 Gia
User under construction
pi_42615089
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bron
Dat wist ik niet. Dacht altijd dat kinderen de pas waarin ze staan bijgeschreven mee mochten nemen.

Ben blij dat jongste niet meewil met schoolreis. Had me anders een id-kaart gekost.

Als ze 14 zijn krijgen ze er één gratis. Tot 8 weken voor hun 14de ook. Maar als ze 12 zijn moet je het gewoon betalen.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:07:18 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42633274
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Lijkt me erg waarschijnlijk dat mams dit dan niet zou vertellen he? Of dat TS dat niet aan mams gevraagd heeft.
Had ik niet.

Ik ben dus vanmorgen langs gegaan, met een stalen gezicht
"Ik wil graag mijn ID kaart ophalen"
Ondertussen keek ik rond en zag ik dat huppelende *lalala* wijf mevrouwtje niet.

Na mijn geboortedatum en naam en achternaam haalde ze hem op.
"Die foto is wel enorm duidelijk!"
*loopt naar collega toe*
"Kijk, zo willen we dat graag zien, een duidelijke foto die binnen de aangegeven lijnen staat, perfect zo - waar heb je hem laten maken?"
*overrompelt*
"Hier in in het dorp?"
"Nou, hij is perfect, fijn zo."

Wat leven we in een omgekeerde wereld
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:08:56 #160
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42633308
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Dacht altijd dat kinderen de pas waarin ze staan bijgeschreven mee mochten nemen.

Ben blij dat jongste niet meewil met schoolreis. Had me anders een id-kaart gekost.
Och... Als straks het paspoort breekt word er wel anders gepraat.
  † In Memoriam † vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:12:57 #161
43556 miss_dynastie
pi_42633377
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:07 schreef Renesite het volgende:

Fijn dat je hem mee hebt gekregen, ik heb wel de indruk dat het bij jullie in de gemeente vrij gebruikelijk is dat ze geen bewijsje meegeven, anders waren ze em vast niet zo vrolijk gaan pakken .
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:17:24 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42633480
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Fijn dat je hem mee hebt gekregen, ik heb wel de indruk dat het bij jullie in de gemeente vrij gebruikelijk is dat ze geen bewijsje meegeven, anders waren ze em vast niet zo vrolijk gaan pakken .
Denk ik
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:51:57 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_42634139
Super!

En nou willen we wel die pasfoto zien natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:26:19 #164
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42634886
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Het-is-geen-geldig-legitimatiebewijs-en-dus-krijg-je-een-bekeuring-als-je-aangehouden-wordt.
als je het verhaal uitlegt krijg je geen boete, of je moet wel een hele erge dienstklopper hebben. ts kan er immers niets aan doen dat deze generatie paspoorten van belabberde kwaliteit is. ik weet toevallig dat ts niet de enige is met dit probleem.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:59:05 #165
3542 Gia
User under construction
pi_42637356
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

Och... Als straks het paspoort breekt word er wel anders gepraat.
Welk paspoort?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:48:48 #166
124676 RobertoCarlos
pi_42642337
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:07 schreef Renesite het volgende:

Ga je nu ook een post maken, waarin je positief bent over de aardige behulpzame mensen bij de gemeente? Lijkt me wel logisch dus
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:30:20 #167
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42647647
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:51 schreef Troel het volgende:
Super!

En nou willen we wel die pasfoto zien natuurlijk
http://www.renesite.nl/images/pasfotoo.jpg
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:31:17 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42647679
quote:
Welke supermarkt werkte je ook al weer?
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:35:17 #169
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42647785
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 17:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welke supermarkt werkte je ook al weer?
*mompelalbertmompelheijnmompelvinkhuizenmompel*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties