Wás een oudere foto jaquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je die niet binnen 5 jaar vernieuwen?
Ja, ik weet het niet, ach, op goed geluk... ID kaart vrijdag maar ophalen - tot die tijd mijzelf bergen in huis.quote:Op zondag 8 oktober 2006 02:18 schreef DJJoris het volgende:
Trouwens, best knap dat je hem kan laten breken o.i.d., ik heb hem altijd in mijn broekzak terwijl ik juist vaak voor mijn werk door mijn knieën moet of iets zwaars moet laten leunen even op mijn benen (ben een operateur in een bioscoop en films zijn gewoon zwaar) maar mijn paspoort is nooit gebroken of zelfs vervormd :S
In iedergeval, ze mogen hem idd innemen, bij de politie dien je procesverbaal geloof ik op te laten maken en dan mag je een nieuw paspoort aan gaan vragen en ¤25,- extra betalen omdat je je oude paspoort niet kan tonen, aangifte moet je denk ik wel doen omdat je geen bewijs hebt dat die andere dame jouw oude paspoort heeft ingenomen.
Wat ben jij een zeikwijf zeg. Who cares dat de gemiddelde 17-jarige een ID-kaart heeft ipv een paspoort, dit topic gaat over een jongen die net als zoveel mensen tegenwoordig braaf zijn paspoort overal naar toe sleept, waardoor dat ding kapot gaat, ingenomen wordt door een ambtenaresje en hij nu elke dag de wet overtreed door zonder ID naar buiten te gaan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, heeft de gemiddelde 17-jarige geen paspoort, maar een id-kaart. Die kan gewoon in je portemonnee.
Als jij zo'n verre reizen maakt dat je een paspoort nodig hebt, lijkt me dat je ouders ook wel geld hebben om voor jou een id-kaart te kopen. Dat is sowieso goedkoper dan telkens een nieuw paspoort als je oude breekt.
Ja, jemig, wat een schande zeg, en nog rijke ouders ook, anders had ie geen paspoort gehad, dat die niet ff supergloednieuwe fotootjes hebben laten makenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Effe gegoogled. Is dus inderdaad maar 5 jaar geldig. Je paspoort was dus al verlopen? Of je had er geen recente foto op gedaan, wat ook al tegen de wet is.
*bling bling*quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:50 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Ik gok omdat alleen rijke mensen een paspoort nodig hebben..
Duh, wat moet een kind van 12 met een paspoort? Normaal gesproken staan ze op die leeftijd nog bij één of beide ouders op de pas. Voor een schoolreisje naar België heb je ook genoeg aan een toeristenkaart. Dus om de een of andere reden had TS op zijn 12de een paspoort nodig. Een verre reis naar een land waar je niet met een toeristenkaart inkomt, en zonder ouders?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, jemig, wat een schande zeg, en nog rijke ouders ook, anders had ie geen paspoort gehad, dat die niet ff supergloednieuwe fotootjes hebben laten maken![]()
![]()
Dat hij de wet overtreedt is zijn eigen schuld. Hij had om een bewijs moeten vragen dat hij buiten zijn schuld even geen legitimatie heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:28 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
[..]
Wat ben jij een zeikwijf zeg. Who cares dat de gemiddelde 17-jarige een ID-kaart heeft ipv een paspoort, dit topic gaat over een jongen die net als zoveel mensen tegenwoordig braaf zijn paspoort overal naar toe sleept, waardoor dat ding kapot gaat, ingenomen wordt door een ambtenaresje en hij nu elke dag de wet overtreed door zonder ID naar buiten te gaan.
Ik heb helemaal nergens beweerd dat alleen rijke mensen een paspoort hebben. Anders toon maar even aan waar ik dat gezegd heb. TS heeft, volgens eigen zeggen, dit paspoort al 5 jaar, dus vanaf zijn 12de. Hij had op die leeftijd ook nog gewoon bijgeschreven kunnen worden bij een van de ouders, dus nog geen eigen pas nodig. Tenzij hij zonder ouders naar een land moest reizen waar je een paspoort voor nodig hebt. (bijvoorbeeld met de ouders van een vriend)quote:Daarnaast vind ik je beredenering dat alleen rijke mensen een paspoort hebben (want verre reizen zijn duur) te kortzichtig voor woorden. Ik kreeg mijn eerste paspoort toen ik met mijn pa op vakantie naar Tsjechië zou gaan, daar had je destijds nog een paspoort voor nodig. Toen die was verlopen heb ik weer een paspoort genomen, omdat ik naar de VS ging, een gratis reis, die ik had gewonnen.
Moet jij weten, maar de kans dat het kapot gaat is dan wel groter. En dan kost het toch een nieuw paspoort. Daar is de staat niet verantwoordelijk voor.quote:Het is wel erg zot om te zeggen dat hij dan maar een ID-kaart én een paspoort moet kopen, iedereen die ik ken loopt te goochelen met paspoorten door die ID-plicht. Als ik m'n honden uitlaat neem ik geen tas mee, en zit m'n paspoort ook in m'n broekzak. Moet ik daarvoor dan maar speciaal een ID-kaart kopen?
Daar is een id-kaart voor uitgevonden. Verder hebben de meeste volwassenen gewoon een rijbewijs op zak, wat wel gemaakt is voor dagelijks gebruik. Jongeren hebben meestal een id-kaart op zak, wat ook gemaakt is voor dagelijks gebruik. Een paspoort is gemaakt als reisdocument en blijkbaar niet bestand tegen een dagelijks uitje in een broekzak.quote:De huidige paspoorten zijn gewoon niet gemaakt op dagelijks gebruik, en dat is een verantwoordelijkheid van de overheid. Wees nondeju eens blij dat deze 17-jarige wél de moeite neemt om braaf overal zijn paspoort mee naar toe te slepen en een rechtschapen burger te zijn.
En dat is zijn eigen verantwoordelijkheid.quote:Daarnaast is dat niet eens het discussiepunt van dit topic, en had Renesite gewoon een innamebewijs moeten krijgen, zodat hij íets kan laten zien mocht hij zich moeten identificeren.
Heb ik ook niet beweerd. Ben niet rijk, heb wel een paspoort.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:46 schreef ThE_ED het volgende:
En als je al naar Oost Europa gaat is het al handig een paspoort te hebben, en daar ga je vaak heen voor het goedkope dus paspoort=rijk slaat niet echt ergens op.
De komende 5 jaar! Waarom heb je er de afgelopen 5 jaar dan een gehad? Als de foto van 5 jaar geleden is, is het paspoort dat ook. Ik neem niet aan dat ze bij de gemeente een pasfoto van 5 jaar oud accepteren!quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef Renesite het volgende:
Ik heb hem gekregen omdat ik anders die komende 5 jaar wanneer ik een paspoort nodig heb die van mijn ouders moet meenemen, of iig 1 van de ouders. Dan is het toch makkelijker 1 zelf te hebben? dan hoef je de komende 5 jaar daar niet meer om te denken, lekker makkelijk, nergens last van. 5 jaar geleden wisten wij toch allemaal niet dat de EU al zo ver gevorderd was, er een legitimatieplicht was etcetera. Anders waren de paspoorten wel van betere kwaliteit.
Niet de komende vijf jaar, maar die komende vijf jaar. Gerekend vanaf de aanschaf van het bewuste paspoort.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:44 schreef Gia het volgende:
[..]
De komende 5 jaar! Waarom heb je er de afgelopen 5 jaar dan een gehad? Als de foto van 5 jaar geleden is, is het paspoort dat ook. Ik neem niet aan dat ze bij de gemeente een pasfoto van 5 jaar oud accepteren!
[...]
Toen was hij 12!! Wie schaft nu een paspoort aan voor een 12-jarige voor het geval hij die de komende 5 jaar misschien eens nodig zou kunnen hebben. Waarvoor? Voor een reis, zonder ouders, naar een land waar je niet met een id-kaart in mag. Hoe groot is die kans?quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet de komende vijf jaar, maar die komende vijf jaar. Gerekend vanaf de aanschaf van het bewuste paspoort.
Je kunt toch niet 5 jaar vooruitzien? Dus misschien zou zo'n reis zich wel aandienen, ja. Zo gek vind ik dat helemaal niet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen was hij 12!! Wie schaft nu een paspoort aan voor een 12-jarige voor het geval hij die de komende 5 jaar misschien eens nodig zou kunnen hebben. Waarvoor? Voor een reis, zonder ouders, naar een land waar je niet met een id-kaart in mag. Hoe groot is die kans?
TOEN was het plan om naar een land te gaan waarvoor je een PASPOORT nodig zal hebben. Dus dat stond vast.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen was hij 12!! Wie schaft nu een paspoort aan voor een 12-jarige voor het geval hij die de komende 5 jaar misschien eens nodig zou kunnen hebben. Waarvoor? Voor een reis, zonder ouders, naar een land waar je niet met een id-kaart in mag. Hoe groot is die kans?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |