abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41976871
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef MeNicole het volgende:
Zit hier met een kindje van bijna 7 weken waar het eerste tandje doorkomt Heeft hij weer, arm kind
Menicole het kan makkelijk, Djulian had de eerste 2 ook met 7 weken er door.
pi_41976889
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:46 schreef Githa het volgende:
MeNicole, heeft hij er veel last van ?
anders kun je een washandje in de vriezer stoppen en Mika daarop laten sabbelen© suzanna meen ikdat verdoofd een beetje
Denk wel dat ie er last van heeft. Af en toe gilt ie heel hard maar meestal is het met de speen wel op te lossen. Maar zal het onthouden
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41977172
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:43 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Alleen maar leuk natuurlijk! Ben je zelf ook moeder of wil je graag kinderen?
Die leeftijden houd ik ook niet bij hoor.. ga meestal een beetje rekenen als ik de geb. datum zie. En zo ongeveer weet ik het meestal wel...maar van alle kindjes bijhouden is best lastig!
Geen moeder hier. Ben ook pas 23 en vriend lief is heel stellig. Hij wil geen kinderen. Dat moeten we over een paar jaar nog maar eens uitknokken. Hij wordt volgend jaar voor de tweede keer oom dus misschien dat ik 'm dan moed in kan praten.

Heb nu per december een fulltime baan maar heb jarenlang naast mijn studie opgepast. Baby die net geboren was en darmkrampjes had. Bij een ander gezin een premature tweeling dus ik ben niet geheel een leek.
Verder is mijn moeder een bijna met pensioen gaande groep 3 juf en heb ik zelf nog twee jaar pabo gedaan in het verleden dus ook op dat gebied klets ik leuk mee.
Oh en mijn schoonzusje is vrijwilligster bij de LLL en biedt haar driejarige nog steeds de borst aan. Aangezien dat voor mij een nieuw iets is vindt ik het borstvoeding topic enorm interessant hoewel ik dus geen flauw idee heb van het hoe en wat er van.

Maar goed ik volg het advies van BE op. Die schreef laatst ergens gewoon stug door blijven posten ook al heb je geen kids. Bij deze dus.

Er is niet iets van een algemeen voorsteltopic ofzo? Daar is dit verhaal meer op z'n plaats denk ik namelijk. Ik vervuil het babietjes topic

[ Bericht 3% gewijzigd door reese.com op 20-09-2006 11:21:56 ]
Syllables govern the world
  woensdag 20 september 2006 @ 11:54:59 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41978653
Keep going! Leuk! En vooral gezellig. Ik dacht al dat ik je naam de laatste tijd steeds vaker voorbij zag komen.

Dit is het voorstel topic btw: Stel jezelf voor in Ouder(s) deel 2
pi_41979672
agottie mika!! hoe zielig is dat zeg!! sterkte hoor ventje!

bij max nogsteeds niks van tand ofzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 september 2006 @ 12:34:34 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_41979796
Ezra blijft een rare eter en ik blijf het naar vinden. drinkt bv vanmorgen om half 7 zijn fles van 135 cc leeg... dan denk ik nog "goed begin van de dag" om vervolgens tussen 10 en half 11 in fases maar 100 cc te drinken en net om 12.15 wil ie dan weer. ligt te schreeuwen alsof ie werkelijk vergaat van de honger en drinkt 50 cc...
van het CB word ik niet wijzer eigenlijk, trouwens, eigenlijk word ik van niemand wijzer, heel irritant.
ik hou iedere dag in de gaten of ie wel tussen de 700 en 800 cc uitkomt, daar moet ik echt op letten bij hem. het is vervelend. verder doet ie het heus wel goed, maar uitdroging is zo gebeurt bij zo'n kleintje... dus ik blijft allert.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 20 september 2006 @ 13:18:01 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_41980948
Wat vervelend Belana!
MeNicole, Mika is er vroeg bij! Sterkte ermee.

Vannacht was het weer helemaal mis. Van 3 uur tot 8 uur heeft Ive vreselijk last gehad van zijn buikje. Heel zielig. Nu gaat het wel weer, maar hij is nu wel uit zijn humeur, heeft een heel kort lontje. Als iets niet lekker gaat, dan gaat hij direct krijsen. En mijn man en ik zijn ook uit ons doen, want we hebben allemaal erg weinig geslapen (Hij heeft van 3 tot 5 en van 7 tot 8 "dienst"gedraaid, ik van 5 tot 7). Hopelijk gaat het vannacht wel goed en kunnen we allemaal wat bijslapen.
Ik verheug me erg op het moment dat Ive over de krampjes heen is gegroeid. Hij zelf waarschijnlijk ook!
pi_41981168
Cattie, kun je niet vandaag wat bijslapen als je Ive in bed legt? Dat deed ik meestal in het begin en dat scheelt ook een hoop korte lontjes voor jou!

Belana, wat lastig lijkt me dat. Emma heeft ook van die tijden gehad dat ze slecht dronk, maar toen was ze al een stukje ouder (net overgegaan op flesvoeding, met borstvoeding had ik geen problemen daarmee).

reese.com, bedankt voor je antwoord! Is idd meer iets voor het voorsteltopic...

Emma's vlekjes worden steeds erger lijkt het wel, vooral op één wang krijgt ze er steeds meer. Weet iemand wat het kan zijn?
  woensdag 20 september 2006 @ 13:35:57 #159
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41981461
Belana, moeten ze min. 700 cc binnenkrijgen per dag met de fles dan? Volgens mij kun je beter een overzicht van een week maken. De ene dag gaat het toch beter dan de andere dag? Dan kun je aan het eind van de week zien of hij gem. wel op het minimum uitkomt. Lijkt mij veel geruststellender. (ik dacht altijd dat bv een onzeker gegeven was, maar kv is dus al net zo erg)

Cattie wat zielig voor Ive. (en ook een beetje voor jou natuurlijk) Hoop dat het vannacht beter gaat.

Ik zat net lekker te posten in een ander topic, besef ik me ineens dat mijn kereltje vandaag alweer 3 maanden is. 3 maanden geleden was ik nu in het ziekenhuis aan het puffen. Man wat gaat dat snel. Het voelt nog zo als gister. En hij groeit zo snel, echt een ventje.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:50:48 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_41981848
Cas, gefeliciteerd met je ver"maand"dag!
Suzanna, dat zal ik ook zeker doen en vanavond lekker vroeg naar bed!

Ive heeft trouwens best grote voeten! Nu al 10 cm. En hij heeft zweetvoeten . Nu nog , straks als hij maat 48 heeft (zoals zijn ooms), zullen we het wel minder schattig vinden.
pi_41982473
gefeliciteerd Cas , ook Sarah is vandaag precies 3 maanden
het gaat echt snel..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 20 september 2006 @ 16:16:16 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41986262
CM ik vergeet telkens dat Sarah even oud is. Jij ook gefeliciteerd!
  woensdag 20 september 2006 @ 16:29:52 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_41986594
flesvoeding kan idd net zo onzekermakend zijn dutch, wist ik ook niet ik weet idd wel dat ie de ene dag meer kan drinken dan de andere dag, maar eigenlijk drinkt hij altijd net op het randje genoeg.
als je van 150 cc per kilo uit gaat, dan zou hij 840 cc per dag ongeveer moeten hebben en daar komt ie echt niet aan. mag best wat minder zijn, dus daar hou ik al rekening mee zelfs. nou ja, hij heeft daarstraks zijn fles van 130 cc weer leeg gedronken hoor. ik denk dat het ook wel goed komt, maar toch he

cattie, wat verevelnd toch he die krampjes! daar heb ik dan weer helemaal geen ervaring mee.

suzanna, ik zou het niet weten die vlekjes.

MeNicole, nu al een tandje, jeetje! daar zal ie best last van hebben dan denk ik?

en Sarah en Cas alweer 3 maanden
stormy waters...
sailin'
pi_41987048
Kiezen komen toch niet als eerste door? Ik snap er echt niks van. Hij heeft rechtsboven puntjes die door het tandvlees komen. Ik kan ze zien en ook voelen. Maar gelukkig heeft ie er niet zoveel last van. Wel een paar keer een diaree luier en af en toe zo ontrostbaar huilen. Maar weet ook niet of dat daar door komt of omdat ik niet lekker in mijn vel zit/zat.
Liefde
pi_41987868
Pas op hoor met washandjes uit de vriezer, daar kan hij zich aan 'branden'

edit. Of ik lees even verder, wat een verschrikkelijke spuit-elf reactie.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41987930
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:16 schreef Jelief het volgende:
Pas op hoor met washandjes uit de vriezer, daar kan hij zich aan 'branden'

edit. Of ik lees even verder, wat een verschrikkelijke spuit-elf reactie.
Ik geef dat ook nog niet. Zoalng ik hem zo nog kan troosten dan gaat het nog goed. Zijn speentje helpt hem ook wel.
Liefde
pi_41989191
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:04 schreef reese.com het volgende:

[..]
verhaal
je kan ook gezellig mee komen ''rammelen'' in het rammelaartopic, voor iedereen die om een bepaalde reden nog (moet) wacht(en) met het krijgen van een kindje.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 20 september 2006 @ 18:52:18 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_41990309
ik heb Ezra net een fles gegeven met een grotere speen, uitprobeerseltje. Het ging iig achter elkaar leeg, dus misschien is dat de oplossing
stormy waters...
sailin'
pi_41992643
MeNicole, het zou kunnen hoor. Had op Babybrabbel al van een kindje gelezen die met een tandje geboren was

Cas en Sarah gefeliciteerd met jullie kwartjaardag

Hier was het vannacht weer helemaal mis. Amber lag er om 21.30 in, om 23.30 was ze wakker, om 0.30 was ze wakker en toen om 1.30 weer. Ze ging wel weer steeds even slapen vanaf 1.30 wilde ze niet meer.. Ze is bijna 1,5 uur wakker geweest. In het begin was het krijsen en schreeuwen en op een gegeven moment ging mevrouw weer spelen...

Die tanden mogen van mij snel komen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 september 2006 @ 21:02:07 #170
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41995073
O is dat het Vicky, tandjes? Rot is dat hč als ze er zo'n last van hebben en het maar niet snel door wil komen.

Belana, zou het? Zou het? Zou het? Dat zou toch heel mooi zijn als dat de oplossing is. Ik doe even een voorzichtig . Ben benieuwd!
pi_41995948
Emma is gisteren met mij weer naar het cb geweest. Ze weegt 7625 (ofzo) en is 74 cm lang. Dat betekent dat ze 4 cm is gegroeid en 655 (ofzo) is aangekomen. Beter dus dan de vorige keer. wvk was met mij tevreden.
Van de week ontdekte ik een nieuwe tand. Dat verklaarde de hangerigheid en de rode billen. Emma kan inmiddels aan één hand meelopen, nouja waggelen, echt soepel gaat het niet maar het gaat!
En dan nog een mijlpaal; ze valt steeds vaker zelf in slaap, dus niet aan de borst. Niet dat ik het vervelend vind dat ze aan de borst in slaap valt maar het is wel handig als ze ook zonder mij in slaap kan komen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 21 september 2006 @ 07:15:52 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_42006129
mijn verlof is officieel voorbij Ik heb dan nu nog 3 weken vakantie, maar mijn verlof is gewoon voorbij! Das snel gegaan!

lekker dat Emma het weer beter doet jelief

Ezra heeft met speen 3 beter gedronken, vandaag even verder uitproberen, het gaat wel erg hard namelijk, maar echt veel meer teruggeven deed ie niet.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 21 september 2006 @ 07:58:02 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42006379
Belana wat fijn, hopenlijk helpt het
Ik snap je zorgen als geen ander denk ik ( bijwijze van dan)
Tanden krijgende kindjes een dikke naar hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42007882
Wat is Emma lekker gegroeid!

Jeetje Belaan, je verlof al voorbij, dat is echt snel gegaan (voor me gevoel dan)

Dalijk naar het cb, tis weer tijd voor een prikje Hoop dat ze nu wat liever zijn dan de vorige keer, maar ik weet iig wel dat ik volgende keer niet meer de arts wil van de vorige keer....

Amber heeft op zich redelijk geslapen. Ze lag er om 21.45 in, was rond 1 uur ff wakker, speen gegeven en toen is ze weer gaan slapen. Ze heeft een paar keer liggen piepen maar om 7.30 was ze echt wakker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 21 september 2006 @ 09:55:14 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_42008045
vicky, het wordt wel weer beter met het slapen hoor ze moet ff ergens doorheen denk ik. succes met de prikken!
stormy waters...
sailin'
pi_42008645
Euhm...ik weet niet of het inmiddels al ouderwets is Maar ik deed vroeger een klein beetje olie door een flesje voeding heen voor de poeperij.En wat venkel bolletjes voor de krampjes.Of is dit inmiddels al niet meer verkrijgbaar?
Groetjes,Minoes
  donderdag 21 september 2006 @ 12:58:00 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42012510
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Euhm...ik weet niet of het inmiddels al ouderwets is Maar ik deed vroeger een klein beetje olie door een flesje voeding heen voor de poeperij.En wat venkel bolletjes voor de krampjes.Of is dit inmiddels al niet meer verkrijgbaar?
Groetjes,Minoes
Venkel maakt de darmpjes lui.
Wanneer een kindje geen allergische aanleg heeft kan je scheutje olijfolie er doorheen doen. Maar beste is omdat toch via een huisarts oid te doen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42013143
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:27 schreef minoes_ het volgende:
Groetjes,Minoes
Wij hebben bij Amber ook olijfolie door de fles gedaan, dat hielp echt als een tierelier! Gewoon een theelepeltje door de 1e fles en ze poepte er supergoed door! Wij kregen het advies voor olijfolie van de dietiste.

Vanmorgen naar het CB geweest. Amber weegt nu 9360 gram en is 71,5 cm groot. Ze zit qua gewicht heel netjes op de curve, alleen qua lengte loopt ze nog ietsje achter..

Ze heeft ook een prik gehad. Huilde alleen even toen de wvk de naald in haar beentje deed. Ze heeft er niet echt last van. Is lekker aan het spelen en kijkt zo af en toe TV. De wereld is mooi vind ze helemaal geweldig. Net was Berend van Piet Piraat op de tv en ze moest onwijs lachen als ze hem zag.

Ze heeft bijna een hele boterham op en daarna nog ene paar stukjes vis.. en smullen dat ze deed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 september 2006 @ 13:54:55 #179
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42013910
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wij hebben bij Amber ook olijfolie door de fles gedaan, dat hielp echt als een tierelier! Gewoon een theelepeltje door de 1e fles en ze poepte er supergoed door! Wij kregen het advies voor olijfolie van de dietiste.

Vanmorgen naar het CB geweest. Amber weegt nu 9360 gram en is 71,5 cm groot. Ze zit qua gewicht heel netjes op de curve, alleen qua lengte loopt ze nog ietsje achter..

Ze heeft ook een prik gehad. Huilde alleen even toen de wvk de naald in haar beentje deed. Ze heeft er niet echt last van. Is lekker aan het spelen en kijkt zo af en toe TV. De wereld is mooi vind ze helemaal geweldig. Net was Berend van Piet Piraat op de tv en ze moest onwijs lachen als ze hem zag.

Ze heeft bijna een hele boterham op en daarna nog ene paar stukjes vis.. en smullen dat ze deed
Mahre moest vandaag ook naar het CB! Ook voor de prikjes, vond ze niet leuk (ik dus ook niet..) Ze moest heel hard huilen zo zielig! Ze woog 6935 gram en is 65 cm lang, allemaal bovengemiddeld. Maar ze waren tevreden over haar! Nu ligt ze een beetje te keuvelen in de box maar is niet echt blij, en huilt meer...
Gelukkig hoeft ze voorlopig niet meer voor haar prikjes!
pi_42013951
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:54 schreef leentje2907 het volgende:

[..]

Mahre moest vandaag ook naar het CB! Ook voor de prikjes, vond ze niet leuk (ik dus ook niet..) Ze moest heel hard huilen zo zielig! Ze woog 6935 gram en is 65 cm lang, allemaal bovengemiddeld. Maar ze waren tevreden over haar! Nu ligt ze een beetje te keuvelen in de box maar is niet echt blij, en huilt meer...
Gelukkig hoeft ze voorlopig niet meer voor haar prikjes!
Zozo Mahre is een grote meid!! Lekker hoor geen prikjes meer!
Amber krijgt er pas weer een over 3 maanden...
Hebben over 3 maanden weer een afspraak bij de arts maar heb wel even gezegd dat ik niet meer de arts van de vorige keer wil omdat die veel te hardhandig was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 september 2006 @ 14:02:53 #181
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42014124
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

Zozo Mahre is een grote meid!! Lekker hoor geen prikjes meer!
Amber krijgt er pas weer een over 3 maanden...
Hebben over 3 maanden weer een afspraak bij de arts maar heb wel even gezegd dat ik niet meer de arts van de vorige keer wil omdat die veel te hardhandig was.
Oh een arts die hardhandig is!! Je zou ze toch he! Maar wel goed dat je het gezegd hebt.
Ik heb gisteren met Mahre foto's bij de fotograaf gemaakt. Mahre zat of lag lekker haar eigen ding te doen en daar werd de fotograaf heel ongeduldig en onaardag van! Ze zei dat ze Mahre eigenwijs vond en dat ze niet naar haar naam luisterde en ze trok heel hardhandig haar handjes uit haar mond zo van das niet mooi! Gelukkig hield ze daarna op anders had ik zo mahre opgepakt en was weggegaan.....
ze moeten niet aan je komen of wel dan....
maar van een arts die dagelijk veel kindjes ziet vind ik het eigenlijk nog veel erger dat ze hardhandig zijn....
pi_42014243
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:02 schreef leentje2907 het volgende:

[..]

Oh een arts die hardhandig is!! Je zou ze toch he! Maar wel goed dat je het gezegd hebt.
Ik heb gisteren met Mahre foto's bij de fotograaf gemaakt. Mahre zat of lag lekker haar eigen ding te doen en daar werd de fotograaf heel ongeduldig en onaardag van! Ze zei dat ze Mahre eigenwijs vond en dat ze niet naar haar naam luisterde en ze trok heel hardhandig haar handjes uit haar mond zo van das niet mooi! Gelukkig hield ze daarna op anders had ik zo mahre opgepakt en was weggegaan.....
ze moeten niet aan je komen of wel dan....
maar van een arts die dagelijk veel kindjes ziet vind ik het eigenlijk nog veel erger dat ze hardhandig zijn....
wat een stomme fotograaf zeg! Alsof een kindje van 4 maanden al helemaal "afgericht" is....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 21 september 2006 @ 14:10:25 #183
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42014380
ja inderdaad.... mijn moeder zat ook al te kijken.......
pi_42015689
Welk kind van 4 maanden luistert nu wel?

Wij waren ook bij het CB (zelfde arts als jij pinquit). Anna is 3 cm gegroeid en veel te weinig aangekomen volgens haar. De eerste twee weken inderdaad maar 80 gram, maar vorige week 140 en nu de laatste 6 dagen 90. Moet volgende week naar het weeguurtje komen. Net of ik na moet blijven op school. Als ze dan niet minimaal 100 gram aangekomen is, dreigt ze met bijvoeding. Leuk, zo'n CB. Ter compensatie was ze wel verbaasd dat Anna zo goed kan volgen met haar oogjes en dat ze erg sterk is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42015892
anna slaapt niet zo veel geloof ik he yppy? logisch dat ze dan meer energie verbruikt (en dus minder aankomt) dan een baby die wel veel slaapt. misschien een idee voor de arts om zich dáárop te richten en met je mee te denken hoe je dat kunt verbeteren ipv zo op dat gewicht/de voeding te focussen.
pi_42016015
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:54 schreef YPPY het volgende:
Als ze dan niet minimaal 100 gram aangekomen is, dreigt ze met bijvoeding.

90 gram is hartstikke mooi toch in 5 dagen??
pi_42016044
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:02 schreef bixister het volgende:
anna slaapt niet zo veel geloof ik he yppy? logisch dat ze dan meer energie verbruikt (en dus minder aankomt) dan een baby die wel veel slaapt. misschien een idee voor de arts om zich dáárop te richten en met je mee te denken hoe je dat kunt verbeteren ipv zo op dat gewicht/de voeding te focussen.
helemaal mee eens.... Zo te horen doet Anna het heel goed in doen en laten. En actieve kindjes komen toch minder aan. Dat is toch niet meer dan logisch. Als ze een tevreden baby is, waar maakt die CB zich dan druk om... het gemiddelde..... Anna is niet gemiddeld.... Ze is Anna.....

-ja, hormonsters, maar hier kan ik me zooooo kwaad om maken. Bezorgdheid ok, maar dreigenmenten NEE-

En tot slot.... als Anna dan niet genoeg is aangekomen..... Dan zeg je dus mooi dat ze net een volle luier heeft gehad. Dus helemaal leeg is. Dat scheelt enorm en zal de CB toch echt rekening mee moeten houden....

[ Bericht 14% gewijzigd door chacama op 21-09-2006 15:10:25 (kleine aanvulling) ]
pi_42016242
En even hč, -ik zit ook nog volop in de hormonsters, en bereid me al voor op dat kl*te CB - Wat hebben ze te dreigen? Het is toch jouw kind? Dat maak je zelf toch nog wel uit?
En zijn ze nou weer gezellig aan het vergelijken met de flesvoedinggrafieken?

Ik ben weer weg, tot over 2 weken ofzo
Eva
pi_42016458
Ze is inderdaad veel wakker bixis en beweegt een boel. Ik was juist al blij toen ik haar gewicht hoorde. Ik opperde al borstvoeding als bijvoeding als het echt zo ver mocht komen. Toen keek ze erg bedenkelijk. Ik vind dat Anna het goed doet, dus ik ga me niet zomaar bijvoeding aan laten praten, maar ik vind het wel vervelend dat een arts notabene doet alsof ik het niet goed doe. En dan ook nog adviezen gaat geven tegenstrijdig aan die van de lactatiekundige.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42016585
ja, een vervelende houding is het zeker. en ook niet helemaal terecht omdat die 90 gram dus inderdaad helemaal niet zo weinig is. haha goeie, BV als bijvoeding. succes ermee, blijf in gedachten houden dat het CB er voor jullie is en niet andersom he (dat vervelende op-het-matje-gevoel).
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:08 schreef chacama het volgende:
Als ze een tevreden baby is, waar maakt die CB zich dan druk om...
hoe weet jij dat anna zo tevreden is?
quote:
het gemiddelde..... Anna is niet gemiddeld.... Ze is Anna.....
ojajoh.
quote:
En tot slot.... als Anna dan niet genoeg is aangekomen..... Dan zeg je dus mooi dat ze net een volle luier heeft gehad. Dus helemaal leeg is. Dat scheelt enorm en zal de CB toch echt rekening mee moeten houden....
het gaat er toch niet om het cb 'voor de gek te moeten houden' ofzo? het gaat erom of de CB arts terecht bezorgd was over anna's gewichtstoename of niet, en dat wil je zelf toch ook zo zeker mogelijk weten als ouder.
pi_42016909
Als ze nu weer 80 gram aan was gekomen in twee weken, dan had ik het heel anders gevonden. Dat is gewoon te weinig, maar de afgelopen weken was het juist wel goed. Gelukkig was de arts over de rest wel positief, anders had ik niet meer terug gedurfd.
*OUD heilige*
pi_42017451
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:27 schreef bixister het volgende:
ja, een vervelende houding is het zeker. en ook niet helemaal terecht omdat die 90 gram dus inderdaad helemaal niet zo weinig is. haha goeie, BV als bijvoeding. succes ermee, blijf in gedachten houden dat het CB er voor jullie is en niet andersom he (dat vervelende op-het-matje-gevoel).
[..]

hoe weet jij dat anna zo tevreden is?
[..]

ojajoh.
[..]

het gaat er toch niet om het cb 'voor de gek te moeten houden' ofzo? het gaat erom of de CB arts terecht bezorgd was over anna's gewichtstoename of niet, en dat wil je zelf toch ook zo zeker mogelijk weten als ouder.
Ik zeg niet voor niets als. Maar het feit dat de CB-arts wel onder de indruk was over de oplettendheid van Anna geeft in elk geval aan dat er geen tekenen van ondervoeding zijn.

Er wordt bij een CB -naar mijn mening- iets te vaak naar de middenlijn gekeken en niet naar de baby die ze voor zich hebben. Als een baby gemiddeld 100 gram zou moeten aankomen dan is 90 gram dus niet extreem weinig, maar iets onder het gemiddelde. Dat is dan ook de reden dat ik zeg dat Anna niet aan het gemiddelde hoeft te voldoen.

En nee, je hoeft het CB niet voor de gek te houden, en de arts heeft inderdaad het beste met je voor. Maar, dat betekent niet dat ze je de les hoeven te lezen over hoe jij je baby moet voeden. Ze geven advies en bij problemen kunnen ze die signaleren en daar advies over geven, maar om te dreigen met bijvoeding....dat vind ik gewoon not-done... Dan kun je nog zo'n goede CB-arts zijn. Het is niet hoe je met mensen omgaat.

En ik snap je reactie op zich wel. Het staat allemaal een beetje kort door de bocht, maar zoals ik al zei....het is iets waar ik me boos om kan maken en dan zeg/schrijf ik weleens dingen die er iets rotter uitkomen dan nodig is.
pi_42017578
ik vond 't ook een stomme actie van die arts, maar ik vind het nog stommer om dan in reactie daarop maar dingen te gaan vertellen die niet waar zijn. daar leert zo'n arts toch ook niks van.
pi_42017964
Heb je gelijk in. Belangrijkste is in elk geval dat YPPY vertrouwen blijft hebben in de borstvoeding en Anna en vrolijke en gezonde baby blijft. En dan hopen we maar dat Anna volgende week voldoende is gegroeid om de CB-arts tevreden te houden.
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:28:57 #195
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42040720
Zo, wij hebben de nare dingen vandaag weer achter de rug. Jetske heeft haar prikken gehad. Ze deed het erg stoer maar moest uiteindelijk wel huilen. Zo zielig, ik heb haar nog nooit zo hard horen huilen. Maar gelukkig was het snel weer over en nu ligt ze heerlijk in de box te kijken naar de mobile.
Ze is ook goed gegroeid, 600 gram in een maand, ze weegt nu bijna 5900 gram en ze is ook weer 3 cm gegroeid, ze is maar liefst 61 cm
Lekker douchen!
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:49:04 #196
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42041157
Joehoe, trotse moeder wil complimenten
Lekker douchen!
pi_42041279
Ik weet niet precies welk gewicht en lengte bij haar leeftijd horen Sjak maar zo te horen doet ze het hartstikke goed. Stoere Jetske!
Syllables govern the world
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:53:45 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_42041292
Wow, Jetske groeit echt goed! En wat fijn dat ze zo stoer was!

Mag ik nu een geruststelling in het bv topic?
pi_42041494
Echt goed van Jeske! Zo groot al en nog stoer ook.
*OUD heilige*
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:13:55 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_42041878
wow! Jetske is groter dan Ezra lekker hoor dat het zo goed gaat!
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')