Ik begin helemaal niet te briesen. TS had een paspoort, er komt een id-plicht en TS gaat met zijn paspoort rondlopen, omdat hij geen zin heeft om ook een id-kaart te kopen. Paspoort kan daar schijnbaar niet goed tegen en dan gaat TS en zijn moeder tegen een ambtenares van burgerzaken lopen briesen omdat TS nu geen ID heeft. TS wilde eigenlijk zijn pas niet eens afgeven. Hoewel het toch al ongeldig was, omdat het stuk was.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:14 schreef imago het volgende:
Het gaat erom dat dat paspoort is ingenomen en dat TS geen andere manier heeft om zich te identificeren en dat dat vreemd is. Punt.
Het is helemaal niet zo raar dat kinderen een eigen paspoort hebben en niet bij de ouders in het paspoort staan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:35 schreef Gia het volgende:
Duh, wat moet een kind van 12 met een paspoort? Normaal gesproken staan ze op die leeftijd nog bij één of beide ouders op de pas.
Pfoe he, wat zit jij barstens vol rare vooroordelenquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:45 schreef Gia het volgende:
En als je ouders al die schoolreisjes konden betalen, dan konden ze toch ook voor jou wel een id-kaart kopen.
Hoezo?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Pfoe he, wat zit jij barstens vol rare vooroordelen
Prima, kan voorkomen. Maar moet je neefje dan vanaf zijn 14de dagelijks met dat paspoort op zak rondlopen, of denk je dat hij wel een id-kaart krijgt? En ben je het ermee eens dat iemand, wiens pas breekt doordat hij het dagelijks in zijn broekzak/schooltas heeft, gaat lopen zeiken bij burgerzaken dat het paspoort gewoon niet deugt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef maathuis het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo raar dat kinderen een eigen paspoort hebben en niet bij de ouders in het paspoort staan.
Voor sommige landen (o.a. USA) geld de bijschrijving van een kind in het paspoort van de ouders niet en moet iedereen hoe jong ook een eigen paspoort hebben, heb je geen eigen paspoort dan kom je het land gewoon niet in.
Mijn neefje is net zes maanden en heeft hierdoor al een eigen paspoort![]()
Sommige ouders betalen 200 en de kinderen zelf 150, omdat er achterlijke scholen zijn waarbij het eigenlijk verplicht is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo?
Er zijn zat ouders die de schoolreisjes op de middelbare school gewoon niet kunnen betalen.
Wie 350 euro kan betalen, kan toch ook wel 380 euro betalen?
Ook de ID-kaarten van 5 jaar geleden waren van die grote ondingen die niet tegen wat dan ook konden, dus dan had ie hetzelfde probleem gehad. Die kleine kaartjes zijn er nog niet zo heel lang.quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Als bij TS een paspoort kapot gaat, omdat hij het in zijn broekzak meeneemt, dan raad ik hem aan om er liever een id-kaart bij te kopen, of alleen een id-kaart. Dat is goedkoper dan steeds een nieuw paspoort.
Daarbij vind ik het onzin om dit op de regering te schuiven. Als er nu bekend zou zijn dat paspoorten te gemakkelijk uit elkaar vallen, dan heeft TS een punt. Maar het is alleen zijn paspoort. Zijn schuld, zijn geld.
Er zijn ook gemeentes waar gezinnen met (te) lage inkomens de kosten van schoolreisjes vergoed krijgen voor een deel zodat de kinderen wel "gewoon" mee kunnen doen. Dan is 30 euro veel geld (en anders ook).quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo?
Er zijn zat ouders die de schoolreisjes op de middelbare school gewoon niet kunnen betalen.
Da's zo'n ongelooflijk simpel en dom wereldbeeld, dat ik maar nauwelijks kan geloven dat je het zelf gelooft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:22 schreef Gia het volgende:
5 nachten Berlijn hebben mij 100 euro gekostquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:04 schreef Renesite het volgende:
350 euro..., 3 nachten Berlijn kostten bij mij 120 euro![]()
Ho! Op een nette wijze hoorquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:19 schreef Roquefort het volgende:
Echt een modern topic hoor.
Die baliemedewerkster doet gewoon haar plicht, een ongeldig reisdocument innemen.
En de 2 tokkies van klanten belagen vervolgens de baliemedewerkster verbaal.
Wat een maatschappij!
Niet voor de reis!! Maar 30 euro meer voor een id kaart.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sjeez, zo kun je nog wel ff doorgaan. Wat een vreemde visie heb jij.
Kom je bij de supermarkt:
"Dat wordt dan 88 euro mevrouw. Of bij nader inzien: doe maar 95 euro. Want wie 88 euro kan betalen, kan ook wel 95 betalen."
- Okay *geld neerlegt en wegloopt*.
Kom op zeg
Nee inderdaad, het is haar plicht om een bewijsje te geven. Net zoals je voor alle andere dingen bewijsjes meekrijgt als je iets betaald of afgegeven hebt!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:31 schreef Gia het volgende:
En ik denk niet dat het haar plicht is om dat te zeggen.
Het gaat vast jouw perfecte wereldbeeldje te buiten, maar er zijn mensen die ontzettend moeten schrapen voor de schoolreizen van hun kinderen. Die een tikkie minder makkelijk om kunnen gaan met hun centen, zeg maar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:31 schreef Gia het volgende:
Als wij dat kunnen betalen, zou er dan niet ook een id-kaart voor de jongste vanaf kunnen?
Tekeer gaan? Als dit al tekeer gaan is had ik op m'n veertiende na m'n eerste baantje als telefoniste al zelfmoord moeten plegen, hallo zegquote:Verder, zoals hierboven iemand al aangeeft, slaat het nergens op om zo tekeer te gaan tegen die ambtenares. De ambtenares zal dat waarschijnlijk normaal gesproken ook uit zichzelf wel zeggen, maar ik kan me voorstellen dat je een beetje uit het veld geslagen bent, als je zo door de klanten behandeld wordt.
Kan me dus ook niet voorstellen dat TS niets gekregen heeft. Mijn oudste heeft nog niet zo lang geleden een id-kaart aangevraagd en hij kreeg een bewijs mee, wat hij weer mee moest brengen als hij zijn kaart op kwam halen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee inderdaad, het is haar plicht om een bewijsje te geven. Net zoals je voor alle andere dingen bewijsjes meekrijgt als je iets betaald of afgegeven hebt!
Het gaat hier niet om sommige mensen, maar om TS. En ik vermoed zomaar dat die ouders niet zo arm zijn, omdat TS zei 'geen zin te hebben' een id-kaart aan te schaffen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het gaat vast jouw perfecte wereldbeeldje te buiten, maar er zijn mensen die ontzettend moeten schrapen voor de schoolreizen van hun kinderen. Die een tikkie minder makkelijk om kunnen gaan met hun centen, zeg maar.
Als bij moeder de woede opborrelt en ze pisnijdig is, lijkt me dat ze niet al te vriendelijk zijn gebleven. Terwijl die vrouw gewoon haar werk deed.quote:Tekeer gaan? Als dit al tekeer gaan is had ik op m'n veertiende na m'n eerste baantje als telefoniste al zelfmoord moeten plegen, hallo zeg(want jaaa, daar gaan mensen écht tekeer) TS ging niet daar tekeer, maar hier, dat kun je lezen in de openingspost. En al ging TS wel tekeer, geen reden voor haar om haar plicht te verzaken zeg, zo ken ik er nog een paar. Of dacht je dat andere mensen alleen maar vrolijke gezichten tegenkomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |