abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 19:48:16 #251
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41779794
Mijn meidje begint voor het eerst ziek te worden ben ik bang. Ze klinkt heel erg vol en voelde wat warmer dan normaal (temp viel mee, 37,5) De eerste verkoudheid dus, moet ik daar nog wat tegen doen?
Lekker douchen!
  woensdag 13 september 2006 @ 19:52:49 #252
103793 kozakken
Living the life
pi_41779937
Romme is echt een langpoot
Mijn moeder breidt alle sokjes voor Romme (en voorheen ook voor Jonne en alle sloffen in dit huis komen ook uit de oma-fabriek ) en die is echt al bezig voor de derde maal! een grotere versie te breien. Hij heeft echt al grote voeten

Je kunt niet zo heel veel doen tegen een verkoudheid sjak. Voor een volle neus werkt een ui onder het bedje heel goed en je zou het hoofdeinde iets kunnen verhogen door bv. een deken onder de matras te leggen. Dan worden ze iets minder snel benauwd van het evt. slijm.
Verder gebruik ik hier neusspray van de apotheek. Gewoon de meest eenvoudige zoutoplossing zonder andere toevoegingen. (Tip: haal gewoon zo'n sprayding en wat kleine flesjes navul bij de apotheek. Dan heb je ook midden in de nacht -je weet wel wanneer het altijd net zodig is - altijd een 'schone voorraad'). Vlak voor de voeding en evt. ook na voor het slapen.
Jetske
  Jubileum moderator woensdag 13 september 2006 @ 19:53:04 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41779942
Vooral goed het neusje openhouden met zoutoplossing Sjak en evt. het hoofdeinde van haar bedje ietsje verhogen zodat ze wat comfortabeler kan slapen. Goed haar temp in de gaten houden en kijken of ze goed blijft drinken.
Meer kun je niet doen volgens mij. Beterschap!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 september 2006 @ 19:54:05 #254
103793 kozakken
Living the life
pi_41779983
Lois (Great minds think alike )
  Jubileum moderator woensdag 13 september 2006 @ 19:56:12 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41780059
Zo goed als gelijktijdig inderdaad
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 september 2006 @ 19:57:53 #256
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41780118
Dank jullie wel. Haar neus is nog niet echt dicht dus zoutoplossing kan tot morgen wachten, deken onder matras vind ik ook een goede tip, zou ik zelf niet zo snel opgekomen zijn.
Lekker douchen!
  woensdag 13 september 2006 @ 20:23:38 #257
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41781060
Hoofdeinde van 't bedje iets omhoog, sjak.. Mocht d'r neusje wat vollopen, dan is ze er niet zo benauwd van
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 13 september 2006 @ 20:24:42 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41781098
hersenverweking...
ik wilde zeggen: ui in stukken onder het bedje..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41781484
Kendahl lijkt klein vergeleken met Romme...
geboortegewicht: 2690 gram
lengte: +/-45 cm
nu gewicht: 4140
nu lengte: +/- 53,5 cm
Volgens de arts op het consultatiebureau gaat het allemaal prima en ik ben ook trots.
Waarom zit er dan achter in mijn hoofd een stemmetje te 'maaren'?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41781732
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:24 schreef E.T. het volgende:
hersenverweking...
ik wilde zeggen: ui in stukken onder het bedje..
ach, 2 vliegen in 1 klap!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41781750
PV, ik vind de verschillen tussen zijn geboortegewicht/lengte en wat het nu is anders wel indrukwekkend; anderhalve kilo en achtenhalove centimeter in 2 maanden is toch super!
  woensdag 13 september 2006 @ 20:47:54 #262
103793 kozakken
Living the life
pi_41781889
Wow PV, dan doet Kendahl het heel goed.
Eigenlijk is het gewoon pure showoff wat ik hier doe hoor (excuus: ik ben trots op mijn kindje. Alsof ik zelf wat aan zijn groei zou kunnen doen ) . Ik bedoel, elk kindje is zo eigen en heeft zo zijn eigen groeicurve.
Romme (en Jonne ook) zit gewoon erg aan de bovenkant. En dat is ook wat we gewend zijn bij Jonne, dus dat vind ik niet raar.
Het gaat er gewoon om dat hij zijn eigen lijn volgt en zich daar een beetje aan houdt. Dat is pas was echt belangrijk is hoor.
En waarom 'maart' je stem nu dan. Omdat hij minder lang is, of omdat je het niet helemaal goed vindt gaan. Want vergelijken kun je het echt niet hoor!!
  woensdag 13 september 2006 @ 21:20:44 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_41783163
PV hij doet het toch harstikke goed joh!
stormy waters...
sailin'
pi_41784738
ik moet inderdaad meer naar resultaten kijken. niet naar verhoudingen...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41784783
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:44 schreef Tamea het volgende:
PV, ik vind de verschillen tussen zijn geboortegewicht/lengte en wat het nu is anders wel indrukwekkend; anderhalve kilo en achtenhalove centimeter in 2 maanden is toch super!

Vind ik ook!!!
Toen ik met de eerste keer met miniminimonster bij t cb kwam sloeg ik haast stijl achterover....
Bij zn geboorte woog ie....... 3080 gram en was ie 44 cm.....
Na ongeveer 7 weken..........4940 gram en was ie 54 cm!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_41785128
Nooit naar andere kindjes kijken, ze zijn allemaal anders joh

Als hij maar mooi groeit, en dat doet hij, dan is het helemaal prima!

Maar ik snap het wel: de eerste keer op het CB keek ik met mijn kleine prematuurtje mijn ogen uit naar die (in mijn ogen dan he) kolossale babies en toen voelde ik me zo onrustig en zorgelijk. Sloeg nergens op eigenlijk, maar ja.
Variety is the spice of life
  woensdag 13 september 2006 @ 22:28:37 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_41785552
het is je kindje, daar maak je je nou eenmaal snel zorgen om

wist niet dat jouw dochter prematuur was nebelung, en nu is ze alweer zo groot als ik je zo hoor
stormy waters...
sailin'
pi_41786526
Wat een lange kindjes hier.

Kim kruipt achteruit, maar wil graag vooruit. Alleen snapt ze het niet. En dat is voor haar erg frustrerend. Daar moet ze zeker zelf achter komen?
pi_41787639
Arme Kimmetje is ziekjes. Lichte verhoging en spuugt erg veel. Ze wil de laatste fles niet. Tussendoor is ze best vrolijk. En erg aanhankelijk. En dan is het ook nog eens klam in huis. Bah!
pi_41792103
Ive heeft de hele nacht geen darmkrampjes gehad! De ABC Dofhilus lijkt al te werken. Om 1 uur en om 4 uur werd hij wakker voor een voeding en verder hebben we alle drie heerlijk kunnen slapen. Erg fijn en erg nodig.

Ingrid, hoe is het nu met Kim, is ze al wat beter?
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 08:13:02 #271
81992 Githa
pi_41792140
Beterschap Kim

Cattie wat heerlijk dat de ABC Dofhilus schijnt te werken.
  donderdag 14 september 2006 @ 08:18:36 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41792191
Storm heeft veel last van krampjes, denken we. Heel lastig, vind ik, dat gehuil en getrappel. De speen wil ie nog steeds nauwelijks en inbakeren werkte eerst wel en nu niet meer. Ik vind het maar moeilijk.

We hopen dat die ABC Dophilus gaat aanslaan, hij heeft net zijn eerste echte dosis gekregen. Gisteravond ook een beetje, maar dat ging meer ernaast dan erin. Nu heeft ie alleen sinds gisteravond 9 uur niet meer gepoept, terwijl hij dat de afgelopen week juist meermaals per dag en nacht deed. Even aankijken.

Oh ja, hij snurkt flink. Hij heeft een beetje slijm zitten, precies achter in neus- en keelholte. Wij schrapen onze keel en slikken het slijm weg, maar dat kan hij nog niet. Heel rot, want ik doe geen oog dicht naast hem en hijzelf lijkt er ook last van te hebben bij het slapen. Het lijkt ook alsof hij liggend op een kussen (in de komma-houding zeg maar) geen last heeft, maar in bedje wel (vlakke ondergrond).
We hebben hem al bij ons op de badkamer gehad terwijl we douchen, maar misschien hebben jullie nog tips hoe we het slijm weg kunnen krijgen?

Wat fijn dat Ive geen krampjes had vannacht, Cattie!
Beterschap voor Kim en voor die kleine Jetske!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 14 september 2006 @ 09:15:08 #273
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41793109
quote:
Op donderdag 14 september 2006 08:18 schreef Sugar het volgende:

We hebben hem al bij ons op de badkamer gehad terwijl we douchen, maar misschien hebben jullie nog tips hoe we het slijm weg kunnen krijgen?
Dat had Daniël net zo vorige week. heel zielig inderdaad
de uien naast het bed hebben nog het meest geholpen en een tip van mijn oma: hang een 16-tje met vics vaporub ( ofzo) boven de wieg ledikantje ( dat heb ik gedaan toen het bijna over was, maar ik had wel het idee dat het hielp).
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 09:17:08 #274
81992 Githa
pi_41793153
Natte handdoeken op de verwarming wil ook wel eens verlichting geven Sugar.
Normaal zet je dan de verwarming aan om het water te laten verdampen, maar met dit weer is dat natuurlijk niet nodig
pi_41795136
Kim is nog ziekjes. Vannacht kwam ze om 4.45 voor voeding. De fles ging met moeite leeg, daarna sliep ze verder en nu nog. Ga zo proberen om nog eenfles te geven. Misschien is het beter om vandaag alleen maar flesjes te geven en geen warm eten ed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 september 2006 @ 10:47:02 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41795196
Het slapen op zich gaat goed nu, Ingrid? Ik zou haar maar lekker laten slapen en een dagje alleen de fles kan geen kwaad natuurlijk. Beterschap!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41795402
@ Ingrid, denk dat Kim dat zelf ook wel een beetje zal aangeven, maar gewoon fles is meestal wel voldoen. Wat je wel kunt doen in de hoeveelheid meer over de dag verspreiden, zodat de plens in haar buik maar elke keer kleine beetjes zijn. Dus wel de hoeveelheid, maar bijvoorbeeld om de 2 uur aanbieden. En heeeeeeel veel beterschap. Ook voor Storm en Jetske.

Dat vooruit kruipen komt waarschijnlijk wel snel genoeg, maar je kunt ze stimuleren door spulletjes voor haar neer te leggen en eventueel naast haar mee te kruipen. Fleur had het door toen ze de stofzuiger zooooooo interessant vond dat gewoon opeens naar voren ging ipv naar achter...
  donderdag 14 september 2006 @ 10:59:43 #278
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41795509
Sugar, waarom leg je Storm niet op z'n eigen kamertje, zodat je zelf misschien iets meer rust krijgt? Of vind je dat eng nu hij zoveel last van slijm heeft?
  donderdag 14 september 2006 @ 11:02:24 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41795584
Omdat Maria heeeeel snel wakker wordt en we zo sneller bij hem zijn, voordat hij zijn gouden keeltje weer laat horen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41795697
Sugar hier heeft MrBos Myrthe af en toe een nachtje mee naar beneden genomen, dan sliep hij op een luchtbed en Myrthe gewoon in d'r wiegje ernaast. Kon ik in ieder geval een beetje bijtanken. Als het dan tijd was voor een voeding kwam hij haar brengen. En 's ochtends mocht ik lekker uitslapen. En andersom als hij even op was dan sliep hij een nachtje alleen beneden en kon hij lekker doorslapen.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:10:26 #281
105888 renzell
pi_41795805
Oh Ja, tuurlijk, stom!
  donderdag 14 september 2006 @ 11:12:57 #282
105888 renzell
pi_41795877
Wat frustrerend trouwens zeg! Zou Maria is staat zijn te leren er 'doorheen' te slapen denk je? Ik bedoel niet dat ik vind dat je dat NU als project zou moeten aangaan hoor, maar het zou het wel makkelijker maken het komende halfjaar ofzo. Anders lig je dus altijd met Storm op 1 kamer.
pi_41795985
BV zou slijmoplossend moeten werken (wordt door kolvende moeders wel eens gedruppeld ipv neusdruppels), misschien kun je dat er in de buurt krijgen?
  donderdag 14 september 2006 @ 11:20:12 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41796085
Oh, renzell, dat gaat ze zeker leren, hoor! Dat vertrouw ik wel. Maar nu is het nog even niet zo, misschien wordt ze volgende week al veel minder wakker.

Nou, poemojn, ik doe dagelijks een fiks aantal pogingen.
pi_41796153
Ja, ik weet niet waar het zit en of hij dan op z'n kop zou moeten drinken of niet
Sommige babies die teveel binnenkrijgen laten het door hun neus weer naar buiten lopen maar da's ook weer zoiets om uit te proberen..
Gewone zoutoplossing om te druppelen kan ook, heeft de apotheek wel voor baby's.
pi_41796876
Bleh ik moet nu toch echt Mikael zijn kast uit gaan zoeken. Er zijn al zoveel dingen die hem niet meer passen. Gaat me veel te snel allemaal.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 14 september 2006 @ 11:46:28 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41796882
Beterschap voor kim jetske en storm!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 14 september 2006 @ 11:47:07 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41796916
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:46 schreef MeNicole het volgende:
Bleh ik moet nu toch echt Mikael zijn kast uit gaan zoeken. Er zijn al zoveel dingen die hem niet meer passen. Gaat me veel te snel allemaal.
ik heb vorige week ook maar eens de kast/commode geruimd 2 vuilniszakken vol die op zolder staan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41796986
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:24 schreef Belana het volgende:
Romme is al net zo lang als Ezra
Mika was met de geboorte 50 cm en met 4 weken al 56 cm
Liefde
pi_41797122
de precieze lengte is toch altijd erg moeilijk te meten, ivm de 'kromme beentjes'? en omdat 't niet goed is voor de heupjes om die benen recht te buigen is 't maar een beetje een om-en-nabij meting, dacht ik tenminste. niettemin: ze groeien als kool, die ukkies. erg he als er dan weer een maat de kast uit moet/kan.

beterschap voor de kleine snotteraars, da's zooo zielig!
pi_41797159
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:54 schreef bixister het volgende:
de precieze lengte is toch altijd erg moeilijk te meten, ivm de 'kromme beentjes'? en omdat 't niet goed is voor de heupjes om die benen recht te buigen is 't maar een beetje een om-en-nabij meting, dacht ik tenminste. niettemin: ze groeien als kool, die ukkies. erg he als er dan weer een maat de kast uit moet/kan.

beterschap voor de kleine snotteraars, da's zooo zielig!
Nou hier leggen ze hem neer en dan trekken ze zijn beentjes helemaal recht. Dus denk wel dat het precies is.
Liefde
pi_41797273
wat vreemd! en dat deden ze ook toen ie net geboren was?
pi_41797347
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef bixister het volgende:
wat vreemd! en dat deden ze ook toen ie net geboren was?
Ja hebben ze een beentje recht getrokken. Heb het zelfs op foto staan
Liefde
pi_41797471
ach ja zo erg zal 't toch ook niet zijn. maar ik dacht echt dat ze dat gewoon niet meer deden.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:06:04 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_41797485
vreemd idd, hier wordt dat ook al jaren niet meer gedaan.
stormy waters...
sailin'
pi_41797550
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:06 schreef Belana het volgende:
vreemd idd, hier wordt dat ook al jaren niet meer gedaan.
Hier wordt het ook niet gedaan. Werd zelfs expliciet gemeld toen ze gingen wegen....alleen Fleur strekte zich op het moment van meten perfect uit waardoor de 48 cm met zekerheid vast gesteld konden worden.
pi_41797561
quote:
Sommige babies die teveel binnenkrijgen laten het door hun neus weer naar buiten lopen maar da's ook weer zoiets om uit te proberen..
Ronja heeft inderdaad een dicht neusje sinds ze niet meer tijdens het spugen alles door d'r neus laat lopen!
pi_41797685
Met de geboorte deden ze het niet, nu op het CB wel (alleen niet helemaal strak, dus het is hier meer om en nabij).

Ja Belana, ze is nu bijna 10 maanden hoor en gewoon van normaal gewicht en lengte. Waar is die kleine baby gebleven?
Variety is the spice of life
pi_41797776
Bij Ive in het ziekenhuis en op het cb worden zijn beentjes recht getrokken met meten!
Wat vreemd dat ze daar zo verschillend mee omgaan.
pi_41797819
Beterschap kleine Jetske en Storm, en Kim ook!

Ingrid, dat kruipen is normaal in het begin hoor, ze kunnen dan fysiek nog niet vooruit kruipen (ik dacht dat het iets met de zwaarte van het hoofd ofzo te maken had, maar ik kan me vergissen) en na een tijdje gaat dat vanzelf 'goed' komen. Alleen wel frustrerend voor haar he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')