Er staan volgens mij een paar van die sikjes ? Of noemen ze dat locomotoren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah ok! Staat er nog museummat op de Wgm eigenlijk?
Sik, Sikje , Locomotor wat maakt het uit, het zijn gewoon prachtige locomotievenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:35 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er staan volgens mij een paar van die sikjes ? Of noemen ze dat locomotoren.
En binnen de hekken staan een zooi citysprintertjes. Alleen die zonder doorloop mogelijkheid. Die andere zag ik gister volop in de 5700 (sprinter uitgeest-utrecht zeg maar)
Hè jammer, in Noord en in Zuidoost straks dus zo ongeveer de zelfde diesels... Wel nieuw nieuws voor mijquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:58 schreef thatsme het volgende:
iets voor in de OP:
Stadler and VEOLIA Transport sign contract for 16 GTW DMU train sets
In 2006, The Dutch Province of Limburg issued a tender for train services, which was won by VEOLIA Transport Nederland. The 10-year concession will start on December 10, 2006. On October 4th, Veolia Transport and Stadler signed their first contract, which comprise the delivery of 10 DMU GTW 2/6 train sets and 6 DMU GTW 2/8 train sets. The 16 GTW train sets will be delivered by the end of 2007 for passenger service on the diesel track Nijmegen – Roermond, which runs through the Provinces Limburg, Noord-Brabant and the Region KAN. The order is worth approximately 50 million Euros.
Bron: Stadlerrail.com
[afbeelding]
wat is er zo mooi aan die 16/17/1800 dan ? :") Vind die namelijk het minst byzonder van allemaal. de 1100 / 1200 / 1300 / 1500 daarentegen zijn dan wel aardigquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:34 schreef Wadloper het volgende:
Ik vind die Sikjes helemaal niets, heb het niet zó op locomotieven.
Alleen de loc 1200/1600/1700/1800 vind ik wel mooi
Ik vind ze mooier dan de Sikjes, kan niet zo goed uitleggen waarom..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
wat is er zo mooi aan die 16/17/1800 dan ?Vind die namelijk het minst byzonder van allemaal. de 1100 / 1200 / 1300 / 1500 daarentegen zijn dan wel aardig
Ze willen in ieder geval wel een eigen loods daar in het zuidenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij Stalder kun je toch uit 10 koppen kiezen? Krijgen ze dezelfde kop als de Arriva-stadlers, of is dat nog niet bekend? En gaat Voith deze Stadlers ook onderhouden?
een speciale koploper voor de "ambtenaren trein" elke ochtend van groningen naar den haag en 's avonds andersom.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat kan wel, er is 1 ICM met 2 bakken 1e klas, de 4444
Inderdaad, onzin ding.... die ambtenaartjes moeten maar gewoon 2e klas hoor. Nu ben ik zowiezo al voor afschaffing van de eerste klas. Ik zie veel liever een strengere naleving van het concept van de stilte coupe.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:42 schreef thatsme het volgende:
[..]
een speciale koploper voor de "ambtenaren trein" elke ochtend van groningen naar den haag en 's avonds andersom.
Zoiets zag ik een tijdje terug achter een 6400 hangen toen ik op tilburg west op de trein stond te wachten (dat stel was van de SBB).quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:58 schreef thatsme het volgende:
iets voor in de OP:
Stadler and VEOLIA Transport sign contract for 16 GTW DMU train sets
In 2006, The Dutch Province of Limburg issued a tender for train services, which was won by VEOLIA Transport Nederland. The 10-year concession will start on December 10, 2006. On October 4th, Veolia Transport and Stadler signed their first contract, which comprise the delivery of 10 DMU GTW 2/6 train sets and 6 DMU GTW 2/8 train sets. The 16 GTW train sets will be delivered by the end of 2007 for passenger service on the diesel track Nijmegen – Roermond, which runs through the Provinces Limburg, Noord-Brabant and the Region KAN. The order is worth approximately 50 million Euros.
Bron: Stadlerrail.com
[afbeelding]
1ste klasse is tovquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, onzin ding.... die ambtenaartjes moeten maar gewoon 2e klas hoor. Nu ben ik zowiezo al voor afschaffing van de eerste klas. Ik zie veel liever een strengere naleving van het concept van de stilte coupe.
ja uhh echt niet... 1e klas ownzz! Als je goed en fatsoenlijk wilt zitten, en je wil er voor betalen, dan is 1e klas TE heerlijkquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, onzin ding.... die ambtenaartjes moeten maar gewoon 2e klas hoor. Nu ben ik zowiezo al voor afschaffing van de eerste klas. Ik zie veel liever een strengere naleving van het concept van de stilte coupe.
Oh ja, die actie herinner ik me nog! Dat was fijn reizen!quote:Op zondag 8 oktober 2006 01:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ik merk vooral de zachtheid van die leren stoelen in de 1e klas
Je had een tijdje zo'n actie dat je met een kaartje van de NS met je tweede klas-kaartje eersteklas mocht reizen. Drie of vier keer kunnen doen. Wat een weldaad, wat een rust
Dat geleuter kan me gestolen worden eigenlijk... Het verschilt per trein hoe groot het comfortverschil is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:59 schreef Remzz het volgende:
Met sinterklaas kreeg je op het station een overgangskaartje op Zwolle. Mocht je ook een paar keer eerste klas rijden. Vond er echt niets aan. Bijna geen verschil in comfort ofzo en heeel saai, niemand praat, dat vind ik juist altijd wel lachen van de trein,.
In z'n buffel(DM 90 ofzo?) scheelt het echt helemaal niets, alleen een armleuningquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat geleuter kan me gestolen worden eigenlijk... Het verschilt per trein hoe groot het comfortverschil is.
Klopt, dat maakt echt bijna geen verschil. Ik geloof dat zelfs de steek niet groter is dan in de 2e klas.quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
In z'n buffel(DM 90 ofzo?) scheelt het echt helemaal niets, alleen een armleuning
Er zijn iets van twaalf plaatsen 1e klas in een DM'90, dat is ook de moeite nietquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen kan je wel zitten als de 2e klas volgepropt is met studenten en scholieren die moeten staan
Volgens mij heb je dan op een gegeven moment een houten reet, om over Linten nog maar niet te spreken...quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik weet er alles van... genoeg 1e klas DM90 gezeten tijdens het Rondje
als het zo druk in de 2e klas is dat je niet kan zitten mag je toch gewoon 1e klas gaan zitten?quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen kan je wel zitten als de 2e klas volgepropt is met studenten en scholieren die moeten staan
Dat is geen regel, soms wordt het door de conducteur oogluikend toegestaan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:04 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
als het zo druk in de 2e klas is dat je niet kan zitten mag je toch gewoon 1e klas gaan zitten?
tja moeten ze maar extra materieel inzettenquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
EN als ik dan met een 1e klas kaartje aan kom, mag ik iemand wegschoppen.. of niet?? Kortom, die oogluikende regel moet er maar eens uit, je kan het als NS niet maken om mensen die betaald hebben voor een rustige plaats opeens te gaan vergezellen met de 2e klas troep....
nee, je koopt eerste klas ook om zeker te zijn van een zitplaats, en als al die 2e klassers er zitten is dat hun probleem. Ze zijn in overtreding, gelijk ¤35 boet + ritprijs 1e klas! dat zal ze leren! Maar nee het is weer "wil je alsjeblief naar de tweede klas gaan" het beleid is veel te soft!quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:09 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
tja moeten ze maar extra materieel inzetten
Moet je niet op 't zelfde moment als 10.000.000 andere reizigers op tijd op je werk willen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:09 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
tja moeten ze maar extra materieel inzetten
JAAA JAAAA JAAAA JAAAAAAAAAA!!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie gaat er mee volgend weekend naar Apeldoorn / Zutphen / Dieren driehoek... Komt namelijk veel historisch materieel... NVBS viert hun 75e verjaardagOftewel: Veel foto's maken
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En tijd voor een nieuwe doos tissuesquote:
Queh?quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
En tijd voor een nieuwe doos tissues.
Nou je kwam bijnaquote:
Dat pleit toch juist voor de tissues lijkt mij...quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ROFL!
nee mn vriendin is dr niet dus
Maarja, 1ste klas binnenlopen en roepen dat je een eerste klas kaartje hebt en of er een 2de klasser op wil zouten is ook weer zoiets.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
EN als ik dan met een 1e klas kaartje aan kom, mag ik iemand wegschoppen.. of niet?? Kortom, die oogluikende regel moet er maar eens uit, je kan het als NS niet maken om mensen die betaald hebben voor een rustige plaats opeens te gaan vergezellen met de 2e klas troep....
eerste klas = o/!quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maarja, 1ste klas binnenlopen en roepen dat je een eerste klas kaartje hebt en of er een 2de klasser op wil zouten is ook weer zoiets.
Ik merk bij mezelf dat (ik reis dagelijks van Eindhoven naar Amsterdam WTC) als de trein bomvol is dat ik ga inschatten van wie ik denk dat hij/zij met een 2de klas kaartje in de eerste klas zit. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik dan gewoon sta tot Utrecht omdat ik niets durf te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |