abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:32:19 #101
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_42141218
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:12 schreef dVTB het volgende:
Dat heb ik al gedaan, maar ik zal het herhalen:
- Het is zuivere lijkenpikkerij
- Nabestaanden van Pim Fortuyn worden gekwetst
- De nieuwe lijsttrekker wordt opgevoerd als een soort reïncarnatie (uit de hemel neergedaald) van Fortuyn
- Fortuyn krijgt woorden in de mond gelegd

Dat zijn al vier redenen. En het komt ook nog eens over als een zielige superman-achtige, puberale actiefilm.
Mee eens, ongepast en smakeloos.. maar goed, das de LPF blijkbaar
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_42141284
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:32 schreef BdR het volgende:

[..]

Mee eens, ongepast en smakeloos.. maar goed, das de LPF blijkbaar
Als Fortuyn het spotje zelf kon maken, dan was het nog Radicaler geworden. En had jij het nog smakelozer gevonden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:36:44 #103
136 V.
Like tears in rain...
pi_42141327
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als Fortuyn het spotje zelf kon maken, dan was het nog Radicaler geworden.
Als ik jou was zou ik mezelf CharDope gaan noemen

Hou toch op met dat invulgedrag. Je weet niet wat Fortuyn had gedaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:41:23 #104
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42141436
quote:

[..]

Als Fortuyn het spotje zelf kon maken, dan was het nog Radicaler geworden. En had jij het nog smakelozer gevonden.
Als hij zelf z'n eigen wederopstanding kon filmen?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:49:51 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42141651
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als hij zelf z'n eigen wederopstanding kon filmen?
Ik zag 't 'm nog flikken ook, de guit.
pi_42141857
quote:

[..]

waarop baseer je dat?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:00:27 #107
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_42141895
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het niet in de gaten maar Fortuyn was een Messias voor ons!
Hoe je het wendt of keert; 'Wij' zijn nabestaanden.

En nou stoppen met die krokodillentranen mbt tot de nabestaanden van Pim.
Je kan de term "nabestaanden" niet oprekken, alleen zodat het dan in je kromme redenering goed uitkomt..
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_42141954
Inmiddels het gewraakte spotje gezien. Ik kan het me voorstellen dat de broer het smakeloos vind.
Maar ja, het lijkt mij verder ook niet zoveel om je druk over te maken.
pi_42142058
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

waarop baseer je dat?
Omdat die uitspraken van Fortuyn veel radicaler && shoqueerender waren
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42142065
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:00 schreef BdR het volgende:

[..]

Je kan de term "nabestaanden" niet oprekken, alleen zodat het dan in je kromme redenering goed uitkomt..
Jij was vast een tegenstander van Fortuyn. Dat zei ik: Krokodillen tranen, huillie
pi_42142234
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dooddoener
Het is toch wel hilarisch dat al die vijanden van Fortuyn het spotje zogenaamd in eens "respectloos voor de na bestaanden vinden".
Vroeger gingen ze ook zo 'respectvol' om met Fortuyn en zijn nabestaanden Krokodillentranen dus.

Terwijl ze gewoon niet eerlijk zijn, want hun echte reden is dat ze het gewoon niet kunnen hebben dat de oude vijanden van Fortuyn weer gedemoniseerd worden met die pistoolschoten en die verwijzing naar "zij" in dat spotje.

Net wat ik al zei, als Fortuyn dit filmpje mocht maken, dan was het nog veel provocerender geweest.
pi_42142299
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is toch wel hilarisch dat al die vijanden van Fortuyn het spotje zogenaamd in eens "respectloos voor de na bestaanden vinden".
Vroeger gingen ze ook zo 'respectvol' om met Fortuyn en zijn nabestaanden Krokodillentranen dus.

Terwijl ze gewoon niet eerlijk zijn, want hun echte reden is dat ze het gewoon niet kunnen hebben dat de oude vijanden van Fortuyn weer gedemoniseerd worden met die pistoolschoten en die verwijzing naar "zij" in dat spotje.

Net wat ik al zei, als Fortuyn dit filmpje mocht maken, dan was het nog veel provocerender geweest.
Ik vind het gewoon een slecht filmpje. Wat kunnen mij die nabestaanden schelen
pi_42142300
quote:

[..]

Daar zit wel een kern van waarheid in, dat dramatische (die kogels etc.) past juist wel bij Fortuyn. Zo'n filmpje had hij prachtig gevonden, die Amerikaanse manier van campagne voeren, dat lag hem wel.
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:38:48 #115
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_42142807
trouwens, zijn er misschien overeenkomsten of verschillen met PvdA VS Nintendo
tv not rot brain..
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:55:10 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42143295
quote:
Ik was het zelden met hem eens, maar ik heb nooit respectloos tegen hem gedaan ofzo.
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:57:57 #117
136 V.
Like tears in rain...
pi_42143385
quote:

Ik denk dat je echt een kronkel moet hebben om zo te kunnen 'redeneren' als jij, JD... ik meen het.

Als jij niet het verschil kunt zien tussen het hartgrondig met iemand oneens zijn of hem dood wensen, dan spoor je niet.

Dus doe normaal, of trek je netwerkverbinding eruit en ga jezelf insmeren met pindakaas en jezelf afrukken bij die mallotige denkbeelden van je

Jezus, get a grip

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42143414
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk dat je echt een kronkel moet hebben om zo te kunnen 'redeneren' als jij, JD... ik meen het.

Als jij niet het verschil kunt zien tussen het hartgrondig met iemand oneens zijn of hem dood wensen, dan spoor je niet.

Dus doe normaal, of trek je netwerkverbinding eruit en ga jezelf insmeren met pindakaas en jezelf afrukken bij die mallotige denkbeelden van je

Jezus, get a grip

V.
Men zal het nooit eerlijk zeggen, maar genoeg mensen waren diep in hun hart opgelucht toen Fortuyn was neergelegd.
pi_42143650
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Men zal het nooit eerlijk zeggen, maar genoeg mensen waren diep in hun hart opgelucht toen Fortuyn was neergelegd.
ohw, dat durf ik best te beamen.

Maar opluchting is iets anders dan het goedkeuren van moord en daarmee onze democratie minachten.
Fiets
pi_42143691
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ohw, dat durf ik best te beamen.

Maar opluchting is iets anders dan het goedkeuren van moord en daarmee onze democratie minachten.
Opluchting is goedkeuren natuurlijk.

En minachting van democratie vind ik lekker hypocriet, je zag het laatst ook al aan Donner toen hij zei dat wanneer 2/3 de Sharia wilt, dat die ook ingevoerd moet worden. Vervolgens kreeg Donner al die SalonDemo(n)craten over zich heen.
pi_42143767
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef Urquhart het volgende:
Inmiddels het gewraakte spotje gezien. Ik kan het me voorstellen dat de broer het smakeloos vind.
Ik niet. Volgens mij had Broer Paardenlul het filmpje niet eens gezien, maar was hem door de journalist voorgehouden dat je Pim erin uit de hemel zag neerdalen. Wat natuurlijk niet zo is.

Als je de LPF beschouwt als de legitieme politieke erfgenamen van Fortuyn, dan is het een erg sterk spotje. De knallen die de moord in herinnering roepen, en dan de suggestie van zijn wederkomst, daarmee roep je onder zijn aanhang natuurlijk een enorm sentiment op. En dan de presentatie van de nieuwe lijsttrekker, zakelijk, maar met Fortuyneske stijl en bravoure en met de belofte dat Fortuyn's werk doorgaat.. heel slim gedaan. Ik heb zelden een spotje gezien dat, voor zijn doelgroep, in zo'n korte tijd zoveel boodschappen zo effectief overbrengt.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:22:52 #122
136 V.
Like tears in rain...
pi_42143975
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niet één op één, maar ik snap wat je bedoelt.
Maar ik ben het gewoon niet met je eens dat 'men' de moord op Fortuyn goedkeurde, toejuichte of ook maar iets voelde van opluchting.

Ik kan verder alleen voor mezelf spreken, maar ik voelde alles behalve opluchting.
quote:
En minachting van democratie vind ik lekker hypocriet, je zag het laatst ook al aan Donner toen hij zei dat wanneer 2/3 de Sharia wilt, dat die ook ingevoerd moet worden. Vervolgens kreeg Donner al die SalonDemo(n)craten over zich heen.
Daar ben ik het wel met je eens. Er werd gedaan alsof Donner de sharia hier wilde, wat natuurlijk kolder is. En een democratie moet democratisch beslissingen kunnen nemen in mijn ogen. Een democratie moet zelfs democratisch kunnen beslissen de democratie op te heffen (wat niet automatisch synoniem is met de sharia overigens).

Maar om terug te komen op het oorspronkelijke punt: jouw wrok en haatdragendheid aangaande de dood van Fortuyn staat in mijn ogen werkelijk niet in verhouding tot de lui die opgelucht ademhaalden of de dood van Fortuyn toejuichten. Die malloten zijn er natuurlijk wel, maar in mijn optiek is dat marge-werk.

Dus ga nou niet dingen invullen over wat Foruyn wel of niet had gedaan, want dat is zinloos.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42144263
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

onzin.
quote:
Ik weet niet waar je hiermee heen wilt, maar in mijn ogen had Donner gelijk hoor. Dat is nou eenmaal het nadeel van de democratie. Iemand als Fortuyn kan aan de macht komen, maar ook de Sharia kan ingevoerd worden.
Een democratie kan op elk moment afgeschaft worden door de bevolking.
Fiets
pi_42145065
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

onzin.
[..]

Ik weet niet waar je hiermee heen wilt, maar in mijn ogen had Donner gelijk hoor. Dat is nou eenmaal het nadeel van de democratie. Iemand als Fortuyn kan aan de macht komen, maar ook de Sharia kan ingevoerd worden.
Een democratie kan op elk moment afgeschaft worden door de bevolking.
is helemaal geen onzin, wanneer je pychisch bent opgelucht, dan keur je het goed, wanneer je het af zou keuren dan zou je niet opgelucht zijn.

En ik ben het ook 100% eens met Donner wat hij zei over Sharia, alleen laten we zeggen 80% van de zogenaamde demoncraten, verafschuwden die uitspraak en waren het dus niet eens met Donner. En hier aan kan je zien wat democratie werkelijk voor waarde heeft en dat de zogenaamde besturende Democraten alleen Democraten zijn wanneer het hun uitkomt en dus Salondemocraten zijn.

Omdat met name ook de tegenstanders van Fortuyn riepen dat zijn dood een aanval is op de democratie, maar welke democratie bedoelen ze dan?
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:21:47 #125
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_42154665
quote:

[..]

Die vijf schoten hebben niets met 'demoniseren' van zijn tegenstanders te maken. Het is een goedkope en vooral lachwekkende poging om het na de moord van Fortuyn heersende volkssentiment over 5 jaar LPF-gestuntel heen te tillen....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:26:13 #126
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_42154851
quote:

[..]

Als het demoniseren van anderen de punten van je politieke partij zijn
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_42155088
De extreem-rechtse kabouter karavaan ruziet gewoon verder.
Leve de kiesdrempel!
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_42155214
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:45 schreef Toad het volgende:
Die cola en water gaan er nu bij Pauw & Witteman ook snel doorheen door toedoen van Stuger....
Dat doet me denken aan Knabbel van Heemst. Die zat bij BvD de halve Duyvisfabriek naar binnen te kanen.
pi_42155570
Ik vind het spotje dom. Je moet niet denken dat je Fortuyn op deze manier kan vervangen. Het nadoen van de stem vind ik echt het dieptepunt.

Laat een paar fragmenten zien van Fortuyn, zeg daarna dat je door hem geinspireerd bent en noem dan een paar punten op die je belangrijk vindt. Dan maak je volgens mij een goed reclamefilmpje. Hiermee niet.
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:54:48 #130
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_42155637
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:32 schreef FeestNummer het volgende:
De extreem-rechtse kabouter karavaan ruziet gewoon verder.
Leve de kiesdrempel!
leve het vmbo als ik jou zo zie reageren!
pi_42158210
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Die vijf schoten hebben niets met 'demoniseren' van zijn tegenstanders te maken.
Het weer niet willen zien van de feiten, bekend fenomeen
  woensdag 27 september 2006 @ 01:31:27 #132
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_42159386
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met je interpretatie, dat is geen ontkenning van feiten.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_42161058
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij bent de enige die ik dat tot nu toe heb horen beweren. Heb gisteren met Stuger en voorzitter Bert Snel gesproken en die geven een totaal andere uitleg aan dat spotje en die schoten.
pi_42161068
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent de enige die ik dat tot nu toe heb horen beweren. Heb gisteren met Stuger en voorzitter Bert Snel gesproken en die geven een totaal andere uitleg aan dat spotje en die schoten.
Vertel dan
pi_42161110
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:40 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Vertel dan
Zij geven niet de uitleg die onze vriend JanDrugs geeft, niks over demoniseren en de oude partijen op hun plek zetten ofzo. Het is zo simpel als het er uit ziet. Fortuin is doodgeschoten en zij gaan verder in zijn lijn.
pi_42161217
Zijn ze vast niet zo slim om de boodschap over te brengen die ze bedoelen want echt een stevige en duidelijk boodschap kan ik er niet uithalen, enkel dat ze Fortuyn gebruiken om naamsbekendheid te krijgen
  woensdag 27 september 2006 @ 09:17:12 #137
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_42161672
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Die vijf schoten hebben niets met 'demoniseren' van zijn tegenstanders te maken. Het is een goedkope en vooral lachwekkende poging om het na de moord van Fortuyn heersende volkssentiment over 5 jaar LPF-gestuntel heen te tillen....
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
tv not rot brain..
pi_42162873
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hoort pistool schoten en vervolgens hoor je iets als "ZE kunnen mij misschien wel wegschieten, maar mijn id-en kunnen niet stuk geslagen worden".

Dit is het toppunt van 1 en 1 is 2. Pure Demonisatie. Wie dit nog kan ontkennen is bang voor de waarheid.

Jij probeert je weer ten koste van alles er weer uit te lullen, zoals altijd.
pi_42163005
EénNL en Partij voor Nederland reageren (weinig verrassend) verontwaardigd...
quote:
LPF handhaaft Pim-spotjes

De LPF, die verder gaat onder de naam ‘Fortuyn’, peinst er niet over het omstreden spotje met de stem van ‘Pim’ van de buis te halen. Integendeel, er volgt een campagne met vijf tv-filmpjes en radiocommercials, waarin de vermoorde politicus te horen is.

,,Dit is pas het begin,’’ vertelt Daan Zuijderduijn van Interlokaal uit Woerden, het bedrijf achter de spotjes. Hij is verbaasd over de commotie die het filmpje veroorzaakt. Eerst klinken er vijf pistoolschoten. ,,Ze kunnen mij van de wereld schieten, maar mijn ideeën kun je niet wegslaan,’’ zegt een stem die sterk op die van Fortuyn lijkt. Vervolgens landt lijsttrekker Olaf Stüger met een parachute op het Binnenhof.

,,Je reinste lijkenpikkerij,’’ vindt raadslid Sörensen van Leefbaar Rotterdam, waarvoor Fortuyn ook lijsttrekker was. ,,Stüger suggereert dat hij de plaatsvervanger op aarde van Pim is. Dat kan écht niet. Hij heeft Fortuyn zelfs nooit gesproken.’’ Oud-LPF-minister Nawijn vind het spotje ‘niet smaakvol’. Fortuyns broer Marten noemt het ‘schandalig en smakeloos’. Onder het motto ‘Wat zou Fortuyn er van zeggen’, worden de komende weken diverse citaten van ‘Pim’ verwerkt in spotjes. Vaak is het zijn echte stem. Als de uitspraak niet op band staat, zoals in de eerste commercial, wordt een acteur gebruikt.

Dat de pistoolschoten emoties oproepen snapt Zuijderduijn wel. ,,We houden de mensen bij de les: ‘zo was het in in 2002’. De parachutesprong symboliseert gewoon dat de partij buiten het establishment staat. En Pims stem hoor je zo vaak in programma’s terug. Dus waarom mag dat nu niet?’’

Volgens een woordvoerder van ‘Fortuyn’ is van te voren overlegd met Pims broer Simon. ,,Hij vindt het spotje prima.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article662160.ece
Wel wat hypocriet van Sörensen, omdat zijn eigen voorman Pastors ook te pas en te onpas met Fortuyn loopt te dwepen.
pi_42199850
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:20 schreef Kozzmic het volgende:
EénNL en Partij voor Nederland reageren (weinig verrassend) verontwaardigd...
[..]

Wel wat hypocriet van Sörensen, omdat zijn eigen voorman Pastors ook te pas en te onpas met Fortuyn loopt te dwepen.
Het is één pot nat. Als Pastors had besloten deze commercial te maken, had je Sorensen ook niet gehoord.
pi_42200291
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je hoort pistool schoten en vervolgens hoor je iets als "ZE kunnen mij misschien wel wegschieten, maar mijn id-en kunnen niet stuk geslagen worden".

Dit is het toppunt van 1 en 1 is 2. Pure Demonisatie. Wie dit nog kan ontkennen is bang voor de waarheid.

En demoniseren vind je een belangrijk punt van een politieke partij?
Fiets
pi_42201154
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij weet het blijkbaar beter dan de opdrachtgevers voor het spotje
pi_42201284
Godverdomme, is die JohnDope de nieuwe FOK-josti ofzo? De tering.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 28 september 2006 @ 16:16:14 #144
136 V.
Like tears in rain...
pi_42201882
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:58 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme, is die JohnDope de nieuwe FOK-josti ofzo? De tering.
'nieuwe'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42201945
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

'nieuwe'

V.
Ik wil natuurlijk graag die titel helemaal voor mijzelf hebben, V.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')