Het is inderdaad een waardeloos stuk papierquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom verbaast het me dan weer niks dat dat ding net op die plek stuk is?
Waardeloze zooi
Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:47 schreef gelly het volgende:
Sja, ik heb een week zonder rijbewijs en ID rondgereden. Gewoon niet gepakt worden
Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuikquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:01 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.
Dat dusquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuik
Maar ja, je zal net zien he
Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.
Voor de ID-plicht is het genoeg hoor. Je mag er alleen niet mee naar het buitenlandquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:16 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.
Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:55 schreef Alicey het volgende:
Het document is ongeldig, en dan is de gemeente verplicht het document in te nemen.
Teruggaan!!! en een bewijs van afgifte ophalen!! Als je zo'n papiertje hebt, is er geen probleem meer met identificeren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Niet zo als mij, ik kreeg niets nakkes nada.
Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:35 schreef imago het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?
Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.
Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:51 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen.Maar misschien heb ik het fout en valt die van mij binnenkort ook uit elkaar.
Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your infoquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.
Ik steun VinoTinto!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your info). Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen.
Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Tasje?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.
Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrechtquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.
Verder uiteraard wel een interessante zaak. Normaal gesproken ben je ervoor verantwoordelijk dat je tijdig een nieuw paspoort aanvraagt en wordt je oude pas ingenomen als je de nieuwe krijgt. In dit geval is het paspoort kapot en vanaf dat moment niet meer geldig. Ik denk niet dat je het rijk verantwoordelijk kunt houden voor het feit dat je paspoort kapot gaat. De kans daarop is natuurlijk groter als je dit document altijd in je kontzak hebt zitten. Over het algemeen hebben kids van 17 geen paspoort maar een id-kaart. Die breken niet.
Maaruh, TS volgt de opleiding juridisch medewerker. Is er geen docent die hier antwoord op kan geven?
ALs ik naar school ging in mijn tas, anders in mijn broekzakquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.
Vraag voor TS: Waar stopte je je paspoort als je aan 't fietsen was?
Volgens mijn man is het voldoende als je een bewijs hebt dat je paspoort in aanvraag is. Dat bewijs moet je gewoon krijgen. Dan krijg je geen bekeuring voor het niet hebben van een id-bewijls. Uiteraard krijg je voor zonder licht fietsen, alsnog wel een bekeuring.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrecht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |