Dat dus.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:46 schreef imago het volgende:
Hoezo moeten ze verplicht een ongeldig paspoort innemen? Je kunt toch bijvoorbeeld een verlopen paspoort laten perforeren als je het wilt houden omdat er zulke mooie stickertjes en stempeltjes inzitten, waarom zou dat dan hierbij niet gekund hebben?
Ja, en dan nog : het is geen geldig legitimatiebewijs.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:46 schreef imago het volgende:
Hoezo moeten ze verplicht een ongeldig paspoort innemen? Je kunt toch bijvoorbeeld een verlopen paspoort laten perforeren als je het wilt houden omdat er zulke mooie stickertjes en stempeltjes inzitten, waarom zou dat dan hierbij niet gekund hebben?
Maar je kan wel laten zien dat je een hebt maar in de tussentijd een nieuwe aangevraagd hebt. weliswaar met een perforeer gaatje of what the heck.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en dan nog : het is geen geldige legitimatie.
Het-is-geen-geldig-legitimatiebewijs-en-dus-krijg-je-een-bekeuring-als-je-aangehouden-wordt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar je kan wel laten zien dat je een hebt maar in de tussentijd een nieuwe aangevraagd hebt. weliswaar met een perforeer gaatje of what the heck.
Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:51 schreef heiden6 het volgende:
Dat is wel heel makkelijk cashen natuurlijk, mensen verplichten zich te legitimeren, paspoorten uitgeven die een vermogen kosten en van armoede uit elkaar vallen, en deze dan ongevraagd afnemen zonder vervanging.
Niet zo als mij, ik kreeg niets nakkes nada.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ik kreeg gewoon een of ander formulier mee met de aantekening dat een nieuw paspoort in aanvraag is. Zal vast ook niet 100% rechtgeldig zijn maar het is iig iets. En ik vraag me idd wel af hoe het echt hoort...
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan ook een ID kaart 2 jaar voor hij vervalt? geld+rug+groeien? nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs. moet je 18 zijn
Dit is al 2 keer bij iemand gebeurd op mijn werk, en ja, oooh. Nou, ze zijn op een of andere manier een keer aangehouden, 1 met een bekeuring, en een andere niet. De een liep over straat en leek verdacht te zijn ofzoquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:22 schreef klipper het volgende:
Alsof je jezelf 6x per dag moet legitimeren.....
Hoe vaak word er nou werkelijk om je id bewijs gevraagd?
Mij is dat nu twee keer overkomen en dan nog omdat ik in een gebouw van justitie moest werken.
Degene die zonder licht reed moet je niet meetellen, hij verrichtte op dat moment dus een strafbare handeling.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dit is al 2 keer bij iemand gebeurd op mijn werk, en ja, oooh. Nou, ze zijn op een of andere manier een keer aangehouden, 1 met een bekeuring, en een andere niet. De een liep over straat en leek verdacht te zijn ofzoen de andere reed zonder licht.
Het is inderdaad een waardeloos stuk papierquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom verbaast het me dan weer niks dat dat ding net op die plek stuk is?
Waardeloze zooi
Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:47 schreef gelly het volgende:
Sja, ik heb een week zonder rijbewijs en ID rondgereden. Gewoon niet gepakt worden
Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuikquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:01 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Is die kans zo groot dan om gecontroleerd te geworden? Ik heb nog van niemand in mijn omgeving gehoord dat ze gecontroleerd zijn. Ik heb zelf niet standaard legitimatie bij me.
Dat dusquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, groot. In de 10 jaar dat ik rij ben ik 5 keer gecontroleerd. Daarvan 2 keer omdat ik aan de kant gezet werd wegens te hard rijden en het ontlopen van een alcoholfuik
Maar ja, je zal net zien he
Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.
Voor de ID-plicht is het genoeg hoor. Je mag er alleen niet mee naar het buitenlandquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:16 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Een rijbewijs is geen officieel identiteitsbewijs en mag derhalve geweigerd worden.
Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:55 schreef Alicey het volgende:
Het document is ongeldig, en dan is de gemeente verplicht het document in te nemen.
Teruggaan!!! en een bewijs van afgifte ophalen!! Als je zo'n papiertje hebt, is er geen probleem meer met identificeren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Niet zo als mij, ik kreeg niets nakkes nada.
Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:35 schreef imago het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de geperforeerde paspoorten die je wel mee naar huis mag nemen? Die zijn toch ook ongeldig, waarom nemen ze die dan niet in?
Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan ook een ID kaart nemen, die valt niet uitelkaar. Of een rijbewijs.
Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:51 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
Waarom zou je? Als je weet dat je naar t buitenland gaat ga je toch niet extra geld uitgeven voor een 'id kaart'. Maar ok, een belangrijke vraag is hoe het komt dat ie uit elkaar gevallen is. Lijkt me dat er brute kracht aan te pas is gekomen.Maar misschien heb ik het fout en valt die van mij binnenkort ook uit elkaar.
Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your infoquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook met een id-kaart kun je naar het buitenland. Alleen voor landen buiten Europa (en een paar binnen, dacht ik) heb je een paspoort nodig. Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen. Hij had gewoon beter een id-kaart kunnen kopen, zo ontzettend duur zijn die niet. Of het paspoort vervoeren op een manier dat het niet breekt. Binnenzak jas bijvoorbeeld.
Ik steun VinoTinto!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
Dat weet ik, wijsneus. Het is overigens geldig voor de hele EU + Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Turkije. (For your info). Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Gia het volgende:
Ik vermoed dat TS om die reden een paspoort heeft. Toen de ID plicht ingevoerd werd, stak hij dus het paspoort in zijn kontzak of zo. Tja, daar kunnen ze schijnbaar niet tegen.
Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:13 schreef VinoTinto het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat ik niet nog eens extra een 'id kaart' ga kopen als ik al een paspoort heb.
Tasje?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kun je wel heel makkelijk over tja-en, maar ik vind het nogal wat, een overheid die wel een ID-plicht oplegt maar geen fatsoenlijke paspoorten uitgaf ten tijde van invoering van die plicht. Als je bijv. uit gaat en je jas achter moet laten in de garderobe (is heel vaak verplicht), dan ben je al gauw genoodzaakt hem in je kontzak te stoppen he.
Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrechtquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen doen dat vaak omdat ze wat stempels hebben van buitenlandse reizen en daarom graag dat paspoort willen bewaren. In principe wordt een verlopen paspoort ingenomen. Een geperforeerd paspoort is sowieso niet geldig, en kapot paspoort dus ook niet. Of de gemeente dat paspoort nu had ingenomen of later, maakt voor TS niet uit. Hij had geen geldig legitimatiebewijs en zou sowieso de lul zijn.
Verder uiteraard wel een interessante zaak. Normaal gesproken ben je ervoor verantwoordelijk dat je tijdig een nieuw paspoort aanvraagt en wordt je oude pas ingenomen als je de nieuwe krijgt. In dit geval is het paspoort kapot en vanaf dat moment niet meer geldig. Ik denk niet dat je het rijk verantwoordelijk kunt houden voor het feit dat je paspoort kapot gaat. De kans daarop is natuurlijk groter als je dit document altijd in je kontzak hebt zitten. Over het algemeen hebben kids van 17 geen paspoort maar een id-kaart. Die breken niet.
Maaruh, TS volgt de opleiding juridisch medewerker. Is er geen docent die hier antwoord op kan geven?
ALs ik naar school ging in mijn tas, anders in mijn broekzakquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima. Vervoer dan je paspoort zodanig dat het niet breekt.
Vraag voor TS: Waar stopte je je paspoort als je aan 't fietsen was?
Volgens mijn man is het voldoende als je een bewijs hebt dat je paspoort in aanvraag is. Dat bewijs moet je gewoon krijgen. Dan krijg je geen bekeuring voor het niet hebben van een id-bewijls. Uiteraard krijg je voor zonder licht fietsen, alsnog wel een bekeuring.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrecht
Ik ken verdomd weinig mannen die een handtasje meenemen bij het uitgaan, maar hé.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Tasje?
Dan nog. Daar is het rijk niet verantwoordelijk voor. JIJ ben ZELF verantwoordelijk voor je paspoort. Het paspoort is eigendom van het rijk.
Dat geloof ik best.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mijn man is het voldoende als je een bewijs hebt dat je paspoort in aanvraag is. Dat bewijs moet je gewoon krijgen. Dan krijg je geen bekeuring voor het niet hebben van een id-bewijls. Uiteraard krijg je voor zonder licht fietsen, alsnog wel een bekeuring.
Of gratis/veel korting op verstrekking van extra ID-kaarten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ken verdomd weinig mannen die een handtasje meenemen bij het uitgaan, maar hé.
Ik vind het zelf nogal suffig om het rijk overal van te vrijwaren.
Je legt een ID-plicht op, dus je zorgt ook maar voor fatsoenlijke paspoorten.
Nope, met je lipstick, tampons, zakdoekjes, lippenbalsem, nivea handcreme, gewoon, een handtasjequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
ALs ik naar school ging in mijn tas, anders in mijn broekzakWaar anders? Moet ik voor die verrotte ID-plicht speciaal een tas meenemen zonder enige inhoud?
Zoals ik al eerder zei, heeft de gemiddelde 17-jarige geen paspoort, maar een id-kaart. Die kan gewoon in je portemonnee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
ALs ik naar school ging in mijn tas, anders in mijn broekzakWaar anders? Moet ik voor die verrotte ID-plicht speciaal een tas meenemen zonder enige inhoud?
Tegenwoordig krijgen kids van 14 hun id-kaart gratis. Eenmalig uiteraard.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Of gratis/veel korting op verstrekking van extra ID-kaarten.
En in de tussentijd? Dan niet mopperen dat je geen bewijs van afgifte hebt als je een bon krijgtquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat geloof ik best.
Maar goed, als ik hem op ga halen krijgt dat mens het nog wel te horen, dat zeker.
Gok dat hij zal zeggen dat je dan een bewijs moet vragen dat je legaal even zonder ID zit en dat je dan dus daar geen bekeuring voor kunt krijgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ga ik zeker vragen, ik heb toevallig dit semester staats en bestuursrecht
Nee. Maar deze had ik al een hele tijd, toen was het plan er om wat verder te gaan, maar wegens een sterfgeval in de familie was dat niet mogelijk..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, heeft de gemiddelde 17-jarige geen paspoort, maar een id-kaart. Die kan gewoon in je portemonnee.
Als jij zo'n verre reizen maakt dat je een paspoort nodig hebt, lijkt me dat je ouders ook wel geld hebben om voor jou een id-kaart te kopen. Dat is sowieso goedkoper dan telkens een nieuw paspoort als je oude breekt.
Dat kantoor is alleen tussen 8 en 12 open. en de enige dag dat ik daar heen kan gaan is vrijdags - en dan kan ik hem gelijk even ophalen (zie ook mijn KLB topicquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En in de tussentijd? Dan niet mopperen dat je geen bewijs van afgifte hebt als je een bon krijgt![]()
Dit was in 2000 ja, smartassquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:52 schreef VinoTinto het volgende:
Check die foto trouwens. Leuk kapsel, dork.
It's your call. Aangenomen dat die ambtenaren het dan al klaar hebbenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat kantoor is alleen tussen 8 en 12 open. en de enige dag dat ik daar heen kan gaan is vrijdags - en dan kan ik hem gelijk even ophalen (zie ook mijn KLB topic)
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
It's your call. Aangenomen dat die ambtenaren het dan al klaar hebben![]()
He, kom je die muts gelijk weer tegen, ken je gelijk een date regelen![]()
Effe gegoogled. Is dus inderdaad maar 5 jaar geldig. Je paspoort was dus al verlopen? Of je had er geen recente foto op gedaan, wat ook al tegen de wet is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je die niet binnen 5 jaar vernieuwen?
Eensch isquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Effe gegoogled. Is dus inderdaad maar 5 jaar geldig. Je paspoort was dus al verlopen? Of je had er geen recente foto op gedaan, wat ook al tegen de wet is.
..... en dat voor een juridisch medewerkerquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Effe gegoogled. Is dus inderdaad maar 5 jaar geldig. Je paspoort was dus al verlopen? Of je had er geen recente foto op gedaan, wat ook al tegen de wet is.
Wás een oudere foto jaquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je die niet binnen 5 jaar vernieuwen?
Ja, ik weet het niet, ach, op goed geluk... ID kaart vrijdag maar ophalen - tot die tijd mijzelf bergen in huis.quote:Op zondag 8 oktober 2006 02:18 schreef DJJoris het volgende:
Trouwens, best knap dat je hem kan laten breken o.i.d., ik heb hem altijd in mijn broekzak terwijl ik juist vaak voor mijn werk door mijn knieën moet of iets zwaars moet laten leunen even op mijn benen (ben een operateur in een bioscoop en films zijn gewoon zwaar) maar mijn paspoort is nooit gebroken of zelfs vervormd :S
In iedergeval, ze mogen hem idd innemen, bij de politie dien je procesverbaal geloof ik op te laten maken en dan mag je een nieuw paspoort aan gaan vragen en ¤25,- extra betalen omdat je je oude paspoort niet kan tonen, aangifte moet je denk ik wel doen omdat je geen bewijs hebt dat die andere dame jouw oude paspoort heeft ingenomen.
Wat ben jij een zeikwijf zeg. Who cares dat de gemiddelde 17-jarige een ID-kaart heeft ipv een paspoort, dit topic gaat over een jongen die net als zoveel mensen tegenwoordig braaf zijn paspoort overal naar toe sleept, waardoor dat ding kapot gaat, ingenomen wordt door een ambtenaresje en hij nu elke dag de wet overtreed door zonder ID naar buiten te gaan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, heeft de gemiddelde 17-jarige geen paspoort, maar een id-kaart. Die kan gewoon in je portemonnee.
Als jij zo'n verre reizen maakt dat je een paspoort nodig hebt, lijkt me dat je ouders ook wel geld hebben om voor jou een id-kaart te kopen. Dat is sowieso goedkoper dan telkens een nieuw paspoort als je oude breekt.
Ja, jemig, wat een schande zeg, en nog rijke ouders ook, anders had ie geen paspoort gehad, dat die niet ff supergloednieuwe fotootjes hebben laten makenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
*bling bling*quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:50 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Ik gok omdat alleen rijke mensen een paspoort nodig hebben..
Duh, wat moet een kind van 12 met een paspoort? Normaal gesproken staan ze op die leeftijd nog bij één of beide ouders op de pas. Voor een schoolreisje naar België heb je ook genoeg aan een toeristenkaart. Dus om de een of andere reden had TS op zijn 12de een paspoort nodig. Een verre reis naar een land waar je niet met een toeristenkaart inkomt, en zonder ouders?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, jemig, wat een schande zeg, en nog rijke ouders ook, anders had ie geen paspoort gehad, dat die niet ff supergloednieuwe fotootjes hebben laten maken![]()
![]()
Dat hij de wet overtreedt is zijn eigen schuld. Hij had om een bewijs moeten vragen dat hij buiten zijn schuld even geen legitimatie heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:28 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Wat ben jij een zeikwijf zeg. Who cares dat de gemiddelde 17-jarige een ID-kaart heeft ipv een paspoort, dit topic gaat over een jongen die net als zoveel mensen tegenwoordig braaf zijn paspoort overal naar toe sleept, waardoor dat ding kapot gaat, ingenomen wordt door een ambtenaresje en hij nu elke dag de wet overtreed door zonder ID naar buiten te gaan.
Ik heb helemaal nergens beweerd dat alleen rijke mensen een paspoort hebben. Anders toon maar even aan waar ik dat gezegd heb. TS heeft, volgens eigen zeggen, dit paspoort al 5 jaar, dus vanaf zijn 12de. Hij had op die leeftijd ook nog gewoon bijgeschreven kunnen worden bij een van de ouders, dus nog geen eigen pas nodig. Tenzij hij zonder ouders naar een land moest reizen waar je een paspoort voor nodig hebt. (bijvoorbeeld met de ouders van een vriend)quote:Daarnaast vind ik je beredenering dat alleen rijke mensen een paspoort hebben (want verre reizen zijn duur) te kortzichtig voor woorden. Ik kreeg mijn eerste paspoort toen ik met mijn pa op vakantie naar Tsjechië zou gaan, daar had je destijds nog een paspoort voor nodig. Toen die was verlopen heb ik weer een paspoort genomen, omdat ik naar de VS ging, een gratis reis, die ik had gewonnen.
Moet jij weten, maar de kans dat het kapot gaat is dan wel groter. En dan kost het toch een nieuw paspoort. Daar is de staat niet verantwoordelijk voor.quote:Het is wel erg zot om te zeggen dat hij dan maar een ID-kaart én een paspoort moet kopen, iedereen die ik ken loopt te goochelen met paspoorten door die ID-plicht. Als ik m'n honden uitlaat neem ik geen tas mee, en zit m'n paspoort ook in m'n broekzak. Moet ik daarvoor dan maar speciaal een ID-kaart kopen?
Daar is een id-kaart voor uitgevonden. Verder hebben de meeste volwassenen gewoon een rijbewijs op zak, wat wel gemaakt is voor dagelijks gebruik. Jongeren hebben meestal een id-kaart op zak, wat ook gemaakt is voor dagelijks gebruik. Een paspoort is gemaakt als reisdocument en blijkbaar niet bestand tegen een dagelijks uitje in een broekzak.quote:De huidige paspoorten zijn gewoon niet gemaakt op dagelijks gebruik, en dat is een verantwoordelijkheid van de overheid. Wees nondeju eens blij dat deze 17-jarige wél de moeite neemt om braaf overal zijn paspoort mee naar toe te slepen en een rechtschapen burger te zijn.
En dat is zijn eigen verantwoordelijkheid.quote:Daarnaast is dat niet eens het discussiepunt van dit topic, en had Renesite gewoon een innamebewijs moeten krijgen, zodat hij íets kan laten zien mocht hij zich moeten identificeren.
Heb ik ook niet beweerd. Ben niet rijk, heb wel een paspoort.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:46 schreef ThE_ED het volgende:
En als je al naar Oost Europa gaat is het al handig een paspoort te hebben, en daar ga je vaak heen voor het goedkope dus paspoort=rijk slaat niet echt ergens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |