Nee. We zullen zien.quote:
Nee. We zullen zien.quote:
Ik wacht nog steeds tot de centres hem op voorraad hebbenquote:Op zaterdag 16 september 2006 07:36 schreef De_Hertog het volgende:
Mijn WMM werkt nu helemaal prima. Ik moest de drivers installeren. Ben ik niet gewend
Heei, waar is mijn upgeladen screenshotje gebleven? Nu doet-ie het wel weer.quote:Op zaterdag 16 september 2006 07:20 schreef Xilantof het volgende:
skiczukie, is je iSight probleem al opgelost?
Anders gok ik dat ie is gehacked ofzo
En dan moet je ff Photo boot ofzo aanklikken en dan kan je weer terugbooten en dan zou het weer moeten werkenquote:Be sure the computer is shut down.
Press the power button.
Immediately after you hear the startup tone, press and hold the Shift key.
Tip: The Shift key should be held as soon as possible after the startup tone but not before.
Release the Shift key when you see the gray Apple and progress indicator (looks like a spinning gear).
Graag!quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:15 schreef tonks het volgende:
Skiczukie! ik had precies hetzelfde ik ga ff zoeken hoe ik het had opgelost
Okee, klinkt maar als een maffe oplossing.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:18 schreef tonks het volgende:
Je moet even in Safe Mode booten
[..]
En dan moet je ff Photo boot ofzo aanklikken en dan kan je weer terugbooten en dan zou het weer moeten werken
Kloptquote:Op zaterdag 16 september 2006 09:21 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Okee, klinkt maar als een maffe oplossing.
- Yep.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:34 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb dus wat stuff besteld en ik denk dat ik het nu dus in het nederlands geleverd krijg..
a) Op een mac, kan je daar gewoon de taal kiezen welke je wil gebruiken? heb dat namenlijk nog nooit hoeven doen dus weet het niet.
b) Mij lijkt het in het engels dus fijner en mooier, wat vinden jullie?
Dus het is niet zo als op een windows dat als je windows xp in het nederlands hebt dat je die dan niet in het engels kan gebruiken?quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:36 schreef skiczukie het volgende:
[..]
- Yep.
- Ik heb hem in het Nederlands, boeiend.
De eerste keer dat je hem aandoet krijg je die keuze.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:37 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dus het is niet zo als op een windows dat als je windows xp in het nederlands hebt dat je die dan niet in het engels kan gebruiken?
quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:41 schreef skiczukie het volgende:
[..]
De eerste keer dat je hem aandoet krijg je die keuze.
Ja, maar dan kun je het ook direct vanaf je MP3-speler zelf kopenquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:34 schreef nietzman het volgende:
Godsamme, lekker nuttig die WIFI functie van Zune..
Je kunt WIFI-gedeelde muziek maar drie keer afspelen en drie dagen bewaren.
http://www.zuneinsider.com/2006/09/answers_to_some.html
Waarom wil je een nieuwe met precies even veel opslagcapaciteit? Zo veel extra krijg je toch niet voor het geld? En om het formaat hoef je het ook niet te doen zo te zienquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:20 schreef JoMo0 het volgende:
Mijn nieuwe Nano 4GB naast mijn Nano 1G 4GB
[afbeelding]
Best veel extra's hoor beter scherm , betere behuizing , minder krassen , betere Accu .quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom wil je een nieuwe met precies even veel opslagcapaciteit? Zo veel extra krijg je toch niet voor het geld? En om het formaat hoef je het ook niet te doen zo te zien
Dat vroeg ik me ook af toen ik net overstapte van Windows. Volgens mij kan het niet (ik heb het tenminste nog niet gevonden), maar het went wel snel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:18 schreef Slarioux het volgende:
Kan je de finder ook zo instellen dat ie directories eerst, en dan de bestanden laat zien in de lijst? Ik vind door elkaar zo onoverzichtelijk.
Al eens bedacht dat je computer wel eens dwars zit, ipv iTunes. Als er ergens weinig problemen mee zijn is het iTunes wel.quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:37 schreef Sylvana het volgende:
ik heb gister een iPod video van 60 gb gekocht, vandaag wili k muziek erop zetten, maar iTunes loopt ech de hele tijd vastHeb versie 7, meer mensen die er problemen mee hebben? Ik heb nog maar 1,5 cd er op kunnen zetten, of hij loopt vast, of hij herkent me iPod niet
ipod nano had ik gister al gezien bij de apple store in rotterdam. niet echt op de nieuwe imac gelet. bij de dixons zou de nieuwe nano ook al moeten liggenquote:Op zaterdag 16 september 2006 09:22 schreef Remzz het volgende:
Nieuwe iMac of iPod nano al ergens in de winkel? Ben wel benieuwd hoe ze eruit zien.
Nou...quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Al eens bedacht dat je computer wel eens dwars zit, ipv iTunes. Als er ergens weinig problemen mee zijn is het iTunes wel.
Zet de shuffle dan ook uit mongool en koop nieuwe speakers.quote:"Ik heb zojuist de nieuwe iTunes geinstalleerd, maar alle nummers worden door elkaar afgespeeld.
dat is het nietquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zet de shuffle dan ook uit mongool en koop nieuwe speakers.
Ik wist niet dat Apple al als 'computergigant' kon worden aangemerkt. Hebben 'we' al zoveel maktaandeel?quote:
ja ik klikte op quickquote ipv bewerkenquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:34 schreef trancethrust het volgende:
Ik zag donderdag iemand op Utrecht CS een MacBook Pro uit zn rugtas laten donderen, de eikel.
Het is mogelijk, ik kan het alleen zo 1-2-3 even niet vinden. Voor nu plaats ik gewoon een underscore voor de mapnamen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:18 schreef Slarioux het volgende:
Kan je de finder ook zo instellen dat ie directories eerst, en dan de bestanden laat zien in de lijst? Ik vind door elkaar zo onoverzichtelijk.
Ja wat moeten ze er anders mee doen? In de prullenbak gooien?quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:32 schreef tonks het volgende:
Wat een oplichters bij de dixons.. gewoon nog iPod video 30 en 60gig voor dezelfde prijzen verkopen. bij de kassa kocht een jongen een 60gb maarja het boeide me niet wat hij met zijn geld doet dus ja
in de opruiming gooien!quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja wat moeten ze er anders mee doen? In de prullenbak gooien?
Als ik een lijst selecteer (niet grote pictogrammen, maar de kleine), dan kan ik op "Kind" klikken en dan sorteert hij het als Folder eerst, dan de bestanden...quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:18 schreef Slarioux het volgende:
Nee dat is de mediamarkt, die slogan!quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
"Ik ben toch niet gek!" was hun slogan toch?
Dat komt omdat je tegenwoordig 10 procent moet bij betalen. In hun folder, op hun site, en op al hun winkels, staat namelijk '-10% korting'. Let op de min...quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:52 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Nee dat is de mediamarkt, die slogan!
het is: Dixons, Dont miss it!
Nou ik wil die hoge prijzen wel missen hoor
Wat is dat nou weer voor ietsquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vandaag m'n eerste aanschaf voor m'n in bestelling staande Macbook aangeschaft.
De apple European Power Cord
Tevens verkapte TVP
Gewoon een NL stekker omdat ik met een Amerikaanse stekker niks kan in NL.quote:
Ja, en ik kan em in oktober ophalen in San Francisco, tja besparen op de verzendkosten he?quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:11 schreef Geqxon het volgende:
Je hebt een Amerikaanse Macbook besteld??
Wat kost het je dan? Als ik vragen magquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, en ik kan em in oktober ophalen in San Francisco, tja besparen op de verzendkosten he?
Ongeveer 1300 Euro omgerekend...quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:19 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Wat kost het je dan? Als ik vragen mag![]()
Hoeveel zijn die verzendkosten dan, dat je liever naar de VS vliegt en er ook een kabel bij moet kopen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ongeveer 1300 Euro omgerekend...
Macbook met 2,0 Ghz Core duo
80 Gb HD
Superdrive (DVDąRW, CD-RW)
1024 MB geheugen
iLife '06
+ 3 jarig Apple Care Protection Plan.
Verzendkostenquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:54 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Hoeveel zijn die verzendkosten dan, dat je liever naar de VS vliegt en er ook een kabel bij moet kopen?![]()
Dat is dan wel weer beterquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Verzendkosten, ik ben in die periode sowieso in Amerika dus ik neem em onder m'n schouder mee naar NL.
Dat is niet gek... Ik vroeg het me af, in vergelijking met mijn studenten kortting.. maar het scheelt maar 3 euroquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ongeveer 1300 Euro omgerekend...
Macbook met 2,0 Ghz Core duo
80 Gb HD
Superdrive (DVDąRW, CD-RW)
1024 MB geheugen
iLife '06
+ 3 jarig Apple Care Protection Plan.
Wat snap je niet aan een Apple topic? Doei.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:21 schreef Geqxon het volgende:
Ik zou eigenlijk best graag mijn desktop-pc die nu al server naast mijn versterker staat willen gebruiken als een soort van airtune-server. Is dit onder windows mogelijk?
Wat snap jij niet aan slowchat?quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:31 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan een Apple topic? Doei.
Ok, sorryquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:32 schreef Q. het volgende:
Hey, iedereen moet aardig zijn tegen iedereen, okay? Knuf kus kroel.
uhquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:44 schreef tonks het volgende:
[..]
wat snap jij niet aan je tong uit kweksons reet halen
ja met click2pay ofzoquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:50 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
uh![]()
Vraagje : Kan ik een ITMS account maken met zonder Creditcard ?![]()
Met die Click-and-buy optie kun je zonder CC een account maken, als het goed is.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:50 schreef JoMo0 het volgende:
Vraagje : Kan ik een ITMS account maken met zonder Creditcard ?![]()
Ik zal het even wat duidelijker uitleggen:quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:31 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan een Apple topic? Doei.
Jep, daar moet je even een account aanmaken.quote:
Ja, maar iTunes bied die optie ook gewoon aan, dus waarschijnlijk kun je het best binnen iTunes op die link klikkenquote:
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 16 september 2006 20:36 schreef tonks het volgende:
ik kon gewoon meteen mijn itunes game kopen
In nederland misschien niet maar over de hele wereld en vooral in amerika hebben echt wel heel veel mensen een mac hoorquote:Op zaterdag 16 september 2006 15:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Apple al als 'computergigant' kon worden aangemerkt. Hebben 'we' al zoveel maktaandeel?
Maar nog veel meer mensen niet.quote:Op zaterdag 16 september 2006 21:08 schreef TwyLight het volgende:
[..]
In nederland misschien niet maar over de hele wereld en vooral in amerika hebben echt wel heel veel mensen een mac hoor
Owww wat voorspelbaarquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:44 schreef tonks het volgende:
[..]
wat snap jij niet aan je tong uit kweksons reet halen
Je bedoelt positiefs...quote:Op zaterdag 16 september 2006 22:18 schreef Remzz het volgende:
[..]
Owww wat voorspelbaar
Als je hier ook maar iets negeatiefs over Geqxon zegt ben je zelf ook de lul
Ik had hem nog!quote:Op zondag 17 september 2006 01:26 schreef oor het volgende:
ik dus vandaag naar de lidl voor die dockal uitverkocht
Welke Safari bug?quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik begin lichtelijk geirriteerd te raken van de safari bug
mja ik wou hem dus ook hebben.quote:
Nee dat krijg je nietquote:Op zondag 17 september 2006 01:28 schreef oor het volgende:
[..]
mja ik wou hem dus ook hebben.
maar met deze dock.. krijg je daar op je tv een soort van menu? want dat zou wel heel mooi zijn
Dat kan heel makkelijk, je kunt de huidige OSX 10.4.7 nog gewoon op je G3 van 5 jaar oud zetten bijvoorbeeld als jij nu een mac mini koopt met een dual core 1.66ghz kan je daar echt nog een flinke tijd meer vooruit hoor.quote:Op zondag 17 september 2006 01:33 schreef nonzz het volgende:
Mogelijke switcher hier. Ik krijg genoeg van XP en Vista zie ik helemaal niet zitten. Ik dacht laatst: waarom probeer ik niet een keertje een mac mini? Mijn idee is om de goedkoopste te kopen, en daar dan 1gb geheugen in te laten zetten. Even een vraagje:
Verschillen de systeemeisen van nieuwe OSX versies veel? Als je XP draait, en je wil vista gaan draaien moet je bijna een nieuwe PC kopen. Is dat bij OSX ook? Ik wil wel Leopard op m'n mini zetten in het voorjaar natuurlijk!
Ik verwacht zelf ook dat ik het tof vind en dan ooit nog eens een apple koop waar het woord "book" in voorkomtquote:Op zondag 17 september 2006 01:35 schreef tonks het volgende:
[..]
We verwachten alleen dat je de mac mini gaat verkopen omdat het zo tof is en dan een iMac koopt.. zo hoort het
Griffin Tunecenter iets voor jou?quote:Op zondag 17 september 2006 01:32 schreef oor het volgende:
ah dan valt het voor mij gelukkig mee dat ik daar niet mijn geld aan uit heb gegeven.. want mijn normale apple dock geeft ook geen menu op mijn tv en dat vind ik dus jammer.
Dat is inderdaad behoorlijk irritant. Ik kan de bovenste PI's ook niet aanklikken dan.quote:Op zondag 17 september 2006 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat elke keer de locatie titel door de PI's of door de tekst of door de AT heen staat:
[afbeelding]
Met de nieuwe oude layout heb ik daar geen last van.quote:Op zondag 17 september 2006 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat elke keer de locatie titel door de PI's of door de tekst of door de AT heen staat:
[afbeelding]
Bij de MM hebben ze wel de oude 60gb in de aanbieding, voor ¤380 geloof ik.quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja wat moeten ze er anders mee doen? In de prullenbak gooien?
dan koop je toch voor 19 euro meer een 80gbquote:Op zondag 17 september 2006 10:23 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Bij de MM hebben ze wel de oude 60gb in de aanbieding, voor ¤380 geloof ik.
ik snap echt niet dat er zoveel verschil in zit, want ik heb ook de oude 60 GB en ik betaalde dus 325 zo'n beetjequote:Op zondag 17 september 2006 10:48 schreef tonks het volgende:
[..]
dan koop je toch voor 19 euro meer een 80gb
De 24" iMac? Dan ga ik morgen maar even naar Arnhem bellen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:19 schreef Remzz het volgende:
Ze hadden hem staan en ik wil hem hebben, hij ziet er echt heel tof uit!
Ik heb hem er alleen maar even tijdelijkaf gehaald hoorquote:Op zondag 17 september 2006 10:04 schreef Hugster het volgende:
Whehehe ik zit nu achter een Macbook en als kweks het glaasje voor de iSight heeft weggehaald is hij echt domDaar zit ook ontspiegeling op
http://www.macbookrandomshutdown.com/quote:Op zondag 17 september 2006 12:10 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn MacBook doet de laatste week raar. Ik heb Word eraf gegooid, dat is het enige wat ik ermee gedaan heb. Sindsdien stopt mijn laptop gewoon zo af en toe. Zit je iets op fok te lezen, en baf, scherm zwart.. opstarten doet ie dan ook niet meer meteen. Ja, je hoort een geluidje, ziet het lampje rechtsvoor even branden en that's it.
Wat kan dat nou zijn?
Nee de nieuwe nanoquote:Op zondag 17 september 2006 12:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De 24" iMac? Dan ga ik morgen maar even naar Arnhem bellen.
Dat ziet er kut uit. Ik gebruik de oude oude layout en daar zijn nooit problemen mee.quote:Op zondag 17 september 2006 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[afbeelding]
Heb je die site doorgelezen? Één van die mensen zei dat PRAM resetten kon helpen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:39 schreef _Arual_ het volgende:
Niemand? Ik zit hier met een computer die gewoon om de haverklap uitvalt!
Ik zou ff PRAM zappen en als dat niet helpt, het ding terug brengen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:39 schreef _Arual_ het volgende:
Niemand? Ik zit hier met een computer die gewoon om de haverklap uitvalt!
Mike, het is geweldig!! Weer een Amazing Discovery!!quote:Op zondag 17 september 2006 12:33 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds wat gekke dingetjes met netwerk shares. Als ik een windows-share mount, en ik de eerste keer er doorheen blader, gaat dat op een redelijke snelheid.
Maar als ik er dan nog een keer doorheen blader, gaat dat nog sneller dan dat ik door mijn interne HDD blader! Ik heb even zitten spelen ermee, en ik zit schijnbaar niet naar "live" bestanden te kijken
Als ik dan bij mijn server wat bestanden op de netwerk-share erbij zet, en ik met mijn Macbook er nog eens naar kijk, zie ik ze niet staan. Het is gewoon een soort van cache waar ik naar kijk. Ik moet dan de netwerkshare unmounten, opnieuw mounten, en dan pas zie ik de nieuwe bestanden. Doe ik soms iets fout?
En als ik dan mijn netwerk compleet uitschakel (netwerkkabel eruit of airport uit), kan ik alsnog door de netwerkshare bladeren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 | net Manage network resources. The samba net utility is meant to work just like the NET utility available for windows and DOS. SYNTAX net {ads|rap|rpc} options... Options The first argument should be used to specify the protocol to use when executing a certain command. ADS is used for ActiveDirectory, RAP is using for old (Win9x/NT3) clients and RPC can be used for NT4 and Windows 2000. If this argument is omitted, net will try to determine it automatically. Not all commands are available on all protocols. -h|--help Print a summary of command line options. -w target-workgroup Sets target workgroup or domain. You have to specify either this option or the IP address or the name of a server. -W workgroup Sets client workgroup or domain -U user User name to use -I ip-address IP address of target server to use. You have to specify either this option or a target workgroup or a target server. -p port Port on the target server to connect to (usually 139 or 445). Defaults to trying 445 first, then 139. -n This option allows you to override the NetBIOS name that Samba uses for itself. This is identical to setting the netbios name parameter in the smb.conf file. However, a command line setting will take precedence over settings in smb.conf. -s The file specified contains the configuration details required by the server. The information in this file includes server-spe- cific information such as what printcap file to use, as well as descriptions of all the services that the server is to provide. See smb.conf for more information. The default configuration file name is determined at compile time. -S server Name of target server. You should specify either this option or a target workgroup or a target IP address. -l When listing data, give more information on each item. -P Make queries to the external server using the machine account of the local server. -d|--debug=debuglevel debuglevel is an integer from 0 to 10. The default value if this parameter is not specified is zero. The higher this value, the more detail will be logged to the log files about the activities of the server. At level 0, only crit- ical errors and serious warnings will be logged. Level 1 is a reasonable level for day-to-day running - it generates a small amount of information about operations carried out. Levels above 1 will generate considerable amounts of log data, and should only be used when investigating a problem. Levels above 3 are designed for use only by developers and generate HUGE amounts of log data, most of which is extremely cryptic. Note that specifying this parameter here will override the log level parameter in the smb.conf file. COMMANDS [b] CACHE Samba uses a general caching interface called 'gencache'. It can be controlled using 'NET CACHE'. All the timeout parameters support the suffixes: s - Secondsm - Min- utesh - Hoursd - Daysw - Weeks CACHE ADD key data time-out Add specified key+data to the cache with the given timeout. CACHE DEL key Delete key from the cache. CACHE SET key data time-out Update data of existing cache entry. CACHE SEARCH PATTERN Search for the specified pattern in the cache data. CACHE LIST List all current items in the cache. CACHE FLUSH Remove all the current items from the cache. [/b] HELP [COMMAND] Gives usage information for the specified command. `net' is part of the Samba(7) suite. The Samba software suite is a collection of programs that implements the Server Message Block (commonly abbreviated as SMB) protocol for UNIX systems. This protocol is sometimes also referred to as the Common Internet File System (CIFS). Samba also implements the NetBIOS protocol in nmbd. "The white man knows how to make everything but he does not know how to distribute it" - Sitting Bull Related commands: findsmb(1), Equivalent BASH command: net - Manage network resources. Simon Sheppard SS64.com |
Ja, dat moet je een digibeet laten doen... Ik bedoel eigenlijk: hoe doe je dat?! Of zie ik nu heel suf iets over het hoofd?quote:Op zondag 17 september 2006 12:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je die site doorgelezen? Één van die mensen zei dat PRAM resetten kon helpen.
Dat doe je zo:quote:Op zondag 17 september 2006 12:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, dat moet je een digibeet laten doen... Ik bedoel eigenlijk: hoe doe je dat?! Of zie ik nu heel suf iets over het hoofd?
Als het goed is niet (waarbij ik de 'als het goed is' er voor zet om aansprakelijkheid te voorkomen).quote:Op zondag 17 september 2006 12:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ok, zal ik doen. Het heeft verder geen gevolgen voor mijn computer? Niet dat ik straks dingen kwijt ben of zo...
Eisen: quicktime proquote:Open quicktime
File -> Open URL
tiep: mms://livemedia2.omroep.nl/radio3-breed?MSWMExt=.asf ( voor Radio 3FM breedband)
File -> Save as : Radio3FM.MOV (save as self-contained movie)
Open iTunes en importeer dat .MOV bestandje .....
Als je je PRAM succesvol hebt gereset moet het opnieuw instellen van de klok ook niet meer zo'n probleem zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 13:10 schreef _Arual_ het volgende:
mm, alleen mijn klok staat nu anders. Maar dat valt te overleven.
Ik had er ook niet zo extreem vaak last van als die mensen op de site, maar als het mis gaat, dan gebeurt dat ook meerdere keren na elkaar.
Ben benieuwd.
Als je Mac de MD-speler herkent als externe schijf, kun je het toch gewoon via de Finder doen?quote:Op zondag 17 september 2006 13:31 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, en ik heb nog een vraagje. Ik heb een minidiscspeler, daar zet ik mijn MP3's op dmv sonicstage. Maar dat programma is er niet voor de mac. Kun je bijvoorbeeld via iTunes muziek op je md zetten? Of is er misschien een ander alternatief?
Ik weet niet precies hoe Sonic Stage werkt, maar je kunt altijd met een audio-kabeltje muziek 'afspelen' via iTunes en 'opnemen' op je MiniDisc. Als SonicStage op een andere manier werkt kun je het beste even Google gebruiken. Maar ik ken iemand met een MiniDisc en het afspelen/opnemen via zo'n kabeltje werkte daarbij gewoon prima.quote:Op zondag 17 september 2006 13:31 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, en ik heb nog een vraagje. Ik heb een minidiscspeler, daar zet ik mijn MP3's op dmv sonicstage. Maar dat programma is er niet voor de mac. Kun je bijvoorbeeld via iTunes muziek op je md zetten? Of is er misschien een ander alternatief?
Macbook met MD-apparaat verbinden via Optical-Out, in iTunes een nummer aanzetten en op het MD-apparaat op record drukken?quote:Op zondag 17 september 2006 13:31 schreef _Arual_ het volgende:
Nee, er is een speciaal programma voor nodig om de MP3-files om te zetten naar ATRAC3-formaat.quote:Op zondag 17 september 2006 13:35 schreef broer het volgende:
[..]
Als je Mac de MD-speler herkent als externe schijf, kun je het toch gewoon via de Finder doen?
O, dat wist ik niet.quote:Op zondag 17 september 2006 13:37 schreef _Arual_ het volgende:
Nee, er is een speciaal programma voor nodig om de MP3-files om te zetten naar ATRAC3-formaat.
quote:Op zondag 17 september 2006 13:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe Sonic Stage werkt, maar je kunt altijd met een audio-kabeltje muziek 'afspelen' via iTunes en 'opnemen' op je MiniDisc. Als SonicStage op een andere manier werkt kun je het beste even Google gebruiken. Maar ik ken iemand met een MiniDisc en het afspelen/opnemen via zo'n kabeltje werkte daarbij gewoon prima.
Dan lijkt het nog het meest op opnemen zoals je dat ook via een stereo doet. Is een optie, maar duurt stukken langer dan het gewoon overpompen van de bestanden. Nou ja, anders heb ik hier nog gewoon de PC met daarop sonicstage staan, ik ga niet ingewikkeld doen!quote:Op zondag 17 september 2006 13:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Macbook met MD-apparaat verbinden via Optical-Out, in iTunes een nummer aanzetten en op het MD-apparaat op record drukken?
jezus dit is echt een oude oplossingquote:Op zondag 17 september 2006 13:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Macbook met MD-apparaat verbinden via Optical-Out, in iTunes een nummer aanzetten en op het MD-apparaat op record drukken?
inderdaadquote:Op zondag 17 september 2006 13:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
[..]
Dan lijkt het nog het meest op opnemen zoals je dat ook via een stereo doet. Is een optie, maar duurt stukken langer dan het gewoon overpompen van de bestanden. Nou ja, anders heb ik hier nog gewoon de PC met daarop sonicstage staan, ik ga niet ingewikkeld doen!
Maar wel vreemd dat er totaal geen gelijkwaardig alternatief is...quote:Op zondag 17 september 2006 13:42 schreef oor het volgende:
[..]
inderdaad.. ik gebruik dan ook voor bepaalde dingen nog een windows pc. niet moeilijker maken dan nodig is.
Opnemen met een aux kabeltje is zo old skool
Misschien is dit iets?quote:Op zondag 17 september 2006 13:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
[..]
Dan lijkt het nog het meest op opnemen zoals je dat ook via een stereo doet. Is een optie, maar duurt stukken langer dan het gewoon overpompen van de bestanden. Nou ja, anders heb ik hier nog gewoon de PC met daarop sonicstage staan, ik ga niet ingewikkeld doen!
Na een beetje Googlen lijkt me dat veruit de beste optie.quote:Op zondag 17 september 2006 13:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nou ja, anders heb ik hier nog gewoon de PC met daarop sonicstage staan, ik ga niet ingewikkeld doen!
Optical out geeft anders wel het minste kwaliteitsverlies.quote:Op zondag 17 september 2006 13:42 schreef oor het volgende:
[..]
inderdaad.. ik gebruik dan ook voor bepaalde dingen nog een windows pc. niet moeilijker maken dan nodig is.
Opnemen met een aux kabeltje is zo old skool
Niet meer of minder dan converten naar ATRAC3 en via een data-verbinding op het apparaat zetten hoor.quote:Op zondag 17 september 2006 13:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Optical out geeft anders wel het minste kwaliteitsverlies.
doe normaal man.. gewoon via een usb kabeltje werkt gewoon makkenlijker/beter.quote:Op zondag 17 september 2006 13:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Optical out geeft anders wel het minste kwaliteitsverlies.
Even afgezien van het feit dat niet iedere MiniDisc speelt een optische, digitale ingang heeft.quote:Op zondag 17 september 2006 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan converten naar ATRAC3 en via een data-verbinding op het apparaat zetten hoor.
Van MP3 naar ATRAC3 zul je altijd verlies hebben. Als je de optical-out van je Macbook gebruikt is dat zo goed als niets.quote:Op zondag 17 september 2006 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan converten naar ATRAC3 en via een data-verbinding op het apparaat zetten hoor.
Wat een onzin. Je speelt via de optical-out datzelfde MP3'tje af, de kwaliteit daarvan is gelijk. Vervolgens wordt het in de MD-speler omgezet naar ATRAC, want dat is het enige waar een MD-speler iets mee kan. Er vindt dus precies dezelfde conversie plaats, maar dan komt de eventuele jitter van je optische verbinding er nog eens bij.quote:Op zondag 17 september 2006 13:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van MP3 naar ATRAC3 zul je altijd verlies hebben. Als je de optical-out van je Macbook gebruikt is dat zo goed als niets.
ach lekker belangrijk. hij heeft altijd via de normale manier zijn muziek erop gekregen.quote:Op zondag 17 september 2006 13:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van MP3 naar ATRAC3 zul je altijd verlies hebben. Als je de optical-out van je Macbook gebruikt is dat zo goed als niets.
Dat effect is natuurlijk precies hetzelfde. Je PC decodeert een MP3 en je Minidisc codeert die weer naar ATRAC3.quote:Op zondag 17 september 2006 13:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, om die reden heb ik een iPod gekocht. Om Sonicstage te omzeilen.quote:Op zondag 17 september 2006 13:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nee, er is een speciaal programma voor nodig om de MP3-files om te zetten naar ATRAC3-formaat.
De Mp3 speler van Sony had een batterij duur waar Apple jaloers op mag zijn en was stukken goedkoper. Kon zowel Mp3 als ATRAC aan en had een interface die nog simpeler was dan een iPod. Alleen SonicStage is een ramp.quote:Op zondag 17 september 2006 16:10 schreef oor het volgende:
Sony PSP![]()
Sony handycam![]()
Sony Clie![]()
Sony MD (oude normale versie)
Sony Mp3 spelers![]()
![]()
diequote:Op zondag 17 september 2006 16:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De Mp3 speler van Sony had een batterij duur waar Apple jaloers op mag zijn en was stukken goedkoper. Kon zowel Mp3 als ATRAC aan en had een interface die nog simpeler was dan een iPod. Alleen SonicStage is een ramp.
Wat is er dan zo![]()
aan?
Prutser. Gexqon zou hem eerst nog open geschroefd hebbenquote:Op zondag 17 september 2006 16:20 schreef HeatWave het volgende:
Oops, Powerbook G3 gesloopt.
Ding liep vast, reageerde nergens meer op, stekker+batterij eruit en nu gaat ie niet meer aan.
Ik blijf geen Apples open schroevenquote:Op zondag 17 september 2006 16:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Prutser. Gexqon zou hem eerst nog open geschroefd hebben.
Dan stop je hetzij de stekker, hetzij de batterij terug?quote:Op zondag 17 september 2006 16:20 schreef HeatWave het volgende:
Oops, Powerbook G3 gesloopt.
Ding liep vast, reageerde nergens meer op, stekker+batterij eruit en nu gaat ie niet meer aan.
Ach, heb pas nog een studentje blij gemaakt met een Clamshell, ze had een PC die zo oud was dat zelfs office 97 het niet deed. Nu heeft ze os 9 met office 98 erop en kan ze wel haar scriptie tikken enzoquote:Op zondag 17 september 2006 16:28 schreef Tijn het volgende:
Als het geen OS X draait, kan het sowieso de prullenbak in.
Ja, er is een apart topic over. Je vind het hier.quote:Op zondag 17 september 2006 17:07 schreef newyorkcity het volgende:
Hey, ik wil graag een imac aanschaffen maar ik he nog wat vraagjes. Kunnen jullie me helpen of is er een apart topic over?
Dit topic dus...quote:Op zondag 17 september 2006 17:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, er is een apart topic over. Je vind het hier.
Clamshells zijn best geil.quote:Op zondag 17 september 2006 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, heb pas nog een studentje blij gemaakt met een Clamshell, ze had een PC die zo oud was dat zelfs office 97 het niet deed. Nu heeft ze os 9 met office 98 erop en kan ze wel haar scriptie tikken enzo.
Voor mezelf doe ik het ook niet voor minder dan OSX (of XP als het om windows bakken gaat) maar je kan nog best iemand blij maken met een oudje.
Ze zien er erg leuk uit ja. Heb er nu dus nog 1, maar das ook echt een oudje, geen FW helaas...quote:
Windows installeren op je iMac is wel een beetje zonde vind ik persoonlijk omdat Windows veruit inferieur is aan Mac OS X. En Office for Mac lijkt dusdanig veel op de Windows versie dat ik geen reden zie om Windows (plus Office/Windows) te gebruiken. Maar het kan wel, als je dat zou willen.quote:Op zondag 17 september 2006 17:22 schreef newyorkcity het volgende:
OKe dus ik kan gewoon wat vragen stellen en dan krijg ik een serieuse reactie terug?
Ik wil dus graag een imac kopen, maar twijfel nog een beetje. Ik weet dat je op de nieuwe imag g5 ook windows kan draain. Maar hoe werkt dit? Is het eenmalig installeren en dan oke? en kan ik gewoon mijn oude cdtje met xp erop hiervoor gebruiken of moet ik die software weer opnieuw gaan aanschaffen? Ook gebruik ik nu vaak office. Ik weet dat er office bestaat voor apple computers maar deze is niet helemaal hetzelfde. Aangezien je dus xp op deze kan draaien betekend dat dan ook automatisch dat ik de "gewone' office hierop kan installeren?
Voor zover ik weet doet BootCamp dat voor je, die laat je een cd met drivers fikken.quote:Op zondag 17 september 2006 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Hoe het zit met je eigen XP cd weet ik niet, denk dat je iig ergens drivers zal moeten zoeken toch?
Jup .. de drivers voor de iSight , Airport e.d.quote:Op zondag 17 september 2006 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Voor zover ik weet doet BootCamp dat voor je, die laat je een cd met drivers fikken.
Zulke enorm grote verschillen zijn er niet hoor! Waar denk je dat windows het "windows"-idee vandaan heeft?!quote:Op zondag 17 september 2006 17:31 schreef newyorkcity het volgende:
Heel erg bedankt! Ik ga misschien wel het apple bestuuringssysteem gebruiken, maar windows ken ik tenminste. Neem niet graag risico's
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wo/0.RSLID?mco=C1211F78&nclm=iMac
Deze wil ik dus:) Maar op deze kan dus idd windows??
Het schijnt dat de PS3 word gebundeld met Duke Nukem Forever en zal draaien op Vista.quote:Op zondag 17 september 2006 16:13 schreef Tijn het volgende:
Sony heeft het goed voor zichzelf verpest. De rootkit op CD's, de exploderende accu's, het hele PS3-drama. Terwijl ze ooit een behoorlijk goeie naam hadden.
Dit vind ik altijd een beetje fanboy gedrag hoor Qquote:Op zondag 17 september 2006 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Windows installeren op je iMac is wel een beetje zonde vind ik persoonlijk omdat Windows veruit inferieur is aan Mac OS X. En Office for Mac lijkt dusdanig veel op de Windows versie dat ik geen reden zie om Windows (plus Office/Windows) te gebruiken. Maar het kan wel, als je dat zou willen.
Oke, Je kan een apple dus wel aanraden??quote:Op zondag 17 september 2006 17:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zulke enorm grote verschillen zijn er niet hoor! Waar denk je dat windows het "windows"-idee vandaan heeft?!
Ik werk nu op de mac met NeoOffice, dat wisselt prima uit met Word.
Juist. Er is nog een hoop wat niet kan met OS X, en daar heb je dan toch echt Windows voor nodig.quote:Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd een beetje fanboy gedrag hoor Q.
XP is op andere vlakken veruit superieur aan OSX, en dan vooral op het gebied van verkrijgbare software en spellen. En hardware vervangen is bij een non-apple PC toch makkelijker en goedkoper.
Ik ben zelf best wel onder de indruk van OSX maar ondanks mijn mac collectie werk ik vrijwel altijd met XP.
Ik kom om de nabij Eur 1.627,46 terecht zelfs met studentenkorting hoezo 3 euro verschilquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:21 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Dat is niet gek... Ik vroeg het me af, in vergelijking met mijn studenten kortting.. maar het scheelt maar 3 euro![]()
Idd, en in tegenstelling tot wat velen hier beweren is daar niets mis meequote:Op zondag 17 september 2006 17:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Juist. Er is nog een hoop wat niet kan met OS X, en daar heb je dan toch echt Windows voor nodig.
Bij de EDU mac heb je geen DVD-brander , Bluetooth , Remote en een onboard video en 512 mb geheugen.quote:Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Oke, Je kan een apple dus wel aanraden??
Ik twijfel ook nog een beetje welke ik zal nemen. Ik zou nu denk ik voor de goedkoopste gaan. Die van 1000 euro, misschien met een werkgeheugen van 1gb. of zal deze dan weer snel verouderd zijn? Ik doe opzich niet heel veel bijzonders met de pc. Veel internetten, beetje office grbuiken en dat was het wel. Ik gebruik hem in ieder geval niet voor gamen ofzo...
Ja, ik vind het een fijn systeem. Ik weet absoluut niet veel van computers, maar met apple kan ik beter overweg dan met een PC. Ik vind Windows op een of andere manier zo ondoorzichtig. Bijvoorbeeld omdat in Windows soms mappen "verborgen" zijn, dat vind ik altijd zo duister. Met mijn Macbook heb ik het gevoel veel meer controle over van alles en nog wat te hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Oke, Je kan een apple dus wel aanraden??
Ik twijfel ook nog een beetje welke ik zal nemen. Ik zou nu denk ik voor de goedkoopste gaan. Die van 1000 euro, misschien met een werkgeheugen van 1gb. of zal deze dan weer snel verouderd zijn? Ik doe opzich niet heel veel bijzonders met de pc. Veel internetten, beetje office grbuiken en dat was het wel. Ik gebruik hem in ieder geval niet voor gamen ofzo...
Weet je koop je een Apple om Windows op te draaien of om er een beetje fatsoenlijk snel en zorgeloos te werken en internetten? Office voor de Mac werkt naar mijn inziens niet echt veel anders dan Office onder Windows. Wat dat betreft is dat Office 2004 wat verder is dan de laatste versie onder Windows.quote:Op zondag 17 september 2006 17:22 schreef newyorkcity het volgende:
OKe dus ik kan gewoon wat vragen stellen en dan krijg ik een serieuse reactie terug?
Ik wil dus graag een imac kopen, maar twijfel nog een beetje. Ik weet dat je op de nieuwe imag g5 ook windows kan draain. Maar hoe werkt dit? Is het eenmalig installeren en dan oke? en kan ik gewoon mijn oude cdtje met xp erop hiervoor gebruiken of moet ik die software weer opnieuw gaan aanschaffen? Ook gebruik ik nu vaak office. Ik weet dat er office bestaat voor apple computers maar deze is niet helemaal hetzelfde. Aangezien je dus xp op deze kan draaien betekend dat dan ook automatisch dat ik de "gewone' office hierop kan installeren?
Ik heb al een beetje online gekeken naar antwoorden op deze vragen, maar kwam er niet helemaal uit. En een apple store is er ook niet echt dicht in de buurt...
Koop je een Apple gebruik je alleen je Windows Partitiequote:Op zondag 17 september 2006 17:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Weet je koop je een Apple om Windows op te draaien of om er een beetje fatsoenlijk snel en zorgeloos te werken en internetten? Office voor de Mac werkt naar mijn inziens niet echt veel anders dan Office onder Windows. Wat dat betreft is dat Office 2004 wat verder is dan de laatste versie onder Windows.
Verder voor specifieke windows-toepassingen (o.a. gamen) moet je je andere Windows PC maar voor gebruiken dat doe je niet op een mac. Of iig je kan het proberen, maar het zal op Windows toch beter werken.
Wat bedoel jequote:Op zondag 17 september 2006 18:07 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Koop je een Apple gebruik je alleen je Windows Partitie![]()
Ik geef toe , ik gebruik ook Windows voor FTD .
Parallels heb ik ook maar Bootcamp is gewoon handiger.
Omdat je dit zegt :quote:Op zondag 17 september 2006 18:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wat bedoel jealleen de Windows partitie?
Ik gebruik de ruimte liever voor andere dingen dan Windows
Ik heb op zich al een werkende Windows PC dus tja, zoveel zal er niet veranderen...
Zie het zo: Weet je, koop je een Apple om Windows op te draaien of gewoon om de toepassingen te gebruiken die ook voor Apple het best geschikt zijn?quote:Op zondag 17 september 2006 18:15 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Omdat je dit zegt :
Weet je koop je een Apple om Windows op te draaien ?
Als ik mijn externe HDD die door mijn Mac geformateerd is aan een XP machine hang, dan moet je eens weten wat voor een zooi verborgen files ik zie.quote:Op zondag 17 september 2006 17:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, ik vind het een fijn systeem. Ik weet absoluut niet veel van computers, maar met apple kan ik beter overweg dan met een PC. Ik vind Windows op een of andere manier zo ondoorzichtig. Bijvoorbeeld omdat in Windows soms mappen "verborgen" zijn, dat vind ik altijd zo duister. Met mijn Macbook heb ik het gevoel veel meer controle over van alles en nog wat te hebben.
Zoals?quote:Op zondag 17 september 2006 18:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als ik mijn externe HDD die door mijn Mac geformateerd is aan een XP machine hang, dan moet je eens weten wat voor een zooi verborgen files ik zie.
Dat wil ik dus niet weten! Maar bij Windows word je steeds met die dingen geconfronteerd, dat roept vragen op. Bij de mac zie ik het niet, en dan heb ik er dus ook geen last van.quote:Op zondag 17 september 2006 18:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als ik mijn externe HDD die door mijn Mac geformateerd is aan een XP machine hang, dan moet je eens weten wat voor een zooi verborgen files ik zie.
Ooit van Macdrive gehoord?quote:Op zondag 17 september 2006 18:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zoals?
Mijn XP zegt dat de schijf niet is geformatteerd en of hij dat mag doen. Dus ik vraag mij of oh heiligheid, wat heb of doe jij anders dan dat 99.999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999% van de wereldbevolking niet heeft?
En jou Apple-scheet blijft weer eens hangen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ooit van Macdrive gehoord?
Ik zie dan allemaal files als _DS.Store , of oude bestanden die dan ingesteld staan als onzichtbaar, inclusief rare extensies.
Een beetje hetzelfde als ik wat bestanden van en naar een FAT geformateerde drive sleep en pleur, dan komen er ook files als dus die _DS.Store en rare verborgen bestanden bij.
En hey, je "9" hangt.
quote:Op zondag 17 september 2006 18:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En jou Apple-scheet blijft weer eens hangen.
Je leven is meteen zinloos geworden he?quote:Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Q. het volgende:
Mijn MacBook sloot zichzelf net uit zichzelf af, en bij de 1e reanimatiepoging deed ie hetzelfde.
Ik moet hem nog krijgen.quote:Op zondag 17 september 2006 20:51 schreef Q. het volgende:
Ja. Mijn eerste probleem met een Mac ooit. Is dit een gedenkwaardig moment?
Speciale deal die apple met onze hogeschool heeft. Kom ik 3 euro duurder uit dan wat jij in amerika zou moeten betalenquote:Op zondag 17 september 2006 17:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik kom om de nabij Eur 1.627,46 terecht zelfs met studentenkorting hoezo 3 euro verschil
Dat is meer dan ¤300,- verschil met wat ik in Amerika betaal inclusief belasting.
En weer. Nee hč?quote:Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Q. het volgende:
Mijn MacBook sloot zichzelf net uit zichzelf af, en bij de 1e reanimatiepoging deed ie hetzelfde.
Ja, ik heb ook het idee dat de overgang niet zo vlekkeloos gaat als Steve Jobs ons doen wil geloven. Maar goed. Als ik dan in DOSBox een oud spel op de juiste snelheid draai, ben ik weer dik tevreden over die Intel-chipquote:Op zondag 17 september 2006 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik word steeds blijer met 3 mac's zonder intel procs hier in huis
De introductie van de iMac Core Duo gaat geruisloos toch?quote:Op zondag 17 september 2006 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Okee, mijn volgende Mac wordt een MacBook Pro. Over een jaar of 3.quote:Op maandag 18 september 2006 00:55 schreef Tijn het volgende:
Die MacBook Pro van me is eigenlijk best een aardig game beest. Far Cry draait in 1280x720x32 met alles op high in elk geval behoorlijk goed
quote:Have you seen the wild new ad for the new iPod nano? Dig the hypnotically quick motion of the dancers and the song's sweetly hyperactive beats? Clearly Apple is eager to emphasize the new nano's state-of-the-art performance and speed, and according to three early reviews, this couldn't be more true.
...SIKE! iLounge, TUAW, and Playlist are all reporting that the new 2nd-gen iPod nano has been curiously showing dramatically slower transfer speeds relative to the previous model. One iLounge test found the new nano took more than twice as long to copy 2.58 gigs of stuff. This could mean the difference between doing iTunes syncs during a #1 and having to wait for a #2.
TUAW speculates that the nano's new chipset is to blame. Remember when iPod chipmaker PortalPlayer announced that they were single and looking after Apple callously dumped them over IM? Well it looks like Apple's new twinkie Samsung just isn't putting out like PortalPlayer did.
Of course, this issue only matters for the select few who change their iPod's library all the time or use their iPod as a hard drive. Most users won't notice the difference. Still, in the interest of accuracy, may we suggest a different theme for Apple's next commercial? Perhaps they can use Usher's "Nice and Slow."
Slecht hoor.quote:
Ik vind persoonlijk dat de apple producten (kwaliteit) achteruit zijn gegaan. zou wel komen omdat ze er nu veel meer moeten producerenquote:Op maandag 18 september 2006 10:24 schreef quote: het volgende:
[..]
Slecht hoor.
Past niet in de Apple visie. Nu doen ze alles om de prijs van die iPod naar beneden te krijgen natuurlijk.
heatsink? Bedoel je dat ventilatorgedoe? Want die heb ik vorige week geüpdate.quote:Op maandag 18 september 2006 10:16 schreef Q. het volgende:
Heeft er verder niemand anders last van uitvallende MacBooks? Het schijnt een probleem te zijn met de heatsink.
Ik denk eerder dat er procentueel gezien evenveel problemen zijn als voorheen.quote:Op maandag 18 september 2006 10:27 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat de apple producten (kwaliteit) achteruit zijn gegaan. zou wel komen omdat ze er nu veel meer moeten produceren
quote:Op maandag 18 september 2006 12:12 schreef Furious het volgende:
Late TVP.
PowerPC still kicks assquote:Op zondag 17 september 2006 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat scheelt toch weer ¤250,-quote:Op zondag 17 september 2006 21:51 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Speciale deal die apple met onze hogeschool heeft. Kom ik 3 euro duurder uit dan wat jij in amerika zou moeten betalen(psje ik heb er dan alleen geen app bij gerekend... dat zal het verschil zijn... )
Geen problemen hier!quote:Op maandag 18 september 2006 10:16 schreef Q. het volgende:
Heeft er verder niemand anders last van uitvallende MacBooks? Het schijnt een probleem te zijn met de heatsink.
Zodra alle Pro pakketten er zijn voor Intel moet dat wel lukkenquote:Op maandag 18 september 2006 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou ik al goedkoop aan een quadcore G5 kunnen komen?
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.quote:Op maandag 18 september 2006 13:27 schreef Rock-shocker het volgende:
Apple moet dan toch echt gaan opschieten, anders is MS ze voor een keer eens voor
En aangezien kerst een jaarlijks terugkerend feest is, staat in het bericht ook eigenlijk maar een vage voorspelling van de release.quote:Op maandag 18 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.
Bron: Webwereld.nlquote:Geen Ribbon voor Mac-versie Office 2007
Maandag 18 september 2006, 09:13 - Office 2007 op de Mac krijgt geen Ribbon, zoals de nieuwe Office voor Windows die kent. Desondanks zijn er wel grote veranderingen in de interface van de Mac-versie.
Microsoft verwacht over een jaar verwacht de volgende versie van Office voor de Mac gereed te hebben. Het pakket is geheel geschreven in Xcode wat het geschikt maakt voor Apple's 'universal binaries' waarmee de software zowel op PowerPC als op nieuwe Intel-gebaseerde Mac-hardware kan worden gebruikt. Vooral op deze systemen belooft Microsoft een grote snelheidswinst voor gebruikers.
Belangrijke wijzigingen in de nieuwe Office voor Mac zijn net als bij Office 2007 voor Windows, volledige ondersteuning van xml in Word, Excel en PowerPoint, en een radicale verandering van de gebruikersinterface.
Toch zal Office voor de Mac geen exact kopie bieden van de 'Ribbon', de vervanger van alle menu- en werkbalken die Microsoft in Office 2007 voor Windows introduceert. Volgens Mary Starman, product-manager in Microsofts Macintosh Business Unit, krijgt 'Office 12' op de Mac wel een nieuwe interface maar verschilt deze van de Ribbon. "Apple heeft zijn eigen richtlijnen voor een gebruikersinterface en we proberen ons daar nauwgezet aan te houden. Als we daarboven enige innovatie kunnen toepassen, dan zullen we dat zeker onderzoeken. Sommige ideeën van de Ribbon zijn ook zeker dergelijk onderzoek waard maar het moet wel binnen de Apple richtlijnen voor een gebruikersinterface passen."
Eerste tests met de nieuwe gebruikersinterface leverden bovendien dermate dramatische resultaten op in een gebruikerstest dat het team inmiddels bezig is de oorspronkelijke plannen geheel te herzien.
Microsoft plant anders dan bij de Windows-versie geen grote publieke bčta-test van de nieuwe Office voor de Mac. Het Mac-team geeft de voorkeur aan eigen tests in combinatie met enkele zakelijke gebruikers. Het product moet dan in het derde kwartaal van 2007 gereed zijn.
De lange weg die het nog te gaan heeft, wordt mede veroorzaakt door de wens het nieuwe xml-bestandsformaat van Office voor Windows, volledig te ondersteunen. Definitieve tests en aanpassingen daarop kunnen pas worden gestart wanneer eind dit jaar de Windows-versie van Office 2007 gereed is.
quote:Op zondag 17 september 2006 20:39 schreef newyorkcity het volgende:
Okee! volgens mij ben ik wel overtuigd.
Alleen dat slipstreamen? Hoe werkt dat dan?
En we hebben hier adsl, heb ik verder nog iets nodig of kan de stekker erin en ik heb internet?
Qua internet, ik heb draadloos internet, de stekker hoefde er niet eens in, aanzetten en ik zat op internet.quote:
Dankje, dus bij adsl geen bijzonderheden nodig?quote:Op maandag 18 september 2006 14:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Qua internet, ik heb draadloos internet, de stekker hoefde er niet eens in, aanzetten en ik zat op internet.![]()
Slipstream, van Windows XP SP2? Eens kijken...
http://www.planet.nl/plan(...)tid=508636/sc=ef8a17
Voila!
bij mijn laptop (geen apple) deed adsl het gelijk, hoefde niets te installeren.quote:Op maandag 18 september 2006 14:20 schreef Rock-shocker het volgende:
ADSL van welke provider? Ik weet dat Chello altijd een hoop instellen vergt. Als ik bij een vriend van mij een kabeltje erin prik doet het het nooit meteen. En wat bedoel je met slipstreamen?
Lijkt me niet.quote:Op maandag 18 september 2006 14:21 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Dankje, dus bij adsl geen bijzonderheden nodig?
Alleen heeft MS al een mobile OS kant en klaar en veel ervaring in de portable markt...quote:Op maandag 18 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.
Ben jij een kutkloon van mij of vice versa?quote:Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Q. het volgende:
het is een erkent probleem bij Apple. je kan je MacBoek opgeven voor een reparatie programmaquote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben jij een kutkloon van mij of vice versa?
Ik wacht nog even af, ik heb al PRAM gereset....zucht.
Ik geef het wel af bij de lokale macboer, thnx for the infoquote:Op maandag 18 september 2006 14:59 schreef super-muffin het volgende:
[..]
het is een erkent probleem bij Apple. je kan je MacBoek opgeven voor een reparatie programma
Je pakt mijn macbook af...quote:Op maandag 18 september 2006 15:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik geef het wel af bij de lokale macboer, thnx for the info
ja, garantie is garantie. Ik ga niet over een jaar merken dat de garantie voorbij is. En voor een ruime 1000 euro mag ik wel iets goed werkends verwachten (vandaar dat ik windows bv ook niet koop).quote:Op maandag 18 september 2006 15:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je pakt mijn macbook af...![]()
Moet het echt?!
Ja. Weet ook wel dat je gelijk hebt daarin... Maar dan nog.quote:Op maandag 18 september 2006 15:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
ja, garantie is garantie. Ik ga niet over een jaar merken dat de garantie voorbij is. En voor een ruime 1000 euro mag ik wel iets goed werkends verwachten (vandaar dat ik windows bv ook niet koop).
Voor de mensen die te lui zijn om linkjes te zoeken (misschien iets voor in de OP? ) :quote:Op maandag 18 september 2006 15:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja. Weet ook wel dat je gelijk hebt daarin... Maar dan nog.
Ieks. Ik heb een band opgebouwd met mijn computer.![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 15:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Voor de mensen die te lui zijn om linkjes te zoeken (misschien iets voor in de OP? ) :
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304308
en de oorzaak:
http://maba.wordpress.com(...)d-at-last-hopefully/
Een draadje dat te kort is en daardoor sluiting veroorzaakt
Goed nieuws wordt het eens gefixed..quote:Apple surely felt the heat when the Macbook community (again!) raged on the “Macbook RSS”, the Random Shutdown Syndrome. (See also my formely posted blog entry about a possible cause of RSS.) As with the recent Walk of Shame case, Apple came to its senses and has now published an official statement: Knowledge Base article 304308 says:
“If your MacBook is shutting down intermittently, please contact AppleCare for service.”
Apple SupportApple has acknowledged the RSS as a hardware related defect, meaning that repair is covered by your guaranty. (Hopefully, you haven’t void it by opening your Macbook!). And as other sources as well as comments to the former blog article indicate, Apple is specifically replacing the heatsink in Macbooks suffering from the RSS. Good news, then, finally.
mmmm. Ik ga maar eens wat bestanden overpompen naar de pc, anders kom ik grondig in de problemen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:26 schreef TwyLight het volgende:
Verwachte verzenddatum: Sept. 21, 2006
Verwachte leverdatum: Sept. 29, 2006Dat worden een paar lange dagen
Waarom niet in een Apple Center gekocht, dan had je er het afgelopen weekend al van kunnen genietenquote:Op maandag 18 september 2006 15:26 schreef TwyLight het volgende:
Verwachte verzenddatum: Sept. 21, 2006
Verwachte leverdatum: Sept. 29, 2006Dat worden een paar lange dagen
Huh, ik snap niet waarom je mij quote?quote:Op maandag 18 september 2006 15:31 schreef _Arual_ het volgende:
mmmm. Ik ga maar eens wat bestanden overpompen naar de pc, anders kom ik grondig in de problemen.
Nou, een dagje kan ik wel zonder die bestanden, maar als het een week of zo gaat duren kom ik echt in de problemen.quote:Op maandag 18 september 2006 16:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Huh, ik snap niet waarom je mij quote?
HFS+quote:Op maandag 18 september 2006 17:33 schreef nonzz het volgende:
Wat voor een filesystem gebruikt OSX eigenlijk? Alleen maar FAT32?
quote:Op maandag 18 september 2006 17:33 schreef nonzz het volgende:
Wat voor een filesystem gebruikt OSX eigenlijk? Alleen maar FAT32?
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFSquote:Op maandag 18 september 2006 17:37 schreef Bigs het volgende:
[..]Jij zit duidelijk nog iets teveel vast in de Microsoft wereld, er is meer dan alleen FAT en NTFS hoor
http://en.wikipedia.org/wiki/HFS+quote:Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFS
Dat is volgens mij wel het enige FS dat beide systemen standaard ondersteunen.quote:Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFSMaar als je een een pc en een mac één schijf wil laten delen (usb hdd bijvoorbeeld) dan kan dat toch alleen met FAT?
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.quote:Op maandag 18 september 2006 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel het enige FS dat beide systemen standaard ondersteunen.
Dan kun je altijd nog Ext2 gebruiken. Werkt niet standaard in Windows, maar met driver schijnt het te kunnen. Maximaal 2 terabyte per bestand.quote:Op maandag 18 september 2006 17:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me. En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?quote:Op maandag 18 september 2006 17:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.
Er zijn wel steeds meer mensen die complete dvd's downloaden natuurlijk.quote:Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me.
Dat zou fijn zijn inderdaad.quote:En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?
Dan kan ik net zo goed HFS(+) gebruiken icm. Macdrivequote:Op maandag 18 september 2006 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan kun je altijd nog Ext2 gebruiken. Werkt niet standaard in Windows, maar met driver schijnt het te kunnen. Maximaal 2 terabyte per bestand.
Zoals bovenstaande user al zegt: DVD-iso'squote:Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me. En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?
Maar Macdrive is niet gratis, een Ext2 driver voor Windows wel.quote:Op maandag 18 september 2006 18:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan kan ik net zo goed HFS(+) gebruiken icm. Macdrive
Oeiquote:Op maandag 18 september 2006 17:54 schreef Q. het volgende:
Godverdomme, mn MacBook is nu helemaal dood:
Als ik hem opstart zegt ie ping (een positief klinkende ping die je normaal ook hoort) en daarna wordt het scherm grijs en ipv het Apple logo krijg ik het onderstaande:
[afbeelding]
En dan doet ie niets meer. Enige manier om hem uit te krijgen is de accu er uit te halen. Godsamme, wat een kutding.
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 18 september 2006 18:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar Macdrive is niet gratis, een Ext2 driver voor Windows wel.
Net bij A-Mac in Utrecht geweest, ze hebben het PVRAM gereset en nu boot ie weer, ze zeggen dat ik moet wachten op een firmware update. Jaja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |