leuke nieutje van die dag. even op nu.nl kijken en printen...quote:Op donderdag 14 september 2006 12:28 schreef MeNicole het volgende:
Mika heeft weer iets nieuws. Hij kan met zijn tong klikken. En een lol dat ie heeft![]()
Ik ben trouwens een babyboek aan het maken voor Mika. Heeft iemand nog ideeen van wat ik er allemaal in kan doen. Heb al alles rondom de bevalling, een stukje over zijn sterrebeeld, foto's van mijn buik, zijn kamertje en hoe we het geboortebord hebben gemaakt, gewoon alle foto's van hemzelf, een stamboom, de echo's af en toe een leuk gedicht er tussen door. Maar meer weet ik dus even niet. Heeft iemand nog een idee?
Ja de krant heb ik ook bewaard. En zijn navelklemmetje heb ik ook nog. Haar kan inderdaad ook nog ja in een klein envelopje. De tv gids heb ik niet meer, dus dat is wel jammer. Maar ik zoek ook op internet nog even verder.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:44 schreef kozakken het volgende:
Hier heb ik een krant bewaard van de dag van zijn geboorte,
klein haarlokje (kan dus ook later)
evt. tv gids van die week en daar wat dingetjes uitknippen.
Paar postjes van jezelf van fok!
Die handjes en voetjes heb ik al. Gedaan toen ie sliep, geen probleem. Maar de rest heb ik zeker iets aan. Dank jequote:Op donderdag 14 september 2006 12:50 schreef kozakken het volgende:
met vingerverf een afdrukje van voetje of handje maken is ook heel leuk! (Wel een heel charmante klus zo vlak voor het badje, zou ik je aanraden)
Een paar mooie kaartje die je gekregen hebt opplakken. (Rest evt. verknippen en als versiering zo her en der gebruiken is ook leuk over een tijdje)
aantal stukjes kopieren uit verslag vk of ziekenhuis.
Geboortezegel en evt. wat postzegels van nu. (ze gaan per slot van rekening toch weer veranderen)
Kun je zo nog verder?
Paar bonnetjes van bv. aankoop wandelwagen of kleertjes of weet ik veel wat. Zeg maar: zo duur was het toen je geboren was en nu jij zo oud bent is het nog veeeel duurder
Ja, gelukkig wel. Ze slaapt weer gewoon door. 5 minuten na mijn post werd ze wakker en ze had de fles in 15 min op.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:47 schreef Rewimo het volgende:
Het slapen op zich gaat goed nu, Ingrid? Ik zou haar maar lekker laten slapen en een dagje alleen de fles kan geen kwaad natuurlijk. Beterschap!
We leggen al speeltjes voor haar neer. We wachten gewoon af en blijven oefenen. Maar op de een of andere manier kan ze altijd wel te pakken krijgen wat ze wil. Het duurt alleen wat langer.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:55 schreef chacama het volgende:
Dat vooruit kruipen komt waarschijnlijk wel snel genoeg, maar je kunt ze stimuleren door spulletjes voor haar neer te leggen en eventueel naast haar mee te kruipen. Fleur had het door toen ze de stofzuiger zooooooo interessant vond dat gewoon opeens naar voren ging ipv naar achter...
Het is heel frustrerend voor haar. Ze wil wel graag, dat kun je merken.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:17 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, dat kruipen is normaal in het begin hoor, ze kunnen dan fysiek nog niet vooruit kruipen (ik dacht dat het iets met de zwaarte van het hoofd ofzo te maken had, maar ik kan me vergissen) en na een tijdje gaat dat vanzelf 'goed' komen. Alleen wel frustrerend voor haar he?
Oepsquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Idd minder tijd tussen laten, vind 5 a 6 uur sowieso wel heul veel voor net ruim een maand, dat mag max. 4 uur zijn overdags wat mij zo bijstaat..
Belana fijn dta het huidje van Ezra er beter uitziet![]()
Ik ga dus deze week maar eens echt om de 4 uur. Dan maar eens kijken wat ie op den duus doet met de nacht. Ah ooit zal ie vast wel 's nachts doorslapenquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja probleem is vaak dat ze dan door "honger" te vermoeid worden ( krijgen minder energie binnen) en zo kom je in cirkeltje![]()
Wat kan Amber al veel ineens! Leuk zeg! Knap hoor!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:31 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor alle zieke kindjes
Amber kan los staan
Gister zat ze lekker in badje te spelen (zo af en toe zet ik het badje gewoon op de grond ipv op de standaard, gister dus ook) en ze trekt zich op tot staan, laat de rand van het bad los en staat gewoon helemaal los!! En trots dat ze was!
Ze is ook ontzettend aan het klauteren. Als ik naast de bank lig klimt ze gewoon op me en dan klautert ze de bank op en dat vind ze zo leuk, gaat ze gewoon staan springen![]()
Daarstraks had ze de Winnie de Poef naar de bank geschoven en was ze via die poef op de bank geklommen, kleine doerak.
Ze begint ook te snappen dat als ze op knopjes drukt dat er muziek uit komt. Gister zat ze op de grond te spelen met een loopkar waar een soort pianoachtig ding op zit en ze zat heel geconcentreerd op de pianoknoppen te drukken
En als ze de piepjes van de magnetron hoort gaat ze er naar kijken zegt ze (volgens mij) etuh
Zucht, wat word ze groot!!
Ingrid, hoe is het met het spugen van Kim?
Cattie, wat fijn dat de ABC blijkt te helpen. Mocht de pot nou bijna leeg zijn, geef dan een gil, dan stuur ik de mijne wel op anders staat ie hier ook maar te staan en dat vind ik zonde.
Als je graag wilt gaan, zou ik lekker gaan! Lekker pronken met je kindquote:Op donderdag 14 september 2006 23:44 schreef pinquit het volgende:
ik ben uitgenodigd voor een soort van verjaardag in den haag.
familie die ik echt al heel lang niet heb gezien en ik zou ze dolgraag max laten zien.
maar het is in den haag, en met uit eten enzo.
ik weet niet echt hoe ik dat zou moeten aanpakken, dus ik zit heel erg te twijfelen.
kan niet 123 ff naar huis lopen of rijden zegmaar
iemand tips? wel of niet doen? pff
Sinds zijn geboorte is hij al aan het huilen en ze weten dus niet waar dat van komt. Maar de laatste weken word ie ingebakert en gaat het eigenlijk heel goed. Niemand geloofd dan ook in dat waterhoofd verhaal, behalve het CB dan. Maar ze gaan maandag een echoquote:Op vrijdag 15 september 2006 13:36 schreef poemojn het volgende:
MeNicole, heeft hij zoveel klachten dan? Als hij een waterhoofd zou hebben en dat zou zo hard groeien dat er elke 2 dagen gemeten moet worden hoe hard het gaat zou hij heel veel last ervan moeten hebben. In elk geval lijkt het cb mij niet de juiste plek om zoiets te controleren. Misschien kun je de ouders aanraden via de huisarts een verwijzing naar een kinderarts te vragen? Zie evt ook dit topic http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=jjbd2005&t=613969 voor meer ervaringen met cb's en verdachte hoofdjes.
Sorry, ik weet ook heus dat een avond huilen wel normaal is, hoor. Zeg toch ook nergens dat het niet normaal is?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:53 schreef owlet het volgende:
Sugar, ik vind (hoe vervelend ook) een avond huilen eigenlijk heel normaal voor een kindje van deze leeftijd.
Er zijn er meer die het wel doen dan dat er babies zijn de de hele avond stil zijn. Huiluurtje, clusteren, hoe je het ook wil noemen ze doen het bijna allemaal.
Overigens merkte ik bij Ronja ook vrij snel verbetering na het gebruik van de ABC Dophilus, maar ze is niet krampvrij. Als ze een dag of avond heel druk heeft gedronken dan heeft ze nog steeds krampjes. Daar bestaat nou eenmaal geen wondermiddel tegen of je zou je kind aan de zware pijnstillers moeten zetten en da's nou ook weer niet echt te prefereren![]()
Weet ik wel. Storm leek alleen juist echt pijn te hebben, knuffelen en bij ons zijn hielpen jammer genoeg helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:10 schreef Belana het volgende:
sugar, de meeste babies hebben 's avonds huil uurtjes he. Ezra is ook altijd 's avonds tussen grofweg 7 en 10 onrustig, dan wil ie lekker knuffelen en bij ons zijn
jemig, het was niet vervelend bedoeld hoor...quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:00 schreef Sugar het volgende:
[..]
Sorry, ik weet ook heus dat een avond huilen wel normaal is, hoor. Zeg toch ook nergens dat het niet normaal is?
Wil nog niet zeggen dat het niet rot kan zijn. Voor hem en de rest.
Owlet, nog even: ik reageer dan gepikeerd, juist omdat het niet mijn bedoeling was te "klagen" over Storm ofzo. En jouw opmerking leek een beetje een reactie op een klacht, alsof ik het allemaal maar "niet normaal" vond. Sorry dus voor mijn wat felle reactie, hoop dat je snapt waar die vandaan kwam.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:39 schreef owlet het volgende:
jemig, het was niet vervelend bedoeld hoor...![]()
Ik zag zo snel geen reactie op dit berichtje van jou. Ik zou zoiets niet snel doen, omdat je er eigenlijk alleen voor staat met Max dan. Misschien zou je het wel kunnen doen als je opgehaald en weggebracht kunt worden, maar dan nog, dan ben je afhankelijk van iemand anders. Kan heel vervelend zijn met een kleintje.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:44 schreef pinquit het volgende:
ambertjegaat alles ineens zo snel he!?
![]()
ik ben uitgenodigd voor een soort van verjaardag in den haag.
familie die ik echt al heel lang niet heb gezien en ik zou ze dolgraag max laten zien.
maar het is in den haag, en met uit eten enzo.
ik weet niet echt hoe ik dat zou moeten aanpakken, dus ik zit heel erg te twijfelen.
kan niet 123 ff naar huis lopen of rijden zegmaar
iemand tips? wel of niet doen? pff
het is morgen, maar ik ga het niet doenquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:13 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ik zag zo snel geen reactie op dit berichtje van jou. Ik zou zoiets niet snel doen, omdat je er eigenlijk alleen voor staat met Max dan. Misschien zou je het wel kunnen doen als je opgehaald en weggebracht kunt worden, maar dan nog, dan ben je afhankelijk van iemand anders. Kan heel vervelend zijn met een kleintje.
Als dit al geweest is, ben ik benieuwd wat je gedaan hebt!
Dat word nog afwachten of ze echt zo lief isquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:45 schreef nanalune het volgende:
Xanthe, wat een lief meisje! Gefeliciteerd![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |