dat had ik gisteren nog willen vragen ja! Ik was daar ook benieuwd naar! Ik hoop dat alles goed gaat!quote:Op donderdag 7 september 2006 10:03 schreef PM-girl het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de kleine frummel van PPL, hij heeft zich nog niet gemeld hier of wel?
Waar ben ik negatief dan? Ik maak gewoon een geintje hoor. Ik hoef hem helemaal niet in te bakaren want hij slaapt altijd heel goed. maar nu gewoon even niet dus een geintje moet toch kunnenquote:Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Belana het volgende:
Ik zal er wel wat mee opstarten, maar MeNicole, ik vind jou zo negatief steeds ove Mika, ik hoop dat je toch ook wel van hem geniet en het leuk vind allemaal? ik weet het, babietjes kunnen best veeleisend zijn soms, maarja, ze kunnen er ook weinig aan doen. het enige wat ze kunnen om jou aandacht te trekken is huilen
Misschien dat je hem in kunt bakeren, dat helpt vaak wel.
Tja dat is dan het probleem van diegene die het verkeerd opvatten. Maar ja boeiend.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef PM-girl het volgende:
Het is niet zozeer negatief denk ik, maar meer de cynische humor misschien van jou, Nicole? Ik herken die humor wel en heb die ook. Alleen geschreven komt het soms anders over misschien?
Even heel muggenzifterig, maar bakeren is niet iets wat altijd zó maar gedaan kan worden. Voor niet alle kindjes is het even goed en het kan ook risicovol zijn als het niet onder de juiste omstandigheden of met te weinig kennis gebeurt. Ik zou het zeker niet aan iedereen "zo maar" aanraden.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Belana het volgende:
Misschien dat je hem in kunt bakeren, dat helpt vaak wel.
Losse doeken in het bedje kunnen gevaarlijk zijn, vooral nu Mika op een leeftijd komt dat hij steeds meer gaat bewegen en pakken en steeds meer met zijn hoofdje ergens in kan draaien.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:19 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Tja dat is dan het probleem van diegene die het verkeerd opvatten. Maar ja boeiend.
We zijn gister trouwens bij het cb geweest en nu heeft Mika aan de rechterkant een beetje een plat hoofdje, nu moeten we dat dus een beetje in de gaten houden. Doe al vanaf hetbegin dat ik zijn hoofdje telkens de andere kant op leg enzo mar hij draait steeds weer terug. Mag ik wel een hydrofiel luier naast zijn hoofdje leggen zodat hij niet kan draaien?
is goed dat je het zegt hoor idd. ik gebruik het zelf wanneer Ezra zo lekker aan het fladderen is met zijn armpjes en om die reden niet in slaap kan komen. zodra hij slaapt maak ik de boel weer los altijd, idd vanwege de warmtequote:Op donderdag 7 september 2006 10:21 schreef owlet het volgende:
[..]
Even heel muggenzifterig, maar bakeren is niet iets wat altijd zó maar gedaan kan worden. Voor niet alle kindjes is het even goed en het kan ook risicovol zijn als het niet onder de juiste omstandigheden of met te weinig kennis gebeurt. Ik zou het zeker niet aan iedereen "zo maar" aanraden.![]()
Overigens is het voor Ronja haar krampjes een heel goede oplossing. Maar: onder begeleiding van ons antroposofisch CB, na controle van de huisarts, na het lezen van de boekjes en mailinglists en met het juiste materiaal.
Niet dat ik wil zeggen dat een ieder die zijn kind inbakerd zonder al die voorzorgsmaatregelen bij voorbaat slecht bezig is, maar het wordt de laatste tijd soms gebracht als een wondermiddel waarbij voorbij gegaan wordt aan de ook wel negatieve kanten die het bakeren kan hebben (onderdrukken van de hongerprikkel, verkeerd bakeren en zo heupproblemen of warmtestuwing veroorzaken, etc.).
Maar ik vond zwanger zijn ook echt niet leuk hoor. Dat was me gewoon tegengevallen maar dat heb ik toen ook wel gezegd.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef owlet het volgende:
Sommige mensen hebben nou eenmaal een manier van schrijven/praten die eerder negatief opgevat kan worden (ik herinner me nog een zelfde situatie met mensen die vielen over de negativiteit van Nicole in de zwangerschap?).
Dan moet je nu gaan oefenen met Nicolequote:Op donderdag 7 september 2006 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil Mika foto's![]()
Arwen doet "lalalala"als je Lalalala voor doette lief ze wordt nu al mijn kleine papegaaitje
![]()
zelfs niet Paint...daar lukt het mij ook meequote:Op donderdag 7 september 2006 11:20 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dan moet je nu gaan oefenen met NicoleKan ze dat strax ook zeggen
![]()
Maar kan even geen Mika foto's plaatsen want ik ben bij mijn ouders deze week (Kevin is met school op kamp en ik had geen zin om alleen te zijn) en die hebben niet een programma op de pc staan waarmee ik foto's kleiner kan maken![]()
Oh dan moet ik even kijken hoe dat moetquote:Op donderdag 7 september 2006 11:23 schreef chacama het volgende:
[..]
zelfs niet Paint...daar lukt het mij ook mee![]()
Ja precies. Ik heb soms ook echt wel momenten dat ik denk: Grrr ik plak je achter het behang en dat ik net iets harder dan normaal de deur achter me dicht trek. Maar ja dat heeft elke ouder denk ik wel. En heb meestal ook al direct weer spijt als ik dat gedaan heb.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:10 schreef Tamea het volgende:
Verkleinen met Paint is heel makkelijk Nicole. Je moet bij Afbeelding, uitrekken/hellen kiezen en dan een percentage invoeren.
En je opmerking vond ik ook wel begrijpelijk, maar ik ben zelf ook wel van de sarcastische humor(en ook niet zo van de lyrische stukjes, al vind ik zowat alles wat Finn doet helemaal
en is m'n brakke gevoel na een nacht met mij teveel voedingen weer snel vergeten als ie breeduit naar me lacht)
Geloof dat met max zijn leeftijd ze wat verlatingsangst kunnen krijgen weet het niet zekerquote:Op donderdag 7 september 2006 16:00 schreef pinquit het volgende:
nog even tussendoor piept
niemand een ideetje waarom max elke keer 's nachts wakker wordt?
dan ligt hij steeds te draaien en woelen en jammeren en als hij in slaap valt wordt ie bij het minste wakker.
De hoeveelheid met 5 flessen is in principe prima, alleen krijgen we dus het idee dat ze daardoor nog meer spuugt. daarom die tijfel om toch maar 4 flessen te geven en kijken of het groeien e.d. goet gaat.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:22 schreef Belana het volgende:
dan geef je toch weer 5 flessen evenstar? of 6 zelfs? het is nu toch het enige wat ze krijgt?
Ja, dat bedacht ik me later ook. We hebben hem niet gemeten, maar hij lijkt idd gegroeid. Ik merk het wanneer ik hem in de wieg leg. Hihihi, minder ruimte over.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef bixister het volgende:
pv, is ie de lengte in geschoten?
vicky, het zou ook goed een schimmelinfectie kunnen zijn. evt. even naar laten kijken door de huisarts, of gewoon zelf zo'n tube antischimmel-zalf kopen bij de apotheek, miconazol oid.
<spuit elf>quote:Op donderdag 7 september 2006 10:21 schreef owlet het volgende:
[..]
Even heel muggenzifterig, maar bakeren is niet iets wat altijd zó maar gedaan kan worden. Voor niet alle kindjes is het even goed en het kan ook risicovol zijn als het niet onder de juiste omstandigheden of met te weinig kennis gebeurt. Ik zou het zeker niet aan iedereen "zo maar" aanraden.![]()
Je hebt ze allemaal behalve de sudocreme.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Vicky het volgende:
ja ik smeer me rot. Heb Bepanthen, Babybillencreme van Weleda en Zinkzalf van Zwitsal...
Aha! Dank je Renzell!quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:30 schreef renzell het volgende:
Little Woodstock: Die foto in Sugars huis hebben ze gekregen op hun trouwdag. Het is een 'combi' van kleine Sugar en kleine Sugarman. Een foto met relief zeg maar. De ene kant de een, de andere kant de ander. Lekker vage omschrijvning he?! Maar zoiets is het dus...![]()
Pas op, want je gaat de hond nu in principe jalours maken tegenover je dochter. Dat is nou net iets wat je wilt voorkomen want meestal knokken ze dat met elkaar uit.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:44 schreef Vicky het volgende:
Amber is gister weer aangevlogen door de hond van me schoonouders. Michel en me schoonmoeder zaten er allebei bij, maar de hond was veel te snel. Amber heeft 3 hele kleine puntjes op haar neusje zitten. De hond is vanaf heden, als Amber er is, verbannen naar de keuken....
Little-Woodstock, dankjewel voor je lieve felicitatie!quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:33 schreef LittleWoodstock het volgende:
Aha! Dank je Renzell!Het viel me erg op hoeveel overeenkomsten er zijn tussen Maria's snoetje en de combi-snoet op die foto. Leuk trouwdag-kado trouwens
![]()
wat raad jij dan aan? ik zou geen alternatief weten nl dat ik veilig genoeg vind.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:28 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Pas op, want je gaat de hond nu in principe jalours maken tegenover je dochter. Dat is nou net iets wat je wilt voorkomen want meestal knokken ze dat met elkaar uit.
Ieh das minderquote:Op maandag 11 september 2006 11:15 schreef Belana het volgende:
ik moet morgen alweer naar het CB voor Ezra's eerste prikjes...ik hoop dat ie er geen last van heeft... ben ook benieuwd wat ie nu weegt en hoe lang hij is!
Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!quote:Op zondag 10 september 2006 09:22 schreef LadyS het volgende:
Sugar! Wat goed zeg! Bijna 200 gram in een week
ABC dophilus is een meteen werkend middel, maar het geeft wel de darmen een boost waardoor je kindje als het ware sneller over de krampjes heen groeit. Het werkt meestal binnen een paar dagen.quote:Op maandag 11 september 2006 17:35 schreef cattie het volgende:
Wat fijn dat Anna goed is aangekomen! Wij hebben cinababy van vsm geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik zal morgen eens de ABC Dophilus halen, is dat gewoon bij de drogist te koop?
is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het welquote:Op maandag 11 september 2006 19:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Owlet, misschien bemoeiallerig zo bedoel ik het niet, maar las in het BV topic dat ronja waarschijnlijk op melk proucten reageerd, ik zou dit sowieso met een arts overleggen, want je mag niet zomaar voedingsmiddelen etc schrappen. Dus wellicht bij je huisarts/CB aankaarten.
Wowquote:Op maandag 11 september 2006 12:19 schreef Sugar het volgende:
[..]
Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!![]()
En echt dezelfde weegschaal. Misschien lijfje vol poep denk ik ook.![]()
quote:Op maandag 11 september 2006 19:31 schreef owlet het volgende:
[..]
is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het wel![]()
Ik ben hier over in overleg met een lactatiekundige en het CB. Overigens is het in gevallen zoals bij ons lang zo "gevaarlijk" niet om te schrappen als bij een kindje dat kunstvoeding of al bijvoeding krijgt. Het gaat puur om de producten die ik eet waar Ronja op reageert, ik moet dus vooral om mijn eigen tekorten denken, niet zo zeer om die van Ronja omdat moedermelk ten koste van de moeder gemaakt wordt en het kind (los van de zeer extreme gevallen) wel alles voldoende binnen krijgt.
Als ze over een half jaar zelfstandig gaat eten wordt het een ander verhaal, maar gelukkig heb ik een zeer "allergie-minded" CB.
Hopelijk zijn de krampjes van vandaag niet gerelateerd aan mijn voedingspatroon, maar mijn eigen geschiedenis, die van mijn vriend en die van mijn familieleden kennende is de kans wel erg groot dat ze in ieder geval gevoelig is, misschien zelfs allergisch.
Daar ga ik morgen over lezen. Nu weer aan het voeden.quote:Op maandag 11 september 2006 17:30 schreef owlet het volgende:
Yppy, hier lijkt de ABC Dophilus ook een positieve invloed te hebben (al is dat natuurlijk lastig om te zien aangezien het gebruik daarvan samen valt met het weglaten van melkproducten en het inbakeren).
Wat bedoel je met "in een rondje houden"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |