Tele!quote:Op zondag 17 september 2006 16:26 schreef VaderJacob het volgende:
TVP met een gitaarslet.
[afbeelding]
Neequote:Op zondag 17 september 2006 16:50 schreef Gitarist het volgende:
Idd, mooie Tele, jammer van Sheryl Crow
tvp
Even ben je nog geweest vanmiddag?
Geen slechte sound voor een streaming videoquote:Op zondag 17 september 2006 18:26 schreef ssebass het volgende:
Even een tvp met filmpje
for the love of god
Wel invullen hequote:Op zondag 17 september 2006 16:20 schreef guitarist.nl het volgende:
*knip*
[url=]Vorig deeltje[/url]
*knip
We speelden best lekker! Jammer dat we zo weinig tijd hadden. Dat kwam doordat de drummer van het pop/fusion ensemble waar we mee afwisselden erg laat was en hij z'n drumstel meenam (onze drummer moest ook op zijn drumstel spelen).quote:Op zondag 17 september 2006 17:42 schreef Even het volgende:
[..]
Nee
Moest leren voor toetsenHoe was het?
Waar woon je trouwens?
Ik was eerderquote:
quote:Op zondag 17 september 2006 16:22 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb morgen mijn eerste band-meetmuhahahaha
ow je wou een reactiequote:
quote:Op zondag 17 september 2006 20:37 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
ow je wou een reactie![]()
Leuk![]()
Wat is je bezetting?
Wat gaan jullie maken?
Hoe heet de band?
![]()
Luisteren naar je bassistquote:Op zondag 17 september 2006 20:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
![]()
ik ga als het goed is rhythm guitar doen, maar is nog niet 100% zeker.
en we gaan richting melodische death-metal en dingen die daarop lijken
en we hebben nog geen naam bedacht, dat mag pas als we een paar nummers hebben geschreven![]()
(vindt de bassist enzo)
![]()
ik luister normaal ook niet zoveel naar death metal, en ik speel het ook niet echt verder.quote:Op zondag 17 september 2006 20:50 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Luisteren naar je bassist!
Wel tofDeath Metal is niet echt mijn ding maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.
Ik wil ook een band![]()
het wordt gewoon raggen in drop c met een grunter, maar ook melodische onderdelen/nummers/weetikveel met cleane zang.quote:Op zondag 17 september 2006 22:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
melodische death metal....................ik ga me even voorstellen hoe dat gata klinken oke?!
is dat niet een beetje als vrolijke emo-rock?
a ok!quote:Op zondag 17 september 2006 22:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
het wordt gewoon raggen in drop c met een grunter, maar ook melodische onderdelen/nummers/weetikveel met cleane zang.
LOLZquote:Op zondag 17 september 2006 23:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Amon Amarth - Fate of Norns: http://youtube.com/watch?v=szgi6NsdpuQ
Gewoon.. death metal en dan melodisch.
Doet me denken aan ManoWar vooral het beginquote:Op zondag 17 september 2006 23:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Wintersun - Beyond the dark sun: http://youtube.com/watch?v=tnhdJVh9iIY
Wordt meestal melodeath genoemd, vaak erg technisch en hoog op het fretboard.
Screw you! eeehm...quote:
Opeth.... wordt ook weleens in 1 adem genoemd met Melodische Deathmetal, alhoewel ik dat weer progresieve deathmetal vind.... hokjes en shit: wegdoen: gewoon metal maken.quote:Op zondag 17 september 2006 23:12 schreef Cynic het volgende:
Cantara (uit nederland, let op hun binnekort te verschijnen cd) is al jaren vrij geniale melodische death metal
Ik ben prima voorzien wat betreft vriendin.quote:Op maandag 18 september 2006 12:49 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Screw you! eeehm...nee, blijf maar: zijn er meerdere hier zo als hem??????? Meld je even: dan is Sheryl voor mij met die lekkere leren broek!!!!
![]()
Foto's willen we zienquote:Op maandag 18 september 2006 13:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben prima voorzien wat betreft vriendin.![]()
Teles daarentegen heb ik er nooit genoeg!
quote:
Van je Tele's natuurlijkquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Wat moet je nou met een vriendin als je 15 gitaren hebt?quote:Op maandag 18 september 2006 14:26 schreef Cynic het volgende:
wat moet je nou met een vriendin als je een gitaar hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Das sjeck hendig want dan kan ze je snaren wisselen en stemmenquote:Op maandag 18 september 2006 14:26 schreef Cynic het volgende:
wat moet je nou met een vriendin als je een gitaar hebt?
Vertrouw je dat aan je vriendin toe? Ik niet (Hoor in gedachten de nieuwe snaren al springen!)quote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Das sjeck hendig want dan kan ze je snaren wisselen en stemmen![]()
![]()
![]()
Als ze je snaren breekt danquote:Op maandag 18 september 2006 14:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vertrouw je dat aan je vriendin toe? Ik niet (Hoor in gedachten de nieuwe snaren al springen!)![]()
Maar dat vinden ze toch juist lekker?quote:Op maandag 18 september 2006 14:53 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Als ze je snaren breekt dan![]()
![]()
![]()
![]()
je d'r toch
![]()
ah, dan doe ik dat dus verkeerd!quote:Op maandag 18 september 2006 15:42 schreef guitarist.nl het volgende:
Je hebt een gitaar om onder het balkon van je vriendin mooie liefdesliedjes te spelen!
Welk balkon?quote:Op maandag 18 september 2006 15:42 schreef guitarist.nl het volgende:
Je hebt een gitaar om onder het balkon van je vriendin mooie liefdesliedjes te spelen!
Vanaf de grond? Of vanuit een afgrond/klif?quote:Op maandag 18 september 2006 15:58 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Vervang balkon door iets waar je voor haar kan spelen
zo?quote:Op maandag 18 september 2006 15:42 schreef guitarist.nl het volgende:
Je hebt een gitaar om onder het rokje van je vriendin mooie liefdesliedjes te spelen!
quote:
Als ze een keertje geen zin in sex heeft speel je een romatish liedje voor d'r!quote:
Carnavalslied van Hans Teeuwen!quote:Op maandag 18 september 2006 16:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Als ze een keertje geen zin in sex heeft speel je een romatish liedje voor d'r!
(heeft voor mij ooit een keer gewerkt)
Zeg meisje..zeg meisje..quote:Op maandag 18 september 2006 16:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Carnavalslied van Hans Teeuwen!![]()
quote:
Enige echte optie. De rest gaat allemaal ten koste van je geluid... helaas!quote:Op maandag 18 september 2006 16:32 schreef Svyatagor het volgende:
Pod
idd een {goede}acceptabele speakersimulator kost tegenwoordig ook geen ruk meer dus waarom nietquote:
? waar staat ie te koop dan?quote:Op maandag 18 september 2006 17:34 schreef Cynic het volgende:
is de drumkit from hell 2 trouwens een beetje fatsoenlijk? DIe is namelijk nog wel redelijk betaalbaar zie ik net.
Heb je een POD gekocht? Ik vind het zo kut, ik heb hier een heerlijke Koch staan, ik wil niet met een simulator en een koptelefoon gaan zitten... (heb ik net een paar maanden een nieuwe amp, denk dat ik er nog wel een hele tijd mee vooruit kan, krijg ik dit... en ik heb ook nog eens gewoon geen geld voor een POD (denk ik) wat kosten die dingen?)quote:Op maandag 18 september 2006 17:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Enige echte optie. De rest gaat allemaal ten koste van je geluid... helaas!
Ik had exact hetzelfde (luxe-)probleem 2 maanden geleden...![]()
BEN JE GEIL OF WIL JE EEN KOEKJE!!!!quote:Op maandag 18 september 2006 16:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Als ze een keertje geen zin in sex heeft speel je een romatish liedje voor d'r!
(heeft voor mij ooit een keer gewerkt)
Nope, ik ben een arme studentquote:Op maandag 18 september 2006 18:30 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Heb je een POD gekocht? Ik vind het zo kut, ik heb hier een heerlijke Koch staan, ik wil niet met een simulator en een koptelefoon gaan zitten... (heb ik net een paar maanden een nieuwe amp, denk dat ik er nog wel een hele tijd mee vooruit kan, krijg ik dit... en ik heb ook nog eens gewoon geen geld voor een POD (denk ik) wat kosten die dingen?)
Ja dat komt dan wel mooi uit... problem not solved dus...quote:Op maandag 18 september 2006 18:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nope, ik ben een arme student![]()
Ik heb die Fender Frontman uit het vorige topic gekocht, 15 watt transistor, is al wat beter in de hand te houden en voldoet voorlopig aan mijn eisen...![]()
Stinkgitaar...quote:Op maandag 18 september 2006 18:50 schreef Jorikjet het volgende:
me gitaar ruikt naar zweet. bah!
had hem in me tas laten zitten na zaterdag avond flink te hebben gerockt met ontbloot bovenlichaam met 30 graden in de oefenruimte!
En binnenkort smoke on the water waarschijnlijkquote:Op maandag 18 september 2006 18:55 schreef muhammad_ali het volgende:
Kom net van mijn eerste gitaarlesIk heb Vader Jacob gespeeld
![]()
Een Pod gaat ernstig ten koste van je cleane geluid...quote:Op maandag 18 september 2006 17:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Enige echte optie. De rest gaat allemaal ten koste van je geluid... helaas!
Ik had exact hetzelfde (luxe-)probleem 2 maanden geleden...![]()
Ja hoor de les was prima. Alleen ik heb een gitaar bij hem gekocht hij gaat em volgende week voor me klaar maken, ik ben alleen vergeten het was. iets met axequote:Op maandag 18 september 2006 18:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En binnenkort smoke on the water waarschijnlijk![]()
![]()
bevalt je les ?
post maar foto's als je hem hebtquote:Op maandag 18 september 2006 19:02 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Ja hoor de les was prima. Alleen ik heb een gitaar bij hem gekocht hij gaat em volgende week voor me klaar maken, ik ben alleen vergeten het was. iets met axe![]()
voor 85 euro bij thomann.quote:Op maandag 18 september 2006 17:52 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
? waar staat ie te koop dan?
*Is het geen vraag voor het Roffel topic![]()
Rok Axe probably!quote:Op maandag 18 september 2006 19:02 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Ja hoor de les was prima. Alleen ik heb een gitaar bij hem gekocht hij gaat em volgende week voor me klaar maken, ik ben alleen vergeten het was. iets met axe![]()
axel rose waarschijnlijk!quote:Op maandag 18 september 2006 19:02 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
staat nog bij die gast, hij gaat em volgende week voor me klaarmakenquote:Op maandag 18 september 2006 19:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
post maar foto's als je hem hebt![]()
Onderdelen moest ie bestellen, gvd. Moeten deze week binnenkomen, heb ze met spoed deze kant op laten komen. Ik maar denken, die man heeft een la vol, maar neuh... net nu ik haast heb heeft ie niks meer.quote:Op maandag 18 september 2006 22:09 schreef Maaark het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met die basgitaar?![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 19:17 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
deze meneer heeft het bij het goede eind![]()
Wees maar trots op je Rok Axequote:Op maandag 18 september 2006 19:17 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
deze meneer heeft het bij het goede eind![]()
Ik ben ook trots. Ik hoop alleen mog wat leuke nummers te leren. Iemand nog een leuk nummer om mee te beginnen incl tabletuur?quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wees maar trots op je Rok Axe
Mijn eerste gitaar was een Wehkamp Amuse
(die heeft een kunststof hals)
Net als bij die Jazzmaster die ik hier ooit postte...quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:22 schreef Cynic het volgende:
Wehkamp heeft toch ook een tijdje een gitaar gehad die "the animal" heette?
En waarbij op de foto de tremoloarm in de jackinput zat
quote:Op dinsdag 19 september 2006 01:20 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Onderdelen moest ie bestellen, gvd. Moeten deze week binnenkomen, heb ze met spoed deze kant op laten komen. Ik maar denken, die man heeft een la vol, maar neuh... net nu ik haast heb heeft ie niks meer.
Dan maar 10 euro extra, gang met die dingen!
In het kruidvat/blokker (?) krantje van vorige week stonden ook wat Fenderklonen, en een foto van zo'n gozer die m alleen om zn nek had hangen (verder dus niet om een van z'n schouders)quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Net als bij die Jazzmaster die ik hier ooit postte...![]()
waarom kost die ene versterker trouwens 99 euro en die andere 229? Zijn toch hetzelfde?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:13 schreef Maaark het volgende:
Voor die prijs zou je er bijna eentje kopen![]()
![]()
drugs?quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:17 schreef Ibanez het volgende:
Hee desensitized: ik ben geen man van titels: ik weet de titels van de nummers van mijn eigen band nog niet eens!! Ik zal het eens even checken als ik thuis ben!
Ik heb hem ook nogquote:Op dinsdag 19 september 2006 09:47 schreef Desensitized het volgende:
Mijn eerste was ook een Amuse![]()
Heb em zelfs nog, post vanmiddag wel even een foto.
Valt inderdaad niet te stemmen en mee te spelen. Nou ja, als beginner wel natuurlijk.
quote:
Neem je met een mic voor je versterker op? Waarschijnlijk pikt die dan ook de metronoom uit je boxen op. Beste is om tijdens het opnemen te monitoren met een koptelefoon, dan kun je het probleem omzeilen denk ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Cynic het volgende:
whehe, voor de mensen die wel verstand hebben van Cubase: als ik opneem met de metronoom dan hoor ik die heel zachtjes terug bij het afspelen van de track. Hoe kan dat, en belangrijker: hoe voorkom ik dat?
Daar dacht ik ook aan idd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Neem je met een mic voor je versterker op? Waarschijnlijk pikt die dan ook de metronoom uit je boxen op. Beste is om tijdens het opnemen te monitoren met een koptelefoon, dan kun je het probleem omzeilen denk ik.
nou ik heb nu dus niks aangesloten, en dan nog neemt hij zachtjes die klik op. Nou heb ik zo'n enorm gaye ingebouwde webcam in mijn computer, zou die eventueel geluid kunnen opvangen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Neem je met een mic voor je versterker op? Waarschijnlijk pikt die dan ook de metronoom uit je boxen op. Beste is om tijdens het opnemen te monitoren met een koptelefoon, dan kun je het probleem omzeilen denk ik.
ik weet niet hoe dat moet...quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:05 schreef Desensitized het volgende:
Zou kunnen, schakel die eens uit.
okay, maar hij neemt die clik dus nog wel steeds opquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:11 schreef Desensitized het volgende:
Heel hard slaan!![]()
Start, Configuratiescherm, Systeem, Tabblad Hardware, Apparaat beheer![]()
die heb ik gedempt, en anders zou hij er ook harder moeten opstaan denk ik. Het lijkt net of er ergens een beetje geluid "lekt"quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:21 schreef Hammet het volgende:
Is het niet zo dat je bij de opnameregeling (het icoontje rechtsonderin je taakbalk) per ongeluk stereo mix hebt gekozen, ipv line-in? Dat neemt 'ie inderdaad ook je metronoom op.
Hij is wel vet, maar heb al 6 projecten liggen waar ik mee bezig benquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:50 schreef Neidropje het volgende:
iemand nog interesse in een knutseluitdaging?
[afbeelding]
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=646715
Geinig ding, zijn vast wel liefhebbers voor te vinden!quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:50 schreef Neidropje het volgende:
[afbeelding]
je wilt er een piano van maken?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:50 schreef Neidropje het volgende:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:59 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
je wilt er een piano van maken?![]()
whahahaquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:02 schreef Neidropje het volgende:
[..]
![]()
als jij er een piano van kan maken mag je hem gratis komen ophalen
![]()
ik kan er wel een piano mee slopen, telt dat ook?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:02 schreef Neidropje het volgende:
[..]
![]()
als jij er een piano van kan maken mag je hem gratis komen ophalen
![]()
Ook dát zou ik wel eens willen zienquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik kan er wel een piano mee slopen, telt dat ook?![]()
![]()
Sadistquote:Op maandag 18 september 2006 18:55 schreef muhammad_ali het volgende:
Kom net van mijn eerste gitaarlesIk heb Vader Jacob gespeeld
![]()
dat zij ik tochquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:03 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
hahaHey, maar die gast is een goede leraar
![]()
Dat moet te onthouden zijn, ik zal donderdag eens een kijkje nemenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:07 schreef muhammad_ali het volgende:
hij staat in het lokaal. de rock axeStaat er maar een van als het goed is.
Ik heb overigens express een wat lichtere klankkleur gekozen, heb liever indie en triprock als hardrock en metal
quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:31 schreef muhammad_ali het volgende:
Wat voor muziek speel jij VJ? En kan je noten lezen
Klopt, maar gitaristen die noten lezen zijn zoooo 1988quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:44 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
zo heet dat toch? of heb ik het nou fout![]()
Ik zou proberen guitar pro te downloaden, en dan heb ik nog wel ergens 40.000 guitar pro tabs voor jequote:Op dinsdag 19 september 2006 15:43 schreef muhammad_ali het volgende:
Nog wat leuke online tablatuur? welke gitaar had jij[/s]]
ah, op die manierquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:45 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Klopt, maar gitaristen die noten lezen zijn zoooo 1988
vette gitaar! Ik ga guitar pro eens *kopen*quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:45 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik zou proberen guitar pro te downloaden, en dan heb ik nog wel ergens 40.000 guitar pro tabs voor je![]()
Ik heb zelf een Ibanez sa 120 bk![]()
Als je me op msn toevoegt kan ik je het ook doorsturen mocht je geen goeie download vindenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:50 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
vette gitaar! Ik ga guitar pro eens *kopen*
Ik kan er minstens een note voor zettenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
sterf kankermongool !
krijg ik daar ook een ban voor ?
Ik heb je even toegevoegd want downloaden via emule gaat als dikke stront door een trechterquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je me op msn toevoegt kan ik je het ook doorsturen mocht je geen goeie download vinden
stronttrechtersquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:05 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Ik heb je even toegevoegd want downloaden via emule gaat als dikke stront door een trechter
Inderdaadquote:
Wacht maar tot je les hebt, dan krijg je huiswerkquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:31 schreef Dribbel_ het volgende:
ik haat het als ik niet weet wat ik moet spelen:')
er zijn maar weinig 'rock'-gitaristen die de wijsheid bezitten om noten te lezen..........quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:44 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
zo heet dat toch? of heb ik het nou fout![]()
quote:
als je een programma gebruikt als Guitar pro, Powertabs of iets dergelijk ben ik er van overtuigd dat het niet nodig is om noten te kunnen lezen om dingen goed na te spelen aangezien je in het programma al kan horen hoe de timing precies is.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:19 schreef Gitarist het volgende:
Misschien wel een leuk onderwerp om hier over te discussiëren... noten lezen. Wie zweert erbij en wie denkt dat je best zonder noten lezen afkan als gitarist zijnde?
Ikzelf kan noten lezen en heb het idee dat ik muziektheorie daardoor beter begrijp. Ook is het lezen van ritmes en structuur eenvoudiger in notenschrift dan in TABs.
Maar, ik moet wel toegeven dat TABs ontzettend handig zijn bij (snelle) solo's (maar dan moet je wel de cd ofzo erbij hebben voor de timing).
noten heb je absoluut niet nodig om een goede gitarist te zijn, maar hoe groter je muziek kennis, hoe makkelijker je mooiere stukken kunt componeren. maar ik bedenk alleen maar riffjes en solo's, dus dat zit wel prima.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:19 schreef Gitarist het volgende:
Misschien wel een leuk onderwerp om hier over te discussiëren... noten lezen. Wie zweert erbij en wie denkt dat je best zonder noten lezen afkan als gitarist zijnde?
Ikzelf kan noten lezen en heb het idee dat ik muziektheorie daardoor beter begrijp. Ook is het lezen van ritmes en structuur eenvoudiger in notenschrift dan in TABs.
Maar, ik moet wel toegeven dat TABs ontzettend handig zijn bij (snelle) solo's (maar dan moet je wel de cd ofzo erbij hebben voor de timing).
Allemaal waar, maar als je je wil ontwikkelen tot een veelzijdig muzikant (en evt. ook andere instrumenten wil spelen), is het berehandig om noten te kunnen lezen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
als je een programma gebruikt als Guitar pro, Powertabs of iets dergelijk ben ik er van overtuigd dat het niet nodig is om noten te kunnen lezen om dingen goed na te spelen aangezien je in het programma al kan horen hoe de timing precies is.
ze hebben allebei maar 1 goed model, dus ESP is de beste.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar als je je wil ontwikkelen tot een veelzijdig muzikant (en evt. ook andere instrumenten wil spelen), is het berehandig om noten te kunnen lezen.Then again, de Beatles speelden vrijwel allemaal meer dan één instrument, en konden schijnbaar ook geen noot lezen.
Maar goed, deze discussie is al bijna net zo vaak langsgekomen als de 'fender is beter nee gibson is beter'-discussie.![]()
FUCK dat wil ik kunnen!quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:11 schreef Jorikjet het volgende:
lijkt op de mijne, behalve de kop!
check dit filmpje trouwens
http://compfused.com/directlink/3697/
Leuk, maar wel enigzins eentonig.....quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:11 schreef Jorikjet het volgende:
check dit filmpje trouwens
http://compfused.com/directlink/3697/
Dat zeker, staat me iets van bij dat er ook een band was met een gitarist die op deze manier speelt, weet het alleen niet zeker meer.....quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:06 schreef Desensitized het volgende:
Wel fokking goed!
wat een ontzettend geile gitaar zeg!!quote:
Niet helemaal op dezelfde manier maar bij sommige nummers van Satriani tap ik ook met twee handen zoals "day at the beach".quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:12 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat zeker, staat me iets van bij dat er ook een band was met een gitarist die op deze manier speelt, weet het alleen niet zeker meer.....
afschuwelijk dingquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:01 schreef Echoes het volgende:
[..]
wat een ontzettend geile gitaar zeg!!![]()
kwijl kwijl kwijl, ik ben echt jaloers op die gozer, hij heeft altijd van die aparte gave dingen
Als ik jou was zou ik voor een kwaliteitsexplorer gaan. Zo kan je wel aan de gang blijven met budgetgitaren... tijdje sparen en je hebt er veel meer plezier van!quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:59 schreef imported_sphinx het volgende:
ik zit nog steeds te twijfelen of ik die explorer moet kopen, 300 euro is voor mij best veel en ik heb net een paar maand die Epiphone special II. maar ik heb er 1 in EADGBE staan en 1 in DropC dus ik heb er wel 2 nodig, m'n beginners gitaar is wel oud en afgeragd, maar hij doet nog. en die explorer is de ultieme rag-gitaar.. en, maar.. ewgoiwgi ... ik weet niet
zit wat in, maar ik ben het ook met Desensitized eens...quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik voor een kwaliteitsexplorer gaan. Zo kan je wel aan de gang blijven met budgetgitaren... tijdje sparen en je hebt er veel meer plezier van!
ESP LTD EX-50, eigenlijk de goedkoopste explorer die er is geloof ik..quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Desensitized het volgende:
Welke Explorer gaat het om?
maar niet voor death metalquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:46 schreef Desensitized het volgende:
Kopen man!
[afbeelding]
Maar toch vind ik het originele model van Gibson mooier:
[afbeelding]
neh die vind ik minderquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:57 schreef Desensitized het volgende:
NeeKoop dan een BC Rich Warlock!
[afbeelding]
waarom?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:06 schreef Desensitized het volgende:
Ding kost tegen de 300 euro.
Ik ga morgen naar de Kamer van Koophandel!
Maar ik wil dan natuurlijk wel die met EMG's en beter houtquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:06 schreef Desensitized het volgende:
Ding kost tegen de 300 euro.
Ik ga morgen naar de Kamer van Koophandel!
Is inschrijven bij de KvK nu dan al alle rompslomp waard? (Belastingen e.d.)quote:Op woensdag 20 september 2006 09:46 schreef Desensitized het volgende:
Eigen zaakje inschrijvenRepareren en opknappen van gitaren, basgitaren, versterkers, pedalen, dat soort dingen
En later nog professionele refinishes [gaat nu ook, maar nog niet je van het, geen goeie ruimte] en custom zelf bouw gitaren. Nu eerst alleen bestaande customizen.
weet je wat jij zou moeten doen?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is inschrijven bij de KvK nu dan al alle rompslomp waard? (Belastingen e.d.)
Is iig mooier dan die hoekige afgezaagde gitaartjes zoals: Het gitaristentopic Nr. 81: gitaarsletje *O*quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:12 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
afschuwelijk ding
Zo zie je maar wat smaken verschillen
Hier ben ik het helemaal mee eens. Van dingen op gehoor uitzoeken leer je ook nog eens veel meer, want je moet inderdaad veel intensiever luisteren. Soms tot in den treure, soms met hulp van een vertragingsprogrammaatje. En ik weet uit ervaring dat van ongeveer 99 procent van de tabs op internet geen kont klopt. Als ik op gehoor ergens echt niet uitkom, zoek ik de 'officiële' tabs op in de bibliotheek. Of ik haal ze uit gerenommeerde gitaarblaadjes, want daar kloppen ze meestal ook nog wel aardig.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:39 schreef Ibanez het volgende:
Ik gebruik géén noten én geen tabs.. als ik al nummers thuis 'cover' dan doe ik dat op gehoor. Is veel avontuurlijker: Zo hoorde ik laatst bij Enter Sandman (een nummer dat ik vanaf den beginne speel: blijft lekker) iets dat ik nooit speelde: nummer opnieuw in waardering gestegen, ondanks zijn eenvoud.
Wat ik wil zeggen is dat je dan veel meer oog voor detail hebt en de nummers geconcentreerder luisterd als wanneer je van tabs afleest. En voor de leken: geloof je alles wat in de krant staat? Soms zijn op het internet geschreven noten of tabs nog ongeloofwaardiger dan de story!
Ik heb heel lang nummers van Dream Theater nagespeeld, 7 en 6 snarig. Daar heb ik me speciaal boeken, per cd, voor besteld. Dan wordt je wel even met de neus op de feiten gedrukt. Bij sommige bands helpt geoncentreerd luisteren maar gedeeltelijk, ivm ghost-notes etc. etc. Over het algemeen geeft luisteren mij meer plezier en voldoening.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Van dingen op gehoor uitzoeken leer je ook nog eens veel meer, want je moet inderdaad veel intensiever luisteren. Soms tot in den treure, soms met hulp van een vertragingsprogrammaatje. En ik weet uit ervaring dat van ongeveer 99 procent van de tabs op internet geen kont klopt. Als ik op gehoor ergens echt niet uitkom, zoek ik de 'officiële' tabs op in de bibliotheek. Of ik haal ze uit gerenommeerde gitaarblaadjes, want daar kloppen ze meestal ook nog wel aardig.
Die is vetquote:Op woensdag 20 september 2006 12:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Tico tico: http://youtube.com/watch?v=JMdw7xbCJLw
Alsof ik dat echt ga uitprintenquote:Op woensdag 20 september 2006 12:47 schreef Desensitized het volgende:
Tab uitprinten... n00bIk pak altijd de laptop met GuitarPro erbij.
![]()
Sorry kon het niet latenquote:Op woensdag 20 september 2006 13:01 schreef Even het volgende:
[..]
Alsof ik dat echt ga uitprintenBeetje kerel doet het op gehoor
![]()
![]()
![]()
![]()
Neequote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef jehovaguerilla het volgende:
Iemand nog een zinnige tips hoe je een beetje snelheid op kan bouwen voor korte licks etc. ?
Jeesus man.. aan jou heb ik ook niksquote:Op woensdag 20 september 2006 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Neelangzaam beginnen en steeds sneller opbouwen
![]()
Klopt wel een beetjequote:Op woensdag 20 september 2006 13:45 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Jeesus man.. aan jou heb ik ook niks
Geen id wat je bedoeltquote:Op woensdag 20 september 2006 14:56 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer truukjes om bepaalde licks etc. wat lekkerder uit de verf te laten komen zoals het barreren van 2 of 3 snaren tegelijk ipv. per snaar te spelen etc.
Of is dit staatsgeheim?
Ik vraag me dus af hoe groot dat dingetje nou precies is want ik kan er alleen een plaatje van vinden en zo'n klein dingetje moet ik nietquote:Op woensdag 20 september 2006 15:47 schreef Desensitized het volgende:
Die Marshall is vet!! Heb zelf de halfstack versie
En die is nog vetter dan zo'n combo![]()
hij was al lelijk, en dan ook nog die kleur erop gooienquote:Op woensdag 20 september 2006 16:19 schreef TeleluvR het volgende:
Aparte bodyvorm! (Telestrat!)
[afbeelding]
Wat is er mis met zwart?quote:Op woensdag 20 september 2006 16:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hij was al lelijk, en dan ook nog die kleur erop gooien![]()
quote:
helemaal niks natuurlijk, maar ik bedoelde eigenlijk die slagplaat en die elementenquote:
Ik heb dat ding zelf ook, goede versterker, voor de prijs geweldig. De buizensimulatie die er in zit, geeft een aanzienlijk beter geluid dan de meeste andere transistorversterkers, met name bij overdrive/distortion.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:09 schreef Even het volgende:
[..]
Geen id wat je bedoelt
Iemand ervaring met Marshall MG100DFX ?! Ik wil graag een nieuwe versterker en deze ziet er wel goed uit
[afbeelding]
Of suggesties voor een versterker van +/- 400 euro![]()
Volgens mij hebben wij daar de opnames van de promocd mee opgenomen.... mooi geluid idd qua distortion.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:09 schreef Even het volgende:
[..]
Geen id wat je bedoelt
Iemand ervaring met Marshall MG100DFX ?! Ik wil graag een nieuwe versterker en deze ziet er wel goed uit
[afbeelding]
Of suggesties voor een versterker van +/- 400 euro![]()
Zeker. Als mensen zonder metalshirt vragen "speel is wat" dan speel ik Tico Tico of de Tarantella. Iedereen vindt die nummers leukquote:
Breezersletjesquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:11 schreef Jorikjet het volgende:
hoezo ben je anti breezerslet???
Iemand nog suggesties ?!quote:Op woensdag 20 september 2006 15:09 schreef Even het volgende:
[..]
Suggesties voor een versterker van +/- 400 euro![]()
Het moet natuurlijk wel leuk blijvenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Sparen voor een duurdere
Roland Cube 60?
http://www.thomann.de/tho(...)ncombo_prodinfo.html
Ik ben ckar een beginnah.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:49 schreef Ibanez het volgende:
[..]
deze is mateloos populair hier!! (ik vind em ook vet)
antwoord:
Nee, ik denk dat jij het hebt over hammers en pull offs, sweeps etc... woorden schieten te kort om dat allemaal uit te leggen....Ik denk dat je je er beter via intenret in kunt verdiepen, als je een gitaarleraar hebt - het aan hem vragen of gewoon wachten totdat je ering geïnteresseerd raakt/eraan toe bent want het zijn best moelijke technieken voor de beginner. Ben je beginner?
![]()
om beter te worden en technieken te oefenen zou ik gewoon bestaande nummers oefenen, ik heb een paar jaar les gehad, en als je de basics en een paar technieken kent kun je gewoon met tabs (of noten ofzo voor de nerds) je spel heel goed verbeteren.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:25 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Ik ben ckar een beginnah.
ik speel pas een jaartje maar ik heb bijna de hele shitload aan theorie al achter mijn kiezen.
CAGED systeem ,moduleren en nog meer van die ongein.
kwint ,kwart sext enzovoortz.
't is gewoon frustrerend als je alle tools al hebt maar er nog weinig mee kan.
Improviseren over iets kan ik al. Alleen de snelheidis om te janken.
Ik wil ook persé niet zo'n gitarist zijn met 4 ingestudeerde lickjes die te pas en te onpas ten gehore worden gebracht........ en jezelf dan ook nog heel goed vinden.![]()
ik ben iemand die zijn gitaar in drop c stemt en dan alleen riffjes en simpele solo's speelt, hoofdzakelijkquote:Op woensdag 20 september 2006 19:31 schreef jehovaguerilla het volgende:
Wat is bijv. een techniek die jij vaak gebruikt?
die dingen zien er niet uit manquote:Op woensdag 20 september 2006 20:19 schreef Neidropje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leuk spul hahaha: hier meer; http://www.otheroom.com/namm/guitars.html
Iemand hier weleend over een mad professor amp gespeeld? Ze staan op de site bij vdhaar en zijn neit te betalen. Ben wel benieuwd of ze zo goed zijn als ze zoveel kosten
Die 2e kende ik al, die is van een kunstenaar ofzo, heeft ooit eens in een gitaarblad gestaanquote:Op woensdag 20 september 2006 20:19 schreef Neidropje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leuk spul hahaha: hier meer; http://www.otheroom.com/namm/guitars.html
Iemand hier weleend over een mad professor amp gespeeld? Ze staan op de site bij vdhaar en zijn neit te betalen. Ben wel benieuwd of ze zo goed zijn als ze zoveel kosten
Je zou ook een Marshall VS100 kunnen kopen! Heb ik pas ook gedaan, bevalt me heel prima! Ik zat te twijfelen tussen een MG en een VS, heb uiteindelijk toch de VS genomen, ik vind er een lekkerder geluid inzittenquote:
Gooi het eens over een totaal andere boeg en ga didgitaal:quote:Op woensdag 20 september 2006 19:15 schreef Even het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel leuk blijvenen die Marshall kost 450...
HEY --h-i-m--!!!! Toch nog aanwezig???? Mr Line 6!!! hahaha... jouw posts zie je niet vaak meer hier...quote:
Bedoel je zoquote:Op donderdag 21 september 2006 09:17 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Gooi het eens over een totaal andere boeg en ga didgitaal:
Lne 6 Spider II combo: Lekker metal sound en mooi clean!![]()
Nah, daar gaan we... Die top heb ik, wel de 150 watt stereo versie. Dat bijbehorende cabinet is brak! Dat is te licht voor de versterker --> raar maar waar.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:24 schreef Even het volgende:
[..]
Bedoel je zo
[afbeelding]
329,- euries
+
[afbeelding]
279,- euries
= 610 euries
?
![]()
[afbeelding]
Deze vind ik ook wel vet de Line 6 Spider II 212 (399,- euries)
Eigelijk wil ik de Vetta II maja die is wel heel duur
[afbeelding]
voor 2.049,- zonder footboard![]()
Naja die Vetta viel sowieso al af door de prijsquote:Op donderdag 21 september 2006 13:36 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nah, daar gaan we... Die top heb ik, wel de 150 watt stereo versie. Dat bijbehorende cabinet is brak! Dat is te licht voor de versterker --> raar maar waar.
De combo is ideaal voor mensen die veel verschillende sounds willen.. er zit namelijk van alles op incl een effectenmodulatie.
De vetta2 is geen versterker voor beginners, die versterker eist teveel productkennis en secuurheid tijdens het spelen. Wel een fijne versterker overigens als je iets gevorderd bent.
Die combo is een aanrader! (Spider II)
Zijn die line6 cabs zo klote ja? Wel een schappelijk prijsje.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:36 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nah, daar gaan we... Die top heb ik, wel de 150 watt stereo versie. Dat bijbehorende cabinet is brak! Dat is te licht voor de versterker --> raar maar waar.
De combo is ideaal voor mensen die veel verschillende sounds willen.. er zit namelijk van alles op incl een effectenmodulatie.
De vetta2 is geen versterker voor beginners, die versterker eist teveel productkennis en secuurheid tijdens het spelen. Wel een fijne versterker overigens als je iets gevorderd bent.
Die combo is een aanrader! (Spider II)
Die footswitch heb je niet nodig: ze worden allen geleverd met een FB2 switch, hetzelfde idee als een marshall switch. Kanalen schakelen door naar links en rechts te klikken. Daarbij heb jij het over een shortboard, daar heb jij denk ik niet veel aan, of kun je al met een whammy of wha omgaan? Zonde van het geld.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:45 schreef Even het volgende:
[..]
Naja die Vetta viel sowieso al af door de prijsZoveel centjes heb ik niet
[afbeelding]
Deze past wel mooi binnen mn budget, is deze goed?
Jammer dat bij geen van alle een footswitch zit dus dat je die ook moet kopen:
[afbeelding]
250 euries![]()
Klinkt best goedquote:Op donderdag 21 september 2006 14:03 schreef Desensitized het volgende:
NIET KLIKKEN!!
http://www.youtube.com/watch?v=rIovWE4Ta-0
Oja, en youtube fucked hem op, want het beeld is er eerder dan het geluid, wat opzichzelf ook al klote is.
![]()
Oow okay dat kon ik nergens vinden dus ik ging er van uit dat je die er niet bij kreeg.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:45 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die footswitch heb je niet nodig: ze worden allen geleverd met een FB2 switch, hetzelfde idee als een marshall switch. Kanalen schakelen door naar links en rechts te klikken.
Ja dat kan ik zekerquote:Daarbij heb jij het over een shortboard, daar heb jij denk ik niet veel aan, of kun je al met een whammy of wha omgaan?
Ik ga morgen langs de gitaartoko ff proberenquote:Simpel: Line 6 Spider II (incl. FB 2 footswitch) Goede combinatie, kwaliteit en veel, héél veel voor weining!
Belangrijk: zelf gaan luisteren. Je eigen visie los laten op het materiaal.
Klinkt goedquote:http://members.home.nl/d.geurts/film/fade%20to%20ibanez.avi
hier kun je een filmpje downloaden waar ik iets heb ingespeeld. Kun je eventueel beoordelen hoe de spider klinkt.
Let wel: de sound kan verschillen ivm elementen die verschillen, opnamekwaliteit, settings, etc etc.
Ow sorry, dan verwar ik je waarschijnlijk met iemad anders waarvan ik weet dat hij een beginner is.. sorry...quote:
Ja, moet je even zoeken op Blink 182 - What's My Age Againquote:Op donderdag 21 september 2006 15:35 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Klinkt best goedIk wil eigenlijk wel een betere mp3 versie daarvan horen, heb je die?
Hahaha maakt niet uitquote:Op donderdag 21 september 2006 17:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ow sorry, dan verwar ik je waarschijnlijk met iemad anders waarvan ik weet dat hij een beginner is.. sorry...![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |