Los daarvan, de PvdA gebruikt een cultureel icon, een kinderspelletje, waar men gratis wil meeliften op de bekendheid daarvan om stemmen te trekken. Zonder daar om toestemming te vragen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:50 schreef Integrity het volgende:
Nou de Nintendomedewerkers zijn dus geen PvdA stemmers, da's duidelijk.
Daarnaast kan Nintendo nu gelinkt worden aan een politieke partij, iets waar ze weinig zin in zullen hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Los daarvan, de PvdA gebruikt een cultureel icon, een kinderspelletje, waar men gratis wil meeliften op de bekendheid daarvan om stemmen te trekken. Zonder daar om toestemming te vragen.
Daar kunnen ze toch niet zoveel mee, omdat ze de belangrijkste icons hebben veranderd. Je hebt het dan over een morele kwestie, want ik denk dat ze via het gerecht bot zullen vangen. Enkele icons (paddestoel, mario en vlag) zijn aangepast, ook komen er dingen in voor (zoals deurtje open "werk" en arm en rijk dichter bij elkaar) die niet in het spel voorkomen. De kleuren zijn anders, ook de achtergrond. Dingen als de blokjes waartegen je aan springt zijn letterlijke kopieen van mario 1, dat zou wellicht een speerpunt worden. Zodra je ergens een aanpassing op maakt, kun je er gerechtelijk al vrij weinig meer aan veranderen. Daarom is het ook verstandig om patent aan te vragen op praktisch elk onderdeel van het spel, waar mogelijk. Mario 1 komt uit 1985, dus dat patent zal allang niet meer gelden. Nee, ik geef ze weinig kans.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Los daarvan, de PvdA gebruikt een cultureel icon, een kinderspelletje, waar men gratis wil meeliften op de bekendheid daarvan om stemmen te trekken. Zonder daar om toestemming te vragen.
Het was inderdaad duidelijk te zien dat het uit pure rode haat voortkwam. Vooral niet nuanceren.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Los daarvan, de PvdA gebruikt een cultureel icon, een kinderspelletje, waar men gratis wil meeliften op de bekendheid daarvan om stemmen te trekken.
Kwam laatst ook ergens voorbij (werelddraaitdoor?) mbt muziek. Diverse artiesten waren niet blij zo met de muziek onder spotjes omdat ze niet even gevraagd waren om een okee en dus ongevraagd gekoppeld waren aan een partij. Schijnbaar konder ze niets ander dan de betreffende partij te vragen er mee op te houden.quote:Zonder daar om toestemming te vragen.
zeker niet als het de Pvda betreftquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:57 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Daarnaast kan Nintendo nu gelinkt worden aan een politieke partij, iets waar ze weinig zin in zullen hebben.
http://www.pvda.nl/tekeergaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
zeker niet als het de Pvda betreft
is er een linkje naar het betreffende filmpje
Waarom zou dat via patenten moeten? Het lijkt me dat het eerder met auteursrecht en merkenrecht e.d. te maken heeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:58 schreef Integrity het volgende:
Mario 1 komt uit 1985, dus dat patent zal allang niet meer gelden. Nee, ik geef ze weinig kans.
De rakkers!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja... kinderen mogen idd ook stemmen jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig zegt totaal niets of het wel of niet mag.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind het wel een grappig filmpje. Het kan dus wel.
Over een x aantal jaar wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Tja... kinderen mogen idd ook stemmen ja
Komt op hetzelfde neer, er zijn zoveel aanpassingen gemaakt in de game. Mijn punt blijft gelden. Dan zeggen ze toch gewoon: gebaseerd op de Giana Sisters van de commodore 64. Zou Mario daar niet van afgejat zijn?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:24 schreef freako het volgende:
[..]
Waarom zou dat via patenten moeten? Het lijkt me dat het eerder met auteursrecht en merkenrecht e.d. te maken heeft.
Hallo. Alleen de naam van het filmpje spreekt al boekdelen. Hoe overduidelijk wil je het hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:41 schreef Integrity het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer, er zijn zoveel aanpassingen gemaakt in de game. Mijn punt blijft gelden. Dan zeggen ze toch gewoon: gebaseerd op de Giana Sisters van de commodore 64. Zou Mario daar niet van afgejat zijn?
Ik heb mario sunshine thuis op een schijfje staan. Ik wil nou niet zeggen dat dit van vroeger is.. Ook mario ontwikkelt zich, de basis blijft bestaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Over een x aantal jaar wel.
En vooral: Super mario is iets van vroeger. Kinderen van vroeger zijn hedandaags ouder geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |