abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41468284
Vervolg van: Het grote kleine babietjes topic deel 86

Babietjes

*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:39 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ingrid gaat er doordeweeks altijd uit. Ze aait haar, knuffelt haar, doet een speentje in haar mond en speelt een muziekje af. Meer kun je niet doen lijkt mij. En dit volgens de 5-10-15 min regel.\
Op een gegeven moment haar eruit halen en dan troosten. En zo gaat het de hele nacht door. En als het te bgek wordt, dan bij ons in bed.

[ Bericht 34% gewijzigd door E.T. op 07-09-2006 10:05:35 ]
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Redactie Frontpage zondag 3 september 2006 @ 23:45:43 #2
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41468380
Hm, we waren tegelijk!
Nou ja, er komt vanzelf wel een slotje! Trusten!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 3 september 2006 @ 23:46:25 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41468400
Maar dat laatste 'als het te gek wordt, dan bij ons in bed' zoud je nou juist niet meer moeten doen. Hoe lang je ook 5-10-15 minuten doet, als je uiteindelijk toe geeft helpt het niet. Althans, dat zegt men.
Het zou dan na een paar nachten doorzetten (incl. de drama's die erbij gepaard gaan) snel beter moeten gaan.
Maar je moet daar wel samen helemaal achter staan want je moet echt heel strikt blijven dan.

Ik meen me iets te herinneren ook van Melonovy die uiteindelijk nachtenlang met een matrasje naast Chiara op de grond heeft gelegen oid.
  zondag 3 september 2006 @ 23:49:09 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41468509
Hier staan wat verhalen van andere mensen waar jullie misschien wat aan hebben.
De strijd om het slapen - dagboek
pi_41468544
Je kan wel meer doen natuurlijk, maar dat is maar net wat je wilt. En dat bedoel ik niet negatief, maar gewoon dat dat afhankelijk is van ieders eigen idee erover.

Als mijn dochter krijsend wakker wordt, dan is dat meestal omdat er iets is, dat er tandjes aan zitten te komen of iets dergelijks en dat kan dan ook best wel langere perioden zijn waarin ze dat soms meerdere malen per nacht heeft. Terwijl ze normaal eigenlijk altijd gewoon doorslaapt.

Als ze krijsend wakker wordt, helpt een aai, knuffel en speentje in ieder geval niet, hooguit wordt ze daar alleen nog maar bozer/verdrietiger om. Een aai en een speentje werkt alleen als ze een beetje ligt te snikken half in haar slaap. Wat ik dan doe is haar eruit halen en bij me/ tegen me aan nemen en dan valt ze binnen 5 minuten weer in slaap, daarna leg ik haar gewoon terug in haar eigen bedje en slaapt ze verder. En wij ook.
  maandag 4 september 2006 @ 07:26:49 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_41473303
ik kan er weinig aan toevoegen ingrid, sterkte ermee!

Ezra at gisteren slecht, maar hij zorgt toch wel weer dat ie het inhaalt, want vanmorgen om kwart voor 4 wilde, nee, MOEST hij eten en zijn fles ging dan ook achter elkaar leeg. En dat terwijl ie dus al ruim een week doorslaapt tot minimaal 5 uur. Het stelt mij wel gerust ofzo, dat ie het echt wel zelf regelt. Zo stom eigenlijk, Liam heeft toentertijd nog 3 maanden BV gehad en toen maakte ik me nooit druk om de hoeveelheden. hij deed het goed en was tevreden en dat was goed. Dat zou ik nu ook moeten bekijken he, ipv naar die hoeveelheden.
stormy waters...
sailin'
pi_41474378
Wat zijn baby's toch heerlijk. Ligt er hier een al vanaf 7 uur te brullen en te zeuren. Hij wil niks, ik mag niks en alles is stom. Om 9 uur was ik het zat en dacht nou ja dan maar aankleden en na de winkel dan heb ik dat ook gehad vandaag. Ben ik in de douche mijn haar aan het doen word het verdacht stil in babywereld. Wil ik Mika aankleden is ie in diepe rust. Doe dat dan verdorie 10 minuten eerder
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 4 september 2006 @ 10:21:59 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41475577
Nicole fijn he

Belana ga je alsnog contact opnemen met het CB?

Kozakken je klinkt een stuk beter, fijn!!

Ingrid en djeez lastig hoor, hoe ging het toen kim bij opa en oma was?

Ambertje met kapotte billetjes las ik? hoe gaat het nu?

En kady al zoveel tandjes jeutje wat ga je hard hoe was madonna?

Vanmidag naar het Zkh ben benieuwd

Verder is ze lief, kan ze nu als je haar rchtopzet in bedje staan of aan de salonttafel en dan zelfs wat kleine voorzichtige pasjes zetten.
Na een telefoontje met cb gevraagd of ze af en toe in een loopstoeltje mocht, en het cb adviseerde ivm haar loopbehoefte en sterke been spieren dat ze 3 keer 10 minuutjes per dag in het stoeltje mocht. en daar geniet mevrouw in volle teugen van ze houdt het stoeltje alleen vast voor de ondersteuning de rest loopt ze zelf staand. dus niet zitten in het wagentje.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41476224
Vanaf wanneer gaan baby's verder zien dan die 20 cm wat ze in het begin zien?
Liefde
  maandag 4 september 2006 @ 12:48:36 #10
103793 kozakken
Living the life
pi_41479261
Dit vond ik wel een duidelijke site mbt de ontwikkeling van je kind.

Ingrid/Djeez, zou Kim niet gewoon een sprongetje aan het maken zijn? (Zie: oei ik groei)

Belana, heb je al met het CB gesproken? (Morgen ga je wegen toch?)
  maandag 4 september 2006 @ 13:53:01 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41480659
Hè Belaan, het gaat nog niet zo lekker geloof ik hè. Had Liam dat ook, of is dit iets nieuws?
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 4 september 2006 @ 14:13:52 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_41481086
ja, een afspraak gaat niet lukken, maar wel weer ff iemand gesproken en ben wel wat gerust gesteld. Vandaag eet Ezra ook ineens weer goed hij heeft al 3 keer een fles van 120 cc leeg gegeten en net nog 1 van 135...er werd dan ook gezegd dat hij het blijkbaar lekker zelf wel regelt en dat als ie dus zoals we allemaal weten goeie plasluiers heeft en allert is enzo dat er dan weinig aan de hand kan zijn. Ze stappen steeds meer van al die standaard hoeveelheden af tegenwoordig. enfin, ik voel me stukken beter weer, ook natuurlijk doordat ie vandaag zo goed eet.
stormy waters...
sailin'
pi_41482955
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef _evenstar_ het volgende:

Ingrid en djeez lastig hoor, hoe ging het toen kim bij opa en oma was?
Precies hetzelfde als thuis.
Kim moet 2 flessen van 200ml op een dag hebben. Gisteren weigerde ze de laatste fles.
En vanmorgen wilde ze pas om 11.00 de 1e fles, met moeite.
Hopelijk was dat eenmalig.
En we zitten met het slapen, omdat we dat niet gewend zijn. Kim sliep altijd door, vanaf 6 weken al.
Zit te twijfelen of ik een afspraak bij de kinderarts zal maken, of vrijdag naar inloopspreekuur van het cb.
  maandag 4 september 2006 @ 16:29:47 #14
103793 kozakken
Living the life
pi_41484296
Vraag me wel af waarom je meteen wil inzetten op de kinderarts Ingrid. Het klinkt me niet echt als iets voor een kinderarts, meer om gewoon eens te gaan overleggen op het cb. Dat is toch normaal gesproken de eerste lijn (daarna ha, daarna pas kinderarts)

Fijn Belana dat het cb je in ieder geval iets gerust heeft kunnen stellen. Lastig om het gevoel van 'zo hoort het en niet anders los te laten' vind ik zelf ook.
pi_41484553
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:29 schreef kozakken het volgende:
Vraag me wel af waarom je meteen wil inzetten op de kinderarts Ingrid. Het klinkt me niet echt als iets voor een kinderarts, meer om gewoon eens te gaan overleggen op het cb. Dat is toch normaal gesproken de eerste lijn (daarna ha, daarna pas kinderarts)

Fijn Belana dat het cb je in ieder geval iets gerust heeft kunnen stellen. Lastig om het gevoel van 'zo hoort het en niet anders los te laten' vind ik zelf ook.
Ik heb de cb-lijn gebeld. Ze kunnen niks doen. Alleen het advies: gewoon laten huilen, houdt vanzelf wel een keer op.
pi_41484953
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:39 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik heb de cb-lijn gebeld. Ze kunnen niks doen. Alleen het advies: gewoon laten huilen, houdt vanzelf wel een keer op.
Dat is volgens mij het standaard advies van het cb, ik snap dat alleen nooit zo goed.
pi_41485049
evenstar wat gaat je meiske hard
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41485698
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:57 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het standaard advies van het cb, ik snap dat alleen nooit zo goed.
Dat advies vind ik niks. Je mag er danniet heen om te troosten.
Dus het kan zo zijn dat we Kim dan ruim 2 uur of zelfs langer laten huilen. Mooi niet dus.
Ik ga wel naar het inloopspreekuur vrijdag, wie weet heeft de arts wel goede tips.

Kim heeft vandaag voor de 1e keer verse banaan gehad. Vond ze erg lekker.
En volgens mij probeerde ze vanmiddag achteruit te kruipen.
pi_41485732
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef _evenstar_ het volgende:

Verder is ze lief, kan ze nu als je haar rchtopzet in bedje staan of aan de salonttafel en dan zelfs wat kleine voorzichtige pasjes zetten.
Na een telefoontje met cb gevraagd of ze af en toe in een loopstoeltje mocht, en het cb adviseerde ivm haar loopbehoefte en sterke been spieren dat ze 3 keer 10 minuutjes per dag in het stoeltje mocht. en daar geniet mevrouw in volle teugen van ze houdt het stoeltje alleen vast voor de ondersteuning de rest loopt ze zelf staand. dus niet zitten in het wagentje.
Arwen, wat knap zeg! Snel hoor!
  maandag 4 september 2006 @ 17:46:52 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41486437
Kozakken wanneer je bij een kinderarts loopt al ligt dat iets anders als normaal gesproken. Wij moeten bij virusjes etc. ook met de Kinderarts bellen ipv de huisarts.

belana fijn dat het nu weer even beter gaat. en ik hoop en duim dat het zo blijft gaan.

Wij zijn net van het ZKh terug.
De arts heeft ons verhaal aangehoord en met een gastroentroloog overleg gehad.
In tegenstelling dat ze aan de bijvoeding moest ivm de reflux en voedingsstofopname, moet ze nu compleet bijvoedingsloos, dus puur en alleen neocate.
De Gastro. dacht nog niet direct aan coeliakie maar aan Kea/Kma en heel veel allergie-en.
Wanneer ze een jaar is krijgt ze bloedonderzoek op allergieen omdat het dan pas betrouwbaar is, en slaat deze positief uit dan volgt er een maag/darm onderzoek.
Urine moeten opvangen om haar zout opname te controleren omdat de neocate dus wel minder voedingsstoffen bevat als andere FV.
Over een maand moeten we weer op controle, het spugen zou dan minder moeten zijn en zo niet krijgt ze een ph-metrie ( zuur meting)
Ook moeten we 22 September naar de dietiste van het ZKh en blijft ze daar onder behandeling.
Ze was gelukkig wel wat beter aangekomen.
Niet veel maar haar eigen lijntje trekt ze wel door.

Best heftig dus, en doet me wel verdriet.
Dat ze op haar verjaardag niets mag hebben geen taartje heetf om mee te knoeien etc.
Er zijn veel ergere dingen dat weet ik en misschien besseft ze dat nog amper.
Maar ik denk dat jullie het gevoel wel begrijpen.
  maandag 4 september 2006 @ 17:49:31 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_41486533
ach jeetje evenstar, wat een toestand! dikke knuffel voor jou en Arwen!
stormy waters...
sailin'
pi_41486605
ach evenstar, wat een gedoe he
naar dat het allemaal niet gewoon lekker gaat met eten zeg..

maandag 4 september 2006 @ 17:54:20 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41486698
Het is wel beter zo denk ik ook, maar toch dubbel hoor zo niet wta je er van verwacht.
pi_41487936
Jeetje Evenstar, dat is balen! Maar wel fijn dat je nu bij de dietiste in het ZH mag blijven! Hoop dat het snel beter gaat met Arwen! Dikke voor allebei!

Met Ambers billetjes gaat het een heel stuk beter. Ze zijn niet meer zo vurig en ze zijn weer dicht. Verschonen nu vaker de luier en gooien er een dot maizena op en dat gaat goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 18:52:49 #25
43556 miss_dynastie
pi_41488440
Ach evenstar, wat naar Ik hoop dat Arwen baat heeft bij deze aanpak
  maandag 4 september 2006 @ 18:56:57 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41488575
Oh, wat leuk! Storm in de lijst!
Ziet er schattig uit.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator maandag 4 september 2006 @ 20:08:12 #27
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41491244
Ach Evenstar wat ontzettend naar voor jullie allemaal en helemaal voor dat mooie kleine meisje

Ingrid, ik heb vrij veel ervaring met slecht slapende kindjes en ik kan je maar 1 ding aanraden: Maak een afspraak met de wijkverpleegkundige van het cb! Die kan je slaaptraining geven, en uitleggen hoe je het moet aanpakken met Kim.

Wat me wel nog van het hart moet is het volgdende: Als je haar in het begin steeds laat huilen, volgens de 5-10-15 minuten en vervolgens, als het te gortig blijkt te worden, toch nog bij je in bed neemt vind ik dat echt best wreed. Dan heb je haar al die keren voor niks laten huilen want je geeft haar dan geen duidelijke boodschap. "nee Kim in je eigen bedje slapen, huil maar lekker" en vervolgens "ach kom toch maar hier".
Ik heb dat ook moeten leren hoor, ik heb ook een afspraak gekregen met de wijkverpleegkundige toen ik eenmaal jankend van het slaapgebrek op het cb zat. Die heeft mij doen inzien dat ik de baby zo mixed signals gaf en haar eigenlijk niks "leerde".
Het is heel heel erg moeilijk maar als je toch gaat toegeven op den duur, door haar in je bed te nemen, kun je er net zo goed niet aan beginnen en haar gelijk bij je in bed nemen.

En ja, dat klinkt hard maar ik weet niet hoe ik het anders vriendelijk moet brengen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 20:19:15 #28
81992 Githa
pi_41491687
Evenstar, er zijn ergere dingen, maar dit overkomt jullie nu en wat het ook is... het moet niet je kindje treffen. heel veel sterkte voor jullie

Ik vind niet dat je het onvriendelijk brengt Lois, je spreekt uit ervaring en eigenlijk heb je gewoon gelijk... neemt niet weg dat het vreselijk moeilijk is, maar praat er samen over en besluit vooraf hoe je het gaat aanpakken en help elkaar om je eraan te houden.

Storm welkom in het kleine bb'tjes topic
pi_41491955
Ik vind het niet onvriendelijk wat je zegt Lois. En je hebt gelijk wat betreft het consequent moeten zijn. Dat geldt als je de keuze maakt om de 5-10 minuten methode toe te passen maar ook als je ervoor kiest om haar wel (altijd) eruit te halen en te troosten. Het is eigenlijk het één of het ander, niet beide door elkaar.
  maandag 4 september 2006 @ 20:27:29 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41491980
hoi storm

en lois je verwoord het denk ik goed

fijn dat het met ambers billetjes beter gaat
  maandag 4 september 2006 @ 20:34:34 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41492254
jee, evenstar.. Klinkt heftig, voorlopig alleen maar aan de melk..

en idd, Lois.. consequent zijn is moeilijk op zulke momenten, maar wel het enige dat werkt.
Succes iig voor Kim!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41492288
Nou, ik vind het niet niks hoor Evenstar. Zoiets wil je toch gewoon niet voor je kindje.
Heel veel sterkte ermee!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 4 september 2006 @ 20:37:57 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41492402
Dank allemaal, nu ff uitpuzzelen hoe we er die 5e fles toch in gaan krijgen, waarschijnlijk weer om 12 voeding
  maandag 4 september 2006 @ 20:41:06 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_41492503
ok, ehm... Ezra ligt nu bij papa zijn 6e fles leeg te drinken.... snappen jullie het nog? ik niet
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 september 2006 @ 20:41:56 #35
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41492527
Tjonge evenstar, heftig nieuws hoor. Ik hoop echt dat de dietiste jullie goed kan helpen.
Ingrid, ik zou ook hulp vragen bij het consultatiebureau. Laat je dingen goed uitleggen. En vraag nu of ze zo af en toe bij je ouders kan slapen zodat jullie af en toe een nachtje goed uit kunnen rusten.

Welkom Storm
Lekker douchen!
  maandag 4 september 2006 @ 20:42:44 #36
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41492562
Wow Ezra, jij hebt gewoon nu al een super eigen willetje
Lekker douchen!
  maandag 4 september 2006 @ 20:42:55 #37
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41492569
Belana , denk dat die aan het inhalen is.. en denk zo dat het eigenlijk een dag meer en dan dag minder is hij zich zo in balans houdt qua voeding binnen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 september 2006 @ 20:43:29 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41492591
evenstar, wat naar, dat voelt vast als een stap terug terwijl je juist dacht vooruit te komen de laatste tijd. Natuurlijk doe je wat het beste is voor Arwen, maar het gaat denk ik wel tegen je gevoel in

Dikke voor jullie drietjes!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 september 2006 @ 20:45:28 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41492670
Ik denk dat het meer ook is dat je toch een bepaald verwachtingspatroon hebt.
heftig is het wel , maar jah alles komt goed en zorgen zijn voor morgen

rewimo
  maandag 4 september 2006 @ 20:55:25 #40
24188 Belana
kloon van belana
pi_41493095
ik denk ook idd dat ie het gewoon lekker zelf regelt

Evenstar, niet dat het voor jullie veel doet momenteel, maar ik ken meerdere van dit soort gevallen en die kindjes zijn allemaal met ongeveer 1,5 eroverheen gegeroeid. ik hoop heel erg dat dat voor jullie kleine meid ook geldt. nogmaals sterkte!
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 september 2006 @ 20:56:29 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41493139
Ik blijf er tot op heden nog steeds vanuit gaan dat het over gaat ooit
pi_41494150
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:08 schreef Lois het volgende:

Ingrid, ik heb vrij veel ervaring met slecht slapende kindjes en ik kan je maar 1 ding aanraden: Maak een afspraak met de wijkverpleegkundige van het cb! Die kan je slaaptraining geven, en uitleggen hoe je het moet aanpakken met Kim.

Wat me wel nog van het hart moet is het volgdende: Als je haar in het begin steeds laat huilen, volgens de 5-10-15 minuten en vervolgens, als het te gortig blijkt te worden, toch nog bij je in bed neemt vind ik dat echt best wreed. Dan heb je haar al die keren voor niks laten huilen want je geeft haar dan geen duidelijke boodschap. "nee Kim in je eigen bedje slapen, huil maar lekker" en vervolgens "ach kom toch maar hier".
Ik heb dat ook moeten leren hoor, ik heb ook een afspraak gekregen met de wijkverpleegkundige toen ik eenmaal jankend van het slaapgebrek op het cb zat. Die heeft mij doen inzien dat ik de baby zo mixed signals gaf en haar eigenlijk niks "leerde".
Het is heel heel erg moeilijk maar als je toch gaat toegeven op den duur, door haar in je bed te nemen, kun je er net zo goed niet aan beginnen en haar gelijk bij je in bed nemen.

En ja, dat klinkt hard maar ik weet niet hoe ik het anders vriendelijk moet brengen.
Ja, als je het zo bekijkt is het idd zielig.
Ik hoop dat deze wijkverpleegkundige wel kan helpen. Ik kan geen afspraak maken, ja kan pas in oktober.
Maar ik neem aan dat ik dit op het inloopspreekuur kan vragen.
pi_41495291
Pfff Amber was vandaag echt onmogelijk. Ze was echt de hele dag aan het piepen en mekkeren... Michel heeft geloof ik 12 keer haar luier verschoond, waarvan 5 keer een poepluier....

Wil iemand Amber een dagje lenen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 september 2006 @ 22:28:37 #44
103793 kozakken
Living the life
pi_41496230
Succes Ingrid. Ik kan me erg vinden in de mening van de anderen hier.
Mijn vraagtekens bij de kinderarts kwamen vooral voort uit het feit dat ik het gevoel kreeg uit de posts dat het vnl te maken heeft met het huilen en niet in slaap komen. Dat lijkt me idd meer iets gedragsmatigs dan medisch. Daarom ook eerst CB voor kinderarts. (Maar je hebt gelijk Evenstar dat dat iets anders ligt op het moment dat je al voor een klacht bij de kinderarts loopt. Maar dan lijkt me de kinderarts specifiek gericht op die klachten en evt. randklachten die daarmee samenhangen)

Moeilijk evenstar Puzzel ze!
Oh Vicky, lastig he. Zo'n dag
En Storm.. Dag mannetje, leuk dat je hier nu ook thuis hoort

En ehm... over flessen gesproken. Romme zit weer op 7 flessen ipv 6. Dus hier lijkt ook een reuze inhaalslag te worden gemaakt. Echt.. ons hongerlapje.
Ik ben heel benieuwd naar zijn gewicht as woensdag. Hij lijkt me goed te groeien.
Daarnaast was de eerste kozakkenmanwerkdag niet eens zo onverdeeld lastig als ik had gedacht. Jonne gedroeg zich heel goed en Romme voegde zich ook. Kon alleen niet slapen tussen de middag omdat ze om de beurt wakker waren. Dat was wat jammer. Maar goed, morgen nieuwe ronden nieuwe kansen
pi_41496599
kozakken, ik ging in zo'n geval toch gewoon met anna op z'n minst een uurtje op bed liggen. misschien is de situatie een beetje anders omdat ik bv gaf en haar op die manier wel 'bezig' kon houden terwijl ik lekker wat wegdutte bedenk ik nu, maar ok. probeer je eigen rust in ieder geval niet op de laatste plaats te zetten. succes morgen weer!
  maandag 4 september 2006 @ 22:41:35 #46
103793 kozakken
Living the life
pi_41496726
Goed dat je het zegt Bix. Je hebt wel gelijk, het is heel gemakkelijk om mezelf al weer snel voorbij te lopen. (net zoals het te voortvarend inplannen van kraamvisite trouwens )
Ik kan Romme op die manier niet bezig houden nee. Maar wel misschien iets meer rust pakken op de momenten dat het kan ipv dan nog even 'snel' gaan redderen en rennen.
pi_41496861
Hij mag er best bij hoor!

25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 5 september 2006 @ 06:47:13 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_41506019
Ingrid, hoe is het vanaacht gegaan?

kozakken, ook bij jou een inhaalslag dus he, Ezra heeft uiteindelijk ook 7 flessen gehad gisteren
En net dronk ie zijn fles ook weer netjes leeg. Hij had ook nog goeie ontlasting gisteren dus zo gaat ie goed.
wel je rust nemen meid! heel belangrijk die eerste weken! Ik vond het ook wel eens lastig, maar ging dan wel met Ezra op bed liggen zoals Bix zegt en meestal pakte ik dan toch wel een uurtje en bovendien ben je even in rust. je bent 6 weken kraamvrouw he!!

Sugar en Storm welkom

Vicky, lastig he soms! babietjes zijn makkelijker sterkte ermee! bedenk "het is een fase"
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 september 2006 @ 10:31:15 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_41508839
Ezra en Romme, wat goed dat jullie weer meer hebben gedronken!
Evenstar, wat lastig, sterkte.

Ive heeft vannacht, met 4 onderbrekingen (3x voeding, 1x krampen), van 22 uur tot 9.30 geslapen!! En ik dus ook!
Vandaag moeten we weer naar het cb, waar Ive ook zijn eerste prikjes zal krijgen, spannend!
pi_41510523
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 06:47 schreef Belana het volgende:
Ingrid, hoe is het vanaacht gegaan?
Ze heeft vannacht bij ons in bed geslapen, omdat Djeez moet overwerken en dus wel fit moet zijn. Ze sliep snel en heeft maar 1 kik gegeven.
We hebben beiden geen last als Kim bij ons slaapt. We slapen er niet minder om. Maar het wordt nu geen familiebed hoor!
We leggen haar vannacht weer in haar eigen bed, wordt ze wakker dan mag ze bij ons. Dit gaan we deze week doen. Hopelijk vrijdag goede tips en dan gaan we volgende week "actief aan de slag" om Kim " gewoon" te laten slapen.
Want ze kan het wel, deed ze hiervoor zonder problemen.

Oh, Kim roept nu heel hard MAMAMAMAMAMAMAMA! Lief! Ze heeft honger, dus ga haar eten geven.

[ Bericht 31% gewijzigd door Ingrid19 op 05-09-2006 13:09:30 ]
pi_41514309
Mika heeft op zijn wangen allemaal kleine bultjes. Wat kan dat zijn?
Liefde
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:00:48 #52
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41514466
voor Arwen en haar mams.

Lief mooi babietje Raúl
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:01:38 #53
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41514489
Is normaal . Na een week of wat raken ze jouw hormonen kwijt uit hun lijfje, daar komen die pukkeltjes van. Gaat weer over!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:03:53 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41514553
MeNicole...jij geeft toch BV---dan zouden het de hormonen van jou kunnen zijn die je doorgeeft aan Mika. Oftwel jeugdpuistjes....Ronja van Owlet had dat geloof ik ook...
pi_41514561
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:01 schreef Leah het volgende:
Is normaal . Na een week of wat raken ze jouw hormonen kwijt uit hun lijfje, daar komen die pukkeltjes van. Gaat weer over!

Oh ok. Geen zorgen dus
Liefde
pi_41514568
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef chacama het volgende:
MeNicole...jij geeft toch BV---dan zouden het de hormonen van jou kunnen zijn die je doorgeeft aan Mika. Oftwel jeugdpuistjes....Ronja van Owlet had dat geloof ik ook...
Nee hier geen BV maar gewoon fles!!
Liefde
pi_41514583
Wat sneu voor Arwen en voor jullie, evenstar. Ik zit te bedenken hoe ze op haar verjaardag toch met een (voedselloos) taartje kan prutsen. Misschien kan een hele crea-moeder iets bedenken van leuk materiaal of zo.

Sterkte
Variety is the spice of life
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:07:12 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41514652
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:04 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ok, maar dan toch blijkbaar jouw hormonen....dus geen zorgen. Weet het nog een beetje van Fleur, maar die kreeg naast FV ook BV, vandaar mijn reactie.
pi_41515136
Evenstar, ik weet zo uit mijn hoofdniet wat Arwen wel mag eten. Ik heb ooit eens ergenseen foto gezien van een kindje met een taart gemaakt van rijstewafels. Kind straalde helemaal bij de aanvlik van zoveel rijstewafels. Slagroom smeren is dan wel heel iets anders maar gooien en grijpen in rijstewafels is ook leuk. Ik ga voor Emma ook iets anders verzinnen, ten eerste kan ze niet tegen koemelk en ten tweede vind ik zoveel suiker niet nodig. Ik wil nog eens proberen of ik de room van mijnborstvoeding op kan kloppen ofzo.. En oja! er is ook een geheel plantaardige slagroom te koop! waar precies weet ik niet meer.

edit; ik kwam net tegen waar ik het had gelezen, het stond op keukenkikker, daar wordt vermeld dat je het bij reformzaken kunt kopen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jelief op 05-09-2006 15:02:51 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41515933
Sorry dat ik geen tijd heb om op jullie te reageren (het grootste deel van de dag ben ik met Anna bezig of lig ik te slapen), maar ik wil wel even laten weten hoe het gaat. (zo goed Bixis? )

Anna is nu 2,5 week, het gaat echt snel! De eerste week hebben we alleen bezoek gehad van familie en onze beste vrienden. Daardoor konden wze veel met Anna bezig zijn en haar leren kennen. Ze is echt een andere baby nu. Meteen na de geboorte vond de verloskundige al dat ze erg onder de indruk was van de bevalling. De eerste dagen was ze erg slaperig en had ze bijna altijd haar oogjes dicht. Na een paar dagen is dat veranderd en nu is ze veel wakker. 's Nachts slaapt ze best goed (soms zelfs 5 of 6 uur achter elkaar), al is gaan slapen nog moeilijk. Overdag slaapt ze een paar uur. Ze zit nu meer in de draagzak en dan gaat ze ook slapen. Ze heeft veel krampjes. De wijkverpleegkundige was hier gisteren en zij dacht dat Anna misschien een trauma had overgehouden aan de bevalling, toen we haar vertelde hoe anders ze nu is. Ze drinkt wel erg goed. Vrijdag gaan we wegen (ook ivm een restje navelstreng naar het CB), dan weten ze zeker of ze goed groeit. Aan de luiers te zien verwachten we van wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41516088
fijn yppy, tnx. en wat kun je 't druk hebben met zo'n murmeltje he.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:16:29 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41516689
http://www.foodallergy.org/recipes.html

is misschien iets te vinden en deze kwam ik ook tegen, maar weet niet of Arwen appel kan verdragen....

http://www.allergieplein.nl/searchpage.asp?Page=1103&ForumID=26&lObjectAction=Add&ThreadID=4679&Search=taartrecept&PnSrch=1

hopelijk kunnen jullie iets leuks maken, want een eerste verjaardag is toch heel bijzonder.
pi_41517160
ben net ook wezen vragen of ze koemelkvrije taartjes kunnen maken, maar dat is hier niet mogelijk...

ga ook jmaar iets verzinnen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41517487
Jaaa ik hebbet gevonden!! Ambertje krijgt een appeltaartje voor haar verjaardag MET slagroom!

Koemelkvrije slagroom
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:15:42 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41518692
jelief ze mag helemaal niets buiten de neocate meer
Wel tof dat jullie hebben gezocht maar ze mag echt tot ze 1 jaar is en dan krijgt ze bloedonderzoek helemaal niets ...
maar zeker een goede tip voor andere kindjes met KMA

nebelung crea ben ik wel dus misschien van papier/karton etc maar een taartje maken ja
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:26:15 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_41519040
Yppy, wat fijn dat het goed gaat met Anna!

Ive heeft net zijn eerste prikjes gehad. Huilen ! Gelukkig duurde het huilen niet lang. Ik vond het erg zielig voor hem. Hij is trouwens goed gegroeit, hij weegt nu 5670 gram (565 gram erbij in 3 weken) en 61,5 cm (3 cm in 3 weken).
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:45:03 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41521387
Arme ive spuitjes zijn niet fijn
goed gegroeid wel hoor
pi_41521587
quote:

[..]

Oh ok. Geen zorgen dus
Kendahl heeft dat ook af en toe. Het komt en het gaat, niets zorgwekkends inderdaad.
Kendahl lijkt trouwens toch een beetje van streek, dus ik hou hem in de gaten.
(pap en mam hebben namelijk een griepvirus)
Temperatuur, spugen, huilerigheid. Als hij nou ziek is, wij moet ik dan nu bellen? Huisarts of het consultatiebureau? Want dat is me nog niet duidelijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 05-09-2006 18:14:30 (edit) ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41522334
quote:

[..]

Dan nog zijn er hormonen in zijn lijfje aanwezig vanuit de zwangerschap. het agat inderdaad gewoon weer over als het goed is!
pi_41522403
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Temperatuur, spugen, huilerigheid. Als hij nou ziek is, wij moet ik dan nu bellen? Huisarts of het consultatiebureau? Want dat is me nog niet duidelijk.
Huisarts! Het consultatiebureau is er om de ontwikkeling van het kind in de gaten te houden, de huisarts is er voor de medische zaken die niet bij wijze van spreke zes weken kunnen wachten.
Arme Kendahl (Paradijs-ouders natuurlijk!). Laat hem maar veel drinken PV, dan is hij er het snelst en soepelst door heen.
pi_41522407
PV, gewoon de HA bellen hoor. En ook gewoon 's avonds bellen hoor als je je zorgen maakt.

Amber heeft vanmiddag een boterham met vruchtenhagel gekregen.. De helft lag op de grond en de andere helft lag op haar schoot... Ze tilde het bord op, keerde m ondersteboven en ging lekker zitten spelen..

Amber heeft momenteel weer een fase waarin ze heel slecht groente eet. Fruit gaat er over het algemeen wel goed in (meesatl 3/4 pot) maar groente is echt een ramp. Na een hap of vijf gaat ze zitten spelen en haalt ze de grooente gewoon weer uit haar mond of ze gaat zitten blazen... Zaterdag at ze het potje voor 6 mnd helemaal leeg, maar de 8 mnd potjes gaan er niet in. Heb ze ook al fijngeprakt, maar ze vertikt het...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41523465
Nou, ik maak me geen zorgen hoor.
Het enige wat al een tijdje blijft bij Kendahl, is het rochelen. Niet extreem, maar het gaat ook niet weg. Dat is nu misschien al twee weken. Maar bij het luisteren naar de longen op het consultatiebureau, viel ze niets afwijkends op.
Ja, ik leg hem sowieso extra aan, de productie lijkt namelijk te zijn teruggelopen. Kan dat door het virus komen?
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:09:16 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41523769
PV, kindertjes onder de drie maanden mogen geen koorts hebben. Als dat zo is dus altijd even de HA bellen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:20:12 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41524074
Ingrid, wat ik me afvroeg, hebben jullie het nu al eens geprobeerd om haar wat warmer aan te kleden voor de nacht?
  Jubileum moderator dinsdag 5 september 2006 @ 19:30:15 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41524388
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:20 schreef Leah het volgende:
Ingrid, wat ik me afvroeg, hebben jullie het nu al eens geprobeerd om haar wat warmer aan te kleden voor de nacht?
Of misschien juist iets koeler en het raam lekker open?
Het kan 2 kanten op he, ik heb 1 enorme koukleum als kind, die ik dus steevast te koud kleedde voor de nacht en Iris is echt een kacheltje, die ik dus fijn veel te warm ingepakt had 's nachts.
Iris ligt het liefst met het raam wijd open, in een dun hemdje in bed.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:17:48 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41525926
Ja, maar ik meende dus een paar bladzijden geleden te lezen dat Kim vrij koeltjes gekleed was 's nachts . Waarop Bix zich met mij afvroeg of ze het misschien niet te koud had. Ook omdat ze in hun bed wel zo wegknort, was ik even nieuwsgierig of ze het nog uitgeprobeerd hadden. Niet nieuwsgierig als in bemoeizuchtig trouwens, ik vroeg het me gewoon af, of deze optie in het meedenken afgestreept kon worden .
pi_41526045
Ja, ik ga maandag misschien babyzwemmen!
Ik ga met een paar meiden van zwangerschapscursus, dus dat wordt weer erg gezellig

verder gaat het super hier, Sarah brabbelt er op los, ook 'praat' ze ontzettend veel tegen de muziekmobile, erg lief
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41528132
Heb je even een paar dagen weinig tijd om te Fok!ken, is Sugar al bevallen en het felicitatietopic alweer dicht Dan dus maar hier.

welkom Storm, in het babietjes topic

MeNicole, Finn heeft ook zo'n pukkeltjes uitbarsting gehad. Ze niemen dat ook wel babyacne en het heeft iets met de moederhormonen te maken. Bij Finn verdween het na een week of 2 weer.

Maandagochtend hebben we de eerste afspraak bij de kinderfysio, ik ben erg benieuwd wat die met Finn gaat uitspoken. Hopelijk is het goed/snel te behandelen en gebruikt Finn dan alles symmetrisch en wordt ie wat sterker in z'n schouders.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:15:54 #79
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41528241
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken? Wat is er aan de hand met Finn dat hij fysio nodig heeft (waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd maar is me dat ontgaan)
Lekker douchen!
pi_41528298
Kendahl heeft nu wat verhoging, geen koort dus. ik hou hem lekker bij me, daar heeft hij nu behoefte aan. En ik houd hem in de gaten
pi_41528498
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken? Wat is er aan de hand met Finn dat hij fysio nodig heeft (waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd maar is me dat ontgaan)
Hij heeft een voorkeurshouding, niet zozeer met z'n hoofdje, maar wel met z'n lichaam, hij ligt een beetje bananig en telkens naar 1 kant en gebruikt z'n rechterarm/hand veel minder dan zijn linker. Ook vond de CB-arts dat hij wat zwak is in de schouders en nek; als ze hem overeind trok bleef z'n hoofd wel erg ver achter en ook z'n hoofdje optillen als ie op z'n buik ligt doet/kan ie amper.
pi_41531636
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:20 schreef Leah het volgende:
Ja, een romper met lange mouwen, daar overheen een pyjama en dan een slaapzak.
Een dekentje geprobeerd, maar mevrouw trekt hem los en over zich heen, dus dat is geen optie.
Ze voelt precies goed aan, niet te warm, niet te koud.
pi_41531951
@Sjak: ben je op de hoogte van de resultaten van een onderzoek naar astma bij kinderen?
Het schijnt dat kinderen die op zeer jonge leeftijd in aanraking zijn gekomen met chloor, dat die een verhoogd risico hebben op astma. De longen kunnen vooral op jonge leeftijd slecht tegen chloor, vandaar.
Dus als je aan babyzwemmen wilt beginnen, zoek een chloorloos zwembad op!
edit: http://www.planet.nl/plan(...)tid=674607/sc=d26b07

[ Bericht 9% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 05-09-2006 23:10:53 ]
pi_41533862
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken?
Ik dacht met 3 maanden.
We moeten nog steeds een keer zwemmen met Kim! Lijkt me erg leuk!
pi_41544373
Over het onderzoek, het blijkt dat dit onderzoek in België is gedaan en niet in Nederland. En in belgië controleren ze niet in zwembaden. Het ene zwembad gebruikt veel te veel chloor en de ander te weinig. Dit hoorde ik tenminste van iemand van mijn zw.cursus, die heeft dit uitgezocht.

Maar ja, mijn vriend vertrouwt het nog steeds niet. Hij wil dat ik de huisarts bel en ga vragen hoe die erover denkt, dus dat ga ik vanmiddag maar even doen. Hij weet dat ik het ontzettend graag wil!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 6 september 2006 @ 11:58:54 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41545016
Babyzwemmen mag zover ik weet vanaf zes weken

We zijn begonnen om weer om 12 uur een fles te geven , wel wennen hoor als je zo lang gewent bent om om 8 a 9 uur laatste fles te geven.
Geef nu 4 keer 150 en een keer 180 en zo langzaam opschroeven.
Blijf het maar "gek"vinden dat kindjes op haar leeftijd nog maar 2 a 3 flessen krijgen en zij moet weer op 5
pi_41545489
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Babyzwemmen mag zover ik weet vanaf zes weken
belangrijkste is denk ik dat je 't dus beter niet in een chloorzwembad kunt doen met die kleintjes.
  woensdag 6 september 2006 @ 12:20:50 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41545668
ja precies hier hebben ze zo;n speciaal bad met een of andere zoutoplossing
pi_41545788
*trots is*

Amber heeft bijna een hele boterham op Gister wilde ze helemaal geen boterhammetje

Het enige vervelende is dat mijn broek en de bank onder de smeerleverworst zitten

[ Bericht 18% gewijzigd door Vicky op 06-09-2006 12:37:46 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 6 september 2006 @ 13:09:17 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_41546995
ja, het smeer tijdperk is dan wel aangebroken nu vicky
stormy waters...
sailin'
  woensdag 6 september 2006 @ 13:11:07 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41547060
Wie oh wie helpt me (liefst *nu*) aan een duidelijk getekende versie van de knoopwijze van de tricot-slen? Thanks.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 6 september 2006 @ 13:20:59 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41547359
Heb je hier mss iets aan? http://forum.zappybaby.be/images/forum/draagdoek02.jpg

*verder zoekt*

Hier kan je de handleiding downloaden: http://www.babylonia.be/html/01b_slen.html

Die laatste link heeft hele duidelijke foto's iig.
pi_41547494
zwemmen in chloor vergroot de kans op astma. (dacht tot 6 mnd)
ben met max dus nog niet gegaan aangezien zijn kans al groot is.

weet iemand waarom max de laatste dagen om 5 uur 's nachts huilend wakker wordt? het stopt pas als ik een tijdje met hem knuffel, maar daarna slaapt hij zo licht dat ie elke keer als zijn speen eruit valt weer wakker wordt. (en k hem daarom maar lekker bij mij leg)
pi_41547510
oeh thnx BE! ik zocht ook al naar een duidelijke
  woensdag 6 september 2006 @ 13:26:45 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41547526
Oh, dank BE. Die eerste zocht ik!
  woensdag 6 september 2006 @ 13:55:18 #96
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41548303
Hi hi, ik heb die ook gewoon nog thuis liggen Sugar!
pi_41549260
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:09 schreef Belana het volgende:
ja, het smeer tijdperk is dan wel aangebroken nu vicky
Ach, de wasmachine is heel geduldig

Maar boterhammetje was dus zo goed als op en mevrouw wilde er nog gewoon even een fles melk achteraan... klein vreetzakje

Ik vond Amber vanmorgen wel een beetje soort van zieligjes. Michel ging weg naar zijn werk, Amber kroop heel hard naar de gang en zei heeel zieligjes "papa"....
Werd er een beetje emo van...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41575646
Heeft er iemand een rubberen hamertje voor een baby die niet slapen wil
Liefde
  donderdag 7 september 2006 @ 10:03:58 #99
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41575878
Hoe gaat het eigenlijk met de kleine frummel van PPL, hij heeft zich nog niet gemeld hier of wel?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 7 september 2006 @ 10:05:55 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_41575924
Ik zal er wel wat mee opstarten, maar MeNicole, ik vind jou zo negatief steeds ove Mika, ik hoop dat je toch ook wel van hem geniet en het leuk vind allemaal? ik weet het, babietjes kunnen best veeleisend zijn soms, maarja, ze kunnen er ook weinig aan doen. het enige wat ze kunnen om jou aandacht te trekken is huilen
Misschien dat je hem in kunt bakeren, dat helpt vaak wel.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 7 september 2006 @ 10:07:15 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_41575944
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:03 schreef PM-girl het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de kleine frummel van PPL, hij heeft zich nog niet gemeld hier of wel?
dat had ik gisteren nog willen vragen ja! Ik was daar ook benieuwd naar! Ik hoop dat alles goed gaat!
stormy waters...
sailin'
pi_41576095
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Belana het volgende:
Ik zal er wel wat mee opstarten, maar MeNicole, ik vind jou zo negatief steeds ove Mika, ik hoop dat je toch ook wel van hem geniet en het leuk vind allemaal? ik weet het, babietjes kunnen best veeleisend zijn soms, maarja, ze kunnen er ook weinig aan doen. het enige wat ze kunnen om jou aandacht te trekken is huilen
Waar ben ik negatief dan? Ik maak gewoon een geintje hoor. Ik hoef hem helemaal niet in te bakaren want hij slaapt altijd heel goed. maar nu gewoon even niet dus een geintje moet toch kunnen Maar dat ik steeds negatieg ben is dikke onzin
Liefde
  donderdag 7 september 2006 @ 10:14:43 #103
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41576158
Het is niet zozeer negatief denk ik, maar meer de cynische humor misschien van jou, Nicole? Ik herken die humor wel en heb die ook. Alleen geschreven komt het soms anders over misschien?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41576294
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef PM-girl het volgende:
Het is niet zozeer negatief denk ik, maar meer de cynische humor misschien van jou, Nicole? Ik herken die humor wel en heb die ook. Alleen geschreven komt het soms anders over misschien?
Tja dat is dan het probleem van diegene die het verkeerd opvatten. Maar ja boeiend.

We zijn gister trouwens bij het cb geweest en nu heeft Mika aan de rechterkant een beetje een plat hoofdje, nu moeten we dat dus een beetje in de gaten houden. Doe al vanaf hetbegin dat ik zijn hoofdje telkens de andere kant op leg enzo mar hij draait steeds weer terug. Mag ik wel een hydrofiel luier naast zijn hoofdje leggen zodat hij niet kan draaien?
Liefde
pi_41576362
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Belana het volgende:
Even heel muggenzifterig, maar bakeren is niet iets wat altijd zó maar gedaan kan worden. Voor niet alle kindjes is het even goed en het kan ook risicovol zijn als het niet onder de juiste omstandigheden of met te weinig kennis gebeurt. Ik zou het zeker niet aan iedereen "zo maar" aanraden.
Overigens is het voor Ronja haar krampjes een heel goede oplossing. Maar: onder begeleiding van ons antroposofisch CB, na controle van de huisarts, na het lezen van de boekjes en mailinglists en met het juiste materiaal.

Niet dat ik wil zeggen dat een ieder die zijn kind inbakerd zonder al die voorzorgsmaatregelen bij voorbaat slecht bezig is, maar het wordt de laatste tijd soms gebracht als een wondermiddel waarbij voorbij gegaan wordt aan de ook wel negatieve kanten die het bakeren kan hebben (onderdrukken van de hongerprikkel, verkeerd bakeren en zo heupproblemen of warmtestuwing veroorzaken, etc.).
  donderdag 7 september 2006 @ 10:23:38 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_41576434
nou ja, boeiend dan. als dat dan houw humor is dan moet je maar op de koop toenemen dat je verkeerd begrepen kan worden.

zolang je erbij blijft mag je hem ook op zijn zij leggen.
stormy waters...
sailin'
pi_41576501
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:19 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Tja dat is dan het probleem van diegene die het verkeerd opvatten. Maar ja boeiend.

We zijn gister trouwens bij het cb geweest en nu heeft Mika aan de rechterkant een beetje een plat hoofdje, nu moeten we dat dus een beetje in de gaten houden. Doe al vanaf hetbegin dat ik zijn hoofdje telkens de andere kant op leg enzo mar hij draait steeds weer terug. Mag ik wel een hydrofiel luier naast zijn hoofdje leggen zodat hij niet kan draaien?
Losse doeken in het bedje kunnen gevaarlijk zijn, vooral nu Mika op een leeftijd komt dat hij steeds meer gaat bewegen en pakken en steeds meer met zijn hoofdje ergens in kan draaien.
Wat ook wel wil helpen (maar dat zal het CB vast al verteld hebben) is steeds wisselen met de arm waarop je de fles geeft.
Het blijkt dat BV-kindjes veel minder kans hebben op een voorkeursligging omdat daar al steeds gewisseld wordt van voedingskant. Wisselen van arm als je de fles geeft kan helpen om Mika een beetje van zijn voorkeurshouding af te krijgen.

En oh ja, ik vind een zin over een rubberen hamertje ook wat naar staan maar dat komt meer door mijn te grote fantasie en de beelden die ik meteen voor me zie. Het lijkt me toch wel duidelijk dat het een grapje was van Nicole Sommige mensen hebben nou eenmaal een manier van schrijven/praten die eerder negatief opgevat kan worden (ik herinner me nog een zelfde situatie met mensen die vielen over de negativiteit van Nicole in de zwangerschap?).
  donderdag 7 september 2006 @ 10:26:16 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_41576517
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:21 schreef owlet het volgende:

[..]

Even heel muggenzifterig, maar bakeren is niet iets wat altijd zó maar gedaan kan worden. Voor niet alle kindjes is het even goed en het kan ook risicovol zijn als het niet onder de juiste omstandigheden of met te weinig kennis gebeurt. Ik zou het zeker niet aan iedereen "zo maar" aanraden.
Overigens is het voor Ronja haar krampjes een heel goede oplossing. Maar: onder begeleiding van ons antroposofisch CB, na controle van de huisarts, na het lezen van de boekjes en mailinglists en met het juiste materiaal.

Niet dat ik wil zeggen dat een ieder die zijn kind inbakerd zonder al die voorzorgsmaatregelen bij voorbaat slecht bezig is, maar het wordt de laatste tijd soms gebracht als een wondermiddel waarbij voorbij gegaan wordt aan de ook wel negatieve kanten die het bakeren kan hebben (onderdrukken van de hongerprikkel, verkeerd bakeren en zo heupproblemen of warmtestuwing veroorzaken, etc.).
is goed dat je het zegt hoor idd. ik gebruik het zelf wanneer Ezra zo lekker aan het fladderen is met zijn armpjes en om die reden niet in slaap kan komen. zodra hij slaapt maak ik de boel weer los altijd, idd vanwege de warmte
stormy waters...
sailin'
pi_41577089
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef owlet het volgende:

Sommige mensen hebben nou eenmaal een manier van schrijven/praten die eerder negatief opgevat kan worden (ik herinner me nog een zelfde situatie met mensen die vielen over de negativiteit van Nicole in de zwangerschap?).
Maar ik vond zwanger zijn ook echt niet leuk hoor. Dat was me gewoon tegengevallen maar dat heb ik toen ook wel gezegd.

Maar weet je wat het is! Ik ben gewoon niet een typ die hier komt om te vertellen hoe geweldig ik Mika vind. Ik kan het wel even doen voor degene die denken dat ik niet gek met hem ben
Maar ik vind Mika helemaal geweldig. Ik smelt helemaal als ie lekker bij me ligt en hoe hij dan met zijn kleine handjes mijn arm vast houdt en dan helemaal verliefd na me kijkt. Ik vind het heerlijk als ie s nachts wakker word voor de fles want dan kan ik hem nog even lekker knuffelen. Ik kan uren na hem kijken terwijl hij ligt te slapen en met zijn handje zijn speentje vast houdt. En ik ben zo trots op hem dat ie al helemaal kan lachen als ik met de fles aan kom lopen en dat ie de fles al alleen vast kan houden. Ik vind het heerlijk als ie in de box ligt en er komen allemaal babygeluidjes vandaan. En dat ik dan ga kijken en een vette lach van hem krijg. En ik vind het zo raar dat wij gewoon een kindje hebben gekregen. En dat dat kindje ook nog zo van mij is en ook zo op mij lijkt. En dat dat kleine hummeltje uren in bed kan liggen en om zich heen kan kijken. Ik ben gewoon zo verliefd
Liefde
  donderdag 7 september 2006 @ 10:51:20 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_41577192
Kijk das nou leuk om te lezen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 7 september 2006 @ 11:16:03 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41577832
Ik wil Mika foto's

Arwen doet "lalalala"als je Lalalala voor doet te lief ze wordt nu al mijn kleine papegaaitje
pi_41577942
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil Mika foto's

Arwen doet "lalalala"als je Lalalala voor doet te lief ze wordt nu al mijn kleine papegaaitje
Dan moet je nu gaan oefenen met Nicole Kan ze dat strax ook zeggen

Maar kan even geen Mika foto's plaatsen want ik ben bij mijn ouders deze week (Kevin is met school op kamp en ik had geen zin om alleen te zijn) en die hebben niet een programma op de pc staan waarmee ik foto's kleiner kan maken
Liefde
pi_41578009
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:20 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dan moet je nu gaan oefenen met Nicole Kan ze dat strax ook zeggen

Maar kan even geen Mika foto's plaatsen want ik ben bij mijn ouders deze week (Kevin is met school op kamp en ik had geen zin om alleen te zijn) en die hebben niet een programma op de pc staan waarmee ik foto's kleiner kan maken
zelfs niet Paint...daar lukt het mij ook mee
pi_41578038
ik verbaas me er elke dag weer over hoe snel kindjes zich ontwikkelen. Elke dag lacht ze een stukje breder, elke dag komt er meer geluid uit dan alleen huilen en elke dag is ze net even wat langer actief wakker. Heerlijk!
Gister ontdekten ik dat ze haar tong uit steekt als ik dat naar haar doe. Heel voorzichtig en geconcentreerd gaat dan dat tongetje naar buiten. *smelt*
  donderdag 7 september 2006 @ 11:25:46 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41578082
lief he owlet
Ennuh ik zal het haar voordoen
pi_41578928
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:23 schreef chacama het volgende:

[..]

zelfs niet Paint...daar lukt het mij ook mee
Oh dan moet ik even kijken hoe dat moet
Liefde
pi_41579399
Verkleinen met Paint is heel makkelijk Nicole. Je moet bij Afbeelding, uitrekken/hellen kiezen en dan een percentage invoeren.

En je opmerking vond ik ook wel begrijpelijk, maar ik ben zelf ook wel van de sarcastische humor (en ook niet zo van de lyrische stukjes, al vind ik zowat alles wat Finn doet helemaal en is m'n brakke gevoel na een nacht met mij teveel voedingen weer snel vergeten als ie breeduit naar me lacht)
pi_41579639
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:10 schreef Tamea het volgende:
Verkleinen met Paint is heel makkelijk Nicole. Je moet bij Afbeelding, uitrekken/hellen kiezen en dan een percentage invoeren.

En je opmerking vond ik ook wel begrijpelijk, maar ik ben zelf ook wel van de sarcastische humor (en ook niet zo van de lyrische stukjes, al vind ik zowat alles wat Finn doet helemaal en is m'n brakke gevoel na een nacht met mij teveel voedingen weer snel vergeten als ie breeduit naar me lacht)
Ja precies. Ik heb soms ook echt wel momenten dat ik denk: Grrr ik plak je achter het behang en dat ik net iets harder dan normaal de deur achter me dicht trek. Maar ja dat heeft elke ouder denk ik wel. En heb meestal ook al direct weer spijt als ik dat gedaan heb.

Maar hoe weet ik of de foto dan klein genoeg is?
Al gelukt!!

[ Bericht 2% gewijzigd door MeNicole op 07-09-2006 13:09:16 ]
Liefde
pi_41586475
nog even tussendoor piept

niemand een ideetje waarom max elke keer 's nachts wakker wordt?
dan ligt hij steeds te draaien en woelen en jammeren en als hij in slaap valt wordt ie bij het minste wakker.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:22:14 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41587197
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:00 schreef pinquit het volgende:
nog even tussendoor piept

niemand een ideetje waarom max elke keer 's nachts wakker wordt?
dan ligt hij steeds te draaien en woelen en jammeren en als hij in slaap valt wordt ie bij het minste wakker.
Geloof dat met max zijn leeftijd ze wat verlatingsangst kunnen krijgen weet het niet zeker
  donderdag 7 september 2006 @ 16:23:02 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_41587226
pinquit, wij zeiden altijd met zulke periodes dat Liam zijn wereldje misschien weer een beetje groter was geworden en dat dat hem bezig hield. verder valt er zo weinig over te zeggen
stormy waters...
sailin'
pi_41587597
ok dank iig.

valt idd erg weinig over te zeggen
maar dacht misschien heeft iemand dit ook meegemaakt.
tis normaal zo'n vaste, lange slaper vandaar.

maar verder is ie gewoon heerlijk vrolijk en gezond overdag, dus het zal allemaal wel ok zijn
pi_41587721
pinquit volgens mij is het echt een fase.

Amber heeft de afgelopen 3 dagen doorgeslapen Ze is wel heeeeel even wakker geweest, maar dat was niet meer dan een gil...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41588623
amber!! wat goed zeg! en heerlijk voor jullie vicky!!
  donderdag 7 september 2006 @ 17:08:50 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_41588717
lekker vicky!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 7 september 2006 @ 17:20:47 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41588984
lekker

Oke even een vraagje, we hebben nu 2 avonden geprobeerd om 12 uur die fles te geven, maar Maurice en ik hebben beiden het idee dat ze dus nog meer spuugt plus daarbij ze zo ontzettend moe is.
Dus zie ik die laatste fles liever niet zitten.
Echter 4 keer 210 is ook geen optie want dat werkt al helemaal niet.
Maar 4 keer 180 is weer te weinig voor ruim 8 maanden totaal dus 720 zeker daar ze steeds actiever wordt.
Ik zit zo in dubio
  donderdag 7 september 2006 @ 17:22:37 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_41589029
dan geef je toch weer 5 flessen evenstar? of 6 zelfs? het is nu toch het enige wat ze krijgt?
stormy waters...
sailin'
pi_41589160
ik vind het ZALIG!! Niet meer midden in de nacht een uur wakker zijn...

Lastig Evenstar... hoeveel heeft ze er de afgelopen 2 dagen gehad?

Damn, Amber heeft nu wel hele goede werkende darmen. Ik heb vandaag al 5 poepluiers gehad en ik geloof dat ze nu nummer 6 aan het creeren is...
En haar schaamlipjes zijn weer helemaal rood en er zitten blaasjes op... En ze gilt het weer uit met verschonen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 7 september 2006 @ 17:44:12 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_41589636
flink smeren dan denk ik vicky? lekker he door kunne slapen! Ik vind het ook erg lekker. Ezra slaapt meestal tot een uur of 5 door en daarna met speen nog een uur. vandeweek was ie zomaar een keer weer om 4 uur en ik was gelijk helemaal stuk
stormy waters...
sailin'
pi_41589715
ja ik smeer me rot. Heb Bepanthen, Babybillencreme van Weleda en Zinkzalf van Zwitsal...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 7 september 2006 @ 18:25:30 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41590691
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:22 schreef Belana het volgende:
dan geef je toch weer 5 flessen evenstar? of 6 zelfs? het is nu toch het enige wat ze krijgt?
De hoeveelheid met 5 flessen is in principe prima, alleen krijgen we dus het idee dat ze daardoor nog meer spuugt. daarom die tijfel om toch maar 4 flessen te geven en kijken of het groeien e.d. goet gaat.
pi_41598401
Vandaag viel me op wat me al eerder was opgevallen. De luier van Kendahl leek wat ruimer te zitten. Dus ik besloot langs te gaan bij het consultatiebureau om hem te laten wegen. Nou: vals alarm. Hij is zelfs in twee weken ruim een pond aangekomen Hij weegt nu 4090 gr.
pi_41598964
pv, is ie de lengte in geschoten?

vicky, het zou ook goed een schimmelinfectie kunnen zijn. evt. even naar laten kijken door de huisarts, of gewoon zelf zo'n tube antischimmel-zalf kopen bij de apotheek, miconazol oid.
pi_41599082
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef bixister het volgende:
pv, is ie de lengte in geschoten?

vicky, het zou ook goed een schimmelinfectie kunnen zijn. evt. even naar laten kijken door de huisarts, of gewoon zelf zo'n tube antischimmel-zalf kopen bij de apotheek, miconazol oid.
Ja, dat bedacht ik me later ook. We hebben hem niet gemeten, maar hij lijkt idd gegroeid. Ik merk het wanneer ik hem in de wieg leg. Hihihi, minder ruimte over.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 23:44:06 #135
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41601778
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:21 schreef owlet het volgende:

[..]

<spuit elf>
Helemaal mee eens. Inbakeren remt ook allerlei reflexen en signalen af die baby's niet voor niets hebben. Hongersignalen bijvoorbeeld. Daar zul je dus extra goed op moeten letten als je je kind inbakert. (Anders is er kans op stille ondervoeding.)
</spuit elf>
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 8 september 2006 @ 08:00:17 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_41607934
Ik laat Ezra dan ook niet uren lang ingebakerd liggen, ik doe het puur om hem in slaap te laten komen als hij een hele onrustige dag heeft. hij heeft van die fladderdagen zeg maar. als hij 10 minuutjes slaapt haal ik hem er altijd weer uit zodat hij ook gewoon wakker wordt voor voeding e.d.
en daar werkt het toch echt erg prettig voor hoor
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:10:30 #137
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_41611448
*net terug van vakantie is en fluks heeft bijgelezen...*

Driewerf hoera voor Wolfje!!!
Van harte gefeliciteerd Sugar, Sugar-man en Maria met jullie mooie, stoere zoon en broertje!
Aan de foto's te zien lijkt ie op z'n zusje. Vooral bij de mond dezelfde trekjes. Maar donkere haartjes!

Sorry dat de felicitatie zo laat is, maar was vanaf 20 augustus op vakantie en kon daar geen i-net koekeloeren. Heb op 2 september (echt waar!) nog zitten denken: ''goh, stèl je voor dat Wolfje nu wordt geboren...een dubbele verjaardag...'' En zie hier...het is nog gebeurd ook. Heel bijzonder.

Heel veel geluk en geniet van elkaar!

LW

PS: in het buikentopic zag ik de laatste fotoserie van jou met dikke buik en Maria erbij. Op de 2e foto in het rijtje zie ik op de achtergrond een zwart-wit-foto in de kast staan; is dat een jeugdfoto van jou of je man? Ik vind het twee druppels Maria!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:03:15 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41614191
volgens mij is dat meneersugar
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:16:52 #139
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41614550
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Vicky het volgende:
ja ik smeer me rot. Heb Bepanthen, Babybillencreme van Weleda en Zinkzalf van Zwitsal...
Je hebt ze allemaal behalve de sudocreme.
Die werkt hier als een tierelier.
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:19:52 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41614640
hier werkt het beste de bepanthen, lekker dik en vet. maar max heeft nog geen open billetjes gehad.

moet je sudocrem nou dik of dun doen, want er zit zink in en zink moet je altijd dun doen omdat het anders echt niet werkt (tegen vocht). maar op het KDV waar ik werkte deden ze altijd een dikke laag..
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:22:46 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41614735
en wat bij mij zelf werkt bij wonden of geirriteerde huid is vaseline lanette creme.

kan je denk ik bij de apotheek halen, maar weet het niet zeker heb het zelf op de illegale manier gekregen
pi_41631738
Verhaal bij defoto's in het fototopic:
Emma had vandaag op het kdv maar een uurtje geslapen. thuis viel ze dus aan de borst snel in slaap. Toen wij aan tafel zaten werd ze weer wakker en haalden we haar erbij aan tafel. Eigenlijk was ze veel te moe. Toch maar wat te eten gegeven. Resultaat is dus een moe snotterig meisje dat het tussen alles door toch wel naar haar zin heeft. 10 minuten heb ik haar lekker in bad gedaan en heeft ze nog even bijgetankt bij mij
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:33:02 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41631939
agottie
pi_41632524
en en en toen we haar ophaalden dronk ze zomaar weer uit een flesje, bij mij op mijn arm en thuis ook nog wat bij Mike op schoot.
pi_41641749
Dutch, Sudo gebruiken we hier ook

Bix, ik ga maandag even naar de HA, even na laten kijken want het is steeds niet weg...

Amber is gister weer aangevlogen door de hond van me schoonouders. Michel en me schoonmoeder zaten er allebei bij, maar de hond was veel te snel. Amber heeft 3 hele kleine puntjes op haar neusje zitten. De hond is vanaf heden, als Amber er is, verbannen naar de keuken....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 09:51:32 #146
81992 Githa
pi_41641813
Dat is schrikken Vicky, maar is het al eens eerder gebeurd dan?.... ik zou de hond na een eerste keer al verbannen hebben het idee wat er een tweede keer kan gebeuren, brrr!
Alles verder goed met Amber?....
pi_41641848
de eerste keer was het meer dattie waarschuwde. Ik ben met ook rot geschrokken hoor, was op me werk en Michel belde me...

Gelukkig gaat het met Amber hartstikke goed. Ze wordt steeds leuker en ondeugender en ze lacht eigenlijk bijna de hele dag.. Ze eet goed, drinkt goed, slaapt goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:00:34 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41641912
He jasses vicky

Iemand tips voor een lief meisje wat niet poepen kan, maar niets mag hebben ? heb vannacht wel een zetpilletje gegeven, maar ze kan nog steeds niet.
pi_41641930
Evenstar, kan je niet een heel klein beetje olijfolie door d'r fles doen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:30:49 #150
105888 renzell
pi_41642279
Little Woodstock: Die foto in Sugars huis hebben ze gekregen op hun trouwdag. Het is een 'combi' van kleine Sugar en kleine Sugarman. Een foto met relief zeg maar. De ene kant de een, de andere kant de ander. Lekker vage omschrijvning he?! Maar zoiets is het dus...
pi_41642698
pinquit zou jij je adres nog een keer willen mailen?
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:33:17 #152
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_41643339
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:30 schreef renzell het volgende:
Little Woodstock: Die foto in Sugars huis hebben ze gekregen op hun trouwdag. Het is een 'combi' van kleine Sugar en kleine Sugarman. Een foto met relief zeg maar. De ene kant de een, de andere kant de ander. Lekker vage omschrijvning he?! Maar zoiets is het dus...
Aha! Dank je Renzell! Het viel me erg op hoeveel overeenkomsten er zijn tussen Maria's snoetje en de combi-snoet op die foto. Leuk trouwdag-kado trouwens
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  zaterdag 9 september 2006 @ 13:28:07 #153
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41645782
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:44 schreef Vicky het volgende:
Amber is gister weer aangevlogen door de hond van me schoonouders. Michel en me schoonmoeder zaten er allebei bij, maar de hond was veel te snel. Amber heeft 3 hele kleine puntjes op haar neusje zitten. De hond is vanaf heden, als Amber er is, verbannen naar de keuken....
Pas op, want je gaat de hond nu in principe jalours maken tegenover je dochter. Dat is nou net iets wat je wilt voorkomen want meestal knokken ze dat met elkaar uit.
pi_41651065

Kim heeft 2 nachten doorgeslapen!
Ze begint nu achteruit te kruipen. Grappig gezicht! En ze heeft ineens veel meer en andere klanken. Die oefent ze de hele dag door. Erg leuk en lief!
We (mijn moeder en ik) zijn vrijdag naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Kim is nu 69cm en weegt 7702gr. En voor het wakker worden 's nachts raad ze alleen maar huilen aan. Gewoon een paar nachten laten huilen, heeft ze vanzelf door dat we niet komen en dan houd het op. Dan snapt ze dat ze dan geen aandacht krijgt.
Maar hopelijk is het niet nodig en blijft ze gewoon doorslapen.
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:29:52 #155
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41654762
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:33 schreef LittleWoodstock het volgende:
Aha! Dank je Renzell! Het viel me erg op hoeveel overeenkomsten er zijn tussen Maria's snoetje en de combi-snoet op die foto. Leuk trouwdag-kado trouwens
Little-Woodstock, dankjewel voor je lieve felicitatie!
Het is inderdaad een combi-foto, maar zoals je hem op die buikfoto zag, zo is het gewoon een jeugdfoto van mijn man inderdaad. Alleen als je aan de andere kant staat, zie je mijn foto. Dus je vindt de kinderfoto van mijn man sprekend Maria. En dat klopt wel, vind ik!

Storm gaat best goed. Vandaag gewogen: geboortegewicht was 3785 en nu een week na zijn geboorte, woog hij 3980! Goed of niet?
pi_41655563
max wil wat zeggen:

khu7y z A\6uhn bbbvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
pi_41657260
Hihi Maxje, wat kan je goed tikken!

Ik ben stapelgek op dat kleine meisje van me! Daarstraks pakte ze haar loop wagen en liep zo 4x heen en weer achter de loopwagen!! Ikke is TROTS!
En ze moest daarstraks onwijs lachen. We waren Dancing on Ice aan het kijken en we gingen ook even met haar dansen. Ze lag helemaal in een deuk van het lachen... Echt geweldig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41657295
hai Max! je kan niet vroeg genoeg beginnenmet Fok! hoor.
pi_41657427
ik akan mijn bericht niet wijzigen, dus nog maar eentje, Amber die loopt achter de wagen, knap hoor.
pi_41658671
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:28 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Pas op, want je gaat de hond nu in principe jalours maken tegenover je dochter. Dat is nou net iets wat je wilt voorkomen want meestal knokken ze dat met elkaar uit.
wat raad jij dan aan? ik zou geen alternatief weten nl dat ik veilig genoeg vind.

ingrid wat fijn dat 't zoveel beter gaat met kims nachten!

amber, zomaar achter de loopwagen, superknap!
pi_41658738
ik werd ook een beetje emo Bix Was zoooo trots op d'r. En ze moest er zoooo onwijs hard bij lachen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 september 2006 @ 08:49:47 #162
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41667647
Ik post ook maar weer eens wat hier.
Alles gaat goed met Daniël. Lacht geweldig lief en blaast al belletjes terwijl hij hele verhlen tegen met vertelt. ..

Gisteren vond ik op de boekenmarkt de befaamde opvoedingsbijbel van Dr. Spock, dus ik ging lekker verkneutert en bevooroordeeld dat boek lezen en ik was écht verbaasd! Het is best een heel goed boek. Er staan nog wel wat achterhaalde dingetjes in, maar meestal op medisch vlak ( zoals inentingen), dus dat neem ik ze niet zo kwalijk..
Dr. Spock is ook helemaal voor voeden op verzoek , gewoon oppakken als het kindje huilt, tot een half jaar op moeders kamer als ze dat wenst, met liefde knuffelen etc etc.
Al die dingen waarvan mijn oma beweert dat ze vroeger absoluut niet konden..
  zondag 10 september 2006 @ 09:03:00 #163
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41667701
Sugar, wat is Storm ontzettend goed aangekomen!! wow...!

Amber, wat goed zeg!! Jij bent ook ontzettend snel!!

Nana, lief he, dat belletjesblazen... daar was Emma in het begin ook zo dol op... (heel lief als ze hun mondje gaan ontdekken)
Grappig, dat het dr. Spock boek nog best goed blijkt te zijn. Misschien had je trouwens een nieuwere versie te pakken?

Hier een vreselijk snotverkouden meisje... Echt heel zielig, Emma kon niet slapen omdat haar neusje verstopt was, en na het sprayen liep, etc. etc. ... uiteindelijk ben ik zowat niet m'n bed in geweest (nou ja, erin en eruit) voor Emma én Noa (ook snotverkouden).

Maar ze kan wel al los staan! En dat vind ik dan weer heel knap van ons Emmeke!
  zondag 10 september 2006 @ 09:22:34 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41667830
Sugar! Wat goed zeg! Bijna 200 gram in een week
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41667859
Zoo! snellere Emma! Emma Sophie staat nog niet los, nouja heel af en toe per ongeluk een paar seconden. Ik vind dat zo leuk om te zien dat al die beebjes alles lekker op hun eigen tijd doen. Gelukkig weet ik vanuit mijn werk dat het zo ontzettend uiteen kan lopen wanneer ze iets kunnen dat ik niet roep dat Emma Sophie zo snel of langzaam ergens mee is. Als ze weer iets nieuws kan ben ik gewoon enorm trots dat ze het kan.
dit is absoluut niet bedoelt als kritiek ofzo, meer een gedachte die zo in mij op kwam omdat Emma van suus al los kan staan en mijn Emma nog niet

Sugar, ik heb helemaal over het aankomen van Storm heen gelezen, maar dat is echt heel veel en hartstikke goed
  zondag 10 september 2006 @ 09:34:45 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41667908
Ben het helemaal met je eens Jelief... ik ben ook niet trots dat ze zo snel is, maar wel dat ze het kan en er zelf zo trots op is. Het liefste zou ik haar zo klein mogelijk houden hoor, vind het eigenlijk maar jammer dat het allemaal zo snel gaat. En het ligt écht aan de genen ook, ik was namelijk helemaal niet zo snel met alles en mijn man (en broer en zus) wél, daar hebben mijn kinderen het waarschijnlijk van 'geërfd'...

Het is ook geen prestatie als hun ontwikkeling sneller gaat dan een ander kind, het gaat nu eenmaal vanzelf en gelukkig kun je het ook niet versnellen. Dat zou ik ook nooit proberen denk ik! En je zorgen maken omdat je kindje nét iets langzamer is dan het kindje van de buren is echt niet nodig...gelukkig doen ze het allemaal op hun eigen tempo en is het niet beter als ze zo snel zijn... (tis wel grappig als je zo'n piepkleintje ziet staan, dat dan weer wel!)
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 10:50:43 #167
81992 Githa
pi_41668711
Joey gefeliciteerd met je halfjaardag
pi_41669091
Emma watg goed

Sugar, wat lekker dat Storm zo goed aankomt

Amber heeft gister de kidneybonen uit mijn eten zitten eten... Ze vond ze HEERLIJK!
En we zijn helemaal uitgeslapen. Amber lag er gister om 21.30 uur in. Ze was om 4.45 heel even wakker, beetje drinken gegeven en een speen en toen heb ik haar heeeel even gehoord rond een uurtje of 7 geloof ik maar om 8.45 werd ze pas wakker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 september 2006 @ 12:42:09 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_41671493
Ive is gisteren mee naar het strand geweest, waar we wat gedronken hebben (hij trouwens ook) en hij hield zich zo goed! Echt een model mannetje. En vannacht was hij ook best rustig, 2x wakker voor voeding en op een gegeven moment lag hij erg te kreunen en hoorden we zijn buikje, maar meneer sliep gewoon door en huilde niet.

Ive vindt belletjes blazen ook heel leuk. Hij brabbelt trouwens de oren van ons hoofd!
pi_41674068
Bleh ik kwam trouwens toen ik vorige week naar het CB moest zo'n alcholiste tegen. GIng ze me helemaal boven de bak van de kinderwagen hangen en met die vieze vingers bijna bij Mika zijn hoofd. Dacht echt ff dat ik niet helemaal lekker werd. Ben nog net niet hard weg gerend
Liefde
pi_41678681
Wat goed van Ive! Wij zijn vandaag ook een stukje gaan lopen, wat echt heel fijn en goed was.

BE, jij speelt toch bijde Braves in Gouda? Moest je vandaag spelen? In dat geval hebben heb ik Ronja aan de rand van "jouw" veld nog zitten voeden vandaag
MeNicole, een paar dagen geleden zat ik met Ronja in de draagdoek in de bus en toen kwam er zo'n groep bejaarde vrouwen die haar allemaal aan wilden raken. Allemaal goed en lief bedoeld maar echt blij werd ik toch niet van vier paar van die handen in de draagdoek!
  zondag 10 september 2006 @ 17:56:21 #172
3011 E.T.
pi_41681020
toen ik 't ooit eens zat was, heb ik er wel eens wat van gezegd, al die mensen die maar in wangetjes knijpen of aan de handjes zitten (en die handjes gaan 10 seconden later weer het mondje in )
Heb ooit eens een heel opdringerige, vervelende bejaarde terug in d'r wangen geknepen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 10 september 2006 @ 18:04:19 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41681278
hahahaha ET geweldig
pi_41684967
We zijn vanmiddag naar de kinderboerderij en naar het Delftse hout geweest (zie fotos in het fototopic). Het was echt super lekker weer. We hebben eerst diertjes gekeken en Amber heeft ze ook geaaid en daarna zijn we lekker in het gras gaan zitten... Amber heeft heel mijn portemonee gelegd en daarbij ook een pasfoto vanMichel. Ze lag helemaal in een deuk als ze naar die foto zat te kijken
Ze heeft ook nog even lekker gepootjebaadt (schrijf je dat zo? ), vond ze ook heerlijk en daarna weer naar huis. Ze wil alleen niet slapen nu...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 september 2006 @ 08:32:06 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_41698094
Ive had vannacht weer heel erg last van darmkrampen, de arme jongen. Het valt ons op dat hij elke nacht rond 5 uur last krijgt van zijn darmen, de ene keer kreunt en steunt hij wat, maar slaapt wel door, de andere keer (zoals vannacht) krijst hij de hele buurt bij elkaar. Heel zielig. Weet iemand hoe het komt dat het altijd rond hetzelfde tijdstip is? Zou het iets met mijn avondeten te maken kunnen hebben? Ik eet al geen uien, kool en dergelijke meer. Gaan die krampen van zelf over? Zo ja, rond welke leeftijd?
Hij is nu gelukkig weer helemaal rustig.
  maandag 11 september 2006 @ 08:56:36 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_41698335
ik heb eigenlijk geen ervaring met krampjes, wij hebben het geluk met 2 babies die er geen last van hebben (gehad). Ik geloof dat het iets van de eerste 3 maanden is cattie.

ET goeie!
stormy waters...
sailin'
pi_41700011
Waha Mika heeft (alweer) de hik maar nu moet ie er zelf om lachen . Je hoort echt hik en daarna een dikke lach. End at bij elke hik weer. Maar foto ervan maken wil net niet
Liefde
pi_41700110
Cattie, ik heb wel vaker gehoord dat het vaak rond hetzelfde tijdstip is. Waarom weet ik eigenlijk niet.. sorry! Arme Ive... beterschap met je krampjes jochie!
  maandag 11 september 2006 @ 11:15:10 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_41700837
ik moet morgen alweer naar het CB voor Ezra's eerste prikjes... ik hoop dat ie er geen last van heeft... ben ook benieuwd wat ie nu weegt en hoe lang hij is!
stormy waters...
sailin'
pi_41700852
Arme Ive, hopelijk groeit hij er snel overheen.
Ronja heeft gister en vandaag ook weer last van haar buik en dat valt precies samen met de melkproducten die ik sinds gister weer eet.
Ik wacht dus even af of het geen toevalstreffer is en anders schrap ik de zuivel maar weer en gaan we heel rustig aan kijken wat ze wél en wat ze niet kan verdragen. Hopelijk lukt kaas wel, dat mis ik wel zó erg
pi_41700869
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:15 schreef Belana het volgende:
ik moet morgen alweer naar het CB voor Ezra's eerste prikjes... ik hoop dat ie er geen last van heeft... ben ook benieuwd wat ie nu weegt en hoe lang hij is!
Ieh das minder Ik zie ook al wel heel erg op tegen die eerste prikjes.
Liefde
  maandag 11 september 2006 @ 11:20:48 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_41701014
en het zijn er tegenwoordig nog 2 ook met die pneumokokken erbij...
nou ja, hij overleeft het wel weer natuurlijk, maar ik vind het toch sneu.

owlet, het lijkt er wel op he dat Ronja daarop reageert.... ik hoop voor jou dan (en voor Ronja ook) dat kaas wel gaat
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 11:23:51 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41701119
he owlet wat naar sterkte ermee

hikkende kindjes zijn grappig

Hier hebben we de laatste fles maar weer afgeschaft dus weer terug op 4 want het was echt hopenloos, ze was helemaal zichzelf niet meer, ontzettende zuuraanvalletjes niet leuk
  maandag 11 september 2006 @ 11:26:19 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_41701185
is dat niet te weinig dan evenstar? dat lijkt me zo weinig. ik begreep laatst je antwoord al niet zo goed geloof ik. je kan toch overdag meer flessen met iets minder inhoud geven? of krijgt ze daar dan juist meer last van? wat moeilijk allemaal joh.
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 11:45:34 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41701722
Ze krijgt zo inderdaad wel te weinig, maar wat houdt ze effectief binnen met die vijfde fles? geen kloot meer, alleen dat ze verschrikkelijk last heetf van zuuraanvallen en ze gewoon niet zichzelf is.
korter op elkaar werkt ook niet dat hadden we nl. al eerder uitgeprobeerd.
Vind het ook zo stom, dat 3 uur na de voeding regelmatig dta buikje nog klotst van de voeding.
Het is gewoon kiezen tussen 2 kwaden op het moment.
De kans dat ze weinig groeit nu of een huilend meisje met veel pijn. dan kies ik toch voor een meisje wat heel lief en lekker in haar velletje zit maar niet genoeg groeien zal ( misschien) dan dat ze zo'n pijn en verdriet heeft.

met 4 maal 180 ( water incl. schepjes) houdt ze effectief net 600 cc binnen, dus minimum maar ze groeit er redelijk op vandaar dat ze ook de urine controleren nu etc.

we wachten wel weer af hoe het gaat met spugen zo, al vermoed ik dat ze die phmetrie ehct moet gaan krijgen.
pi_41702054
We hebben een erg druk weekend gehad. Zaterdagmiddag zijn we naar IJmuiden geweest, naar de Hiswa te Water (botenbeurs). Mijn ouders staan daar elk jaar, en we gaan meestal de laatste dag heen, maar dit keer zijn we een dagje eerder geweest. Mijn moeder gaf Sarah even de fles, en vaak maakt ze dan even een lekkere vieze luier, en ja hoor, ze was druk aan het poepen. Zo veel, dat ze haar hele rompertje en rug eronder had zitten. Zelf de broek van mijn moeder was een beetje vies hihi
Daarna zijn mijn vriend en ik even rond gaan lopen, en hebben mijn ouders op Sarah gepast
Sarah heeft toen dus voor het eerst op een boot geslapen hihi En het ging erg goed, denk dat ze heerlijk in slaap is gewiegd door het water.

Vanmorgen met Sarah wezen babyzwemmen, wat is dat leuk zeg!!!
Vond het erg spannend, maar we hebben echt genoten!!
Sarah was druk om haar heen aan het kijken, en ze heeft niet gehuild. We zijn zo'n klein half uurtje in het zwembad geweest.
Daarna even onder de warme douche en Sarah viel toen al bijna in slaap.
In de auto lag ze ook lekker te slapen, zelfs toen ik haar in bedje legde sliep ze door en nu slaapt ze nog
Volgende week weer! Helaas kan mijn vriend er niet bij zijn ivm zn werk, dus misschien dat ik mijn moeder mee ga vragen, kan die foto's maken en filmen
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 11 september 2006 @ 12:19:03 #187
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41702588
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:22 schreef LadyS het volgende:
Sugar! Wat goed zeg! Bijna 200 gram in een week
Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!
En echt dezelfde weegschaal. Misschien lijfje vol poep denk ik ook.
  maandag 11 september 2006 @ 13:36:11 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_41704487
Wow, wat groeit Storm goed, geweldig!
Evenstar en Arwen, sterkte maar weer!

Wij hebben net besloten dat Ive gaat verhuizen naar zijn eigen slaapkamer. Dat vind ik helemaal niet leuk, maar mijn man wordt van elk geluidje wakker en Ive maakt nogal wat geluidjes. Aangezien mijn man er nu bij loopt als een zombie en zijn werk er onder lijdt moeten we wel wat ondernemen. Een andere mogelijkheid zou 's avonds laat bijvoeding geven zijn zodat Ive langer doorslaapt, maar dat wil ik eigenlijk niet (en de krampjesproblemen lossen we er niet mee op en dat gaat ook met veel geluid gepaard). Hopen dat dit werkt en dat Ive het accepteert.
  maandag 11 september 2006 @ 14:12:15 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41705492
Hé Sugar wat goed man! En je geeft nog steeds bv?

Amber knappe meid.

Owlet, dat had ik laatst toen ik Cas in de buikdrager had. Dook er ook een oudere vrouw zowat in de buikdrager.

Cattie, hier net zo. Cas moest na de vakantie van mijn man naar zijn eigen kamer. Was wel even slikken. Nu is ook het wiegje sinds gister uit de kamer en ik vind het wel kaal hoor. Bij Cas was het geen probleem die 'verhuizing', het scheelde ook dat hij er overdag al wel sliep. Succes iig!

Cas is vanmorgen weer op het cb geweest en alles was goed. 5960 gram en 61.3 cm. Dus 500 gram aangekomen in 1 maand tijd en 2 cm gegroeid. Allemaal erg keurig dus. Hij is niet zo 'bonkig' als zijn broer. Maar van dat bonkige is nu helemaal niets meer te zien bij Léon. Ook weer 2 prikken gehad en nu ligt alles te slapen. Hopen dat Cas wat beter reageert op de prikjes dan de vorige keer.
pi_41706478
Cattie kan je man geen oordopjes indoen ? Dat hielp hier perfect, kon Myrthe toch lekker nog bij ons blijven staan
pi_41709780
Anna heeft ook veel last van krampjes. We kregen op het CB de tip haar 'in een rondje' te houden als ze er veel last van heeft. Dat lijkt te werken. Ik leg haar ook vaker aan dan of we laten haar even zuigen op een pink of speen. Er is ook een homeopatisch middeltje dat het CB aanraadde, maar daarvan weet ik nog niet of het werkt.
We weten niet om mijn voeding er mee te maken heeft, maar hebben uit voorzorg alles met kool, ui en kruiden geschrapt. Nu ook tijdelijk melk, het leek of het daardoor erger werd.

Afgelopen vrijdag was Anna te weinig aangekomen (80 gram in twee weken), vanmiddag zijn we weer geweest en nu was ze 90 gram zwaarder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_41711877
Yppy, hier lijkt de ABC Dophilus ook een positieve invloed te hebben (al is dat natuurlijk lastig om te zien aangezien het gebruik daarvan samen valt met het weglaten van melkproducten en het inbakeren).

Wat bedoel je met "in een rondje houden"?
  maandag 11 september 2006 @ 17:35:50 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_41712038
Wat fijn dat Anna goed is aangekomen! Wij hebben cinababy van vsm geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik zal morgen eens de ABC Dophilus halen, is dat gewoon bij de drogist te koop?
pi_41713218
wat goed van anna! ze doet het goed
bedenk me ineens dat we het zelfde CB hebben

naar he, die krampjes. pfff wat is dat vervelend, als bijna niks helpt.. was het bijna vergeten

met max gaat het weer superdepuper!
is echt weer helemaal blij en tevree en doet nu pogingen tot buik omhoog en knieen eronder, hij gaat het dus misschien wel snappen dat kruipen
hij is zooo lief mijn ventje
pi_41714988
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:35 schreef cattie het volgende:
Wat fijn dat Anna goed is aangekomen! Wij hebben cinababy van vsm geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik zal morgen eens de ABC Dophilus halen, is dat gewoon bij de drogist te koop?
ABC dophilus is een meteen werkend middel, maar het geeft wel de darmen een boost waardoor je kindje als het ware sneller over de krampjes heen groeit. Het werkt meestal binnen een paar dagen.
Het is te koop bij de meeste vitaminen- en kruidenwinkel. hier staan verkooppunten.
Het is duur (¤26,-) maar in mijn ogen het helemaal waard.
  maandag 11 september 2006 @ 19:13:34 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41715146
Owlet, misschien bemoeiallerig zo bedoel ik het niet, maar las in het BV topic dat ronja waarschijnlijk op melk proucten reageerd, ik zou dit sowieso met een arts overleggen, want je mag niet zomaar voedingsmiddelen etc schrappen. Dus wellicht bij je huisarts/CB aankaarten.
pi_41715737
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Owlet, misschien bemoeiallerig zo bedoel ik het niet, maar las in het BV topic dat ronja waarschijnlijk op melk proucten reageerd, ik zou dit sowieso met een arts overleggen, want je mag niet zomaar voedingsmiddelen etc schrappen. Dus wellicht bij je huisarts/CB aankaarten.
is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het wel
Ik ben hier over in overleg met een lactatiekundige en het CB. Overigens is het in gevallen zoals bij ons lang zo "gevaarlijk" niet om te schrappen als bij een kindje dat kunstvoeding of al bijvoeding krijgt. Het gaat puur om de producten die ik eet waar Ronja op reageert, ik moet dus vooral om mijn eigen tekorten denken, niet zo zeer om die van Ronja omdat moedermelk ten koste van de moeder gemaakt wordt en het kind (los van de zeer extreme gevallen) wel alles voldoende binnen krijgt.
Als ze over een half jaar zelfstandig gaat eten wordt het een ander verhaal, maar gelukkig heb ik een zeer "allergie-minded" CB.

Hopelijk zijn de krampjes van vandaag niet gerelateerd aan mijn voedingspatroon, maar mijn eigen geschiedenis, die van mijn vriend en die van mijn familieleden kennende is de kans wel erg groot dat ze in ieder geval gevoelig is, misschien zelfs allergisch.
  maandag 11 september 2006 @ 20:36:33 #198
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41717944
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:19 schreef Sugar het volgende:

[..]

Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!
En echt dezelfde weegschaal. Misschien lijfje vol poep denk ik ook.
Wow dat is echt veel!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 11 september 2006 @ 20:50:55 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41718413
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:31 schreef owlet het volgende:

[..]

is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het wel
Ik ben hier over in overleg met een lactatiekundige en het CB. Overigens is het in gevallen zoals bij ons lang zo "gevaarlijk" niet om te schrappen als bij een kindje dat kunstvoeding of al bijvoeding krijgt. Het gaat puur om de producten die ik eet waar Ronja op reageert, ik moet dus vooral om mijn eigen tekorten denken, niet zo zeer om die van Ronja omdat moedermelk ten koste van de moeder gemaakt wordt en het kind (los van de zeer extreme gevallen) wel alles voldoende binnen krijgt.
Als ze over een half jaar zelfstandig gaat eten wordt het een ander verhaal, maar gelukkig heb ik een zeer "allergie-minded" CB.

Hopelijk zijn de krampjes van vandaag niet gerelateerd aan mijn voedingspatroon, maar mijn eigen geschiedenis, die van mijn vriend en die van mijn familieleden kennende is de kans wel erg groot dat ze in ieder geval gevoelig is, misschien zelfs allergisch.
Weet alleen niet hoe het nu zit met kalcium bij bv. enz maar denk dat je anders wellicht vitamines ervoor kunt slikken? maar goed dat je in overleg bent En hopenlijk groeit ze er gewoon overheen en kan ze wanneer ze bijvoeding krijgt alles gewoon eten
pi_41718626
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:30 schreef owlet het volgende:
Yppy, hier lijkt de ABC Dophilus ook een positieve invloed te hebben (al is dat natuurlijk lastig om te zien aangezien het gebruik daarvan samen valt met het weglaten van melkproducten en het inbakeren).

Wat bedoel je met "in een rondje houden"?
Daar ga ik morgen over lezen. Nu weer aan het voeden.

Als ze op haar rug ligt, de beentjes omhoog doen, richting haar gezicht. De lucht komt er dan goed uit.

Wij gaan naar Boog Pinquit, jij ook? Tot nu toe vind ik de mensen wel aardig. Vandaag waren we op Oost om te wegen.
*OUD heilige*
pi_41718909
jep boog.
vind ze ook wel aardig alleen ik heb een buitenlandse arts en ik kan haar soms zo moeilijk verstaan!

oost is voor mij te onhandig om te komen, aangezien ik lopend moet
pi_41719184
Oef wat is er veel bij te lezen als je een paar dagen niets gezien hebt. Ik ga ongetwijfeld mensen/kindjes vergeten nu, maar mea culpa

Fijn dat Kim weer wat beter slaapt Ingrid.

Ezra, succes met de prikjes, hopelijk heb je er niet al teveel last van na die tijd.

Balen owlet dat Ronja toch op melkproducten lijkt te reageren. En mensen die zomaar op je kind afduiken zouden ze moeten verbieden

Yppy, fijn dat Anna nu toch weer lekker aangekomen was.

Cattie succes met de nieuwe slaapsituatie, hopelijk gaat het zo werken voor jullie alledrie.

Sugar, wat groeit Storm hard

Knappe Max, Emma en Amber, wat kunnen jullie al veel!

Finn heeft vannacht voor het eerst van 10 tot 7 geslapen. Hubbie en ik waren allebei helemaal verbaasd vanochtend Wel lekker om weer eens 8 uur achter elkaar te slapen.
Verder zijn we vanochtend bij de kinderfysio geweest. Zij vond het inderdaad ook wel een probleem. Volgens haar was het minder bewegen van het rechter armpje een secundair effect van het kromtrekken van zijn ruggetje. Ze vermoedt dat Finn een "Moulded Baby" is, ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen, maar het komt er op neer dat sommige baby's een beetje klem zitten in de baarmoeder en die houding dan ook aanhouden als ze er eenmaal uit zijn. Ook het feit dat hij zijn beentjes de eerste weken heel erg opgetrokken en gekruist had heeft hier mee te maken gehad.
Het komt wel helemaal goed, maar omdat deze voorkeurshouding al langer bestaat dan ééntje die na de geboorte is ontstaan, kan het wel wat langer even duren voordat het over is.
We moeten Finn dus nu elke keer rechtleggen en zo hem als het ware opnieuw inprogrammeren op wat recht is en verder ook stimuleren om veel te bewegen op de middellijn (ook speeltjes dus recht voor hem hangen etc.)
Oja, sinds dit weekend rolt Finn dus ook om op platte vlakken. Hij gaat daarna heel hard huilen, want soms blijft z'n arm onder hem liggen en hij kan natuurlijk ook nog niet terug en vindt op z'n buik liggen niet leuk.
Dat vond de fysio trouwens ook abnormaal vroeg (hoort normaal bij 6 maanden praat ik even na), maar zou ook door z'n voorkeurshouding kunnen komen. Hij draaide nl. heel erg vaak al helemaal op z'n zij en zette zich dan net zolang af tegen de boxspijlen tot hij naar z'n zin mooi was bijgedraaid voor wat ie wilde zien/aanraken. En nu draait hij dus zo ver door dat hij echt omrolt.
Nouja, voorlopig dus veel corrigeren en elke week fysiotherapie. Gelukkig vind Finn het alleen maar leuk, al dat gesjor, nou papa en mama nog.
pi_41719285
Ambertje heeft weer last van kdoorkomende tandjes. Ze kwijlt heel erg en had vandaag 38,8 verhoging. Zetpilletje gegeven en toen zakte de temperatuur naar 38,3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41719613
We hebben vandaag iets ondekt dat Mika van zijn papa heeft. Hij zweet als een otter bij warm weer. Is best wel beetje zielig, haren helemaal nat van het zweet. Heb hem net al in bad gedaan en nu ligt ie met alleen een rompertje naast me in zijn wipstoeltje te slapen. Gelukkig is het op zijn kamer wel lekker koud
Liefde
pi_41719787
Jee Tamea, dat dat ook nog kan zeg. Hopelijk merken jullie snel effect van de oefeningen. Succes ermee!
pi_41720720
Tamea vaak zie je dat die kindjes ook enorm veel kracht hebben op bepaalde plaatsen omdat ze in een bepaalde houding moeten en dat niet lukt, ze blijven proberen in de baarmoeder. Zo schrok bij ons de verpleging zich rot toen ze een luier pakte en Djulian zijn koppie al boven de rand uit had op dag 1. Nu nog merk je dat hij flink wat kracht heeft.
Succes met de oefeningen!
  dinsdag 12 september 2006 @ 08:06:37 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_41728256
Ive heeft de eerste nacht in zijn eigen kamertje achter de rug. Hij viel gisteravond direct daar in slaap gelukkig. De nacht zelf was wel heel onrustig, maar volgens mij kwam dat niet doordat hij in zijn eigen kamertje slaapt maar weer door die stomme darmkrampen. Hij werd wakker om 23.30 uur,2 uur,3 uur,5 uur en 7 uur. Mijn man is er om 3 uur uitgegaan, de andere keren ik. Ik ben nu best wel kapot. Hopelijk gaat Ive zodadelijk nog weer lekker een tijdje slapen, dan doe ik met hem mee. Mijn man heeft trouwens wel een stuk beter geslapen, dus het heeft wel zin!
Oh wat hoop ik voor ons alledrie dat Ive snel over die krampjes heen groeit... En ik ga straks direct ABC Dofilus halen!
pi_41728888
Cattie, ik heb nog een aangebroken pot ABC staan en ik gebruik hem niet meer... Wil je ;m overnemen?

Amber heeft vannacht ontzettend lopen spoken. Is meerdere keren wakker geweest en was 1 keer helemaal van slag. Brulde het uit, heeft ruim een uur na liggen snikken en viel uiteindelijk bij Michel op schoot in slaap. Daarna werd ze dus nog 2 keer wakker...

Nu is ze weer lekker ondeugend aan het doen....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:08:05 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_41730009
Dank je voor het aanbod Vicky, maar gezien afgelopen nacht wil ik het zo snel mogelijk in huis hebben, dus ga ik het zo halen. Elke dag dat we er eerder mee beginnen is hopelijk een dag dat het eerder over is, en daar zijn we allemaal erg aan toe.

Jullie hebben dus ook een zware nacht gehad. Sterkte!
pi_41730966
Bij ons heeft Cinabay van VSM (voorlopig) enorm goed geholpen. Ze heeft een nacht van bijna 8 uur gemaakt ( . ) en ligt nu (na een voeding) weer goed te slapen. Het lijkt wel een compleet andere baby, veel rustiger. Anders duurde het in slaap komen gerust een uur (of 2), en dan wilde ze alleen slapen naast YPPY (en dan sliepen wij dus niet of amper). Nu ligt ze lekker in d'r bedje. Het kan een toevalstreffer zijn en vannacht weer feest zijn, maar we zijn gisteren met de druppels begonnen en we merkten eigenlijk gelijk effect.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_41730971
Eh, Cinababy dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:59:51 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_41738565
pfff, wat vreselijk zeg die 2 prikken tegelijk
denkt het arme kind er vanaf te zijn krijgt ie er nog 1...

verder nog gepraat over de voeding, Ezra eet nog steeds wat weinig.
Hij is ook niet schrikbarend gegroeid, maar als ie zo door blijft gaan is het ok. Hij is nu 57,5 cm en 5560 gram over het eczeem gehad, maar das een kwestie van vet houden, hij heeft het allen op zijn wangetjes, dus het ligt ws niet aan de voeding. gewoon de rottige huid van zijn moeder geerfd ben ik bang
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:21:41 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41739247
vast wel weer een heb je haar weer, maar die schrale plekjes kunnen wel aan de voeding liggen.. arwen had hier nl ook wat schrale wangen een schraalpkeje op hara voorhoofd en een schraal plekje op de been, niets ergs verder geen last. maar verdween wel op slag bij de neocate
pi_41739966
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:59 schreef Belana het volgende:
pfff, wat vreselijk zeg die 2 prikken tegelijk
denkt het arme kind er vanaf te zijn krijgt ie er nog 1...

verder nog gepraat over de voeding, Ezra eet nog steeds wat weinig.
Hij is ook niet schrikbarend gegroeid, maar als ie zo door blijft gaan is het ok. Hij is nu 57,5 cm en 5560 gram over het eczeem gehad, maar das een kwestie van vet houden, hij heeft het allen op zijn wangetjes, dus het ligt ws niet aan de voeding. gewoon de rottige huid van zijn moeder geerfd ben ik bang
Mijn neefje had ook last van eczeem. Mijn tante heeft toen van iemand die tip gekregen om een heel klein beetje maar dan ook echt een klein beetje behangplaksel in het badje te doen. Dan komt er een laagje op de eczeem en kan de huid genezen. Bij mijn neefje heeft het geholpen, misschien heb je er iets aan
Liefde
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:44:27 #215
103793 kozakken
Living the life
pi_41739980
Fijn dat je in ieder geval weer even op het CB kon zien hoe het met Ezra ging groeigewijs. 'k dacht eigenlijk al wel dat het redelijk goed ging. Zo klonken je posts in ieder geval
Tja... die prikken... daar verheug ik me nu ook niet echt op, zeg maar.

Verder wisselt Romme zijn wakkere momenten af met een aantal uren slaap achtereen. Nog niet helemaal in een goed nacht en dagritme dus. Maar echt klagen mag ik ook niet, want hij drinkt prachtig en groeit ook alleraardigst goed, hebben we het idee. Maar dat zal ons bezoekje morgen op het cb wel uitwijzen.
Verder is het natuurlijk een van de twee mooiste mannetjes van heel de wereld (okay, ons nieuwe neefje is prachtig. Maar komt pas echt op de derde plek hoor )
Wat me trouwens helpt herinneren, ik moet het ziekenhuis nog even bellen om de heupjesecho af te spreken.-edit: 14 november geregeld!-
pi_41740558
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:44 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mijn neefje had ook last van eczeem. Mijn tante heeft toen van iemand die tip gekregen om een heel klein beetje maar dan ook echt een klein beetje behangplaksel in het badje te doen. Dan komt er een laagje op de eczeem en kan de huid genezen. Bij mijn neefje heeft het geholpen, misschien heb je er iets aan
Dat zou een goed idee kunnen zijn als we nog steeds begin vorige eeuw leefden toen behangplaksel echt alleen maar stijfsel was.
Inmiddels bevat het ook kunstharsen en andere dingen die ik voor geen goud op een kind zou smeren en al helemaal niet op een kind met een probleemhuid.

Belana, het kán wel aan de voeding liggen hoor. Ik zou er niet van uit gaan, maar het komt juist vaker voor dat allergische huidreacties níet over het hele lichaam zitten dan wel!
Niet dat ik Ezra daar meteen van verdenk hoor, alleen klopt het niet helemaal wat het CB zegt
pi_41740683
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:59 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat zou een goed idee kunnen zijn als we nog steeds begin vorige eeuw leefden toen behangplaksel echt alleen maar stijfsel was.
Inmiddels bevat het ook kunstharsen en andere dingen die ik voor geen goud op een kind zou smeren en al helemaal niet op een kind met een probleemhuid.
Tja daar heb je ook een punt. Maar ja heeft in ieder geval wel geholpen.
Liefde
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:03:32 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41740686
Dat wat owlet zegt ze verwoordt het alleen wta beter. gewoonweg dat je het wel in het achterhoofd houdt

Kozakken wat heerlijk dat het goed gaat

En nicole ik vind het ook wel barbaars hoor zou het mijn kind echt niet aandoen ;N
pi_41740831
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat wat owlet zegt ze verwoordt het alleen wta beter. gewoonweg dat je het wel in het achterhoofd houdt

Kozakken wat heerlijk dat het goed gaat

En nicole ik vind het ook wel barbaars hoor zou het mijn kind echt niet aandoen ;N
Heb mijn tante f fgebeld om te vragen hoe dat ook alweer zat. Maar ze zei dat het 1/4 schepje was van een schepje van de flesvoeding. Klinkt misschien raar maar ja als je alles al geprobeert hebt (mijn tante dan met mijn neefje) dan word je denk ik ook wel een beetje zo dat je alles gaat proberen.
Liefde
pi_41740837
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:03 schreef _evenstar_ het volgende:

ik zou mijn kindje op dit moment wel graag achter het behang willen plakken, telt dat ook?
Mevrouw wil niet slapen, wil niet op schoot, wil niet in de box en wil niet aan de borst.
Mevrouw wil alleen in de draagdoek rondlopen.
Zucht.
pi_41740871
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:07 schreef owlet het volgende:

[..]

ik zou mijn kindje op dit moment wel graag achter het behang willen plakken, telt dat ook?
Mevrouw wil niet slapen, wil niet op schoot, wil niet in de box en wil niet aan de borst.
Mevrouw wil alleen in de draagdoek rondlopen.
Zucht.
Dan moet je misschien heel veel behangplaksel in het badje doen. Kun je der tegen het behang plakken

Maar Mika had dat net ook. Nu heb ik hem gewoon in zijn bed gelegd want op zijn kamer is het lekker koel. Heeft wel even geschreeuwd maar nu is ie helemaal vertrokken en ligt bovenin zijn bed
Liefde
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:09:28 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41740905
owlet

en nicole je tante moet het allemaal zelf weten en kan ook wel inkomen dat je er soms hulpeloos van wordt, maar toch vind ik het barbaars
pi_41740942
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:08 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dan moet je misschien heel veel behangplaksel in het badje doen. Kun je der tegen het behang plakken

Maar Mika had dat net ook. Nu heb ik hem gewoon in zijn bed gelegd want op zijn kamer is het lekker koel. Heeft wel even geschreeuwd maar nu is ie helemaal vertrokken en ligt bovenin zijn bed
* owlet pakt meteen de badspullen
pi_41740987
weet iemand eigenlijk wanneer de ogen van kindjes hun uiteindelijke kleur krijgen?
pi_41741032
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:11 schreef owlet het volgende:
weet iemand eigenlijk wanneer de ogen van kindjes hun uiteindelijke kleur krijgen?
Na 6 maand zei de kraamhulp hier toen.
Liefde
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:14:42 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_41741089
ok, ik zal het in mijn achterhoofd houden idd. ik heb alleen ook gelezen dat je beter niet meteen over kunt gaan op anti allergeen voeding, juist omdat ze dan geen antistoffen maken? en je beschermt de darmpjes te veel of zoiets?
Magoe, ik hou het in de gaten, ik smeer lekker met vette cardiflor en dat helpt wel, hoewel het wel symptoon bestrijding lijkt.
stormy waters...
sailin'
pi_41741312
Mika net helemaal dikke paniek. Ga ik kijken ligt ie met zijn hoofd tegen het hoofdeind aan. Ik had hem net weer goed gelegd. Hij ligt toch echt nog met de voetjes tegen de onderkant aan. Hoe krijgt ie het ook voor elkaar
Liefde
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:22:59 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41741345
Belana dit verhaaltje kreeg ik van de verloskundige hier:

In enschede de eerste vlos raadde ons aan om wel direct met Hypoallergene voeding te beginnen, omdat wij allebei allergie-en hebben.
Echter vertelde de vlos hier dat we wel konden beginnen met hypoallergene voeding, maar dat zo niet kan bewezen worden of er wel of geen allergie aanwezig is.
En dat je dan dus idd veel problemen zou kunnen krijgen met de bijvoeding, want je weet vaak niet of er wel of geen allergie is. Plus dat ze idd geen antistoffen zelf aan maken.
Daarom zijn wij gewoon begonnen met de normale frisolac.
En daar kon ik mij heel goed bij vinden.

Het is wel zo dat ik bij een tweede wel BV ga geven, althans wil ik dit graag proberen, maar zij/hij moet dus wel hypoallergeen, dit ivm dat een eerder kind dan allergie heeft en het risico dus te groot is. Sowieso ligt het allergie verhaal bij arwen wat anders dan gemiddeld.

Belana ik kan je anders wel 2 blikken neocate meegeven als ej op de meet komt. mocht je het willen proberen dat je iig iets achter de hand hebt. En een gewone hypoallergene voeding zoals nestle nan bijv. alleen maar helpt wanneer daar direct mee begonnen wordt.

Wat je zou kunnen doen, om wat te testen is een cirkeltje op ezra's been tekenen en daar een in melk gedrenkt watje op deppen. Als de huid daar een reactie op geeft is de kans dat hij een allergie heeft groter. en is niet gelijk zo drastisch als de voeding omgooien.
pi_41741439
Kijk eens wat ik nu heel toevallig lees op ouders.nl:

Het klinkt gek, ik weet het, maar ooit tipte een vriendin die ook homeopaat is me het volgende. Heeft je kindje erge last van eczeem met veel jeuk, maak dan een badje met een heel klein beetje behangselplaksel erin. Echt héél erg weinig, want je kind achter het behang plakken biedt geen uitkomst. Smeer dat op de aangedane plek. Er vormt zich dan een dun laagje op de huid, waardoor de jeuk stilt en de huid kan helen.

Nou ja.....
Liefde
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:28:28 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41741512
en toch vind ik het barbaars ik viond het nogal vreemd om een in mijn ogen te chemish product op een kind te smeren.
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:31:54 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_41741609
nou, neocate wordt alleen op advies van arts ofzo gegeven en zo ernstig lijkt het me (nog) niet. ik hou het gewoon in de gaten, maar thanks! ook voor de info
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:34:15 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41741692
Ja is ook zo maar het aanbod staat iig

Soms voel ik me wel een doos en kom ik misschien wel te snel aan met KMA maar denk dat het wellicht ook wle begrijpelijk is gezien de situatie met arwen is. lastig hoor
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:53:06 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_41742278
ik snap dat op zich wel hoor, maar gelukkig is het niet altijd meteen KMA
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:14:14 #234
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41744877
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:11 schreef owlet het volgende:
Die van Dreumes (nu 19 maanden) veranderen nu ineens nog . Het was altijd blauw, maar ze worden nu toch echt langzaam maar zeker groen.
pi_41745560
Pfff, hoe corrigeer je de houding van een baby die geen seconde stil ligt
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:34:52 #236
105888 renzell
pi_41750101
Die van mijn dreumes ( ) veranderen ook nog steeds. Ze worden steeds donkerder groen/bruin van kleur.
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:39:14 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_41750291
Ezra is best van de rel van die prikken zeg
veel aandacht willen (die hij uiteraard krijgt) huilerig geweest en slecht eten. iedere keer weer van die kleine beetjes. magoe, morgen weer een nieuwe dag, hopenlijk weer verder in het normale ritme.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:41:31 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_41750410
Arme Ezra...
Ive had dat ook, die had er de dag daarna ook nog een tijdje last van.
Sterkte!
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:48:41 #239
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41750689
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:34 schreef renzell het volgende:
Die van mijn dreumes ( ) veranderen ook nog steeds. Ze worden steeds donkerder groen/bruin van kleur.
Joh, heb jij er ook 1? Wat toevallig nou weer .
  woensdag 13 september 2006 @ 12:52:35 #240
24188 Belana
kloon van belana
pi_41767238
Ezra is weer in zijn normale doen gelukkig gisteravond nog ff lekker mee wezen douchen, daarna lekker gemasseerd met babyolie en toen is ie heerlijk gaan slapen tot 4 uur en vanaf dat moment ook weer normaal gegeten. zijn huidje ziet er ook beter uit, de babyolie heeft blijkbaar goed gedaan, lekker vet
stormy waters...
sailin'
pi_41768126
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:34 schreef renzell het volgende:
renz wat waren ze eerst? licht groen/bruin?

max is nu 6 maanden en ik vind het wel sjiek als zn oogjes zon kleur blijven

papa en mama hebben allebei bruine ogen
en max heeft legergroen/bruin/grijs/blauw en ze zijn elke dag anders en zoooo mooi
pi_41768499
Amber had toen ze net geboren was hele donkere zwarte kijkers, maar nu zijn ze bruin net als die van Michel. Ze had ook gitzwarthaar maar daar is nu weinig meer van te zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41770943
Weet iemand van jullie iets van babymassage of ontspanningsoefeningen voor baby's?
pi_41771170
Merlijn tijgert hier nog steeds vrolijk de kamer rond, al begint hij nu ook met zich optrekken. Op de ligzak die wij hebben liggen wil hij zich nu regelmatig omhoog duwen tot (bijna) staan, en vanuit die positie gaat meneer ook gewoon zitten. Onze mond valt regelmatig open als Merlijn in eens weer in een andere positie verkeerd.
pi_41771666
PV, het belangrijkste is dat de ruimte een prettige temperatuur heeft, dat je een olie gebruikt (en geen parafineproduct zoals de babyolie van de meeste fabrikanten) en dat je het niet te lang maakt.
In het begin zijn een paar minuten echt voldoende, dat kan je dan langzaam opbouwen.
De meeste babyolies zijn gemaakt van parafine. De reden dat dat niet zo goed is voor babymassage is dat een babyhuid veeeeeel dunner is dan onze huid. Babyolie op basis van bijvoorbeeld sesamolie zoals die van Weleda trekt in terwijl babyolie van bijvoorbeeld Zwitsal meer een laagje achter laat.

meer info

Er zijn vast in je omgeving cursussen te vinden. Hier organiseert de thuiszorgvereniging dat o.a.
Zelf vind ik het een beetje onzin om met een kind te gaan slepen om te masseren omdat het echt niet zo moeilijk is en je vooral de signalen van je kind moet volgen.

Wat Ronja bijvoorbeeld erg lekker vind is als ik met mijn duimen rondjes draai over haar voetzooltjes en handjes. Daar hoeft ze ook niet helemaal bloot voor en dat is wel zo prettig i.v.m. de warmte.
Ook masseer ik haar buikje met buikjesolie van Weleda. Of het echt werkt tegen de krampjes weet ik niet, maar ze vind het wel erg lekker.

Bij een volledige massage begin ik bij de beentjes, dan de voetjes, de borst en het buikje, de armen en de handjes.
  woensdag 13 september 2006 @ 15:47:58 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41772108
Owlet, geef jij Ronja elke dag die ABC Dophilus?
Wij hebben het gekocht, maar ik zou het dan met water moeten geven (want zoveel gekolfde melk hebben we nog niet) en dat lijkt me best lastig? Doe jij het elke dag met gekolfde melk? Of met water? En hoeveel water dan ongeveer?

Dankjewel!
pi_41772894
Ik geef het elke avond, inderdaad met een heel klein beetje afgekolfde melk. Maar echt een klein beetje, ik schat een of twee eetlepels melk in totaal, meestal kolf ik het niet eens maar knijp ik een beetje met de hand. Ze lebbert vanuit een cupje zo naar binnen.
Een klein beetje water zou ook kunnen hoor, het is maar zo'n kleine hoeveelheid.

het drinken uit een cupje had ze zo door maar mocht storm dat lastig vinden dan zou je het ook met een theelepeltje kunnen geven of in een flessenspeen.

Het beste lost het trouwens op door eerst een klein beetje vocht in een kopje te doen en dan het poeder er op te sprinkelen. Als het in een hoopje op de melk of het water valt vormt het een klontje wat niet goed op te lossen is.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:11:34 #248
103793 kozakken
Living the life
pi_41776541
Vooralsnog vallen de krampjes hier gelukkig nog wel mee. Maar hier stond ABC Dophilus ook op het lijstje voor het geval dat.
Hoop dat het Storm ook een beetje helpt.

Uhm... hoe zat dat ook alweer met hormonen, vergeetachtigheid en ontzwangeren
Ik vanmorgen heel blij richting CB voor zijn 'normale' eerste bezoek. (Was er natuurlijk al twee keer geweest vanwege het afvallen, maar vanmorgen was echt, zeg maar )
Dus ik heel blij met wandelwagen naar het CB, Romme uit de kleren en op de weegschaal gelegd bij de assistente die me heel blij aankeek en riep: "extra wegen?"
Neen, riep ik net zo blij terug (had nl. in een flits al gezien dat het heeeel goed zat met t gewicht), de eerste echte keer!
Uhm... klonk het... maar je staat niet op t schema hoor.
Uhm.. riep ik... woensdag de 14e.. (voelen jullie de bui al hangen )
Uhm.. riep de dame weer.. maar het is vandaag de 13e en je staat voor Donderdag de 14e in de agenda...

Tja.. daar stond ik dus. Met uitgekleed mannetje, gewicht genoteerd en klaar voor de grote eerste checkup.
Maar gelukkig werd het een en ander geregeld (met goedkeuring van de dame na mij die haar 2 jarige toch nog niet uit de speelhoek had weten los te peuteren )
En na een klein kwartiertje was dat leed ook weer geleden. (Ik heb trouwens hier een hele fijne CB arts die de naam Romme helemaal geweldig vindt)

Voor de cijferaars onder u :
gewicht geboorte: 4440 gram
gewicht 4 weken (nu dus): 4735 gram
lengte geboorte: +- 56
lengte 4 weken: 57,5
pi_41778157
Kozakken, dat klinkt helemaal geweldig. De grote zorgen van het begin zijn dus voorbij. Super
  woensdag 13 september 2006 @ 19:24:38 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_41778932
Romme is al net zo lang als Ezra
stormy waters...
sailin'
  woensdag 13 september 2006 @ 19:48:16 #251
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41779794
Mijn meidje begint voor het eerst ziek te worden ben ik bang. Ze klinkt heel erg vol en voelde wat warmer dan normaal (temp viel mee, 37,5) De eerste verkoudheid dus, moet ik daar nog wat tegen doen?
Lekker douchen!
  woensdag 13 september 2006 @ 19:52:49 #252
103793 kozakken
Living the life
pi_41779937
Romme is echt een langpoot
Mijn moeder breidt alle sokjes voor Romme (en voorheen ook voor Jonne en alle sloffen in dit huis komen ook uit de oma-fabriek ) en die is echt al bezig voor de derde maal! een grotere versie te breien. Hij heeft echt al grote voeten

Je kunt niet zo heel veel doen tegen een verkoudheid sjak. Voor een volle neus werkt een ui onder het bedje heel goed en je zou het hoofdeinde iets kunnen verhogen door bv. een deken onder de matras te leggen. Dan worden ze iets minder snel benauwd van het evt. slijm.
Verder gebruik ik hier neusspray van de apotheek. Gewoon de meest eenvoudige zoutoplossing zonder andere toevoegingen. (Tip: haal gewoon zo'n sprayding en wat kleine flesjes navul bij de apotheek. Dan heb je ook midden in de nacht -je weet wel wanneer het altijd net zodig is - altijd een 'schone voorraad'). Vlak voor de voeding en evt. ook na voor het slapen.
Jetske
  Jubileum moderator woensdag 13 september 2006 @ 19:53:04 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41779942
Vooral goed het neusje openhouden met zoutoplossing Sjak en evt. het hoofdeinde van haar bedje ietsje verhogen zodat ze wat comfortabeler kan slapen. Goed haar temp in de gaten houden en kijken of ze goed blijft drinken.
Meer kun je niet doen volgens mij. Beterschap!
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 september 2006 @ 19:54:05 #254
103793 kozakken
Living the life
pi_41779983
Lois (Great minds think alike )
  Jubileum moderator woensdag 13 september 2006 @ 19:56:12 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41780059
Zo goed als gelijktijdig inderdaad
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 september 2006 @ 19:57:53 #256
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41780118
Dank jullie wel. Haar neus is nog niet echt dicht dus zoutoplossing kan tot morgen wachten, deken onder matras vind ik ook een goede tip, zou ik zelf niet zo snel opgekomen zijn.
Lekker douchen!
  woensdag 13 september 2006 @ 20:23:38 #257
3011 E.T.
pi_41781060
Hoofdeinde van 't bedje iets omhoog, sjak.. Mocht d'r neusje wat vollopen, dan is ze er niet zo benauwd van
  woensdag 13 september 2006 @ 20:24:42 #258
3011 E.T.
pi_41781098
hersenverweking...
ik wilde zeggen: ui in stukken onder het bedje..
pi_41781484
Kendahl lijkt klein vergeleken met Romme...
geboortegewicht: 2690 gram
lengte: +/-45 cm
nu gewicht: 4140
nu lengte: +/- 53,5 cm
Volgens de arts op het consultatiebureau gaat het allemaal prima en ik ben ook trots.
Waarom zit er dan achter in mijn hoofd een stemmetje te 'maaren'?
pi_41781732
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:24 schreef E.T. het volgende:
hersenverweking...
ik wilde zeggen: ui in stukken onder het bedje..
ach, 2 vliegen in 1 klap!
pi_41781750
PV, ik vind de verschillen tussen zijn geboortegewicht/lengte en wat het nu is anders wel indrukwekkend; anderhalve kilo en achtenhalove centimeter in 2 maanden is toch super!
  woensdag 13 september 2006 @ 20:47:54 #262
103793 kozakken
Living the life
pi_41781889
Wow PV, dan doet Kendahl het heel goed.
Eigenlijk is het gewoon pure showoff wat ik hier doe hoor (excuus: ik ben trots op mijn kindje. Alsof ik zelf wat aan zijn groei zou kunnen doen ) . Ik bedoel, elk kindje is zo eigen en heeft zo zijn eigen groeicurve.
Romme (en Jonne ook) zit gewoon erg aan de bovenkant. En dat is ook wat we gewend zijn bij Jonne, dus dat vind ik niet raar.
Het gaat er gewoon om dat hij zijn eigen lijn volgt en zich daar een beetje aan houdt. Dat is pas was echt belangrijk is hoor.
En waarom 'maart' je stem nu dan. Omdat hij minder lang is, of omdat je het niet helemaal goed vindt gaan. Want vergelijken kun je het echt niet hoor!!
  woensdag 13 september 2006 @ 21:20:44 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_41783163
PV hij doet het toch harstikke goed joh!
stormy waters...
sailin'
pi_41784738
ik moet inderdaad meer naar resultaten kijken. niet naar verhoudingen...
pi_41784783
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:44 schreef Tamea het volgende:
PV, ik vind de verschillen tussen zijn geboortegewicht/lengte en wat het nu is anders wel indrukwekkend; anderhalve kilo en achtenhalove centimeter in 2 maanden is toch super!

Vind ik ook!!!
Toen ik met de eerste keer met miniminimonster bij t cb kwam sloeg ik haast stijl achterover....
Bij zn geboorte woog ie....... 3080 gram en was ie 44 cm.....
Na ongeveer 7 weken..........4940 gram en was ie 54 cm!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_41785128
Nooit naar andere kindjes kijken, ze zijn allemaal anders joh

Als hij maar mooi groeit, en dat doet hij, dan is het helemaal prima!

Maar ik snap het wel: de eerste keer op het CB keek ik met mijn kleine prematuurtje mijn ogen uit naar die (in mijn ogen dan he) kolossale babies en toen voelde ik me zo onrustig en zorgelijk. Sloeg nergens op eigenlijk, maar ja.
  woensdag 13 september 2006 @ 22:28:37 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_41785552
het is je kindje, daar maak je je nou eenmaal snel zorgen om

wist niet dat jouw dochter prematuur was nebelung, en nu is ze alweer zo groot als ik je zo hoor
stormy waters...
sailin'
pi_41786526
Wat een lange kindjes hier.

Kim kruipt achteruit, maar wil graag vooruit. Alleen snapt ze het niet. En dat is voor haar erg frustrerend. Daar moet ze zeker zelf achter komen?
pi_41787639
Arme Kimmetje is ziekjes. Lichte verhoging en spuugt erg veel. Ze wil de laatste fles niet. Tussendoor is ze best vrolijk. En erg aanhankelijk. En dan is het ook nog eens klam in huis. Bah!
pi_41792103
Ive heeft de hele nacht geen darmkrampjes gehad! De ABC Dofhilus lijkt al te werken. Om 1 uur en om 4 uur werd hij wakker voor een voeding en verder hebben we alle drie heerlijk kunnen slapen. Erg fijn en erg nodig.

Ingrid, hoe is het nu met Kim, is ze al wat beter?
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 08:13:02 #271
81992 Githa
pi_41792140
Beterschap Kim

Cattie wat heerlijk dat de ABC Dofhilus schijnt te werken.
  donderdag 14 september 2006 @ 08:18:36 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41792191
Storm heeft veel last van krampjes, denken we. Heel lastig, vind ik, dat gehuil en getrappel. De speen wil ie nog steeds nauwelijks en inbakeren werkte eerst wel en nu niet meer. Ik vind het maar moeilijk.

We hopen dat die ABC Dophilus gaat aanslaan, hij heeft net zijn eerste echte dosis gekregen. Gisteravond ook een beetje, maar dat ging meer ernaast dan erin. Nu heeft ie alleen sinds gisteravond 9 uur niet meer gepoept, terwijl hij dat de afgelopen week juist meermaals per dag en nacht deed. Even aankijken.

Oh ja, hij snurkt flink. Hij heeft een beetje slijm zitten, precies achter in neus- en keelholte. Wij schrapen onze keel en slikken het slijm weg, maar dat kan hij nog niet. Heel rot, want ik doe geen oog dicht naast hem en hijzelf lijkt er ook last van te hebben bij het slapen. Het lijkt ook alsof hij liggend op een kussen (in de komma-houding zeg maar) geen last heeft, maar in bedje wel (vlakke ondergrond).
We hebben hem al bij ons op de badkamer gehad terwijl we douchen, maar misschien hebben jullie nog tips hoe we het slijm weg kunnen krijgen?

Wat fijn dat Ive geen krampjes had vannacht, Cattie!
Beterschap voor Kim en voor die kleine Jetske!
  donderdag 14 september 2006 @ 09:15:08 #273
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41793109
quote:
Op donderdag 14 september 2006 08:18 schreef Sugar het volgende:

We hebben hem al bij ons op de badkamer gehad terwijl we douchen, maar misschien hebben jullie nog tips hoe we het slijm weg kunnen krijgen?
Dat had Daniël net zo vorige week. heel zielig inderdaad
de uien naast het bed hebben nog het meest geholpen en een tip van mijn oma: hang een 16-tje met vics vaporub ( ofzo) boven de wieg ledikantje ( dat heb ik gedaan toen het bijna over was, maar ik had wel het idee dat het hielp).
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 09:17:08 #274
81992 Githa
pi_41793153
Natte handdoeken op de verwarming wil ook wel eens verlichting geven Sugar.
Normaal zet je dan de verwarming aan om het water te laten verdampen, maar met dit weer is dat natuurlijk niet nodig
pi_41795136
Kim is nog ziekjes. Vannacht kwam ze om 4.45 voor voeding. De fles ging met moeite leeg, daarna sliep ze verder en nu nog. Ga zo proberen om nog eenfles te geven. Misschien is het beter om vandaag alleen maar flesjes te geven en geen warm eten ed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 september 2006 @ 10:47:02 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41795196
Het slapen op zich gaat goed nu, Ingrid? Ik zou haar maar lekker laten slapen en een dagje alleen de fles kan geen kwaad natuurlijk. Beterschap!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_41795402
@ Ingrid, denk dat Kim dat zelf ook wel een beetje zal aangeven, maar gewoon fles is meestal wel voldoen. Wat je wel kunt doen in de hoeveelheid meer over de dag verspreiden, zodat de plens in haar buik maar elke keer kleine beetjes zijn. Dus wel de hoeveelheid, maar bijvoorbeeld om de 2 uur aanbieden. En heeeeeeel veel beterschap. Ook voor Storm en Jetske.

Dat vooruit kruipen komt waarschijnlijk wel snel genoeg, maar je kunt ze stimuleren door spulletjes voor haar neer te leggen en eventueel naast haar mee te kruipen. Fleur had het door toen ze de stofzuiger zooooooo interessant vond dat gewoon opeens naar voren ging ipv naar achter...
  donderdag 14 september 2006 @ 10:59:43 #278
105888 renzell
pi_41795509
Sugar, waarom leg je Storm niet op z'n eigen kamertje, zodat je zelf misschien iets meer rust krijgt? Of vind je dat eng nu hij zoveel last van slijm heeft?
  donderdag 14 september 2006 @ 11:02:24 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41795584
Omdat Maria heeeeel snel wakker wordt en we zo sneller bij hem zijn, voordat hij zijn gouden keeltje weer laat horen.
pi_41795697
Sugar hier heeft MrBos Myrthe af en toe een nachtje mee naar beneden genomen, dan sliep hij op een luchtbed en Myrthe gewoon in d'r wiegje ernaast. Kon ik in ieder geval een beetje bijtanken. Als het dan tijd was voor een voeding kwam hij haar brengen. En 's ochtends mocht ik lekker uitslapen. En andersom als hij even op was dan sliep hij een nachtje alleen beneden en kon hij lekker doorslapen.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:10:26 #281
105888 renzell
pi_41795805
Oh Ja, tuurlijk, stom!
  donderdag 14 september 2006 @ 11:12:57 #282
105888 renzell
pi_41795877
Wat frustrerend trouwens zeg! Zou Maria is staat zijn te leren er 'doorheen' te slapen denk je? Ik bedoel niet dat ik vind dat je dat NU als project zou moeten aangaan hoor, maar het zou het wel makkelijker maken het komende halfjaar ofzo. Anders lig je dus altijd met Storm op 1 kamer.
pi_41795985
BV zou slijmoplossend moeten werken (wordt door kolvende moeders wel eens gedruppeld ipv neusdruppels), misschien kun je dat er in de buurt krijgen?
  donderdag 14 september 2006 @ 11:20:12 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41796085
Oh, renzell, dat gaat ze zeker leren, hoor! Dat vertrouw ik wel. Maar nu is het nog even niet zo, misschien wordt ze volgende week al veel minder wakker.

Nou, poemojn, ik doe dagelijks een fiks aantal pogingen.
pi_41796153
Ja, ik weet niet waar het zit en of hij dan op z'n kop zou moeten drinken of niet
Sommige babies die teveel binnenkrijgen laten het door hun neus weer naar buiten lopen maar da's ook weer zoiets om uit te proberen..
Gewone zoutoplossing om te druppelen kan ook, heeft de apotheek wel voor baby's.
pi_41796876
Bleh ik moet nu toch echt Mikael zijn kast uit gaan zoeken. Er zijn al zoveel dingen die hem niet meer passen. Gaat me veel te snel allemaal.
Liefde
  donderdag 14 september 2006 @ 11:46:28 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41796882
Beterschap voor kim jetske en storm!
  donderdag 14 september 2006 @ 11:47:07 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41796916
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:46 schreef MeNicole het volgende:
Bleh ik moet nu toch echt Mikael zijn kast uit gaan zoeken. Er zijn al zoveel dingen die hem niet meer passen. Gaat me veel te snel allemaal.
ik heb vorige week ook maar eens de kast/commode geruimd 2 vuilniszakken vol die op zolder staan
pi_41796986
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:24 schreef Belana het volgende:
Romme is al net zo lang als Ezra
Mika was met de geboorte 50 cm en met 4 weken al 56 cm
Liefde
pi_41797122
de precieze lengte is toch altijd erg moeilijk te meten, ivm de 'kromme beentjes'? en omdat 't niet goed is voor de heupjes om die benen recht te buigen is 't maar een beetje een om-en-nabij meting, dacht ik tenminste. niettemin: ze groeien als kool, die ukkies. erg he als er dan weer een maat de kast uit moet/kan.

beterschap voor de kleine snotteraars, da's zooo zielig!
pi_41797159
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:54 schreef bixister het volgende:
de precieze lengte is toch altijd erg moeilijk te meten, ivm de 'kromme beentjes'? en omdat 't niet goed is voor de heupjes om die benen recht te buigen is 't maar een beetje een om-en-nabij meting, dacht ik tenminste. niettemin: ze groeien als kool, die ukkies. erg he als er dan weer een maat de kast uit moet/kan.

beterschap voor de kleine snotteraars, da's zooo zielig!
Nou hier leggen ze hem neer en dan trekken ze zijn beentjes helemaal recht. Dus denk wel dat het precies is.
Liefde
pi_41797273
wat vreemd! en dat deden ze ook toen ie net geboren was?
pi_41797347
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef bixister het volgende:
wat vreemd! en dat deden ze ook toen ie net geboren was?
Ja hebben ze een beentje recht getrokken. Heb het zelfs op foto staan
Liefde
pi_41797471
ach ja zo erg zal 't toch ook niet zijn. maar ik dacht echt dat ze dat gewoon niet meer deden.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:06:04 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_41797485
vreemd idd, hier wordt dat ook al jaren niet meer gedaan.
stormy waters...
sailin'
pi_41797550
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:06 schreef Belana het volgende:
vreemd idd, hier wordt dat ook al jaren niet meer gedaan.
Hier wordt het ook niet gedaan. Werd zelfs expliciet gemeld toen ze gingen wegen....alleen Fleur strekte zich op het moment van meten perfect uit waardoor de 48 cm met zekerheid vast gesteld konden worden.
pi_41797561
quote:
Sommige babies die teveel binnenkrijgen laten het door hun neus weer naar buiten lopen maar da's ook weer zoiets om uit te proberen..
Ronja heeft inderdaad een dicht neusje sinds ze niet meer tijdens het spugen alles door d'r neus laat lopen!
pi_41797685
Met de geboorte deden ze het niet, nu op het CB wel (alleen niet helemaal strak, dus het is hier meer om en nabij).

Ja Belana, ze is nu bijna 10 maanden hoor en gewoon van normaal gewicht en lengte. Waar is die kleine baby gebleven?
pi_41797776
Bij Ive in het ziekenhuis en op het cb worden zijn beentjes recht getrokken met meten!
Wat vreemd dat ze daar zo verschillend mee omgaan.
pi_41797819
Beterschap kleine Jetske en Storm, en Kim ook!

Ingrid, dat kruipen is normaal in het begin hoor, ze kunnen dan fysiek nog niet vooruit kruipen (ik dacht dat het iets met de zwaarte van het hoofd ofzo te maken had, maar ik kan me vergissen) en na een tijdje gaat dat vanzelf 'goed' komen. Alleen wel frustrerend voor haar he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')