Klopt, maar gitaristen die noten lezen zijn zoooo 1988quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:44 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
zo heet dat toch? of heb ik het nou fout![]()
Ik zou proberen guitar pro te downloaden, en dan heb ik nog wel ergens 40.000 guitar pro tabs voor jequote:Op dinsdag 19 september 2006 15:43 schreef muhammad_ali het volgende:
Nog wat leuke online tablatuur? welke gitaar had jij[/s]]
ah, op die manierquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:45 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Klopt, maar gitaristen die noten lezen zijn zoooo 1988
vette gitaar! Ik ga guitar pro eens *kopen*quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:45 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik zou proberen guitar pro te downloaden, en dan heb ik nog wel ergens 40.000 guitar pro tabs voor je![]()
Ik heb zelf een Ibanez sa 120 bk![]()
Als je me op msn toevoegt kan ik je het ook doorsturen mocht je geen goeie download vindenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:50 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
vette gitaar! Ik ga guitar pro eens *kopen*
Ik kan er minstens een note voor zettenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
sterf kankermongool !
krijg ik daar ook een ban voor ?
Ik heb je even toegevoegd want downloaden via emule gaat als dikke stront door een trechterquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je me op msn toevoegt kan ik je het ook doorsturen mocht je geen goeie download vinden
stronttrechtersquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:05 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Ik heb je even toegevoegd want downloaden via emule gaat als dikke stront door een trechter
Inderdaadquote:
Wacht maar tot je les hebt, dan krijg je huiswerkquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:31 schreef Dribbel_ het volgende:
ik haat het als ik niet weet wat ik moet spelen:')
er zijn maar weinig 'rock'-gitaristen die de wijsheid bezitten om noten te lezen..........quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:44 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
zo heet dat toch? of heb ik het nou fout![]()
quote:
als je een programma gebruikt als Guitar pro, Powertabs of iets dergelijk ben ik er van overtuigd dat het niet nodig is om noten te kunnen lezen om dingen goed na te spelen aangezien je in het programma al kan horen hoe de timing precies is.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:19 schreef Gitarist het volgende:
Misschien wel een leuk onderwerp om hier over te discussiëren... noten lezen. Wie zweert erbij en wie denkt dat je best zonder noten lezen afkan als gitarist zijnde?
Ikzelf kan noten lezen en heb het idee dat ik muziektheorie daardoor beter begrijp. Ook is het lezen van ritmes en structuur eenvoudiger in notenschrift dan in TABs.
Maar, ik moet wel toegeven dat TABs ontzettend handig zijn bij (snelle) solo's (maar dan moet je wel de cd ofzo erbij hebben voor de timing).
noten heb je absoluut niet nodig om een goede gitarist te zijn, maar hoe groter je muziek kennis, hoe makkelijker je mooiere stukken kunt componeren. maar ik bedenk alleen maar riffjes en solo's, dus dat zit wel prima.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:19 schreef Gitarist het volgende:
Misschien wel een leuk onderwerp om hier over te discussiëren... noten lezen. Wie zweert erbij en wie denkt dat je best zonder noten lezen afkan als gitarist zijnde?
Ikzelf kan noten lezen en heb het idee dat ik muziektheorie daardoor beter begrijp. Ook is het lezen van ritmes en structuur eenvoudiger in notenschrift dan in TABs.
Maar, ik moet wel toegeven dat TABs ontzettend handig zijn bij (snelle) solo's (maar dan moet je wel de cd ofzo erbij hebben voor de timing).
Allemaal waar, maar als je je wil ontwikkelen tot een veelzijdig muzikant (en evt. ook andere instrumenten wil spelen), is het berehandig om noten te kunnen lezen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
als je een programma gebruikt als Guitar pro, Powertabs of iets dergelijk ben ik er van overtuigd dat het niet nodig is om noten te kunnen lezen om dingen goed na te spelen aangezien je in het programma al kan horen hoe de timing precies is.
ze hebben allebei maar 1 goed model, dus ESP is de beste.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar als je je wil ontwikkelen tot een veelzijdig muzikant (en evt. ook andere instrumenten wil spelen), is het berehandig om noten te kunnen lezen.Then again, de Beatles speelden vrijwel allemaal meer dan één instrument, en konden schijnbaar ook geen noot lezen.
Maar goed, deze discussie is al bijna net zo vaak langsgekomen als de 'fender is beter nee gibson is beter'-discussie.![]()
FUCK dat wil ik kunnen!quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:11 schreef Jorikjet het volgende:
lijkt op de mijne, behalve de kop!
check dit filmpje trouwens
http://compfused.com/directlink/3697/
Leuk, maar wel enigzins eentonig.....quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:11 schreef Jorikjet het volgende:
check dit filmpje trouwens
http://compfused.com/directlink/3697/
Dat zeker, staat me iets van bij dat er ook een band was met een gitarist die op deze manier speelt, weet het alleen niet zeker meer.....quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:06 schreef Desensitized het volgende:
Wel fokking goed!
wat een ontzettend geile gitaar zeg!!quote:
Niet helemaal op dezelfde manier maar bij sommige nummers van Satriani tap ik ook met twee handen zoals "day at the beach".quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:12 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dat zeker, staat me iets van bij dat er ook een band was met een gitarist die op deze manier speelt, weet het alleen niet zeker meer.....
afschuwelijk dingquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:01 schreef Echoes het volgende:
[..]
wat een ontzettend geile gitaar zeg!!![]()
kwijl kwijl kwijl, ik ben echt jaloers op die gozer, hij heeft altijd van die aparte gave dingen
Als ik jou was zou ik voor een kwaliteitsexplorer gaan. Zo kan je wel aan de gang blijven met budgetgitaren... tijdje sparen en je hebt er veel meer plezier van!quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:59 schreef imported_sphinx het volgende:
ik zit nog steeds te twijfelen of ik die explorer moet kopen, 300 euro is voor mij best veel en ik heb net een paar maand die Epiphone special II. maar ik heb er 1 in EADGBE staan en 1 in DropC dus ik heb er wel 2 nodig, m'n beginners gitaar is wel oud en afgeragd, maar hij doet nog. en die explorer is de ultieme rag-gitaar.. en, maar.. ewgoiwgi ... ik weet niet
zit wat in, maar ik ben het ook met Desensitized eens...quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik voor een kwaliteitsexplorer gaan. Zo kan je wel aan de gang blijven met budgetgitaren... tijdje sparen en je hebt er veel meer plezier van!
ESP LTD EX-50, eigenlijk de goedkoopste explorer die er is geloof ik..quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:38 schreef Desensitized het volgende:
Welke Explorer gaat het om?
maar niet voor death metalquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:46 schreef Desensitized het volgende:
Kopen man!
[afbeelding]
Maar toch vind ik het originele model van Gibson mooier:
[afbeelding]
neh die vind ik minderquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:57 schreef Desensitized het volgende:
NeeKoop dan een BC Rich Warlock!
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |