Menicole het kan makkelijk, Djulian had de eerste 2 ook met 7 weken er door.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef MeNicole het volgende:
Zit hier met een kindje van bijna 7 weken waar het eerste tandje doorkomtHeeft hij weer, arm kind
![]()
Denk wel dat ie er last van heeft. Af en toe gilt ie heel hard maar meestal is het met de speen wel op te lossen. Maar zal het onthoudenquote:Op woensdag 20 september 2006 10:46 schreef Githa het volgende:
MeNicole, heeft hij er veel last van ?
anders kun je een washandje in de vriezer stoppen en Mika daarop laten sabbelen© suzanna meen ikdat verdoofd een beetje![]()
Geen moeder hier. Ben ook pas 23 en vriend lief is heel stellig. Hij wil geen kinderen. Dat moeten we over een paar jaar nog maar eens uitknokken. Hij wordt volgend jaar voor de tweede keer oom dus misschien dat ik 'm dan moed in kan praten.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:43 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Alleen maar leuk natuurlijk! Ben je zelf ook moeder of wil je graag kinderen?
Die leeftijden houd ik ook niet bij hoor.. ga meestal een beetje rekenen als ik de geb. datum zie. En zo ongeveer weet ik het meestal wel...maar van alle kindjes bijhouden is best lastig!
Ik geef dat ook nog niet. Zoalng ik hem zo nog kan troosten dan gaat het nog goed. Zijn speentje helpt hem ook wel.quote:Op woensdag 20 september 2006 17:16 schreef Jelief het volgende:
Pas op hoor met washandjes uit de vriezer, daar kan hij zich aan 'branden'
edit. Of ik lees even verder, wat een verschrikkelijke spuit-elf reactie.
je kan ook gezellig mee komen ''rammelen'' in het rammelaartopic, voor iedereen die om een bepaalde reden nog (moet) wacht(en) met het krijgen van een kindje.quote:
Venkel maakt de darmpjes lui.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Euhm...ik weet niet of het inmiddels al ouderwets isMaar ik deed vroeger een klein beetje olie door een flesje voeding heen voor de poeperij.En wat venkel bolletjes voor de krampjes.Of is dit inmiddels al niet meer verkrijgbaar?
Groetjes,Minoes![]()
Wij hebben bij Amber ook olijfolie door de fles gedaan, dat hielp echt als een tierelier! Gewoon een theelepeltje door de 1e fles en ze poepte er supergoed door! Wij kregen het advies voor olijfolie van de dietiste.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Euhm...ik weet niet of het inmiddels al ouderwets isMaar ik deed vroeger een klein beetje olie door een flesje voeding heen voor de poeperij.En wat venkel bolletjes voor de krampjes.Of is dit inmiddels al niet meer verkrijgbaar?
Groetjes,Minoes![]()
Mahre moest vandaag ook naar het CB! Ook voor de prikjes, vond ze niet leukquote:Op donderdag 21 september 2006 13:25 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben bij Amber ook olijfolie door de fles gedaan, dat hielp echt als een tierelier! Gewoon een theelepeltje door de 1e fles en ze poepte er supergoed door! Wij kregen het advies voor olijfolie van de dietiste.
Vanmorgen naar het CB geweest. Amber weegt nu 9360 gram en is 71,5 cm groot. Ze zit qua gewicht heel netjes op de curve, alleen qua lengte loopt ze nog ietsje achter..
Ze heeft ook een prik gehad. Huilde alleen even toen de wvk de naald in haar beentje deed. Ze heeft er niet echt last van. Is lekker aan het spelen en kijkt zo af en toe TV. De wereld is mooi vind ze helemaal geweldig. Net was Berend van Piet Piraat op de tv en ze moest onwijs lachen als ze hem zag.
Ze heeft bijna een hele boterham op en daarna nog ene paar stukjes vis.. en smullen dat ze deed
Zozo Mahre is een grote meid!! Lekker hoor geen prikjes meer!quote:Op donderdag 21 september 2006 13:54 schreef leentje2907 het volgende:
[..]
Mahre moest vandaag ook naar het CB! Ook voor de prikjes, vond ze niet leuk(ik dus ook niet..) Ze moest heel hard huilen zo zielig! Ze woog 6935 gram en is 65 cm lang, allemaal bovengemiddeld. Maar ze waren tevreden over haar! Nu ligt ze een beetje te keuvelen in de box maar is niet echt blij, en huilt meer...
![]()
Gelukkig hoeft ze voorlopig niet meer voor haar prikjes!
Oh een arts die hardhandig is!! Je zou ze toch he! Maar wel goed dat je het gezegd hebt.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Zozo Mahre is een grote meid!! Lekker hoor geen prikjes meer!
Amber krijgt er pas weer een over 3 maanden...
Hebben over 3 maanden weer een afspraak bij de arts maar heb wel even gezegd dat ik niet meer de arts van de vorige keer wil omdat die veel te hardhandig was.
wat een stomme fotograaf zeg! Alsof een kindje van 4 maanden al helemaal "afgericht" is....quote:Op donderdag 21 september 2006 14:02 schreef leentje2907 het volgende:
[..]
Oh een arts die hardhandig is!! Je zou ze toch he! Maar wel goed dat je het gezegd hebt.
Ik heb gisteren met Mahre foto's bij de fotograaf gemaakt. Mahre zat of lag lekker haar eigen ding te doen en daar werd de fotograaf heel ongeduldig en onaardag van! Ze zei dat ze Mahre eigenwijs vond en dat ze niet naar haar naam luisterdeen ze trok heel hardhandig haar handjes uit haar mond zo van das niet mooi! Gelukkig hield ze daarna op anders had ik zo mahre opgepakt en was weggegaan.....
ze moeten niet aan je komen of wel dan....
maar van een arts die dagelijk veel kindjes ziet vind ik het eigenlijk nog veel erger dat ze hardhandig zijn....
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:54 schreef YPPY het volgende:
Als ze dan niet minimaal 100 gram aangekomen is, dreigt ze met bijvoeding.
helemaal mee eens.... Zo te horen doet Anna het heel goed in doen en laten. En actieve kindjes komen toch minder aan. Dat is toch niet meer dan logisch. Als ze een tevreden baby is, waar maakt die CB zich dan druk om... het gemiddelde..... Anna is niet gemiddeld.... Ze is Anna.....quote:Op donderdag 21 september 2006 15:02 schreef bixister het volgende:
anna slaapt niet zo veel geloof ik he yppy? logisch dat ze dan meer energie verbruikt (en dus minder aankomt) dan een baby die wel veel slaapt. misschien een idee voor de arts om zich dáárop te richten en met je mee te denken hoe je dat kunt verbeteren ipv zo op dat gewicht/de voeding te focussen.
hoe weet jij dat anna zo tevreden is?quote:Op donderdag 21 september 2006 15:08 schreef chacama het volgende:
Als ze een tevreden baby is, waar maakt die CB zich dan druk om...
ojajoh.quote:het gemiddelde..... Anna is niet gemiddeld.... Ze is Anna.....
het gaat er toch niet om het cb 'voor de gek te moeten houden' ofzo? het gaat erom of de CB arts terecht bezorgd was over anna's gewichtstoename of niet, en dat wil je zelf toch ook zo zeker mogelijk weten als ouder.quote:En tot slot.... als Anna dan niet genoeg is aangekomen..... Dan zeg je dus mooi dat ze net een volle luier heeft gehad. Dus helemaal leeg is. Dat scheelt enorm en zal de CB toch echt rekening mee moeten houden....
Ik zeg niet voor niets als. Maar het feit dat de CB-arts wel onder de indruk was over de oplettendheid van Anna geeft in elk geval aan dat er geen tekenen van ondervoeding zijn.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:27 schreef bixister het volgende:
ja, een vervelende houding is het zeker. en ook niet helemaal terecht omdat die 90 gram dus inderdaad helemaal niet zo weinig is. haha goeie, BV als bijvoeding.succes ermee, blijf in gedachten houden dat het CB er voor jullie is en niet andersom he (dat vervelende op-het-matje-gevoel).
[..]
hoe weet jij dat anna zo tevreden is?
[..]
ojajoh.
[..]
het gaat er toch niet om het cb 'voor de gek te moeten houden' ofzo? het gaat erom of de CB arts terecht bezorgd was over anna's gewichtstoename of niet, en dat wil je zelf toch ook zo zeker mogelijk weten als ouder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |