abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:33:42 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42433923
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom verbaast het me dan weer niks dat dat ding net op die plek stuk is?
Waardeloze zooi
Het is inderdaad een waardeloos stuk papier
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:01:18 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_42435014
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:47 schreef gelly het volgende:
Sja, ik heb een week zonder rijbewijs en ID rondgereden. Gewoon niet gepakt worden
Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_42435136
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:01 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.
Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuik

Maar ja, je zal net zien he
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:06:08 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42435202
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuik

Maar ja, je zal net zien he
Dat dus !
pi_42437978
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.
Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.
  † In Memoriam † vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:32:20 #26
43556 miss_dynastie
pi_42438566
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:16 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.
Voor de ID-plicht is het genoeg hoor. Je mag er alleen niet mee naar het buitenland
pi_42448003
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:55 schreef Alicey het volgende:
Het document is ongeldig, en dan is de gemeente verplicht het document in te nemen.
Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_42448120
Afgezien van dat het niet zo handig is enzo: hoe vaak ben je al gecontroleerd de afgelopen 4 jaar? Ik nog nooit namelijk... autopapieren heb ik ook nooit bij me (past niet in m'n portemonnee, daar gaan ze stuk van), ben echt nog nooit gecontroleerd
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:47:57 #29
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42448201
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

Niet zo als mij, ik kreeg niets nakkes nada.
Teruggaan!!! en een bewijs van afgifte ophalen!! Als je zo'n papiertje hebt, is er geen probleem meer met identificeren.

Ik zou het ook nog snel doen ook, want anders kunnen ze helemaal niet meer nagaan dat jij je kapotte paspoort afgegeven hebt. Dan hebben ze hem bijvoorbeeld al opgestuurd.

En de naam van die bitch noteren en een klacht indienen natuurlijk

En een volgende keer gewoon dat paspoort niet afgeven en een dag later teruggaan als een andere persoon er zit... maar da's makkelijk lullen achteraf natuurlijk ....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:49:12 #30
3542 Gia
User under construction
pi_42448218
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:35 schreef imago het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?
Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.

Verder uiteraard wel een interessante zaak. Normaal gesproken ben je ervoor verantwoordelijk dat je tijdig een nieuw paspoort aanvraagt en wordt je oude pas ingenomen als je de nieuwe krijgt. In dit geval is het paspoort kapot en vanaf dat moment niet meer geldig. Ik denk niet dat je het rijk verantwoordelijk kunt houden voor het feit dat je paspoort kapot gaat. De kans daarop is natuurlijk groter als je dit document altijd in je kontzak hebt zitten. Over het algemeen hebben kids van 17 geen paspoort maar een id-kaart. Die breken niet.

Maaruh, TS volgt de opleiding juridisch medewerker. Is er geen docent die hier antwoord op kan geven?
pi_42448253
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.
Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen. Maar misschien heb ik het fout en valt die van mij binnenkort ook uit elkaar.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:57:15 #32
3542 Gia
User under construction
pi_42448336
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:51 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen. Maar misschien heb ik het fout en valt die van mij binnenkort ook uit elkaar.
Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.
pi_42448661
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.
Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your info ). Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:14:10 #34
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42448684
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your info ). Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Ik steun VinoTinto!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:17:00 #35
43556 miss_dynastie
pi_42448741
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen.
Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:17:40 #36
3542 Gia
User under construction
pi_42448758
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.
Vraag voor TS: Waar stopte je je paspoort als je aan 't fietsen was?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:19:02 #37
3542 Gia
User under construction
pi_42448786
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.
Tasje?

Dan nog. Daar is het rijk niet verantwoordelijk voor. JIJ ben ZELF verantwoordelijk voor je paspoort. Het paspoort is eigendom van het rijk.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:21:15 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42448835
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.

Verder uiteraard wel een interessante zaak. Normaal gesproken ben je ervoor verantwoordelijk dat je tijdig een nieuw paspoort aanvraagt en wordt je oude pas ingenomen als je de nieuwe krijgt. In dit geval is het paspoort kapot en vanaf dat moment niet meer geldig. Ik denk niet dat je het rijk verantwoordelijk kunt houden voor het feit dat je paspoort kapot gaat. De kans daarop is natuurlijk groter als je dit document altijd in je kontzak hebt zitten. Over het algemeen hebben kids van 17 geen paspoort maar een id-kaart. Die breken niet.

Maaruh, TS volgt de opleiding juridisch medewerker. Is er geen docent die hier antwoord op kan geven?
Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrecht
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:22:49 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42448872
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.
Vraag voor TS: Waar stopte je je paspoort als je aan 't fietsen was?
ALs ik naar school ging in mijn tas, anders in mijn broekzak Waar anders? Moet ik voor die verrotte ID-plicht speciaal een tas meenemen zonder enige inhoud?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:23:28 #40
3542 Gia
User under construction
pi_42448884
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrecht
Volgens mijn man is het voldoende als je een bewijs hebt dat je paspoort in aanvraag is. Dat bewijs moet je gewoon krijgen. Dan krijg je geen bekeuring voor het niet hebben van een id-bewijls. Uiteraard krijg je voor zonder licht fietsen, alsnog wel een bekeuring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')