abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 10:07:15 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_41575944
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:03 schreef PM-girl het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de kleine frummel van PPL, hij heeft zich nog niet gemeld hier of wel?
dat had ik gisteren nog willen vragen ja! Ik was daar ook benieuwd naar! Ik hoop dat alles goed gaat!
stormy waters...
sailin'
pi_41576095
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Belana het volgende:
Ik zal er wel wat mee opstarten, maar MeNicole, ik vind jou zo negatief steeds ove Mika, ik hoop dat je toch ook wel van hem geniet en het leuk vind allemaal? ik weet het, babietjes kunnen best veeleisend zijn soms, maarja, ze kunnen er ook weinig aan doen. het enige wat ze kunnen om jou aandacht te trekken is huilen
Misschien dat je hem in kunt bakeren, dat helpt vaak wel.
Waar ben ik negatief dan? Ik maak gewoon een geintje hoor. Ik hoef hem helemaal niet in te bakaren want hij slaapt altijd heel goed. maar nu gewoon even niet dus een geintje moet toch kunnen Maar dat ik steeds negatieg ben is dikke onzin
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:14:43 #103
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41576158
Het is niet zozeer negatief denk ik, maar meer de cynische humor misschien van jou, Nicole? Ik herken die humor wel en heb die ook. Alleen geschreven komt het soms anders over misschien?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41576294
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef PM-girl het volgende:
Het is niet zozeer negatief denk ik, maar meer de cynische humor misschien van jou, Nicole? Ik herken die humor wel en heb die ook. Alleen geschreven komt het soms anders over misschien?
Tja dat is dan het probleem van diegene die het verkeerd opvatten. Maar ja boeiend.

We zijn gister trouwens bij het cb geweest en nu heeft Mika aan de rechterkant een beetje een plat hoofdje, nu moeten we dat dus een beetje in de gaten houden. Doe al vanaf hetbegin dat ik zijn hoofdje telkens de andere kant op leg enzo mar hij draait steeds weer terug. Mag ik wel een hydrofiel luier naast zijn hoofdje leggen zodat hij niet kan draaien?
Liefde
pi_41576362
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:05 schreef Belana het volgende:
Misschien dat je hem in kunt bakeren, dat helpt vaak wel.
Even heel muggenzifterig, maar bakeren is niet iets wat altijd zó maar gedaan kan worden. Voor niet alle kindjes is het even goed en het kan ook risicovol zijn als het niet onder de juiste omstandigheden of met te weinig kennis gebeurt. Ik zou het zeker niet aan iedereen "zo maar" aanraden.
Overigens is het voor Ronja haar krampjes een heel goede oplossing. Maar: onder begeleiding van ons antroposofisch CB, na controle van de huisarts, na het lezen van de boekjes en mailinglists en met het juiste materiaal.

Niet dat ik wil zeggen dat een ieder die zijn kind inbakerd zonder al die voorzorgsmaatregelen bij voorbaat slecht bezig is, maar het wordt de laatste tijd soms gebracht als een wondermiddel waarbij voorbij gegaan wordt aan de ook wel negatieve kanten die het bakeren kan hebben (onderdrukken van de hongerprikkel, verkeerd bakeren en zo heupproblemen of warmtestuwing veroorzaken, etc.).
  donderdag 7 september 2006 @ 10:23:38 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_41576434
nou ja, boeiend dan. als dat dan houw humor is dan moet je maar op de koop toenemen dat je verkeerd begrepen kan worden.

zolang je erbij blijft mag je hem ook op zijn zij leggen.
stormy waters...
sailin'
pi_41576501
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:19 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Tja dat is dan het probleem van diegene die het verkeerd opvatten. Maar ja boeiend.

We zijn gister trouwens bij het cb geweest en nu heeft Mika aan de rechterkant een beetje een plat hoofdje, nu moeten we dat dus een beetje in de gaten houden. Doe al vanaf hetbegin dat ik zijn hoofdje telkens de andere kant op leg enzo mar hij draait steeds weer terug. Mag ik wel een hydrofiel luier naast zijn hoofdje leggen zodat hij niet kan draaien?
Losse doeken in het bedje kunnen gevaarlijk zijn, vooral nu Mika op een leeftijd komt dat hij steeds meer gaat bewegen en pakken en steeds meer met zijn hoofdje ergens in kan draaien.
Wat ook wel wil helpen (maar dat zal het CB vast al verteld hebben) is steeds wisselen met de arm waarop je de fles geeft.
Het blijkt dat BV-kindjes veel minder kans hebben op een voorkeursligging omdat daar al steeds gewisseld wordt van voedingskant. Wisselen van arm als je de fles geeft kan helpen om Mika een beetje van zijn voorkeurshouding af te krijgen.

En oh ja, ik vind een zin over een rubberen hamertje ook wat naar staan maar dat komt meer door mijn te grote fantasie en de beelden die ik meteen voor me zie. Het lijkt me toch wel duidelijk dat het een grapje was van Nicole Sommige mensen hebben nou eenmaal een manier van schrijven/praten die eerder negatief opgevat kan worden (ik herinner me nog een zelfde situatie met mensen die vielen over de negativiteit van Nicole in de zwangerschap?).
  donderdag 7 september 2006 @ 10:26:16 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_41576517
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:21 schreef owlet het volgende:

[..]

Even heel muggenzifterig, maar bakeren is niet iets wat altijd zó maar gedaan kan worden. Voor niet alle kindjes is het even goed en het kan ook risicovol zijn als het niet onder de juiste omstandigheden of met te weinig kennis gebeurt. Ik zou het zeker niet aan iedereen "zo maar" aanraden.
Overigens is het voor Ronja haar krampjes een heel goede oplossing. Maar: onder begeleiding van ons antroposofisch CB, na controle van de huisarts, na het lezen van de boekjes en mailinglists en met het juiste materiaal.

Niet dat ik wil zeggen dat een ieder die zijn kind inbakerd zonder al die voorzorgsmaatregelen bij voorbaat slecht bezig is, maar het wordt de laatste tijd soms gebracht als een wondermiddel waarbij voorbij gegaan wordt aan de ook wel negatieve kanten die het bakeren kan hebben (onderdrukken van de hongerprikkel, verkeerd bakeren en zo heupproblemen of warmtestuwing veroorzaken, etc.).
is goed dat je het zegt hoor idd. ik gebruik het zelf wanneer Ezra zo lekker aan het fladderen is met zijn armpjes en om die reden niet in slaap kan komen. zodra hij slaapt maak ik de boel weer los altijd, idd vanwege de warmte
stormy waters...
sailin'
pi_41577089
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:25 schreef owlet het volgende:

Sommige mensen hebben nou eenmaal een manier van schrijven/praten die eerder negatief opgevat kan worden (ik herinner me nog een zelfde situatie met mensen die vielen over de negativiteit van Nicole in de zwangerschap?).
Maar ik vond zwanger zijn ook echt niet leuk hoor. Dat was me gewoon tegengevallen maar dat heb ik toen ook wel gezegd.

Maar weet je wat het is! Ik ben gewoon niet een typ die hier komt om te vertellen hoe geweldig ik Mika vind. Ik kan het wel even doen voor degene die denken dat ik niet gek met hem ben
Maar ik vind Mika helemaal geweldig. Ik smelt helemaal als ie lekker bij me ligt en hoe hij dan met zijn kleine handjes mijn arm vast houdt en dan helemaal verliefd na me kijkt. Ik vind het heerlijk als ie s nachts wakker word voor de fles want dan kan ik hem nog even lekker knuffelen. Ik kan uren na hem kijken terwijl hij ligt te slapen en met zijn handje zijn speentje vast houdt. En ik ben zo trots op hem dat ie al helemaal kan lachen als ik met de fles aan kom lopen en dat ie de fles al alleen vast kan houden. Ik vind het heerlijk als ie in de box ligt en er komen allemaal babygeluidjes vandaan. En dat ik dan ga kijken en een vette lach van hem krijg. En ik vind het zo raar dat wij gewoon een kindje hebben gekregen. En dat dat kindje ook nog zo van mij is en ook zo op mij lijkt. En dat dat kleine hummeltje uren in bed kan liggen en om zich heen kan kijken. Ik ben gewoon zo verliefd
Liefde
  donderdag 7 september 2006 @ 10:51:20 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_41577192
Kijk das nou leuk om te lezen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 7 september 2006 @ 11:16:03 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41577832
Ik wil Mika foto's

Arwen doet "lalalala"als je Lalalala voor doet te lief ze wordt nu al mijn kleine papegaaitje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41577942
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil Mika foto's

Arwen doet "lalalala"als je Lalalala voor doet te lief ze wordt nu al mijn kleine papegaaitje
Dan moet je nu gaan oefenen met Nicole Kan ze dat strax ook zeggen

Maar kan even geen Mika foto's plaatsen want ik ben bij mijn ouders deze week (Kevin is met school op kamp en ik had geen zin om alleen te zijn) en die hebben niet een programma op de pc staan waarmee ik foto's kleiner kan maken
Liefde
pi_41578009
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:20 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dan moet je nu gaan oefenen met Nicole Kan ze dat strax ook zeggen

Maar kan even geen Mika foto's plaatsen want ik ben bij mijn ouders deze week (Kevin is met school op kamp en ik had geen zin om alleen te zijn) en die hebben niet een programma op de pc staan waarmee ik foto's kleiner kan maken
zelfs niet Paint...daar lukt het mij ook mee
pi_41578038
ik verbaas me er elke dag weer over hoe snel kindjes zich ontwikkelen. Elke dag lacht ze een stukje breder, elke dag komt er meer geluid uit dan alleen huilen en elke dag is ze net even wat langer actief wakker. Heerlijk!
Gister ontdekten ik dat ze haar tong uit steekt als ik dat naar haar doe. Heel voorzichtig en geconcentreerd gaat dan dat tongetje naar buiten. *smelt*
  donderdag 7 september 2006 @ 11:25:46 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41578082
lief he owlet
Ennuh ik zal het haar voordoen
pi_41578928
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:23 schreef chacama het volgende:

[..]

zelfs niet Paint...daar lukt het mij ook mee
Oh dan moet ik even kijken hoe dat moet
Liefde
pi_41579399
Verkleinen met Paint is heel makkelijk Nicole. Je moet bij Afbeelding, uitrekken/hellen kiezen en dan een percentage invoeren.

En je opmerking vond ik ook wel begrijpelijk, maar ik ben zelf ook wel van de sarcastische humor (en ook niet zo van de lyrische stukjes, al vind ik zowat alles wat Finn doet helemaal en is m'n brakke gevoel na een nacht met mij teveel voedingen weer snel vergeten als ie breeduit naar me lacht)
pi_41579639
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:10 schreef Tamea het volgende:
Verkleinen met Paint is heel makkelijk Nicole. Je moet bij Afbeelding, uitrekken/hellen kiezen en dan een percentage invoeren.

En je opmerking vond ik ook wel begrijpelijk, maar ik ben zelf ook wel van de sarcastische humor (en ook niet zo van de lyrische stukjes, al vind ik zowat alles wat Finn doet helemaal en is m'n brakke gevoel na een nacht met mij teveel voedingen weer snel vergeten als ie breeduit naar me lacht)
Ja precies. Ik heb soms ook echt wel momenten dat ik denk: Grrr ik plak je achter het behang en dat ik net iets harder dan normaal de deur achter me dicht trek. Maar ja dat heeft elke ouder denk ik wel. En heb meestal ook al direct weer spijt als ik dat gedaan heb.

Maar hoe weet ik of de foto dan klein genoeg is?
Al gelukt!!

[ Bericht 2% gewijzigd door MeNicole op 07-09-2006 13:09:16 ]
Liefde
pi_41586475
nog even tussendoor piept

niemand een ideetje waarom max elke keer 's nachts wakker wordt?
dan ligt hij steeds te draaien en woelen en jammeren en als hij in slaap valt wordt ie bij het minste wakker.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 7 september 2006 @ 16:22:14 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41587197
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:00 schreef pinquit het volgende:
nog even tussendoor piept

niemand een ideetje waarom max elke keer 's nachts wakker wordt?
dan ligt hij steeds te draaien en woelen en jammeren en als hij in slaap valt wordt ie bij het minste wakker.
Geloof dat met max zijn leeftijd ze wat verlatingsangst kunnen krijgen weet het niet zeker
  donderdag 7 september 2006 @ 16:23:02 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_41587226
pinquit, wij zeiden altijd met zulke periodes dat Liam zijn wereldje misschien weer een beetje groter was geworden en dat dat hem bezig hield. verder valt er zo weinig over te zeggen
stormy waters...
sailin'
pi_41587597
ok dank iig.

valt idd erg weinig over te zeggen
maar dacht misschien heeft iemand dit ook meegemaakt.
tis normaal zo'n vaste, lange slaper vandaar.

maar verder is ie gewoon heerlijk vrolijk en gezond overdag, dus het zal allemaal wel ok zijn
pi_41587721
pinquit volgens mij is het echt een fase.

Amber heeft de afgelopen 3 dagen doorgeslapen Ze is wel heeeeel even wakker geweest, maar dat was niet meer dan een gil...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41588623
amber!! wat goed zeg! en heerlijk voor jullie vicky!!
  donderdag 7 september 2006 @ 17:08:50 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_41588717
lekker vicky!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 7 september 2006 @ 17:20:47 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41588984
lekker

Oke even een vraagje, we hebben nu 2 avonden geprobeerd om 12 uur die fles te geven, maar Maurice en ik hebben beiden het idee dat ze dus nog meer spuugt plus daarbij ze zo ontzettend moe is.
Dus zie ik die laatste fles liever niet zitten.
Echter 4 keer 210 is ook geen optie want dat werkt al helemaal niet.
Maar 4 keer 180 is weer te weinig voor ruim 8 maanden totaal dus 720 zeker daar ze steeds actiever wordt.
Ik zit zo in dubio
  donderdag 7 september 2006 @ 17:22:37 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_41589029
dan geef je toch weer 5 flessen evenstar? of 6 zelfs? het is nu toch het enige wat ze krijgt?
stormy waters...
sailin'
pi_41589160
ik vind het ZALIG!! Niet meer midden in de nacht een uur wakker zijn...

Lastig Evenstar... hoeveel heeft ze er de afgelopen 2 dagen gehad?

Damn, Amber heeft nu wel hele goede werkende darmen. Ik heb vandaag al 5 poepluiers gehad en ik geloof dat ze nu nummer 6 aan het creeren is...
En haar schaamlipjes zijn weer helemaal rood en er zitten blaasjes op... En ze gilt het weer uit met verschonen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:44:12 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_41589636
flink smeren dan denk ik vicky? lekker he door kunne slapen! Ik vind het ook erg lekker. Ezra slaapt meestal tot een uur of 5 door en daarna met speen nog een uur. vandeweek was ie zomaar een keer weer om 4 uur en ik was gelijk helemaal stuk
stormy waters...
sailin'
pi_41589715
ja ik smeer me rot. Heb Bepanthen, Babybillencreme van Weleda en Zinkzalf van Zwitsal...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 7 september 2006 @ 18:25:30 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41590691
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:22 schreef Belana het volgende:
dan geef je toch weer 5 flessen evenstar? of 6 zelfs? het is nu toch het enige wat ze krijgt?
De hoeveelheid met 5 flessen is in principe prima, alleen krijgen we dus het idee dat ze daardoor nog meer spuugt. daarom die tijfel om toch maar 4 flessen te geven en kijken of het groeien e.d. goet gaat.
pi_41598401
Vandaag viel me op wat me al eerder was opgevallen. De luier van Kendahl leek wat ruimer te zitten. Dus ik besloot langs te gaan bij het consultatiebureau om hem te laten wegen. Nou: vals alarm. Hij is zelfs in twee weken ruim een pond aangekomen Hij weegt nu 4090 gr.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41598964
pv, is ie de lengte in geschoten?

vicky, het zou ook goed een schimmelinfectie kunnen zijn. evt. even naar laten kijken door de huisarts, of gewoon zelf zo'n tube antischimmel-zalf kopen bij de apotheek, miconazol oid.
pi_41599082
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef bixister het volgende:
pv, is ie de lengte in geschoten?

vicky, het zou ook goed een schimmelinfectie kunnen zijn. evt. even naar laten kijken door de huisarts, of gewoon zelf zo'n tube antischimmel-zalf kopen bij de apotheek, miconazol oid.
Ja, dat bedacht ik me later ook. We hebben hem niet gemeten, maar hij lijkt idd gegroeid. Ik merk het wanneer ik hem in de wieg leg. Hihihi, minder ruimte over.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 23:44:06 #135
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41601778
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:21 schreef owlet het volgende:

[..]

<spuit elf>
Helemaal mee eens. Inbakeren remt ook allerlei reflexen en signalen af die baby's niet voor niets hebben. Hongersignalen bijvoorbeeld. Daar zul je dus extra goed op moeten letten als je je kind inbakert. (Anders is er kans op stille ondervoeding.)
</spuit elf>
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 8 september 2006 @ 08:00:17 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_41607934
Ik laat Ezra dan ook niet uren lang ingebakerd liggen, ik doe het puur om hem in slaap te laten komen als hij een hele onrustige dag heeft. hij heeft van die fladderdagen zeg maar. als hij 10 minuutjes slaapt haal ik hem er altijd weer uit zodat hij ook gewoon wakker wordt voor voeding e.d.
en daar werkt het toch echt erg prettig voor hoor
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:10:30 #137
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_41611448
*net terug van vakantie is en fluks heeft bijgelezen...*

Driewerf hoera voor Wolfje!!!
Van harte gefeliciteerd Sugar, Sugar-man en Maria met jullie mooie, stoere zoon en broertje!
Aan de foto's te zien lijkt ie op z'n zusje. Vooral bij de mond dezelfde trekjes. Maar donkere haartjes!

Sorry dat de felicitatie zo laat is, maar was vanaf 20 augustus op vakantie en kon daar geen i-net koekeloeren. Heb op 2 september (echt waar!) nog zitten denken: ''goh, stèl je voor dat Wolfje nu wordt geboren...een dubbele verjaardag...'' En zie hier...het is nog gebeurd ook. Heel bijzonder.

Heel veel geluk en geniet van elkaar!

LW

PS: in het buikentopic zag ik de laatste fotoserie van jou met dikke buik en Maria erbij. Op de 2e foto in het rijtje zie ik op de achtergrond een zwart-wit-foto in de kast staan; is dat een jeugdfoto van jou of je man? Ik vind het twee druppels Maria!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:03:15 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41614191
volgens mij is dat meneersugar
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:16:52 #139
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41614550
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Vicky het volgende:
ja ik smeer me rot. Heb Bepanthen, Babybillencreme van Weleda en Zinkzalf van Zwitsal...
Je hebt ze allemaal behalve de sudocreme.
Die werkt hier als een tierelier.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:19:52 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41614640
hier werkt het beste de bepanthen, lekker dik en vet. maar max heeft nog geen open billetjes gehad.

moet je sudocrem nou dik of dun doen, want er zit zink in en zink moet je altijd dun doen omdat het anders echt niet werkt (tegen vocht). maar op het KDV waar ik werkte deden ze altijd een dikke laag..
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:22:46 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41614735
en wat bij mij zelf werkt bij wonden of geirriteerde huid is vaseline lanette creme.

kan je denk ik bij de apotheek halen, maar weet het niet zeker heb het zelf op de illegale manier gekregen
pi_41631738
Verhaal bij defoto's in het fototopic:
Emma had vandaag op het kdv maar een uurtje geslapen. thuis viel ze dus aan de borst snel in slaap. Toen wij aan tafel zaten werd ze weer wakker en haalden we haar erbij aan tafel. Eigenlijk was ze veel te moe. Toch maar wat te eten gegeven. Resultaat is dus een moe snotterig meisje dat het tussen alles door toch wel naar haar zin heeft. 10 minuten heb ik haar lekker in bad gedaan en heeft ze nog even bijgetankt bij mij
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:33:02 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41631939
agottie
pi_41632524
en en en toen we haar ophaalden dronk ze zomaar weer uit een flesje, bij mij op mijn arm en thuis ook nog wat bij Mike op schoot.
pi_41641749
Dutch, Sudo gebruiken we hier ook

Bix, ik ga maandag even naar de HA, even na laten kijken want het is steeds niet weg...

Amber is gister weer aangevlogen door de hond van me schoonouders. Michel en me schoonmoeder zaten er allebei bij, maar de hond was veel te snel. Amber heeft 3 hele kleine puntjes op haar neusje zitten. De hond is vanaf heden, als Amber er is, verbannen naar de keuken....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 09:51:32 #146
81992 Githa
pi_41641813
Dat is schrikken Vicky, maar is het al eens eerder gebeurd dan?.... ik zou de hond na een eerste keer al verbannen hebben het idee wat er een tweede keer kan gebeuren, brrr!
Alles verder goed met Amber?....
pi_41641848
de eerste keer was het meer dattie waarschuwde. Ik ben met ook rot geschrokken hoor, was op me werk en Michel belde me...

Gelukkig gaat het met Amber hartstikke goed. Ze wordt steeds leuker en ondeugender en ze lacht eigenlijk bijna de hele dag.. Ze eet goed, drinkt goed, slaapt goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:00:34 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41641912
He jasses vicky

Iemand tips voor een lief meisje wat niet poepen kan, maar niets mag hebben ? heb vannacht wel een zetpilletje gegeven, maar ze kan nog steeds niet.
pi_41641930
Evenstar, kan je niet een heel klein beetje olijfolie door d'r fles doen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:30:49 #150
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41642279
Little Woodstock: Die foto in Sugars huis hebben ze gekregen op hun trouwdag. Het is een 'combi' van kleine Sugar en kleine Sugarman. Een foto met relief zeg maar. De ene kant de een, de andere kant de ander. Lekker vage omschrijvning he?! Maar zoiets is het dus...
pi_41642698
pinquit zou jij je adres nog een keer willen mailen?
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:33:17 #152
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_41643339
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:30 schreef renzell het volgende:
Little Woodstock: Die foto in Sugars huis hebben ze gekregen op hun trouwdag. Het is een 'combi' van kleine Sugar en kleine Sugarman. Een foto met relief zeg maar. De ene kant de een, de andere kant de ander. Lekker vage omschrijvning he?! Maar zoiets is het dus...
Aha! Dank je Renzell! Het viel me erg op hoeveel overeenkomsten er zijn tussen Maria's snoetje en de combi-snoet op die foto. Leuk trouwdag-kado trouwens
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  zaterdag 9 september 2006 @ 13:28:07 #153
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41645782
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:44 schreef Vicky het volgende:
Amber is gister weer aangevlogen door de hond van me schoonouders. Michel en me schoonmoeder zaten er allebei bij, maar de hond was veel te snel. Amber heeft 3 hele kleine puntjes op haar neusje zitten. De hond is vanaf heden, als Amber er is, verbannen naar de keuken....
Pas op, want je gaat de hond nu in principe jalours maken tegenover je dochter. Dat is nou net iets wat je wilt voorkomen want meestal knokken ze dat met elkaar uit.
pi_41651065

Kim heeft 2 nachten doorgeslapen!
Ze begint nu achteruit te kruipen. Grappig gezicht! En ze heeft ineens veel meer en andere klanken. Die oefent ze de hele dag door. Erg leuk en lief!
We (mijn moeder en ik) zijn vrijdag naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Kim is nu 69cm en weegt 7702gr. En voor het wakker worden 's nachts raad ze alleen maar huilen aan. Gewoon een paar nachten laten huilen, heeft ze vanzelf door dat we niet komen en dan houd het op. Dan snapt ze dat ze dan geen aandacht krijgt.
Maar hopelijk is het niet nodig en blijft ze gewoon doorslapen.
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:29:52 #155
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41654762
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 11:33 schreef LittleWoodstock het volgende:
Aha! Dank je Renzell! Het viel me erg op hoeveel overeenkomsten er zijn tussen Maria's snoetje en de combi-snoet op die foto. Leuk trouwdag-kado trouwens
Little-Woodstock, dankjewel voor je lieve felicitatie!
Het is inderdaad een combi-foto, maar zoals je hem op die buikfoto zag, zo is het gewoon een jeugdfoto van mijn man inderdaad. Alleen als je aan de andere kant staat, zie je mijn foto. Dus je vindt de kinderfoto van mijn man sprekend Maria. En dat klopt wel, vind ik!

Storm gaat best goed. Vandaag gewogen: geboortegewicht was 3785 en nu een week na zijn geboorte, woog hij 3980! Goed of niet?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41655563
max wil wat zeggen:

khu7y z A\6uhn bbbvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
pi_41657260
Hihi Maxje, wat kan je goed tikken!

Ik ben stapelgek op dat kleine meisje van me! Daarstraks pakte ze haar loop wagen en liep zo 4x heen en weer achter de loopwagen!! Ikke is TROTS!
En ze moest daarstraks onwijs lachen. We waren Dancing on Ice aan het kijken en we gingen ook even met haar dansen. Ze lag helemaal in een deuk van het lachen... Echt geweldig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41657295
hai Max! je kan niet vroeg genoeg beginnenmet Fok! hoor.
pi_41657427
ik akan mijn bericht niet wijzigen, dus nog maar eentje, Amber die loopt achter de wagen, knap hoor.
pi_41658671
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:28 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Pas op, want je gaat de hond nu in principe jalours maken tegenover je dochter. Dat is nou net iets wat je wilt voorkomen want meestal knokken ze dat met elkaar uit.
wat raad jij dan aan? ik zou geen alternatief weten nl dat ik veilig genoeg vind.

ingrid wat fijn dat 't zoveel beter gaat met kims nachten!

amber, zomaar achter de loopwagen, superknap!
pi_41658738
ik werd ook een beetje emo Bix Was zoooo trots op d'r. En ze moest er zoooo onwijs hard bij lachen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 september 2006 @ 08:49:47 #162
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41667647
Ik post ook maar weer eens wat hier.
Alles gaat goed met Daniël. Lacht geweldig lief en blaast al belletjes terwijl hij hele verhlen tegen met vertelt. ..

Gisteren vond ik op de boekenmarkt de befaamde opvoedingsbijbel van Dr. Spock, dus ik ging lekker verkneutert en bevooroordeeld dat boek lezen en ik was écht verbaasd! Het is best een heel goed boek. Er staan nog wel wat achterhaalde dingetjes in, maar meestal op medisch vlak ( zoals inentingen), dus dat neem ik ze niet zo kwalijk..
Dr. Spock is ook helemaal voor voeden op verzoek , gewoon oppakken als het kindje huilt, tot een half jaar op moeders kamer als ze dat wenst, met liefde knuffelen etc etc.
Al die dingen waarvan mijn oma beweert dat ze vroeger absoluut niet konden..
  zondag 10 september 2006 @ 09:03:00 #163
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41667701
Sugar, wat is Storm ontzettend goed aangekomen!! wow...!

Amber, wat goed zeg!! Jij bent ook ontzettend snel!!

Nana, lief he, dat belletjesblazen... daar was Emma in het begin ook zo dol op... (heel lief als ze hun mondje gaan ontdekken)
Grappig, dat het dr. Spock boek nog best goed blijkt te zijn. Misschien had je trouwens een nieuwere versie te pakken?

Hier een vreselijk snotverkouden meisje... Echt heel zielig, Emma kon niet slapen omdat haar neusje verstopt was, en na het sprayen liep, etc. etc. ... uiteindelijk ben ik zowat niet m'n bed in geweest (nou ja, erin en eruit) voor Emma én Noa (ook snotverkouden).

Maar ze kan wel al los staan! En dat vind ik dan weer heel knap van ons Emmeke!
  zondag 10 september 2006 @ 09:22:34 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41667830
Sugar! Wat goed zeg! Bijna 200 gram in een week
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41667859
Zoo! snellere Emma! Emma Sophie staat nog niet los, nouja heel af en toe per ongeluk een paar seconden. Ik vind dat zo leuk om te zien dat al die beebjes alles lekker op hun eigen tijd doen. Gelukkig weet ik vanuit mijn werk dat het zo ontzettend uiteen kan lopen wanneer ze iets kunnen dat ik niet roep dat Emma Sophie zo snel of langzaam ergens mee is. Als ze weer iets nieuws kan ben ik gewoon enorm trots dat ze het kan.
dit is absoluut niet bedoelt als kritiek ofzo, meer een gedachte die zo in mij op kwam omdat Emma van suus al los kan staan en mijn Emma nog niet

Sugar, ik heb helemaal over het aankomen van Storm heen gelezen, maar dat is echt heel veel en hartstikke goed
  zondag 10 september 2006 @ 09:34:45 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41667908
Ben het helemaal met je eens Jelief... ik ben ook niet trots dat ze zo snel is, maar wel dat ze het kan en er zelf zo trots op is. Het liefste zou ik haar zo klein mogelijk houden hoor, vind het eigenlijk maar jammer dat het allemaal zo snel gaat. En het ligt écht aan de genen ook, ik was namelijk helemaal niet zo snel met alles en mijn man (en broer en zus) wél, daar hebben mijn kinderen het waarschijnlijk van 'geërfd'...

Het is ook geen prestatie als hun ontwikkeling sneller gaat dan een ander kind, het gaat nu eenmaal vanzelf en gelukkig kun je het ook niet versnellen. Dat zou ik ook nooit proberen denk ik! En je zorgen maken omdat je kindje nét iets langzamer is dan het kindje van de buren is echt niet nodig...gelukkig doen ze het allemaal op hun eigen tempo en is het niet beter als ze zo snel zijn... (tis wel grappig als je zo'n piepkleintje ziet staan, dat dan weer wel!)
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 10:50:43 #167
81992 Githa
pi_41668711
Joey gefeliciteerd met je halfjaardag
pi_41669091
Emma watg goed

Sugar, wat lekker dat Storm zo goed aankomt

Amber heeft gister de kidneybonen uit mijn eten zitten eten... Ze vond ze HEERLIJK!
En we zijn helemaal uitgeslapen. Amber lag er gister om 21.30 uur in. Ze was om 4.45 heel even wakker, beetje drinken gegeven en een speen en toen heb ik haar heeeel even gehoord rond een uurtje of 7 geloof ik maar om 8.45 werd ze pas wakker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 september 2006 @ 12:42:09 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_41671493
Ive is gisteren mee naar het strand geweest, waar we wat gedronken hebben (hij trouwens ook) en hij hield zich zo goed! Echt een model mannetje. En vannacht was hij ook best rustig, 2x wakker voor voeding en op een gegeven moment lag hij erg te kreunen en hoorden we zijn buikje, maar meneer sliep gewoon door en huilde niet.

Ive vindt belletjes blazen ook heel leuk. Hij brabbelt trouwens de oren van ons hoofd!
pi_41674068
Bleh ik kwam trouwens toen ik vorige week naar het CB moest zo'n alcholiste tegen. GIng ze me helemaal boven de bak van de kinderwagen hangen en met die vieze vingers bijna bij Mika zijn hoofd. Dacht echt ff dat ik niet helemaal lekker werd. Ben nog net niet hard weg gerend
Liefde
pi_41678681
Wat goed van Ive! Wij zijn vandaag ook een stukje gaan lopen, wat echt heel fijn en goed was.

BE, jij speelt toch bijde Braves in Gouda? Moest je vandaag spelen? In dat geval hebben heb ik Ronja aan de rand van "jouw" veld nog zitten voeden vandaag
MeNicole, een paar dagen geleden zat ik met Ronja in de draagdoek in de bus en toen kwam er zo'n groep bejaarde vrouwen die haar allemaal aan wilden raken. Allemaal goed en lief bedoeld maar echt blij werd ik toch niet van vier paar van die handen in de draagdoek!
  zondag 10 september 2006 @ 17:56:21 #172
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41681020
toen ik 't ooit eens zat was, heb ik er wel eens wat van gezegd, al die mensen die maar in wangetjes knijpen of aan de handjes zitten (en die handjes gaan 10 seconden later weer het mondje in )
Heb ooit eens een heel opdringerige, vervelende bejaarde terug in d'r wangen geknepen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 10 september 2006 @ 18:04:19 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41681278
hahahaha ET geweldig
pi_41684967
We zijn vanmiddag naar de kinderboerderij en naar het Delftse hout geweest (zie fotos in het fototopic). Het was echt super lekker weer. We hebben eerst diertjes gekeken en Amber heeft ze ook geaaid en daarna zijn we lekker in het gras gaan zitten... Amber heeft heel mijn portemonee gelegd en daarbij ook een pasfoto vanMichel. Ze lag helemaal in een deuk als ze naar die foto zat te kijken
Ze heeft ook nog even lekker gepootjebaadt (schrijf je dat zo? ), vond ze ook heerlijk en daarna weer naar huis. Ze wil alleen niet slapen nu...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 september 2006 @ 08:32:06 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_41698094
Ive had vannacht weer heel erg last van darmkrampen, de arme jongen. Het valt ons op dat hij elke nacht rond 5 uur last krijgt van zijn darmen, de ene keer kreunt en steunt hij wat, maar slaapt wel door, de andere keer (zoals vannacht) krijst hij de hele buurt bij elkaar. Heel zielig. Weet iemand hoe het komt dat het altijd rond hetzelfde tijdstip is? Zou het iets met mijn avondeten te maken kunnen hebben? Ik eet al geen uien, kool en dergelijke meer. Gaan die krampen van zelf over? Zo ja, rond welke leeftijd?
Hij is nu gelukkig weer helemaal rustig.
  maandag 11 september 2006 @ 08:56:36 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_41698335
ik heb eigenlijk geen ervaring met krampjes, wij hebben het geluk met 2 babies die er geen last van hebben (gehad). Ik geloof dat het iets van de eerste 3 maanden is cattie.

ET goeie!
stormy waters...
sailin'
pi_41700011
Waha Mika heeft (alweer) de hik maar nu moet ie er zelf om lachen . Je hoort echt hik en daarna een dikke lach. End at bij elke hik weer. Maar foto ervan maken wil net niet
Liefde
pi_41700110
Cattie, ik heb wel vaker gehoord dat het vaak rond hetzelfde tijdstip is. Waarom weet ik eigenlijk niet.. sorry! Arme Ive... beterschap met je krampjes jochie!
  maandag 11 september 2006 @ 11:15:10 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_41700837
ik moet morgen alweer naar het CB voor Ezra's eerste prikjes... ik hoop dat ie er geen last van heeft... ben ook benieuwd wat ie nu weegt en hoe lang hij is!
stormy waters...
sailin'
pi_41700852
Arme Ive, hopelijk groeit hij er snel overheen.
Ronja heeft gister en vandaag ook weer last van haar buik en dat valt precies samen met de melkproducten die ik sinds gister weer eet.
Ik wacht dus even af of het geen toevalstreffer is en anders schrap ik de zuivel maar weer en gaan we heel rustig aan kijken wat ze wél en wat ze niet kan verdragen. Hopelijk lukt kaas wel, dat mis ik wel zó erg
pi_41700869
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:15 schreef Belana het volgende:
ik moet morgen alweer naar het CB voor Ezra's eerste prikjes... ik hoop dat ie er geen last van heeft... ben ook benieuwd wat ie nu weegt en hoe lang hij is!
Ieh das minder Ik zie ook al wel heel erg op tegen die eerste prikjes.
Liefde
  maandag 11 september 2006 @ 11:20:48 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_41701014
en het zijn er tegenwoordig nog 2 ook met die pneumokokken erbij...
nou ja, hij overleeft het wel weer natuurlijk, maar ik vind het toch sneu.

owlet, het lijkt er wel op he dat Ronja daarop reageert.... ik hoop voor jou dan (en voor Ronja ook) dat kaas wel gaat
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 11:23:51 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41701119
he owlet wat naar sterkte ermee

hikkende kindjes zijn grappig

Hier hebben we de laatste fles maar weer afgeschaft dus weer terug op 4 want het was echt hopenloos, ze was helemaal zichzelf niet meer, ontzettende zuuraanvalletjes niet leuk
  maandag 11 september 2006 @ 11:26:19 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_41701185
is dat niet te weinig dan evenstar? dat lijkt me zo weinig. ik begreep laatst je antwoord al niet zo goed geloof ik. je kan toch overdag meer flessen met iets minder inhoud geven? of krijgt ze daar dan juist meer last van? wat moeilijk allemaal joh.
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 11:45:34 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41701722
Ze krijgt zo inderdaad wel te weinig, maar wat houdt ze effectief binnen met die vijfde fles? geen kloot meer, alleen dat ze verschrikkelijk last heetf van zuuraanvallen en ze gewoon niet zichzelf is.
korter op elkaar werkt ook niet dat hadden we nl. al eerder uitgeprobeerd.
Vind het ook zo stom, dat 3 uur na de voeding regelmatig dta buikje nog klotst van de voeding.
Het is gewoon kiezen tussen 2 kwaden op het moment.
De kans dat ze weinig groeit nu of een huilend meisje met veel pijn. dan kies ik toch voor een meisje wat heel lief en lekker in haar velletje zit maar niet genoeg groeien zal ( misschien) dan dat ze zo'n pijn en verdriet heeft.

met 4 maal 180 ( water incl. schepjes) houdt ze effectief net 600 cc binnen, dus minimum maar ze groeit er redelijk op vandaar dat ze ook de urine controleren nu etc.

we wachten wel weer af hoe het gaat met spugen zo, al vermoed ik dat ze die phmetrie ehct moet gaan krijgen.
pi_41702054
We hebben een erg druk weekend gehad. Zaterdagmiddag zijn we naar IJmuiden geweest, naar de Hiswa te Water (botenbeurs). Mijn ouders staan daar elk jaar, en we gaan meestal de laatste dag heen, maar dit keer zijn we een dagje eerder geweest. Mijn moeder gaf Sarah even de fles, en vaak maakt ze dan even een lekkere vieze luier, en ja hoor, ze was druk aan het poepen. Zo veel, dat ze haar hele rompertje en rug eronder had zitten. Zelf de broek van mijn moeder was een beetje vies hihi
Daarna zijn mijn vriend en ik even rond gaan lopen, en hebben mijn ouders op Sarah gepast
Sarah heeft toen dus voor het eerst op een boot geslapen hihi En het ging erg goed, denk dat ze heerlijk in slaap is gewiegd door het water.

Vanmorgen met Sarah wezen babyzwemmen, wat is dat leuk zeg!!!
Vond het erg spannend, maar we hebben echt genoten!!
Sarah was druk om haar heen aan het kijken, en ze heeft niet gehuild. We zijn zo'n klein half uurtje in het zwembad geweest.
Daarna even onder de warme douche en Sarah viel toen al bijna in slaap.
In de auto lag ze ook lekker te slapen, zelfs toen ik haar in bedje legde sliep ze door en nu slaapt ze nog
Volgende week weer! Helaas kan mijn vriend er niet bij zijn ivm zn werk, dus misschien dat ik mijn moeder mee ga vragen, kan die foto's maken en filmen
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 11 september 2006 @ 12:19:03 #187
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41702588
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:22 schreef LadyS het volgende:
Sugar! Wat goed zeg! Bijna 200 gram in een week
Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!
En echt dezelfde weegschaal. Misschien lijfje vol poep denk ik ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 september 2006 @ 13:36:11 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_41704487
Wow, wat groeit Storm goed, geweldig!
Evenstar en Arwen, sterkte maar weer!

Wij hebben net besloten dat Ive gaat verhuizen naar zijn eigen slaapkamer. Dat vind ik helemaal niet leuk, maar mijn man wordt van elk geluidje wakker en Ive maakt nogal wat geluidjes. Aangezien mijn man er nu bij loopt als een zombie en zijn werk er onder lijdt moeten we wel wat ondernemen. Een andere mogelijkheid zou 's avonds laat bijvoeding geven zijn zodat Ive langer doorslaapt, maar dat wil ik eigenlijk niet (en de krampjesproblemen lossen we er niet mee op en dat gaat ook met veel geluid gepaard). Hopen dat dit werkt en dat Ive het accepteert.
  maandag 11 september 2006 @ 14:12:15 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41705492
Hé Sugar wat goed man! En je geeft nog steeds bv?

Amber knappe meid.

Owlet, dat had ik laatst toen ik Cas in de buikdrager had. Dook er ook een oudere vrouw zowat in de buikdrager.

Cattie, hier net zo. Cas moest na de vakantie van mijn man naar zijn eigen kamer. Was wel even slikken. Nu is ook het wiegje sinds gister uit de kamer en ik vind het wel kaal hoor. Bij Cas was het geen probleem die 'verhuizing', het scheelde ook dat hij er overdag al wel sliep. Succes iig!

Cas is vanmorgen weer op het cb geweest en alles was goed. 5960 gram en 61.3 cm. Dus 500 gram aangekomen in 1 maand tijd en 2 cm gegroeid. Allemaal erg keurig dus. Hij is niet zo 'bonkig' als zijn broer. Maar van dat bonkige is nu helemaal niets meer te zien bij Léon. Ook weer 2 prikken gehad en nu ligt alles te slapen. Hopen dat Cas wat beter reageert op de prikjes dan de vorige keer.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41706478
Cattie kan je man geen oordopjes indoen ? Dat hielp hier perfect, kon Myrthe toch lekker nog bij ons blijven staan
pi_41709780
Anna heeft ook veel last van krampjes. We kregen op het CB de tip haar 'in een rondje' te houden als ze er veel last van heeft. Dat lijkt te werken. Ik leg haar ook vaker aan dan of we laten haar even zuigen op een pink of speen. Er is ook een homeopatisch middeltje dat het CB aanraadde, maar daarvan weet ik nog niet of het werkt.
We weten niet om mijn voeding er mee te maken heeft, maar hebben uit voorzorg alles met kool, ui en kruiden geschrapt. Nu ook tijdelijk melk, het leek of het daardoor erger werd.

Afgelopen vrijdag was Anna te weinig aangekomen (80 gram in twee weken), vanmiddag zijn we weer geweest en nu was ze 90 gram zwaarder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41711877
Yppy, hier lijkt de ABC Dophilus ook een positieve invloed te hebben (al is dat natuurlijk lastig om te zien aangezien het gebruik daarvan samen valt met het weglaten van melkproducten en het inbakeren).

Wat bedoel je met "in een rondje houden"?
  maandag 11 september 2006 @ 17:35:50 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_41712038
Wat fijn dat Anna goed is aangekomen! Wij hebben cinababy van vsm geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik zal morgen eens de ABC Dophilus halen, is dat gewoon bij de drogist te koop?
pi_41713218
wat goed van anna! ze doet het goed
bedenk me ineens dat we het zelfde CB hebben

naar he, die krampjes. pfff wat is dat vervelend, als bijna niks helpt.. was het bijna vergeten

met max gaat het weer superdepuper!
is echt weer helemaal blij en tevree en doet nu pogingen tot buik omhoog en knieen eronder, hij gaat het dus misschien wel snappen dat kruipen
hij is zooo lief mijn ventje
pi_41714988
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:35 schreef cattie het volgende:
Wat fijn dat Anna goed is aangekomen! Wij hebben cinababy van vsm geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik zal morgen eens de ABC Dophilus halen, is dat gewoon bij de drogist te koop?
ABC dophilus is een meteen werkend middel, maar het geeft wel de darmen een boost waardoor je kindje als het ware sneller over de krampjes heen groeit. Het werkt meestal binnen een paar dagen.
Het is te koop bij de meeste vitaminen- en kruidenwinkel. hier staan verkooppunten.
Het is duur (¤26,-) maar in mijn ogen het helemaal waard.
  maandag 11 september 2006 @ 19:13:34 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41715146
Owlet, misschien bemoeiallerig zo bedoel ik het niet, maar las in het BV topic dat ronja waarschijnlijk op melk proucten reageerd, ik zou dit sowieso met een arts overleggen, want je mag niet zomaar voedingsmiddelen etc schrappen. Dus wellicht bij je huisarts/CB aankaarten.
pi_41715737
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Owlet, misschien bemoeiallerig zo bedoel ik het niet, maar las in het BV topic dat ronja waarschijnlijk op melk proucten reageerd, ik zou dit sowieso met een arts overleggen, want je mag niet zomaar voedingsmiddelen etc schrappen. Dus wellicht bij je huisarts/CB aankaarten.
is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het wel
Ik ben hier over in overleg met een lactatiekundige en het CB. Overigens is het in gevallen zoals bij ons lang zo "gevaarlijk" niet om te schrappen als bij een kindje dat kunstvoeding of al bijvoeding krijgt. Het gaat puur om de producten die ik eet waar Ronja op reageert, ik moet dus vooral om mijn eigen tekorten denken, niet zo zeer om die van Ronja omdat moedermelk ten koste van de moeder gemaakt wordt en het kind (los van de zeer extreme gevallen) wel alles voldoende binnen krijgt.
Als ze over een half jaar zelfstandig gaat eten wordt het een ander verhaal, maar gelukkig heb ik een zeer "allergie-minded" CB.

Hopelijk zijn de krampjes van vandaag niet gerelateerd aan mijn voedingspatroon, maar mijn eigen geschiedenis, die van mijn vriend en die van mijn familieleden kennende is de kans wel erg groot dat ze in ieder geval gevoelig is, misschien zelfs allergisch.
  maandag 11 september 2006 @ 20:36:33 #198
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41717944
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:19 schreef Sugar het volgende:

[..]

Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!
En echt dezelfde weegschaal. Misschien lijfje vol poep denk ik ook.
Wow dat is echt veel!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 11 september 2006 @ 20:50:55 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41718413
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:31 schreef owlet het volgende:

[..]

is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het wel
Ik ben hier over in overleg met een lactatiekundige en het CB. Overigens is het in gevallen zoals bij ons lang zo "gevaarlijk" niet om te schrappen als bij een kindje dat kunstvoeding of al bijvoeding krijgt. Het gaat puur om de producten die ik eet waar Ronja op reageert, ik moet dus vooral om mijn eigen tekorten denken, niet zo zeer om die van Ronja omdat moedermelk ten koste van de moeder gemaakt wordt en het kind (los van de zeer extreme gevallen) wel alles voldoende binnen krijgt.
Als ze over een half jaar zelfstandig gaat eten wordt het een ander verhaal, maar gelukkig heb ik een zeer "allergie-minded" CB.

Hopelijk zijn de krampjes van vandaag niet gerelateerd aan mijn voedingspatroon, maar mijn eigen geschiedenis, die van mijn vriend en die van mijn familieleden kennende is de kans wel erg groot dat ze in ieder geval gevoelig is, misschien zelfs allergisch.
Weet alleen niet hoe het nu zit met kalcium bij bv. enz maar denk dat je anders wellicht vitamines ervoor kunt slikken? maar goed dat je in overleg bent En hopenlijk groeit ze er gewoon overheen en kan ze wanneer ze bijvoeding krijgt alles gewoon eten
pi_41718626
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:30 schreef owlet het volgende:
Yppy, hier lijkt de ABC Dophilus ook een positieve invloed te hebben (al is dat natuurlijk lastig om te zien aangezien het gebruik daarvan samen valt met het weglaten van melkproducten en het inbakeren).

Wat bedoel je met "in een rondje houden"?
Daar ga ik morgen over lezen. Nu weer aan het voeden.

Als ze op haar rug ligt, de beentjes omhoog doen, richting haar gezicht. De lucht komt er dan goed uit.

Wij gaan naar Boog Pinquit, jij ook? Tot nu toe vind ik de mensen wel aardig. Vandaag waren we op Oost om te wegen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')