abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 september 2006 @ 08:56:36 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_41698335
ik heb eigenlijk geen ervaring met krampjes, wij hebben het geluk met 2 babies die er geen last van hebben (gehad). Ik geloof dat het iets van de eerste 3 maanden is cattie.

ET goeie!
stormy waters...
sailin'
pi_41700011
Waha Mika heeft (alweer) de hik maar nu moet ie er zelf om lachen . Je hoort echt hik en daarna een dikke lach. End at bij elke hik weer. Maar foto ervan maken wil net niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41700110
Cattie, ik heb wel vaker gehoord dat het vaak rond hetzelfde tijdstip is. Waarom weet ik eigenlijk niet.. sorry! Arme Ive... beterschap met je krampjes jochie!
  maandag 11 september 2006 @ 11:15:10 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_41700837
ik moet morgen alweer naar het CB voor Ezra's eerste prikjes... ik hoop dat ie er geen last van heeft... ben ook benieuwd wat ie nu weegt en hoe lang hij is!
stormy waters...
sailin'
pi_41700852
Arme Ive, hopelijk groeit hij er snel overheen.
Ronja heeft gister en vandaag ook weer last van haar buik en dat valt precies samen met de melkproducten die ik sinds gister weer eet.
Ik wacht dus even af of het geen toevalstreffer is en anders schrap ik de zuivel maar weer en gaan we heel rustig aan kijken wat ze wél en wat ze niet kan verdragen. Hopelijk lukt kaas wel, dat mis ik wel zó erg
pi_41700869
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:15 schreef Belana het volgende:
ik moet morgen alweer naar het CB voor Ezra's eerste prikjes... ik hoop dat ie er geen last van heeft... ben ook benieuwd wat ie nu weegt en hoe lang hij is!
Ieh das minder Ik zie ook al wel heel erg op tegen die eerste prikjes.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 11 september 2006 @ 11:20:48 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_41701014
en het zijn er tegenwoordig nog 2 ook met die pneumokokken erbij...
nou ja, hij overleeft het wel weer natuurlijk, maar ik vind het toch sneu.

owlet, het lijkt er wel op he dat Ronja daarop reageert.... ik hoop voor jou dan (en voor Ronja ook) dat kaas wel gaat
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 11:23:51 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41701119
he owlet wat naar sterkte ermee

hikkende kindjes zijn grappig

Hier hebben we de laatste fles maar weer afgeschaft dus weer terug op 4 want het was echt hopenloos, ze was helemaal zichzelf niet meer, ontzettende zuuraanvalletjes niet leuk
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 11 september 2006 @ 11:26:19 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_41701185
is dat niet te weinig dan evenstar? dat lijkt me zo weinig. ik begreep laatst je antwoord al niet zo goed geloof ik. je kan toch overdag meer flessen met iets minder inhoud geven? of krijgt ze daar dan juist meer last van? wat moeilijk allemaal joh.
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 11:45:34 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41701722
Ze krijgt zo inderdaad wel te weinig, maar wat houdt ze effectief binnen met die vijfde fles? geen kloot meer, alleen dat ze verschrikkelijk last heetf van zuuraanvallen en ze gewoon niet zichzelf is.
korter op elkaar werkt ook niet dat hadden we nl. al eerder uitgeprobeerd.
Vind het ook zo stom, dat 3 uur na de voeding regelmatig dta buikje nog klotst van de voeding.
Het is gewoon kiezen tussen 2 kwaden op het moment.
De kans dat ze weinig groeit nu of een huilend meisje met veel pijn. dan kies ik toch voor een meisje wat heel lief en lekker in haar velletje zit maar niet genoeg groeien zal ( misschien) dan dat ze zo'n pijn en verdriet heeft.

met 4 maal 180 ( water incl. schepjes) houdt ze effectief net 600 cc binnen, dus minimum maar ze groeit er redelijk op vandaar dat ze ook de urine controleren nu etc.

we wachten wel weer af hoe het gaat met spugen zo, al vermoed ik dat ze die phmetrie ehct moet gaan krijgen.
pi_41702054
We hebben een erg druk weekend gehad. Zaterdagmiddag zijn we naar IJmuiden geweest, naar de Hiswa te Water (botenbeurs). Mijn ouders staan daar elk jaar, en we gaan meestal de laatste dag heen, maar dit keer zijn we een dagje eerder geweest. Mijn moeder gaf Sarah even de fles, en vaak maakt ze dan even een lekkere vieze luier, en ja hoor, ze was druk aan het poepen. Zo veel, dat ze haar hele rompertje en rug eronder had zitten. Zelf de broek van mijn moeder was een beetje vies hihi
Daarna zijn mijn vriend en ik even rond gaan lopen, en hebben mijn ouders op Sarah gepast
Sarah heeft toen dus voor het eerst op een boot geslapen hihi En het ging erg goed, denk dat ze heerlijk in slaap is gewiegd door het water.

Vanmorgen met Sarah wezen babyzwemmen, wat is dat leuk zeg!!!
Vond het erg spannend, maar we hebben echt genoten!!
Sarah was druk om haar heen aan het kijken, en ze heeft niet gehuild. We zijn zo'n klein half uurtje in het zwembad geweest.
Daarna even onder de warme douche en Sarah viel toen al bijna in slaap.
In de auto lag ze ook lekker te slapen, zelfs toen ik haar in bedje legde sliep ze door en nu slaapt ze nog
Volgende week weer! Helaas kan mijn vriend er niet bij zijn ivm zn werk, dus misschien dat ik mijn moeder mee ga vragen, kan die foto's maken en filmen
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 11 september 2006 @ 12:19:03 #187
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41702588
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:22 schreef LadyS het volgende:
Sugar! Wat goed zeg! Bijna 200 gram in een week
Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!
En echt dezelfde weegschaal. Misschien lijfje vol poep denk ik ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 september 2006 @ 13:36:11 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_41704487
Wow, wat groeit Storm goed, geweldig!
Evenstar en Arwen, sterkte maar weer!

Wij hebben net besloten dat Ive gaat verhuizen naar zijn eigen slaapkamer. Dat vind ik helemaal niet leuk, maar mijn man wordt van elk geluidje wakker en Ive maakt nogal wat geluidjes. Aangezien mijn man er nu bij loopt als een zombie en zijn werk er onder lijdt moeten we wel wat ondernemen. Een andere mogelijkheid zou 's avonds laat bijvoeding geven zijn zodat Ive langer doorslaapt, maar dat wil ik eigenlijk niet (en de krampjesproblemen lossen we er niet mee op en dat gaat ook met veel geluid gepaard). Hopen dat dit werkt en dat Ive het accepteert.
  maandag 11 september 2006 @ 14:12:15 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41705492
Hé Sugar wat goed man! En je geeft nog steeds bv?

Amber knappe meid.

Owlet, dat had ik laatst toen ik Cas in de buikdrager had. Dook er ook een oudere vrouw zowat in de buikdrager.

Cattie, hier net zo. Cas moest na de vakantie van mijn man naar zijn eigen kamer. Was wel even slikken. Nu is ook het wiegje sinds gister uit de kamer en ik vind het wel kaal hoor. Bij Cas was het geen probleem die 'verhuizing', het scheelde ook dat hij er overdag al wel sliep. Succes iig!

Cas is vanmorgen weer op het cb geweest en alles was goed. 5960 gram en 61.3 cm. Dus 500 gram aangekomen in 1 maand tijd en 2 cm gegroeid. Allemaal erg keurig dus. Hij is niet zo 'bonkig' als zijn broer. Maar van dat bonkige is nu helemaal niets meer te zien bij Léon. Ook weer 2 prikken gehad en nu ligt alles te slapen. Hopen dat Cas wat beter reageert op de prikjes dan de vorige keer.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41706478
Cattie kan je man geen oordopjes indoen ? Dat hielp hier perfect, kon Myrthe toch lekker nog bij ons blijven staan
pi_41709780
Anna heeft ook veel last van krampjes. We kregen op het CB de tip haar 'in een rondje' te houden als ze er veel last van heeft. Dat lijkt te werken. Ik leg haar ook vaker aan dan of we laten haar even zuigen op een pink of speen. Er is ook een homeopatisch middeltje dat het CB aanraadde, maar daarvan weet ik nog niet of het werkt.
We weten niet om mijn voeding er mee te maken heeft, maar hebben uit voorzorg alles met kool, ui en kruiden geschrapt. Nu ook tijdelijk melk, het leek of het daardoor erger werd.

Afgelopen vrijdag was Anna te weinig aangekomen (80 gram in twee weken), vanmiddag zijn we weer geweest en nu was ze 90 gram zwaarder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41711877
Yppy, hier lijkt de ABC Dophilus ook een positieve invloed te hebben (al is dat natuurlijk lastig om te zien aangezien het gebruik daarvan samen valt met het weglaten van melkproducten en het inbakeren).

Wat bedoel je met "in een rondje houden"?
  maandag 11 september 2006 @ 17:35:50 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_41712038
Wat fijn dat Anna goed is aangekomen! Wij hebben cinababy van vsm geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik zal morgen eens de ABC Dophilus halen, is dat gewoon bij de drogist te koop?
pi_41713218
wat goed van anna! ze doet het goed
bedenk me ineens dat we het zelfde CB hebben

naar he, die krampjes. pfff wat is dat vervelend, als bijna niks helpt.. was het bijna vergeten

met max gaat het weer superdepuper!
is echt weer helemaal blij en tevree en doet nu pogingen tot buik omhoog en knieen eronder, hij gaat het dus misschien wel snappen dat kruipen
hij is zooo lief mijn ventje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41714988
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:35 schreef cattie het volgende:
Wat fijn dat Anna goed is aangekomen! Wij hebben cinababy van vsm geprobeerd, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik zal morgen eens de ABC Dophilus halen, is dat gewoon bij de drogist te koop?
ABC dophilus is een meteen werkend middel, maar het geeft wel de darmen een boost waardoor je kindje als het ware sneller over de krampjes heen groeit. Het werkt meestal binnen een paar dagen.
Het is te koop bij de meeste vitaminen- en kruidenwinkel. hier staan verkooppunten.
Het is duur (¤26,-) maar in mijn ogen het helemaal waard.
  maandag 11 september 2006 @ 19:13:34 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41715146
Owlet, misschien bemoeiallerig zo bedoel ik het niet, maar las in het BV topic dat ronja waarschijnlijk op melk proucten reageerd, ik zou dit sowieso met een arts overleggen, want je mag niet zomaar voedingsmiddelen etc schrappen. Dus wellicht bij je huisarts/CB aankaarten.
pi_41715737
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Owlet, misschien bemoeiallerig zo bedoel ik het niet, maar las in het BV topic dat ronja waarschijnlijk op melk proucten reageerd, ik zou dit sowieso met een arts overleggen, want je mag niet zomaar voedingsmiddelen etc schrappen. Dus wellicht bij je huisarts/CB aankaarten.
is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het wel
Ik ben hier over in overleg met een lactatiekundige en het CB. Overigens is het in gevallen zoals bij ons lang zo "gevaarlijk" niet om te schrappen als bij een kindje dat kunstvoeding of al bijvoeding krijgt. Het gaat puur om de producten die ik eet waar Ronja op reageert, ik moet dus vooral om mijn eigen tekorten denken, niet zo zeer om die van Ronja omdat moedermelk ten koste van de moeder gemaakt wordt en het kind (los van de zeer extreme gevallen) wel alles voldoende binnen krijgt.
Als ze over een half jaar zelfstandig gaat eten wordt het een ander verhaal, maar gelukkig heb ik een zeer "allergie-minded" CB.

Hopelijk zijn de krampjes van vandaag niet gerelateerd aan mijn voedingspatroon, maar mijn eigen geschiedenis, die van mijn vriend en die van mijn familieleden kennende is de kans wel erg groot dat ze in ieder geval gevoelig is, misschien zelfs allergisch.
pi_41717944
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:19 schreef Sugar het volgende:

[..]

Sterker nog: dinsdag woog ie dus 3680 en zaterdag 3980. Dat is 300 gram in 5 dagen!
En echt dezelfde weegschaal. Misschien lijfje vol poep denk ik ook.
Wow dat is echt veel!
  maandag 11 september 2006 @ 20:50:55 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41718413
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:31 schreef owlet het volgende:

[..]

is niet bemoeierig, als er iemand inmiddels ervaringsdeskundige is ben jij het wel
Ik ben hier over in overleg met een lactatiekundige en het CB. Overigens is het in gevallen zoals bij ons lang zo "gevaarlijk" niet om te schrappen als bij een kindje dat kunstvoeding of al bijvoeding krijgt. Het gaat puur om de producten die ik eet waar Ronja op reageert, ik moet dus vooral om mijn eigen tekorten denken, niet zo zeer om die van Ronja omdat moedermelk ten koste van de moeder gemaakt wordt en het kind (los van de zeer extreme gevallen) wel alles voldoende binnen krijgt.
Als ze over een half jaar zelfstandig gaat eten wordt het een ander verhaal, maar gelukkig heb ik een zeer "allergie-minded" CB.

Hopelijk zijn de krampjes van vandaag niet gerelateerd aan mijn voedingspatroon, maar mijn eigen geschiedenis, die van mijn vriend en die van mijn familieleden kennende is de kans wel erg groot dat ze in ieder geval gevoelig is, misschien zelfs allergisch.
Weet alleen niet hoe het nu zit met kalcium bij bv. enz maar denk dat je anders wellicht vitamines ervoor kunt slikken? maar goed dat je in overleg bent En hopenlijk groeit ze er gewoon overheen en kan ze wanneer ze bijvoeding krijgt alles gewoon eten
pi_41718626
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:30 schreef owlet het volgende:
Yppy, hier lijkt de ABC Dophilus ook een positieve invloed te hebben (al is dat natuurlijk lastig om te zien aangezien het gebruik daarvan samen valt met het weglaten van melkproducten en het inbakeren).

Wat bedoel je met "in een rondje houden"?
Daar ga ik morgen over lezen. Nu weer aan het voeden.

Als ze op haar rug ligt, de beentjes omhoog doen, richting haar gezicht. De lucht komt er dan goed uit.

Wij gaan naar Boog Pinquit, jij ook? Tot nu toe vind ik de mensen wel aardig. Vandaag waren we op Oost om te wegen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')