abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41514309
Mika heeft op zijn wangen allemaal kleine bultjes. Wat kan dat zijn?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:00:48 #52
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41514466
voor Arwen en haar mams.

Lief mooi babietje Raúl
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:01:38 #53
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41514489
Is normaal . Na een week of wat raken ze jouw hormonen kwijt uit hun lijfje, daar komen die pukkeltjes van. Gaat weer over!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:03:53 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41514553
MeNicole...jij geeft toch BV---dan zouden het de hormonen van jou kunnen zijn die je doorgeeft aan Mika. Oftwel jeugdpuistjes....Ronja van Owlet had dat geloof ik ook...
pi_41514561
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:01 schreef Leah het volgende:
Is normaal . Na een week of wat raken ze jouw hormonen kwijt uit hun lijfje, daar komen die pukkeltjes van. Gaat weer over!

Oh ok. Geen zorgen dus
Liefde
pi_41514568
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef chacama het volgende:
MeNicole...jij geeft toch BV---dan zouden het de hormonen van jou kunnen zijn die je doorgeeft aan Mika. Oftwel jeugdpuistjes....Ronja van Owlet had dat geloof ik ook...
Nee hier geen BV maar gewoon fles!!
Liefde
pi_41514583
Wat sneu voor Arwen en voor jullie, evenstar. Ik zit te bedenken hoe ze op haar verjaardag toch met een (voedselloos) taartje kan prutsen. Misschien kan een hele crea-moeder iets bedenken van leuk materiaal of zo.

Sterkte
Variety is the spice of life
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:07:12 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41514652
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:04 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ok, maar dan toch blijkbaar jouw hormonen....dus geen zorgen. Weet het nog een beetje van Fleur, maar die kreeg naast FV ook BV, vandaar mijn reactie.
pi_41515136
Evenstar, ik weet zo uit mijn hoofdniet wat Arwen wel mag eten. Ik heb ooit eens ergenseen foto gezien van een kindje met een taart gemaakt van rijstewafels. Kind straalde helemaal bij de aanvlik van zoveel rijstewafels. Slagroom smeren is dan wel heel iets anders maar gooien en grijpen in rijstewafels is ook leuk. Ik ga voor Emma ook iets anders verzinnen, ten eerste kan ze niet tegen koemelk en ten tweede vind ik zoveel suiker niet nodig. Ik wil nog eens proberen of ik de room van mijnborstvoeding op kan kloppen ofzo.. En oja! er is ook een geheel plantaardige slagroom te koop! waar precies weet ik niet meer.

edit; ik kwam net tegen waar ik het had gelezen, het stond op keukenkikker, daar wordt vermeld dat je het bij reformzaken kunt kopen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jelief op 05-09-2006 15:02:51 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41515933
Sorry dat ik geen tijd heb om op jullie te reageren (het grootste deel van de dag ben ik met Anna bezig of lig ik te slapen), maar ik wil wel even laten weten hoe het gaat. (zo goed Bixis? )

Anna is nu 2,5 week, het gaat echt snel! De eerste week hebben we alleen bezoek gehad van familie en onze beste vrienden. Daardoor konden wze veel met Anna bezig zijn en haar leren kennen. Ze is echt een andere baby nu. Meteen na de geboorte vond de verloskundige al dat ze erg onder de indruk was van de bevalling. De eerste dagen was ze erg slaperig en had ze bijna altijd haar oogjes dicht. Na een paar dagen is dat veranderd en nu is ze veel wakker. 's Nachts slaapt ze best goed (soms zelfs 5 of 6 uur achter elkaar), al is gaan slapen nog moeilijk. Overdag slaapt ze een paar uur. Ze zit nu meer in de draagzak en dan gaat ze ook slapen. Ze heeft veel krampjes. De wijkverpleegkundige was hier gisteren en zij dacht dat Anna misschien een trauma had overgehouden aan de bevalling, toen we haar vertelde hoe anders ze nu is. Ze drinkt wel erg goed. Vrijdag gaan we wegen (ook ivm een restje navelstreng naar het CB), dan weten ze zeker of ze goed groeit. Aan de luiers te zien verwachten we van wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41516088
fijn yppy, tnx. en wat kun je 't druk hebben met zo'n murmeltje he.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:16:29 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41516689
http://www.foodallergy.org/recipes.html

is misschien iets te vinden en deze kwam ik ook tegen, maar weet niet of Arwen appel kan verdragen....

http://www.allergieplein.nl/searchpage.asp?Page=1103&ForumID=26&lObjectAction=Add&ThreadID=4679&Search=taartrecept&PnSrch=1

hopelijk kunnen jullie iets leuks maken, want een eerste verjaardag is toch heel bijzonder.
pi_41517160
ben net ook wezen vragen of ze koemelkvrije taartjes kunnen maken, maar dat is hier niet mogelijk...

ga ook jmaar iets verzinnen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41517487
Jaaa ik hebbet gevonden!! Ambertje krijgt een appeltaartje voor haar verjaardag MET slagroom!

Koemelkvrije slagroom
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:15:42 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41518692
jelief ze mag helemaal niets buiten de neocate meer
Wel tof dat jullie hebben gezocht maar ze mag echt tot ze 1 jaar is en dan krijgt ze bloedonderzoek helemaal niets ...
maar zeker een goede tip voor andere kindjes met KMA

nebelung crea ben ik wel dus misschien van papier/karton etc maar een taartje maken ja
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:26:15 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_41519040
Yppy, wat fijn dat het goed gaat met Anna!

Ive heeft net zijn eerste prikjes gehad. Huilen ! Gelukkig duurde het huilen niet lang. Ik vond het erg zielig voor hem. Hij is trouwens goed gegroeit, hij weegt nu 5670 gram (565 gram erbij in 3 weken) en 61,5 cm (3 cm in 3 weken).
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:45:03 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41521387
Arme ive spuitjes zijn niet fijn
goed gegroeid wel hoor
pi_41521587
quote:

[..]

Oh ok. Geen zorgen dus
Kendahl heeft dat ook af en toe. Het komt en het gaat, niets zorgwekkends inderdaad.
Kendahl lijkt trouwens toch een beetje van streek, dus ik hou hem in de gaten.
(pap en mam hebben namelijk een griepvirus)
Temperatuur, spugen, huilerigheid. Als hij nou ziek is, wij moet ik dan nu bellen? Huisarts of het consultatiebureau? Want dat is me nog niet duidelijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 05-09-2006 18:14:30 (edit) ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41522334
quote:

[..]

Dan nog zijn er hormonen in zijn lijfje aanwezig vanuit de zwangerschap. het agat inderdaad gewoon weer over als het goed is!
pi_41522403
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Temperatuur, spugen, huilerigheid. Als hij nou ziek is, wij moet ik dan nu bellen? Huisarts of het consultatiebureau? Want dat is me nog niet duidelijk.
Huisarts! Het consultatiebureau is er om de ontwikkeling van het kind in de gaten te houden, de huisarts is er voor de medische zaken die niet bij wijze van spreke zes weken kunnen wachten.
Arme Kendahl (Paradijs-ouders natuurlijk!). Laat hem maar veel drinken PV, dan is hij er het snelst en soepelst door heen.
pi_41522407
PV, gewoon de HA bellen hoor. En ook gewoon 's avonds bellen hoor als je je zorgen maakt.

Amber heeft vanmiddag een boterham met vruchtenhagel gekregen.. De helft lag op de grond en de andere helft lag op haar schoot... Ze tilde het bord op, keerde m ondersteboven en ging lekker zitten spelen..

Amber heeft momenteel weer een fase waarin ze heel slecht groente eet. Fruit gaat er over het algemeen wel goed in (meesatl 3/4 pot) maar groente is echt een ramp. Na een hap of vijf gaat ze zitten spelen en haalt ze de grooente gewoon weer uit haar mond of ze gaat zitten blazen... Zaterdag at ze het potje voor 6 mnd helemaal leeg, maar de 8 mnd potjes gaan er niet in. Heb ze ook al fijngeprakt, maar ze vertikt het...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41523465
Nou, ik maak me geen zorgen hoor.
Het enige wat al een tijdje blijft bij Kendahl, is het rochelen. Niet extreem, maar het gaat ook niet weg. Dat is nu misschien al twee weken. Maar bij het luisteren naar de longen op het consultatiebureau, viel ze niets afwijkends op.
Ja, ik leg hem sowieso extra aan, de productie lijkt namelijk te zijn teruggelopen. Kan dat door het virus komen?
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:09:16 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41523769
PV, kindertjes onder de drie maanden mogen geen koorts hebben. Als dat zo is dus altijd even de HA bellen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:20:12 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41524074
Ingrid, wat ik me afvroeg, hebben jullie het nu al eens geprobeerd om haar wat warmer aan te kleden voor de nacht?
  Jubileum moderator dinsdag 5 september 2006 @ 19:30:15 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41524388
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:20 schreef Leah het volgende:
Ingrid, wat ik me afvroeg, hebben jullie het nu al eens geprobeerd om haar wat warmer aan te kleden voor de nacht?
Of misschien juist iets koeler en het raam lekker open?
Het kan 2 kanten op he, ik heb 1 enorme koukleum als kind, die ik dus steevast te koud kleedde voor de nacht en Iris is echt een kacheltje, die ik dus fijn veel te warm ingepakt had 's nachts.
Iris ligt het liefst met het raam wijd open, in een dun hemdje in bed.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:17:48 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41525926
Ja, maar ik meende dus een paar bladzijden geleden te lezen dat Kim vrij koeltjes gekleed was 's nachts . Waarop Bix zich met mij afvroeg of ze het misschien niet te koud had. Ook omdat ze in hun bed wel zo wegknort, was ik even nieuwsgierig of ze het nog uitgeprobeerd hadden. Niet nieuwsgierig als in bemoeizuchtig trouwens, ik vroeg het me gewoon af, of deze optie in het meedenken afgestreept kon worden .
pi_41526045
Ja, ik ga maandag misschien babyzwemmen!
Ik ga met een paar meiden van zwangerschapscursus, dus dat wordt weer erg gezellig

verder gaat het super hier, Sarah brabbelt er op los, ook 'praat' ze ontzettend veel tegen de muziekmobile, erg lief
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41528132
Heb je even een paar dagen weinig tijd om te Fok!ken, is Sugar al bevallen en het felicitatietopic alweer dicht Dan dus maar hier.

welkom Storm, in het babietjes topic

MeNicole, Finn heeft ook zo'n pukkeltjes uitbarsting gehad. Ze niemen dat ook wel babyacne en het heeft iets met de moederhormonen te maken. Bij Finn verdween het na een week of 2 weer.

Maandagochtend hebben we de eerste afspraak bij de kinderfysio, ik ben erg benieuwd wat die met Finn gaat uitspoken. Hopelijk is het goed/snel te behandelen en gebruikt Finn dan alles symmetrisch en wordt ie wat sterker in z'n schouders.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:15:54 #79
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41528241
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken? Wat is er aan de hand met Finn dat hij fysio nodig heeft (waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd maar is me dat ontgaan)
Lekker douchen!
pi_41528298
Kendahl heeft nu wat verhoging, geen koort dus. ik hou hem lekker bij me, daar heeft hij nu behoefte aan. En ik houd hem in de gaten
pi_41528498
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken? Wat is er aan de hand met Finn dat hij fysio nodig heeft (waarschijnlijk heb je het al een keer gezegd maar is me dat ontgaan)
Hij heeft een voorkeurshouding, niet zozeer met z'n hoofdje, maar wel met z'n lichaam, hij ligt een beetje bananig en telkens naar 1 kant en gebruikt z'n rechterarm/hand veel minder dan zijn linker. Ook vond de CB-arts dat hij wat zwak is in de schouders en nek; als ze hem overeind trok bleef z'n hoofd wel erg ver achter en ook z'n hoofdje optillen als ie op z'n buik ligt doet/kan ie amper.
pi_41531636
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:20 schreef Leah het volgende:
Ja, een romper met lange mouwen, daar overheen een pyjama en dan een slaapzak.
Een dekentje geprobeerd, maar mevrouw trekt hem los en over zich heen, dus dat is geen optie.
Ze voelt precies goed aan, niet te warm, niet te koud.
pi_41531951
@Sjak: ben je op de hoogte van de resultaten van een onderzoek naar astma bij kinderen?
Het schijnt dat kinderen die op zeer jonge leeftijd in aanraking zijn gekomen met chloor, dat die een verhoogd risico hebben op astma. De longen kunnen vooral op jonge leeftijd slecht tegen chloor, vandaar.
Dus als je aan babyzwemmen wilt beginnen, zoek een chloorloos zwembad op!
edit: http://www.planet.nl/plan(...)tid=674607/sc=d26b07

[ Bericht 9% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 05-09-2006 23:10:53 ]
pi_41533862
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
Babyzwemmen wil ik ook gaan doen met Jetske. Dat mag toch vanaf 10 weken?
Ik dacht met 3 maanden.
We moeten nog steeds een keer zwemmen met Kim! Lijkt me erg leuk!
pi_41544373
Over het onderzoek, het blijkt dat dit onderzoek in België is gedaan en niet in Nederland. En in belgië controleren ze niet in zwembaden. Het ene zwembad gebruikt veel te veel chloor en de ander te weinig. Dit hoorde ik tenminste van iemand van mijn zw.cursus, die heeft dit uitgezocht.

Maar ja, mijn vriend vertrouwt het nog steeds niet. Hij wil dat ik de huisarts bel en ga vragen hoe die erover denkt, dus dat ga ik vanmiddag maar even doen. Hij weet dat ik het ontzettend graag wil!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 6 september 2006 @ 11:58:54 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41545016
Babyzwemmen mag zover ik weet vanaf zes weken

We zijn begonnen om weer om 12 uur een fles te geven , wel wennen hoor als je zo lang gewent bent om om 8 a 9 uur laatste fles te geven.
Geef nu 4 keer 150 en een keer 180 en zo langzaam opschroeven.
Blijf het maar "gek"vinden dat kindjes op haar leeftijd nog maar 2 a 3 flessen krijgen en zij moet weer op 5
pi_41545489
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Babyzwemmen mag zover ik weet vanaf zes weken
belangrijkste is denk ik dat je 't dus beter niet in een chloorzwembad kunt doen met die kleintjes.
  woensdag 6 september 2006 @ 12:20:50 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41545668
ja precies hier hebben ze zo;n speciaal bad met een of andere zoutoplossing
pi_41545788
*trots is*

Amber heeft bijna een hele boterham op Gister wilde ze helemaal geen boterhammetje

Het enige vervelende is dat mijn broek en de bank onder de smeerleverworst zitten

[ Bericht 18% gewijzigd door Vicky op 06-09-2006 12:37:46 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 6 september 2006 @ 13:09:17 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_41546995
ja, het smeer tijdperk is dan wel aangebroken nu vicky
stormy waters...
sailin'
  woensdag 6 september 2006 @ 13:11:07 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41547060
Wie oh wie helpt me (liefst *nu*) aan een duidelijk getekende versie van de knoopwijze van de tricot-slen? Thanks.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 6 september 2006 @ 13:20:59 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41547359
Heb je hier mss iets aan? http://forum.zappybaby.be/images/forum/draagdoek02.jpg

*verder zoekt*

Hier kan je de handleiding downloaden: http://www.babylonia.be/html/01b_slen.html

Die laatste link heeft hele duidelijke foto's iig.
pi_41547494
zwemmen in chloor vergroot de kans op astma. (dacht tot 6 mnd)
ben met max dus nog niet gegaan aangezien zijn kans al groot is.

weet iemand waarom max de laatste dagen om 5 uur 's nachts huilend wakker wordt? het stopt pas als ik een tijdje met hem knuffel, maar daarna slaapt hij zo licht dat ie elke keer als zijn speen eruit valt weer wakker wordt. (en k hem daarom maar lekker bij mij leg)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41547510
oeh thnx BE! ik zocht ook al naar een duidelijke
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 september 2006 @ 13:26:45 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41547526
Oh, dank BE. Die eerste zocht ik!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 6 september 2006 @ 13:55:18 #96
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41548303
Hi hi, ik heb die ook gewoon nog thuis liggen Sugar!
pi_41549260
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:09 schreef Belana het volgende:
ja, het smeer tijdperk is dan wel aangebroken nu vicky
Ach, de wasmachine is heel geduldig

Maar boterhammetje was dus zo goed als op en mevrouw wilde er nog gewoon even een fles melk achteraan... klein vreetzakje

Ik vond Amber vanmorgen wel een beetje soort van zieligjes. Michel ging weg naar zijn werk, Amber kroop heel hard naar de gang en zei heeel zieligjes "papa"....
Werd er een beetje emo van...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41575646
Heeft er iemand een rubberen hamertje voor een baby die niet slapen wil
Liefde
  donderdag 7 september 2006 @ 10:03:58 #99
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41575878
Hoe gaat het eigenlijk met de kleine frummel van PPL, hij heeft zich nog niet gemeld hier of wel?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 7 september 2006 @ 10:05:55 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_41575924
Ik zal er wel wat mee opstarten, maar MeNicole, ik vind jou zo negatief steeds ove Mika, ik hoop dat je toch ook wel van hem geniet en het leuk vind allemaal? ik weet het, babietjes kunnen best veeleisend zijn soms, maarja, ze kunnen er ook weinig aan doen. het enige wat ze kunnen om jou aandacht te trekken is huilen
Misschien dat je hem in kunt bakeren, dat helpt vaak wel.
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')