Volg de link en je kan het spotje bekijken.quote:Marten Fortuyn woedend over nieuwe LPF-spot
Marten Fortuyn is razend over een reclamespot van de 'nieuwe' LPF. De broer van wijlen Pim Fortuyn vindt de spot 'schandalig en smakeloos'. Klik door voor het spotje.
Wederopstanding
De spot was te zien tijdens de presentatie van de nieuwe lijsttrekker, Olaf Stuger. Hij daalt daarin uit de hemel neer en presenteert zich als de wederopstanding van Fortuyn.
Furieus
Marten Fortuyn reageert furieus. "Het is een godsgeklaagd schandaal." Het filmpje begint met vijf pistoolschoten, wat volgens Stuger refereert aan de nieuwe naam: Lijst Vijf Fortuyn.
Bron: RTL.nl
Waarbij we wel meoten aantekenen dat Pimmetje helemaal niet goed met zn familie omging. VOlgens zn eigen woorden zagen ze elkaar één keer per jaar. Om Marten dus als spreekbuis van Pim te zien is nogal dom.quote:Op maandag 25 september 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Fortuyn is het met je eens.
Want?quote:Op maandag 25 september 2006 19:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Dit is wel een heel associaal spotje.
Die vent doet alsof hij de wederopstanding van Fortuyn is. En die schoten moeten zogenaamd staan voor de lijstnummer, iedereen weet wat er met die schoten wordt bedoeld. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor familieleden (ook al hadden ze niet veel contact) en andere nabestaanden schokkend kan zijn en daarom vind ik het dus asociaal.quote:Op maandag 25 september 2006 19:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Want?
Wat is er asociaal? De associatie met Pim? Mag Pim`s eigen partij die niet hebben?
idd een erg misselijk spotjequote:Op maandag 25 september 2006 19:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Dit is wel een heel associaal spotje. Terecht dat Marten hier niet blij mee is.
Hallo ik ben niet begonnen met "voor Fortuyn te denken".quote:Op maandag 25 september 2006 21:00 schreef dVTB het volgende:
[..]
Vertel... je hebt een lijntje met boven? Misschien moet je daar iets mee gaan doen joh... Char verdient er een aardige bak met geld mee.
1: Je hoeft niks tegen Fortuyn te hebben, om dit spotje smakeloos en weerzinwekkend te vinden.quote:Op maandag 25 september 2006 21:01 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het spotje steengoed.
En mensen die tegen Fortuyn waren moeten zich er helemaal niet bemoeien.
Ik vind het ook goed dat in die reclame naar Ze wordt gerefereerd:
"Ze kunnen mij van de wereld schieten, maar mijn ideeën kan je niet wegslaan".
Je moet nou niet de rollen gaan omdraaien! Onderbouwen jullie eens waarom jullie dit spotje smakeloos vinden.quote:Op maandag 25 september 2006 21:04 schreef dVTB het volgende:
[..]
1: Je hoeft niks tegen Fortuyn te hebben, om dit spotje smakeloos en weerzinwekkend te vinden.
2: Mensen die tegen Fortuyn waren, hebben net zo veel recht op een mening dan voorstanders.
3: Elke politieke partij zet zich in verkiezingstijd tegen anderen af. What else is new?
En onderbouw eens waarom je zo zeker weet dat Fortuyn dit spotje geweldig zou vinden? Ik zeg: Als hij dit ziet, draait -ie zich om in z'n graf (voor zover hij dat na 4 jaar LPF al niet 387 keer heeft gedaan).
Dat heb ik al gedaan, maar ik zal het herhalen:quote:Op maandag 25 september 2006 21:06 schreef JohnDope het volgende:
Je moet nou niet de rollen gaan omdraaien! Onderbouwen jullie eens waarom jullie dit spotje smakeloos vinden.
Goh wat gaan wij in eens de heilige engel uithangen, "die arme nabestaande van Fortuyn"quote:Op maandag 25 september 2006 21:12 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan, maar ik zal het herhalen:
- Het is zuivere lijkenpikkerij
- Nabestaanden van Pim Fortuyn worden gekwetst
- De nieuwe lijsttrekker wordt opgevoerd als een soort reïncarnatie (uit de hemel neergedaald) van Fortuyn
- Fortuyn krijgt woorden in de mond gelegd
Dat zijn al vier redenen. En het komt ook nog eens over als een zielige superman-achtige, puberale actiefilm.
Onderbouw jij nu maar eens waarom je...
- goedkeurt dat een dood iemand woorden in de mond gelegd krijgt
- goedkeurt dat nabestaanden worden gekwetst
- goedkeurt dat de dood van Fortuyn zelfs nu nog voor electoraal gewin wordt misbruikt
- goedkeurt dat de nieuwe lijstrekker wordt neergezet als een reïncarnatie van Fortuyn.
Dit vind ik echt belachelijkquote:Op maandag 25 september 2006 21:06 schreef JohnDope het volgende:
En verder: wat kan jou het in Godsnaam schelen of Fortuyn zich eventueel omdraait in zijn graf? Destijds kon jij hem wel 'schieten'.
Omg , hij zei lijsttrekkerquote:Op maandag 25 september 2006 18:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
.. lijsttrekker..
Wederom: was jij een voorstander of tegenstander van Fortuyn? En onderbouw het.quote:Op maandag 25 september 2006 21:18 schreef popolon het volgende:
Wat een schandalig filmpje zeg.
Vooral dat begin. Logisch dat broer F. er niet blij mee is.
Krokodillentranen?quote:Op maandag 25 september 2006 21:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wederom: was jij een voorstander of tegenstander van Fortuyn? En onderbouw het.
Ik ben die krokodillentranen van de Tegenstanders van Fortuyn in ieder geval beu.
Vertel: nabestaande van Fortuyn? - Je bent directe familie van hem? Je kent hem zo goed dat je precies weet welke woorden hij wel en niet zou gebruiken?quote:Op maandag 25 september 2006 21:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik kan je zeggen, ik ben een nabestaande van Fortuyn en ik vind het spotje super! De woorden die Fortuyn in de mond gelegd krijgt daar sta ik 100% achter, ik denk dat Fortuyn het nog wel wat Radicaler geformuleerd had hem kennendeDat hij wordt opgevoerd als een soort reincarnatie vind ik grappig, het is al erg genoeg dat Pim er niet meer is, maar we hebben genoeg gerouwd, er moet ook weer gelachen worden
![]()
Ja, maar dit is gewoon smakeloos om zo over de rug van iemand die vermoord is je zo profileren als lijsttrekker. Dat ben jij bij mij als lijsttrekker en partij (want die staat het ook toe) alle respect kwijt.quote:Op maandag 25 september 2006 21:16 schreef JohnDope het volgende:
Dat hij wordt opgevoerd als een soort reincarnatie vind ik grappig, het is al erg genoeg dat Pim er niet meer is, maar we hebben genoeg gerouwd, er moet ook weer gelachen worden![]()
Ja ik ben een nabestaande, ga jij even voormij bepalen of ik een nabestaande ben of niet, wat ben jij onbeschoft zegquote:Op maandag 25 september 2006 21:22 schreef dVTB het volgende:
[..]
Vertel: nabestaande van Fortuyn? - Je bent directe familie van hem? Je kent hem zo goed dat je precies weet welke woorden hij wel en niet zou gebruiken?
En ben je nog van plan om terug te nemen dat ik 'wel in staat zou zijn om hem te schieten', alleen omdat ik toevallig niet op hem heb gestemd en vind dat LPF op sterven na dood is? (Ik zo maar zo eens op Eén NL kunnen gaan stemmen trouwens, maar dat terzijde)
quote:Op maandag 25 september 2006 21:26 schreef SCH het volgende:
Die pistoolschoten zijn wel bizar maar kan me niet voorstellen dat ze dat expres gedaan hebben.
Nee, daar zullen ze niet overna gedacht hebben en dat zul verder nog niemand opgevallen zijnquote:Op maandag 25 september 2006 21:26 schreef SCH het volgende:
Die pistoolschoten zijn wel bizar maar kan me niet voorstellen dat ze dat expres gedaan hebben.
Wat doet het ertoe of iemand een voorstander of tegenstander van Fortuyn is?quote:Op maandag 25 september 2006 21:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben die krokodillentranen van de Tegenstanders van Fortuyn in ieder geval beu.
Uh .. tikje offtopic hoor, maareh als iemand 360 graden draait is het of hij niet gedraaid is ...quote:Op maandag 25 september 2006 21:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ohw, en het filmpje vind ik ook pure lijkenpikkerij. Alsof ook maar iemand kan weten wat Fortuyn nu zou denken. Misschien was hij ondertussen al 360 graden gedraaid, je weet het niet.
Dat bepaalt of de reactie krokodillentranen zijn of niet.quote:Op maandag 25 september 2006 21:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat doet het ertoe of iemand een voorstander of tegenstander van Fortuyn is?
Geshockeerd? Nee, dat zeker niet. Maar als dat het enige is waar ze stemmen mee denken te moeten winnen.quote:Op maandag 25 september 2006 21:28 schreef JohnDope het volgende:
Jullie zullen het nooit toegeven, maar Jullie zijn allemaal gechoqueerd door die pistoolschoten.![]()
Een nabestaande is volgens het woordenboek een 'bloedverwant die na iemands dood overblijft'. Of je bent dus een direct familielid van Fortuyn, of je bent geen nabestaande. Het is niet aan mij om dat te bepalen. Daar hebben we onze taal en onze woordenboeken voor.quote:Op maandag 25 september 2006 21:24 schreef JohnDope het volgende:
Ja ik ben een nabestaande, ga jij even voormij bepalen of ik een nabestaande ben of niet, wat ben jij onbeschoft zeg
schieten stond tussen aanhalings tekens, was figuurlijk bedoeld, ik neem dus niks terug.
Ik ben juist openminded, lees maar straks de columns in de krant, wedden dat ze daar straks over krokodillentranen (mbt tot het spotje) gaan reppen.quote:Op maandag 25 september 2006 21:32 schreef Xith het volgende:
Kom op JohnDope, lijkt wel of je oogkleppen de laatste tijd over je ogen zijn genaaid
Een nabestaande kan ook een vriend, fan, volgeling, etc zijn!quote:Op maandag 25 september 2006 21:34 schreef dVTB het volgende:
[..]
Een nabestaande is volgens het woordenboek een 'bloedverwant die na iemands dood overblijft'. Of je bent dus een direct familielid van Fortuyn, of je bent geen nabestaande. Het is niet aan mij om dat te bepalen. Daar hebben we onze taal en onze woordenboeken voor.
Onbeschoft zou het zijn wanneer je je hier als 'nabestaande' voordoet, terwijl je in werkelijkheid geen familie van Fortuyn bent. Onbeschoft zou het ook zijn wanneer je je eigen mening belangrijker vindt dan die van de daadwerkelijke nabestaanden van Fortuyn. Onbeschoft is het ook dat je tegenstanders (of mensen die niet op Fortuyn hebben gestemd) de mond snoert en doet voorkomen alsof ze geen mening mogen hebben.
Als Pim één ding niet gewild zou hebben, dan is het wel dat mensen de mond wordt gesnoerd.....
quote:Op maandag 25 september 2006 21:36 schreef JohnDope het volgende:
Een nabestaande kan ook een vriend, kennis of een fan, volgeling, etc zijn!
Ik ben een nabestaande van Fortuyn, Asociaal die je der bent!
Bron: vandale.nlquote:na·be·staan·de (de ~ (m.), ~n)
1 bloedverwant die na iemands dood overblijft
Daar was hij anders wel op uit. Hij luisterde het liefst naar zichzelf en had weinig op met anderen die ook iets te melden hebben dus die constatering is ook wat bizar, of 'komt uit de lucht vallen'.quote:Op maandag 25 september 2006 21:34 schreef dVTB het volgende:
Als Pim één ding niet gewild zou hebben, dan is het wel dat mensen de mond wordt gesnoerd.....
Volgens mij heb jij het niet in de gaten maar Fortuyn was een Messias voor ons!quote:Op maandag 25 september 2006 21:41 schreef dVTB het volgende:
[..]
[..]
Bron: vandale.nl
In plaats van op anderen te schelden, vertel dan eens open en eerlijk wat je relatie tot Fortuyn is.
Waarschijnlijk alleen 'fan' en stemmer.
En ga daarna eens inhoudelijk op de bezwaren in. Je ontwijkt namelijk die punten.
*brrrr* Ik ben echt snel weg uit dit topic nu zeg. Wat een griezelig gedoe zeg. Fortuyn als een 'messias' betitelen omdat --ie een paar stevige uitspraken heeft gedaan. En dan jezelf ook nog belangrijker vinden dan de echte nabestaanden van Fortuyn, anderen hier gaan lopen uitschelden en van onbeschoftheid betichten...quote:Op maandag 25 september 2006 21:44 schreef JohnDope het volgende:
Volgens mij heb jij het niet in de gaten maar Fortuyn was een Messias voor ons!
Hoe je het wendt of keert; 'Wij' zijn nabestaanden.
En nou stoppen met die krokodillentranen mbt tot de nabestaanden van Pim.
Jullie durven gewoon niet eerlijk toe te geven dat jullie dat Spotje walgelijk vinden omdat in dat spotje met "Ze en die pistoolschoten" gerefereerd wordt naar het gedemoniseer van Melkert, Kok en Rosenmuller. En dat dus Kok, Rosenmuller en Melkert indirect gedemoniseerd worden met dat Spotje!quote:
Oh, volgens mij gaat het over de goudvissen die Fortuyn graag wilde hebben, 5 stuks. Maar dat lukte niet meer omdat de dierenwinkel net gesloten was en toen kwam Volkert die door Mat was ingehuurd vanwege die straaljagers maar Volkert had eerst ook al een andere meneer doodgeschoten maar dat wilde Donner onder de pet houden. Of was het nou Klaas de Vries, nou ja, die had met Mat bedacht dat hij die goudvissen niet moest krijgen want dan zou hij ze in zijn eenzaamheid misschien anaal inbrengen en dus had Mat Volkert ingehuurd.....zoiets toch?quote:Op maandag 25 september 2006 21:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jullie durven gewoon niet eerlijk toe te geven dat jullie dat Spotje walgelijk vinden omdat in dat spotje met "Ze en die pistoolschoten" gerefereerd wordt naar het gedemoniseer van Melkert, Kok en Rosenmuller. En dat dus Kok, Rosenmuller en Melkert indirect gedemoniseerd worden met dat Spotje!
je kan je wel van de domme houden, maar jij en ik weten precies dat jij begrijpt wat ik bedoel met dat vorige bericht, je kan er alleen niet over praten, omdat ik gelijk hebquote:Op maandag 25 september 2006 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, volgens mij gaat het over de goudvissen die Fortuyn graag wilde hebben, 5 stuks. Maar dat lukte niet meer omdat de dierenwinkel net gesloten was en toen kwam Volkert die door Mat was ingehuurd vanwege die straaljagers maar Volkert had eerst ook al een andere meneer doodgeschoten maar dat wilde Donner onder de pet houden. Of was het nou Klaas de Vries, nou ja, die had met Mat bedacht dat hij die goudvissen niet moest krijgen want dan zou hij ze in zijn eenzaamheid misschien anaal inbrengen en dus had Mat Volkert ingehuurd.....zoiets toch?
Ik kan er inderdaad niet over praten, stel dat de CIA er achter komt.quote:Op maandag 25 september 2006 21:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
je kan je wel van de domme houden, maar jij en ik weten precies dat jij begrijpt wat ik bedoel met dat vorige bericht, je kan er alleen niet over praten, omdat ik gelijk heb![]()
Je bent wel met me eens dat in dat Spotje indirect de oude elite wordt gedemoniseerd door met pistoolschoten en het woord "ze" naar het gedemoniseer van de bestuurlijk elite te verwijzen.quote:Op maandag 25 september 2006 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kan er inderdaad niet over praten, stel dat de CIA er achter komt.
De PvdA schijnt al in crisisberaad bijeen te zijn - dit spotje is de doodsteek voor de campagne.![]()
Je moet zonder twijfel een nabestaande zijn om deze diepere lagen te vatten.quote:Op maandag 25 september 2006 22:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je bent wel met me eens dat in dat Spotje indirect de oude elite wordt gedemoniseerd door met pistoolschoten en het woord "ze" naar het gedemoniseer van de bestuurlijk elite te verwijzen.
Is het dan in de geest van Fortuyn om zijn dood zo te misbruiken?quote:Op maandag 25 september 2006 22:05 schreef Intxaurraga het volgende:
Zoveel stelt het toch niet voor, die lijst vijf probeert toch ook gewoon in de geest van Fortuyn te handelen? Broer Fortuyn huilt zichzelf wel erg vaak in het nieuws.
Op een goedkope manier stemmen verkrijgen was Fortuyn inderdaad ook niet vreemdquote:Op maandag 25 september 2006 22:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is het dan in de geest van Fortuyn om zijn dood zo te misbruiken?
En ze moeten 11.500 euro dokken.quote:Op maandag 25 september 2006 19:15 schreef Kozzmic het volgende:
De nieuwe naam duidt erop dat men verwacht lijst 5 te krijgen, maar volgens mij heeft men daar door de naamsverandering helemaal geen recht op. Dan krijg je straks dat ze de naam Fortuyn niet mogen voeren, en ook lijst vijf niet. Dan wordt het Lijst 26 Stuger oid.
quote:Artikel H 12
1. Indien het betreft de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer, moet voor elke lijstengroep, elk
niet van een groep deel uitmakend stel gelijkluidende lijsten en elke op zichzelf staande lijst een
waarborgsom van ¤ 11. 250 worden betaald aan het Rijk.
2. De in het eerste lid bedoelde verplichting tot betaling geldt niet voor een kandidatenlijst van een
politieke groepering, indien de aanduiding daarvan was geplaatst boven een kandidatenlijst waaraan
bij de laatstgehouden verkiezing van de leden van de Tweede Kamer een of meer zetels zijn
toegekend. Het bepaalde in de vorige volzin is mede van toepassing ten aanzien van samenvoeging
van aanduidingen van twee of meer groeperingen, indien bij de laatstgehouden verkiezing van de
leden van de Tweede Kamer, hetzij aan de gezamenlijke groeperingen, hetzij aan ten minste één
daarvan, één of meer zetels zijn toegekend.
Ik vind dit wel erg goedkoop.quote:Op maandag 25 september 2006 22:11 schreef Intxaurraga het volgende:
Op een goedkope manier stemmen verkrijgen was Fortuyn inderdaad ook niet vreemd. Maar dat bedoelde ik niet eens.
met krokodillen tranen.quote:Op maandag 25 september 2006 22:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel erg goedkoop.![]()
En dat is nog een understatement![]()
Nee, dat is niet goedkoop dat is gewoon een misdaad en disrespect voor de democratie.quote:Op maandag 25 september 2006 22:20 schreef JohnDope het volgende:
Weet je wat pas goedkoop is; een opkomend politicus met een nieuwe visie het zwijgen opleggen dmv lood. (5 kwartjes).
jij lag nog in de luiersquote:Op maandag 25 september 2006 22:11 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Op een goedkope manier stemmen verkrijgen was Fortuyn inderdaad ook niet vreemd. Maar dat bedoelde ik niet eens.
5 + 1 gratis.quote:Op maandag 25 september 2006 22:24 schreef Sidekick het volgende:
Waren het trouwens niet 6 kogels?
Gratis? Collectief betaald zeker. Linkse kogel.quote:
quote:Op maandag 25 september 2006 22:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gratis? Collectief betaald zeker. Linkse kogel.
Ben je daar nog steeds verdrietig om?quote:Op maandag 25 september 2006 22:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
met krokodillen tranen.
Weet je wat pas goedkoop is; een opkomend politicus met een nieuwe visie het zwijgen opleggen dmv lood. (5 kwartjes).
Die 'ZE' waar jij het over hebt behoor je zelf ook toe. Mensen die het hele links/rechts gebral zo op de spits drijven. Zoek een leuke hobby ofzo.quote:Op maandag 25 september 2006 21:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Grappig inderdaadquote:Op maandag 25 september 2006 19:15 schreef Kozzmic het volgende:
De nieuwe naam duidt erop dat men verwacht lijst 5 te krijgen, maar volgens mij heeft men daar door de naamsverandering helemaal geen recht op. Dan krijg je straks dat ze de naam Fortuyn niet mogen voeren, en ook lijst vijf niet. Dan wordt het Lijst 26 Stuger oid.
lijkt me nietquote:Op dinsdag 26 september 2006 08:20 schreef SCH het volgende:
Wat nou lijkenpikken? Alsof Fortuyn dit niet prachtig zou vinden?
ik vind van welquote:Ik vind het een geestig en goed gemaakt spotje - en dat je de doden moet laten rusten gaat in dit geval niet op.
quote:Op maandag 25 september 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Fortuyn is het met je eens.
[..]
Volg de link en je kan het spotje bekijken.
Ik herinner me dat hij dat over alles zegt. Over dat Pim is doodgeschoten, de rol van de AIVD, enzovoortsquote:"Het is een godsgeklaagd schandaal."
Ik hoor bij alles behalve bij ZE.quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die 'ZE' waar jij het over hebt behoor je zelf ook toe. Mensen die het hele links/rechts gebral zo op de spits drijven. Zoek een leuke hobby ofzo.
hij niet nee.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:31 schreef SCH het volgende:
Leve de elite dan maar
Pastors hoort niet bij die elite zeker?
thuis maar ff bekijken, hier op werk is het filmpje geblokkeerdquote:Op maandag 25 september 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Bron: RTL.nl
Volg de link en je kan het spotje bekijken.
Waarom hij niet en de rest wel?quote:
Fortuyn weigerde een Bilderberg (hier is alle ellende begonnen: Europa e.d.) lidmaatschap. Terwijl normaliter iedereen bereid is tot zijn schouder er in te gaan voor een BB-lidmaatschap.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom hij niet en de rest wel?
En Pim Fortuyn was natuurlijk behoorlijk elitair, met z'n palazzo en z'n oger en z'n slavenkoren en z'n butler.
Of noem jij gewoon iedereen elitair die het niet met jou eens is?
Is Jan Marijnissen dan ook elitair?
Ik denk dat dat je nog kan verbazen. Die lui hebben geen smaak en zijn ook niet zo slim, dus het kan zo maar weer een zeteltje opleveren.quote:Op maandag 25 september 2006 19:58 schreef dVTB het volgende:
Mijn hemel (letterlijk en figuurlijk).... - zelfs het gemiddelde spotje van de Centrum Democraten was minder belachelijk dan deze Superman-achtige vertoning. Die 0,1 procent van de bevolking die volgens de peilingen nog op de LPF (of LVF) ging stemmen, zal nu toch ook wel afgeschrikt zijn, denk ik zo....
Huh? Waar gaat dat over? Dat heb ik even gemist.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Fortuyn weigerde een Bilderberg (hier is alle ellende begonnen: Europa e.d.) lidmaatschap.
Dat is ook weer zoiets dubieus, er valt geen link meer over terug te vinden op het internetquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Huh? Waar gaat dat over? Dat heb ik even gemist.Heb je een link waar ik me daarover kan bijlezen?
Pim Fortuyn heeft het trouwens bij praktisch elke partij geprobeerd. Oh, wat wilde hij graag bij de gevestigde orde horen.
Oh, is dit weer zo'n loose-change-achtige samenzweringstheorie?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is ook weer zoiets dubieus, er valt geen link meer over terug te vinden op het internet
Als je BilderBerg weigert dan weiger je alles, want BilderBerg is alles (achter de schermen trekken zij overal aan de touwtjes).
Is geen Theorie, is de waarheid. Iedereen komt daar, de grootste politieke vijanden zijn daar in eens de beste vrienden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, is dit weer zo'n loose-change-achtige samenzweringstheorie?
Toch zou ik er graag meer over lezen. Hoe kom jij aan deze info?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Is geen Theorie, is de waarheid.
ohw, fuckquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Is geen Theorie, is de waarheid.
Die info heb ik een keer gehoord, lang geleden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Toch zou ik er graag meer over lezen. Hoe kom jij aan deze info?
Een papieren bron is ook goed: ik zit in een goedgedocumenteerd archief.
Van een bron die zo betrouwbaar is dat je het blindelings gelooft? Iemand die bij die club zit en Fortuyn heeft gevraagd?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die info heb ik een keer gehoord, lang geleden.
En ze hebben geen website?quote:Theoretisch gezien, zou Fortuyn een ongekende aanwinst zijn voor die club, volgelingen genoeg had die. Er zitten daar mensen voor minder bij.
Ik weet dat Kok, Rosenmuller, Klaas de vries, Melkert e.d. er niet om kunnen lachen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:25 schreef Rachid99 het volgende:
Ik heb erg gelachen om het filmpje. zo smakeloos dat het camp wordt. het is een geniale (want onbedoelde) parodie op de zendtijd voor politieke partijen. en dan die marten fortuyn die heel erg boos wordt, nadat ie jarenlang met de LPF heeft samengewerkt. een rel om te smullen. ik zie er de humor in ieder geval wel van in.
...maar verder heb je nog wel een leuk leven? Of zit je als een soort Gargamel met luciferstokjes tussen je oogleden te waken voor blauwgekleurde politici, die "he ho, he ho, Fortuyn vermoord je zo' zingend voorbij je slaapkamerraam lopenquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet dat Kok, Rosenmuller, Klaas de vries, Melkert e.d. er niet om kunnen lachen.![]()
(en daar gaat mij het om, die hele LPF kan me gestolen worden, maar als die vijanden van Fortuyn maar gedemoniseerd worden, het maakt me niet uit hoe ze gedemoniseerd worden, en hoe ver men daar in gaat, als ze maar gedemoniseerd worden).
Mee eens, ongepast en smakeloos.. maar goed, das de LPFquote:Op maandag 25 september 2006 21:12 schreef dVTB het volgende:
Dat heb ik al gedaan, maar ik zal het herhalen:
- Het is zuivere lijkenpikkerij
- Nabestaanden van Pim Fortuyn worden gekwetst
- De nieuwe lijsttrekker wordt opgevoerd als een soort reïncarnatie (uit de hemel neergedaald) van Fortuyn
- Fortuyn krijgt woorden in de mond gelegd
Dat zijn al vier redenen. En het komt ook nog eens over als een zielige superman-achtige, puberale actiefilm.
Als Fortuyn het spotje zelf kon maken, dan was het nog Radicaler geworden. En had jij het nog smakelozer gevonden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:32 schreef BdR het volgende:
[..]
Mee eens, ongepast en smakeloos.. maar goed, das de LPFblijkbaar
Als ik jou was zou ik mezelf CharDope gaan noemenquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als Fortuyn het spotje zelf kon maken, dan was het nog Radicaler geworden.
Als hij zelf z'n eigen wederopstanding kon filmen?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als Fortuyn het spotje zelf kon maken, dan was het nog Radicaler geworden. En had jij het nog smakelozer gevonden.
Ik zag 't 'm nog flikken ook, de guit.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als hij zelf z'n eigen wederopstanding kon filmen?
waarop baseer je dat?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als Fortuyn het spotje zelf kon maken, dan was het nog Radicaler geworden. En had jij het nog smakelozer gevonden.
Je kan de term "nabestaanden" niet oprekken, alleen zodat het dan in je kromme redenering goed uitkomt..quote:Op maandag 25 september 2006 21:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het niet in de gaten maar Fortuyn was een Messias voor ons!
Hoe je het wendt of keert; 'Wij' zijn nabestaanden.
En nou stoppen met die krokodillentranen mbt tot de nabestaanden van Pim.
Omdat die uitspraken van Fortuyn veel radicaler && shoqueerender warenquote:
Jij was vast een tegenstander van Fortuyn. Dat zei ik: Krokodillen tranen, huilliequote:Op dinsdag 26 september 2006 15:00 schreef BdR het volgende:
[..]
Je kan de term "nabestaanden" niet oprekken, alleen zodat het dan in je kromme redenering goed uitkomt..
Het is toch wel hilarisch dat al die vijanden van Fortuyn het spotje zogenaamd in eens "respectloos voor de na bestaanden vinden".quote:
Ik vind het gewoon een slecht filmpje. Wat kunnen mij die nabestaanden schelenquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch wel hilarisch dat al die vijanden van Fortuyn het spotje zogenaamd in eens "respectloos voor de na bestaanden vinden".
Vroeger gingen ze ook zo 'respectvol' om met Fortuyn en zijn nabestaandenKrokodillentranen dus.
Terwijl ze gewoon niet eerlijk zijn, want hun echte reden is dat ze het gewoon niet kunnen hebben dat de oude vijanden van Fortuyn weer gedemoniseerd worden met die pistoolschoten en die verwijzing naar "zij" in dat spotje.
Net wat ik al zei, als Fortuyn dit filmpje mocht maken, dan was het nog veel provocerender geweest.
Daar zit wel een kern van waarheid in, dat dramatische (die kogels etc.) past juist wel bij Fortuyn. Zo'n filmpje had hij prachtig gevonden, die Amerikaanse manier van campagne voeren, dat lag hem wel.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch wel hilarisch dat al die vijanden van Fortuyn het spotje zogenaamd in eens "respectloos voor de na bestaanden vinden".
Vroeger gingen ze ook zo 'respectvol' om met Fortuyn en zijn nabestaandenKrokodillentranen dus.
Terwijl ze gewoon niet eerlijk zijn, want hun echte reden is dat ze het gewoon niet kunnen hebben dat de oude vijanden van Fortuyn weer gedemoniseerd worden met die pistoolschoten en die verwijzing naar "zij" in dat spotje.
Net wat ik al zei, als Fortuyn dit filmpje mocht maken, dan was het nog veel provocerender geweest.
Ik was het zelden met hem eens, maar ik heb nooit respectloos tegen hem gedaan ofzo.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat je echt een kronkel moet hebben om zo te kunnen 'redeneren' als jij, JD... ik meen het.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:
Men zal het nooit eerlijk zeggen, maar genoeg mensen waren diep in hun hart opgelucht toen Fortuyn was neergelegd.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat je echt een kronkel moet hebben om zo te kunnen 'redeneren' als jij, JD... ik meen het.
Als jij niet het verschil kunt zien tussen het hartgrondig met iemand oneens zijn of hem dood wensen, dan spoor je niet.
Dus doe normaal, of trek je netwerkverbinding eruit en ga jezelf insmeren met pindakaas en jezelf afrukken bij die mallotige denkbeelden van je
Jezus, get a grip
V.
ohw, dat durf ik best te beamen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Men zal het nooit eerlijk zeggen, maar genoeg mensen waren diep in hun hart opgelucht toen Fortuyn was neergelegd.
Opluchting is goedkeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ohw, dat durf ik best te beamen.
Maar opluchting is iets anders dan het goedkeuren van moord en daarmee onze democratie minachten.
Ik niet. Volgens mij had Broer Paardenlul het filmpje niet eens gezien, maar was hem door de journalist voorgehouden dat je Pim erin uit de hemel zag neerdalen. Wat natuurlijk niet zo is.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef Urquhart het volgende:
Inmiddels het gewraakte spotje gezien. Ik kan het me voorstellen dat de broer het smakeloos vind.
Niet één op één, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Opluchting is goedkeuren natuurlijk.
Daar ben ik het wel met je eens. Er werd gedaan alsof Donner de sharia hier wilde, wat natuurlijk kolder is. En een democratie moet democratisch beslissingen kunnen nemen in mijn ogen. Een democratie moet zelfs democratisch kunnen beslissen de democratie op te heffen (wat niet automatisch synoniem is met de sharia overigens).quote:En minachting van democratie vind ik lekker hypocriet, je zag het laatst ook al aan Donner toen hij zei dat wanneer 2/3 de Sharia wilt, dat die ook ingevoerd moet worden. Vervolgens kreeg Donner al die SalonDemo(n)craten over zich heen.
onzin.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Opluchting is goedkeuren natuurlijk.
Ik weet niet waar je hiermee heen wilt, maar in mijn ogen had Donner gelijk hoor. Dat is nou eenmaal het nadeel van de democratie. Iemand als Fortuyn kan aan de macht komen, maar ook de Sharia kan ingevoerd worden.quote:En minachting van democratie vind ik lekker hypocriet, je zag het laatst ook al aan Donner toen hij zei dat wanneer 2/3 de Sharia wilt, dat die ook ingevoerd moet worden. Vervolgens kreeg Donner al die SalonDemo(n)craten over zich heen.
is helemaal geen onzin, wanneer je pychisch bent opgelucht, dan keur je het goed, wanneer je het af zou keuren dan zou je niet opgelucht zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
onzin.
[..]
Ik weet niet waar je hiermee heen wilt, maar in mijn ogen had Donner gelijk hoor. Dat is nou eenmaal het nadeel van de democratie. Iemand als Fortuyn kan aan de macht komen, maar ook de Sharia kan ingevoerd worden.
Een democratie kan op elk moment afgeschaft worden door de bevolking.
Die vijf schoten hebben niets met 'demoniseren' van zijn tegenstanders te maken. Het is een goedkope en vooral lachwekkende poging om het na de moord van Fortuyn heersende volkssentiment over 5 jaar LPF-gestuntel heen te tillen....quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als het demoniseren van anderen de punten van je politieke partij zijnquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan Knabbel van Heemst. Die zat bij BvD de halve Duyvisfabriek naar binnen te kanen.quote:Op maandag 25 september 2006 23:45 schreef Toad het volgende:
Die cola en water gaan er nu bij Pauw & Witteman ook snel doorheen door toedoen van Stuger....
leve het vmbo als ik jou zo zie reageren!quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:32 schreef FeestNummer het volgende:
De extreem-rechtse kabouter karavaan ruziet gewoon verder.
Leve de kiesdrempel!
Het weer niet willen zien van de feiten, bekend fenomeenquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Die vijf schoten hebben niets met 'demoniseren' van zijn tegenstanders te maken.
Ik ben het niet eens met je interpretatie, dat is geen ontkenning van feiten.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het weer niet willen zien van de feiten, bekend fenomeen
Jij bent de enige die ik dat tot nu toe heb horen beweren. Heb gisteren met Stuger en voorzitter Bert Snel gesproken en die geven een totaal andere uitleg aan dat spotje en die schoten.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het weer niet willen zien van de feiten, bekend fenomeen
Vertel danquote:Op woensdag 27 september 2006 08:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent de enige die ik dat tot nu toe heb horen beweren. Heb gisteren met Stuger en voorzitter Bert Snel gesproken en die geven een totaal andere uitleg aan dat spotje en die schoten.
Zij geven niet de uitleg die onze vriend JanDrugs geeft, niks over demoniseren en de oude partijen op hun plek zetten ofzo. Het is zo simpel als het er uit ziet. Fortuin is doodgeschoten en zij gaan verder in zijn lijn.quote:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Die vijf schoten hebben niets met 'demoniseren' van zijn tegenstanders te maken. Het is een goedkope en vooral lachwekkende poging om het na de moord van Fortuyn heersende volkssentiment over 5 jaar LPF-gestuntel heen te tillen....
Je hoort pistool schoten en vervolgens hoor je iets als "ZE kunnen mij misschien wel wegschieten, maar mijn id-en kunnen niet stuk geslagen worden".quote:Op woensdag 27 september 2006 08:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent de enige die ik dat tot nu toe heb horen beweren. Heb gisteren met Stuger en voorzitter Bert Snel gesproken en die geven een totaal andere uitleg aan dat spotje en die schoten.
Wel wat hypocriet van Sörensen, omdat zijn eigen voorman Pastors ook te pas en te onpas met Fortuyn loopt te dwepen.quote:LPF handhaaft Pim-spotjes
De LPF, die verder gaat onder de naam ‘Fortuyn’, peinst er niet over het omstreden spotje met de stem van ‘Pim’ van de buis te halen. Integendeel, er volgt een campagne met vijf tv-filmpjes en radiocommercials, waarin de vermoorde politicus te horen is.
,,Dit is pas het begin,’’ vertelt Daan Zuijderduijn van Interlokaal uit Woerden, het bedrijf achter de spotjes. Hij is verbaasd over de commotie die het filmpje veroorzaakt. Eerst klinken er vijf pistoolschoten. ,,Ze kunnen mij van de wereld schieten, maar mijn ideeën kun je niet wegslaan,’’ zegt een stem die sterk op die van Fortuyn lijkt. Vervolgens landt lijsttrekker Olaf Stüger met een parachute op het Binnenhof.
,,Je reinste lijkenpikkerij,’’ vindt raadslid Sörensen van Leefbaar Rotterdam, waarvoor Fortuyn ook lijsttrekker was. ,,Stüger suggereert dat hij de plaatsvervanger op aarde van Pim is. Dat kan écht niet. Hij heeft Fortuyn zelfs nooit gesproken.’’ Oud-LPF-minister Nawijn vind het spotje ‘niet smaakvol’. Fortuyns broer Marten noemt het ‘schandalig en smakeloos’. Onder het motto ‘Wat zou Fortuyn er van zeggen’, worden de komende weken diverse citaten van ‘Pim’ verwerkt in spotjes. Vaak is het zijn echte stem. Als de uitspraak niet op band staat, zoals in de eerste commercial, wordt een acteur gebruikt.
Dat de pistoolschoten emoties oproepen snapt Zuijderduijn wel. ,,We houden de mensen bij de les: ‘zo was het in in 2002’. De parachutesprong symboliseert gewoon dat de partij buiten het establishment staat. En Pims stem hoor je zo vaak in programma’s terug. Dus waarom mag dat nu niet?’’
Volgens een woordvoerder van ‘Fortuyn’ is van te voren overlegd met Pims broer Simon. ,,Hij vindt het spotje prima.’’
http://www.ad.nl/binnenland/article662160.ece
Het is één pot nat. Als Pastors had besloten deze commercial te maken, had je Sorensen ook niet gehoord.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:20 schreef Kozzmic het volgende:
EénNL en Partij voor Nederland reageren (weinig verrassend) verontwaardigd...
[..]
Wel wat hypocriet van Sörensen, omdat zijn eigen voorman Pastors ook te pas en te onpas met Fortuyn loopt te dwepen.
En demoniseren vind je een belangrijk punt van een politieke partij?quote:Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hoort pistool schoten en vervolgens hoor je iets als "ZE kunnen mij misschien wel wegschieten, maar mijn id-en kunnen niet stuk geslagen worden".
Dit is het toppunt van 1 en 1 is 2. Pure Demonisatie. Wie dit nog kan ontkennen is bang voor de waarheid.
Jij probeert je weer ten koste van alles er weer uit te lullen, zoals altijd.
Jij weet het blijkbaar beter dan de opdrachtgevers voor het spotjequote:Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hoort pistool schoten en vervolgens hoor je iets als "ZE kunnen mij misschien wel wegschieten, maar mijn id-en kunnen niet stuk geslagen worden".
Dit is het toppunt van 1 en 1 is 2. Pure Demonisatie. Wie dit nog kan ontkennen is bang voor de waarheid.
Jij probeert je weer ten koste van alles er weer uit te lullen, zoals altijd.
'nieuwe'quote:Op donderdag 28 september 2006 15:58 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme, is die JohnDope de nieuwe FOK-josti ofzo? De tering.
Ik wil natuurlijk graag die titel helemaal voor mijzelf hebben, V.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |