abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13580816
We zijn begonnen met slaaptraining.

Onze zoon (ruim 2) is een slechte slaper. We zijn uren (letterlijk) bezig om hem in bed te krijgen, hij wil alleen tezamen met een van ons slaap vallen, en loopt 's nachts om de haverklap naar onze kamer om tussen ons in te slapen.

Het loopt echt de spuigaten uit: we zijn echt doodop van alle onderbroken nachten. Bovendien zien mijn man en ik elkaar 's avonds nauwelijks. Er moet iets veranderen.

Het consultatiebureau bood ons hoop. Ze wilden wel helpen om onze zoon terug in een normaal slaapritme te krijgen. Gisteren is er iemand geweest en heeft ons de 'wekkermethode' uitgelegd. We moeten de wekker om de drie tot vijf minuten zetten, en alleen als de wekker gaat aandacht aan onze zoon besteden. In de tussentijd moeten we zijn gedrag negeren, vooral het hartverscheurende huilen.

Vandaag is de eerste avond. We zijn gewaarschuwd voor een heel erg klote week. De eerste drie avonden zijn het ergst. Hij moet leren dat als wij iets zeggen, we het ook echt menen. En dat dat ook geldt voor het gaan slapen.

De wekker is inmiddels twee keer gegaan. Onze zoon huilt hartverscheurend, hij is ontzettend boos, maar ik geef niet toe. Ik ben benieuwd hoe lang ik hier nog zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 01-10-2003 21:09]

pi_13580854
Hij staat nu naast me te snikken: "uit computer, uit computer! Nou mama, nou mama, boehoe, boehoe!"
pi_13580947
Pfff, sterkte ermee. Denk inderdaad dat dat de enige oplossing is. Je poot stijf houden, hoe vervelend dat ook is...
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
pi_13580977
ik ken het slecht slapen mij dochter van 3 kan er ook een potje van en ik ben helemaal alleen voor het probleem op te vangen.
ooit leren ze het wel
sterkte
het blijft klote
pi_13580984
Hij probeert me nu van de bureaustoel af te duwen, in een poging op schoot te kruipen. De wekker gaat zometeen voor de vijfde keer.
pi_13580998
Agossie, vreselijk lijkt het me. Maar waarschijnlijk wel het beste. Goed plan om het hier van je af te schrijven. Nuttig voor andere ouders met hetzelfde probleem, en nuttig voor jou lijkt me. Sterkte, ik hoop dat het snel effect heeft!
mooi he, alles
pi_13581020
en hoe gfaat het dan met slapen ?
breng je hem dan weer naar bed dadelijk?
het blijft klote
pi_13581081
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:49 schreef pffffffff het volgende:
en hoe gfaat het dan met slapen ?
breng je hem dan weer naar bed dadelijk?
Ja, elke keer als de wekker gaat besteed ik wat 'positieve aandacht' aan hem: geef hem een kus, een knuffel, en leg hem resoluut weer in bed. Waar hij dan gaat smeken dat ik bij hem blijf, maar dat doe ik dus niet. Zometeen krijg ik een kopje thee boven gebracht, ga ik wat was opvouwen, dus ik krijg de avond wel om.

It's gonna be a loooooooong night

pi_13581101
Sterkte hoor, goed van je om in dit topic alles op te schrijven, hopelijk heb je er een beejte baad bij. Het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n situatie te zitten, ik kan niet tegen hartverscheurende huilpartijen...

Heb je trouwens enig idee hoe dit is ontstaan? En tips om het te voorkomen dat het zo ver komt?

Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:53:38 #10
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_13581130
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:51 schreef Nausicaa het volgende:It's gonna be a loooooooong night
Sterkte.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:54:59 #11
66280 Lintie
As mad as a cow
pi_13581157
Het lijkt me moeilijk. Veel sterkte ermee
Es 't neet geit dan bokt 't maar
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:01:07 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13581328
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef melonovy het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n situatie te zitten, ik kan niet tegen hartverscheurende huilpartijen...
Het zal vast moeilijk zijn, maar consequent zijn is uiteindelijk toch het beste voor dat kind
Zo leert-ie dat-ie ook in z'n eentje veilig kan slapen en dat pappa en mamma daar niet meer voor nodig zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13581404
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef melonovy het volgende:
Heb je trouwens enig idee hoe dit is ontstaan? En tips om het te voorkomen dat het zo ver komt?
Combinatie: kindje dat zo slim is om te ontdekken dat als hij maar lang en hard genoeg huilt, hij zijn zin krijgt, en wij, die ook overdag misschien niet consequent genoeg zijn geweest.

Wat ik overdag doe (deed) als hij ongewenst zeurgedrag vertoont, was om hem in de hoek te zetten, met de mededeling dat het gezeur moest stoppen. Dat is eigenlijk ook niet zo handig: hij heeft erdoor geleerd dat als hij maar hard genoeg huilt, hij aandacht krijgt, zelfs al is het negatieve aandacht. Dus nu vertel ik hem een keer, als het zeuren begint: "Niet piepen!", en het gehuil daarna negeer ik gewoon.

Gisteren met toen het cb op bezoek was, hebben we dat uitgetest. Jorden wilde graag een video voor de tweede keer zien, ik zei nee, en toen was het brullen. Hij heeft het een uur volgehouden. Onderwijl praatten de verpleegkundige van het cb en ik gewoon verder, hem absoluut negerend. Uiteindelijk - hij was natuurlijk al lang vergeten waar het over ging - hield het gehuil en gestampvoet op, en werd hij weer lief. Toen kreeg hij ook weer aandacht van ons.

Hij staat bijna te hyperventileren nu.
"Computer wél stuk"

pi_13581535
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 21:01 schreef SEMTEX het volgende:

Het zal vast moeilijk zijn, maar consequent zijn is uiteindelijk toch het beste voor dat kind
Zo leert-ie dat-ie ook in z'n eentje veilig kan slapen en dat pappa en mamma daar niet meer voor nodig zijn.

Ben bang dat je gelijk hebt!
pi_13581682
Mini-doorbraakje? Toen ik het vroeg kroop hij zelf zijn bed in toen de wekker net ging.

Aan de andere kant: hij springt nog net zo hard het bed uit als ik van zijn kamer ga. Hij staat hier nog steeds hartverscheurend te huilen.

Hij heeft inmiddels al naar papa gevraagd, en nu naar oma. Tja, zo'n moeder toch!

pi_13581762
Sterkte Nausicaa! Ik hoop echt heel erg voor jullie dat Jorden een beetje een "normaal" slaappatroon gaat ontwikkelen!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:19:06 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13581790
Ach Nausicaa...
Hartverscheurend lijkt me....
Volhouden hoor!! Een hart onder de riem van hieruit, sterkte meid
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_13581840
Ow Nausicaa..

Veel sterkte, en volhouden..

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_13581950
Dank voor alle sterkte wensen en meeleven! Het helpt! Ik heb nou een beetje gevoel dat ik er niet helemaal alleen voor sta.

Ik heb inmiddels wel hoofdpijn van het gegil, trouwens.

woensdag 1 oktober 2003 @ 21:32:16 #20
8885 moralia
Grip op je zak
pi_13582101
Wij hebben ook slaapproblemen met Zoë gehad, zo toen ze ongeveer 9/10 maanden was. De tips die ik toen kreeg waren o.a van een paar mensen van hier. Veel kiekeboe spelen, en die 10, 15, 20 minuten methode (lijkt op die wekkertruuk). De eerste avonden waren vreselijk. De buren zullen ons stiekem wel vervloekt hebben, maar we hebben haar laten huilen ( eerst 10, dan 15, dan 20 min, steeds langer voordat je weer bij dr gaat kijken). Maar toen ging het ineens goed. We wisten niet wat we meemaakten, ze sliep weer als vanouds en hebben daarna nog maar weinig problemen gehad (alleen als ze ziek of niet lekker was enzo).
Maar dat huilen...dat was idd echt hartverscheurend en je voelt je een heks. Maar de beloning komt zeker. Sterkte!
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:32:32 #21
30488 coolbabe
My little pwny
pi_13582112
Ontzettend veel sterkte in deze moeilijke strijd! Het lijkt me ontzettend moeilijk om hem niet tussendoor te troosten als hij zo overstuur is, ook al weet je dat je het probleem daar niet mee oplost.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_13582201
DOORBRAAK!!

Hij is vanzelf in bed gekropen, is stil, en lag al bijna te slapen!!

Jubeldejubel!

Al moet ik niet te snel juichen natuurlijk, want vannacht moet het op dezelfde manier....

Maar we zijn in elk geval zo ver als dit!

Tjeeeee!

woensdag 1 oktober 2003 @ 21:43:35 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13582419
OE! Dat is snel!!!!
Laten we hopen dat Jorden de rest van de tijd de boodschap ook zo vlot oppikt en geniet jij nu snel even van een stukje ongestoorde avond!
pi_13582486
Echt heel erg snel Leah! Op normale avonden duurt het minstens even lang! Ik weet echt niet wat hier gebeurd is, maar ik hoop wel dat het blijvend is!

Tralalaladieda, doet een stil vreugdedansje.

pi_13582496
Het gaat nog een zware bevalling worden denk ik, succes .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 22:04:32 #26
65219 pffffffff
tjonge tjonge
pi_13583125
vertel eens van die wekker truc , kan ik dat eens met mijn dochter proberen.
ik weet nog niet eens wat een avond rustig op de bank zitten is en dat al 3 jaar, ook als ze in haar eigen bed is slaap valt word ze snachts wakker en komt bij mij in bed liggen, ik ben dus ondertussen bijna dood.
het blijft klote
  FOK!fossiel woensdag 1 oktober 2003 @ 22:10:42 #27
2628 Karin
pi_13583357
Nausicaa wat dapper dat je dit op het forum zet. Het lijkt me vreselijk om zo'n strijd te moeten hebben met een kleintje. Heel knap om consequent te blijven nu.

Als ik dit lees zie ik al dat ik het ook verkeerd aan het aanpakken ben ookal is die van mij pas 7 maanden. Tis maar goed dat ik hierover ook binnenkort een afspraak heb met de wijkverpleegkundige.
Heeft Jorden altijd zo slecht geslapen of is het echt van de laatste tijd?
Veel sterkte de komende dagen! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat, hou je ons een beetje op de hoogte?

pi_13583563
Poeh Nausicaa, ik heb diep respect voor je!

Het gaat vast lukken, hij heeft als slim jongetje vast en zeker snel door hoe dit werkt.

Erg he, dat huilen waarbij je denkt dat ze er bijna in blijven, hartverscheurend.
En als je zelf al bekaf bent is het zo verleidelijk om het huilen te laten stoppen omdat je zo precies weet hoe!

Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 22:54:59 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13584824
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 22:04 schreef pffffffff het volgende:
vertel eens van die wekker truc , kan ik dat eens met mijn dochter proberen.
ik weet nog niet eens wat een avond rustig op de bank zitten is en dat al 3 jaar, ook als ze in haar eigen bed is slaap valt word ze snachts wakker en komt bij mij in bed liggen, ik ben dus ondertussen bijna dood.
Het klinkt vast 'simpel' uit mijn oren, maar consequent zijn helpt echt: haar niet meer 's nachts bij je nemen dus. Zo blijf je dat gedrag nl. goedkeuren en zal ze het nooit afleren.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13587583
Pittig hoor Nausicaa, maar goed dat je je zo hebt gehouden!!
Hij leert het echt wel, dan maar even een vervelende week, maar het helpt echt.
Mijn buurjongetje had dat ook, duurde 3 eindeloze avonden, maar daarna sliep hij!
Succes er mee!!
Screw them.
We're going home.
pi_13588630
Hoe is het vannacht gegaan ? (t is nu nog nacht besef ik 4;26)

tip : haakje op de deur. Klinkt gemeen en gevaarlijk maar onze zoon is zo stil en gehaaid dat ie, sinds ie in zijn grote bed slaapt, zo naar beneden kan sluipen en ik weet niet wat uitspoken. ik haal t haakje er altijd af als we gaan slapen.

En gelukkig ben ik smorgens altijd net iets eerder wakker
Stout

donderdag 2 oktober 2003 @ 08:51:15 #32
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_13589396
Ik herken hier toch wel heel veel in.

Ik zie ook met angst en beven het moment tegemoet dat Kay in een groter bed gaat slapen ... dan komt hij er nog makkelijker uit.

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 09:25:56 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13589897
Nausicaa,
Ik vind het heel dapper en knap van je dat het vol kan houden.
Hoe is het de rest van de nacht gegaan?
  donderdag 2 oktober 2003 @ 13:33:57 #34
39446 303
(C) Roland
pi_13595364
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 04:27 schreef Stout het volgende:

tip : haakje op de deur. Klinkt gemeen en gevaarlijk maar onze zoon is zo stil en gehaaid dat ie, sinds ie in zijn grote bed slaapt, zo naar beneden kan sluipen en ik weet niet wat uitspoken. ik haal t haakje er altijd af als we gaan slapen.

Stout

Lijkt me nou niet echt goed voor het kind...
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 13:40:36 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13595533
Wat niet? Haakje erop of haakje eraf?

Ik had vroeger volgens mij ook een haakje op de deur. Heb er voor zover ik weet niets aan over gehouden.

† In Memoriam † donderdag 2 oktober 2003 @ 14:00:43 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_13596056
Naus, ik heb bewondering voor je, ik kan dit niet!!
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 04:27 schreef Stout het volgende:

Stout

Ik snap hem denk ik niet. Ik ga er even vanuit dat je beneden bent als je niet slaapt, dan merk je toch als je zoon naar beneden komt? Als je slaapt weer niet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_13597392
Nausicaa ff een hart onder de riem, denk dat je dat wel kan gebruiken. Want volgens mij is het vreselijk moeilijk om dit vol te houden.

Lijkt me verschrikkelijk om je kleintje zo hartverscheurend te horen huilen. Ik duim echt voor je dat dit ze vruchten afwerpt.

pi_13606230
Dag 2

Gisternacht ging boven verwachting goed. Onze zoon is maar twee keer naar ons toegekomen, en liet zich redelijk makkelijk terugstoppen. De wekker hebben we vannacht niet hoeven gebruiken.

Vanavond zijn we weer begonnen. Hij staat inmiddels wel weer naast me, maar huilt nog niet. Dat gaat zometeen echt wel gebeuren, want hij is nog niet van plan zich zonder slag of stoot in bed te laten leggen. We wachten af.

Zometeen zal ik iets meer vertellen van de wekkermethode. Ik heb een kopietjes van het een of andervoor me liggen waarop het een en ander staat.

Aha. Hij huilt inmiddels.

pi_13606447
Wat er zojuist in de tussentijd gebeurde:

De wekker ging, en ik bracht hem (nog wel huilend) naar bed.
Vervolgens werd het stil. Ik dacht dat hij kattekwaad aan het uithalen was of zo.
Dus toen de wekker net weer ging (hij staat ongeveer om de drie minuten), ben ik natuurlijk weer gaan kijken. Hij lag in bed! En sliep al half!

Jeetje, ik weet echt niet wat me overkomt!

Dit is te mooi om waar te zijn!

Nog geen kwartier bezig! Dit gaat vast niet goed!

Wauw!

pi_13606487
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:21 schreef Nausicaa het volgende:
Wat er zojuist in de tussentijd gebeurde:

De wekker ging, en ik bracht hem (nog wel huilend) naar bed.
Vervolgens werd het stil. Ik dacht dat hij kattekwaad aan het uithalen was of zo.
Dus toen de wekker net weer ging (hij staat ongeveer om de drie minuten), ben ik natuurlijk weer gaan kijken. Hij lag in bed! En sliep al half!

Jeetje, ik weet echt niet wat me overkomt!

Dit is te mooi om waar te zijn!

Nog geen kwartier bezig! Dit gaat vast niet goed!

Wauw!

Geweldig!!
Hopelijk blijft het goed gaan! Heerlijk he, als ie slaapt

Succes!

Screw them.
We're going home.
pi_13606644
De wekker ging net. Hij is nog wel wakker, maar ligt rustig in een slaaphouding. Hij liet zich lekker even knuffelen, en ging toen weer tevreden liggen.

Volgens mij heb ik het verkeerde kind van het kdv gehaald!

donderdag 2 oktober 2003 @ 20:32:16 #42
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13606732
Hij is gewoon slim genoeg om eieren voor zijn geld te kiezen,Nausicaa!

Slaap lekker.....

pi_13607091
HET WERKT ECHT, HIJ SLAAPT !!!

En hier is de beloofde informatie:

quote:
De WEKKER-METHODE

Uitgangssituatie
- Een kind dat alleen gaat slapen als één van de ouders bij het kind aanwezig is
- Een kind dat moeilijk gaat slapen en steeds moet huilen als de ouder weggaat
- Peuters/kleuters die steeds uit bed komen als ze moeten gaan slapen

Doel
- Het kind leren dat hij zelf kan gaan slapen, maar dat u er toch bent en over hem waakt

De eerste avond
- Breng uw kind op de gewone manier naar bed, volgens een vast ritueel
- Zeg uw kind goedenacht en vertel hem dat u na bijvoorbeeld 5 minuten nog even bij hem komt kijken. U kunt eventueel samen een wekkertje zetten, maar op uw horloge kijken kan ook. Als hij huilt gaat u toch weg.
- Als het wekkertje gaat, of als de tijd om is, gaat u bij uw kind kijken.
- Als hij huilt of onrustig is, troost u hem kort
- Laat hem in zijn bedje. Als hij er uitgekomen is, leg hem dan consequent terug. Dat doen wij dus niet. Komt hij uit bed, dan negeren we hem volkomen. Als hij echt iets stouts gaat doen (de printer slopen bijvoorbeeld), dan pakken we zijn hand, kijken hem nog steeds niet aan, en zetten hem op de overloop.
- Ga niet in op zijn verhaaltjes of zijn vraag om iets te drinken.
- Zeg hem nogmaals goedenacht en vertel hem dat u straks nog een keer komt kijken (bijvoorbeeld na 7 minuten).
- Doe dit net als de vorige keer.
- Kom daarna nog een keer, na bijvoorbeeld 10 minuten.
- Blijf zo de eerste avond telkens tien minuten weg totdat uw kind in één van de periodes dat u weg bent in slaap valt.
- Als u een wekker gebruikt, moet hij daar natuurlijk niet wakker van worden.

De tweede avond
- Doe hetzelfde als de eerste avond, maar maak alleen de periodes wat langer. Bijvoorbeeld: 5 minuten, 10 minuten en 15 minuten.
- Blijf deze avond zolang als nodig is elke 15 minuten terugkomen.

De derde avond
- Idem als de tweede avond; eventueel de periodes dat u wegblijft nog iets langer maken.

Algemeen
- Maak de eerste periode dat u wegblijft nooit te lang
- Als de periodes voor uw gevoel of voor uw kind te lang zijn, kunt u ook met kortere periodes beginnen. Bijvoorbeeld de eerste dag 2, 4, 6 minuten, de tweede dag 4, 6, en 8 minuten, en de derde dag 6, 8 en 10 minuten. Dan kunt u de dagen daarna de periodes wat langer maken.
- Blijf uiteindelijk niet al te lang weg. 20 minuten is lang genoeg, Een kind dat zich helemaal overspannen huilt, valt vast niet gemakkelijk in slaap.
- Ga er vanuit dat deze aanpak ten minste drie weken volgehouden moet worden. In die weken zullen er ook periodes zijn waarin het niet lijkt te lukken. Dan is het zaak toch vol te houden.
- Zon terugslag laat juist zien dat een gewoonte aan het veranderen is. Put er moed uit!

pi_13607132
O, en Karin, deze methode kun je ook toepassen bij kleine(re) kinderen. De verpleegkundige van het cb vertelde me dat ze had meegemaakt dat een kindje van 9 maanden spontaan het hoofd te ruste legde op het moment dat de wekker tevoorschijn werd gehaald!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:57:27 #45
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_13607362
gefeliciteerd Nausicaa! Slapeloze nachten door dat soort dingen zijn nou niet bepaald leuk!

Als ik het verloop zo zie, komt dat vaat wel weer goed

patat ftw :)
  FOK!fossiel donderdag 2 oktober 2003 @ 21:24:20 #46
2628 Karin
pi_13607972
Wat fijn dat het zo goed gaat! Wat moet dat een opluchting zijn. Maar wees voorbereid op een terugslag(je) hoor! Juist dan lijkt het mij heel moeilijk consequent te zijn.

Deze methode lijkt mij niet zo geschikt voor de hele kleine kindjes. Niet dat ik er verstand van heb maar denk dat het wel handig is dat een kindje het een beetje kan begrijpen en dat je het ook een beetje uit kan leggen dat mama/papa echt terugkomen als de wekker gaat.Maargoed ik ga dinsdag met de wijkverpleegkundige praten, misschien is dit juist wel goed.

pi_13608265
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 21:24 schreef Karin het volgende:
Deze methode lijkt mij niet zo geschikt voor de hele kleine kindjes. Niet dat ik er verstand van heb maar denk dat het wel handig is dat een kindje het een beetje kan begrijpen en dat je het ook een beetje uit kan leggen dat mama/papa echt terugkomen als de wekker gaat.Maargoed ik ga dinsdag met de wijkverpleegkundige praten, misschien is dit juist wel goed.
Kan me je gedachtengang voorstellen. De verpleegkundige van het cb legde mij uit dat het gaat om het doorbreken van een gedragspatroon: hij (Jorden) heeft geleerd door met huilen en paniekerig doen zijn zin te krijgen. In de zin dat uiteindelijk een van ons bij hem komt liggen en hij het voor elkaar heeft dat hij niet alleen in slaap hoeft te vallen. Hij neemt daarbij als het ware de leiding.
Door die wekker conditioneer je zijn gedrag juist anders: hij leert dat huilen niet (meer) helpt. En legt zich daarbij neer (blijkbaar ). Wij nemen de leiding dus terug. Met als extra gevoelsmatig vangnet dat hij weet (merkt) dat hij niet helemaal aan zijn lot wordt overgelaten: op gezette tijden komt er iemand naar hem kijken en geeft hem aandacht.
Ik ben benieuwd welke tips jouw wijkverpleegkundige straks heeft!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 21:52:35 #48
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13608737
Karin, ik heb de eenvoudige versie van Nausicaa's methode op Freek toegepast toen ie een maand of 6 was. Ik bleef boven rommelen en ging dan om de 5 minuten naar hem toe.
Aai over zijn bol, ik zei iets in de trant van dat ik er nog was, en ging dan weer. Niet uit bed halen, geen geknuffel, maar wel laten merken dat ik er was.
Heeft hier erg goed gewerkt. Als ie weer neigt naar slecht inslapen ben ik er als de kippen bij en pak het weer zo aan, in de hoop serieuze slaapproblemen te voorkomen.
  FOK!fossiel donderdag 2 oktober 2003 @ 22:02:07 #49
2628 Karin
pi_13608991
Bedankt voor je tips Leah. Ik hoor toch wel meer van dit soort verhalen om me heen en denk ook dat het hier wel op neerkomt. Maarja ik ben een watje, als hij dan zo met die betraande ogen en dat pruillipje naar me kijkt en zijn armpjes uitstrekt dan moet ik hem gewoon oppakken. Het is echt heel fout, ik weet het maar ik vind het ook zo vreselijk zielig. Vind jij dat niet vreselijk moeilijk?
  donderdag 2 oktober 2003 @ 22:13:30 #50
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_13609310
Ja, vond ik ook, maar ik heb vanuit mijn werk gezien tot welke drama's slaapproblemen kunnen leiden (tot scheidingen van de ouders aan toe) en had me voorgenomen om te proberen (let op dat proberen!) dat te voorkomen.
Ik vond het erg moeilijk maar heb wel gemerkt dat het werkt, en het deed mij op zich wel erg goed dat ik er actief mee bezig was.
Ik liet hem niet oeverloos brullen, ik ging er wel steeds naar toe om hem gerust te stellen.
Overigens neem ik hem bij me in bed als ie echt niet lekker is, maar zodra ik het idee heb dat hij beter is gaat het "regime" weer in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')