Na een beetje Googlen lijkt me dat veruit de beste optie.quote:Op zondag 17 september 2006 13:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nou ja, anders heb ik hier nog gewoon de PC met daarop sonicstage staan, ik ga niet ingewikkeld doen!
Optical out geeft anders wel het minste kwaliteitsverlies.quote:Op zondag 17 september 2006 13:42 schreef oor het volgende:
[..]
inderdaad.. ik gebruik dan ook voor bepaalde dingen nog een windows pc. niet moeilijker maken dan nodig is.
Opnemen met een aux kabeltje is zo old skool
Niet meer of minder dan converten naar ATRAC3 en via een data-verbinding op het apparaat zetten hoor.quote:Op zondag 17 september 2006 13:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Optical out geeft anders wel het minste kwaliteitsverlies.
doe normaal man.. gewoon via een usb kabeltje werkt gewoon makkenlijker/beter.quote:Op zondag 17 september 2006 13:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Optical out geeft anders wel het minste kwaliteitsverlies.
Even afgezien van het feit dat niet iedere MiniDisc speelt een optische, digitale ingang heeft.quote:Op zondag 17 september 2006 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan converten naar ATRAC3 en via een data-verbinding op het apparaat zetten hoor.
Van MP3 naar ATRAC3 zul je altijd verlies hebben. Als je de optical-out van je Macbook gebruikt is dat zo goed als niets.quote:Op zondag 17 september 2006 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan converten naar ATRAC3 en via een data-verbinding op het apparaat zetten hoor.
Wat een onzin. Je speelt via de optical-out datzelfde MP3'tje af, de kwaliteit daarvan is gelijk. Vervolgens wordt het in de MD-speler omgezet naar ATRAC, want dat is het enige waar een MD-speler iets mee kan. Er vindt dus precies dezelfde conversie plaats, maar dan komt de eventuele jitter van je optische verbinding er nog eens bij.quote:Op zondag 17 september 2006 13:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van MP3 naar ATRAC3 zul je altijd verlies hebben. Als je de optical-out van je Macbook gebruikt is dat zo goed als niets.
ach lekker belangrijk. hij heeft altijd via de normale manier zijn muziek erop gekregen.quote:Op zondag 17 september 2006 13:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van MP3 naar ATRAC3 zul je altijd verlies hebben. Als je de optical-out van je Macbook gebruikt is dat zo goed als niets.
Dat effect is natuurlijk precies hetzelfde. Je PC decodeert een MP3 en je Minidisc codeert die weer naar ATRAC3.quote:Op zondag 17 september 2006 13:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, om die reden heb ik een iPod gekocht. Om Sonicstage te omzeilen.quote:Op zondag 17 september 2006 13:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nee, er is een speciaal programma voor nodig om de MP3-files om te zetten naar ATRAC3-formaat.
De Mp3 speler van Sony had een batterij duur waar Apple jaloers op mag zijn en was stukken goedkoper. Kon zowel Mp3 als ATRAC aan en had een interface die nog simpeler was dan een iPod. Alleen SonicStage is een ramp.quote:Op zondag 17 september 2006 16:10 schreef oor het volgende:
Sony PSP![]()
Sony handycam![]()
Sony Clie![]()
Sony MD (oude normale versie)
Sony Mp3 spelers![]()
![]()
diequote:Op zondag 17 september 2006 16:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De Mp3 speler van Sony had een batterij duur waar Apple jaloers op mag zijn en was stukken goedkoper. Kon zowel Mp3 als ATRAC aan en had een interface die nog simpeler was dan een iPod. Alleen SonicStage is een ramp.
Wat is er dan zo![]()
aan?
Prutser. Gexqon zou hem eerst nog open geschroefd hebbenquote:Op zondag 17 september 2006 16:20 schreef HeatWave het volgende:
Oops, Powerbook G3 gesloopt.
Ding liep vast, reageerde nergens meer op, stekker+batterij eruit en nu gaat ie niet meer aan.
Ik blijf geen Apples open schroevenquote:Op zondag 17 september 2006 16:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Prutser. Gexqon zou hem eerst nog open geschroefd hebben.
Dan stop je hetzij de stekker, hetzij de batterij terug?quote:Op zondag 17 september 2006 16:20 schreef HeatWave het volgende:
Oops, Powerbook G3 gesloopt.
Ding liep vast, reageerde nergens meer op, stekker+batterij eruit en nu gaat ie niet meer aan.
Ach, heb pas nog een studentje blij gemaakt met een Clamshell, ze had een PC die zo oud was dat zelfs office 97 het niet deed. Nu heeft ze os 9 met office 98 erop en kan ze wel haar scriptie tikken enzoquote:Op zondag 17 september 2006 16:28 schreef Tijn het volgende:
Als het geen OS X draait, kan het sowieso de prullenbak in.
Ja, er is een apart topic over. Je vind het hier.quote:Op zondag 17 september 2006 17:07 schreef newyorkcity het volgende:
Hey, ik wil graag een imac aanschaffen maar ik he nog wat vraagjes. Kunnen jullie me helpen of is er een apart topic over?
Dit topic dus...quote:Op zondag 17 september 2006 17:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, er is een apart topic over. Je vind het hier.
Clamshells zijn best geil.quote:Op zondag 17 september 2006 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, heb pas nog een studentje blij gemaakt met een Clamshell, ze had een PC die zo oud was dat zelfs office 97 het niet deed. Nu heeft ze os 9 met office 98 erop en kan ze wel haar scriptie tikken enzo.
Voor mezelf doe ik het ook niet voor minder dan OSX (of XP als het om windows bakken gaat) maar je kan nog best iemand blij maken met een oudje.
Ze zien er erg leuk uit ja. Heb er nu dus nog 1, maar das ook echt een oudje, geen FW helaas...quote:
Windows installeren op je iMac is wel een beetje zonde vind ik persoonlijk omdat Windows veruit inferieur is aan Mac OS X. En Office for Mac lijkt dusdanig veel op de Windows versie dat ik geen reden zie om Windows (plus Office/Windows) te gebruiken. Maar het kan wel, als je dat zou willen.quote:Op zondag 17 september 2006 17:22 schreef newyorkcity het volgende:
OKe dus ik kan gewoon wat vragen stellen en dan krijg ik een serieuse reactie terug?
Ik wil dus graag een imac kopen, maar twijfel nog een beetje. Ik weet dat je op de nieuwe imag g5 ook windows kan draain. Maar hoe werkt dit? Is het eenmalig installeren en dan oke? en kan ik gewoon mijn oude cdtje met xp erop hiervoor gebruiken of moet ik die software weer opnieuw gaan aanschaffen? Ook gebruik ik nu vaak office. Ik weet dat er office bestaat voor apple computers maar deze is niet helemaal hetzelfde. Aangezien je dus xp op deze kan draaien betekend dat dan ook automatisch dat ik de "gewone' office hierop kan installeren?
Voor zover ik weet doet BootCamp dat voor je, die laat je een cd met drivers fikken.quote:Op zondag 17 september 2006 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Hoe het zit met je eigen XP cd weet ik niet, denk dat je iig ergens drivers zal moeten zoeken toch?
Jup .. de drivers voor de iSight , Airport e.d.quote:Op zondag 17 september 2006 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Voor zover ik weet doet BootCamp dat voor je, die laat je een cd met drivers fikken.
Zulke enorm grote verschillen zijn er niet hoor! Waar denk je dat windows het "windows"-idee vandaan heeft?!quote:Op zondag 17 september 2006 17:31 schreef newyorkcity het volgende:
Heel erg bedankt! Ik ga misschien wel het apple bestuuringssysteem gebruiken, maar windows ken ik tenminste. Neem niet graag risico's
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wo/0.RSLID?mco=C1211F78&nclm=iMac
Deze wil ik dus:) Maar op deze kan dus idd windows??
Het schijnt dat de PS3 word gebundeld met Duke Nukem Forever en zal draaien op Vista.quote:Op zondag 17 september 2006 16:13 schreef Tijn het volgende:
Sony heeft het goed voor zichzelf verpest. De rootkit op CD's, de exploderende accu's, het hele PS3-drama. Terwijl ze ooit een behoorlijk goeie naam hadden.
Dit vind ik altijd een beetje fanboy gedrag hoor Qquote:Op zondag 17 september 2006 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Windows installeren op je iMac is wel een beetje zonde vind ik persoonlijk omdat Windows veruit inferieur is aan Mac OS X. En Office for Mac lijkt dusdanig veel op de Windows versie dat ik geen reden zie om Windows (plus Office/Windows) te gebruiken. Maar het kan wel, als je dat zou willen.
Oke, Je kan een apple dus wel aanraden??quote:Op zondag 17 september 2006 17:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zulke enorm grote verschillen zijn er niet hoor! Waar denk je dat windows het "windows"-idee vandaan heeft?!
Ik werk nu op de mac met NeoOffice, dat wisselt prima uit met Word.
Juist. Er is nog een hoop wat niet kan met OS X, en daar heb je dan toch echt Windows voor nodig.quote:Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd een beetje fanboy gedrag hoor Q.
XP is op andere vlakken veruit superieur aan OSX, en dan vooral op het gebied van verkrijgbare software en spellen. En hardware vervangen is bij een non-apple PC toch makkelijker en goedkoper.
Ik ben zelf best wel onder de indruk van OSX maar ondanks mijn mac collectie werk ik vrijwel altijd met XP.
Ik kom om de nabij Eur 1.627,46 terecht zelfs met studentenkorting hoezo 3 euro verschilquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:21 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Dat is niet gek... Ik vroeg het me af, in vergelijking met mijn studenten kortting.. maar het scheelt maar 3 euro![]()
Idd, en in tegenstelling tot wat velen hier beweren is daar niets mis meequote:Op zondag 17 september 2006 17:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Juist. Er is nog een hoop wat niet kan met OS X, en daar heb je dan toch echt Windows voor nodig.
Bij de EDU mac heb je geen DVD-brander , Bluetooth , Remote en een onboard video en 512 mb geheugen.quote:Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Oke, Je kan een apple dus wel aanraden??
Ik twijfel ook nog een beetje welke ik zal nemen. Ik zou nu denk ik voor de goedkoopste gaan. Die van 1000 euro, misschien met een werkgeheugen van 1gb. of zal deze dan weer snel verouderd zijn? Ik doe opzich niet heel veel bijzonders met de pc. Veel internetten, beetje office grbuiken en dat was het wel. Ik gebruik hem in ieder geval niet voor gamen ofzo...
Ja, ik vind het een fijn systeem. Ik weet absoluut niet veel van computers, maar met apple kan ik beter overweg dan met een PC. Ik vind Windows op een of andere manier zo ondoorzichtig. Bijvoorbeeld omdat in Windows soms mappen "verborgen" zijn, dat vind ik altijd zo duister. Met mijn Macbook heb ik het gevoel veel meer controle over van alles en nog wat te hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Oke, Je kan een apple dus wel aanraden??
Ik twijfel ook nog een beetje welke ik zal nemen. Ik zou nu denk ik voor de goedkoopste gaan. Die van 1000 euro, misschien met een werkgeheugen van 1gb. of zal deze dan weer snel verouderd zijn? Ik doe opzich niet heel veel bijzonders met de pc. Veel internetten, beetje office grbuiken en dat was het wel. Ik gebruik hem in ieder geval niet voor gamen ofzo...
Weet je koop je een Apple om Windows op te draaien of om er een beetje fatsoenlijk snel en zorgeloos te werken en internetten? Office voor de Mac werkt naar mijn inziens niet echt veel anders dan Office onder Windows. Wat dat betreft is dat Office 2004 wat verder is dan de laatste versie onder Windows.quote:Op zondag 17 september 2006 17:22 schreef newyorkcity het volgende:
OKe dus ik kan gewoon wat vragen stellen en dan krijg ik een serieuse reactie terug?
Ik wil dus graag een imac kopen, maar twijfel nog een beetje. Ik weet dat je op de nieuwe imag g5 ook windows kan draain. Maar hoe werkt dit? Is het eenmalig installeren en dan oke? en kan ik gewoon mijn oude cdtje met xp erop hiervoor gebruiken of moet ik die software weer opnieuw gaan aanschaffen? Ook gebruik ik nu vaak office. Ik weet dat er office bestaat voor apple computers maar deze is niet helemaal hetzelfde. Aangezien je dus xp op deze kan draaien betekend dat dan ook automatisch dat ik de "gewone' office hierop kan installeren?
Ik heb al een beetje online gekeken naar antwoorden op deze vragen, maar kwam er niet helemaal uit. En een apple store is er ook niet echt dicht in de buurt...
Koop je een Apple gebruik je alleen je Windows Partitiequote:Op zondag 17 september 2006 17:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Weet je koop je een Apple om Windows op te draaien of om er een beetje fatsoenlijk snel en zorgeloos te werken en internetten? Office voor de Mac werkt naar mijn inziens niet echt veel anders dan Office onder Windows. Wat dat betreft is dat Office 2004 wat verder is dan de laatste versie onder Windows.
Verder voor specifieke windows-toepassingen (o.a. gamen) moet je je andere Windows PC maar voor gebruiken dat doe je niet op een mac. Of iig je kan het proberen, maar het zal op Windows toch beter werken.
Wat bedoel jequote:Op zondag 17 september 2006 18:07 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Koop je een Apple gebruik je alleen je Windows Partitie![]()
Ik geef toe , ik gebruik ook Windows voor FTD .
Parallels heb ik ook maar Bootcamp is gewoon handiger.
Omdat je dit zegt :quote:Op zondag 17 september 2006 18:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wat bedoel jealleen de Windows partitie?
Ik gebruik de ruimte liever voor andere dingen dan Windows
Ik heb op zich al een werkende Windows PC dus tja, zoveel zal er niet veranderen...
Zie het zo: Weet je, koop je een Apple om Windows op te draaien of gewoon om de toepassingen te gebruiken die ook voor Apple het best geschikt zijn?quote:Op zondag 17 september 2006 18:15 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Omdat je dit zegt :
Weet je koop je een Apple om Windows op te draaien ?
Als ik mijn externe HDD die door mijn Mac geformateerd is aan een XP machine hang, dan moet je eens weten wat voor een zooi verborgen files ik zie.quote:Op zondag 17 september 2006 17:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, ik vind het een fijn systeem. Ik weet absoluut niet veel van computers, maar met apple kan ik beter overweg dan met een PC. Ik vind Windows op een of andere manier zo ondoorzichtig. Bijvoorbeeld omdat in Windows soms mappen "verborgen" zijn, dat vind ik altijd zo duister. Met mijn Macbook heb ik het gevoel veel meer controle over van alles en nog wat te hebben.
Zoals?quote:Op zondag 17 september 2006 18:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als ik mijn externe HDD die door mijn Mac geformateerd is aan een XP machine hang, dan moet je eens weten wat voor een zooi verborgen files ik zie.
Dat wil ik dus niet weten! Maar bij Windows word je steeds met die dingen geconfronteerd, dat roept vragen op. Bij de mac zie ik het niet, en dan heb ik er dus ook geen last van.quote:Op zondag 17 september 2006 18:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als ik mijn externe HDD die door mijn Mac geformateerd is aan een XP machine hang, dan moet je eens weten wat voor een zooi verborgen files ik zie.
Ooit van Macdrive gehoord?quote:Op zondag 17 september 2006 18:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zoals?
Mijn XP zegt dat de schijf niet is geformatteerd en of hij dat mag doen. Dus ik vraag mij of oh heiligheid, wat heb of doe jij anders dan dat 99.999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999% van de wereldbevolking niet heeft?
En jou Apple-scheet blijft weer eens hangen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ooit van Macdrive gehoord?
Ik zie dan allemaal files als _DS.Store , of oude bestanden die dan ingesteld staan als onzichtbaar, inclusief rare extensies.
Een beetje hetzelfde als ik wat bestanden van en naar een FAT geformateerde drive sleep en pleur, dan komen er ook files als dus die _DS.Store en rare verborgen bestanden bij.
En hey, je "9" hangt.
quote:Op zondag 17 september 2006 18:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En jou Apple-scheet blijft weer eens hangen.
Je leven is meteen zinloos geworden he?quote:Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Q. het volgende:
Mijn MacBook sloot zichzelf net uit zichzelf af, en bij de 1e reanimatiepoging deed ie hetzelfde.
Ik moet hem nog krijgen.quote:Op zondag 17 september 2006 20:51 schreef Q. het volgende:
Ja. Mijn eerste probleem met een Mac ooit. Is dit een gedenkwaardig moment?
Speciale deal die apple met onze hogeschool heeft. Kom ik 3 euro duurder uit dan wat jij in amerika zou moeten betalenquote:Op zondag 17 september 2006 17:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik kom om de nabij Eur 1.627,46 terecht zelfs met studentenkorting hoezo 3 euro verschil
Dat is meer dan ¤300,- verschil met wat ik in Amerika betaal inclusief belasting.
En weer. Nee hè?quote:Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Q. het volgende:
Mijn MacBook sloot zichzelf net uit zichzelf af, en bij de 1e reanimatiepoging deed ie hetzelfde.
Ja, ik heb ook het idee dat de overgang niet zo vlekkeloos gaat als Steve Jobs ons doen wil geloven. Maar goed. Als ik dan in DOSBox een oud spel op de juiste snelheid draai, ben ik weer dik tevreden over die Intel-chipquote:Op zondag 17 september 2006 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik word steeds blijer met 3 mac's zonder intel procs hier in huis
De introductie van de iMac Core Duo gaat geruisloos toch?quote:Op zondag 17 september 2006 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Okee, mijn volgende Mac wordt een MacBook Pro. Over een jaar of 3.quote:Op maandag 18 september 2006 00:55 schreef Tijn het volgende:
Die MacBook Pro van me is eigenlijk best een aardig game beest. Far Cry draait in 1280x720x32 met alles op high in elk geval behoorlijk goed
quote:Have you seen the wild new ad for the new iPod nano? Dig the hypnotically quick motion of the dancers and the song's sweetly hyperactive beats? Clearly Apple is eager to emphasize the new nano's state-of-the-art performance and speed, and according to three early reviews, this couldn't be more true.
...SIKE! iLounge, TUAW, and Playlist are all reporting that the new 2nd-gen iPod nano has been curiously showing dramatically slower transfer speeds relative to the previous model. One iLounge test found the new nano took more than twice as long to copy 2.58 gigs of stuff. This could mean the difference between doing iTunes syncs during a #1 and having to wait for a #2.
TUAW speculates that the nano's new chipset is to blame. Remember when iPod chipmaker PortalPlayer announced that they were single and looking after Apple callously dumped them over IM? Well it looks like Apple's new twinkie Samsung just isn't putting out like PortalPlayer did.
Of course, this issue only matters for the select few who change their iPod's library all the time or use their iPod as a hard drive. Most users won't notice the difference. Still, in the interest of accuracy, may we suggest a different theme for Apple's next commercial? Perhaps they can use Usher's "Nice and Slow."
Slecht hoor.quote:
Ik vind persoonlijk dat de apple producten (kwaliteit) achteruit zijn gegaan. zou wel komen omdat ze er nu veel meer moeten producerenquote:Op maandag 18 september 2006 10:24 schreef quote: het volgende:
[..]
Slecht hoor.
Past niet in de Apple visie. Nu doen ze alles om de prijs van die iPod naar beneden te krijgen natuurlijk.
heatsink? Bedoel je dat ventilatorgedoe? Want die heb ik vorige week geüpdate.quote:Op maandag 18 september 2006 10:16 schreef Q. het volgende:
Heeft er verder niemand anders last van uitvallende MacBooks? Het schijnt een probleem te zijn met de heatsink.
Ik denk eerder dat er procentueel gezien evenveel problemen zijn als voorheen.quote:Op maandag 18 september 2006 10:27 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat de apple producten (kwaliteit) achteruit zijn gegaan. zou wel komen omdat ze er nu veel meer moeten produceren
quote:Op maandag 18 september 2006 12:12 schreef Furious het volgende:
Late TVP.
PowerPC still kicks assquote:Op zondag 17 september 2006 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat scheelt toch weer ¤250,-quote:Op zondag 17 september 2006 21:51 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Speciale deal die apple met onze hogeschool heeft. Kom ik 3 euro duurder uit dan wat jij in amerika zou moeten betalen(psje ik heb er dan alleen geen app bij gerekend... dat zal het verschil zijn... )
Geen problemen hier!quote:Op maandag 18 september 2006 10:16 schreef Q. het volgende:
Heeft er verder niemand anders last van uitvallende MacBooks? Het schijnt een probleem te zijn met de heatsink.
Zodra alle Pro pakketten er zijn voor Intel moet dat wel lukkenquote:Op maandag 18 september 2006 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou ik al goedkoop aan een quadcore G5 kunnen komen?
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.quote:Op maandag 18 september 2006 13:27 schreef Rock-shocker het volgende:
Apple moet dan toch echt gaan opschieten, anders is MS ze voor een keer eens voor
En aangezien kerst een jaarlijks terugkerend feest is, staat in het bericht ook eigenlijk maar een vage voorspelling van de release.quote:Op maandag 18 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.
Bron: Webwereld.nlquote:Geen Ribbon voor Mac-versie Office 2007
Maandag 18 september 2006, 09:13 - Office 2007 op de Mac krijgt geen Ribbon, zoals de nieuwe Office voor Windows die kent. Desondanks zijn er wel grote veranderingen in de interface van de Mac-versie.
Microsoft verwacht over een jaar verwacht de volgende versie van Office voor de Mac gereed te hebben. Het pakket is geheel geschreven in Xcode wat het geschikt maakt voor Apple's 'universal binaries' waarmee de software zowel op PowerPC als op nieuwe Intel-gebaseerde Mac-hardware kan worden gebruikt. Vooral op deze systemen belooft Microsoft een grote snelheidswinst voor gebruikers.
Belangrijke wijzigingen in de nieuwe Office voor Mac zijn net als bij Office 2007 voor Windows, volledige ondersteuning van xml in Word, Excel en PowerPoint, en een radicale verandering van de gebruikersinterface.
Toch zal Office voor de Mac geen exact kopie bieden van de 'Ribbon', de vervanger van alle menu- en werkbalken die Microsoft in Office 2007 voor Windows introduceert. Volgens Mary Starman, product-manager in Microsofts Macintosh Business Unit, krijgt 'Office 12' op de Mac wel een nieuwe interface maar verschilt deze van de Ribbon. "Apple heeft zijn eigen richtlijnen voor een gebruikersinterface en we proberen ons daar nauwgezet aan te houden. Als we daarboven enige innovatie kunnen toepassen, dan zullen we dat zeker onderzoeken. Sommige ideeën van de Ribbon zijn ook zeker dergelijk onderzoek waard maar het moet wel binnen de Apple richtlijnen voor een gebruikersinterface passen."
Eerste tests met de nieuwe gebruikersinterface leverden bovendien dermate dramatische resultaten op in een gebruikerstest dat het team inmiddels bezig is de oorspronkelijke plannen geheel te herzien.
Microsoft plant anders dan bij de Windows-versie geen grote publieke bèta-test van de nieuwe Office voor de Mac. Het Mac-team geeft de voorkeur aan eigen tests in combinatie met enkele zakelijke gebruikers. Het product moet dan in het derde kwartaal van 2007 gereed zijn.
De lange weg die het nog te gaan heeft, wordt mede veroorzaakt door de wens het nieuwe xml-bestandsformaat van Office voor Windows, volledig te ondersteunen. Definitieve tests en aanpassingen daarop kunnen pas worden gestart wanneer eind dit jaar de Windows-versie van Office 2007 gereed is.
quote:Op zondag 17 september 2006 20:39 schreef newyorkcity het volgende:
Okee! volgens mij ben ik wel overtuigd.
Alleen dat slipstreamen? Hoe werkt dat dan?
En we hebben hier adsl, heb ik verder nog iets nodig of kan de stekker erin en ik heb internet?
Qua internet, ik heb draadloos internet, de stekker hoefde er niet eens in, aanzetten en ik zat op internet.quote:
Dankje, dus bij adsl geen bijzonderheden nodig?quote:Op maandag 18 september 2006 14:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Qua internet, ik heb draadloos internet, de stekker hoefde er niet eens in, aanzetten en ik zat op internet.![]()
Slipstream, van Windows XP SP2? Eens kijken...
http://www.planet.nl/plan(...)tid=508636/sc=ef8a17
Voila!
bij mijn laptop (geen apple) deed adsl het gelijk, hoefde niets te installeren.quote:Op maandag 18 september 2006 14:20 schreef Rock-shocker het volgende:
ADSL van welke provider? Ik weet dat Chello altijd een hoop instellen vergt. Als ik bij een vriend van mij een kabeltje erin prik doet het het nooit meteen. En wat bedoel je met slipstreamen?
Lijkt me niet.quote:Op maandag 18 september 2006 14:21 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Dankje, dus bij adsl geen bijzonderheden nodig?
Alleen heeft MS al een mobile OS kant en klaar en veel ervaring in de portable markt...quote:Op maandag 18 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.
Ben jij een kutkloon van mij of vice versa?quote:Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Q. het volgende:
het is een erkent probleem bij Apple. je kan je MacBoek opgeven voor een reparatie programmaquote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben jij een kutkloon van mij of vice versa?
Ik wacht nog even af, ik heb al PRAM gereset....zucht.
Ik geef het wel af bij de lokale macboer, thnx for the infoquote:Op maandag 18 september 2006 14:59 schreef super-muffin het volgende:
[..]
het is een erkent probleem bij Apple. je kan je MacBoek opgeven voor een reparatie programma
Je pakt mijn macbook af...quote:Op maandag 18 september 2006 15:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik geef het wel af bij de lokale macboer, thnx for the info
ja, garantie is garantie. Ik ga niet over een jaar merken dat de garantie voorbij is. En voor een ruime 1000 euro mag ik wel iets goed werkends verwachten (vandaar dat ik windows bv ook niet koop).quote:Op maandag 18 september 2006 15:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je pakt mijn macbook af...![]()
Moet het echt?!
Ja. Weet ook wel dat je gelijk hebt daarin... Maar dan nog.quote:Op maandag 18 september 2006 15:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
ja, garantie is garantie. Ik ga niet over een jaar merken dat de garantie voorbij is. En voor een ruime 1000 euro mag ik wel iets goed werkends verwachten (vandaar dat ik windows bv ook niet koop).
Voor de mensen die te lui zijn om linkjes te zoeken (misschien iets voor in de OP? ) :quote:Op maandag 18 september 2006 15:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja. Weet ook wel dat je gelijk hebt daarin... Maar dan nog.
Ieks. Ik heb een band opgebouwd met mijn computer.![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 15:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Voor de mensen die te lui zijn om linkjes te zoeken (misschien iets voor in de OP? ) :
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304308
en de oorzaak:
http://maba.wordpress.com(...)d-at-last-hopefully/
Een draadje dat te kort is en daardoor sluiting veroorzaakt
Goed nieuws wordt het eens gefixed..quote:Apple surely felt the heat when the Macbook community (again!) raged on the “Macbook RSS”, the Random Shutdown Syndrome. (See also my formely posted blog entry about a possible cause of RSS.) As with the recent Walk of Shame case, Apple came to its senses and has now published an official statement: Knowledge Base article 304308 says:
“If your MacBook is shutting down intermittently, please contact AppleCare for service.”
Apple SupportApple has acknowledged the RSS as a hardware related defect, meaning that repair is covered by your guaranty. (Hopefully, you haven’t void it by opening your Macbook!). And as other sources as well as comments to the former blog article indicate, Apple is specifically replacing the heatsink in Macbooks suffering from the RSS. Good news, then, finally.
mmmm. Ik ga maar eens wat bestanden overpompen naar de pc, anders kom ik grondig in de problemen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:26 schreef TwyLight het volgende:
Verwachte verzenddatum: Sept. 21, 2006
Verwachte leverdatum: Sept. 29, 2006Dat worden een paar lange dagen
Waarom niet in een Apple Center gekocht, dan had je er het afgelopen weekend al van kunnen genietenquote:Op maandag 18 september 2006 15:26 schreef TwyLight het volgende:
Verwachte verzenddatum: Sept. 21, 2006
Verwachte leverdatum: Sept. 29, 2006Dat worden een paar lange dagen
Huh, ik snap niet waarom je mij quote?quote:Op maandag 18 september 2006 15:31 schreef _Arual_ het volgende:
mmmm. Ik ga maar eens wat bestanden overpompen naar de pc, anders kom ik grondig in de problemen.
Nou, een dagje kan ik wel zonder die bestanden, maar als het een week of zo gaat duren kom ik echt in de problemen.quote:Op maandag 18 september 2006 16:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Huh, ik snap niet waarom je mij quote?
HFS+quote:Op maandag 18 september 2006 17:33 schreef nonzz het volgende:
Wat voor een filesystem gebruikt OSX eigenlijk? Alleen maar FAT32?
quote:Op maandag 18 september 2006 17:33 schreef nonzz het volgende:
Wat voor een filesystem gebruikt OSX eigenlijk? Alleen maar FAT32?
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFSquote:Op maandag 18 september 2006 17:37 schreef Bigs het volgende:
[..]Jij zit duidelijk nog iets teveel vast in de Microsoft wereld, er is meer dan alleen FAT en NTFS hoor
http://en.wikipedia.org/wiki/HFS+quote:Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFS
Dat is volgens mij wel het enige FS dat beide systemen standaard ondersteunen.quote:Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFSMaar als je een een pc en een mac één schijf wil laten delen (usb hdd bijvoorbeeld) dan kan dat toch alleen met FAT?
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.quote:Op maandag 18 september 2006 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel het enige FS dat beide systemen standaard ondersteunen.
Dan kun je altijd nog Ext2 gebruiken. Werkt niet standaard in Windows, maar met driver schijnt het te kunnen. Maximaal 2 terabyte per bestand.quote:Op maandag 18 september 2006 17:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me. En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?quote:Op maandag 18 september 2006 17:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.
Er zijn wel steeds meer mensen die complete dvd's downloaden natuurlijk.quote:Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me.
Dat zou fijn zijn inderdaad.quote:En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?
Dan kan ik net zo goed HFS(+) gebruiken icm. Macdrivequote:Op maandag 18 september 2006 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan kun je altijd nog Ext2 gebruiken. Werkt niet standaard in Windows, maar met driver schijnt het te kunnen. Maximaal 2 terabyte per bestand.
Zoals bovenstaande user al zegt: DVD-iso'squote:Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me. En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?
Maar Macdrive is niet gratis, een Ext2 driver voor Windows wel.quote:Op maandag 18 september 2006 18:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan kan ik net zo goed HFS(+) gebruiken icm. Macdrive
Oeiquote:Op maandag 18 september 2006 17:54 schreef Q. het volgende:
Godverdomme, mn MacBook is nu helemaal dood:
Als ik hem opstart zegt ie ping (een positief klinkende ping die je normaal ook hoort) en daarna wordt het scherm grijs en ipv het Apple logo krijg ik het onderstaande:
[afbeelding]
En dan doet ie niets meer. Enige manier om hem uit te krijgen is de accu er uit te halen. Godsamme, wat een kutding.
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 18 september 2006 18:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar Macdrive is niet gratis, een Ext2 driver voor Windows wel.
Net bij A-Mac in Utrecht geweest, ze hebben het PVRAM gereset en nu boot ie weer, ze zeggen dat ik moet wachten op een firmware update. Jaja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |