Doe datquote:Op zaterdag 30 september 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's!
Moet ook maar binnenkort weer eens foto's maken
Dat is toch zondag?quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:36 schreef Remzz het volgende:
Morgen is Almelo - Marienberg trouwens gratis wegens het 100 jarige bestaan van het lijntje10 ritten worden gereden met een stoomtrein.
ik vandaag gedaan.quote:Op zaterdag 30 september 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga morgen maar weer eens een ritje maken met de trein
Dinsdag denk ik, net even voor school aanquote:
Klopt was gister nog het geval inderdaadquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:25 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dinsdag denk ik, net even voor school aan
Staan er ook weer een aantal treinen Geen Dienst in Groningen
Het valt mij ook op, dat er in de stoptreinen naar Zwolle (vanuit Groningen) mat 64 zit, en ook ICM :S
Dat is een goede zaakquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:12 schreef Alexxxxx het volgende:
en ik heb stoomlocomotieven die zonder spoor kunnen op de foto gezet, trouwens
Vandaag zag ik in Somda ook weer mat'64 in de 9100 zittenquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Klopt was gister nog het geval inderdaad
Ja, werkzaamheden tussen Ht en Nm dit weekend begreep ikquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Heeft hier iemand enig idee waarom ze het mini rangeer-opstelterrein bij dat PTT gebouw op Den Bosch CS aan het volplempen zijn met volgeladen grindwagons? Moet er daar in de buurt rails opnieuw "beballast" worden ofzo?
Het begon woensdag met 1 rits wagons en gisteren stonden het hele terrein vol met RailPro wagons.
Van deze dus: [afbeelding]
puike platenquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh ja, de stoomlocomotieven zonder spoor
[afbeelding]
[afbeelding]
meer
Daar rijden nu toch al diesels? Gaan die dan weg?quote:Op zondag 1 oktober 2006 15:09 schreef verzameldirk het volgende:
van Sneek naar Staveren met stoom.
die diesels wel jaquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar rijden nu toch al diesels? Gaan die dan weg?
Hm ja, maar in plaats van een stapje vooruit met de GTW's gaan ze terug naar de vorige eeuw. Zo wordt het nooit wat met die Friezen natuurlijk...quote:
Ah, men heeft contact met prorail op hetzelfde intellectuele niveau zie ikquote:tweehinderd vrijkaartenjes.
Hela! Dat is een Zwitser! Volgens mij stond dat ding daarnet ergens op de Betuweroute langs de A15 (ergens richting Tiel/Nijmegen)!quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste GTW "live" gezien
[afbeelding]
Ze waren ermee aan het shunten op Arnhem
Preciesquote:
Ja, poepig!quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies
Hebben ze voor mij gedaan om vast in de stemming te komen voor volgende weekLief hč?
helaas voor jou is het geen GTWquote:Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste GTW "live" gezien
[afbeelding]
Ze waren ermee aan het shunten op Arnhem
Vanaf vorige week moeten er elke week 2 verse treinstellen geleverd worden. Vanaf 24Okt gaan de eerste rijden. Volgens mij hebben ze er 43 besteld dus het moet z'n 21 weken duren voordat ze er allemaal zijn...quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:27 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand trouwens wat het plan is qua snelheid van vervanging van de wadlopers?
Ik bedoel wanneer zijn alle GTW's afgeleverd en wanneer zijn alle wadlopers weg.![]()
Oh joh, zal mij het bommenquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:41 schreef thatsme het volgende:
helaas voor jou is het geen GTW. Het is het type Flirt van Stadler. De GTW heeft een motorwagen en de Flirt niet, bij de Flirt zitten de motoren achter de cabines... (daarom zijn daar ook geen raampjes)
Dan is zelfs een Plan V een GTW!quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh joh, zal mij het bommenHij ziet eruit als een GTW, en strikt genomen IS het natuurlijk net zo zeer een Gelenk Trieb Wagen als de GTW
Is dat niet zo dan?quote:
Exact!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan?
En een Plan T en een U en DE2, DH2, de 5baks mat46 stellen van vroegah... Maar ook ICM.
EIgenlijk alles wat we onder DMU of EMU verstaan, met uitzondering van de 1-wagenstellen, die missen het Gelenk-elementMaar TriebWagen blijven het
dan vind ik het wel raar dat je dan gisteren pas je eerste zagquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan?
En een Plan T en een U en DE2, DH2, de 5baks mat46 stellen van vroegah... Maar ook ICM.
EIgenlijk alles wat we onder DMU of EMU verstaan, met uitzondering van de 1-wagenstellen, die missen het Gelenk-elementMaar TriebWagen blijven het
Sneltrein van 08.13 was al vervallen...quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag op Leeuwarden - Groningen weer enkele opvallende dingen gezien. De sneltrein van 9.14 uur naar Groningen werd gereden door de 3113 en 3118. In Buitenpost kwamen we de verlate 8.50 trein tegen gelijk gevolgd door de daardoor te late sneltrein vanuit Groningen welke door 2 DM'90 gereden werd ipv 1 stel. Op Groningen stonden ook nog 2 stel DM'90. De trein van 9.50 uur uit Groningen bestond uit de 3118, 3113, 3222 en 3103. De stellen die de sneltrein gereden hadden, gingen dus gelijk weer terug naar Leeuwarden met +5.
Was wel grappig, vet veel mensen ineens uit die trein, en ik liep daar tusseninquote:Op maandag 2 oktober 2006 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las het vanochtend op somda. En had zelf al een vermoeden, toen ik in Groningen om 9.50 2 DM'90 zag staan op perron 3 en er om 9 uur in Leeuwarden geen DM'90 te bekennen was, zeker toen de 8.20 stoptrein voller dan normaal Leeuwarden binnenkwam.
Overigens is opvallend dat niemand de laatste dagen de GTW's van Arriva gespot heeft. Zouden ze bij Voith binnen staan?
Ik heb ze de laatste week ook niet meer gezienquote:Op maandag 2 oktober 2006 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens is opvallend dat niemand de laatste dagen de GTW's van Arriva gespot heeft. Zouden ze bij Voith binnen staan?
De 8.51 uit Groningen had minstens +15, zodat de 9.14 uit Leeuwarden, waar ik dus in zat, deze in Buitenpost kruiste. Er gelijk achteraan reden nog 2 DM'90. Die de bijna lege sneltrein vormden. De 9.20 uit Groningen reed wel op tijd. In Groningen stonden op 3a 2 DM'90. Wel los van elkaar overigens. Aangezien mijn trein enkele minuten te laat binnenkwam in Groningen en de 2 DH1'tjes gelijk terug naar Leeuwarden gingen samen met de 9.51, vertrok deze met +5.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:45 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was wel grappig, vet veel mensen ineens uit die trein, en ik liep daar tussenin
Die 2 waren de 3446 (V) en de 3449 (A) zeker in Groningen?
Ik heb ze niet gezien eerlijk gezegd (toen ik een rondje station deed)
Duisburg - Krefeld - Klevequote:Op maandag 2 oktober 2006 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Vet Vet
Die BR628 op welk traject reed ie ?
Ja, baanvaksnelheid is daar 160 voor de Thalys, en die gele lijnen betekenen dat je uit de buurt moet blijven. Dat geldt volgens mij tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve. Zug-chef weet wel een topic op OHIH te vinden waar dat precies in staat, maar ik ga nu slapenquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:04 schreef Fixers het volgende:
Even een simpel vraagje: Die groene driehoekige bordjesgeven toch de maximale snelheid aan? 4=40km/h, 8=80km/h 12=120km/h etc... Ik heb tussen leiden en schiphol ook 16 zien staan, maar ik dacht dat 140 de maximale snelheid is op het nederlandse spoor? Heeft die gele belijning op de perrons van Nieuw vennep en een paar van de haagse stations hier ook mee te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |