abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42241166














Het was weer mooi vandaag Helaas geen DE-II gezien
pi_42243935
ook geen plan T
pi_42259360
Mooie foto's!

Moet ook maar binnenkort weer eens foto's maken
pi_42259620
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:15 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's!

Moet ook maar binnenkort weer eens foto's maken
Doe dat
  zaterdag 30 september 2006 @ 16:35:43 #55
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_42259778
Leuke foto's weer
pi_42259942
ik ga morgen maar weer eens een ritje maken met de trein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42260047
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:36 schreef Remzz het volgende:
Morgen is Almelo - Marienberg trouwens gratis wegens het 100 jarige bestaan van het lijntje 10 ritten worden gereden met een stoomtrein.
Dat is toch zondag?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42260464
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga morgen maar weer eens een ritje maken met de trein
ik vandaag gedaan.
pi_42260478
en ik heb stoomlocomotieven die zonder spoor kunnen op de foto gezet, trouwens
pi_42260733
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Doe dat
Dinsdag denk ik, net even voor school aan
Staan er ook weer een aantal treinen Geen Dienst in Groningen

Het valt mij ook op, dat er in de stoptreinen naar Zwolle (vanuit Groningen) mat 64 zit, en ook ICM :S
pi_42261439
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:25 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dinsdag denk ik, net even voor school aan
Staan er ook weer een aantal treinen Geen Dienst in Groningen

Het valt mij ook op, dat er in de stoptreinen naar Zwolle (vanuit Groningen) mat 64 zit, en ook ICM :S
Klopt was gister nog het geval inderdaad
pi_42262125
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:12 schreef Alexxxxx het volgende:
en ik heb stoomlocomotieven die zonder spoor kunnen op de foto gezet, trouwens
Dat is een goede zaak
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42262183
Waar gaat de reis heen morgen
pi_42262323
weenonnie Zal zo eens ff een plannetje maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42262773
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Klopt was gister nog het geval inderdaad
Vandaag zag ik in Somda ook weer mat'64 in de 9100 zitten
pi_42262981
Nog 1 foto van gisteren:

  zaterdag 30 september 2006 @ 23:22:43 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42269128
Heeft hier iemand enig idee waarom ze het mini rangeer-opstelterrein bij dat PTT gebouw op Den Bosch CS aan het volplempen zijn met volgeladen grindwagons? Moet er daar in de buurt rails opnieuw "beballast" worden ofzo?
Het begon woensdag met 1 rits wagons en gisteren stonden het hele terrein vol met RailPro wagons .

Van deze dus:
pi_42269398
Oh ja, de stoomlocomotieven zonder spoor


meer
pi_42269483
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Heeft hier iemand enig idee waarom ze het mini rangeer-opstelterrein bij dat PTT gebouw op Den Bosch CS aan het volplempen zijn met volgeladen grindwagons? Moet er daar in de buurt rails opnieuw "beballast" worden ofzo?
Het begon woensdag met 1 rits wagons en gisteren stonden het hele terrein vol met RailPro wagons .

Van deze dus: [afbeelding]
Ja, werkzaamheden tussen Ht en Nm dit weekend begreep ik En tussen Ddr en Gdm ook trouwens, misschien heeft het daar ook wel mee te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42269494
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 23:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh ja, de stoomlocomotieven zonder spoor
[afbeelding]
[afbeelding]
meer
puike platen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42280929
van Sneek naar Staveren met stoom.

Permanente stoomtreinlijn kan in lente 2008 van start

Sneek- De toeristische lijn van de Fryske Stoomtrein Maatskip-
pij (FSM) spoort vanaf mei 2008 pemanent tussen Sneek en Sta-
voren. Dat beoogt de voorvechter ervan, Stichting Stoomtrein
Fryslan. De komende week begint een groots opgezette werf-
actie om geldschieters voor de trein binnen te halen.

Bij duizend bedrijven in deze provincie ploft een bedelbrief
Op de deurmat. Om de planning te halen, moet de kassa de ko-
mende maanden gaan rinkelen. De fondsenwerving dient
¤600.000 op te leveren. Tientallen vrijwillegers van de stichting
helpen met het binnenhalen van de euro's

De stoomstcihting maakt onderscheid tussen `gewone~
sponsoren en stichters (`founders` in het Engels). Deze laat
ste categorie hoest doorgaans veel grotere bedragen op. On-
dernemeners die ¤100.000 schenken, krijgen als tegenprestatie
onder meer elk jaar een gratis prive-treinrit voor het hele be-
drijf en genodigen. Daarnaast krijgen zulke hoofdfounders'
jaarlijks tweehinderd vrijkaartenjes. Verder kunnen sponsoren
eveneens in ruil voor gratis ritten hun naam verbinden aan
een zitplaats (¤500), rijtuig (¤10.000) of locomotief
(¤25.000).

De actie is gemodelleerd naar Brits voorbeeld. ,,Een groepje
founders zorgt dat de trein kan gaan rijden, sponsoren zorgen
voor het vervolg", zegt bestuurslid Max Kooijmans van
de stoomstichting. Hij maakte
dit voorjaar een tocht in Engeland langs stoommaatschappij-
en. ,,Als je wat wil beginnen, zeiden ze daar dan moet je het zo
aanpakken."

De 26 kilometer lang rit tussen Sneek en Stavoren zal landelijk
Veruit de langste stoomverbinding zijn over regulier spoor.
Aan stichting kosten is er veel geld nodig: ¤4 miljoen waarvan
¤2,7 miljoen voor locmotieven en wagons ¤1,3 miljoen
voor aanpassing van het enkelspoor door Zuidwestbroek

Naast de 6 ton vanuit het bedrijfsleven leveren diverse
Fondsen en een lening ¤1 miljoen op. Aan subsidies rekent
de stoomstichting op ¤2,4 miljoen. Cruciaal is de aanvraag
via de povincie voor Kompas gelden bij samenwerkings verband Noord-
Nederland

Deze herfst is de laatste mogelijkheid om aanspraak te maken
Op de geldpot voor ontwikkeling van het noordelijke toeris-
me, aldus Kooijmans. Hij schat de kansen voor de stoomtrein hoog
in. „Ons plan is tot in details uitgewerkt. We zullen zo goed als
zeker als enig Fries project een aanvraag doen."

Kooijmans stelt dat eind dit jaar het zicht op al het geld er moet
zijn. Zo niet dan staakt de stichting verdere pogingen. In het
optimistische scenario is volgend jaar spooraanpassing mogelijk en
bestelt de stoomstichting dan ook rollend
materieel

Voor de eerste ritten van de FSM vanaf 1 mei 2008 verhuurt de
Veluwsche Stoomtrein Maatschappij een trein daar-
naast schoolt het collega spoorbedrijf vrijwillegers. De opleidingen
voor stokers, machinisten en anders personeel
beginnen in februari

Bron: Friesch Dagblad"

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:39:03 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42286593
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:09 schreef verzameldirk het volgende:
van Sneek naar Staveren met stoom.
Daar rijden nu toch al diesels? Gaan die dan weg?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42286652
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar rijden nu toch al diesels? Gaan die dan weg?
die diesels wel ja
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:42:07 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42286697
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die diesels wel ja
Hm ja, maar in plaats van een stapje vooruit met de GTW's gaan ze terug naar de vorige eeuw. Zo wordt het nooit wat met die Friezen natuurlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:43:35 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42288566
quote:
tweehinderd vrijkaartenjes.
Ah, men heeft contact met prorail op hetzelfde intellectuele niveau zie ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:10:57 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42289449
Ik heb vandaag mijn eerste GTW "live" gezien




Ze waren ermee aan het shunten op Arnhem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42292456
Weet iemand trouwens wat het plan is qua snelheid van vervanging van de wadlopers?
Ik bedoel wanneer zijn alle GTW's afgeleverd en wanneer zijn alle wadlopers weg.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:44:35 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42295566
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste GTW "live" gezien


[afbeelding]

Ze waren ermee aan het shunten op Arnhem
Hela! Dat is een Zwitser! Volgens mij stond dat ding daarnet ergens op de Betuweroute langs de A15 (ergens richting Tiel/Nijmegen)!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42303768
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:44 schreef Duvel het volgende:

Hela! Dat is een Zwitser!
Precies

Hebben ze voor mij gedaan om vast in de stemming te komen voor volgende week Lief hč?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:26:25 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42303785
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies

Hebben ze voor mij gedaan om vast in de stemming te komen voor volgende week Lief hč?
Ja, poepig!

Maar wat moest dat ding nou op de Betuweroute? Konden ze geen andere 25kV-trein vinden of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:41:57 #81
86072 thatsme
and That's you!
pi_42306442
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste GTW "live" gezien


[afbeelding]

Ze waren ermee aan het shunten op Arnhem
helaas voor jou is het geen GTW . Het is het type Flirt van Stadler. De GTW heeft een motorwagen en de Flirt niet, bij de Flirt zitten de motoren achter de cabines... (daarom zijn daar ook geen raampjes)
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:27 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand trouwens wat het plan is qua snelheid van vervanging van de wadlopers?
Ik bedoel wanneer zijn alle GTW's afgeleverd en wanneer zijn alle wadlopers weg.
Vanaf vorige week moeten er elke week 2 verse treinstellen geleverd worden. Vanaf 24Okt gaan de eerste rijden. Volgens mij hebben ze er 43 besteld dus het moet z'n 21 weken duren voordat ze er allemaal zijn...

[ Bericht 29% gewijzigd door thatsme op 02-10-2006 11:47:12 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42306673
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:41 schreef thatsme het volgende:
helaas voor jou is het geen GTW . Het is het type Flirt van Stadler. De GTW heeft een motorwagen en de Flirt niet, bij de Flirt zitten de motoren achter de cabines... (daarom zijn daar ook geen raampjes)
Oh joh, zal mij het bommen Hij ziet eruit als een GTW, en strikt genomen IS het natuurlijk net zo zeer een Gelenk Trieb Wagen als de GTW

En ik heb ook geen nummert opgeschreven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 oktober 2006 @ 12:09:11 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42307216
Vandaag op Leeuwarden - Groningen weer enkele opvallende dingen gezien. De sneltrein van 9.14 uur naar Groningen werd gereden door de 3113 en 3118. In Buitenpost kwamen we de verlate 8.50 trein tegen gelijk gevolgd door de daardoor te late sneltrein vanuit Groningen welke door 2 DM'90 gereden werd ipv 1 stel. Op Groningen stonden ook nog 2 stel DM'90. De trein van 9.50 uur uit Groningen bestond uit de 3118, 3113, 3222 en 3103. De stellen die de sneltrein gereden hadden, gingen dus gelijk weer terug naar Leeuwarden met +5.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:44:40 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42309731
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh joh, zal mij het bommen Hij ziet eruit als een GTW, en strikt genomen IS het natuurlijk net zo zeer een Gelenk Trieb Wagen als de GTW
Dan is zelfs een Plan V een GTW!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42309907
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:44 schreef Duvel het volgende:
Dan is zelfs een Plan V een GTW!
Is dat niet zo dan?

En een Plan T en een U en DE2, DH2, de 5baks mat46 stellen van vroegah... Maar ook ICM.

EIgenlijk alles wat we onder DMU of EMU verstaan, met uitzondering van de 1-wagenstellen, die missen het Gelenk-element Maar TriebWagen blijven het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:59:51 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42310107
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan?

En een Plan T en een U en DE2, DH2, de 5baks mat46 stellen van vroegah... Maar ook ICM.

EIgenlijk alles wat we onder DMU of EMU verstaan, met uitzondering van de 1-wagenstellen, die missen het Gelenk-element Maar TriebWagen blijven het
Exact!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:55:03 #87
86072 thatsme
and That's you!
pi_42311323
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan?

En een Plan T en een U en DE2, DH2, de 5baks mat46 stellen van vroegah... Maar ook ICM.

EIgenlijk alles wat we onder DMU of EMU verstaan, met uitzondering van de 1-wagenstellen, die missen het Gelenk-element Maar TriebWagen blijven het
dan vind ik het wel raar dat je dan gisteren pas je eerste zag , zeker een rondje NL in een DH1 gedaan met de ogen dicht
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42315156
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag op Leeuwarden - Groningen weer enkele opvallende dingen gezien. De sneltrein van 9.14 uur naar Groningen werd gereden door de 3113 en 3118. In Buitenpost kwamen we de verlate 8.50 trein tegen gelijk gevolgd door de daardoor te late sneltrein vanuit Groningen welke door 2 DM'90 gereden werd ipv 1 stel. Op Groningen stonden ook nog 2 stel DM'90. De trein van 9.50 uur uit Groningen bestond uit de 3118, 3113, 3222 en 3103. De stellen die de sneltrein gereden hadden, gingen dus gelijk weer terug naar Leeuwarden met +5.
Sneltrein van 08.13 was al vervallen...
En de trein van 08.20 zat al vol, maar kwam nog voller te zitten omdat de sneltrein er ook nog bij moest
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 oktober 2006 @ 18:02:14 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42315265
Ik las het vanochtend op somda. En had zelf al een vermoeden, toen ik in Groningen om 9.50 2 DM'90 zag staan op perron 3 en er om 9 uur in Leeuwarden geen DM'90 te bekennen was, zeker toen de 8.20 stoptrein voller dan normaal Leeuwarden binnenkwam.

Overigens is opvallend dat niemand de laatste dagen de GTW's van Arriva gespot heeft. Zouden ze bij Voith binnen staan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42315433
ik kwam vanmorgen over zwolle, en ik heb wel 6 Plan U's geteld die aan de kant staan? zowel aan de linker als rechterzeide van het station : ?
pi_42316225
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las het vanochtend op somda. En had zelf al een vermoeden, toen ik in Groningen om 9.50 2 DM'90 zag staan op perron 3 en er om 9 uur in Leeuwarden geen DM'90 te bekennen was, zeker toen de 8.20 stoptrein voller dan normaal Leeuwarden binnenkwam.

Overigens is opvallend dat niemand de laatste dagen de GTW's van Arriva gespot heeft. Zouden ze bij Voith binnen staan?
Was wel grappig, vet veel mensen ineens uit die trein, en ik liep daar tussenin

Die 2 waren de 3446 (V) en de 3449 (A) zeker in Groningen?

Ik heb ze niet gezien eerlijk gezegd (toen ik een rondje station deed)
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:57:09 #92
86072 thatsme
and That's you!
pi_42316504
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens is opvallend dat niemand de laatste dagen de GTW's van Arriva gespot heeft. Zouden ze bij Voith binnen staan?
Ik heb ze de laatste week ook niet meer gezien maar het moeten er steeds meer worden en ze kunnen ze niet blijven verstoppen
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 oktober 2006 @ 19:03:09 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42316631
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:45 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Was wel grappig, vet veel mensen ineens uit die trein, en ik liep daar tussenin

Die 2 waren de 3446 (V) en de 3449 (A) zeker in Groningen?

Ik heb ze niet gezien eerlijk gezegd (toen ik een rondje station deed)
De 8.51 uit Groningen had minstens +15, zodat de 9.14 uit Leeuwarden, waar ik dus in zat, deze in Buitenpost kruiste. Er gelijk achteraan reden nog 2 DM'90. Die de bijna lege sneltrein vormden. De 9.20 uit Groningen reed wel op tijd. In Groningen stonden op 3a 2 DM'90. Wel los van elkaar overigens. Aangezien mijn trein enkele minuten te laat binnenkwam in Groningen en de 2 DH1'tjes gelijk terug naar Leeuwarden gingen samen met de 9.51, vertrok deze met +5.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42318408
Gisteren een klein maar best fijn bordjesrondje


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42318693
Vet Vet

Die BR628 op welk traject reed ie ?
pi_42318948
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Vet Vet

Die BR628 op welk traject reed ie ?
Duisburg - Krefeld - Kleve

Schrale ouwe hoekige hoerenbak
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42319775
ah johhh BR628/928 is afgeleid van de 627 en dat is DE grondlegger van DE wadloper
pi_42320469
Even een simpel vraagje: Die groene driehoekige bordjesgeven toch de maximale snelheid aan? 4=40km/h, 8=80km/h 12=120km/h etc... Ik heb tussen leiden en schiphol ook 16 zien staan, maar ik dacht dat 140 de maximale snelheid is op het nederlandse spoor? Heeft die gele belijning op de perrons van Nieuw vennep en een paar van de haagse stations hier ook mee te maken?
pi_42320533
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:04 schreef Fixers het volgende:
Even een simpel vraagje: Die groene driehoekige bordjesgeven toch de maximale snelheid aan? 4=40km/h, 8=80km/h 12=120km/h etc... Ik heb tussen leiden en schiphol ook 16 zien staan, maar ik dacht dat 140 de maximale snelheid is op het nederlandse spoor? Heeft die gele belijning op de perrons van Nieuw vennep en een paar van de haagse stations hier ook mee te maken?
Ja, baanvaksnelheid is daar 160 voor de Thalys, en die gele lijnen betekenen dat je uit de buurt moet blijven. Dat geldt volgens mij tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve. Zug-chef weet wel een topic op OHIH te vinden waar dat precies in staat, maar ik ga nu slapen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')