Dank jequote:Op maandag 2 oktober 2006 13:15 schreef 19_William_78 het volgende:
Zeer nette OP!!
Niet goed, of verkapte tvpquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:20 schreef Spooky4u het volgende:
Wat vroeg alweer tvp
Ik hoop het van hartequote:Op maandag 2 oktober 2006 13:47 schreef TJDoornbos het volgende:
En om Hugenholtz te eren gaat RD punten halen!
De meeste nieuwe banen lijken een beetje op elkaar, waarschijnlijk omdat ze allemaal door Tilke ontworpen zijn. Binnenkort komt daar ook nog Zuid-Korea bij. Turkije vind ik trouwens wel een aanwinst qua circuit, is echt uitdagend.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:01 schreef Atreidez het volgende:
Nieuwe banen zijn ok in mijn beleving. De kennis van coureurs over een baan is dan gelijk en ze zijn vaak breder en beter opgezet om in te halenOk, ik zie ook graag klassiekers, maar de nieuwe banen zijn me geen doorn in het oog.
Is het al zeker dan dat Tilke ook ZK gaat ontwerpen>?quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De meeste nieuwe banen lijken een beetje op elkaar, waarschijnlijk omdat ze allemaal door Tilke ontworpen zijn. Binnenkort komt daar ook nog Zuid-Korea bij. Turkije vind ik trouwens wel een aanwinst qua circuit, is echt uitdagend.
quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het al zeker dan dat Tilke ook ZK gaat ontwerpen>?
bronquote:Zuid-Korea zal in 2010 een Grand Prix organiseren. Dat heeft de organisatie maandag officieel bekendgemaakt in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone vloog na de Grand Prix van China naar Seoul om daar zijn handtekening te zetten onder een overeenkomst. Ecclestone probeert al jaren het F1-circus naar Zuid-Korea te brengen, maar zag eerdere pogingen jammerlijk mislukken. In het zuidwesten van het land, in de provincie Zuid-Cholla, zal voor 250 miljoen dollar een nieuw, door Hermann Tilke ontworpen circuit worden aangelegd.
Bummer....quote:
Ohja? Laat eens een voorbeeld circuit zien dan!quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:29 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil zijn baan wel, heb hoop leuke ideeen voor circuits
Die staan allemaal in Trackmaniaquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:05 schreef NEGERZOEN het volgende:
Ohja? Laat eens een voorbeeld circuit zien dan!
hoe laat Nederlandse tijd is de race?quote:
07.00u geloof ik..quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe laat Nederlandse tijd is de race?
quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe laat Nederlandse tijd is de race?
Staat gewoon in de OP hoorquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:56 schreef sanger het volgende:
TV tijden, Nederlandse tijd
[b]08 oktober 2006
07:00 – 08:45 Race[/b]
Dan is het kampioenschap beslist..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 01:39 schreef DarkShine het volgende:
Hopen dat Schumi de overwinning hier wederom pakt! Van mij mag Alonso nog eens ploffen!
Wat denk je van zaterdag veel bier drinken en dan om 13:50 wakker wordenquote:
Wat denk je van zaterdag veel bier drinken, de hele nacht door en dan F1 kijken?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat denk je van zaterdag veel bier drinken en dan om 13:50 wakker worden
Afgelopen zondag ook gedaan, gewoon de herhaling gekeken op SBS6 en zorgen dat je verder geen nieuws oid luistert en natuurlijk van FOK! wegblijvenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:00 schreef TJDoornbos het volgende:
das niet slim FJD, hoop dat de titel pas in Brazilië beslist word!
Ja inderdaad!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:43 schreef Argento het volgende:
Als Michael wint en Alonso geen punten haalt, is Michael kampioen!
In het voordeel van MSquote:
Krijgt Spyker geen Ferrari motoren?quote:
Ohja, Montewiro dus, Albers heeft al een penalty van vorige race.....quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:57 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Krijgt Spyker geen Ferrari motoren?
Spijkertje in de band van Alonso dusquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Ohja, Montewiro dus, Albers heeft al een penalty van vorige race.....
Westquote:
Ah met West valt altijd wel te rellen hoor, daar kan je nog steeds Montoya voor gebruikenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
West
Wie zullen we volgend jaar gaan aanmoedigen..? Schumacher en JPM weg. Ik kies Doornbos, jij Albers..? Anders kunnen we niet meer rellen natuurlijk![]()
bron: http://www.sportinglife.c(...)3/manual_115203.htmlquote:ALONSO: RENAULT DON'T WANT ME TO WIN
Click here for more F1 news
Fernando Alonso has sensationally accused Renault of sabotaging his title campaign by making intentional errors during the Chinese Grand Prix.
Alonso lost the lead in both Sunday's Shanghai race and the Drivers' Championship after Renault put the wrong tyres on his car during his first pit-stop and then compounded the error by bungling his second stop.
And according to the Spaniard, the mistakes happened because Renault don't want him to retain the world title as he's leaving for McLaren at the end of this season.
"They wanted us to finish second and third because they do not want me to take the number 'one' to a different team," he told Spanish newspaper AS.
"They are not helping me as much as they could."
The 25-year-old went on to claim that Renault are now only interested in the outcome of the Constructors' race.
"Some [at Renault] are happy because we went past Ferrari in the team battle," he said.
With two races to go, Renault have a one-point lead over Ferrari in the Constructors' Championship, while Alonso is second in the Drivers' standings because even though he has the same number of points as Michael Schumacher, the Ferrari driver has won more races this year.
pas jij een beetje opquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ah met West valt altijd wel te rellen hoor, daar kan je nog steeds Montoya voor gebruiken![]()
nee niet kwalbersquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
West
Wie zullen we volgend jaar gaan aanmoedigen..? Schumacher en JPM weg. Ik kies Doornbos, jij Albers..? Anders kunnen we niet meer rellen natuurlijk![]()
Toemaar, voor een rookie zelfs.....quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:33 schreef WEST het volgende:
[..]
nee niet kwalbers
nee ik ga voor Heikki Kovalainen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
die heeft een betere uitstraling dan kimi en kan teminste fatsoenlijk praten en dat kan die andere fin niet.![]()
Heeft 'ie dat echt gezegd?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:28 schreef Argento het volgende:
[..]
bron: http://www.sportinglife.c(...)3/manual_115203.html
http://www.eurosport.com/(...)port_sto977341.shtmlquote:Renault have rubbished claims of a rift between them and their star driver Fernando Alonso, following reports in the Spanish press that sections of the team do not want him to win the world title.
Alonso finished second in China after two tyre blunders left him behind his rival Michael Schumacher and saw his two-point championship lead wiped out.
And afterwards, his comments to a Spanish TV station led to suggestions that the mistakes of fitting an unsuitable set of front tyres, and then cross-threading a wheel-nut, could have been deliberate.
Alonso told Telecino: "The team are all disappointed, apart from those who don't want to the number one to go to McLaren (when he joins them next year)."
But Renault, who lead the constructors' championship by a point from Ferrari, say that Alonso's words were misinterpreted, that relations are as good as ever, and that team members will simply be sorry to lose him at the end of the year.
A team spokesman said: "There is absolutely no internal discord.
"The reality is that the team is gutted (about what happened in China). We are not 100% behind Fernando, we are 150% with him.
"To win the constructors, we must win the drivers too. Simple as that. The two objectives go hand in hand."
Alonso is level on points with Ferrari driver Schumacher with two races to go in this year's championship, but trails the German because he has won a race less.
Maar weten vaak wel wat trappen is en dat schijnt in de F1niet geheel onbelangrijk te zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:52 schreef Fir3fly het volgende:
Die Finnen hebben altijde de uitstraling van een overrijpe tomaat.
Ik denk dat hij ze met een eerdere uitspraak al niet echt gemotiveerd heeft. Hij is dus weer lekker bezig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:15 schreef cappp het volgende:
Alsof hij zo Renault wel motiveert om met hem het rijderskampioenschap binnen te halen![]()
Kimi is de nieuwe Ferrari lul vanaf 2007 .. Mclaren -> Ferrari move.. not done bij mijquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
West
Wie zullen we volgend jaar gaan aanmoedigen..? Schumacher en JPM weg. Ik kies Doornbos, jij Albers..? Anders kunnen we niet meer rellen natuurlijk![]()
Prost was ook ooit zo verstandig om naar het mooiste team te gaanquote:Op woensdag 4 oktober 2006 02:38 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Kimi is de nieuwe Ferrari lul vanaf 2007 .. Mclaren -> Ferrari move.. not done bij mij![]()
Heb hetzelfde gevoel. Ik hoop daarom stiekem dat Massa Kimi zijn achtervleugel laat zienquote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Prost was ook ooit zo verstandig om naar het mooiste team te gaanalleen ben ik niet zo'n fan van Kimi
Ferrari
Ach kom, zo'n vaart zal het toch niet lopen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Heb hetzelfde gevoel. Ik hoop daarom stiekem dat Massa Kimi zijn achtervleugel laat zien![]()
In het begin zal Massa wel sneller zijn denk ik. Hij kent het team, kent de wagens van Ferrari. Kimi mag daarna gaan bewijzen dat hij daadwerkelijk sneller is dan Massa. We zullen zien.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:22 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ach kom, zo'n vaart zal het toch niet lopen?
Natuurlijk is Kim beter dan Massa, maar dat Kimi Massa op een ronde gaat zetten zie ik nog niet zo snel gebeuren...
Enkele jaren geleden werd van Massa ook gezegd dat hij een ruwe diamant is, wie weet heover hij inmiddels geslepen is door Ferrari.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
In het begin zal Massa wel sneller zijn denk ik. Hij kent het team, kent de wagens van Ferrari. Kimi mag daarna gaan bewijzen dat hij daadwerkelijk sneller is dan Massa. We zullen zien.![]()
Ik kan me nog herinneren dat Massa als notoire brokkenpiloot werd aangemerkt.....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:09 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Enkele jaren geleden werd van Massa ook gezegd dat hij een ruwe diamant is, wie weet heover hij inmiddels geslepen is door Ferrari.
Ik heb Alonso ook wel eens heel hard op een stilstaande band zien rijden (Brazilie 2004?)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:19 schreef rubbereend het volgende:
Geen brokkenpiloot zo groot als Ricardo Rossetin België even lekker volgas op de gecrashte auto's inrijden
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:27 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik heb Alonso ook wel eens heel hard op een stilstaande band zien rijden (Brazilie 2004?)
Heb nog steeds pijn in me kaken van het lachenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:27 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik heb Alonso ook wel eens heel hard op een stilstaande band zien rijden (Brazilie 2004?)
Dat is misschien ietwat overdreven, maar ja, iedereen maakt weleens een foutje.Ook Alonso (al zijn het er de laatste tijd wel erg veel).quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:38 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Heb nog steeds pijn in me kaken van het lachen![]()
Hij maakte een verkeerde keuze vwb banden als je de media mag geloven.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:04 schreef Atreidez het volgende:
Nouja, afgelopen weekend was hij redelijk foutloos.. Maar het is geen one man show, je moet pitstops maken en bent afhankelijk van andere mensen. En gaat er dan eens wat mis, dan moet je natuurlijk niet gaan afgeven op de mensen die de week erna weer hetzelfde moeten gaan doen voor je
quote:Moaning champion has a new target
Reigning World Champion Fernando Alonso has widened his attack on the Renault team after losing his championship lead in China.
The 25-year-old, who in the Spanish press this week accused his team colleagues of abandoning the quest for his drivers' title, has now been quoted as criticising team-mate Giancarlo Fisichella's tactics on the Shanghai circuit.
While Ferrari boss Jean Todt hinted this week that Fisichella's precision driving on the straights was tantamount to illegal blocking, Alonso attacked his Roman cohort for overtaking him.
Alonso reportedly told Sport-Informations-Dienst: "In the same situation I don't believe that (Ferrari's) Massa would have driven past Schumacher."
A Renault spokesman, however, insisted that 33-year-old Fisichella 'drove purely for the team' in the Chinese Grand Prix. And he said of Spaniard Alonso: "There is no problem at all with the relations between him and the team."
Tomorrow we expect Alonso to hit out at global warming, which must also be responsible for the loss of the championship lead.
Alonso die Schumi in Brazilië in een wanhoopspoging voorbij wilt gaan en er daardoor afgaat.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:41 schreef sanger het volgende:
Ik hoop eigenlijk op 1 Schumi 2 Alonso
En dan de climax in Brazilie!
Fisi tikt Schumi van de baan, Massa tikt Alonso van de baan. Iets in die geest.
en Shumi meeneemt.....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:51 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Alonso die Schumi in Brazilië in een wanhoopspoging voorbij wilt gaan en er daardoor afgaat.
en schumi mee neemt, nadat Alonso japan wist te winnenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:51 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Alonso die Schumi in Brazilië in een wanhoopspoging voorbij wilt gaan en er daardoor afgaat.
was te verwachten WEST......quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:04 schreef WEST het volgende:
[..]
en schumi mee neemt, nadat Alonso japan wist te winnen![]()
Dat zou mooi zijn.. maar dan zoals '97 Schumi in de grindbak,terwijl Alonso met de titel er vandoor gaat.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Of gewoon het oude vertrouwde Schumi tikt Alonso van de baan
quote:
Ik had juist gelezen dat het vrijdag zou regenen, maar zaterdag en zondag warm en droogquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:57 schreef Tarado het volgende:
Wordt waarschijnlijk weer een moeilijke kwalificatie voor Ferrari als het regent en die kans is groot voor zaterdag
Niet kunnen vinden op youtube..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:19 schreef rubbereend het volgende:
Geen brokkenpiloot zo groot als Ricardo Rossetin België even lekker volgas op de gecrashte auto's inrijden
jammer genoeg welquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:55 schreef flubub het volgende:
[..]
Ik had juist gelezen dat het vrijdag zou regenen, maar zaterdag en zondag warm en droog![]()
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:55 schreef flubub het volgende:
[..]
Ik had juist gelezen dat het vrijdag zou regenen, maar zaterdag en zondag warm en droog![]()
http://www.youtube.com/watch?v=VoSjtvk35T4quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:01 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Niet kunnen vinden op youtube..
kwam wel dit van hem tegen, ook redelijk raar.
http://youtube.com/watch?v=W4IzJ1gwlvo
WEST WEST WEST...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:06 schreef SimtekF1 het volgende:
Deze is ook leuk.
http://youtube.com/watch?v=4T3qVj8IqGQ&mode=related&search=
Waarschijnlijk komt er nu een hele rits filmpjes van alle andere coureurs die een foutje makenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:14 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
WEST WEST WEST...
Moet deze eens kijken! Die vindt jij vast super!![]()
![]()
De kans is heel groot ja... Kun je het van je af zetten WEST of moet je hierop reageren?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt er nu een hele rits filmpjes van alle andere coureurs die een foutje maken![]()
Jammer.......quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:17 schreef 4-elements het volgende:
Ik zou bijna een filmpje met een stoplicht in Canada willen posten... Maar ik doe het niet
Snap je gevoel.........en deel hem ook..........quote:
quote:Bridgestone use new wets at Suzuka
Bridgestone succeeded in bringing new wet weather tyres to Suzuka, after partner teams including title challenger Ferrari struggled in China a week ago.
Both practice sessions for the Japanese grand prix were staged on a wet track on Friday, while local reports predicted the possibility for more rain later this weekend.
''We will have a different rain tyre in Japan,'' technical manager Hisao Suganuma said.
BRONquote:Ferrari roept op tot ‘fair play’
door onze Telesportredactie
Technisch directeur Ross Brawn
Foto: REUTERS
suzuka - Formule 1-renstal Ferrari heeft opgeroepen tot een ‘eerlijke’ race aankomende zondag in Japan. De Italianen hopen hiermee dat de strijd tussen Schumacher en Alonso niet wordt verstoord door dubieuze teamorders en tactieken.
Volgens technisch directeur Ross Brawn mag het bijvoorbeeld niet voorkomen dat de nummer twee-rijders de strijders om het kampioenschap blokkeren of expres ophouden. “Dat zou ongelukkig en onacceptabel zijn,” aldus Brawn.
“Ik weet dat we een aantal jaren geleden zelf zulke tactieken gebruikten omdat het we het normaal achten. Nu wordt het echter niet meer geaccepteerd, en dat begrijpen we.”
quote:
In liefde en oorlog is alles geoorloofdquote:
Dan doet Massa dat bij FAquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:28 schreef FJD het volgende:
[..]
In liefde en oorlog is alles geoorloofd
Wat zou er trouwens gebeuren als GC z'n wagen ala Kimi in MSC rijdtDat zou wel een geniale rel worden
Tja.......quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:32 schreef Atreidez het volgende:
Dus als Alonso 1 is, Fisi 2, en Schumi 3 rijdt, moet Fisi Schumi maar voorbij laten, want dat is goed voor het kampioenschap?
een nog grotere rol heb je wanneer TM of CA dit doen omdat ze volgend jaar met Ferrari motoren rijden.quote:
Doe dan TM, CA heeft al een "gele kaart"quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:58 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
een nog grotere rol heb je wanneer TM of CA dit doen omdat ze volgend jaar met Ferrari motoren rijden.![]()
TM: "rijdt ik eerst 35 wedstrijden foutloos, en nu 2 weekenden achter elkaar maak ik een stomme foutquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Doe dan TM, CA heeft al een "gele kaart"
Dat is ook logischer, dat zijn achterblijvers![]()
Nee een vereisttequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:06 schreef ForrestX het volgende:
is een normale spannende wedstrijd ook een optie??
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:06 schreef ForrestX het volgende:
is een normale spannende wedstrijd ook een optie??
Ik denk dat Ferrari dan het recht in eigen hand neemt en Massa als hitman op pad stuurt voor FAquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:10 schreef FJD het volgende:Lol
![]()
Nee maar ik meen het serieusToen Schumi z'n auto per ongeluk parkeerde op Monaco (geniale actie overigens) kreeg Schumi een straf maar wat als GC nu op een op z'n zachtst gezegd dubieuze manier MSC van de baan af tikt of z'n vleugel eraf ramt. Hoe wordt daar dan op gereageerd
Een straf voor GC zou dan nml geen zak uitmaken, het is nml niet in zijn persoonlijke voordeel om MSC v/d baan af te rijden. Zou Renault dan als team gestraft worden door uitsluiting van de volgende GP bv ?
Ik mag hopen op het laatstequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:10 schreef FJD het volgende:Lol
![]()
Nee maar ik meen het serieusToen Schumi z'n auto per ongeluk parkeerde op Monaco (geniale actie overigens) kreeg Schumi een straf maar wat als GC nu op een op z'n zachtst gezegd dubieuze manier MSC van de baan af tikt of z'n vleugel eraf ramt. Hoe wordt daar dan op gereageerd
Een straf voor GC zou dan nml geen zak uitmaken, het is nml niet in zijn persoonlijke voordeel om MSC v/d baan af te rijden. Zou Renault dan als team gestraft worden door uitsluiting van de volgende GP bv ?
Ik snap die straf van Schumi in Monaco nog steeds niet. Niemand kan bewijzen dat het express ging ipv per ongeluk. Het argument dat hij ander remgedrag vertoonde wijst erop dat het ook een rijdersfoutje kan zijn geweest.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:10 schreef FJD het volgende:Lol
![]()
Nee maar ik meen het serieusToen Schumi z'n auto per ongeluk parkeerde op Monaco (geniale actie overigens) kreeg Schumi een straf maar wat als GC nu op een op z'n zachtst gezegd dubieuze manier MSC van de baan af tikt of z'n vleugel eraf ramt. Hoe wordt daar dan op gereageerd
Een straf voor GC zou dan nml geen zak uitmaken, het is nml niet in zijn persoonlijke voordeel om MSC v/d baan af te rijden. Zou Renault dan als team gestraft worden door uitsluiting van de volgende GP bv ?
Persoonlijk vind ik de straf belachelijk. Natuurlijk heeft MSC geen schoon verleden en ook dit ligt wel in z'n straatje dus de straf valt vanuit dat oogpunt wel te begrijpen maar de vraag of het een fout of bewust was kan niet worden beantwoord en dus is iemand onschuldig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:20 schreef sanger het volgende:
Ik snap die straf van Schumi in Monaco nog steeds niet. Niemand kan bewijzen dat het express ging ipv per ongeluk. Het argument dat hij ander remgedrag vertoonde wijst erop dat het ook een rijdersfoutje kan zijn geweest.
Zou het wel doodzonde vinden als dit seizoen op die manier ten einde zou komen en ik hoop van harte dat dan wel Renault dan wel Ferrari uitgesloten wordt van de volgende race als blijkt dat de een de ander bewust er uit gooit. Uiteraard bij Ferrari uitsluiting en een punt in minderingquote:Ik denk dat de door jou geschetste situatie precies is waar Ferrari bang voor is. Kijk maar hoe weinig ruimte Fisi liet in China. Als hij net even iets eerder had ingestuurd had hij Schumi zo van de baan gereden. Kan dan altijd zeggen dat het in zijn dode hoek was ofzow.
Op allemaal.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:43 schreef sanger het volgende:
Op alle RB's of alleen die van Ammermuller?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:32 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Spijkertje in de band van Alonso dus
Daar teken ik ook voor!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:06 schreef ForrestX het volgende:
is een normale spannende wedstrijd ook een optie??
Eigenlijk vind ik dat je er morgevroeg gewoon bij moet zijn Sally.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Daar teken ik ook voor!![]()
haai teammaatje!
Edit: hčhč, eindelijk weer helemaal 'bijgelezen'.....![]()
Dream on....quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:43 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat je er morgevroeg gewoon bij moet zijn Sally.
quote:Gedreven tot op het bot
Robert Doornbos: „Red Bull heeft keuze voor coureurs 2007 te vroeg gemaakt”
SUZUKA, zaterdag
Een heuse riksjarace door de straten van Tokio, avonden vol bowlinggeweld en kaartsessies waar voetballers op trainingskamp wat van kunnen opsteken. Zie hier het recept tegen verveling waaronder de Formule 1-coureurs de afgelopen dagen in het weinig vertier biedende Suzuka gebukt gingen. Smachtend naar echte actie begonnen Christijan Albers en Robert Doornbos vanmorgen vroeg (Nederlandse tijd) dan ook aan de beslissende kwalificatietraining voor de Grand Prix van Japan.
Tijdens de voornamelijk verregende eerste (vrije) trainingsdag kwam het Nederlandse Formule 1-duo – net als veel van hun collega’s – nauwelijks in actie. Het F1-veld streed meer tegen de verveling dan tegen de chronometers. „Wat een saaie bende”, klaagde Doornbos, wiens Japanse avontuur nog wel zo spetterend was begonnen: met een riksjarace door de straten van Tokio, waarbij hij Toro Rossopiloot Vitantonio Liuzzi de baas bleef. „Twee Japanse schonen in ons karretje en rennen maar”, aldus Doornbos, die de Red Bull-promotie goedlachs doorstond.
Iedereen binnen het Formule 1-wereldje is het erover eens dat Doornbos’ vuurdoop in de Red Bull-bolide, vorig weekeinde in Sjanghai, succesvol was. Na een spetterende kwalificatie (tiende), waarin hij zijn ervaren teamgenoot David Coulthard voorbleef, liet hij tijdens de race zien uit het juiste hout te zijn gesneden.
Eigenlijk is Doornbos zelf de enige die met gemengde gevoelens terugkijkt op zijn Chinese raceweekeinde. „Ik heb toch een bijsmaak overgehouden, want ik weet dat er veel meer in had gezeten als ik niet in de eerste ronde een aanvaring met Kubica had gehad. Daardoor moest ik de pitbox opzoeken voor een nieuwe voorvleugel en daarmee waren de kansen op een goede eindklassering meteen verkeken. Ik baal er nog steeds van.”
Het is tekenend voor de gedrevenheid van Doornbos, die weet dat de racekansen die hij tijdens de laatste drie grands prix van het seizoen krijgt van vitaal belang zijn. „Het is toch de beste manier om je in de kijker te rijden. Het kan geen toeval zijn dat verschillende teambazen me na de race in Sjanghai hebben gecomplimenteerd met mijn optreden”, aldus de Nederlander, die weet dat zijn eigen Red Bull-team voor komend seizoen geen racestoeltje voor hem beschikbaar heeft.
Coulthard en Webber zijn in 2007 de ’Rode Stieren’ en het is aan Doornbos hun het vuur na aan de schenen te leggen. „Het zijn allemaal psychologische spelletjes die wij als coureurs met elkaar spelen. ’Ik heb in ieder geval een stoeltje voor komend seizoen’, zei David in China nog plagend tegen me. ’En ik ben de man die vreselijk aan de poten van die stoel gaat zagen’, was mijn antwoord.” Op het rennerskwartier van Suzuka draait Doornbos er niet omheen: „Ik durf te stellen dat de teamleiding van Red Bull de keuze voor de 2007coureurs te vroeg heeft gemaakt. Ik heb Christian Horner (Red Bull-teambaas, red.) gevraagd wat er zou gebeuren als tijdens de laatste GP’s blijkt dat ik sneller ben dan David. ’Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn, heb ik een foute keuze gemaakt’, luidde zijn veelzeggende antwoord…”
Christijan Albers hoeft zich, met een kakelvers Spyker-contract in de zak van zijn raceoverall, geen zorgen te maken over de nabije toekomst. En ook de ’reprimande’ die de FIA hem na de race in Sjanghai gaf wegens het negeren van te veel blauwe vlaggen, baart hem geen zorgen. „We zijn niet meer in beroep gegaan tegen die beslissing, want daarmee jaag je de FIA alleen maar tegen je in het harnas. Ik denk niet dat ze me de komende races zwaar aanpakken”, aldus Albers, die door BMW-coureur Nick Heidfeld beschuldigd werd van hinderlijk rijden en daar zijn straf aan dankt. „Die Heidfeld is een enorme huiler, hij kan beter in een rood stringetje gaan beachvolleyballen.”
er zijn ook dingen die je niet wil inbeeldenquote:hij kan beter in een rood stringetje gaan beachvolleyballen
Laat Klien maar komen.quote:
* Spooky4u gaat dadelijk lekker terug naar bedquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:22 schreef flubub het volgende:
Buh..ik wil helemaal niet zo vroeg op zijn![]()
Het is dat ik moet werken, magoed nu kan ik wel de kwali ff zien![]()
ik kan me herinneren dat CA een motorprobleemhad, 25 km tekort kwm op het rechte stuk en nog een snellere kwali ronde reed dan TMquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:22 schreef Spooky4u het volgende:
Op een rechtstuk vol gas misschien.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
* Spooky4u gaat dadelijk lekker terug naar bed![]()
![]()
"Ga maar weer lekker slapen lieverd, ik kom zo"quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:24 schreef sanger het volgende:
[..]
jij mazelaar!
* heeft de pech dat mijnnet wakker wordt......
Werkt datquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:26 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
"Ga maar weer lekker slapen lieverd, ik kom zo"
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:29 schreef Spooky4u het volgende:
Geen idee of het bij jou werkt. kwestie van opvoeden denk ik.
Liuzzi komt ook nog een keer hoor.....quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:33 schreef Spooky4u het volgende:
met nieuwe banden moet die 3 tiende te doen zijn
tsja, nog steeds 10km verschil met 1. Barri.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:35 schreef sanger het volgende:
Wat opvalt is dat Albers wer vrij hoog in de APEX speedtrap staond net (turn 456) op de 6e plek
Laat hem ook kijken!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:39 schreef Spooky4u het volgende:
Shit.... mijn vriendin is opgevoed.... Nu Jordy nog... die is dus nu ook wakker...![]()
ff uit bed halen hoor
Waardig opvolger dus!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:45 schreef Spooky4u het volgende:
"OOOeeeeeeee, Auutttooooooooo" Big Smile
Medelijden met de mamaquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:48 schreef Spooky4u het volgende:
Zeker weten... we zullen ook nog wel een 2-mans pact gaan worden tegen Mama...![]()
Waarom laat je haar niet gewoon ook kijken?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:48 schreef Spooky4u het volgende:
Zeker weten... we zullen ook nog wel een 2-mans pact gaan worden tegen Mama...![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:50 schreef flubub het volgende:
[..]
Waarom laat je haar niet gewoon ook kijken?
Dan moet ik weer touw gaan zoeken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:50 schreef flubub het volgende:
[..]
Waarom laat je haar niet gewoon ook kijken?
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:51 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dan moet ik weer touw gaan zoeken.
Sorry?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Das niets voor vrouwen (behalve Sally dan).
Nu naar me werk, zie ik precies het einde niet, maar als ik nu niet wegga kom ik echt te laatquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:53 schreef Spooky4u het volgende:
[..]lul je daar maar eens uit sanger.
* checkt fotoboek...............schrikt................jij vrouw?quote:
Wij mannen kiezen voor het te laat komen hoorquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:54 schreef flubub het volgende:
[..]
Nu naar me werk, zie ik precies het einde niet, maar als ik nu niet wegga kom ik echt te laat![]()
Dan maar te laatquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:54 schreef flubub het volgende:
[..]
Nu naar me werk, zie ik precies het einde niet, maar als ik nu niet wegga kom ik echt te laat![]()
slijmbalquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:55 schreef sanger het volgende:
[..]
* checkt fotoboek...............schrikt................jij vrouw?![]()
F1 is ook voor vrouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Zo wil ik het ook zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:04 schreef sanger het volgende:
Massa - Alonso sportief
Schumi - Alonso in gevecht
Ja, waarom niet Schumacher? Als Massa er voor blijft kost 't 2 punten voor de Duitser.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:05 schreef sanger het volgende:
Ferrari stuurt Massa als haas weg, zoals ze ooit (dacht 97) deden met Irvine.
die zal nodig zijn...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:08 schreef sanger het volgende:
zal vanmiddag alvast een deeltje 2 klaar zetten ben ik bang
Doordat Schumi op een andere pitstop strategie zal staan dan. Hierdoor weet hij alsnog voor Massa te eindigen. Schumi 2 stops, Massa 3 stops......quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, waarom niet Schumacher? Als Massa er voor blijft kost 't 2 punten voor de Duitser.
Zeer mooi inderdaad. Had dit niet verwacht om eerlijk te zijn. Dus hopen dat Fernando 'Jankzak' Alonso morgen achter de Trulli-train komt te zitten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:17 schreef Bruce117 het volgende:
Mooi dat de Ferrari's op de eerste rij staan en de Toyota's als buffer hebben voor de Renaults.
en m er in zn enthousiasme/frustratie vol in peertquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:58 schreef ElmarO het volgende:
Zeer mooi inderdaad. Had dit niet verwacht om eerlijk te zijn. Dus hopen dat Fernando 'Jankzak' Alonso morgen achter de Trulli-train komt te zitten.![]()
Ik ben voor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:59 schreef FJD het volgende:
[..]
en m er in zn enthousiasme/frustratie vol in peert![]()
En dan zeggen ze nog wel dat die Japanse treinen zo op tijd rijden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:59 schreef dennistd het volgende:
Een Trulli-trein geeft je meer vertraging dan een NS-trein
Normaal wel ja, maar met een Italiaanse machinist nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En dan zeggen ze nog wel dat die Japanse treinen zo op tijd rijden.
Albers was tevreden over zichzelf ja. Mag 'ie? Daar had hij dan ook alle reden toe.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:19 schreef Bruce117 het volgende:
Albers![]()
![]()
Gedverdemme wat een vreselijk ventje.
Ja, je was niet slecht bezig vandaag, en ja het is zeker niet slecht dat je voor de beide Red Bull wagens staat.
Maar dat je dat in het interview zelf meerdere malen moet aanhalen.
quote:The other man to do a good job was Christijan Albers in his Spyker, who got out of Q1 and ended up 16th on the grid. He was helped, no doubt, by his Bridgestone tyres but Suzuka is a track that shows commitment on a stopwatch and Christijan looked very committed.
Uiteraard mag hij daar tevreden over zijn. En dat het geen slechte prestatie is, daar ben ik het zeker wel mee eens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:34 schreef roelofjan het volgende:
Het ideale scenario voor Ferrari, zelf de 1e startrij, en daarachter 2 Toyota's die het hele veld gaan ophouden...
[..]
Albers was tevreden over zichzelf ja. Mag 'ie? Daar had hij dan ook alle reden toe.
Hij was gewoon erg goed bezig, en slaat zo even een gat van 1,5 seconde naar z'n teamgenoot.
Hij heeft toch ook gelijk als hij zegt dat Suzuka een baan is waar de coureur een verschil kan maken?
Eens kijken wat grandprix.com over Albers zegt...
[..]
klopt, hij is wel flink arrogant zegquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:57 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Uiteraard mag hij daar tevreden over zijn. En dat het geen slechte prestatie is, daar ben ik het zeker wel mee eens.
Maar de manier waarop hij het in het interview overbrengt is naar mijn mening gewoon walgelijk.
Albersquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Christijan Albers rijdt z'n teamgenoot het snot voor de ogen. Hij kwalificeert zich in een mindere auto (want is de Red Bull dit weekend nu echt minder dan de Spyker MF1? Ik zie namelijk Monteiro wél 'gewoon' achter de Red Bulls staan!!!) voor een aantal 'betere' coureurs (althans, dat wordt vaak beweerd door velen). Mág hij daar even blij mee zijn? Mág hij van zichzelf zeggen een goede/topprestatie te hebben neergezet?
En wat betreft zijn woorden dat Suzuka het verschil maakt qua rijderscapaciteiten: Daar heeft 'ie toch ook gewoon 100% gelijk? Én hij is gewoon een goede coureur met veel talent (misschien zelfs wel een toekomstige wereldtopper) die veel uit z'n wagen kan halen. Mág hij dan niet zeggen dat hij hier eindelijk eens heeft kunnen laten zien wat 'ie in huis heeft?
Betreffende het 'beste Nederlander' zijn.. Die hele vete wordt volgens mij, voorzover ik 'm überhaupt al gevolgd heb, toch voornamelijk opgeblazen door het Doornbos-kamp. Albers wil gewoon van iedereen winnen, 'Nederlander' of niet. Lijkt mij een gezonde instelling voor een coureur die de top wenst te bereiken.
Echt, dat velen hier Albers niet lief vinden, allemaal zelf weten.. Dat Doornbos (of een willekeurige andere coureur) in jullie opinie veel leuker, beter, charmanter of liever is.. Prima!
Maar hou eens op met dat zielige 'anti'-gedoe.. Zo erg overdreven, arrogant ķf over-the-top was dit interview (en is de coureur Christijan Albers) namelijk helemaal niet!
Hopelijk kunnen morgen beide Nederlanders laten zien wat ze in huis hebben! Mocht er een top10 of zelfs puntenklassering inzitten, dan zal ik voor beide even hard juichen!![]()
Voorbeschouwing 06:00u, race 07:00u, TellSell 09:00u (oid)quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:47 schreef FJD het volgende:
Ik moet toch vroeg opstaan en of dat nu 8u of 7u is maakt ook geen zak meer uit
Het begint toch wel pas om 7u he? Dat ik niet te laat inschakel
En dan moet ik toch wel lachen als ik dan lees dat Ferrari roept dat ze een eerlijke titelstrijd willen voeren.quote:Briatore noemt Massa 'een klein kind'
07 oktober 2006
Renault-teambaas Flavio Briatore heeft flink uitgehaald naar Ferrari-coureur Felipe Massa. Volgens Briatore heeft de Braziliaan met opzet Fernando Alonso gehinderd tijdens het laatste deel van de kwalificatie.
Briatore zei tegenover ITV: "Massa is iemand die dit soort dingen nou eenmaal doet. Massa is een klein kind, zowel letterlijk als figuurlijk."
In de kwalificatie voor de Italiaanse Grand Prix werd Alonso nog bestraft voor het ophouden van Massa. Briatore verwacht niet dat Massa dit keer bestraft wordt. "Felipe reed voor Alonso. Hij ging op zijn remmen staan en alles. We zullen dit aankaarten bij Charlie (Whiting, wedstrijdleider), maar er gebeurt toch niets."
Bron: F1 Racing
Dat bericht geloofde je hopelijk toch niet, he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:50 schreef -Hans- het volgende:
[..]
En dan moet ik toch wel lachen als ik dan lees dat Ferrari roept dat ze een eerlijke titelstrijd willen voeren.
Ik heb de kwali niet gezien maar de vraag is natuurlijk of het uberhaupt waar is, je neemt het nml. al voor waar aan en refereert dan aan de eerlijke titelstrijd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:50 schreef -Hans- het volgende:
En dan moet ik toch wel lachen als ik dan lees dat Ferrari roept dat ze een eerlijke titelstrijd willen voeren.
* -Hans- hoopt op een keiharde 1 - 2 voor Renault, maar het is dan wel te hopen dat de Michelin banden beter presteren tijdens de long-runs.
Nouja, ik ben alweer thuis en heb de rest opgenomen, dus ik heb alsnog alles wel kunnen zienquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 07:55 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Wij mannen kiezen voor het te laat komen hoor
Ja ey, 6 hč, en wel de 6 belangrijkste van de hele kwaliquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:27 schreef Spooky4u het volgende:
de rest??? dat was nog 3 minuten.
Een vos verleerd nou eenmaal niet zijn streken, en toen ik het bericht las had ik er al zo mijn twijfels over.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:53 schreef ElmarO het volgende:
Dat bericht geloofde je hopelijk toch niet, he.Daar geloofde ik als Ferrari-fan zijnde al niks van. Hoe naīef dachten ze wel niet dat we waren?
De herhaling begint over 10 minuten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik heb de kwali niet gezien maar de vraag is natuurlijk of het uberhaupt waar is, je neemt het nml. al voor waar aan en refereert dan aan de eerlijke titelstrijd.
Maar goed ik heb de kwali niet gezien dus misschien is het wel echt zo
Ze zullen bij Renault nu helemaal pist-off zijn.quote:Massa not penalised at Suzuka
Saturday 7 Oktober at 13:49 : Renault officials spoke to the FIA's Charlie Whiting after qualifying at Suzuka, but the race director reportedly told the French team that Felipe Massa would not be penalised for impeding Fernando Alonso.
The incident occurred in the initial stages of final qualifying, where blue flags are not shown to slower cars because the top ten runners usually spend the first minutes 'burning' fuel rather than sprinting for fast times.
bron
Nopequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:41 schreef Spooky4u het volgende:
en je was niet 6 min te vroeg op je werk?
Ik vind hem daarom juist coolquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:54 schreef twi het volgende:
Ik kijk nu de herhaling. Dat interviewtje met Albers is dus precies waarom iedereen zo'n gigantische schijthekel aan dat pisventje heeft
Onterecht. Vooral het laatste zinnetje in het bericht:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:59 schreef -Hans- het volgende:
Ze zullen bij Renault nu helemaal pist-off zijn.![]()
![]()
Massa heeft Alonso toch opgehouden dus dat is ook niet netjes, er straf voor geven vind ik ook overdreven, maar ze hadden Alonso in Monza ook niet moeten straffen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Onterecht. Vooral het laatste zinnetje in het bericht:
The incident occurred in the initial stages of final qualifying, where blue flags are not shown to slower cars because the top ten runners usually spend the first minutes 'burning' fuel rather than sprinting for fast times.
In 15 ronden verbranden ze nog zoveel benzine dat Alonso in de eerste paar ronden toch geen snelste ronde neer had kunnen zetten. Het protest van Renault is dus niets meer dan het proberen Massa naar achteren te plaatsen en is niet erg netjes te noemen. Natuurlijk is zoals ik al zei in liefde en oorlog alles geoorloofd maar dat neemt niet weg dat dit niet netjes is
nee tuurlijk niet Massa = ferrari en ferrari wordt nooit gestraft door de FIA de FIA is net zo corrupt als Ferrariquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:59 schreef -Hans- het volgende:
[..]
De herhaling begint over 10 minuten.![]()
Ik lees trouwens net dat Massa niet bestraft zal worden.
[..]
Ze zullen bij Renault nu helemaal pist-off zijn.![]()
![]()
Doe toch eens niet zo zielig man.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:11 schreef WEST het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet Massa = ferrari en ferrari wordt nooit gestraft door de FIA de FIA is net zo corrupt als Ferrari
geef eerst maar een link danquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:12 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Doe toch eens niet zo zielig man.
Lees even waarom hij niet gestraft word voordat je gelijk weer zo dom begint te blaten.
Pagina 6, dit topicquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:20 schreef WEST het volgende:
[..]
geef eerst maar een link dan![]()
een NL link, ik heb geen zin in vertaal werk na het nodige bier
die van mij loopt tot 3quote:
idd. Heb de beelden gezien en het is niets meer en minder dan een psychologisch spelletje. Maar ja, eigenlijk was dit net zo triest als de Monza affaire..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Onterecht. Vooral het laatste zinnetje in het bericht:
De letter F in FIA staat ook voor Ferrari.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:11 schreef WEST het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet Massa = ferrari en ferrari wordt nooit gestraft door de FIA de FIA is net zo corrupt als Ferrari
juist ik kijk later op de avond wel ff, ben nu niet in staatquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:30 schreef -Hans- het volgende:
[..]
De letter F in FIA staat ook voor Ferrari.
You GO girl!!!quote:
Eh........................quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:49 schreef sanger het volgende:
Ben je er morgenochtond wel Sally?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |