En aangezien kerst een jaarlijks terugkerend feest is, staat in het bericht ook eigenlijk maar een vage voorspelling van de release.quote:Op maandag 18 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.
Bron: Webwereld.nlquote:Geen Ribbon voor Mac-versie Office 2007
Maandag 18 september 2006, 09:13 - Office 2007 op de Mac krijgt geen Ribbon, zoals de nieuwe Office voor Windows die kent. Desondanks zijn er wel grote veranderingen in de interface van de Mac-versie.
Microsoft verwacht over een jaar verwacht de volgende versie van Office voor de Mac gereed te hebben. Het pakket is geheel geschreven in Xcode wat het geschikt maakt voor Apple's 'universal binaries' waarmee de software zowel op PowerPC als op nieuwe Intel-gebaseerde Mac-hardware kan worden gebruikt. Vooral op deze systemen belooft Microsoft een grote snelheidswinst voor gebruikers.
Belangrijke wijzigingen in de nieuwe Office voor Mac zijn net als bij Office 2007 voor Windows, volledige ondersteuning van xml in Word, Excel en PowerPoint, en een radicale verandering van de gebruikersinterface.
Toch zal Office voor de Mac geen exact kopie bieden van de 'Ribbon', de vervanger van alle menu- en werkbalken die Microsoft in Office 2007 voor Windows introduceert. Volgens Mary Starman, product-manager in Microsofts Macintosh Business Unit, krijgt 'Office 12' op de Mac wel een nieuwe interface maar verschilt deze van de Ribbon. "Apple heeft zijn eigen richtlijnen voor een gebruikersinterface en we proberen ons daar nauwgezet aan te houden. Als we daarboven enige innovatie kunnen toepassen, dan zullen we dat zeker onderzoeken. Sommige ideeën van de Ribbon zijn ook zeker dergelijk onderzoek waard maar het moet wel binnen de Apple richtlijnen voor een gebruikersinterface passen."
Eerste tests met de nieuwe gebruikersinterface leverden bovendien dermate dramatische resultaten op in een gebruikerstest dat het team inmiddels bezig is de oorspronkelijke plannen geheel te herzien.
Microsoft plant anders dan bij de Windows-versie geen grote publieke bèta-test van de nieuwe Office voor de Mac. Het Mac-team geeft de voorkeur aan eigen tests in combinatie met enkele zakelijke gebruikers. Het product moet dan in het derde kwartaal van 2007 gereed zijn.
De lange weg die het nog te gaan heeft, wordt mede veroorzaakt door de wens het nieuwe xml-bestandsformaat van Office voor Windows, volledig te ondersteunen. Definitieve tests en aanpassingen daarop kunnen pas worden gestart wanneer eind dit jaar de Windows-versie van Office 2007 gereed is.
quote:Op zondag 17 september 2006 20:39 schreef newyorkcity het volgende:
Okee! volgens mij ben ik wel overtuigd.
Alleen dat slipstreamen? Hoe werkt dat dan?
En we hebben hier adsl, heb ik verder nog iets nodig of kan de stekker erin en ik heb internet?
Qua internet, ik heb draadloos internet, de stekker hoefde er niet eens in, aanzetten en ik zat op internet.quote:
Dankje, dus bij adsl geen bijzonderheden nodig?quote:Op maandag 18 september 2006 14:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Qua internet, ik heb draadloos internet, de stekker hoefde er niet eens in, aanzetten en ik zat op internet.![]()
Slipstream, van Windows XP SP2? Eens kijken...
http://www.planet.nl/plan(...)tid=508636/sc=ef8a17
Voila!
bij mijn laptop (geen apple) deed adsl het gelijk, hoefde niets te installeren.quote:Op maandag 18 september 2006 14:20 schreef Rock-shocker het volgende:
ADSL van welke provider? Ik weet dat Chello altijd een hoop instellen vergt. Als ik bij een vriend van mij een kabeltje erin prik doet het het nooit meteen. En wat bedoel je met slipstreamen?
Lijkt me niet.quote:Op maandag 18 september 2006 14:21 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Dankje, dus bij adsl geen bijzonderheden nodig?
Alleen heeft MS al een mobile OS kant en klaar en veel ervaring in de portable markt...quote:Op maandag 18 september 2006 13:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Microsoft iets aankondigt en erbij zegt nog geen concrete plannen te hebben, heeft Apple nog minstens 5 jaar.
Ben jij een kutkloon van mij of vice versa?quote:Op zondag 17 september 2006 20:47 schreef Q. het volgende:
Mijn MacBook sloot zichzelf net uit zichzelf af, en bij de 1e reanimatiepoging deed ie hetzelfde.
het is een erkent probleem bij Apple. je kan je MacBoek opgeven voor een reparatie programmaquote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ben jij een kutkloon van mij of vice versa?
Ik wacht nog even af, ik heb al PRAM gereset....zucht.
Ik geef het wel af bij de lokale macboer, thnx for the infoquote:Op maandag 18 september 2006 14:59 schreef super-muffin het volgende:
[..]
het is een erkent probleem bij Apple. je kan je MacBoek opgeven voor een reparatie programma
Je pakt mijn macbook af...quote:Op maandag 18 september 2006 15:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik geef het wel af bij de lokale macboer, thnx for the info
ja, garantie is garantie. Ik ga niet over een jaar merken dat de garantie voorbij is. En voor een ruime 1000 euro mag ik wel iets goed werkends verwachten (vandaar dat ik windows bv ook niet koop).quote:Op maandag 18 september 2006 15:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je pakt mijn macbook af...![]()
Moet het echt?!
Ja. Weet ook wel dat je gelijk hebt daarin... Maar dan nog.quote:Op maandag 18 september 2006 15:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
ja, garantie is garantie. Ik ga niet over een jaar merken dat de garantie voorbij is. En voor een ruime 1000 euro mag ik wel iets goed werkends verwachten (vandaar dat ik windows bv ook niet koop).
Voor de mensen die te lui zijn om linkjes te zoeken (misschien iets voor in de OP? ) :quote:Op maandag 18 september 2006 15:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja. Weet ook wel dat je gelijk hebt daarin... Maar dan nog.
Ieks. Ik heb een band opgebouwd met mijn computer.![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 15:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Voor de mensen die te lui zijn om linkjes te zoeken (misschien iets voor in de OP? ) :
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304308
en de oorzaak:
http://maba.wordpress.com(...)d-at-last-hopefully/
Een draadje dat te kort is en daardoor sluiting veroorzaakt
Goed nieuws wordt het eens gefixed..quote:Apple surely felt the heat when the Macbook community (again!) raged on the “Macbook RSS”, the Random Shutdown Syndrome. (See also my formely posted blog entry about a possible cause of RSS.) As with the recent Walk of Shame case, Apple came to its senses and has now published an official statement: Knowledge Base article 304308 says:
“If your MacBook is shutting down intermittently, please contact AppleCare for service.”
Apple SupportApple has acknowledged the RSS as a hardware related defect, meaning that repair is covered by your guaranty. (Hopefully, you haven’t void it by opening your Macbook!). And as other sources as well as comments to the former blog article indicate, Apple is specifically replacing the heatsink in Macbooks suffering from the RSS. Good news, then, finally.
mmmm. Ik ga maar eens wat bestanden overpompen naar de pc, anders kom ik grondig in de problemen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:26 schreef TwyLight het volgende:
Verwachte verzenddatum: Sept. 21, 2006
Verwachte leverdatum: Sept. 29, 2006Dat worden een paar lange dagen
Waarom niet in een Apple Center gekocht, dan had je er het afgelopen weekend al van kunnen genietenquote:Op maandag 18 september 2006 15:26 schreef TwyLight het volgende:
Verwachte verzenddatum: Sept. 21, 2006
Verwachte leverdatum: Sept. 29, 2006Dat worden een paar lange dagen
Huh, ik snap niet waarom je mij quote?quote:Op maandag 18 september 2006 15:31 schreef _Arual_ het volgende:
mmmm. Ik ga maar eens wat bestanden overpompen naar de pc, anders kom ik grondig in de problemen.
Nou, een dagje kan ik wel zonder die bestanden, maar als het een week of zo gaat duren kom ik echt in de problemen.quote:Op maandag 18 september 2006 16:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Huh, ik snap niet waarom je mij quote?
HFS+quote:Op maandag 18 september 2006 17:33 schreef nonzz het volgende:
Wat voor een filesystem gebruikt OSX eigenlijk? Alleen maar FAT32?
quote:Op maandag 18 september 2006 17:33 schreef nonzz het volgende:
Wat voor een filesystem gebruikt OSX eigenlijk? Alleen maar FAT32?
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFSquote:Op maandag 18 september 2006 17:37 schreef Bigs het volgende:
[..]Jij zit duidelijk nog iets teveel vast in de Microsoft wereld, er is meer dan alleen FAT en NTFS hoor
http://en.wikipedia.org/wiki/HFS+quote:Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFS
Dat is volgens mij wel het enige FS dat beide systemen standaard ondersteunen.quote:Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad teveel vast in de Microsoft wereld, maar ik wist wel dat er meer was dan FAT en NTFSMaar als je een een pc en een mac één schijf wil laten delen (usb hdd bijvoorbeeld) dan kan dat toch alleen met FAT?
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.quote:Op maandag 18 september 2006 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel het enige FS dat beide systemen standaard ondersteunen.
Dan kun je altijd nog Ext2 gebruiken. Werkt niet standaard in Windows, maar met driver schijnt het te kunnen. Maximaal 2 terabyte per bestand.quote:Op maandag 18 september 2006 17:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me. En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?quote:Op maandag 18 september 2006 17:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met als nadeel het bestandslimiet van 4 gigabyte.
Er zijn wel steeds meer mensen die complete dvd's downloaden natuurlijk.quote:Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me.
Dat zou fijn zijn inderdaad.quote:En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?
Dan kan ik net zo goed HFS(+) gebruiken icm. Macdrivequote:Op maandag 18 september 2006 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan kun je altijd nog Ext2 gebruiken. Werkt niet standaard in Windows, maar met driver schijnt het te kunnen. Maximaal 2 terabyte per bestand.
Zoals bovenstaande user al zegt: DVD-iso'squote:Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar een standaard thuisgebruiker zal amper bestanden van hoger dan 4 gig tegenkomen lijkt me. En Microsoft moet NTFS maar eens gewoon openbaar maken, toch?
Maar Macdrive is niet gratis, een Ext2 driver voor Windows wel.quote:Op maandag 18 september 2006 18:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan kan ik net zo goed HFS(+) gebruiken icm. Macdrive
Oeiquote:Op maandag 18 september 2006 17:54 schreef Q. het volgende:
Godverdomme, mn MacBook is nu helemaal dood:
Als ik hem opstart zegt ie ping (een positief klinkende ping die je normaal ook hoort) en daarna wordt het scherm grijs en ipv het Apple logo krijg ik het onderstaande:
[afbeelding]
En dan doet ie niets meer. Enige manier om hem uit te krijgen is de accu er uit te halen. Godsamme, wat een kutding.
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 18 september 2006 18:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar Macdrive is niet gratis, een Ext2 driver voor Windows wel.
Net bij A-Mac in Utrecht geweest, ze hebben het PVRAM gereset en nu boot ie weer, ze zeggen dat ik moet wachten op een firmware update. Jaja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |