quote:Op zondag 3 september 2006 23:39 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ingrid gaat er doordeweeks altijd uit. Ze aait haar, knuffelt haar, doet een speentje in haar mond en speelt een muziekje af. Meer kun je niet doen lijkt mij. En dit volgens de 5-10-15 min regel.\
Op een gegeven moment haar eruit halen en dan troosten. En zo gaat het de hele nacht door. En als het te bgek wordt, dan bij ons in bed.
Precies hetzelfde als thuis.quote:Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid en djeez lastig hoor, hoe ging het toen kim bij opa en oma was?
Ik heb de cb-lijn gebeld. Ze kunnen niks doen. Alleen het advies: gewoon laten huilen, houdt vanzelf wel een keer op.quote:Op maandag 4 september 2006 16:29 schreef kozakken het volgende:
Vraag me wel af waarom je meteen wil inzetten op de kinderarts Ingrid. Het klinkt me niet echt als iets voor een kinderarts, meer om gewoon eens te gaan overleggen op het cb. Dat is toch normaal gesproken de eerste lijn (daarna ha, daarna pas kinderarts)
Fijn Belana dat het cb je in ieder geval iets gerust heeft kunnen stellen. Lastig om het gevoel van 'zo hoort het en niet anders los te laten' vind ik zelf ook.
Dat is volgens mij het standaard advies van het cb, ik snap dat alleen nooit zo goed.quote:Op maandag 4 september 2006 16:39 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik heb de cb-lijn gebeld. Ze kunnen niks doen. Alleen het advies: gewoon laten huilen, houdt vanzelf wel een keer op.
Dat advies vind ik niks. Je mag er danniet heen om te troosten.quote:Op maandag 4 september 2006 16:57 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het standaard advies van het cb, ik snap dat alleen nooit zo goed.
Arwen, wat knap zeg! Snel hoor!quote:Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Verder is ze lief, kan ze nu als je haar rchtopzet in bedje staan of aan de salonttafel en dan zelfs wat kleine voorzichtige pasjes zetten.
Na een telefoontje met cb gevraagd of ze af en toe in een loopstoeltje mocht, en het cb adviseerde ivm haar loopbehoefte en sterke been spieren dat ze 3 keer 10 minuutjes per dag in het stoeltje mocht. en daar geniet mevrouw in volle teugen van ze houdt het stoeltje alleen vast voor de ondersteuning de rest loopt ze zelf staand. dus niet zitten in het wagentje.
Ja, als je het zo bekijkt is het idd zielig.quote:Op maandag 4 september 2006 20:08 schreef Lois het volgende:
Ingrid, ik heb vrij veel ervaring met slecht slapende kindjes en ik kan je maar 1 ding aanraden: Maak een afspraak met de wijkverpleegkundige van het cb! Die kan je slaaptraining geven, en uitleggen hoe je het moet aanpakken met Kim.
Wat me wel nog van het hart moet is het volgdende: Als je haar in het begin steeds laat huilen, volgens de 5-10-15 minuten en vervolgens, als het te gortig blijkt te worden, toch nog bij je in bed neemt vind ik dat echt best wreed. Dan heb je haar al die keren voor niks laten huilen want je geeft haar dan geen duidelijke boodschap. "nee Kim in je eigen bedje slapen, huil maar lekker" en vervolgens "ach kom toch maar hier".
Ik heb dat ook moeten leren hoor, ik heb ook een afspraak gekregen met de wijkverpleegkundige toen ik eenmaal jankend van het slaapgebrek op het cb zat. Die heeft mij doen inzien dat ik de baby zo mixed signals gaf en haar eigenlijk niks "leerde".
Het is heel heel erg moeilijk maar als je toch gaat toegeven op den duur, door haar in je bed te nemen, kun je er net zo goed niet aan beginnen en haar gelijk bij je in bed nemen.
En ja, dat klinkt hard maar ik weet niet hoe ik het anders vriendelijk moet brengen.
Ze heeft vannacht bij ons in bed geslapen, omdat Djeez moet overwerken en dus wel fit moet zijn. Ze sliep snel en heeft maar 1 kik gegeven.quote:Op dinsdag 5 september 2006 06:47 schreef Belana het volgende:
Ingrid, hoe is het vanaacht gegaan?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:01 schreef Leah het volgende:
Is normaal. Na een week of wat raken ze jouw hormonen kwijt uit hun lijfje, daar komen die pukkeltjes van. Gaat weer over!
Nee hier geen BV maar gewoon fles!!quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef chacama het volgende:
MeNicole...jij geeft toch BV---dan zouden het de hormonen van jou kunnen zijn die je doorgeeft aan Mika. Oftwel jeugdpuistjes....Ronja van Owlet had dat geloof ik ook...
Ok, maar dan toch blijkbaar jouw hormonen....dus geen zorgen. Weet het nog een beetje van Fleur, maar die kreeg naast FV ook BV, vandaar mijn reactie.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:04 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Nee hier geen BV maar gewoon fles!!
Kendahl heeft dat ook af en toe. Het komt en het gaat, niets zorgwekkends inderdaad.quote:
Dan nog zijn er hormonen in zijn lijfje aanwezig vanuit de zwangerschap. het agat inderdaad gewoon weer over als het goed is!quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:04 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Nee hier geen BV maar gewoon fles!!
Huisarts! Het consultatiebureau is er om de ontwikkeling van het kind in de gaten te houden, de huisarts is er voor de medische zaken die niet bij wijze van spreke zes weken kunnen wachten.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Temperatuur, spugen, huilerigheid. Als hij nou ziek is, wij moet ik dan nu bellen? Huisarts of het consultatiebureau? Want dat is me nog niet duidelijk.
Of misschien juist iets koeler en het raam lekker open?quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:20 schreef Leah het volgende:
Ingrid, wat ik me afvroeg, hebben jullie het nu al eens geprobeerd om haar wat warmer aan te kleden voor de nacht?
Hij heeft een voorkeurshouding, niet zozeer met z'n hoofdje, maar wel met z'n lichaam, hij ligt een beetje bananig en telkens naar 1 kant en gebruikt z'n rechterarm/hand veel minder dan zijn linker. Ook vond de CB-arts dat hij wat zwak is in de schouders en nek; als ze hem overeind trok bleef z'n hoofd wel erg ver achter en ook z'n hoofdje optillen als ie op z'n buik ligt doet/kan ie amper.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken? Wat is er aan de hand met Finn dat hij fysio nodig heeft (waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd maar is me dat ontgaan)
Ja, een romper met lange mouwen, daar overheen een pyjama en dan een slaapzak.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:20 schreef Leah het volgende:
Ingrid, wat ik me afvroeg, hebben jullie het nu al eens geprobeerd om haar wat warmer aan te kleden voor de nacht?
Ik dacht met 3 maanden.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken?
belangrijkste is denk ik dat je 't dus beter niet in een chloorzwembad kunt doen met die kleintjes.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Babyzwemmen mag zover ik weet vanaf zes weken![]()
Ach, de wasmachine is heel geduldigquote:Op woensdag 6 september 2006 13:09 schreef Belana het volgende:
ja, het smeer tijdperk is dan wel aangebroken nu vicky
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |