Oh jawel hoor, lees de laatste regel maar voordat je je eigen tekst toevoegdequote:Op donderdag 28 september 2006 19:57 schreef sararaats het volgende:
is er geen snelle manier?
Heel even was Sara er mee aan het knutselenquote:Op donderdag 28 september 2006 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie het prima![]()
Ligt het aan de flitsverbinding Fles?
Dat is zelfs de enige manier om grote OPs als deze aan te passen, bugje in de forumsoftware oid. Goede actie dus.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:26 schreef sararaats het volgende:
ik maakte het bericht even korter voor ik de OP terugzette
zo kreeg ik wel een nette verbinding
quote:Op donderdag 28 september 2006 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
bugje in de forumsoftware oid.
Lucifer is niet vies van een vuurtjequote:Op donderdag 28 september 2006 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu steekt de rode duivel in je icon in de fik
ow?quote:Op donderdag 28 september 2006 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lucifer is niet vies van een vuurtje![]()
Heb je de tips van het weekend al gelezenquote:Op donderdag 28 september 2006 23:54 schreef the_disheaver het volgende:
hoi. Ik ga morgen en zondag treinen, maar neem geen camera mee.
naja, misschien wel, maar zal geen foto's maken van domme koplopers![]()
Nee? Gaan ze de doorloopkoppen weer openzagen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Zooo... iemand meer nieuws over de verbouwing van de Koplopers?
een insider misschien?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Zooo... iemand meer nieuws over de verbouwing van de Koplopers?
quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
¤ 30,40, 2 maanden geldig.
klik en dan eerst onderaan het Engelse vlaggetje klikken, tenzij je vloeiend Tsjechisch spreekt, dat kan natuurlijk
Nebojte kluci hned se ¸enit nebudu, mo¸ná s druhým děckem. Jsem soukromník a tak bych svoje dluhy navalil i na man¸elku a to té odvá¸né dívčině nemů¸u udělatquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
¤ 30,40, 2 maanden geldig.
klik en dan eerst onderaan het Engelse vlaggetje klikken, tenzij je vloeiend Tsjechisch spreekt, dat kan natuurlijk
Een stoomtrein? Dan weten die arme mensen ook niet wat hun overkomt, een sprong van 100 jaar in de toekomst, die zijn de wadloper natuurlijk gewend.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:36 schreef Remzz het volgende:
Morgen is Almelo - Marienberg trouwens gratis wegens het 100 jarige bestaan van het lijntje10 ritten worden gereden met een stoomtrein.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een stoomtrein? Dan weten die arme mensen ook niet wat hun overkomt, een sprong van 100 jaar in de toekomst, die zijn de wadloper Veen Express natuurlijk gewend.
jaaah jaaah?quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Nieuwste foto voor mn Dockumer Lokaelstje verzameling
neenquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zeg dan DH1, als je toch de ohihkneus uit wilt hangen
Ja, sorry, ik was te laat, het spoor was al wegquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jaaah jaaah?
t zal aan mij liggen ?
quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, sorry, ik was te laat, het spoor was al weg
Nee. Dit is een van de weinige stukken op het traject waar het spoor daadwerkelijk weg is. 1 meter achter me lag er spoor, en op het punt waar op de foto de horizon is, is er ook nog rails, en zelfs een spoorbrugquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]!
was dat nog niet weggeroest / verrot dan?!
Doe datquote:Op zaterdag 30 september 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's!
Moet ook maar binnenkort weer eens foto's maken
Dat is toch zondag?quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:36 schreef Remzz het volgende:
Morgen is Almelo - Marienberg trouwens gratis wegens het 100 jarige bestaan van het lijntje10 ritten worden gereden met een stoomtrein.
ik vandaag gedaan.quote:Op zaterdag 30 september 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga morgen maar weer eens een ritje maken met de trein
Dinsdag denk ik, net even voor school aanquote:
Klopt was gister nog het geval inderdaadquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:25 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dinsdag denk ik, net even voor school aan
Staan er ook weer een aantal treinen Geen Dienst in Groningen
Het valt mij ook op, dat er in de stoptreinen naar Zwolle (vanuit Groningen) mat 64 zit, en ook ICM :S
Dat is een goede zaakquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:12 schreef Alexxxxx het volgende:
en ik heb stoomlocomotieven die zonder spoor kunnen op de foto gezet, trouwens
Vandaag zag ik in Somda ook weer mat'64 in de 9100 zittenquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Klopt was gister nog het geval inderdaad
Ja, werkzaamheden tussen Ht en Nm dit weekend begreep ikquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Heeft hier iemand enig idee waarom ze het mini rangeer-opstelterrein bij dat PTT gebouw op Den Bosch CS aan het volplempen zijn met volgeladen grindwagons? Moet er daar in de buurt rails opnieuw "beballast" worden ofzo?
Het begon woensdag met 1 rits wagons en gisteren stonden het hele terrein vol met RailPro wagons.
Van deze dus: [afbeelding]
puike platenquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh ja, de stoomlocomotieven zonder spoor
[afbeelding]
[afbeelding]
meer
Daar rijden nu toch al diesels? Gaan die dan weg?quote:Op zondag 1 oktober 2006 15:09 schreef verzameldirk het volgende:
van Sneek naar Staveren met stoom.
die diesels wel jaquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar rijden nu toch al diesels? Gaan die dan weg?
Hm ja, maar in plaats van een stapje vooruit met de GTW's gaan ze terug naar de vorige eeuw. Zo wordt het nooit wat met die Friezen natuurlijk...quote:
Ah, men heeft contact met prorail op hetzelfde intellectuele niveau zie ikquote:tweehinderd vrijkaartenjes.
Hela! Dat is een Zwitser! Volgens mij stond dat ding daarnet ergens op de Betuweroute langs de A15 (ergens richting Tiel/Nijmegen)!quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste GTW "live" gezien
[afbeelding]
Ze waren ermee aan het shunten op Arnhem
Preciesquote:
Ja, poepig!quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies
Hebben ze voor mij gedaan om vast in de stemming te komen voor volgende weekLief hè?
helaas voor jou is het geen GTWquote:Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste GTW "live" gezien
[afbeelding]
Ze waren ermee aan het shunten op Arnhem
Vanaf vorige week moeten er elke week 2 verse treinstellen geleverd worden. Vanaf 24Okt gaan de eerste rijden. Volgens mij hebben ze er 43 besteld dus het moet z'n 21 weken duren voordat ze er allemaal zijn...quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:27 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand trouwens wat het plan is qua snelheid van vervanging van de wadlopers?
Ik bedoel wanneer zijn alle GTW's afgeleverd en wanneer zijn alle wadlopers weg.![]()
Oh joh, zal mij het bommenquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:41 schreef thatsme het volgende:
helaas voor jou is het geen GTW. Het is het type Flirt van Stadler. De GTW heeft een motorwagen en de Flirt niet, bij de Flirt zitten de motoren achter de cabines... (daarom zijn daar ook geen raampjes)
Dan is zelfs een Plan V een GTW!quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh joh, zal mij het bommenHij ziet eruit als een GTW, en strikt genomen IS het natuurlijk net zo zeer een Gelenk Trieb Wagen als de GTW
Is dat niet zo dan?quote:
Exact!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan?
En een Plan T en een U en DE2, DH2, de 5baks mat46 stellen van vroegah... Maar ook ICM.
EIgenlijk alles wat we onder DMU of EMU verstaan, met uitzondering van de 1-wagenstellen, die missen het Gelenk-elementMaar TriebWagen blijven het
dan vind ik het wel raar dat je dan gisteren pas je eerste zagquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan?
En een Plan T en een U en DE2, DH2, de 5baks mat46 stellen van vroegah... Maar ook ICM.
EIgenlijk alles wat we onder DMU of EMU verstaan, met uitzondering van de 1-wagenstellen, die missen het Gelenk-elementMaar TriebWagen blijven het
Sneltrein van 08.13 was al vervallen...quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag op Leeuwarden - Groningen weer enkele opvallende dingen gezien. De sneltrein van 9.14 uur naar Groningen werd gereden door de 3113 en 3118. In Buitenpost kwamen we de verlate 8.50 trein tegen gelijk gevolgd door de daardoor te late sneltrein vanuit Groningen welke door 2 DM'90 gereden werd ipv 1 stel. Op Groningen stonden ook nog 2 stel DM'90. De trein van 9.50 uur uit Groningen bestond uit de 3118, 3113, 3222 en 3103. De stellen die de sneltrein gereden hadden, gingen dus gelijk weer terug naar Leeuwarden met +5.
Was wel grappig, vet veel mensen ineens uit die trein, en ik liep daar tusseninquote:Op maandag 2 oktober 2006 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las het vanochtend op somda. En had zelf al een vermoeden, toen ik in Groningen om 9.50 2 DM'90 zag staan op perron 3 en er om 9 uur in Leeuwarden geen DM'90 te bekennen was, zeker toen de 8.20 stoptrein voller dan normaal Leeuwarden binnenkwam.
Overigens is opvallend dat niemand de laatste dagen de GTW's van Arriva gespot heeft. Zouden ze bij Voith binnen staan?
Ik heb ze de laatste week ook niet meer gezienquote:Op maandag 2 oktober 2006 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens is opvallend dat niemand de laatste dagen de GTW's van Arriva gespot heeft. Zouden ze bij Voith binnen staan?
De 8.51 uit Groningen had minstens +15, zodat de 9.14 uit Leeuwarden, waar ik dus in zat, deze in Buitenpost kruiste. Er gelijk achteraan reden nog 2 DM'90. Die de bijna lege sneltrein vormden. De 9.20 uit Groningen reed wel op tijd. In Groningen stonden op 3a 2 DM'90. Wel los van elkaar overigens. Aangezien mijn trein enkele minuten te laat binnenkwam in Groningen en de 2 DH1'tjes gelijk terug naar Leeuwarden gingen samen met de 9.51, vertrok deze met +5.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:45 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was wel grappig, vet veel mensen ineens uit die trein, en ik liep daar tussenin
Die 2 waren de 3446 (V) en de 3449 (A) zeker in Groningen?
Ik heb ze niet gezien eerlijk gezegd (toen ik een rondje station deed)
Duisburg - Krefeld - Klevequote:Op maandag 2 oktober 2006 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Vet Vet
Die BR628 op welk traject reed ie ?
Ja, baanvaksnelheid is daar 160 voor de Thalys, en die gele lijnen betekenen dat je uit de buurt moet blijven. Dat geldt volgens mij tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve. Zug-chef weet wel een topic op OHIH te vinden waar dat precies in staat, maar ik ga nu slapenquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:04 schreef Fixers het volgende:
Even een simpel vraagje: Die groene driehoekige bordjesgeven toch de maximale snelheid aan? 4=40km/h, 8=80km/h 12=120km/h etc... Ik heb tussen leiden en schiphol ook 16 zien staan, maar ik dacht dat 140 de maximale snelheid is op het nederlandse spoor? Heeft die gele belijning op de perrons van Nieuw vennep en een paar van de haagse stations hier ook mee te maken?
Volgens mij heeft de Thalys systemen aan boord om om te kunnen gaan met:quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 06:34 schreef Wadloper het volgende:
Heeft de Thalys ook ATB aan boord dan?
En hoeveel systemen voor de snelheden heeft ie totaal aan boord?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | gtw2/8 27*185= 4995 ------------------- 7011 dh1 11*48= 528 dh1 6 *61= 366 dh2 14*136= 1904 dh2 17*150= 2550 dm90 4*151= 604 ---------------- 5952 |
Er stoppen er 3 reguliere treinen per werkdag, meer nietquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Leeuwarden Achter de Hoven
Heerenveen Ijsstadionquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Almere Strand
dat is het wel zo'n beetje
Hmmm DAT ziet er best GEYL uitquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
http://www.trainstorm.nl/01001nl.htm
Deel 1 en 2 zijn geweldige dvdtjes, veel MAT 54![]()
* Ou-Tannu loert nu deel 2 jah B)quote:
Staat niet eensch een bordjequote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er stoppen er 3 reguliere treinen per werkdag, meer niet![]()
Dat is een niet bestaand station. Dit station wordt zo nu en dan voor het openluchttheater opgebouwd. Het gaat om permanente stations die niet regulier aangedaan worden in de dienst. Jorwerd valt hier niet onder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Jorwerd
En toch is t een regulier stationquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Heb het station idd niet op de spoorkaart gezien.
Niets zo permanent als een tijdelijke oplossing. En omgekeerd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
permanente stations
Was Visvliet permanent? Simpelveld? Laren-Almen?
Of bijvoorbeeld Houten? 1839-1868 niet, 1868-1935 wel, 1935-1982 niet, 1982-2006 wel
Simpelveld wel, tot '92quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
permanente stations
Was Visvliet permanent? Simpelveld? Laren-Almen?
Of bijvoorbeeld Houten? 1839-1868 niet, 1868-1935 wel, 1935-1982 niet, 1982-2006 wel
Ga jij eens naar www.spoorzoeker.nl, kan je ook lachenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles joh, ga ns naar www.stationsweb.nl daar kom je helemaal van klaar als een klontje
nee niet helemaal, want er stopt dus WEL een trein op basis van deze dienstregelingquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een station waar op dit moment door een trein in reguliere dienst gestopt kan worden, maar waar dit op dit moment op basis van de bestaande dienstregeling niet gebeurt.
Zo beter?
Wagentjes wel, maar locjes doen moeilijk. Op een digitale baan staat een constante spanning (bij Märklin iets vban 18V), en dat betekent dat analoge treinen niet meer te regelen zijn, en alleen maar rondscheuren.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan je op een digitale modelbaan ook met wagentjes en locjes van een analoogsoort rijden?
Op de modelspoorsites kom ik veelvuldig tegen dat mensen zelf decoders plaatsen. Kan dat niet bij analoge treinen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wagentjes wel, maar locjes doen moeilijk. Op een digitale baan staat een constante spanning (bij Märklin iets vban 18V), en dat betekent dat analoge treinen niet meer te regelen zijn, en alleen maar rondscheuren.
de meeste modeltreinen belanden op een los stukje rails in de vitrinekast, kopen dat ding, je krijgt spijt als je m laat liggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Kut
Dus ik kan niet zomaar vast wat leuke dingetjes kopen voordat ik echt een keuze voor analoog of digitaal gemaakt heb? Digitaal is duuuuuurEN ik heb een heel leuk sikje
gezien voor < 100 euri, maar die kan ik dus niet zomaar kopen
Ja natuurlijk kun je ze ombouwenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Op de modelspoorsites kom ik veelvuldig tegen dat mensen zelf decoders plaatsen. Kan dat niet bij analoge treinen?
Ik dacht namelijk dat die decoder er juist voor zorgt dat een analoge loc op digitaal kan.
ik stuurde altijd een sms, kost 1 euro 30 ofzo voor 15 minquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:24 schreef Remzz het volgende:
Ff iets heel anders, heeft iemand enig idee hoeduur dat draadloos internet op het station is? Dus voor hoeveel je z'n kraskaart koopt?
Ah dat kan dus ook dan kijk ik daar wel ff naarquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik stuurde altijd een sms, kost 1 euro 30 ofzo voor 15 min
werkt simpel,quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:30 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ah dat kan dus ook dan kijk ik daar wel ff naar
Maar dat is eenmalig en zonder reconnecten geloof ik. Kan je beter een kraskaart halen, daar kan je zovaak mee inloggen als je wil, dus ook ff 1 minuut inloggen, mail checken, en weer uitloggen... Echt veel idealer imoquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
werkt simpel,
je verbind gewoon met het netwerk, je opent je browser en krijgt vanzelf de login pagina, dan laat je een sms sturen ( kan soms ff duren dus als je 5 min maar hebt schiet t nie op ) en dan mag je 15 min internetten
15 min unlimited d8 ikquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen dataverkeerlimiet of zo? Gewoon 15 minuten?
Wel relaxt eigenlijk, veel langer heb je toch niet nodig meestal. Even mail checken, wat josti's bannen, zo gepiept
http://portal.hotspotsvan(...)info/paymethods.aspxquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:24 schreef Remzz het volgende:
Ff iets heel anders, heeft iemand enig idee hoeduur dat draadloos internet op het station is? Dus voor hoeveel je z'n kraskaart koopt?
Het is trouwens 10 euro voor 100 minuten...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:35 schreef Remzz het volgende:
Ah okee bedankt allebei
10 euro vind ik dan wel weer duur
Topquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
http://portal.hotspotsvan(...)info/paymethods.aspx
Aste.
Sikjes zijn kewl.
Vooral de gele met een kraan achterop.
Nee, wel postbussenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze in Zwitserland ook draadloos internet op stations en zo?
In mindere mate ook in Oostenrijk en Beieren ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is toch in Oostenrijk ?
Leuke pagina! Je moet wel zeker weten dat zo'n N-decoder genoeg vermogen kan leveren.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef bleiblei het volgende:
En voor de Sik vs. digitaal: http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_d3.htm
Das ook weer relatief,quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuke pagina! Je moet wel zeker weten dat zo'n N-decoder genoeg vermogen kan leveren.
Aaaaahquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef bleiblei het volgende:
En voor de Sik vs. digitaal: http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_d3.htm
Is 't daar goedkoper dan Houten?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga iig wel even naar Eurospoor eind deze maand dus, even leuk wat rollend materieel tegen scherpe beursprijzen aanschaffen
Kan datquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:55 schreef Wadloper het volgende:
Foto's van 3 oktober 2006:
[[url=http://img134.imagevenue.com/loc396/th_84350_IMG_0824_122_396lo.jpg]afbeelding][/URL]
DM'90 3446 zit gekoppeld aan de 3118 en de 3104
Er is zowel een mechanische als electrische koppeling. De computer in de DM'90 weet wanneer er DH materieel aangehangen wordt. Dan wordt de maximum snelheid en nog een aantal andere dingen automatisch aangepast. Alles werkt verder gewoon. Het sluiten van de deuren kan vanaf 1 plaats gedaan worden. Ook de motoren werken samen. Het is alleen een apart gezicht.quote:
Wie ben jij trouwens op Somda? Daar zei een gebruiker gister ook dat ie de 3446, 3118 en 3104 op de foto had gezet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:55 schreef Wadloper het volgende:
Foto's van 3 oktober 2006:
[[url=http://img147.imagevenue.com/loc367/th_84330_IMG_0743_122_367lo.jpg]afbeelding][/URL]
Wadloper 3213 als stoptrein naar Nieuweschans
[[url=http://img134.imagevenue.com/loc553/th_84336_IMG_0780_122_553lo.jpg]afbeelding][/URL]
DH-1 3108 staat Geen Dienst in Groningen. Daarbij ook de 3222
[[url=http://img140.imagevenue.com/loc593/th_84572_IMG_0797_122_593lo.jpg]afbeelding][/URL]
DH-2 3221 staat Geen Dienst op het schoonmaak spoor
[[url=http://img134.imagevenue.com/loc396/th_84350_IMG_0824_122_396lo.jpg]afbeelding][/URL]
DM'90 3446 zit gekoppeld aan de 3118 en de 3104
[[url=http://img104.imagevenue.com/loc587/th_84357_IMG_0838_122_587lo.jpg]afbeelding][/URL]
DH-2 3212 en ICM 4244 naast elkaar
Cool ik ookquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga iig wel even naar Eurospoor eind deze maand dus, even leuk wat rollend materieel tegen scherpe beursprijzen aanschaffen
Ik heb bij deze combinaties wel vaker de mcn gehoord, dus het gebeurt lang niet altijd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Máár, de koppeldozen (waar de elektrische verbinding onderling doorgaat, zodat je de bijvoorbeeld de omroep ook in de andere treinstellen hoort) moeten dacht ik wel afgesloten worden
@Peterselieman:
Jep, op Somda ben ik Salieri
Bieslookmeisje?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Naar mijn nick op somda kun je wel raden![]()
Eens in de zoveel tijd wordt er in een hal in Houten een grote modelspoorbeurs gehouden.quote:
Roflquote:
Zal wel in het Euretco Expo Center zijnquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd wordt er in een hal in Houten een grote modelspoorbeurs gehouden.
Ik had er nog eentje in de aanbieding, maar die is helaas gesneuveldquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:56 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Rofl
Andere verzonnen naam ook rofl
Ik denk peterselie (mag ik de koelkast morgen ontvangen, na 5en?)
Hersenloze debielen, die amerikanenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik had er nog eentje in de aanbieding, maar die is helaas gesneuveld![]()
http://youtube.com/watch?v=eYO0mZEK04Q
Ah okee, het ziet er idd heel apart uitquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zowel een mechanische als electrische koppeling. De computer in de DM'90 weet wanneer er DH materieel aangehangen wordt. Dan wordt de maximum snelheid en nog een aantal andere dingen automatisch aangepast. Alles werkt verder gewoon. Het sluiten van de deuren kan vanaf 1 plaats gedaan worden. Ook de motoren werken samen. Het is alleen een apart gezicht.
Daar is het inderdaad. Dit is de site: http://www.modelspoorbeurs.nl/.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel in het Euretco Expo Center zijn
Maar wat voor beurs dan? Is daar een site van?
kenker, dan ben ik op vakantie aan het gaanquote:
Heb je nou al een oostblokbarrels topic geopend met je dikke snavel?quote:
Neequote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je nou al een oostblokbarrels topic geopend met je dikke snavel?
Maaslander...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat er op de maaslijn het komende jaar ook met DH'tjes gereden gaat worden. Vanaf december 2007 zullen deze samen met de DM90 vervangen worden door 16 GTW's.
Moeten ze alleen wel de wadlopers hernoemen. Maasloper is wel een goede naam![]()
Helemaal niks, ze mogen in de rest van nederland best weten waar het geld in dit land vandaan komt.... Van onder het wad vandaan dus.... Wadloper blijven!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef Peterselieman het volgende:Moeten ze alleen wel de wadlopers hernoemen. Maasloper is wel een goede naam![]()
maaslijn? waar is da?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat er op de maaslijn het komende jaar ook met DH'tjes gereden gaat worden. Vanaf december 2007 zullen deze samen met de DM90 vervangen worden door 16 GTW's.
Moeten ze alleen wel de wadlopers hernoemen. Maasloper is wel een goede naam![]()
ooh!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
De maaslijn is de lijn tussen Nijmegen en Venlo
aah zou net zeggen, NS wil die DHtjes wel graag kwijt :-)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Veolia gaat er vanaf 10 december de diensten overnemen voor de komende 10 jaar.
Gisteren op Zuid WTC in spits.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:10 schreef Dichterbijer het volgende:
Gisteren een aparte waarneming op de lijn Amsterdam - Amersfoort...
Normaal rijden er dubbeldekkers...maar nu stond er opeens een 9 stels ICM te wachten... beetje apart gevoel
Sommige mensen stonden nog te twijfelen of ze zouden instappen...of dit wel de goede trein was
Gisteren waren er in Nederland nogal wat problemen op het spoor, mede veroorzaakt door een werktrein die nogal wat vernield had rond Utrecht, waardoor daar in een deel van de ochtend geen treinverkeer mogelijk was in sommige richtingen. Dit veroorzaakt de nodige logistieke problemen, waardoor sommige treinen te lang zijn en andere tekort. Ook is het materieel dat in treinen ingezet wordt dan anders dan gebruikelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gisteren op Zuid WTC in spits.
Stoptrein naar Utrecht komt, is een IRM van 4 bakken.
Iedereen rent er heen in de veronderstelling dat de Intercity naar Ehv te vroeg is.
Bleek dus niet zo te zijn. Komt er 5 min later de intercity, is het een koploper van 4 bakken.
Normaal zetten ze een IRM van 3 treinstellen a 3 bakken in (ofzo) of een ICM die flink lang is.
Idioten bij de planning.
Lekker door zo'n saaie tunnel...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Zometeen naar amsterdam centraal, tijd geleden, hopelijk langs schiphol mooie aanvoer route![]()
I knew that... Smorgens heb ik ook 3 uur gedaan om van Eindhoven in Zuid WTC te komen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gisteren waren er in Nederland nogal wat problemen op het spoor, mede veroorzaakt door een werktrein die nogal wat vernield had rond Utrecht, waardoor daar in een deel van de ochtend geen treinverkeer mogelijk was in sommige richtingen. Dit veroorzaakt de nodige logistieke problemen, waardoor sommige treinen te lang zijn en andere tekort. Ook is het materieel dat in treinen ingezet wordt dan anders dan gebruikelijk.
Nou, probeer dan maar eens om van Winschoten naar Valkenburg te komen om maar eens wat te noemen. 5:21 uur.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Overdag zijn treinen relatief leeg dus kan je makkelijk heen en weer schuiven om het materiaal netjes op de plek waar het hoort te krijgen. Max treinreistijd in NL (zonder vertraging enzo) is 3 uur, dus....
Dan nog heb je in 8 uur tijd genoeg om ff een treinstel dat in Winschoten staat in Valkenburg neer te zettenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:25 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Nou, probeer dan maar eens om van Winschoten naar Valkenburg te komen om maar eens wat te noemen. 5:21 uur.
Uit welke Donald Duck komt dit vandaan?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:21 schreef bleiblei het volgende:
Max treinreistijd in NL (zonder vertraging enzo) is 3 uur, dus....
"Nieuwer" is niet zomaar "beter" hoorquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:58 schreef SEMTEX het volgende:
Ik lees helaas in de OP dat de mat64's (die o.a. elke ochtend op mijn traject richting Eindhoven rijden en elke ochtend stampvol zitten) pas in 2008 worden vervangen. En dna ben ik al afgestudeerd.
Als ze volgas van Winschoten naar Valkenburg rijden halen ze dat wel hoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uit welke Donald Duck komt dit vandaan?
ja, aangenomenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:40 schreef bleiblei het volgende:
Het moet iig niet te moeilijk zijn om ff efficient met materiaal te schuiven overdag als er in Eindhoven 20 ICM bakken staan, in Rotterdam 4 en in Groningen 30.
En okee, 3 uur is wat krap, maar over de hele dag moeten ze een heel eind kunnen komen.
En let wel, ik heb het niet over reistijd als passagier zijnde.
Wel over reistijd als wagon of loc als de NS graag wil.
Koppelenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:18 schreef Willy84 het volgende:
http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=101
Leuk filmpje over de trein van Nijmegen naar Amsterdam![]()
Als je Rotterdam gewend bent is dat misschien mooi!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:07 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
aan de kant van amsterdam wtc is dat mooie stuk, met snelweg en metro langs het spoor![]()
tssk!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
nog een paar dagen, en dan POST ik niet eens meer, laat staan foto's
Zit je op een plek zonder enige mogelijkheid tot Fok!ken?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
nog een paar dagen, en dan POST ik niet eens meer, laat staan foto's
Wat een heerlijke gedachte he?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zit je op een plek zonder enige mogelijkheid tot Fok!ken?
Kan ik die topics tenminste weer een keer bijhouden als ik een keer een weekend weg ben!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat een heerlijke gedachte he?Een Fok zonder Fles
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat een heerlijke gedachte he?Een Fok zonder Fles
Wat ben je weer vleiend bezig!quote:
Een grap is leuk, maar ER ZIJN VERDOMME GRENZEN MIEDEMAquote:
alleen voor volgende week staan ritten geplant, echter niet naar RAI/WTCquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik zag vandaag tussen RAI en WTC de groene museum(?) MAT54(?) rijden.
Staat dat ding niet standaard daar ergens in de buurt? Op de Watergraafsmeer of zo?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen voor volgende week staan ritten geplant, echter niet naar RAI/WTC
Nee, de 766 staat standaard op Amf Bokkeduinenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Staat dat ding niet standaard daar ergens in de buurt? Op de Watergraafsmeer of zo?
klopt!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, de 766 staat standaard op Amf Bokkeduinen
de 766 is de enige rijdende MAT 54 nog d8 ik?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:18 schreef bleiblei het volgende:
Dat staat toch live in verbinding met satellieten enzo?
Maar iig, er rijden niet veel Groene MAT54's rond, en ik kan me niet voorstellen dat ik spoken zie.
ROFL!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt Google Earth niet eens live geupdate als een trein ergens anders heen gaat joh? Wat een boutpakket zeg
Je gelooft het ECHT he?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:18 schreef bleiblei het volgende:
Dat staat toch live in verbinding met satellieten enzo?
Klopt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 766 is de enige rijdende MAT 54 nog d8 ik?
Het was een "hondekop" met vierkante raampjes voor/achter.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt.
Enige verwarring is eventueel mogelijk met de 419, die is ook groen en ook een hondekop te noemen (bleiblei was niet helemaal zeker van de kwalificatie Mat54). Dat is een Plan V die normaal gesproken in de spoorkuil in Arnhem staat
Die met 4 bakken zeg maarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het was een "hondekop" met vierkante raampjes voor/achter.
Bij een Plan V lopen ze naar elkaar toe aan de uiteinden toch?
Zeg maar de Intercity hondekop van vroegah.
Ja bij het NVBSjubileum inderdaadquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen voor volgende week staan ritten geplant, echter niet naar RAI/WTC
Klopt, er is vandaag een rit geplanned van Amf via Hoofddorp naar Kerkrade en weer terug...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik zag vandaag tussen RAI en WTC de groene museum(?) MAT54(?) rijden.
Waar staat dat dat over de 766 gaat?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Klopt, er is vandaag een rit geplanned van Amf via Hoofddorp naar Kerkrade en weer terug...
http://somda.nl/www/index.php?blokid=21&drglid=934
Ah ok! Staat er nog museummat op de Wgm eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, de 766 staat standaard op Amf Bokkeduinen
Je mag ook in je eentje reizen met ee herfsttour, maar als je m doormiddenknipt is ie ongeldig.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 02:56 schreef the_disheaver het volgende:
vraagje
die hersfttour: geeft die 2 of 1 kaarjte?
Ofwel; kun je met de hefsttour wel de heen weg samen reizen, maar de terugweg anders?
Er staan volgens mij een paar van die sikjes ? Of noemen ze dat locomotoren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah ok! Staat er nog museummat op de Wgm eigenlijk?
Sik, Sikje , Locomotor wat maakt het uit, het zijn gewoon prachtige locomotievenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:35 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er staan volgens mij een paar van die sikjes ? Of noemen ze dat locomotoren.
En binnen de hekken staan een zooi citysprintertjes. Alleen die zonder doorloop mogelijkheid. Die andere zag ik gister volop in de 5700 (sprinter uitgeest-utrecht zeg maar)
Hè jammer, in Noord en in Zuidoost straks dus zo ongeveer de zelfde diesels... Wel nieuw nieuws voor mijquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:58 schreef thatsme het volgende:
iets voor in de OP:
Stadler and VEOLIA Transport sign contract for 16 GTW DMU train sets
In 2006, The Dutch Province of Limburg issued a tender for train services, which was won by VEOLIA Transport Nederland. The 10-year concession will start on December 10, 2006. On October 4th, Veolia Transport and Stadler signed their first contract, which comprise the delivery of 10 DMU GTW 2/6 train sets and 6 DMU GTW 2/8 train sets. The 16 GTW train sets will be delivered by the end of 2007 for passenger service on the diesel track Nijmegen – Roermond, which runs through the Provinces Limburg, Noord-Brabant and the Region KAN. The order is worth approximately 50 million Euros.
Bron: Stadlerrail.com
[afbeelding]
wat is er zo mooi aan die 16/17/1800 dan ? :") Vind die namelijk het minst byzonder van allemaal. de 1100 / 1200 / 1300 / 1500 daarentegen zijn dan wel aardigquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:34 schreef Wadloper het volgende:
Ik vind die Sikjes helemaal niets, heb het niet zó op locomotieven.
Alleen de loc 1200/1600/1700/1800 vind ik wel mooi
Ik vind ze mooier dan de Sikjes, kan niet zo goed uitleggen waarom..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
wat is er zo mooi aan die 16/17/1800 dan ?Vind die namelijk het minst byzonder van allemaal. de 1100 / 1200 / 1300 / 1500 daarentegen zijn dan wel aardig
Ze willen in ieder geval wel een eigen loods daar in het zuidenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij Stalder kun je toch uit 10 koppen kiezen? Krijgen ze dezelfde kop als de Arriva-stadlers, of is dat nog niet bekend? En gaat Voith deze Stadlers ook onderhouden?
een speciale koploper voor de "ambtenaren trein" elke ochtend van groningen naar den haag en 's avonds andersom.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat kan wel, er is 1 ICM met 2 bakken 1e klas, de 4444
Inderdaad, onzin ding.... die ambtenaartjes moeten maar gewoon 2e klas hoor. Nu ben ik zowiezo al voor afschaffing van de eerste klas. Ik zie veel liever een strengere naleving van het concept van de stilte coupe.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:42 schreef thatsme het volgende:
[..]
een speciale koploper voor de "ambtenaren trein" elke ochtend van groningen naar den haag en 's avonds andersom.
Zoiets zag ik een tijdje terug achter een 6400 hangen toen ik op tilburg west op de trein stond te wachten (dat stel was van de SBB).quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:58 schreef thatsme het volgende:
iets voor in de OP:
Stadler and VEOLIA Transport sign contract for 16 GTW DMU train sets
In 2006, The Dutch Province of Limburg issued a tender for train services, which was won by VEOLIA Transport Nederland. The 10-year concession will start on December 10, 2006. On October 4th, Veolia Transport and Stadler signed their first contract, which comprise the delivery of 10 DMU GTW 2/6 train sets and 6 DMU GTW 2/8 train sets. The 16 GTW train sets will be delivered by the end of 2007 for passenger service on the diesel track Nijmegen – Roermond, which runs through the Provinces Limburg, Noord-Brabant and the Region KAN. The order is worth approximately 50 million Euros.
Bron: Stadlerrail.com
[afbeelding]
1ste klasse is tovquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, onzin ding.... die ambtenaartjes moeten maar gewoon 2e klas hoor. Nu ben ik zowiezo al voor afschaffing van de eerste klas. Ik zie veel liever een strengere naleving van het concept van de stilte coupe.
ja uhh echt niet... 1e klas ownzz! Als je goed en fatsoenlijk wilt zitten, en je wil er voor betalen, dan is 1e klas TE heerlijkquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, onzin ding.... die ambtenaartjes moeten maar gewoon 2e klas hoor. Nu ben ik zowiezo al voor afschaffing van de eerste klas. Ik zie veel liever een strengere naleving van het concept van de stilte coupe.
Oh ja, die actie herinner ik me nog! Dat was fijn reizen!quote:Op zondag 8 oktober 2006 01:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ik merk vooral de zachtheid van die leren stoelen in de 1e klas
Je had een tijdje zo'n actie dat je met een kaartje van de NS met je tweede klas-kaartje eersteklas mocht reizen. Drie of vier keer kunnen doen. Wat een weldaad, wat een rust
Dat geleuter kan me gestolen worden eigenlijk... Het verschilt per trein hoe groot het comfortverschil is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:59 schreef Remzz het volgende:
Met sinterklaas kreeg je op het station een overgangskaartje op Zwolle. Mocht je ook een paar keer eerste klas rijden. Vond er echt niets aan. Bijna geen verschil in comfort ofzo en heeel saai, niemand praat, dat vind ik juist altijd wel lachen van de trein,.
In z'n buffel(DM 90 ofzo?) scheelt het echt helemaal niets, alleen een armleuningquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat geleuter kan me gestolen worden eigenlijk... Het verschilt per trein hoe groot het comfortverschil is.
Klopt, dat maakt echt bijna geen verschil. Ik geloof dat zelfs de steek niet groter is dan in de 2e klas.quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
In z'n buffel(DM 90 ofzo?) scheelt het echt helemaal niets, alleen een armleuning
Er zijn iets van twaalf plaatsen 1e klas in een DM'90, dat is ook de moeite nietquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen kan je wel zitten als de 2e klas volgepropt is met studenten en scholieren die moeten staan
Volgens mij heb je dan op een gegeven moment een houten reet, om over Linten nog maar niet te spreken...quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik weet er alles van... genoeg 1e klas DM90 gezeten tijdens het Rondje
als het zo druk in de 2e klas is dat je niet kan zitten mag je toch gewoon 1e klas gaan zitten?quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen kan je wel zitten als de 2e klas volgepropt is met studenten en scholieren die moeten staan
Dat is geen regel, soms wordt het door de conducteur oogluikend toegestaan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:04 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
als het zo druk in de 2e klas is dat je niet kan zitten mag je toch gewoon 1e klas gaan zitten?
tja moeten ze maar extra materieel inzettenquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
EN als ik dan met een 1e klas kaartje aan kom, mag ik iemand wegschoppen.. of niet?? Kortom, die oogluikende regel moet er maar eens uit, je kan het als NS niet maken om mensen die betaald hebben voor een rustige plaats opeens te gaan vergezellen met de 2e klas troep....
nee, je koopt eerste klas ook om zeker te zijn van een zitplaats, en als al die 2e klassers er zitten is dat hun probleem. Ze zijn in overtreding, gelijk ¤35 boet + ritprijs 1e klas! dat zal ze leren! Maar nee het is weer "wil je alsjeblief naar de tweede klas gaan" het beleid is veel te soft!quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:09 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
tja moeten ze maar extra materieel inzetten
Moet je niet op 't zelfde moment als 10.000.000 andere reizigers op tijd op je werk willen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:09 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
tja moeten ze maar extra materieel inzetten
JAAA JAAAA JAAAA JAAAAAAAAAA!!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie gaat er mee volgend weekend naar Apeldoorn / Zutphen / Dieren driehoek... Komt namelijk veel historisch materieel... NVBS viert hun 75e verjaardagOftewel: Veel foto's maken
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En tijd voor een nieuwe doos tissuesquote:
Queh?quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
En tijd voor een nieuwe doos tissues.
Nou je kwam bijnaquote:
Dat pleit toch juist voor de tissues lijkt mij...quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ROFL!
nee mn vriendin is dr niet dus
Maarja, 1ste klas binnenlopen en roepen dat je een eerste klas kaartje hebt en of er een 2de klasser op wil zouten is ook weer zoiets.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
EN als ik dan met een 1e klas kaartje aan kom, mag ik iemand wegschoppen.. of niet?? Kortom, die oogluikende regel moet er maar eens uit, je kan het als NS niet maken om mensen die betaald hebben voor een rustige plaats opeens te gaan vergezellen met de 2e klas troep....
eerste klas = o/!quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maarja, 1ste klas binnenlopen en roepen dat je een eerste klas kaartje hebt en of er een 2de klasser op wil zouten is ook weer zoiets.
Ik merk bij mezelf dat (ik reis dagelijks van Eindhoven naar Amsterdam WTC) als de trein bomvol is dat ik ga inschatten van wie ik denk dat hij/zij met een 2de klas kaartje in de eerste klas zit. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik dan gewoon sta tot Utrecht omdat ik niets durf te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |