abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 12:21:57 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_41797954
vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 87

Babietjes

*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 17-09-2006 19:38:26 ]
stormy waters...
sailin'
  donderdag 14 september 2006 @ 12:23:23 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41798000
Storm is niet ziek, hoor. Gelukkig niet.

Het slijm zit achterin zijn keelholte, waar de keelholte samenkomt met de neusholte. Dus echt neusspray heeft geen zin, het zit er echt achter tegenaan geplakt, zeg maar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 14 september 2006 @ 12:25:59 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_41798069
Ezra heeft ook een aantal weken geroggeld, ging vanzelf weer over. hij lekke er geen last van te hebben. wel knort ie nog steeds, maar das gewoon schattig, hij doet het als ie moet lachen
stormy waters...
sailin'
pi_41798132
Mika heeft weer iets nieuws. Hij kan met zijn tong klikken. En een lol dat ie heeft

Ik ben trouwens een babyboek aan het maken voor Mika. Heeft iemand nog ideeen van wat ik er allemaal in kan doen. Heb al alles rondom de bevalling, een stukje over zijn sterrebeeld, foto's van mijn buik, zijn kamertje en hoe we het geboortebord hebben gemaakt, gewoon alle foto's van hemzelf, een stamboom, de echo's af en toe een leuk gedicht er tussen door. Maar meer weet ik dus even niet. Heeft iemand nog een idee?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41798375
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:28 schreef MeNicole het volgende:
Mika heeft weer iets nieuws. Hij kan met zijn tong klikken. En een lol dat ie heeft

Ik ben trouwens een babyboek aan het maken voor Mika. Heeft iemand nog ideeen van wat ik er allemaal in kan doen. Heb al alles rondom de bevalling, een stukje over zijn sterrebeeld, foto's van mijn buik, zijn kamertje en hoe we het geboortebord hebben gemaakt, gewoon alle foto's van hemzelf, een stamboom, de echo's af en toe een leuk gedicht er tussen door. Maar meer weet ik dus even niet. Heeft iemand nog een idee?
leuke nieutje van die dag. even op nu.nl kijken en printen...
Opa's en Oma's, peter / meter een stukje laten schrijven over hun eerste contact / gevoel toen ze Mika zagen....
pi_41798486
Hier heb ik een krant bewaard van de dag van zijn geboorte,
klein haarlokje (kan dus ook later)
evt. tv gids van die week en daar wat dingetjes uitknippen.
Paar postjes van jezelf van fok!
pi_41798528
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:44 schreef kozakken het volgende:
Hier heb ik een krant bewaard van de dag van zijn geboorte,
klein haarlokje (kan dus ook later)
evt. tv gids van die week en daar wat dingetjes uitknippen.
Paar postjes van jezelf van fok!
Ja de krant heb ik ook bewaard. En zijn navelklemmetje heb ik ook nog. Haar kan inderdaad ook nog ja in een klein envelopje. De tv gids heb ik niet meer, dus dat is wel jammer. Maar ik zoek ook op internet nog even verder.
Liefde
pi_41798658
met vingerverf een afdrukje van voetje of handje maken is ook heel leuk! (Wel een heel charmante klus zo vlak voor het badje, zou ik je aanraden )
Een paar mooie kaartje die je gekregen hebt opplakken. (Rest evt. verknippen en als versiering zo her en der gebruiken is ook leuk over een tijdje)
aantal stukjes kopieren uit verslag vk of ziekenhuis.
Geboortezegel en evt. wat postzegels van nu. (ze gaan per slot van rekening toch weer veranderen)
Kun je zo nog verder?
Paar bonnetjes van bv. aankoop wandelwagen of kleertjes of weet ik veel wat. Zeg maar: zo duur was het toen je geboren was en nu jij zo oud bent is het nog veeeel duurder
pi_41799177
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:50 schreef kozakken het volgende:
met vingerverf een afdrukje van voetje of handje maken is ook heel leuk! (Wel een heel charmante klus zo vlak voor het badje, zou ik je aanraden )
Een paar mooie kaartje die je gekregen hebt opplakken. (Rest evt. verknippen en als versiering zo her en der gebruiken is ook leuk over een tijdje)
aantal stukjes kopieren uit verslag vk of ziekenhuis.
Geboortezegel en evt. wat postzegels van nu. (ze gaan per slot van rekening toch weer veranderen)
Kun je zo nog verder?
Paar bonnetjes van bv. aankoop wandelwagen of kleertjes of weet ik veel wat. Zeg maar: zo duur was het toen je geboren was en nu jij zo oud bent is het nog veeeel duurder
Die handjes en voetjes heb ik al. Gedaan toen ie sliep, geen probleem. Maar de rest heb ik zeker iets aan. Dank je
Liefde
pi_41799633
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:47 schreef Rewimo het volgende:
Het slapen op zich gaat goed nu, Ingrid? Ik zou haar maar lekker laten slapen en een dagje alleen de fles kan geen kwaad natuurlijk. Beterschap!
Ja, gelukkig wel. Ze slaapt weer gewoon door. 5 minuten na mijn post werd ze wakker en ze had de fles in 15 min op.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:55 schreef chacama het volgende:
Dat vooruit kruipen komt waarschijnlijk wel snel genoeg, maar je kunt ze stimuleren door spulletjes voor haar neer te leggen en eventueel naast haar mee te kruipen. Fleur had het door toen ze de stofzuiger zooooooo interessant vond dat gewoon opeens naar voren ging ipv naar achter...
We leggen al speeltjes voor haar neer. We wachten gewoon af en blijven oefenen. Maar op de een of andere manier kan ze altijd wel te pakken krijgen wat ze wil. Het duurt alleen wat langer.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:17 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, dat kruipen is normaal in het begin hoor, ze kunnen dan fysiek nog niet vooruit kruipen (ik dacht dat het iets met de zwaarte van het hoofd ofzo te maken had, maar ik kan me vergissen) en na een tijdje gaat dat vanzelf 'goed' komen. Alleen wel frustrerend voor haar he?
Het is heel frustrerend voor haar. Ze wil wel graag, dat kun je merken.

Ze heeft vandaag alweer gespuugd.
Ze is in badje geweest en dat vond ze wel lekker. Wilde zitten en draaien, alles tegelijk.
Koorts is trouwens toch vanaf 38,5 ?
Ze heeft nog iets verhoging, spuugt soms en is heel hangerig en huilerig. Ze is heel moe, maar wil niet slapen. Ik ga haar zo bij me nemen en misschien valt ze dan in slaap. Helpt meestal wel.

Beterschap voor de zieken!
pi_41812387
Beterschap voor alle zieke kindjes

Amber kan los staan
Gister zat ze lekker in badje te spelen (zo af en toe zet ik het badje gewoon op de grond ipv op de standaard, gister dus ook) en ze trekt zich op tot staan, laat de rand van het bad los en staat gewoon helemaal los!! En trots dat ze was!

Ze is ook ontzettend aan het klauteren. Als ik naast de bank lig klimt ze gewoon op me en dan klautert ze de bank op en dat vind ze zo leuk, gaat ze gewoon staan springen
Daarstraks had ze de Winnie de Poef naar de bank geschoven en was ze via die poef op de bank geklommen, kleine doerak.

Ze begint ook te snappen dat als ze op knopjes drukt dat er muziek uit komt. Gister zat ze op de grond te spelen met een loopkar waar een soort pianoachtig ding op zit en ze zat heel geconcentreerd op de pianoknoppen te drukken

En als ze de piepjes van de magnetron hoort gaat ze er naar kijken zegt ze (volgens mij) etuh

Zucht, wat word ze groot!!

Ingrid, hoe is het met het spugen van Kim?

Cattie, wat fijn dat de ABC blijkt te helpen. Mocht de pot nou bijna leeg zijn, geef dan een gil, dan stuur ik de mijne wel op anders staat ie hier ook maar te staan en dat vind ik zonde.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41820665
ambertje gaat alles ineens zo snel he!?

ik ben uitgenodigd voor een soort van verjaardag in den haag.
familie die ik echt al heel lang niet heb gezien en ik zou ze dolgraag max laten zien.
maar het is in den haag, en met uit eten enzo.
ik weet niet echt hoe ik dat zou moeten aanpakken, dus ik zit heel erg te twijfelen.
kan niet 123 ff naar huis lopen of rijden zegmaar
iemand tips? wel of niet doen? pff
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 15 september 2006 @ 06:04:31 #13
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41825372
Daniël gaat wel heeeel erg hard hoor
Hij kan al minutenlang zijn hoofje én borstje ophouden en om zich heen kijken, hij kan al een paar cm buikschuiven als hij écht iets van dichtbij wil bekijken, hij grijpt al naar dingetjes en hij rolt zich al van buik naar rug.
Hij wil trouwens ook niet meer gezellig op schoot zitten , neej meneer wil zich met twee handen van mijn borst afzetten en om zich heen kijken.
Daar gaat dat hoofdje dan weer, zwaaierdezwaai , maar grote ogen en af en toe een fluimpje kwijl van concentratie
pi_41825395
Nanalune, het is gewoonwaar: Geniet er van want het gaat zooo snel
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:40:46 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_41826103
En alweer een nacht zonder darmkrampen!
Vicky, als mijn pot op is hoor je het, alvast bedankt voor het aanbod.

Ive kan iets nieuws. Als ik mijn knieeen optrek en hij ligt er met zijn rug tegen aan, dan pak ik zijn handjes vast en trekt hij zichzelf in zit. En gisteren trok hij zichzelf op tot staan! Hij blijft dan even een half minuutje staan en zakt dan weer rustig tegen mijn benen aan. Zo knap! Ik was helemaal verbaasd toen hij dat deed!
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:11:44 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_41826518
cattie wat heerlijk! dat is echt goed nieuws!!

tja, wat gaat het snel he allemaal. ik ben dus nooit zó'n baby mens geweest en Liam kon ik wel groot kijken, maar achteraf.... dus nu geniet ik van ieder klein baby dingetje
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:43:30 #17
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41828415
Cattie, wat leuk! En dat van die krampjes, hoe lang had je ABC Dophilus gegeven toen hij de eerste nacht zonder krampjes had? Dus na hoeveel dagen werkte het?

* Sugar hoopvol informeert, na een avond vol gehuil... (nacht ging wél goed!)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:51:26 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_41828669
De ABC Dophilus werkte bij Ive na 1,5 dag al. Volgens de bijsluiter van de drogist kan het enkele dagen duren voordat het werkt. Hopelijk werkt het bij Storm ook snel!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:57:18 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41828819
Knappe ive en amber.

Arwen doet kusjes geven ihihi , niet altijd maar soms, doet ze echt zo *pfft* geluidje met kusmondje erbij
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41829100
Soms snap ik er helemaal niks van. Mika komt overdag om de 5 a 6 uur waarvan ie soms ook de hele tijd slaapt. Maar
's nachts komt ie gewoon om de 3 a 3,5 uur. Heb vannacht geprobeert om het te rekken maar dat ging er bij hem echt niet in. Waar zou dat nou aan kunnen liggen?
Liefde
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:10:01 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_41829132
sugar, de meeste babies hebben 's avonds huil uurtjes he. Ezra is ook altijd 's avonds tussen grofweg 7 en 10 onrustig, dan wil ie lekker knuffelen en bij ons zijn

wat lief van Arwen

Ezra's huidje ziet er stukken beter uit! dat is fijn
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:10:40 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_41829151
MeNicole, overdag er minder tijd tussen laten, lijkt een beetje omgekeerd ritme zo
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:13:33 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41829250
Idd minder tijd tussen laten, vind 5 a 6 uur sowieso wel heul veel voor net ruim een maand, dat mag max. 4 uur zijn overdags wat mij zo bijstaat..

Belana fijn dta het huidje van Ezra er beter uitziet
pi_41829463
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Idd minder tijd tussen laten, vind 5 a 6 uur sowieso wel heul veel voor net ruim een maand, dat mag max. 4 uur zijn overdags wat mij zo bijstaat..

Belana fijn dta het huidje van Ezra er beter uitziet
Oeps Maar hij slaapt vaak nog zo lekker. Maar weet je wat helemaal raar is. Ik heb van de week eens geprobeerd wat ie zou doen als ie de fles van 23:00 niet kreeg. Want hij valt tegen 20:30 in slaap en dan heeft ie echt heel veel moeite met de laatste fles omdat ie gewoon niet wakker word. En toen heeft ie dus van 20:00 tot 02:00 geslapen Dus hij kan het gewoon wel.
Liefde
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:21:56 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41829500
Ja probleem is vaak dat ze dan door "honger" te vermoeid worden ( krijgen minder energie binnen) en zo kom je in cirkeltje
pi_41829580
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja probleem is vaak dat ze dan door "honger" te vermoeid worden ( krijgen minder energie binnen) en zo kom je in cirkeltje
Ik ga dus deze week maar eens echt om de 4 uur. Dan maar eens kijken wat ie op den duus doet met de nacht. Ah ooit zal ie vast wel 's nachts doorslapen
Liefde
pi_41831539
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:31 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor alle zieke kindjes

Amber kan los staan
Gister zat ze lekker in badje te spelen (zo af en toe zet ik het badje gewoon op de grond ipv op de standaard, gister dus ook) en ze trekt zich op tot staan, laat de rand van het bad los en staat gewoon helemaal los!! En trots dat ze was!

Ze is ook ontzettend aan het klauteren. Als ik naast de bank lig klimt ze gewoon op me en dan klautert ze de bank op en dat vind ze zo leuk, gaat ze gewoon staan springen
Daarstraks had ze de Winnie de Poef naar de bank geschoven en was ze via die poef op de bank geklommen, kleine doerak.

Ze begint ook te snappen dat als ze op knopjes drukt dat er muziek uit komt. Gister zat ze op de grond te spelen met een loopkar waar een soort pianoachtig ding op zit en ze zat heel geconcentreerd op de pianoknoppen te drukken

En als ze de piepjes van de magnetron hoort gaat ze er naar kijken zegt ze (volgens mij) etuh

Zucht, wat word ze groot!!

Ingrid, hoe is het met het spugen van Kim?

Cattie, wat fijn dat de ABC blijkt te helpen. Mocht de pot nou bijna leeg zijn, geef dan een gil, dan stuur ik de mijne wel op anders staat ie hier ook maar te staan en dat vind ik zonde.
Wat kan Amber al veel ineens! Leuk zeg! Knap hoor!

Kim heeft gisteren nog een beetje gespuugd, vandaag niet. Ze ziet er beter uit. Niet zo bleek meer.
en nu is ze wakker.
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:45:36 #28
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41832128
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:44 schreef pinquit het volgende:
familie die ik echt al heel lang niet heb gezien en ik zou ze dolgraag max laten zien.
ik weet niet echt hoe ik dat zou moeten aanpakken, dus ik zit heel erg te twijfelen.
Als je graag wilt gaan, zou ik lekker gaan! Lekker pronken met je kind
Ik zou een paar momenten inbakken waarbij je weg kan gaan . Je hoeft dan niet weg te gaan maar je creert voor jezelf de mogelijkheid dat als het niet zo lekker gaat (met jou of Max) dat je dan weg kan. Bijvoorbeeld vlak voor het eten of voor/na de borrel, voor het desert. En daarnaast denk ik dat je ook gewoon mweg moet kunnen gaan als het niet gaat op welk moment dan ook. Ik weet niet hoe het met Max gaat maar de meeste kinderen slapen in de auto dus als hij onrustig wordt kun je wel rustig naar huis rijden. Houd er rekening mee dat hij de volgende dag wel wat uit zijn doen zal zijn.
Lekker douchen!
pi_41832194
Mijn achterneefje van 3,5 maand moest vanaf vorige week al om de 2 dagen naar het CB om zijn hoofdomtrek in de gaten te houden. Ze zijn bang dat ie een waterhoofdje heeft.
Hij heeft inderdaad wel een groot hoofd maar de rest van zijn lichaam is ook groot. Tis gewoon een groot kind. Hij is ook veel te zwaar dus hoop dat dat met dat hoofdje allemaal nog mee valt........
Liefde
pi_41833569
MeNicole, heeft hij zoveel klachten dan? Als hij een waterhoofd zou hebben en dat zou zo hard groeien dat er elke 2 dagen gemeten moet worden hoe hard het gaat zou hij heel veel last ervan moeten hebben. In elk geval lijkt het cb mij niet de juiste plek om zoiets te controleren. Misschien kun je de ouders aanraden via de huisarts een verwijzing naar een kinderarts te vragen? Zie evt ook dit topic http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=jjbd2005&t=613969 voor meer ervaringen met cb's en verdachte hoofdjes.
pi_41833686
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:36 schreef poemojn het volgende:
MeNicole, heeft hij zoveel klachten dan? Als hij een waterhoofd zou hebben en dat zou zo hard groeien dat er elke 2 dagen gemeten moet worden hoe hard het gaat zou hij heel veel last ervan moeten hebben. In elk geval lijkt het cb mij niet de juiste plek om zoiets te controleren. Misschien kun je de ouders aanraden via de huisarts een verwijzing naar een kinderarts te vragen? Zie evt ook dit topic http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=jjbd2005&t=613969 voor meer ervaringen met cb's en verdachte hoofdjes.
Sinds zijn geboorte is hij al aan het huilen en ze weten dus niet waar dat van komt. Maar de laatste weken word ie ingebakert en gaat het eigenlijk heel goed. Niemand geloofd dan ook in dat waterhoofd verhaal, behalve het CB dan. Maar ze gaan maandag een echo maken van zijn hoofdje om te kijken of er echt wat is.
Maar zoals ik al zei is ie helemaal groot. Met 3 maand zat ie op de lijn qau lengte en gewicht van een kindje van 5 a 6 maand.

Het dat topic doorgelzen maar wat ik daar lees is in princiepe hetzelfde als bij mijn achterneefje. Alleen moet hij om de 2 dagen Maar als ik dat zo lees is er idd niets aan de hand.

[ Bericht 9% gewijzigd door MeNicole op 15-09-2006 13:51:22 (Toevoeging) ]
Liefde
pi_41837690
Daar hopen we dan maar op en met die echo maandag hebben ze snel zekerheid.

Voor de moeders met allergische kinderen is dit misschien nog een leuk krantenartikel.
pi_41838118
Sugar, ik vind (hoe vervelend ook) een avond huilen eigenlijk heel normaal voor een kindje van deze leeftijd.
Er zijn er meer die het wel doen dan dat er babies zijn de de hele avond stil zijn. Huiluurtje, clusteren, hoe je het ook wil noemen ze doen het bijna allemaal.

Overigens merkte ik bij Ronja ook vrij snel verbetering na het gebruik van de ABC Dophilus, maar ze is niet krampvrij. Als ze een dag of avond heel druk heeft gedronken dan heeft ze nog steeds krampjes. Daar bestaat nou eenmaal geen wondermiddel tegen of je zou je kind aan de zware pijnstillers moeten zetten en da's nou ook weer niet echt te prefereren
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:00:31 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41838354
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:53 schreef owlet het volgende:
Sugar, ik vind (hoe vervelend ook) een avond huilen eigenlijk heel normaal voor een kindje van deze leeftijd.
Er zijn er meer die het wel doen dan dat er babies zijn de de hele avond stil zijn. Huiluurtje, clusteren, hoe je het ook wil noemen ze doen het bijna allemaal.

Overigens merkte ik bij Ronja ook vrij snel verbetering na het gebruik van de ABC Dophilus, maar ze is niet krampvrij. Als ze een dag of avond heel druk heeft gedronken dan heeft ze nog steeds krampjes. Daar bestaat nou eenmaal geen wondermiddel tegen of je zou je kind aan de zware pijnstillers moeten zetten en da's nou ook weer niet echt te prefereren
Sorry, ik weet ook heus dat een avond huilen wel normaal is, hoor. Zeg toch ook nergens dat het niet normaal is?
Wil nog niet zeggen dat het niet rot kan zijn. Voor hem en de rest.
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:01:56 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41838405
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:10 schreef Belana het volgende:
sugar, de meeste babies hebben 's avonds huil uurtjes he. Ezra is ook altijd 's avonds tussen grofweg 7 en 10 onrustig, dan wil ie lekker knuffelen en bij ons zijn
Weet ik wel. Storm leek alleen juist echt pijn te hebben, knuffelen en bij ons zijn hielpen jammer genoeg helemaal niet.
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:16:42 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_41838829
dan is er idd ws wat anders, die rottige krampjes, bah. ik hoop dat dat spulletje wil helpen
stormy waters...
sailin'
pi_41839505
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:00 schreef Sugar het volgende:

[..]

Sorry, ik weet ook heus dat een avond huilen wel normaal is, hoor. Zeg toch ook nergens dat het niet normaal is?
Wil nog niet zeggen dat het niet rot kan zijn. Voor hem en de rest.
jemig, het was niet vervelend bedoeld hoor...
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:11:07 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41840414
Ik weet wel dat het niet vervelend bedoeld is. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je zegt dat het eigenlijk heel normaal is. Ik vond het daarom nodig even te zeggen dat ik dat natuurlijk wel weet en me ook niet afvroeg of het wel normaal was.
pi_41842046
ik wil even zeggen dat ik zooo verliefd ben op mijn grote liefde max
dat ik hem helemaal wil opvreten af en toe.
en dat ik soms net zo gek ga doen als hij als we samen knuffelen en gekke geluiden maken

en als hij helemaal slap ligt van het lachen krijg ik soms gewoon tranen in mijn ogen van verliefdheid en geluk

gossie ik heb echt nooit geweten dat je zo van iemand kon houden
  vrijdag 15 september 2006 @ 19:12:21 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41842243
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:39 schreef owlet het volgende:
jemig, het was niet vervelend bedoeld hoor...
Owlet, nog even: ik reageer dan gepikeerd, juist omdat het niet mijn bedoeling was te "klagen" over Storm ofzo. En jouw opmerking leek een beetje een reactie op een klacht, alsof ik het allemaal maar "niet normaal" vond. Sorry dus voor mijn wat felle reactie, hoop dat je snapt waar die vandaan kwam.
pi_41844488
Sugar, no problem. Ik denk dat ik in weze het ook een beetje opvatte als een klacht wat natuurlijk helemaal niet terecht is want ik weet dat dat het absoluut niet was en zelfs al zou het er wel een zijn dan mag iedereen natuurlijk af en toe klagen. Onterechte reactie van mij dus en daarvoor excuses
Laten we maar gewoon heel hard hopen dat die rotkrampjes heel snel voorbij zijn want het is niks om je kind pijn te zien hebben. Of het er nou bij hoort of niet!

Even iets heel anders, kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit van de (kinder)kleding van Katvig is?
Ik ben verliefd maar mijn portemonnaie wat minder en dan heb ik geen zin in veel geld uit geven aan kleding die na twee keer wass pilt of uit verhouding krimpt.
Ik had nog stiekem gehoopt dat het in Denemarken goedkoper zou zijn zodat mijn zus wat in kon kopen, maar helaas...
  vrijdag 15 september 2006 @ 22:04:38 #42
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41847365
Nana, wat gaat Daniel hard! Leuk om te zien hè?

En verder wilde ik nog meer zeggen, maar ben het even kwijt.
(hoe lang mag ik nog teren op het excuus 'zwangerschapsdementie? )
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41853860
en ook een baby'tje bij ons...
Kleine Zus is geboren op 30 augustus, een goede 2 weken geleden dus.
Ze was 4 weken te vroeg geboren, heel onaangekondigd, heel onverwachts, maar ze maakte het meteen goed!
Een gewichtje van 2 kilo 880 en 47 cm groot, maar 3 dagen later zat ze al boven haar geboortegewicht...
Geen couveuse, geen problemen... 2 dagen oud en we mochten al naar huis!
Tot nu toe doet ze het heel goed...
Eergisteren woog ze zelfs al 3 kilo 150, dus dat is schitterend he!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_41855569
Ik had je al gefeliciteerd, maar hier nog maar eens

Knap hoor dat gewicht hoor, heel fijn!
Variety is the spice of life
pi_41855580

Goeie morgen ik meld me hier nu ook maar eens. Nog ff rust in de keet aangezien beide kindertjes nog liggen te slapen.
Donderdag ochtend 7 september is onze dochter Merel geboren middels een geplande keizersnede. Dit maal erg goed begeleid tijdens de keizersnede itt. de vorige keer dat ik een spoedkeizersnede had. Ook is de operatie op zich anders uitgevoerd , maakten ze de vorige keer in al het weefsel een horizontale snee (dus ook in de buikspieren) hebben ze dit maar alleen de buik en de baarmoeder horizontaal gesneden en de buikspieren verticaal. Ook is de wond mooier gehecht ipv. krammen zoals bij de 1e keer nu onderhuids waardoor er een veel kleiner streepje zichtbaar is.
In het ziekenhuis ben ik behoorlijk in de watten gelegd en heb ik voorzover dat mogelijk is in een ziekenhuis een heerlijke kraamtijd gehad en ben sinds woensdag dan eindelijk thuis met onze kleine meid.
Merel is een erg rustige baby en heeft al best een dag en nacht ritme , heerlijk is dat. Isis was vergeleken met Merel best een "moeilijke" baby die dus overdag sliep en s'nachts wakker was. Heel wat drama's mee gehad toen.
We hebben de borstvoeding helaas moeten stoppen , Merel bleef maar afvallen en spugen van de borstvoeding en ze had al niet zoveel reserves met haar 3090 gram en 48 cm. ze ziet er zelfs wat prematuur uit en kan de kleding van haar zusje maatje 50 nog niet eens fatsoenlijk aan (ze zwemt erin). Maar sinds de kinderarts het advies heeft gegeven om toch te stoppen met borstvoeding en over te gaan op de fles doet ze het erg goed, ze groeit nu heerlijk. (Vanaf maandag dat ze over gegaan is op de fles 2800 gram naar gister 2930 gram). Verder is het een blonde (met wat rossige gloed) meid , wat ik op zich best bijzonder vind omdat ik eerder een kindje met donkere haartjes zou verwachten net zoals Isis was bij geboorte.
pi_41855608
Wat een plaatje Xanthe! Nogmaals gefeliciteerd ook en fijn dat je een heerlijke kraamtijd hebt gehad.
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:33:32 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_41855950
Tucana en Xanthe
stormy waters...
sailin'
pi_41856145
Xanthe, wat een beauty

Sugar, hier hielp ABC ook echt goed. Sara had veel krampjes en gilde uren aan elkaar, overstrekken, zo zielig. Ook wij hadden na 2 dagen al minder klachten en Sara was na een paar dagen helemaal krampvrij.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41856341
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:44 schreef pinquit het volgende:
ambertje gaat alles ineens zo snel he!?

Ik zag zo snel geen reactie op dit berichtje van jou. Ik zou zoiets niet snel doen, omdat je er eigenlijk alleen voor staat met Max dan. Misschien zou je het wel kunnen doen als je opgehaald en weggebracht kunt worden, maar dan nog, dan ben je afhankelijk van iemand anders. Kan heel vervelend zijn met een kleintje.
Als dit al geweest is, ben ik benieuwd wat je gedaan hebt!
pi_41856489
Xanthe, van harte nogmaals! En welkom hier. Ik vind Merel echt een lieverdje, en die blonde haartjes zijn ook schattig! Fijn dat het nu zo goed gaat met haar, wel even vervelend als ze zo spugen en afvallen in het begin he... Veel geluk met haar!

Tucana, jij ook welkom hier! Fijn dat het zo goed gaat met jouw kleintje, vier weken te vroeg is toch niet niets!

Sugar, die krampjes zijn idd erg rot. Heb je de ABC Dophilus al aangeschaft? Ben benieuwd of je verschil ziet! Sterkte... huilavonden zijn heel erg vermoeiend en vervelend, zeker als ze niet getroost willen worden...
pi_41856626
Xanthe wat een mooi moppie!!
Was zeker wel even schrikken met dat spugen en afvallen. Hoop dat ze nu weer lekker aan gaat komen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41856848
Xanthe, wat een schatje!
En Tucana welkom.

Vannacht was het weer mis.. Van 4 tot 8 uur heeft Ive weer last gehad van krampjes. Wel minder dan eerst gelukkig, maar genoeg om erg vervelend te zijn.
pi_41856892
Krampjes zijn niet leuk!
Bij Amber hielp een warm badje en babybuikjesolie van Weleda.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41858186
Xanthe, welkom hier! Merel is prachtig!
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:45:08 #55
74310 nanalune
pi_41859358
Xanthe, wat een lief meisje! Gefeliciteerd
pi_41859832
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:13 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik zag zo snel geen reactie op dit berichtje van jou. Ik zou zoiets niet snel doen, omdat je er eigenlijk alleen voor staat met Max dan. Misschien zou je het wel kunnen doen als je opgehaald en weggebracht kunt worden, maar dan nog, dan ben je afhankelijk van iemand anders. Kan heel vervelend zijn met een kleintje.
Als dit al geweest is, ben ik benieuwd wat je gedaan hebt!
het is morgen, maar ik ga het niet doen
ik wil max dolgraag showen, maar als het niet gaat is het voor niemand leuk.
weet zeker dat dan ook iedereen zich ermee gaat bemoeien en daar kan ik maar eventjes tegen
en inderdaad, wat je al zei, ik ben afhankelijk van anderen, en dat is met zon ventje niet handig.
ander keertje
pi_41861720
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:45 schreef nanalune het volgende:
Xanthe, wat een lief meisje! Gefeliciteerd
Dat word nog afwachten of ze echt zo lief is

Trouwens vandaag is weer 70 gram gegroeid! Dat maakt een totaal van 3 kilo netto nog 90 te gaan en ze zit op haar geboorte gewicht.
pi_41886666
Goed zeg Xanthe!

Pinquit, ik vind het een wijze beslissing van je om niet te gaan. Is toch een kwestie van zelfbescherming. En dat showen etc. is erg leuk, maar ook best vermoeiend...en als Max niet lekker in z'n vel zou zitten zou het alleen maar vervelend voor hem zijn. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik op een feestje o.i.d. maar in een kamertje apart ben gaan zitten met Noa of Emma en eigenlijk helemaal niets aan het feestje zelf had, omdat het voor hen veel te druk was.
Hangt ook van je kindje af hoor....

Ik heb hier een kleine zieke Emma, ze slaapt eigenlijk al de hele dag met tussenpozen, vanochtend heb ik haar wel beneden gehad maar eigenlijk heeft ze zowat de hele tijd gepiept en wilde ze op schoot. Maar goed, als ze hierdoor beter wordt... ze is wel heerlijk knuffelbaar nu, echt lief ...
pi_41887549
Tucana gefeliciteerd! Mooi dat het goed gaat!

Xanthe, gefeliciteerd met Merel! Wat een schatje! Hopelijk gaat het met de fles nu goed. En komt ze mooi aan!

Emma beterschap!
pi_41888514
Amber is echt bijdehand.. Maar wel leuk bijdehand

Vanmorgen had ik haar weer in het badje gezet en ze heeft er zeker een half uur lekker in zitten spelen. Ze draait alle kanten op in dat bad
Vanmorgen ging ze ook zelf een boterhammetje (trachten te) eten. Ik gaf haar de vork met een stukje brood erop en ze ging zelf van het vorkje eten.

Ze is daarnaast verschrikkelijk nieuwsgierig. Als je iets aan het doen bent in een klein hoekje wringt ze zich door het kleinste gaatje om even mee te kijken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41895310
Mogen wij er ook bij?
5 september: Dylan & Sennah, Zoon en dochter (tweeling) van Eliminator20 en Baloetjuh

Een beetje te vroeg, en onverwacht, zijn we ter wereld gekomen, maar welkom zijn we zeker!
Met 30 weken en 5 dagen zijn we geboren op 05 september 2006.
Dylan om 13.43 en Sennah om 14.04.
We liggen nu in een couv in het Amstelveen ziekenhuis.
Papa en mama zijn apetrots op ons! En HE-LE-MAAL verliefd!
En het gaat heel goed met ons!!
En gaan goed groeien zodat we lekker snel naar huis mogen!

Hier een paar foto's van ons!

Dylan & Sennah samen

Dylan: lekker aan t slapen

Sennah: ook lekker aan t slapen
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_41896991
Wat een lieffies Baloetjuh!

Fijn dat het goed gaat en mooie namen.
pi_41898011
Ach wat zijn ze nog klein... en echt heel lief die kleine koppies van ze! Daar mag je trots op zijn, Baloetjuh! Welkom hier
  zondag 17 september 2006 @ 20:59:29 #64
74310 nanalune
pi_41900821
Baloetjuh, wat een kleine lieve moppies Gefeliciteerd! en geniet ervan!
  zondag 17 september 2006 @ 21:19:47 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_41901585
haai baloetjuh, wat een moppies
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 september 2006 @ 21:30:41 #66
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41901920
O wat een kleintjes nog.
Fijn dat ze nu weer bij elkaar zijn Baloetjuh.
  zondag 17 september 2006 @ 21:35:17 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_41902093
wij hebben hier zo'n vrolijke lachebek Ezra is er dol op als ik een beetje gek doe met hem, beetje malle stemmetjes of bedolven worden onder kusjes, och het is zo'n schatje echt regelmatig als ik met hem zit, lekker knuffelen, dan komen er zulke heftige emoties boven! wat een zalig, lief jongetje heb ik weer op de wereld gezet zeg
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 september 2006 @ 21:47:57 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41902590
Belana wat heerlijk
Dat soort momenten zijn zo
Ik kan Cas soms ook wel opvreten of platknuffelen. En dat zoete geurtje van hem, heerlijk!!
  zondag 17 september 2006 @ 21:48:46 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41902632
Baloetjuh en vriend wat een kleine dappere pukkies welkom hier.

Ambertje knap hoor , je wordt al zo groot

Sorry als k wat vergeet 3 dagen internetloos geweest

Arwen is van slag af, we weten niet waardoor, veel huiltjes en aandacht nodig die ze zoveel mogelijk krijgt. Ook hebben we beiden het idee dat ze magerder geworden is of iets als je in dat buikje "knijpt"heb je gewoon vel tussen je vingers morgen cb bellen of we even langs kunnen komen.
  zondag 17 september 2006 @ 22:00:20 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_41903068
ze krijgt natuurlijk ook best weinig nu he evenstar? sneu hoor zo, en idd even bellen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 september 2006 @ 22:04:03 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41903185
Ja ze krijgt 4 keer 180 meer wil gewoon echt niet dan heeft ze constant zuur aanvallen en spuugt ze zich ongans, nu is het bijna spuugvrij.

Toch krijgen we vaka te horen dat ze een flinke baby is omdat ze van die hapwangen heeft.
Misschien lijkt het wel zo alleen maar, maar we maken ons echt zorgen.
  zondag 17 september 2006 @ 22:41:14 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_41904592
goed in de gaten houden of ze nog wel aankomt evenstar, dat lijkt me het belangrijkst en anders toch ook maar weer even overleg met de arts.
stormy waters...
sailin'
pi_41905349
Kendahl is onlangs begonnen met lachen ... Ik merkte dat voor het eerst tijdens een voeding, toen keek hij omhoog en deed zijn mond wijd open, hij deed erg zijn best.
En nu steeds vaker....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 18 september 2006 @ 07:56:53 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_41911750
leuk he PV dat lachen, zo zalig

Ezra heeft tot kwart voor 7 geslapen vanmorgen en na zijn flesje is ie weer in slaap gevallen, dus nu slaapt ie nog. wat een dropje he
stormy waters...
sailin'
  maandag 18 september 2006 @ 08:33:59 #75
74310 nanalune
pi_41912101
ik ben weer aan het werk en wat mis ik mijn mannetje dan zeg... Als ik thuiskom is het net alsof ik niet 'nodig'ben geweest en soms steekt dat wel een beetje.
Gelukkig doet man het hartstikke goed, hoewel hij me aan het eind van de dag vermoeid aankijkt en zegt :'huishouden? hoezo? wat moest er dan gebeuren.. ik heb toch al een nieuwe was gedraaid?'

( ik werl 60% in de zorg en hij 80%, dus we wisselen elkaar af)
pi_41912103
Gisteren dacht ik, ik leg Sarah eens weer op haar buik in de box, dat had ik namelijk al een tijd niet meer gedaan *schaam schaam*
En ineens draaide ze haar om van buik naar rug, en niet 1 keer, maar nee hoor, elke keer als we haar op haar buik legden! dus weer een mijlpaal mn klein meid word groot..
ze probeert haarzelf ook al op haar zij te draaien, dat lukt haar al een beetje, nog een klein stukje verder en dan ligt ze op haar buik.

straks weer babyzwemmen!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41912116
och nana, ik begrijp je gevoel, daarom ben ik blij dat ik (nog) niet aan het werk hoef..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 18 september 2006 @ 08:44:05 #78
74310 nanalune
pi_41912208
quote:
Op maandag 18 september 2006 08:34 schreef CrazyMoon het volgende:
Gisteren dacht ik, ik leg Sarah eens weer op haar buik in de box, dat had ik namelijk al een tijd niet meer gedaan *schaam schaam*
En ineens draaide ze haar om van buik naar rug, en niet 1 keer, maar nee hoor, elke keer als we haar op haar buik legden! dus weer een mijlpaal mn klein meid word groot..
ze probeert haarzelf ook al op haar zij te draaien, dat lukt haar al een beetje, nog een klein stukje verder en dan ligt ze op haar buik.

straks weer babyzwemmen!
Goed zeg van Sarah! Wat zijn ze snel hé?
Daniël is daar vorige week mee begonnen, nadeel is wel da hij dat dan steeds wil doen en gaat miepen als hij op zijn zij ligt. En daarvoor kon hij nog erg genieten van zijn omgeving als hij op zijn buik ligt.
pi_41914589
Denk dat Mika het doorslapen snapt. Eergister nacht van 23:00 tot 05:30 en vannacht van 22:30 tot 05:00.
Het word al steeds beter

Hier trouwens ook in de familie weer 2 beebies geboren. Koen en Amber
Liefde
  maandag 18 september 2006 @ 11:11:44 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41914702
Sarah en daniel knap hoor
Mikael slaperdje lachende kendhal en eZra

Zo nara het cb om te wegen , en idd belana het gewicht goed in de gaten houden, beter een keer teveel wegen en te bezorgd zijn dan maar aanzien en er intussen misschien wel iets niet lekekr zit.
  maandag 18 september 2006 @ 11:55:54 #81
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41915817
Jetske is vandaag 2 maanden oud En sinds 3 dagen slaapt ze door. Vannacht van 23.00 tot 6.30 geslapen. De nachten daarvoor ook zoiets maar toen lag ik de hele tijd wakker omdat ik haar niet hoorde
Verder lacht ze ook ontzettend veel, maar dat zullen jullie zondag wel zien (tenminste degene die naar de meeting komen.

Gaat het goed met babyzwemmen crazymoon? IK ga over twee weken beginnen, ze moet eerst haar prikken hebben gehad en die krijgt ze a.s. vrijdag

Oh, nanalune, wat herkenbaar dat gedoe met het huishouden Zorg ervoor dat je zelf ook leuke dingen doet als je thuis bent hoor! (Dan maar wat minder huishouden)
Lekker douchen!
pi_41916017
Net weer terug van babyzwemmen en het was weer hardstikke gezellig en leuk!! Mijn moeder is meegeweest, ze heeft eventjes gefilmd en paar foto's gemaakt
Sarah geniet er van! Helaas wil ze niet echt slapen omdat er veel lawaai is buiten, ze zijn hier bezig met de gevels :S

en wat goed zeg van Mikael en Jetske, lekker doorslapen!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 18 september 2006 @ 12:33:37 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41916740
jetske

Wij zijn net bij het CB geweest
4 september woog ze 8260 en nu 8150
Kan pas om half 2 het ZKh bellen, benieuwd wat hun zeggen maar dit is niet goed en ben hel blij dat we naar ons gevoel geluisterd hebben en neem bij deze terug dat het geen overbezorgdheid is geweest.
  maandag 18 september 2006 @ 12:41:17 #84
103793 kozakken
Living the life
pi_41916946
Oh Evenstar, wat naar zeg.
Hopenlijk kunnen ze in het Zkh helpen zoeken naar een oplossing
  maandag 18 september 2006 @ 12:43:12 #85
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41917007
Baloetjuh wat zijn ze klein!! Maar wel een mooi stel bij elkaar! En Merel is ook nog zo lief en klein!

Een tijdje terug had ik een topic over het slapen van Mahre.....
Mag ik even met trots meedelen dat ze sinds een week overdag ook heerlijk in haar eigen bedje slaapt!! Begin van de middag en aan het einde van de middag ongeveer 1 a 2 uur en dan 's avonds ook nog eens! We moeten haar wakker maken voor de laatste voeding om 11.00 uuren daarna slaapt ze ook weer gewoon tot de volgende ochtend!
Zoals een aantal van jullie al zeiden het heeft inderdaad tijd nodig en nu is Mahre (en mama ook!!) er blijkbaar aan toe!
  maandag 18 september 2006 @ 13:01:27 #86
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41917443
Baloetjuh, gefeliciteerd met je verjaardag Wat zijn ze klein zeg, maar fijn dat het zo goed gaat met ze!
Fijn he Leentje dat doorslapen
Oh bah, evenstar, wat een gedoe. Moet je nu weer naar de dietiste? Sterkte!
Lekker douchen!
  maandag 18 september 2006 @ 13:05:02 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41917522
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:01 schreef sjak het volgende:
Baloetjuh, gefeliciteerd met je verjaardag Wat zijn ze klein zeg, maar fijn dat het zo goed gaat met ze!
Afspraak voor de dietiste stond al voor vrijdag , maar ga straks de kinderarts bellen want afvallen in 2 weken tijd en dan nog best veel is niet goed. Dus even afwachten wat ze straks zeggen
  maandag 18 september 2006 @ 13:07:38 #88
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41917589
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:01 schreef sjak het volgende:
Ja echt wel, merk aan mezelf dat ik ook meer rust heb..., effe tijd voor mijn eigen ding en wat dingen in huis doen je doet gewoon sneller wat als ze in haar bedje ligt.....
pi_41917954
Ik ook met Mika naar Cb geweest. Hij is in 12 dagen 430 gram aangekomen Hij krijgt nog steeds slagroom hier
Liefde
  maandag 18 september 2006 @ 13:24:18 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41918005
fijn nicole
pi_41918171
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:24 schreef _evenstar_ het volgende:
fijn nicole
Mika gaat Arwen straks nog voorbij Hoop dus maar dat jullie snel iets kunnen doen aan dat afvallen van die kleine meid. Tis half 2 dus je kan bellen
Liefde
  maandag 18 september 2006 @ 13:31:59 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41918199
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:30 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mika gaat Arwen straks nog voorbij Hoop dus maar dat jullie snel iets kunnen doen aan dat afvallen van die kleine meid. Tis half 2 dus je kan bellen
auw ik weet dta je het niet zo bedoeld maar kotm wel hard aan zoiets
pi_41918211
Neusdruppels van Daro in huis, want Kendahl verkouden...
Gebruiksaanwijzing alleen niet duidelijk. >> 1-3 keer zachtjes knijpen in pippetje en dat 1-3 keer per dag ... en dat is dan de gebruiksaanwijzing.
Niks over hoe bij baby's, omdat die nog niet kunnen snuiten, iemand ervaring?
  maandag 18 september 2006 @ 13:35:49 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41918295
Grr balie muts wou een telefonische afspraak voor woensdag maken , heb gezegd dat ik dat te lang vind daar ze bijna een week niet gepoept heeft en dat wat ze poepte kei hard is en niet zichzelf is en dat dat afvallen niet echt goed lijkt.
pi_41918313
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:31 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

auw ik weet dta je het niet zo bedoeld maar kotm wel hard aan zoiets
Nee zo bedoel ik het helemaal niet sorry
Maar bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat ik hoop dat jullie snel iets voor Arwen vinden wat haar een beetje kan helpen
Liefde
  maandag 18 september 2006 @ 13:36:20 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41918315
PV babytjes mogen alleen neusspray of zoutoplossing.
pi_41919029
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:36 schreef _evenstar_ het volgende:
PV babytjes mogen alleen neusspray of zoutoplossing.
Het is fysiologische zoutoplossing 0,9 %. Er staat dat het ook geschikt is voor baby's.
pi_41919132
Evenstar, wat rot zeg dat ze nou toch afgevallen is, hopelijk kunnen ze jullie snel verderhelpen want dit is ook niets , dikke van hier!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41919884
Evenstar
pi_41921448
Ben vandaag ook weer wezen babyzwemmen. Merlijn vindt het heerlijk. Alleen is hij in vergelijking met de andere kindjes erg bewegelijk want tijdens het bootje varen op de mat, (kindjes op de mat, ouders eromheen) kruipt meneer zo de mat af. Tja het gaat ook erg gemakkelijk van zitten op de billen naar kruipstand. Over twee weken weer, volgende week is het vakantie.
pi_41921720
Nogmaals: iemand ervaring met het gebruiken van neusdruppels?
Spuit je die er gewoon in? En dan? Ik neem aan dat baby'tjes dat niet zo leuk vinden. En baby's kunnen ook nog niet snuiten. Wat doe ik als hij keihard gaat hoesten en tranen en het niet meer ophoudt bijvoorbeeld? Ik ben normaal gesproken niet bezorgd, maar ik ga nu even uit van worst case scenario, dan weet ik hoe en wat...
... iemand?
  maandag 18 september 2006 @ 15:36:31 #102
74310 nanalune
pi_41921961
sorry pv heb geen idee, maar ik kan me voorstellen dat er misschien wel andere fora zijn waar je die info kan vinden . Moet je even zoeken via google. Zo kom ik meestal aan de info.

Evenstar wat naar nieuws zeg dat je kindje afgevallen is.. en het stomme is dus ook gewoon dat ze zélf niet meer wil drinken. Er zit misschien dus iets niet goed in haar 'spijverterings-systeem'?
Ik hoop dat jullie snel de oorzaak vinden.
Vaker kleinere voedingen wil ze ook niet?

CM, leuk zeg dat babyzwemmen! Ik wil ook graag heen binnenkort!

Vandaag heeft Daniël 40cm buikgeschoven. Miijn man was vanmorgen alleen met hem en hij legde een speeltje wat verder weg en Daniël was er zo van geobsedeerd dat hij er heen 'kroop'.Hij doet dan eerst zijn billen omhoog en dat legt hij de rest van zijn lijfje als het ware weer neer
Das toch veeeeuuuul te snel??
pi_41922040
PV, ik heb alleen evaring met neusspray bij Kim. Ik spoot het 1x in elk neusgat. Tuurlijk vond ze het niet leuk. Maar dat was maar eventjes en het hielp wel.
pi_41922326
PV, vroeger bij mijn oppaskindje druppelde we neusdruppels met zo'n pipetje naar binnen. Sprayen lijkt me ook een beetje heftig bij een babietje.

voorbeeld:
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41923317
PV, wij sprayden altijd, (nog steeds als Sara verkouden is). Het voordeel van sprayen vind ik dat je het makkelijk 'hoog' genoeg krijgt, bij druppelen moet je je kind in van die rare bochten wringen om het er goed in te krijgen.
Sara vindt het niet echt leuk als we sprayen, maar het is zo gebeurd en het helpt wel.
Sara
Merel
Ukje
pi_41924924
PV, als kendahl echt verstopt zit, kan je gewoon een neusspray met fysiologisch zout gebruiken.
dat is zegmaar hetzelfde als dun snot.. (is ook zout he )
het lijkt me het meest handig om gewoon de spray te gebruiken, want meeste babietjes vinden het niet echt prettig en daarom is druppelen een beetje onhandig.

Evenstar, wat een rottigheid met je kleine meidje zeg
bah bah bah wat naar. vooral omdat ze ook niet zo lekker in dr vel zit, en dat poepen erook nog bij.
tzit jullie eventjes niet mee!
voor jou en arwen

en nanalune, wauw!! daniel al kruipen dan doet ie meer dan max
grote vent heb je hoor
  maandag 18 september 2006 @ 17:35:52 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_41925041
evenstar, dus toch he wat rot zeg. ik hoop dat er verbetering in komt en dat je goeie hulp ermee krijgt!
PV beterschap voor Kendahl!

Nanalune die kleine meneer van jou is er vlot bij wow!! eigenlijk gaat het te hard he
stormy waters...
sailin'
pi_41925148
Evenstar Wat klote zeg!! Heb je nu al iemand gesproken??

PV, wij gebruikte ook neusspraytje voor Amber, ook van Daro volgens mij. En ook Luuf. Sprayen vond Amber echt niet leuk, maar het was natuurlijk voor haar eigen best wil!

Jeetje Daniel al aan het kruipen, vlotte!!

Jetske al weer 2 maanden Amber is vandaag al weer 11 maanden

Volgens mij krijgt Amber weer een tandje. Ze is jengelig, slaapt slecht overdag en kwijlt weer lekker...

Mika, klein slapertje!! Knappe vent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 18 september 2006 @ 19:53:33 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41928865
Sorry duurde even

Arts heeft ons terug gebeld, ze krijgt medicatie voor te poepen, alleen moest de apotheek dit bestellen en is dit pas morgen eind van de middag binnen
Donderdag afspraak bij de arts, ze maakte zich niet zorgen over de gewichtsafname , wijtte het aan weegschaal verschil. kwam beetje onverschillig over, was de zelfde arts die toen ook die provocatie wou doen maar donderdag krijgen we een andere arts.
Ze wouden haar wel zien maar geen spoed erbij. Nu had ik dat ook niet verwacht.
Hopenlijk helpen de medicijnen snel en kom er een oplossing voor want ik vind dit zoooo moeilijk
pi_41928961
Sterkte evenstar
Hopelijk helpen de medicijnen en hoewel het een stomme houding van de arts is hoop ik voor je dat het inderdaad niet zo erg is. Vervelend wel dat de medicijnen niet op voorraad waren, arme Arwen. Hoe gaat het met haar? Ze is niet happy zeker?
Syllables govern the world
  maandag 18 september 2006 @ 20:00:58 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41929042
nee ze is totaal niet happy ze piept veel ze is minder actief kortom niet goed.
En het is niet dat ze uitdroogt nu , maar ze krijgt wel te weinig voedingsstoffen binnen.
En als die gewichtsafname al na 2 weken is ( want wat vebrschil in weegschaal zal er zijn maar zoveel niet. ) hoe gaat dat dan op langere termijn?
  maandag 18 september 2006 @ 20:02:53 #112
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41929109
Wat een zorgen toch, evenstar. Sterkte ermee hoor!
Lekker douchen!
pi_41929168
He bah Evenstar! Wat vervelend allemaal!
Hoop dat het snel beter is!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 18 september 2006 @ 20:05:43 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41929179
thanx ik voel me er erg rot over maar da smeer voor ander topic en allemala kull maarjah soms die onbalans tussen gevoel en verstand
pi_41929232
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:05 schreef _evenstar_ het volgende:
thanx ik voel me er erg rot over maar da smeer voor ander topic en allemala kull maarjah soms die onbalans tussen gevoel en verstand
kan ik me heel geod voorstellen hoor!

je kleine meisje voelt zich niet lekker en je staat "machteloos"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41930361
Evenstar
  Jubileum moderator maandag 18 september 2006 @ 20:39:15 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41930420
Evenstar je doet het goed als Arwens mama! Echt waar, ik heb er bewondering voor hoe je er boven op zit en steeds maar weer hulp zoekt omdat je gevoel je aangeeft dat dit niet goed is voor je meisje.
Petje af
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41930990
Evenstar sterkte! 't Komt heus weer goed.

Kendahl was het inderdaad niet eens met de druppels en zodra hij weer vrij lucht kreeg, liet hij dat ook meteen horen Verder is hij vrij huilerig en vraagt meer aandacht dan normaal, dat geef ik hem dan ook zoveel mogelijk. Ik probeer hem nu in slaapt te wiegen met op zijn wipstoeltje, lukt meestal wel.
  maandag 18 september 2006 @ 21:15:42 #119
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41931942
Ach gossie, arme Kendahl. Wat lijkt het merot dat je dan die druppels moet geven
Beterschap hoor!
Lekker douchen!
  maandag 18 september 2006 @ 22:39:34 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41935524
Lois dankje
pi_41935907
Dankje Sjak. Van al die kusjes van iedereen zal hij vast ook wel beter worden
Nu ga ik weer even voeden met een leuk dvd'tje op ofzo...
Trusten allen!
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 23:02:10 #122
43556 miss_dynastie
pi_41936341
Ach evenstar, wat lijkt me dit moeilijk
voor Arwen!
pi_41942427
Ambertje is weer even helemaal van slag... Volgens mij komen er 3 tandjes tegelijkertijd door...

Gistermiddag wilde ze al niet slapen. Ze heeft uiteindelijk een klein half uurtje geslapen terwijl ze normaal gesproken meestal 2 uurtjes slaapt. Gisteravond ging ze om 21.00 uur naar bed. Dagzegritueeltje gedaan, tandjes gepoetst, kusje gegeven en naar bedje. Slaappoppetje gegeven en ze draaide zich direct om om te gaan slapen. Rond 22.00 uur werd ze helemaal in paniek wakker, krijsen was het en ze was helemaal overstuur. Uit bedje gehaald, getroost, Dentinox gegeven, paracetamolletje en ze viel weer in slaap bij ons op bed. In haar eigen bedje gelegd en na 5 minuten weer helemaal van slag, nog harder krijsen, half hyperventilerend en dikke tranen. Weer bij ons in bed genomen en uiteindelijk viel ze dan toch in slaap. Weer overgeheveld naar haar eigen bedje en toen is ze blijven slapen, maar ze heeft nog ruim een uur na liggen snikken.
Vannacht om 5.00 uur gaf ze 2 gillen en net ook weer even 2....

En er kmen nog zoveel tandjes.......

Het zal ws. allemaal ook wel meevallen maar Amber heeft volgens ons niet echt "rustig" leren huilen. Toen ze net geboren was, had ze gewoon heel veel pijn en toen was het al krijsen endat heeft ze nu nog steeds....

Hmm en nu ligt ze lekker te kletsen in bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41943321
Paradijsvogeltje, is ook niet leuk he, als je je kindje voor je gevoel iets moet 'aandoen' maar ja, tis voor hun eigen bestwil. Emma is nou zo groot dat ze zich echt strekt als ik haar neusje probeer te sprayen en ik krijg het dan nauwelijks gedaan.
Beterschap voor Kendahl!

Evenstar, wat moet jij een moeilijke tijd doormaken met je kleintje. Arwen, heel veel beterschap voor jou meiske... ik hoop dat ze je mama gauw serieus gaan nemen!

Vicky, Emma krijst ook eigenlijk heeeeel snel, het is vanaf het begin al zo geweest dat ze snel overstuur was. Dat kan dan ook aan het temperament van je kindje liggen (volgens mij is Amber een pittige meid!) en de combinatie met veel pijn gehad hebben zal het wel extra maken. Hopelijk gaat dat wel snel over, want het is voor jullie ook elke keer schrikken he? (hier ook... en als ze eventjes huilt is ze gelijk schor).

Emma heeft vlekjes op haar gezicht! En dat vind ik geen goed teken aangezien ze al een hele tijd niet lekker,snotterig, hoesterig, huilerig is en de laatste dagen ook koorts/verhoging had. Hopelijk geen waterpokken/vijfde ziekte, whatever...
pi_41943361
Nou tand nummer 3 en 4 komen idd door. Het zijn alleen niet d'r bovenvoortanden, maar die tanden ernaast...

Suus, Amber is idd een hele pittige tante....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:54:48 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41944025
achgossie amber

en emma nie ziek worden hoor
pi_41945111
Sarah maakte de laatste dagen ontzettend veel geluid, een soort persend/kreunend geluid. Dan strekt ze haar benen helemaal, of, als ze op haar rug ligt, lijkt het alsof ze op haar zij wil maar dat niet lukt. Haar bovenlichaam draait wel mee, maar haar benen blijven gestrekt op de grond.
Zullen dit gewoon een beetje frustaties zijn? Soms krijgt ze, door die geluiden, een rood hoofd.
Ook spuugt ze soms na de fles een beetje voeding uit, alsof ze daar last van heeft ofzo..
Maar ook na het spugen maakt ze nog deze geluiden.. Vind het zo moeilijk, dit kan gewoon een uiting van haar zijn, maar straks is het iets anders..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41945255
Dat rode hoofd en het persen en kreunen doet Anna ook. Vooral tijdens en vlak na het drinken. En even later kunnen we haar luier verwisselen. Het gaat soms wat makkelijker voor haar als we haar voetjes naar haar hoofd doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41945462
Sarah doet het niet onder het drinken, maar wel erna. Op mijn schouder, als ze een boertje moet laten is ze heel druk, benen strekken, en een beetje een schreeuwend geluidje maken, alsof ze moet poepen. Na een tijdje kwam de boer en een beetje spuug mee, en toen werd ze rustiger.
Tot ik haar weer in bedje of in de box leg, dan begint ze weer die geluiden te maken en probeert ze op haar zij te komen. In bed doet ze dit ook, misschien vind ze het niet fijn meer zo vaak op de rug?

Als Sarah die geluiden in bed maakt, weet ik dat ze niet meer op dezelfde plek ligt. Dan ligt ze bovenin het ledikantje, en dan een kwartslag gedraaid! Zelfs met slaapzak aan lukt haar dat, ik schrik er altijd wel van..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:10:08 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41945543
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:39 schreef Lois het volgende:
Evenstar je doet het goed als Arwens mama! Echt waar, ik heb er bewondering voor hoe je er boven op zit en steeds maar weer hulp zoekt omdat je gevoel je aangeeft dat dit niet goed is voor je meisje.
Petje af
Mooi gezegd. Evenstar

PV, die baby-neusspray is echt niet erg. Cas geeft zelfs geen kick als ik hem spray. (hij is dus ook verkouden nu) Spray hem alleen als hij moeite heeft met drinken en slapen. Is zo'n opluchting voor ze.
En je kunt eens proberen te stomen in de douche. Dus douche goed warm aanzetten zodat het lekker stoomt en dan met Kendahl rondlopen in deze stoomruimte.
pi_41954038
Amber heeft net trapgelopen Ik stond beneden aan de trap, had Amber even snel op de grond gezet zodat ik mijn tasjes kon pakken en de deur dicht kon doen en toen begon ze te klimmen.. Ze is de HELE trap van beneden naar boven opgeklommen.... 1 keer draaide ze zich om maar daarna ging ze gewoon weer verder...

Volgens mij wordt ze verkouden. Ze heeft een traanoog en een loopneusje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41962461
Wat goed zeg van Amber!!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41964116
We gebruiken toch gewoon die druppels. Wanneer ik mijn pink in zijn mond stop en tegelijkertijd druppel, is het best te doen. Hij vind het niet leuk, maarja... het resultaat is dan wel weer bemoedigend. Vandaag was hij best weer lief enzo, alleen aan het einde van de middag wat huilerig en vanavond zowat ontroostbaar. Zelfs de borst was niet genoeg. Nu ligt hij in zijn wipstoeltje en ik wieg hem daarin met mijn voet, daar slaapt hij van. Gelukkig, want hij heeft de slaap nodig en ik de rust, zodat ik weer wat geduld opbouw voor straks.
pi_41973700
Ik ruik heel slecht maar vanochtend de luier van Merlijn rook ik toch. Leuk om te zien dat er nog schilletjes in de luier zaten, dus het rapleyen gaat hier goed. Wat het wel lastig maakt is dat Merlijn de potjes van 8 maanden weigert en ik dus op het KDV moet aangeven dat ze moeten gaan rapleyen. Alleen het warm eten laten rapleyen daar lijkt me lastig, moet ik nog iets op verzinnen.

Merlijn groeit goed en begint nu in plaats van tijgeren ook de echte kruippogingen te doen. Staan bij ons en in de box is vanzelfsprekend geworden. Stappen aan de handjes vindt hij ook prachtig. Hij is nu zo snel baby-af aan het gaan. Het is bijna een dreumes. Wat gaat het snel.
  woensdag 20 september 2006 @ 08:31:43 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41974222
Storm heeft vannacht op zijn eigen kamer, in zijn eigen bedje geslapen. Ingebakerd en wel viel hij de hele nacht vrij snel in slaap. Heel snel eigenlijk! Fijn voor ons én voor hem, want nu hebben we -buiten de voedingen om (0.00 u., 2.00 u. en 5.00 u.) steeds kunnen slapen!
Maria sliep ergens anders, dus we konden het risico nemen dat ie zou huilen. Maar dat viel erg mee!

verder heb ik hier nog maar zo weinig gelezen, dat ik nog niet zo kan reageren op jullie kindjes en verhalen. Komt snel, want ben wel benieuwd naar alles babietjes, groot en heel klein.
pi_41974236
De vlekjes en 'pukkeltjes' op Emma's gezicht lijken nu meer op uitslag, maar het zit ook over haar lijfje heen. Ik vraag me af of het een allergische reactie op iets kan zijn. Maar volgens mij moet zoiets sneller wegtrekken, klopt dat?

Paradijsvogeltje, die druppels zijn ook goed hoor. Bij een neusspray werkt het vaak alleen sneller ofzo, omdat je het erin 'spuit'. Dat heeft dan meer invloed op een dichte neus. Maar als dit werkt is het toch ook goed?

Randa, wat goed dat Merlijn zo goed eet. Over die 8-maanden potjes... die hoeft Emma hier ook niet. Ik geef haar dus als ik geen eten voor haar heb klaargemaakt een 6-maanden potje, en dat terwijl ze al 10 maanden is! Maar goed, kan me niet veel schelen, als ze maar uiteindelijk leert om met de pot mee te eten vind ik het prima. Bij Noa is dat ook prima gelukt en die was ook best kieskeurig een hele tijd.
pi_41974268
Sugar, wat fijn dat hij zo goed geslapen heeft!! en Maria zal uiteindelijk gewoon erdoorheen slapen óf snel weer inslapen als ze wakker wordt van zijn gehuil. Hier ook ervaring mee... het beste lijkt me om haar er zo snel mogelijk aan te wennen, want het is voor jullie blijkbaar wel heel prettig als Storm op z'n eigen bedje slaapt! Grenst dat kamertje aan die van Maria?
  woensdag 20 september 2006 @ 08:39:27 #138
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41974308
Nee, grenst niet. Maar het is wel heel gehorig.
Ze is al heel vaak wakker geworden van hem en slaapt meestal na een bezoekje van ons weer door. Maar Maria is een kindje dat na 4-en heel moeilijk doet met weer gaan slapen als ze wakker is. dan is het voor haar gewoon "leuk! De dag is begonnen!" We proberen dus wel om vanaf dat tijdstip zo zacht mogelijk te doen.
Maar we gaan het idd wel verder zo doen, want Storm heeft zo'n last van zijn neus, dat ie me op onze kamer anders de hele tijd wakker houdt met dat gesnurk!
pi_41974385
Oh ja, dan is het wel extra lastig. Noa is ook wel snel wakker (laatste tijd ook regelmatig dat we naar haar toe moeten) maar de eerste weken had ze er het meeste last van en uiteindelijk wende ze eraan. Nu hoor ik haar roepen 'Emma, aaaah' als Emma huilt, en wordt ze vanzelf weer slaperig en valt in slaap. Soms ook niet hoor...maar dan is ze zowiezo erg wakker (zoals bij Maria denk ik, maar bij Noa is dat meer 's ochtends rond 6/7 uur, dus niet erg.
Herkenbaar dat je echt last kunt hebben van dat gekreun en gesnurk! Ik hoorde ook altijd alles als ze bij mij op de kamer sliepen dus voor mij was het al snel meer niet de oplossing.

Even een speelverhaaltje van Emma:
Emma zit in de box rechtop met in de éne hand een roze plastic beker en in de andere een groen visje (dat in de beker past). Ze doet voorzichtig het visje in de beker en ik verwacht dat ze het los gaat laten. Maar nee hoor, het handje mét visje gaat er voorzichtig weer uit. Dit herhaalt zich zo'n 5 keer en tenslotte laat ze allebei de speeltjes maar vallen. Daarna gaat ze bezig met iets anders, en na een tijdje gaat het visje in haar mondje. De beker is afgedankt...
  woensdag 20 september 2006 @ 10:14:36 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41975884
storm knappe vent en emma lief spelend
ARwen gaat voortaan steeds vaker zelf zitten olee mag je dan nu al fietsen of nog beter even wachten ?
Ze heeft gisteren de medicijntjes gehad en vanochtend een klein beetje poep in de luier ( nat scheetje ) Maar het is een begin
pi_41975962
Fijn dat je je er al een stuk beter onder voelt evenstar
Knappe Arwen. Hoe oud is ze nu?
  woensdag 20 september 2006 @ 10:19:28 #142
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41976001
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:17 schreef reese.com het volgende:
Fijn dat je je er al een stuk beter onder voelt evenstar
Knappe Arwen. Hoe oud is ze nu?
beter voelen doe ik me niet, wel een stukje blijer ze is nu ruim 8 en een halve maand.

vraagt zich af of reese.com een bekende is
pi_41976295
Volgens mij mag je ze in een voorstoeltje laten zitten als ze het zelf kunnen (stevig zitten).

Fijn dat je al een beetje resultaat ziet van de medicijnen! Een beetje is toch al vooruitgang...

ik ken reese.com ook niet trouwens
  woensdag 20 september 2006 @ 10:34:11 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41976373
ja precies

en het maakt me geen bal uit, vind het leuk dat hij/zij interesse toont, ben gewoon nieuwschierigheid
pi_41976415
Blijer is ook al heel positief!

En nee hoor, ik lurk hier al een tijdje en weet zo langzamerhand de namen van alle koters enzo wel maar de precieze leeftijd, vooral in maanden, ontgaat me nog weleens. En aangezien ik dat zitten aan leeftijd wilde koppelen....
Ben nu zo ver dat ik het ook gewoon vraag.

Ik ken trouwens wel een Arwen van rond die leeftijd maar die mama heeft er nog twee rond huppelen dus denk niet dat jij dat bent.

Ben een zij
  woensdag 20 september 2006 @ 10:37:15 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41976453
Als je mijn man en emzelf als kinders meerektn

Nee al het vast niet zijn , maar leuk hoor ik vind het wel leuk dat je mee post en misschien is dit een goed vorbeeld voor andere lurkers ook
pi_41976565
Zit hier met een kindje van bijna 7 weken waar het eerste tandje doorkomt Heeft hij weer, arm kind
Liefde
pi_41976664
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:35 schreef reese.com het volgende:
Blijer is ook al heel positief!

En nee hoor, ik lurk hier al een tijdje en weet zo langzamerhand de namen van alle koters enzo wel maar de precieze leeftijd, vooral in maanden, ontgaat me nog weleens. En aangezien ik dat zitten aan leeftijd wilde koppelen....
Ben nu zo ver dat ik het ook gewoon vraag.
Alleen maar leuk natuurlijk! Ben je zelf ook moeder of wil je graag kinderen?
Die leeftijden houd ik ook niet bij hoor.. ga meestal een beetje rekenen als ik de geb. datum zie. En zo ongeveer weet ik het meestal wel...maar van alle kindjes bijhouden is best lastig!
pi_41976690
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef MeNicole het volgende:
Zit hier met een kindje van bijna 7 weken waar het eerste tandje doorkomt Heeft hij weer, arm kind
Tandje??!! Zou kunnen Nicole, is wel erg vroeg, vind ik ook wel zielig ja je voor Mika!

[ Bericht 3% gewijzigd door Suzanna op 20-09-2006 11:03:35 (oeps...namen doorelkaar gehaald!) ]
  † In Memoriam † woensdag 20 september 2006 @ 10:46:39 #150
81992 Githa
pi_41976740
MeNicole, heeft hij er veel last van ?
anders kun je een washandje in de vriezer stoppen en Mika daarop laten sabbelen© suzanna meen ikdat verdoofd een beetje
pi_41976871
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef MeNicole het volgende:
Menicole het kan makkelijk, Djulian had de eerste 2 ook met 7 weken er door.
pi_41976889
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:46 schreef Githa het volgende:
MeNicole, heeft hij er veel last van ?
anders kun je een washandje in de vriezer stoppen en Mika daarop laten sabbelen© suzanna meen ikdat verdoofd een beetje
Denk wel dat ie er last van heeft. Af en toe gilt ie heel hard maar meestal is het met de speen wel op te lossen. Maar zal het onthouden
Liefde
pi_41977172
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:43 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Alleen maar leuk natuurlijk! Ben je zelf ook moeder of wil je graag kinderen?
Die leeftijden houd ik ook niet bij hoor.. ga meestal een beetje rekenen als ik de geb. datum zie. En zo ongeveer weet ik het meestal wel...maar van alle kindjes bijhouden is best lastig!
Geen moeder hier. Ben ook pas 23 en vriend lief is heel stellig. Hij wil geen kinderen. Dat moeten we over een paar jaar nog maar eens uitknokken. Hij wordt volgend jaar voor de tweede keer oom dus misschien dat ik 'm dan moed in kan praten.

Heb nu per december een fulltime baan maar heb jarenlang naast mijn studie opgepast. Baby die net geboren was en darmkrampjes had. Bij een ander gezin een premature tweeling dus ik ben niet geheel een leek.
Verder is mijn moeder een bijna met pensioen gaande groep 3 juf en heb ik zelf nog twee jaar pabo gedaan in het verleden dus ook op dat gebied klets ik leuk mee.
Oh en mijn schoonzusje is vrijwilligster bij de LLL en biedt haar driejarige nog steeds de borst aan. Aangezien dat voor mij een nieuw iets is vindt ik het borstvoeding topic enorm interessant hoewel ik dus geen flauw idee heb van het hoe en wat er van.

Maar goed ik volg het advies van BE op. Die schreef laatst ergens gewoon stug door blijven posten ook al heb je geen kids. Bij deze dus.

Er is niet iets van een algemeen voorsteltopic ofzo? Daar is dit verhaal meer op z'n plaats denk ik namelijk. Ik vervuil het babietjes topic

[ Bericht 3% gewijzigd door reese.com op 20-09-2006 11:21:56 ]
  woensdag 20 september 2006 @ 11:54:59 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41978653
Keep going! Leuk! En vooral gezellig. Ik dacht al dat ik je naam de laatste tijd steeds vaker voorbij zag komen.

Dit is het voorstel topic btw: Stel jezelf voor in Ouder(s) deel 2
pi_41979672
agottie mika!! hoe zielig is dat zeg!! sterkte hoor ventje!

bij max nogsteeds niks van tand ofzo
  woensdag 20 september 2006 @ 12:34:34 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_41979796
Ezra blijft een rare eter en ik blijf het naar vinden. drinkt bv vanmorgen om half 7 zijn fles van 135 cc leeg... dan denk ik nog "goed begin van de dag" om vervolgens tussen 10 en half 11 in fases maar 100 cc te drinken en net om 12.15 wil ie dan weer. ligt te schreeuwen alsof ie werkelijk vergaat van de honger en drinkt 50 cc...
van het CB word ik niet wijzer eigenlijk, trouwens, eigenlijk word ik van niemand wijzer, heel irritant.
ik hou iedere dag in de gaten of ie wel tussen de 700 en 800 cc uitkomt, daar moet ik echt op letten bij hem. het is vervelend. verder doet ie het heus wel goed, maar uitdroging is zo gebeurt bij zo'n kleintje... dus ik blijft allert.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 20 september 2006 @ 13:18:01 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_41980948
Wat vervelend Belana!
MeNicole, Mika is er vroeg bij! Sterkte ermee.

Vannacht was het weer helemaal mis. Van 3 uur tot 8 uur heeft Ive vreselijk last gehad van zijn buikje. Heel zielig. Nu gaat het wel weer, maar hij is nu wel uit zijn humeur, heeft een heel kort lontje. Als iets niet lekker gaat, dan gaat hij direct krijsen. En mijn man en ik zijn ook uit ons doen, want we hebben allemaal erg weinig geslapen (Hij heeft van 3 tot 5 en van 7 tot 8 "dienst"gedraaid, ik van 5 tot 7). Hopelijk gaat het vannacht wel goed en kunnen we allemaal wat bijslapen.
Ik verheug me erg op het moment dat Ive over de krampjes heen is gegroeid. Hij zelf waarschijnlijk ook!
pi_41981168
Cattie, kun je niet vandaag wat bijslapen als je Ive in bed legt? Dat deed ik meestal in het begin en dat scheelt ook een hoop korte lontjes voor jou!

Belana, wat lastig lijkt me dat. Emma heeft ook van die tijden gehad dat ze slecht dronk, maar toen was ze al een stukje ouder (net overgegaan op flesvoeding, met borstvoeding had ik geen problemen daarmee).

reese.com, bedankt voor je antwoord! Is idd meer iets voor het voorsteltopic...

Emma's vlekjes worden steeds erger lijkt het wel, vooral op één wang krijgt ze er steeds meer. Weet iemand wat het kan zijn?
  woensdag 20 september 2006 @ 13:35:57 #159
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41981461
Belana, moeten ze min. 700 cc binnenkrijgen per dag met de fles dan? Volgens mij kun je beter een overzicht van een week maken. De ene dag gaat het toch beter dan de andere dag? Dan kun je aan het eind van de week zien of hij gem. wel op het minimum uitkomt. Lijkt mij veel geruststellender. (ik dacht altijd dat bv een onzeker gegeven was, maar kv is dus al net zo erg)

Cattie wat zielig voor Ive. (en ook een beetje voor jou natuurlijk) Hoop dat het vannacht beter gaat.

Ik zat net lekker te posten in een ander topic, besef ik me ineens dat mijn kereltje vandaag alweer 3 maanden is. 3 maanden geleden was ik nu in het ziekenhuis aan het puffen. Man wat gaat dat snel. Het voelt nog zo als gister. En hij groeit zo snel, echt een ventje.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:50:48 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_41981848
Cas, gefeliciteerd met je ver"maand"dag!
Suzanna, dat zal ik ook zeker doen en vanavond lekker vroeg naar bed!

Ive heeft trouwens best grote voeten! Nu al 10 cm. En hij heeft zweetvoeten . Nu nog , straks als hij maat 48 heeft (zoals zijn ooms), zullen we het wel minder schattig vinden.
pi_41982473
gefeliciteerd Cas , ook Sarah is vandaag precies 3 maanden
het gaat echt snel..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 20 september 2006 @ 16:16:16 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41986262
CM ik vergeet telkens dat Sarah even oud is. Jij ook gefeliciteerd!
  woensdag 20 september 2006 @ 16:29:52 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_41986594
flesvoeding kan idd net zo onzekermakend zijn dutch, wist ik ook niet ik weet idd wel dat ie de ene dag meer kan drinken dan de andere dag, maar eigenlijk drinkt hij altijd net op het randje genoeg.
als je van 150 cc per kilo uit gaat, dan zou hij 840 cc per dag ongeveer moeten hebben en daar komt ie echt niet aan. mag best wat minder zijn, dus daar hou ik al rekening mee zelfs. nou ja, hij heeft daarstraks zijn fles van 130 cc weer leeg gedronken hoor. ik denk dat het ook wel goed komt, maar toch he

cattie, wat verevelnd toch he die krampjes! daar heb ik dan weer helemaal geen ervaring mee.

suzanna, ik zou het niet weten die vlekjes.

MeNicole, nu al een tandje, jeetje! daar zal ie best last van hebben dan denk ik?

en Sarah en Cas alweer 3 maanden
stormy waters...
sailin'
pi_41987048
Kiezen komen toch niet als eerste door? Ik snap er echt niks van. Hij heeft rechtsboven puntjes die door het tandvlees komen. Ik kan ze zien en ook voelen. Maar gelukkig heeft ie er niet zoveel last van. Wel een paar keer een diaree luier en af en toe zo ontrostbaar huilen. Maar weet ook niet of dat daar door komt of omdat ik niet lekker in mijn vel zit/zat.
Liefde
pi_41987868
Pas op hoor met washandjes uit de vriezer, daar kan hij zich aan 'branden'

edit. Of ik lees even verder, wat een verschrikkelijke spuit-elf reactie.
pi_41987930
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:16 schreef Jelief het volgende:
Pas op hoor met washandjes uit de vriezer, daar kan hij zich aan 'branden'

edit. Of ik lees even verder, wat een verschrikkelijke spuit-elf reactie.
Ik geef dat ook nog niet. Zoalng ik hem zo nog kan troosten dan gaat het nog goed. Zijn speentje helpt hem ook wel.
Liefde
pi_41989191
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:04 schreef reese.com het volgende:

[..]
verhaal
je kan ook gezellig mee komen ''rammelen'' in het rammelaartopic, voor iedereen die om een bepaalde reden nog (moet) wacht(en) met het krijgen van een kindje.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 20 september 2006 @ 18:52:18 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_41990309
ik heb Ezra net een fles gegeven met een grotere speen, uitprobeerseltje. Het ging iig achter elkaar leeg, dus misschien is dat de oplossing
stormy waters...
sailin'
pi_41992643
MeNicole, het zou kunnen hoor. Had op Babybrabbel al van een kindje gelezen die met een tandje geboren was

Cas en Sarah gefeliciteerd met jullie kwartjaardag

Hier was het vannacht weer helemaal mis. Amber lag er om 21.30 in, om 23.30 was ze wakker, om 0.30 was ze wakker en toen om 1.30 weer. Ze ging wel weer steeds even slapen vanaf 1.30 wilde ze niet meer.. Ze is bijna 1,5 uur wakker geweest. In het begin was het krijsen en schreeuwen en op een gegeven moment ging mevrouw weer spelen...

Die tanden mogen van mij snel komen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 september 2006 @ 21:02:07 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41995073
O is dat het Vicky, tandjes? Rot is dat hè als ze er zo'n last van hebben en het maar niet snel door wil komen.

Belana, zou het? Zou het? Zou het? Dat zou toch heel mooi zijn als dat de oplossing is. Ik doe even een voorzichtig . Ben benieuwd!
pi_41995948
Emma is gisteren met mij weer naar het cb geweest. Ze weegt 7625 (ofzo) en is 74 cm lang. Dat betekent dat ze 4 cm is gegroeid en 655 (ofzo) is aangekomen. Beter dus dan de vorige keer. wvk was met mij tevreden.
Van de week ontdekte ik een nieuwe tand. Dat verklaarde de hangerigheid en de rode billen. Emma kan inmiddels aan één hand meelopen, nouja waggelen, echt soepel gaat het niet maar het gaat!
En dan nog een mijlpaal; ze valt steeds vaker zelf in slaap, dus niet aan de borst. Niet dat ik het vervelend vind dat ze aan de borst in slaap valt maar het is wel handig als ze ook zonder mij in slaap kan komen
  donderdag 21 september 2006 @ 07:15:52 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_42006129
mijn verlof is officieel voorbij Ik heb dan nu nog 3 weken vakantie, maar mijn verlof is gewoon voorbij! Das snel gegaan!

lekker dat Emma het weer beter doet jelief

Ezra heeft met speen 3 beter gedronken, vandaag even verder uitproberen, het gaat wel erg hard namelijk, maar echt veel meer teruggeven deed ie niet.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 21 september 2006 @ 07:58:02 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42006379
Belana wat fijn, hopenlijk helpt het
Ik snap je zorgen als geen ander denk ik ( bijwijze van dan)
Tanden krijgende kindjes een dikke naar hoor
pi_42007882
Wat is Emma lekker gegroeid!

Jeetje Belaan, je verlof al voorbij, dat is echt snel gegaan (voor me gevoel dan)

Dalijk naar het cb, tis weer tijd voor een prikje Hoop dat ze nu wat liever zijn dan de vorige keer, maar ik weet iig wel dat ik volgende keer niet meer de arts wil van de vorige keer....

Amber heeft op zich redelijk geslapen. Ze lag er om 21.45 in, was rond 1 uur ff wakker, speen gegeven en toen is ze weer gaan slapen. Ze heeft een paar keer liggen piepen maar om 7.30 was ze echt wakker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 september 2006 @ 09:55:14 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_42008045
vicky, het wordt wel weer beter met het slapen hoor ze moet ff ergens doorheen denk ik. succes met de prikken!
stormy waters...
sailin'
pi_42008645
Euhm...ik weet niet of het inmiddels al ouderwets is Maar ik deed vroeger een klein beetje olie door een flesje voeding heen voor de poeperij.En wat venkel bolletjes voor de krampjes.Of is dit inmiddels al niet meer verkrijgbaar?
Groetjes,Minoes
  donderdag 21 september 2006 @ 12:58:00 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42012510
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Euhm...ik weet niet of het inmiddels al ouderwets is Maar ik deed vroeger een klein beetje olie door een flesje voeding heen voor de poeperij.En wat venkel bolletjes voor de krampjes.Of is dit inmiddels al niet meer verkrijgbaar?
Groetjes,Minoes
Venkel maakt de darmpjes lui.
Wanneer een kindje geen allergische aanleg heeft kan je scheutje olijfolie er doorheen doen. Maar beste is omdat toch via een huisarts oid te doen.
pi_42013143
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Groetjes,Minoes
Wij hebben bij Amber ook olijfolie door de fles gedaan, dat hielp echt als een tierelier! Gewoon een theelepeltje door de 1e fles en ze poepte er supergoed door! Wij kregen het advies voor olijfolie van de dietiste.

Vanmorgen naar het CB geweest. Amber weegt nu 9360 gram en is 71,5 cm groot. Ze zit qua gewicht heel netjes op de curve, alleen qua lengte loopt ze nog ietsje achter..

Ze heeft ook een prik gehad. Huilde alleen even toen de wvk de naald in haar beentje deed. Ze heeft er niet echt last van. Is lekker aan het spelen en kijkt zo af en toe TV. De wereld is mooi vind ze helemaal geweldig. Net was Berend van Piet Piraat op de tv en ze moest onwijs lachen als ze hem zag.

Ze heeft bijna een hele boterham op en daarna nog ene paar stukjes vis.. en smullen dat ze deed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 september 2006 @ 13:54:55 #179
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42013910
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wij hebben bij Amber ook olijfolie door de fles gedaan, dat hielp echt als een tierelier! Gewoon een theelepeltje door de 1e fles en ze poepte er supergoed door! Wij kregen het advies voor olijfolie van de dietiste.

Vanmorgen naar het CB geweest. Amber weegt nu 9360 gram en is 71,5 cm groot. Ze zit qua gewicht heel netjes op de curve, alleen qua lengte loopt ze nog ietsje achter..

Ze heeft ook een prik gehad. Huilde alleen even toen de wvk de naald in haar beentje deed. Ze heeft er niet echt last van. Is lekker aan het spelen en kijkt zo af en toe TV. De wereld is mooi vind ze helemaal geweldig. Net was Berend van Piet Piraat op de tv en ze moest onwijs lachen als ze hem zag.

Ze heeft bijna een hele boterham op en daarna nog ene paar stukjes vis.. en smullen dat ze deed
Mahre moest vandaag ook naar het CB! Ook voor de prikjes, vond ze niet leuk (ik dus ook niet..) Ze moest heel hard huilen zo zielig! Ze woog 6935 gram en is 65 cm lang, allemaal bovengemiddeld. Maar ze waren tevreden over haar! Nu ligt ze een beetje te keuvelen in de box maar is niet echt blij, en huilt meer...
Gelukkig hoeft ze voorlopig niet meer voor haar prikjes!
pi_42013951
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:54 schreef leentje2907 het volgende:

[..]

Mahre moest vandaag ook naar het CB! Ook voor de prikjes, vond ze niet leuk (ik dus ook niet..) Ze moest heel hard huilen zo zielig! Ze woog 6935 gram en is 65 cm lang, allemaal bovengemiddeld. Maar ze waren tevreden over haar! Nu ligt ze een beetje te keuvelen in de box maar is niet echt blij, en huilt meer...
Gelukkig hoeft ze voorlopig niet meer voor haar prikjes!
Zozo Mahre is een grote meid!! Lekker hoor geen prikjes meer!
Amber krijgt er pas weer een over 3 maanden...
Hebben over 3 maanden weer een afspraak bij de arts maar heb wel even gezegd dat ik niet meer de arts van de vorige keer wil omdat die veel te hardhandig was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 september 2006 @ 14:02:53 #181
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42014124
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

Zozo Mahre is een grote meid!! Lekker hoor geen prikjes meer!
Amber krijgt er pas weer een over 3 maanden...
Hebben over 3 maanden weer een afspraak bij de arts maar heb wel even gezegd dat ik niet meer de arts van de vorige keer wil omdat die veel te hardhandig was.
Oh een arts die hardhandig is!! Je zou ze toch he! Maar wel goed dat je het gezegd hebt.
Ik heb gisteren met Mahre foto's bij de fotograaf gemaakt. Mahre zat of lag lekker haar eigen ding te doen en daar werd de fotograaf heel ongeduldig en onaardag van! Ze zei dat ze Mahre eigenwijs vond en dat ze niet naar haar naam luisterde en ze trok heel hardhandig haar handjes uit haar mond zo van das niet mooi! Gelukkig hield ze daarna op anders had ik zo mahre opgepakt en was weggegaan.....
ze moeten niet aan je komen of wel dan....
maar van een arts die dagelijk veel kindjes ziet vind ik het eigenlijk nog veel erger dat ze hardhandig zijn....
pi_42014243
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:02 schreef leentje2907 het volgende:

[..]

Oh een arts die hardhandig is!! Je zou ze toch he! Maar wel goed dat je het gezegd hebt.
Ik heb gisteren met Mahre foto's bij de fotograaf gemaakt. Mahre zat of lag lekker haar eigen ding te doen en daar werd de fotograaf heel ongeduldig en onaardag van! Ze zei dat ze Mahre eigenwijs vond en dat ze niet naar haar naam luisterde en ze trok heel hardhandig haar handjes uit haar mond zo van das niet mooi! Gelukkig hield ze daarna op anders had ik zo mahre opgepakt en was weggegaan.....
ze moeten niet aan je komen of wel dan....
maar van een arts die dagelijk veel kindjes ziet vind ik het eigenlijk nog veel erger dat ze hardhandig zijn....
wat een stomme fotograaf zeg! Alsof een kindje van 4 maanden al helemaal "afgericht" is....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 september 2006 @ 14:10:25 #183
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42014380
ja inderdaad.... mijn moeder zat ook al te kijken.......
pi_42015689
Welk kind van 4 maanden luistert nu wel?

Wij waren ook bij het CB (zelfde arts als jij pinquit). Anna is 3 cm gegroeid en veel te weinig aangekomen volgens haar. De eerste twee weken inderdaad maar 80 gram, maar vorige week 140 en nu de laatste 6 dagen 90. Moet volgende week naar het weeguurtje komen. Net of ik na moet blijven op school. Als ze dan niet minimaal 100 gram aangekomen is, dreigt ze met bijvoeding. Leuk, zo'n CB. Ter compensatie was ze wel verbaasd dat Anna zo goed kan volgen met haar oogjes en dat ze erg sterk is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42015892
anna slaapt niet zo veel geloof ik he yppy? logisch dat ze dan meer energie verbruikt (en dus minder aankomt) dan een baby die wel veel slaapt. misschien een idee voor de arts om zich dáárop te richten en met je mee te denken hoe je dat kunt verbeteren ipv zo op dat gewicht/de voeding te focussen.
  donderdag 21 september 2006 @ 15:06:51 #186
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42016015
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:54 schreef YPPY het volgende:
Als ze dan niet minimaal 100 gram aangekomen is, dreigt ze met bijvoeding.

90 gram is hartstikke mooi toch in 5 dagen??
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_42016044
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:02 schreef bixister het volgende:
anna slaapt niet zo veel geloof ik he yppy? logisch dat ze dan meer energie verbruikt (en dus minder aankomt) dan een baby die wel veel slaapt. misschien een idee voor de arts om zich dáárop te richten en met je mee te denken hoe je dat kunt verbeteren ipv zo op dat gewicht/de voeding te focussen.
helemaal mee eens.... Zo te horen doet Anna het heel goed in doen en laten. En actieve kindjes komen toch minder aan. Dat is toch niet meer dan logisch. Als ze een tevreden baby is, waar maakt die CB zich dan druk om... het gemiddelde..... Anna is niet gemiddeld.... Ze is Anna.....

-ja, hormonsters, maar hier kan ik me zooooo kwaad om maken. Bezorgdheid ok, maar dreigenmenten NEE-

En tot slot.... als Anna dan niet genoeg is aangekomen..... Dan zeg je dus mooi dat ze net een volle luier heeft gehad. Dus helemaal leeg is. Dat scheelt enorm en zal de CB toch echt rekening mee moeten houden....

[ Bericht 14% gewijzigd door chacama op 21-09-2006 15:10:25 (kleine aanvulling) ]
pi_42016242
En even hè, -ik zit ook nog volop in de hormonsters, en bereid me al voor op dat kl*te CB - Wat hebben ze te dreigen? Het is toch jouw kind? Dat maak je zelf toch nog wel uit?
En zijn ze nou weer gezellig aan het vergelijken met de flesvoedinggrafieken?

Ik ben weer weg, tot over 2 weken ofzo
Eva
pi_42016458
Ze is inderdaad veel wakker bixis en beweegt een boel. Ik was juist al blij toen ik haar gewicht hoorde. Ik opperde al borstvoeding als bijvoeding als het echt zo ver mocht komen. Toen keek ze erg bedenkelijk. Ik vind dat Anna het goed doet, dus ik ga me niet zomaar bijvoeding aan laten praten, maar ik vind het wel vervelend dat een arts notabene doet alsof ik het niet goed doe. En dan ook nog adviezen gaat geven tegenstrijdig aan die van de lactatiekundige.
*OUD heilige*
pi_42016585
ja, een vervelende houding is het zeker. en ook niet helemaal terecht omdat die 90 gram dus inderdaad helemaal niet zo weinig is. haha goeie, BV als bijvoeding. succes ermee, blijf in gedachten houden dat het CB er voor jullie is en niet andersom he (dat vervelende op-het-matje-gevoel).
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:08 schreef chacama het volgende:
Als ze een tevreden baby is, waar maakt die CB zich dan druk om...
hoe weet jij dat anna zo tevreden is?
quote:
het gemiddelde..... Anna is niet gemiddeld.... Ze is Anna.....
ojajoh.
quote:
En tot slot.... als Anna dan niet genoeg is aangekomen..... Dan zeg je dus mooi dat ze net een volle luier heeft gehad. Dus helemaal leeg is. Dat scheelt enorm en zal de CB toch echt rekening mee moeten houden....
het gaat er toch niet om het cb 'voor de gek te moeten houden' ofzo? het gaat erom of de CB arts terecht bezorgd was over anna's gewichtstoename of niet, en dat wil je zelf toch ook zo zeker mogelijk weten als ouder.
pi_42016909
Als ze nu weer 80 gram aan was gekomen in twee weken, dan had ik het heel anders gevonden. Dat is gewoon te weinig, maar de afgelopen weken was het juist wel goed. Gelukkig was de arts over de rest wel positief, anders had ik niet meer terug gedurfd.
*OUD heilige*
pi_42017451
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:27 schreef bixister het volgende:
ja, een vervelende houding is het zeker. en ook niet helemaal terecht omdat die 90 gram dus inderdaad helemaal niet zo weinig is. haha goeie, BV als bijvoeding. succes ermee, blijf in gedachten houden dat het CB er voor jullie is en niet andersom he (dat vervelende op-het-matje-gevoel).
[..]

hoe weet jij dat anna zo tevreden is?
[..]

ojajoh.
[..]

het gaat er toch niet om het cb 'voor de gek te moeten houden' ofzo? het gaat erom of de CB arts terecht bezorgd was over anna's gewichtstoename of niet, en dat wil je zelf toch ook zo zeker mogelijk weten als ouder.
Ik zeg niet voor niets als. Maar het feit dat de CB-arts wel onder de indruk was over de oplettendheid van Anna geeft in elk geval aan dat er geen tekenen van ondervoeding zijn.

Er wordt bij een CB -naar mijn mening- iets te vaak naar de middenlijn gekeken en niet naar de baby die ze voor zich hebben. Als een baby gemiddeld 100 gram zou moeten aankomen dan is 90 gram dus niet extreem weinig, maar iets onder het gemiddelde. Dat is dan ook de reden dat ik zeg dat Anna niet aan het gemiddelde hoeft te voldoen.

En nee, je hoeft het CB niet voor de gek te houden, en de arts heeft inderdaad het beste met je voor. Maar, dat betekent niet dat ze je de les hoeven te lezen over hoe jij je baby moet voeden. Ze geven advies en bij problemen kunnen ze die signaleren en daar advies over geven, maar om te dreigen met bijvoeding....dat vind ik gewoon not-done... Dan kun je nog zo'n goede CB-arts zijn. Het is niet hoe je met mensen omgaat.

En ik snap je reactie op zich wel. Het staat allemaal een beetje kort door de bocht, maar zoals ik al zei....het is iets waar ik me boos om kan maken en dan zeg/schrijf ik weleens dingen die er iets rotter uitkomen dan nodig is.
pi_42017578
ik vond 't ook een stomme actie van die arts, maar ik vind het nog stommer om dan in reactie daarop maar dingen te gaan vertellen die niet waar zijn. daar leert zo'n arts toch ook niks van.
pi_42017964
Heb je gelijk in. Belangrijkste is in elk geval dat YPPY vertrouwen blijft hebben in de borstvoeding en Anna en vrolijke en gezonde baby blijft. En dan hopen we maar dat Anna volgende week voldoende is gegroeid om de CB-arts tevreden te houden.
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:28:57 #195
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42040720
Zo, wij hebben de nare dingen vandaag weer achter de rug. Jetske heeft haar prikken gehad. Ze deed het erg stoer maar moest uiteindelijk wel huilen. Zo zielig, ik heb haar nog nooit zo hard horen huilen. Maar gelukkig was het snel weer over en nu ligt ze heerlijk in de box te kijken naar de mobile.
Ze is ook goed gegroeid, 600 gram in een maand, ze weegt nu bijna 5900 gram en ze is ook weer 3 cm gegroeid, ze is maar liefst 61 cm
Lekker douchen!
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:49:04 #196
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42041157
Joehoe, trotse moeder wil complimenten
Lekker douchen!
pi_42041279
Ik weet niet precies welk gewicht en lengte bij haar leeftijd horen Sjak maar zo te horen doet ze het hartstikke goed. Stoere Jetske!
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:53:45 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_42041292
Wow, Jetske groeit echt goed! En wat fijn dat ze zo stoer was!

Mag ik nu een geruststelling in het bv topic?
pi_42041494
Echt goed van Jeske! Zo groot al en nog stoer ook.
*OUD heilige*
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:13:55 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_42041878
wow! Jetske is groter dan Ezra lekker hoor dat het zo goed gaat!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:26:55 #201
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42042219
wij zijn weer terug van vakantie
alles is goed gegaan

gisteren gelijk naar cb geweest voor Romijn zn 2e x prikjes arme jongen moest weer hard huilen.
meneer is een sterke meneer volgens de arts maar dat wist ik al
Romijn is nu 68 cm lang en 8700 gr.
1 maand geleden was hij 63 cm en 7550, goed gegroeid dus.
hij had vorige keer ook lastr van beetje afgeplat hoofdje aan 1 kant, ik heb nz bedje omgedraaid zodat hij naar het raam kijkt nu, en gisteren was zn hoofdje weer mooi rond. goed gedaan dus

Jetske stoere tante
  † In Memoriam † vrijdag 22 september 2006 @ 11:31:48 #202
81992 Githa
pi_42042349
Romijn, dat doe je goed vent!
Maxim ook geen last meer van zijn uitslag gehad?
Fijn dat het zo goed is gegaan op vakantie Martineke, kunnen we weer vakantie kiekjes verwachten?
Jaaaaa, ik ben dol op foto's
pi_42043346
yppy, ik zie hier de hoeveelheden bij elkaar. Anna is gemiddeld meer dan 90 gramper week aangekomen,dat is dus gewoon goed. 'Borstvoedingsbaby's komen niet heel gelijkmatig aan. Zo kan hetvoorkomen dat zeeen week niet of nauwelijks aankomen maar de week ernaineens200 gram zwaarder zijn. En in reactie op wat chacama schreef( no offense), je hoeft de arts niet tevreden te houden allen Anna en jezelf.
eenuh ik weet waar ik het over heb, Emma groeit qua gwecht niet zo hard.
Emma heeft sinds een week of twee trouwens wat nieuws. Als ik haar uit bedhaal draait ze zich nog even om en pakt een of twee kunuffels uit haar bed en neemt die mee, zo lief.
Gisteren methaar in de gezamenlijke tuin gespeeld, daar stond een glijbaantje. na een paar keer glijden zat ze onderaan, draaide zich om en probeerde om hoog te klimmen, stoer meisje hè?

Sjak wat doet Jets het goed!!!!
pi_42050236
Jetske wat heerlijk dat je zo goed groeit!!
en ook romijn! "wat doe je het goed" zeg!!

en yppy, wat jammer dat ze zo reageerde op het gewicht van anna.
heeft ze bij max ook gedaan toen ie nog BV kreeg, toen had ie een recht streepje op de curve zegmaar, toen zei ze ook: jaa als het de volgende keer niet beter is moet ie een extra fles (?) hoor!!
las hier later dat de groeicurve is gemaakt op kunstvoeding ofzoiets? ook zoiets raars

de laatste keer dat ik er was, moest max er perse een fles af, want hij kreeg nog veel te veel

dusse, als jij denkt dat anna het gewoon goed doet, nergens zorgen over maken.
ik moet 4 oktober meer, maar heb er ook niet echt zin in ofzo
wat ik ook zo stom vind van het CB; toen de mevrouw bij mij thuis kwam om alles uit te leggen zei ze: het is wel fijn van dit CB dat je elke keer dezelfde arts/verpleegkundige krijgt, zodat ze ook wéten wie max is.
nou daar heb ik nog niks van gemerkt, ik moet elke keer alles herhalen en uitleggen over zn 'geschiedenis' zegmaar.
in plaats van dat ze het dossier even doorlezen voordat ik daar binnenstap
pi_42050545
Sarah ligt nu voor het eerst in dr campingbedje te slapen, wil haar er vast al even aan laten wennen voor zondag. Dan hebben we een verjaardag, en meestal ligt ze dan gewoon in de kinderwagenbak, maar vind die te klein worden om haar erin te laten slapen.
Meestal huilt ze om in slaap te komen, en dit keer helemaal niet!
Ze lag wat om haar heen te kijken, beetje aan de zijkantjes te voelen, en ik dacht net, ik ga weer eens bij dr kijken (heb dr deur op een kiertje) en ik zie ineens dat ze ligt te slapen hihi

misschien dat haar er altijd maar in leg (nee hoor )
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42060216
@Crazymoon: het is weer nieuw hé? En nieuw is interessant en moet compleet verkend worden tot slaperigheid zich aandient.

Kendahl moest vandaag stil gestrekt liggen in een kunststof vorm in het ziekenhuis. Heupfoto's.
Onderlijfje bloot, ontspannen gezicht.... straaltje plas over de gehele behandeltafel... hahahaha!
'k Krijg over een paar weken telefonisch de uitslag en wat dan verder de deal is.
  vrijdag 22 september 2006 @ 23:39:27 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_42063579
hier een heel verkouden Ezraatje met pijn in zijn keeltje van het hoesten we hebben eerder op de avond maar een paracetamolletje gegeven, hij was ontroostbaar het arme kleine hompie
Nu ligt ie gelukkig lekker te slapen, hetgeen wij ook maar gaan doen.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 september 2006 @ 08:39:18 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_42069955
Ezra heeft lekker geslapen vanacht, dat scheelt. Maar hij heeft een roggelhoest als een ouwe kerel en zit lekker verstopt. luuf en neusspray doen hun werk wel en op zich drinkt ie gelukkig wel goed. wel zielig hoor.
hoest met de andere verkouden kindjes hier?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 september 2006 @ 08:53:20 #209
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42070011
Mijn arme kleine Irisje is ook ziek... Ze was zo zielig vannacht. Ik lag haar te voeden in bed en ze was in slaap gevallen (ik ook trouwens, maar goed) en ik wilde haar in haar wiegje leggen, maar dan begon ze steeds heel hard en heel zielig te huilen
Uiteindelijk heb ik het 02.45 uur zien worden en Iris is na een paracetamolletje wel in slaap gevallen.

Gisterenmiddag begon dit trouwens. Ik haalde haar om een uur of 3 uit haar wagen om te eten (zou pas de 2 voeding van die dag worden ) en ze voelde aan als een kachteltje. Toen ik haar temperatuurde had ze 38,3. Ze was ook de hele tijd zo zielig aan het kreunen. Meteen huisarts gebeld, ik mocht meteen komen. Blijkt ze een geIrriteerd keeltje te hebben en geirriteerde oortjes. Ze is niet verkouden gelukkig. Maar ze is duidelijk niet lekker.

Ezra, beterschap Zo sneu die kleintjes die zo hoesten!
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:06:53 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42070090
beterschap
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:08:11 #211
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42070096
martineke hopenlijk een fijne vakantie gehad
romijn jeutje hij is arwen al voorbij

Jetske stoere chick

yppy over bv laat ik over aan de deskundigen maar als ze tevreden is goed plast etc. zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Wij zijn gisteren naar het ZKh geweest en vandaag naar de dietiste ( alleen kon ik vaak ineens niet meer posten )
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:08:43 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42070101
Donderdag egsprek met de arts gehad en ze krijgt nu weer losec beginnen met 1 maal daags 20 mg en eventueel over naar 2 maal daags.
Ze moet rond het jaar toch wel losec vrij zijn. en blijft het spugen toch nog doorgaan dan dus ph-metrie en of eventueel passage foto. Beetje vaag ze begon al over operatie en breuk middenrif maar das nog allemaal niet van toepassing dus
Ook bij het zkh was ze in gewichtafgenomen en nade hand van het gesprek vanvandaag krijgt Arwen Fantomal door elke fles voeding heen + een extra schepje voeding. Wel die 4 flessen aanhouden opmdat haar maagje meer niet aankan.
Om het plat te zeggen fokken we arwen nu een beetje op zoals ze bij opfokkippetjes doen.
Het zal geen grote zoden aan de dijk zetten maar ze zal zo wel iets aankomen in de tijd. en eventueel wordt de dosis fantomal wat verhoogd.
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:09:19 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42070109
Donderdag ook bloedgeprikt voor allergie test, want het schijnt nog niet veel uit te maken ofdat ze het nu doen of met een jaar. Deze arts was iets meer van actie geloof ik .
Ze was zo braaf en lief mijn kleine kippetje, geen kick gaf ze en ze kreeg een knuffeltje en haar eerste plesiter ben zo trots op haar. ( foto's volgen als de camera opgeladen is)
Ook vertelde ze hele verhalen tegen de arts met de nodige gekke bekkies erbij.

Vind het zo knap dat ondanks dat ze toch best veel pijn gehad heeft en nog wel heeft ze zo dapper en stoer en lief en leuk is! Verbazingwekkend eigenlijk dat we de naam arwen gekozen hadden omdat deze staat voor hoop, innerlijke kracht en pure liefde..

sorry dat het in etappes gaat maar anders kan ik niet posten
pi_42070110
Jetske, stoere meid, wat ben je lekker gegroeid

Ezra en Iris wordt maar snel beter hoor!!

En wat zei de dietiste Evenstar?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:17:34 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42070165
de fantomal gaat vioa de dietiste, dinsdag telefonische afspraak
pi_42073318
Kendahl blijft een beetje modderen, maar na donderdag een huildag te hebben gehad, wordt het wel beter geloof ik.
'tis gewoon een sterke vent, alleen mag dat gesnotter en geknor van mij weleens stoppen.
pi_42074758
Wat een zieke kindjes allemaal. Hopelijk zijn ze snel weer gezond.

Schattig van Emma en de knuffels.

Pinquit, ik vind het een apart mens, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben waarbij het aankomen te weinig is. Mijn nichtje zit boven de curve en daar zegt ze niks van. Ze houdt van extreem grote kindjes denk ik. Ze hebben wat zieken begreep ik van de invalwvk die bij ons thuis kwam. Wel jammer, steeds die wisselende gezichten. Ik ben nu vastbesloten me niks wijs te laten maken door haar.
*OUD heilige*
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:10:59 #218
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42075341
Evenstar, wat een gedoe zeg met Arwen Ik hoop maar dat er nu wat uitkomt.

Iris is er alweer helemaal overheen zeg! Om 10.30 uur hebben we haar maar wakker gemaak vanmorgen, en haar lach straalde ons tegemoet. Ze was opeens een heel ander meisje dan gisterenavond/vannacht. Temp was dan ook 36,9
pi_42076999
Temp van Kendahl schommelt tussen 36,7 en 37,8. Zo gaat het tenminste al 2 weken.
  zondag 24 september 2006 @ 21:59:56 #220
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42099808
Wat vinden jullie hiervan?

De uitslag gaat af en aan, het verwijnt om vervolgens weer op te vlammen
Verder is ze niet ziek ofzo. (Maar vrijdag dus wel koorts gehad)
  Jubileum moderator zondag 24 september 2006 @ 22:01:18 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42099835
6e ziekte? Daar lijkt het wel op LadyS.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 september 2006 @ 22:03:41 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_42099879
tja, zoiets idd, die gaat vooraf door koorts he?
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 september 2006 @ 22:08:50 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42099938
Ja, zoiets dacht ik ook al.
Maar daar is geen huisarts bij nodig, toch? (ik bedoel: het kan toch vast wel wachten tot morgen? of zou ik de huisartsenpost moeten bellen?)
  Jubileum moderator zondag 24 september 2006 @ 22:11:01 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42099959
Zolang ze geen hoge koorts heeft, en nog goed drinkt kan het volgens mij best wachten tot morgen hoor LadyS. Behalve als jouw intuitie het niet meer vertrouwd, dan moet je gewoon bellen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 september 2006 @ 22:15:03 #225
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42100047
Ach gos, of ergens allergisch voor. Maar ik ken de 6e ziekte niet uit ervaring (nooit gezien bedoel ik)
Lekker douchen!
  zondag 24 september 2006 @ 23:49:46 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42101877
agos iris!

iemand hier bekend met 'hoofdbonken'?
  zondag 24 september 2006 @ 23:53:02 #227
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42101947
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:49 schreef pinquit het volgende:
agos iris!

iemand hier bekend met 'hoofdbonken'?
Kai doet het regelmatig in zijn slaap en hij wordt er niet eens wakker van. Als hij driftig is heeft hij er ook een handje van om met zijn hoofd tegen het dichtstbijzijnde kastdeurtje te bonken en als dat niet voorhanden is dan werkt de vloer ook prima.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 25 september 2006 @ 01:11:59 #228
74310 nanalune
pi_42103818
jeutje wat een zieke kindjes. beterschap
Iris nog een extra , dat ziet er niet fijn uit.. maar snel bellen hoor!

CM, Daniël past ook haast niet meer in de kinderwagen Tis maar goed dat hij zo rustig ligt , die spring in 't veld van jou zal wel onderhand alle hoeken van de kinderwagenbak gezien hebben
Gisteren heeft hij voor het eerst in het campingbedje geslapen , en volgens opa en oma sliep hij ook als een roosje

Evenstar, jij hebt een sterke prachtmeid hoor! een naam hóórt gewoon bij een persoon, je kent haar natuurlijk al 9 maanden langer Ik hoop voor je dat ze goed aankomt!

Daniël heeft het een paar dagen met wat minder bv moeten doen omdat het even terugliep door het werken, maar hij is er alweer helemaal bij! een dikke onderkin en te krappe broekjes vertellen genoeg
Hij is gewoon écht dik! even rondlopen met hem is bekant fitness geworden. ik heb gewoon spierballen gekregen ..
  maandag 25 september 2006 @ 07:51:15 #229
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42106073
Hoe is het met Iris?
Lekker douchen!
  maandag 25 september 2006 @ 08:23:28 #230
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42106279
Zo op het eerste gezicht lijkt het weg te zijn. Ik kan het niet zo goed zien, ze ligt lekker te slapen en het licht is daar niet al te best. Als ik haar straks een schone luier geef zal ik haar eens goed bestuderen. Ze klinkt wel een beetje verkouden volgens mij

Iris past ook bijna niet meer in haar wiegje, maar voor een ledikantje is geen plek hier ben ik bang
  maandag 25 september 2006 @ 09:11:46 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_42106684
Wat een goed groeiende kindjes! Ik heb gisteren Ive's gaderobe omgeruild, maat 56 eruit en 62 erin, hij wordt ook al zo snel groot!

Belana, hoe gaat het nou met Ezra met drinken? Dat wilde ik gisteren nog vragen, maar het kwam er niet van. Ik wordt nogal verlegen in grote groepen. Hij ziet er in ieder geval lekker uit!
  maandag 25 september 2006 @ 09:18:32 #232
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42106757
Cattie daarom vond ik het ook zo stoer dat je in je eentje gekomen bent.
  maandag 25 september 2006 @ 09:22:30 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_42106794
Laat ik zeggen dat ik gisteren een paar hele grote obstakels van mezelf heb overwonnen, waar ik heel blij mee ben, want ik vond het heel erg leuk! Maar af en toe viel ik gewoon even stil.
En ontopic: Wat is Cas ook een mooie grote vent zeg!
pi_42107001
Pfff, hier is vandaag een ventje opgestaan met slechte zin en geen zin om zichzelf te amuseren. Donderdag naar het CB, heb het idee dat hij ontzettend veel is aangekomen, mag ook wel want de 6740 van half augustus was niet zoveel voor een kindje van 7,5 maand. Woensdag is hij alweer negen maanden.
Zaterdag heeft hij voor het eerst in het fietsstoeltje gezeten, hij vod het proefritje door de straat zo leuk dat hij niet uit het stoeltje wilde. Merlijn heeft er wel een handje van om in het fietsstoeltje superrelaxed te gaan zitten, is dus half onderuit gezakt. Doet hij ook in de buggy of de kinderstoel dat maakt niet uit. Relaxt zijn is volgens mij wel vaak zin motto als hij verplicht rust moet nemen naast de drukke momenten van hem.
pi_42108150
Evenstar, ik wil nog even zeggen dat ik Arwen er gewoon goed uit vond zien gisteren. Hoe zwaar enhoe lang is ze nu, ik wil het wel eens vergelijken met Emma. Iegenlijk om jou een hart onder de riem te steken, dat je meissie het gewoon goed doet...
  maandag 25 september 2006 @ 11:07:13 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42108294
Dankje , ze ziet er gelukkig ook weer beter uit de losec doet zijn werk en denk dat de helft al scheelt.
Qua gewicht heb ik misschien niets te klagen als ik kijk naar het gewicht van merlijn 1 en van emma.
maar ik ben gewoon zo bang nu met alleen wat ze nu binnen krijgt ze wel heel mager gaat worden.
Misschien lig ik er wel te snel bovenop , maar wij zien ook dat ze vaak zo;n pijn heeft. Een ander zal dat minder snel zien. Logisch ook
Ik hoop gewoon dat ze blijft zoals ze nu is en al komt ze niet veel aan zolang ze niet afvalt ben ik al blij.
  maandag 25 september 2006 @ 11:14:33 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42108389
quote:
Op maandag 25 september 2006 09:18 schreef dutchie het volgende:
Cattie daarom vond ik het ook zo stoer dat je in je eentje gekomen bent.
Echt wel!
En Ive is echt een schatje!
  maandag 25 september 2006 @ 11:20:08 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_42108482
cattie, ik vond jou ook heel stoer en ik vind je een hele lieve mama voor Ive en mèn wat is ie leuk
Met Ezra en het eten gaat het wel... met grotere speen is ie beter gaan drinken iig, maar het is geen grote eter. Nou ja, zolang ie groeit is het goed!

En Cas is ook zo'n hompie zo leuk om die beebjes in het echt te zien

Ik vond Arwen er ook goed uit zien evenstar! (ben er niet eens aan toe gekomen je gedag te zeggen )
stormy waters...
sailin'
pi_42108563
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Dankje , ze ziet er gelukkig ook weer beter uit de losec doet zijn werk en denk dat de helft al scheelt.
Qua gewicht heb ik misschien niets te klagen als ik kijk naar het gewicht van merlijn 1 en van emma.
maar ik ben gewoon zo bang nu met alleen wat ze nu binnen krijgt ze wel heel mager gaat worden.
Misschien lig ik er wel te snel bovenop , maar wij zien ook dat ze vaak zo;n pijn heeft. Een ander zal dat minder snel zien. Logisch ook
Ik hoop gewoon dat ze blijft zoals ze nu is en al komt ze niet veel aan zolang ze niet afvalt ben ik al blij.
Hey meis, ik wou nog wel ff zeggen dat Arwen echt een heerlijk rustig kindje is! Je kan d'r echt neerleggen en ze vermaakt zich wel, volgens mij, toch? Lieverd hoor!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 25 september 2006 @ 11:46:16 #240
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42108929
Ive was echt lief, ik heb dat geloof ik wel een paar keer gezegd. En de mama van Ive viond ik ook heel lief!

Jetske was zwaar onder de indruk van gisteren, toen ze eindelijk na behoorlijk wat mokken in slaap is gevallen heeft ze geslapen als een os. Ze viel gisteren om 19.30 in slaap, we hebben haar om 23.30 en vanochtend om 6.30 wakker gemaakt om wat te eten en uiteindelijk werd ze net om 10.15 wakker. Nu ligt ze alweer te slapen in de box
Lekker douchen!
  maandag 25 september 2006 @ 11:58:17 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_42109091
Als jullie nog even zo door gaan, blijf ik de hele dag blozen! Jullie zijn ook lief!

Jetske is ook een schatje, echt een meisjes baby! Dat vond ik heel leuk om te zien, dat je bij de baby's echt wel kon zien of het een jongen of een meisje is.
Ive was ook onder de indruk, hij moest gisteren echt alles nog verwerken, het in slaap vallen was daardoor moeilijk, maar sliep vervolgens ook goed! En nu alweer!
pi_42109491
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:53 schreef m@x het volgende:

[..]

Kai doet het regelmatig in zijn slaap en hij wordt er niet eens wakker van. Als hij driftig is heeft hij er ook een handje van om met zijn hoofd tegen het dichtstbijzijnde kastdeurtje te bonken en als dat niet voorhanden is dan werkt de vloer ook prima.
niks mis mee dus?

max doet het ook. tegen de spiegel, tegen zijn bedje, tegen mijn hoofd , vind ie lekker ofzo
nog niet meegemaakt dat ie het deed als ie driftig is
  maandag 25 september 2006 @ 12:21:28 #243
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42109521
Pinquit, hier wel een leuk/duidelijk artikel over bonken met het hoofd:
http://www.opvoedadvies.nl/hoofdbonken.htm
Lekker douchen!
pi_42109539
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:21 schreef sjak het volgende:
Pinquit, hier wel een leuk/duidelijk artikel over bonken met het hoofd:
http://www.opvoedadvies.nl/hoofdbonken.htm
dankje sjak!
pi_42116200
Ik heb hier ook geen hoge pet meer op van het CB.
Merel is s'avonds wakker en wil dan gewoon niet in haar eigen bedje liggen om te slapen. Nee ik moest Merel toch vooral goed duidelijk maken dat ze toch echt in haar bedje moest slapen en haar een half uur laten huilen , dan verschonen , een flesje geven en tuttelen en dan terug in bed leggen. En als ze dan weer begon te huilen vooral dat ritueel weer herhalen keer op keer tot ze wel van plan was om te gaan slapen. Terwijl ze verder echt geen moeite heeft met slapen in haar eigen bedje.
Vandaag in het ziekenhuis kregen we weer hele andere dingen te horen , nee vooral je kindje niet te lang laten huilen , dan gaat het zich overstrekken en raakt het overstuur. Maximaal 5 min. en dat was al lang en dan gewoon even troosten door even te laten weten dat je er bent dmv. je stem of je handen of haar even tegen me aanhouden en dan weer terug leggen.

Met 4 weken kunnen we niet eens terecht bij het CB want het is te druk dus mag Merel pas met 8 weken komen en dan ook meteen voor haar 1e prikje. Maar om haar gewicht enigzins in de gaten te kunnen houden had ik het toch wel fijn gevonden als ze haar tussendoor nog hadden kunnen wegen.
Maar dat laten we nu wel in het ziekenhuis doen waar we zoals het er nu voorstaat toch elke week wel zullen komen ivm. baby massage voor Merel.
Vandaag was ze 3400 gram!
pi_42117483
vervelend is dat hè Xanthe, al die tegengestelde berichten. Ronja slaapt ook 'savonds echt niet in d'r bedje. Nou prima, dan is ze lekker in de huiskamer en slaapt ze hazenslaapjes in het wipstoeltje.

Overigens zijn wij vandaag ook voor het eerst naar het CB geweest. Mevrouw is lekker gegroeid, ze is nu 54 cm lang en weegt 5700 gram! Alles was verder gelukkig goed, en we hebben nog uitgebreid met de arts kunnen overleggen over het verlaat vaccineren.

En nu hoor ik achter al vijf minuten lang een kind uitgebreid haar luier vol ratelen, praise the lord dat dat nú pas gebeurt en niet een uur geleden
pi_42118748
Ja erg vervelend zijn die tegenstrijdige adviezen. Ik voelde me vandaag ook echt een slechte moeder omdat ik de afgelopen dagen Merel dus wel een half uur had laten huilen met pijn in mijn hart , maar ja als ik daardoor haar de avonden (en dus ook het begin van de nacht) in een normaler ritme zou krijgen moest ik dat er toch voor over hebben? Dan zou het toch heel snel goed komen?
We doen het nu dus direct niet meer en hoe kon ik toch zo dom zijn om klakkeloos het advies van de verpleegkundige aannemen van het CB? Ik ben enorm blij met de adviezen die we vanuit het ziekenhuis krijgen en die we direct in praktijk kunnen brengen. Het heeft niet alleen met massage te maken , maar ook de gebaren van hun handjes en wat de betekenissen zijn en bepaalde houdingen over hoe je je kindje het beste kunt oppakken en dragen ed. nou klinkt dat laatste erg sullig , maar heel veel mensen (incl. ik zelf) doen dit toch nog op een verkeerde manier dus het was best leerzaam.
pi_42119157
Een vriendin van me had ook dat advies gekregen van een half uur laten huilen. Heeft ze niet gedaan. Dat is echt veel te lang voor die kleintjes.

Dat is groot owlet! Anna is 52 cm en nog geen 3500 gram.

Zaterdag kwam is Kady tegen. Wel een schatje hoor.
*OUD heilige*
pi_42122226
ik kwam een paar weken geleden EW tegen, zonder kady jammer genoeg

was in de hema, opeens komt er een vrouw naar me toe en zegt: je mag best een meeting organiseren op de kinderboerderij hoor!

schrok me rot
pi_42122266
max bleef gisteren zo netjes op de weegschaal zitten onze personenweegschaal in de badkamer
9.4 kg mijn bollegijs
  maandag 25 september 2006 @ 22:19:08 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_42125011
ff goed nieuws, Ezra begint grotere flessen leeg te drinken, woeiii!! Vandaag al 3 keer 150 cc op en 2 keer 130, zo gaat ie goed!
stormy waters...
sailin'
pi_42125817
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:13 schreef pinquit het volgende:
max bleef gisteren zo netjes op de weegschaal zitten onze personenweegschaal in de badkamer
9.4 kg mijn bollegijs
Zoveel weegt Myrthe ook (20 maanden oud inmiddels
  Redactie Frontpage maandag 25 september 2006 @ 23:18:29 #253
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_42127603
FF een vlugge vraag van Ingrid:

Wat is de gangbare volgorde van het doorkomen van tandjes ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 25 september 2006 @ 23:25:49 #255
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42127894
Eerst twee onder, daarna twee boven. Maar daar deden die van mij niet aan .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42133564
Amber doet daar ook niet aan. Die begon wel met 2 onder maar die krijgt nu de 2 hoektandjes boven... ik heb een klein vampiertje in huis..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:16:00 #257
108648 cattie
lieve moeder
pi_42135063
Ive heeft vannacht een goede nacht gehad! 2 x gekomen om te drinken en verder is hij niet wakker geweest, geen krampjes dus. Heerlijk!
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:48:49 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42135733
cattie lekker zeg

Hier ghoed nieuws Arwen is aangekomen
+/- 90 gram is keurig netjes ben zo blij
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:49:21 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_42135745
Ook een paar jompels voor Arwen! Goed zo!
Edit: En Ezra ook zie ik, wat goed dat hij nu beter drinkt!
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:50:10 #260
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42135759
Belana, hoe verdeel je die 6 flessen? Ik zit nl. met Cas nu op 5 voedingen vandaar. Dat vind ik zo ellendig van bv, je weet gewoon niet hoeveel ze nu binnenkrijgen. Constant die twijfel. O wacht, ik verhuis even naar het bv-topic.

O Evenstar, wat fijn.
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 10:50:23 #261
81992 Githa
pi_42135763
Arwen wat fijn evenstar, dat neemt toch weer een stukje zoren weg
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:50:32 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_42135766
Ive en Arwen, wat heerlijk! het gaat dus allemaal goed, want Ezra gaat beter eten! slaapt Amber alweer een beetje vicky?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:53:16 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_42135828
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:50 schreef dutchie het volgende:
Belana, hoe verdeel je die 6 flessen? Ik zit nl. met Cas nu op 5 voedingen vandaar. Dat vind ik zo ellendig van bv, je weet gewoon niet hoeveel ze nu binnenkrijgen. Constant die twijfel. O wacht, ik verhuis even naar het bv-topic.

O Evenstar, wat fijn.
6 flessen waren altijd nog om de 3 uur, dus bv 6 uur, 9 uur, 12 uur, 15 uur, 18 uur, 21 uur. Maar het verschuift altijd wel een beetje zodat we met de laatste fles om 11 uur uitkomen zo'n beetje. dit waren dan flessen van 130 cc.
Nu gaat ie dus wat meer drinken eindelijk (150 cc) en misschien dat we dan terug gaan naar 5, maar ik doe het op verzoek verder hoor.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:53:20 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42135832
Ja denk dat dat extra schepje voeding en de fantomal goed hun werk doen .
pi_42135853
Ive, Arwen én Ezra, wat fijn!
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:55:19 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42135870
belana ook fijn dat ezra beter drinkt gek he dat ineens zo;n speen zoveel evrschil kan uitmaken
pi_42135976
Wat een goed nieuws allemaal.

Anna doet mee, het duurde al langer dan 10 seconden voor ze haar speentje uitspuugde. Misschien gaat het toch wat worden.
*OUD heilige*
pi_42136331
Fijn zeg, dat het met de kids zo goed gaat!

Hier iets minder, gisterochtend weer wezen babyzwemmen, was super! Sarah schopte en spetterde erop los. Toen we thuis kwamen gelijk naar bed gebracht, uurtje daarna de fles, toen was ze al wat rustiger. Heeft ze 3 uurtjes geslapen, wakker gemaakt, flesje gegeven, en wat voede ze warm! Ik tempen, had ze 38.4.
2 uur later had ze 39.0, en 3 uur daarna 38.8.
Ze heeft er zelf niet zo veel last van volgens mij. Ze is alert, lacht, brabbelt alleen ze wilde veel slapen. Vanmorgen weer getempt, nog iets te hoog, 37.8. Gelukkig al iets minder!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:18:47 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_42136415
he wat vervelend CM, gelukkig dat ze er niet zo'n last van heeft dan.

Anna, you go girl met je speen
stormy waters...
sailin'
pi_42139492
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:37 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Zoveel weegt Myrthe ook (20 maanden oud inmiddels
ohjeej.. ik zal het wel horen op t cb
pi_42139609
Belaan, wat fijn dat Ezra zo goed drinkt!!

Pinquit, niet te druk maken over het gewicht van Max hoor!!

Sarah lekker gezwommen!!

Amber slaapt eigenlijk weer hartstikke goed. Vannacht was ze 1x wakker en toen ging ze keihard liggen lachen. Maar ik had geen zin om te spelen om 1.30 dus speen erin gedaan, poppetje gegeven en ze viel weer in slaap. Ze werd om 7.15 wakker..

Zondagnacht heeft ze als een blok geslapen. Ze lag er rond 20.30 uur in, is niet wakker geweest en werd om 7.30 wakker. Ze was helemaal knock-out van het spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:44:52 #272
103793 kozakken
Living the life
pi_42140012
Nog niet eens verteld dat we met Romme naar de osteopaat zijn geweest.
Niet vanwege enig ongemak, maar omdat ik graag het zekere voor het onzekere wilde nemen en erg benieuwd was hoe 'mijn' osteopaat naar Romme zou kijken.
Hij is osteopaattechnisch helemaal goedgekeurd
Zo bijzonder om te zien hoe voorzichtig en fijntjes hij met Romme omging. Voelde een kleine discrepantie bij de darmpjes (maar niet verontrustend en heel normaal te noemen) en voorkeurshouding zag hij ook niet echt. (Niet helemaal synchroon, maar dat is eigenlijk niemand. Begreep ik)
Verder geen rare dingen. Bepaalde houding hebben we aangedragen gekregen om af en toe eens te doen en verder raadde hij aan om zo nu en dan wat water tussendoor te geven (afgekookt of barleduc oid) om 'de darmpjes vochtig te houden' en onze kleine alvast aan water te laten wennen. Zo van: jong geleerd is oud gedaan.
Was een bijzonder fijn en goed bezoek.
Kozakkenman was ook mee en heeft het wat onwennig aanschouwd. Toch raar om het zo te zien. Omdat ik al onder behandeling was geweest, was het voor mij een 'feest der herkenning ' Plus dat het goed was hem weer even te zien. Ook als afsluiter voor mezelf en mijn zwangerschaptoestanden enzo...

Verder doet Romme het heel goed. Het is niet zo dat ik vergeet te posten in goede tijden. Maar vaak is er dan gewoonweg wat minder te melden. Hij is nog 1 soms 2 keer wakker 's nachts. Maar verder lekker tevreden en groeit goed. (lijkt ons zo)
Oh ja.. en hij Lacht!!!! Zo lief, zo leuk, zo.. zo...

En nu wat jompels voor degenen die ik met mijn korte-termijn-ik-vergeet-nog-alles geheugen boven water weet te vissen:
voor Anna en haar speentje (en dus een blije papa en mama )
Voor Ezra die gewoonweg lekker moet groeien van z'n flesjes een om in de spirit te blijven
Voor de nacht van Ive (oh, wat is dat toch ook een mooie naam!)
En voor Arwen wel twee vanwege de groei en de opluchting bij mama
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:14:06 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_42140733
Nou, ik heb gewoon een ontzettend eigenwijs kind vandaag is het weer prut met eten, maar ik merk wel dat ik me steeds minder druk erom maak gelukkig. het zal wel goed komen.

lekker dat het zo goed gaat met Romme kozakken! lachen is zo
stormy waters...
sailin'
pi_42141051
Kleine ventjes die steeds van rug op buik draaien en dan niet meer terug kunnen en dan maar weer gaan zeuren huilen en jengelen dat mama weer moet komen omdraaien zijn niet leuk
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:50:27 #275
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42141669
Jawel Icicle, dat is voor ons buitenstaanders juist wel leuk.

Belaan moet ik nou of ? Ik moet eerlijk zeggen dat ik Ezra er wel lekker eigenwijs vond uitzien. Zo van: "Lullen jullie maar lekker, ik doe lekker mijn eigen ding." Nou dat blijkt.

Ook fijn dat het goed gaat met Romme.
CM Sarah heeft niet net een prikje gehad toevallig? (zal wel haast niet, omdat ze gelijk opgaat met Cas) Maar kan het daaraan liggen? Wel zielig hoor.

Cas mag maandag voor een heupecho. Zijn nichtje heeft heupdysplasie (ofzoiets) gehad en Léon lag in een stuit. Dus dan mogen ze zoiets doen. En de cb-arts vroeg laatst een beetje bedenkelijk toen ze hem checkte of ik de echo al gemaakt had. Nou dan gaan gelijk de alarmbellen af! "Hoezo? Zie je iets?" "Nee, wat gewoon benieuwd."
Maar ik denk dan gelijk, zoiets vraag je niet zomaar. Dus toch even een klein beetje spannend maandag.
pi_42142112
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:50 schreef dutchie het volgende:
Jawel Icicle, dat is voor ons buitenstaanders juist wel leuk.

Nou.. vooruit dan.. een béétje
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_42142424
Ezra, Ive, Anna, Arwen en wie ik nog meer vergeet... Gaat goed ! Houden zo!

Kim heeft nu 2 tandjes onder en 2 boven. Zo te voelen komt er niks aan, maar ze begint nu wel steeds meer te bijten en te kwijlen. We wachten het rustig af
Nu maar boven kijken, want ipv slapen, is Kim luidruchtig aan het spelen en kwebbelen/gillen.

Hoeveel slapen jullie kleintjes? Kim is bijna 10 maanden en slaapt overdag heel weinig. Meestal 2x een half uur. Soms krap een uur. 'S avonds veschilt het, maar meestal ook niet veel.
Vraag me af hoe we haar in hemelsnaam om bv 21.00 op bed krijgen. Mocht ze dan de laatste fles hebben. Die heeft ze nu 22.00-23.00
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:25:39 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_42142466
dutchie, klopt helemaal met Ezra, net drinkt ie weer achter elkaar een fles leeg

icicle, het begint.... "het is een faaaaaase"
stormy waters...
sailin'
pi_42143382
Dutchie, nee, geen prikjes, 4 oktober pas weer (erg laat vind ik maar ja..)
net weer getempt, 38.6
Ik heb haar nu in een ander slaapzakje gelegd, zonder sokjes en in romper met korte mouwen, en verder een lakentje over. Ben benieuwd.. ben gewoon blij dat zij er volgens mij niet zoveel van merkt, ze is ietsje rustiger en slaapt veel, maar verder drinkt ze wel goed, lacht gewoon, brabbelt enz. Als ze morgen nog steeds koorts heeft, bel ik toch maar even de huisarts.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:00:23 #280
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42143429
CM wat je niet moet vergeten dat kleintjes al gauw een verhoging hebben. Onder de 39 graden is niks alarmerends. Maar leuk is anders natuurlijk.
pi_42143510
ow, ok ja, sarah heeft het nog nooit zo hoog gehad, zelfs niet toen ze haar prikjes kreeg.
we kijken het wel gewoon even aan. thanx!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42154755
Ingrid, Amber slaapt overdag 2x 2 uur. Van ongeveer 10.00 tot ongeveer 12.00 en van ongeveer 16.00 tot ongeveer 18.00.
Ze ligt er meestal tussen 21.00 en 22.00 uur in en slaapt dan tot 7.00-7.30
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42156511
max slaapt 's middags meestal 1 tot 1.5 uur heel soms 2 en als het even meezit 's avonds nog een poosje, vanaf half 5.

daarna om half 9 / 9 uur in bed tot half 8 's ochtends
pi_42156547
ohja, CM ik had sarah wel een paracetamolletje {zetpil dus ) gegeven als ik jou was.

[ Bericht 41% gewijzigd door pinquit op 27-09-2006 19:44:46 ]
pi_42161741
Gisteravond was ze nog wat huilerig, getempt, had ze 39.4
ik heb haar toen toch maar een zetpilletje (voor baby's/kinderen) gegeven, paracetamol hadden we niet in huis..
vanmorgen was het nog 38.1.. nog steeds te hoog, en nu merkten we ook dat ze zich niet zo lekker voelt.. ze is ook zo in slaap als we haar in bedje leggen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 27 september 2006 @ 09:25:00 #286
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42161793
38.1 in de ochtend is ook wat aan de hoge kant. 's Ochtends hebben kinderen meestal de laagste temperatuur. Even goed in de gaten houden CM, maar dat doe je natuurlijk al. Vertrouw je het niet, bel gewoon de huisarts. Zetpilletjes zijn goed hoor, is makkelijker voor zo'n babietje.
pi_42162029
Ja, ik hou het heel goed in de gaten.. ben wel blij dat het weer minder dan 39 is.. toch wil ik, als Sarah nog steeds zo'n hoge temp heeft, aan het eind van de dag even de huisarts bellen.
Vind het ook zo moeilijk wat ik haar aan moet trekken. Ze ligt nu in een romper met korte mouwtjes in een slaapzak met een lakentje erover. Als ze uit bed gaat doe ik haar een broekje met sokjes aan. In bed doe ik dat dan weer uit.
Tis ook zo moeilijk om te zien hoe baby's zich voelen he..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 27 september 2006 @ 10:31:21 #288
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42163210
Hallo
Wij zijn ook weer terug in het land van de levenden Heb even geen tijd om alles bij te lezen (ik zit op Route Mobiel te wachten ), dus alleen snel wat over Robin.
Het gaat ontzettend goed met hem. Sinds 4 weken kan hij zelf gaan zitten, sinds 3 weken zelf gaan staan en sinds een week loopt hij hier rond de tafel. Ook kan hij indiaantje spelen (geluid maken en hand voor mond bewegen), z'n tong uitsteken (wat hij maar al te graag doet ), zegt hij papa en mama (nog niet echt gericht en mama vooral als hij huilt ), hij schudt heen en weer op muziek Ik vind het wel ineens erg hard gaan, morgen wordt hij alweer 11 maanden
Gisteren is zijn traanbuisje doorgeprikt. Hij moest daarna wel heel veel huilen, maar tegen het eind van de middag ging het wel weer goed, alleen wilde hij alleen maar op mijn borst in slaap vallen, maarja, dat mag dan ook wel op zo'n dag

Hoop dat het met alle kindjes goed gaat!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_42164787
Bleh we zijn hier ook weer lekker aan het klooien met Mikael zijn flessen. Hij krijgt nu overdag 4 flessen van 150 a 160cc. En dan 's nachts (lees 's ochtends om half 6) krijgt ie er ook nog een. Weet niet eens of dat wel mag wat ik doe
Liefde
  woensdag 27 september 2006 @ 12:46:48 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_42166877
Vannacht was het weer mis met Ive... Ik ben er 4x uitgeweest, mijn man 3x. Ach ja, ik begin er ook wel laconiek in te worden. Het zal wel, als Ive ons nodig heeft, dan is dat maar zo. Het is vooral rot voor hem.
Vanochtend is hij wezen wennen op het kdv. Een uurtje en dat is prima gegaan, hij had zich goed vermaakt in een wipstoeltje en de box en veel gelachen. Toen ik hem weer kwam ophalen was hij super moe, dus nu ligt hij lekker te slapen.
pi_42167088
Mijn dochter was vreselijk huilerig vannacht en we begrepen er niets van. Bleek vanochtend dat helemaal lek gestoken was door een mug, wel 10 bulten op dat lieve koppie.

Schuldgevoel
  woensdag 27 september 2006 @ 12:55:23 #292
108648 cattie
lieve moeder
pi_42167114
Ah, wat zielig!
Maar daar kun jij toch niets aan doen? (Behalve de mug te grazen nemen)
pi_42167161
Ik had er aan moeten denken, denk ik dan

We hebben dit al eerder aan de hand gehad en ipv een lijstje af te gaan wat het allemaal zou kunnen zijn, denken we er niet eens aan! Zo raar!
  woensdag 27 september 2006 @ 14:48:39 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_42170224
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:34 schreef MeNicole het volgende:
Bleh we zijn hier ook weer lekker aan het klooien met Mikael zijn flessen. Hij krijgt nu overdag 4 flessen van 150 a 160cc. En dan 's nachts (lees 's ochtends om half 6) krijgt ie er ook nog een. Weet niet eens of dat wel mag wat ik doe
dat is prima hoor! dat ezra dat nou niet doet
stormy waters...
sailin'
pi_42170266
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:48 schreef Belana het volgende:

[..]

dat is prima hoor! dat ezra dat nou niet doet
Krijgt Ezra te weinig dan nu omdat ie zo wisselend drinkt?
Liefde
  woensdag 27 september 2006 @ 14:52:08 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_42170324
nou, hij komt wel aan zijn hoeveelheid uiteindelijk, maar hij drinkt de ene keer 160 cc, dan weer 80, dan weer 130, hij weet niet wat ie wil is een beetje lastig gewoon, maar ik kan me er steeds meer bij neerleggen dat hij gewoon zo is. Hij drinkt daardoor nog wel 6 flessen, magoe, hij slaapt van 22 uur tot 6 uur, dus wat dat betreft mag ik niet klagen
stormy waters...
sailin'
pi_42170473
Lekker eigenwijs kereltje dus
Maar ik zat er een beetje mee dat de kraamhulp toen zei dat je vanaf 07:00 moet beginnen met tellen met de flessen. Kwam dus iedere keer zo raar uit omdat ie om half 6 een fles kreeg. Daarna pas weer om een uur of 10. En als ik daarna dan nog 4 flessen moest geven dat kon gewoon niet. Dus daarom maar een fles minder maar wel meer in een fles. Gelukkig houdt ie het wel allemaal binnen
Liefde
  woensdag 27 september 2006 @ 15:30:56 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_42171477
5 flessen van 150/180 cc in de 24 uur is heel normaal voor een baby van Mika's leeftijd
wat een norm is om aan te houden is zijn lichaamsgewicht maal 150cc en dat dan verdelen over het aantal flessen wat je geeft. dus als Mika 5 kilo is kom je op 750 cc per 24 uur en dan is dat per fles (als je er 5 geeft) 150 cc.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 september 2006 @ 15:37:00 #299
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42171681
Iris heeft gisteren om 16.15 haar prikjes weer gekregen Ze ligt nu wel te slapen, maar wel met af en toe een huiltje er tussendoor. En dat huiltje klinkt zo zielig
  woensdag 27 september 2006 @ 15:38:13 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_42171717
och gossie arme Iris
stormy waters...
sailin'
  donderdag 28 september 2006 @ 08:01:06 #301
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42190751
Mahre word al een paar dagen s'nachts wakker.... Nou dachten wij dat komt omdat ze overdag wat meer slaapt. elke keer eruit, speentje geven, knuffelen etc en dan slaapt ze weer. gsiteren niet dus hup lekker mee naar ons bed en ze sliep weer lekker in en lekker door. vannacht weer om 5.00 uur feest. niets hielp....
blijkt ze gewoon honger te hebben.......
ontaarde ouders heeft dat kind toch, hebben niet eens in de gaten dat ze gewoon honger heeft......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')