Jongste is 3, en volgens de ambassade kon ie alleen of bij mij of bij manlief bijgeschreven worden en niet bij allebei. Tegenwoordig is dat veranderd en moet er ook een foto bij heb ik begrepen. Maargoed, hij heeft nu dus een eigen paspoort. 1 van de redenen is die die jij al noemt, en de andere dat zowel mijn man als ik wel eens alleen met de kinderen hebben gereisd buiten Europa.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe oud is jouw jongste dan? Want ik dacht dat ik altijd bij beide ouders op het paspoort heb gestaan (al kan dan ook weer meespelen dat mijn moeder vroeger een andere nationaliteit en paspoort had). De reden voor mijn ouders was dat een van de twee iets kan gebeuren, ook in het buitenland, en het dan wel heel plezierig is als je je eigen kind het land mee uit kan nemen zonder allerlei ingewikkeldheden.
Ja, da's waar. Maar goed, wij gaan altijd samen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:28 schreef Rewimo het volgende:
Als het kind met 1 van de ouders op reis gaat zou het alleen kunnen met degene in wiens pas ze staan.
En als dat bij jouw zo is dan is dat bij de rest van de wereld ook zo?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe oud is jouw jongste dan? Want ik dacht dat ik altijd bij beide ouders op het paspoort heb gestaan
Nou, dat is wel zoals jij schijnt te denkenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En als dat bij jouw zo is dan is dat bij de rest van de wereld ook zo?
Ah, oké, zal dan inderdaad met die twee nationaliteiten te maken hebben gehad bij ons (toen mijn moeder een Nederlands paspoort kreeg had ik inmiddels al mijn eigen, als ik het me goed herinner, dus daar niet meer mee te maken gehad).quote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:57 schreef anneja het volgende:
Jongste is 3, en volgens de ambassade kon ie alleen of bij mij of bij manlief bijgeschreven worden en niet bij allebei.
O, oke, dat wist ik niet, maar goed, gelukkig nooit problemen gehad in het buitenland.quote:Dat 'zonder allerlei ingewikkeldheden' viel nog tegen trouwens, ik heb mijn eigen achternaam gehouden en de kinders hebben die van man, en daar werd toch behoorlijk lastig over gedaan toen ik met baby op een lastminute naar de USA stapte(wegens medisch noodgeval bij familie). Sindsdien heb ik een kopie van de trouwakte bij mijn paspoort.
Nee, en daarom zeg ik ook 'ik dacht dat het bij ons zo zat, maar dat kan ook liggen aan...' in plaats van 'omdat ik dit kan betalen is het zo', 'iedereen die tachtig euro betaalt kan ook honderd euro betalen', 'omdat mijn man genoeg heeft aan een ID-kaart omdat we niet verder komen dan Lutjebroek is dat zo', etcetera, etcetera. Ik stelde een normale vraag i.p.v. mijn ervaringen als enige mogelijkheid te brengen en daarbij de ander voor leugenaar uit te maken, maar zoals jij het doet kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En als dat bij jouw zo is dan is dat bij de rest van de wereld ook zo?
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
'omdat mijn man genoeg heeft aan een ID-kaart omdat we niet verder komen dan Lutjebroek is dat zo', etcetera, etcetera. Ik stelde een normale vraag i.p.v. mijn ervaringen als enige mogelijkheid te brengen en daarbij de ander voor leugenaar uit te maken, maar zoals jij het doet kan natuurlijk ook![]()
Ik stel ook een gewone vraag. Kon uit de posting van Anneja niet opmaken dat zij de paspoorten bij de ambassade moet gaan halen omdat ze met verschillende nationaliteiten zitten. Ik beweer helemaal nergens dat hetgeen voor ons geldt, voor iedereen geldt. Maar dat zal wel aan je gebrek aan begrijpend lezen liggen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Bij één van de ouders is toch genoeg. Mijn kinderen staan beide al van jongs af aan bij mij op de pas. Mijn man heeft alleen een id-kaart.
Zitten we niet, alleen met een in het buitenland geboren kind en werk waarbij we af en toe buiten europa moeten zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Gia het volgende:
Ik stel ook een gewone vraag. Kon uit de posting van Anneja niet opmaken dat zij de paspoorten bij de ambassade moet gaan halen omdat ze met verschillende nationaliteiten zitten.
Nou, als jij bij al je vragen als argument 'want bij ons is dat dus wel/niet zo' aanvoert wek je die indruk wel een beetjequote:Ik beweer helemaal nergens dat hetgeen voor ons geldt, voor iedereen geldt. Maar dat zal wel aan je gebrek aan begrijpend lezen liggen.
Lijkt me erg waarschijnlijk dat mams dit dan niet zou vertellen he? Of dat TS dat niet aan mams gevraagd heeft.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Gia het volgende:
Verder is het gewoon standaard zo, dat je bij aanvraag van een id-kaart een kopie van de aanvraag meekrijgt. Dat geldt inderdaad voor iedereen. Als dat niet gebeurt is dat fout en daar kun je haar op aanspreken. Maar het kan ook zo zijn dat de moeder van TS dat formuliertje heeft, zonder dat TS dit weet. Daarmee maak ik niemand voor leugenaar uit, het kan zijn dat hij het niet gekregen heeft, maar dat is dan niet normaal.
Je bent het toch met me eens dat dit meer uitzondering dan regel is, of niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:57 schreef anneja het volgende:
[..]
Zitten we niet, alleen met een in het buitenland geboren kind en werk waarbij we af en toe buiten europa moeten zijn.
Nee, waarom de staat dubbel spekken?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:06 schreef Gia het volgende:
Alleen had TS geen zin om die ook één aan te schaffen.
Zoals ik al zei: Toch moeilijk, begrijpend lezen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, waarom de staat dubbel spekken?
Maar jouw mening is nu iedereen al wel duidelijk hoor. Hij had gewoon een ID-kaart moeten kopen en niet moeten zeuren en al helemaal niet uit moeten gaan en gewoon bij zijn ouders erop moeten staan en ... en ... en ... en ...
Toch wel grappig dat iedereen daar dan moeite meeheeft, behalve jijzelf.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Toch moeilijk, begrijpend lezen.
Valt wel mee. Er hoeft maar één persoon iets verkeerd te begrijpen en iemand woorden in de mond te leggen die zij niet gezegd heeft en de rest hobbelt er vrolijk achteraan.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat iedereen daar dan moeite meeheeft, behalve jijzelf.
Bronquote:Kinderen op reis
Kinderen die niet met hun ouder(s) of voogd reizen, moeten een eigen reisdocument hebben. Het meegeven van het paspoort waarin een kind is bijgeschreven aan een derde waarmee het kind naar het buitenland reist is niet toegestaan. Ook niet in de landen waar de personencontrole is afgeschaft.
Bronquote:Kan ik mijn kind laten bijschrijven op mijn paspoort?
Dat is mogelijk. Kinderen tot 16 jaar kunnen worden bijgeschreven in het paspoort van beide ouders. Bij de aanvraag dienen de kinderen aanwezig te zijn. Van elk kind moet een pasfoto overlegd worden.
Dat wist ik niet. Dacht altijd dat kinderen de pas waarin ze staan bijgeschreven mee mochten nemen.quote:
Had ik niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Lijkt me erg waarschijnlijk dat mams dit dan niet zou vertellen he? Of dat TS dat niet aan mams gevraagd heeft.
Och... Als straks het paspoort breekt word er wel anders gepraat.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dacht altijd dat kinderen de pas waarin ze staan bijgeschreven mee mochten nemen.
Ben blij dat jongste niet meewil met schoolreis. Had me anders een id-kaart gekost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |