Volgens mij heeft de Thalys systemen aan boord om om te kunnen gaan met:quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 06:34 schreef Wadloper het volgende:
Heeft de Thalys ook ATB aan boord dan?
En hoeveel systemen voor de snelheden heeft ie totaal aan boord?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | gtw2/8 27*185= 4995 ------------------- 7011 dh1 11*48= 528 dh1 6 *61= 366 dh2 14*136= 1904 dh2 17*150= 2550 dm90 4*151= 604 ---------------- 5952 |
Er stoppen er 3 reguliere treinen per werkdag, meer nietquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Leeuwarden Achter de Hoven
Heerenveen Ijsstadionquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Almere Strand
dat is het wel zo'n beetje
Hmmm DAT ziet er best GEYL uitquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
http://www.trainstorm.nl/01001nl.htm
Deel 1 en 2 zijn geweldige dvdtjes, veel MAT 54![]()
* Ou-Tannu loert nu deel 2 jah B)quote:
Staat niet eensch een bordjequote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er stoppen er 3 reguliere treinen per werkdag, meer niet![]()
Dat is een niet bestaand station. Dit station wordt zo nu en dan voor het openluchttheater opgebouwd. Het gaat om permanente stations die niet regulier aangedaan worden in de dienst. Jorwerd valt hier niet onder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Jorwerd
En toch is t een regulier stationquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Heb het station idd niet op de spoorkaart gezien.
Niets zo permanent als een tijdelijke oplossing. En omgekeerd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
permanente stations
Was Visvliet permanent? Simpelveld? Laren-Almen?
Of bijvoorbeeld Houten? 1839-1868 niet, 1868-1935 wel, 1935-1982 niet, 1982-2006 wel
Simpelveld wel, tot '92quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
permanente stations
Was Visvliet permanent? Simpelveld? Laren-Almen?
Of bijvoorbeeld Houten? 1839-1868 niet, 1868-1935 wel, 1935-1982 niet, 1982-2006 wel
Ga jij eens naar www.spoorzoeker.nl, kan je ook lachenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles joh, ga ns naar www.stationsweb.nl daar kom je helemaal van klaar als een klontje
nee niet helemaal, want er stopt dus WEL een trein op basis van deze dienstregelingquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een station waar op dit moment door een trein in reguliere dienst gestopt kan worden, maar waar dit op dit moment op basis van de bestaande dienstregeling niet gebeurt.
Zo beter?
Wagentjes wel, maar locjes doen moeilijk. Op een digitale baan staat een constante spanning (bij Märklin iets vban 18V), en dat betekent dat analoge treinen niet meer te regelen zijn, en alleen maar rondscheuren.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan je op een digitale modelbaan ook met wagentjes en locjes van een analoogsoort rijden?
Op de modelspoorsites kom ik veelvuldig tegen dat mensen zelf decoders plaatsen. Kan dat niet bij analoge treinen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wagentjes wel, maar locjes doen moeilijk. Op een digitale baan staat een constante spanning (bij Märklin iets vban 18V), en dat betekent dat analoge treinen niet meer te regelen zijn, en alleen maar rondscheuren.
de meeste modeltreinen belanden op een los stukje rails in de vitrinekast, kopen dat ding, je krijgt spijt als je m laat liggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Kut
Dus ik kan niet zomaar vast wat leuke dingetjes kopen voordat ik echt een keuze voor analoog of digitaal gemaakt heb? Digitaal is duuuuuurEN ik heb een heel leuk sikje
gezien voor < 100 euri, maar die kan ik dus niet zomaar kopen
Ja natuurlijk kun je ze ombouwenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Op de modelspoorsites kom ik veelvuldig tegen dat mensen zelf decoders plaatsen. Kan dat niet bij analoge treinen?
Ik dacht namelijk dat die decoder er juist voor zorgt dat een analoge loc op digitaal kan.
ik stuurde altijd een sms, kost 1 euro 30 ofzo voor 15 minquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:24 schreef Remzz het volgende:
Ff iets heel anders, heeft iemand enig idee hoeduur dat draadloos internet op het station is? Dus voor hoeveel je z'n kraskaart koopt?
Ah dat kan dus ook dan kijk ik daar wel ff naarquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik stuurde altijd een sms, kost 1 euro 30 ofzo voor 15 min
werkt simpel,quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:30 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ah dat kan dus ook dan kijk ik daar wel ff naar
Maar dat is eenmalig en zonder reconnecten geloof ik. Kan je beter een kraskaart halen, daar kan je zovaak mee inloggen als je wil, dus ook ff 1 minuut inloggen, mail checken, en weer uitloggen... Echt veel idealer imoquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
werkt simpel,
je verbind gewoon met het netwerk, je opent je browser en krijgt vanzelf de login pagina, dan laat je een sms sturen ( kan soms ff duren dus als je 5 min maar hebt schiet t nie op ) en dan mag je 15 min internetten
15 min unlimited d8 ikquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen dataverkeerlimiet of zo? Gewoon 15 minuten?
Wel relaxt eigenlijk, veel langer heb je toch niet nodig meestal. Even mail checken, wat josti's bannen, zo gepiept
http://portal.hotspotsvan(...)info/paymethods.aspxquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:24 schreef Remzz het volgende:
Ff iets heel anders, heeft iemand enig idee hoeduur dat draadloos internet op het station is? Dus voor hoeveel je z'n kraskaart koopt?
Het is trouwens 10 euro voor 100 minuten...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:35 schreef Remzz het volgende:
Ah okee bedankt allebei
10 euro vind ik dan wel weer duur
Topquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
http://portal.hotspotsvan(...)info/paymethods.aspx
Aste.
Sikjes zijn kewl.
Vooral de gele met een kraan achterop.
Nee, wel postbussenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze in Zwitserland ook draadloos internet op stations en zo?
In mindere mate ook in Oostenrijk en Beieren ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is toch in Oostenrijk ?
Leuke pagina! Je moet wel zeker weten dat zo'n N-decoder genoeg vermogen kan leveren.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef bleiblei het volgende:
En voor de Sik vs. digitaal: http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_d3.htm
Das ook weer relatief,quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuke pagina! Je moet wel zeker weten dat zo'n N-decoder genoeg vermogen kan leveren.
Aaaaahquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef bleiblei het volgende:
En voor de Sik vs. digitaal: http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_d3.htm
Is 't daar goedkoper dan Houten?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga iig wel even naar Eurospoor eind deze maand dus, even leuk wat rollend materieel tegen scherpe beursprijzen aanschaffen
Kan datquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:55 schreef Wadloper het volgende:
Foto's van 3 oktober 2006:
[[url=http://img134.imagevenue.com/loc396/th_84350_IMG_0824_122_396lo.jpg]afbeelding][/URL]
DM'90 3446 zit gekoppeld aan de 3118 en de 3104
Er is zowel een mechanische als electrische koppeling. De computer in de DM'90 weet wanneer er DH materieel aangehangen wordt. Dan wordt de maximum snelheid en nog een aantal andere dingen automatisch aangepast. Alles werkt verder gewoon. Het sluiten van de deuren kan vanaf 1 plaats gedaan worden. Ook de motoren werken samen. Het is alleen een apart gezicht.quote:
Wie ben jij trouwens op Somda? Daar zei een gebruiker gister ook dat ie de 3446, 3118 en 3104 op de foto had gezet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:55 schreef Wadloper het volgende:
Foto's van 3 oktober 2006:
[[url=http://img147.imagevenue.com/loc367/th_84330_IMG_0743_122_367lo.jpg]afbeelding][/URL]
Wadloper 3213 als stoptrein naar Nieuweschans
[[url=http://img134.imagevenue.com/loc553/th_84336_IMG_0780_122_553lo.jpg]afbeelding][/URL]
DH-1 3108 staat Geen Dienst in Groningen. Daarbij ook de 3222
[[url=http://img140.imagevenue.com/loc593/th_84572_IMG_0797_122_593lo.jpg]afbeelding][/URL]
DH-2 3221 staat Geen Dienst op het schoonmaak spoor
[[url=http://img134.imagevenue.com/loc396/th_84350_IMG_0824_122_396lo.jpg]afbeelding][/URL]
DM'90 3446 zit gekoppeld aan de 3118 en de 3104
[[url=http://img104.imagevenue.com/loc587/th_84357_IMG_0838_122_587lo.jpg]afbeelding][/URL]
DH-2 3212 en ICM 4244 naast elkaar
Cool ik ookquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga iig wel even naar Eurospoor eind deze maand dus, even leuk wat rollend materieel tegen scherpe beursprijzen aanschaffen
Ik heb bij deze combinaties wel vaker de mcn gehoord, dus het gebeurt lang niet altijd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:12 schreef Wadloper het volgende:
Máár, de koppeldozen (waar de elektrische verbinding onderling doorgaat, zodat je de bijvoorbeeld de omroep ook in de andere treinstellen hoort) moeten dacht ik wel afgesloten worden
@Peterselieman:
Jep, op Somda ben ik Salieri
Bieslookmeisje?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Naar mijn nick op somda kun je wel raden![]()
Eens in de zoveel tijd wordt er in een hal in Houten een grote modelspoorbeurs gehouden.quote:
Roflquote:
Zal wel in het Euretco Expo Center zijnquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd wordt er in een hal in Houten een grote modelspoorbeurs gehouden.
Ik had er nog eentje in de aanbieding, maar die is helaas gesneuveldquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:56 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Rofl
Andere verzonnen naam ook rofl
Ik denk peterselie (mag ik de koelkast morgen ontvangen, na 5en?)
Hersenloze debielen, die amerikanenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik had er nog eentje in de aanbieding, maar die is helaas gesneuveld![]()
http://youtube.com/watch?v=eYO0mZEK04Q
Ah okee, het ziet er idd heel apart uitquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zowel een mechanische als electrische koppeling. De computer in de DM'90 weet wanneer er DH materieel aangehangen wordt. Dan wordt de maximum snelheid en nog een aantal andere dingen automatisch aangepast. Alles werkt verder gewoon. Het sluiten van de deuren kan vanaf 1 plaats gedaan worden. Ook de motoren werken samen. Het is alleen een apart gezicht.
Daar is het inderdaad. Dit is de site: http://www.modelspoorbeurs.nl/.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel in het Euretco Expo Center zijn
Maar wat voor beurs dan? Is daar een site van?
kenker, dan ben ik op vakantie aan het gaanquote:
Heb je nou al een oostblokbarrels topic geopend met je dikke snavel?quote:
Neequote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je nou al een oostblokbarrels topic geopend met je dikke snavel?
Maaslander...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat er op de maaslijn het komende jaar ook met DH'tjes gereden gaat worden. Vanaf december 2007 zullen deze samen met de DM90 vervangen worden door 16 GTW's.
Moeten ze alleen wel de wadlopers hernoemen. Maasloper is wel een goede naam![]()
Helemaal niks, ze mogen in de rest van nederland best weten waar het geld in dit land vandaan komt.... Van onder het wad vandaan dus.... Wadloper blijven!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef Peterselieman het volgende:Moeten ze alleen wel de wadlopers hernoemen. Maasloper is wel een goede naam![]()
maaslijn? waar is da?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net op Somda dat er op de maaslijn het komende jaar ook met DH'tjes gereden gaat worden. Vanaf december 2007 zullen deze samen met de DM90 vervangen worden door 16 GTW's.
Moeten ze alleen wel de wadlopers hernoemen. Maasloper is wel een goede naam![]()
ooh!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
De maaslijn is de lijn tussen Nijmegen en Venlo
aah zou net zeggen, NS wil die DHtjes wel graag kwijt :-)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Veolia gaat er vanaf 10 december de diensten overnemen voor de komende 10 jaar.
Gisteren op Zuid WTC in spits.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:10 schreef Dichterbijer het volgende:
Gisteren een aparte waarneming op de lijn Amsterdam - Amersfoort...
Normaal rijden er dubbeldekkers...maar nu stond er opeens een 9 stels ICM te wachten... beetje apart gevoel
Sommige mensen stonden nog te twijfelen of ze zouden instappen...of dit wel de goede trein was
Gisteren waren er in Nederland nogal wat problemen op het spoor, mede veroorzaakt door een werktrein die nogal wat vernield had rond Utrecht, waardoor daar in een deel van de ochtend geen treinverkeer mogelijk was in sommige richtingen. Dit veroorzaakt de nodige logistieke problemen, waardoor sommige treinen te lang zijn en andere tekort. Ook is het materieel dat in treinen ingezet wordt dan anders dan gebruikelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gisteren op Zuid WTC in spits.
Stoptrein naar Utrecht komt, is een IRM van 4 bakken.
Iedereen rent er heen in de veronderstelling dat de Intercity naar Ehv te vroeg is.
Bleek dus niet zo te zijn. Komt er 5 min later de intercity, is het een koploper van 4 bakken.
Normaal zetten ze een IRM van 3 treinstellen a 3 bakken in (ofzo) of een ICM die flink lang is.
Idioten bij de planning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |