abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 september 2006 @ 12:21:57 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_41797954
vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 87

Babietjes

*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 17-09-2006 19:38:26 ]
stormy waters...
sailin'
  donderdag 14 september 2006 @ 12:23:23 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41798000
Storm is niet ziek, hoor. Gelukkig niet.

Het slijm zit achterin zijn keelholte, waar de keelholte samenkomt met de neusholte. Dus echt neusspray heeft geen zin, het zit er echt achter tegenaan geplakt, zeg maar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 14 september 2006 @ 12:25:59 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_41798069
Ezra heeft ook een aantal weken geroggeld, ging vanzelf weer over. hij lekke er geen last van te hebben. wel knort ie nog steeds, maar das gewoon schattig, hij doet het als ie moet lachen
stormy waters...
sailin'
pi_41798132
Mika heeft weer iets nieuws. Hij kan met zijn tong klikken. En een lol dat ie heeft

Ik ben trouwens een babyboek aan het maken voor Mika. Heeft iemand nog ideeen van wat ik er allemaal in kan doen. Heb al alles rondom de bevalling, een stukje over zijn sterrebeeld, foto's van mijn buik, zijn kamertje en hoe we het geboortebord hebben gemaakt, gewoon alle foto's van hemzelf, een stamboom, de echo's af en toe een leuk gedicht er tussen door. Maar meer weet ik dus even niet. Heeft iemand nog een idee?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41798375
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:28 schreef MeNicole het volgende:
Mika heeft weer iets nieuws. Hij kan met zijn tong klikken. En een lol dat ie heeft

Ik ben trouwens een babyboek aan het maken voor Mika. Heeft iemand nog ideeen van wat ik er allemaal in kan doen. Heb al alles rondom de bevalling, een stukje over zijn sterrebeeld, foto's van mijn buik, zijn kamertje en hoe we het geboortebord hebben gemaakt, gewoon alle foto's van hemzelf, een stamboom, de echo's af en toe een leuk gedicht er tussen door. Maar meer weet ik dus even niet. Heeft iemand nog een idee?
leuke nieutje van die dag. even op nu.nl kijken en printen...
Opa's en Oma's, peter / meter een stukje laten schrijven over hun eerste contact / gevoel toen ze Mika zagen....
pi_41798486
Hier heb ik een krant bewaard van de dag van zijn geboorte,
klein haarlokje (kan dus ook later)
evt. tv gids van die week en daar wat dingetjes uitknippen.
Paar postjes van jezelf van fok!
pi_41798528
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:44 schreef kozakken het volgende:
Hier heb ik een krant bewaard van de dag van zijn geboorte,
klein haarlokje (kan dus ook later)
evt. tv gids van die week en daar wat dingetjes uitknippen.
Paar postjes van jezelf van fok!
Ja de krant heb ik ook bewaard. En zijn navelklemmetje heb ik ook nog. Haar kan inderdaad ook nog ja in een klein envelopje. De tv gids heb ik niet meer, dus dat is wel jammer. Maar ik zoek ook op internet nog even verder.
Liefde
pi_41798658
met vingerverf een afdrukje van voetje of handje maken is ook heel leuk! (Wel een heel charmante klus zo vlak voor het badje, zou ik je aanraden )
Een paar mooie kaartje die je gekregen hebt opplakken. (Rest evt. verknippen en als versiering zo her en der gebruiken is ook leuk over een tijdje)
aantal stukjes kopieren uit verslag vk of ziekenhuis.
Geboortezegel en evt. wat postzegels van nu. (ze gaan per slot van rekening toch weer veranderen)
Kun je zo nog verder?
Paar bonnetjes van bv. aankoop wandelwagen of kleertjes of weet ik veel wat. Zeg maar: zo duur was het toen je geboren was en nu jij zo oud bent is het nog veeeel duurder
pi_41799177
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:50 schreef kozakken het volgende:
met vingerverf een afdrukje van voetje of handje maken is ook heel leuk! (Wel een heel charmante klus zo vlak voor het badje, zou ik je aanraden )
Een paar mooie kaartje die je gekregen hebt opplakken. (Rest evt. verknippen en als versiering zo her en der gebruiken is ook leuk over een tijdje)
aantal stukjes kopieren uit verslag vk of ziekenhuis.
Geboortezegel en evt. wat postzegels van nu. (ze gaan per slot van rekening toch weer veranderen)
Kun je zo nog verder?
Paar bonnetjes van bv. aankoop wandelwagen of kleertjes of weet ik veel wat. Zeg maar: zo duur was het toen je geboren was en nu jij zo oud bent is het nog veeeel duurder
Die handjes en voetjes heb ik al. Gedaan toen ie sliep, geen probleem. Maar de rest heb ik zeker iets aan. Dank je
Liefde
pi_41799633
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:47 schreef Rewimo het volgende:
Het slapen op zich gaat goed nu, Ingrid? Ik zou haar maar lekker laten slapen en een dagje alleen de fles kan geen kwaad natuurlijk. Beterschap!
Ja, gelukkig wel. Ze slaapt weer gewoon door. 5 minuten na mijn post werd ze wakker en ze had de fles in 15 min op.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:55 schreef chacama het volgende:
Dat vooruit kruipen komt waarschijnlijk wel snel genoeg, maar je kunt ze stimuleren door spulletjes voor haar neer te leggen en eventueel naast haar mee te kruipen. Fleur had het door toen ze de stofzuiger zooooooo interessant vond dat gewoon opeens naar voren ging ipv naar achter...
We leggen al speeltjes voor haar neer. We wachten gewoon af en blijven oefenen. Maar op de een of andere manier kan ze altijd wel te pakken krijgen wat ze wil. Het duurt alleen wat langer.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:17 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, dat kruipen is normaal in het begin hoor, ze kunnen dan fysiek nog niet vooruit kruipen (ik dacht dat het iets met de zwaarte van het hoofd ofzo te maken had, maar ik kan me vergissen) en na een tijdje gaat dat vanzelf 'goed' komen. Alleen wel frustrerend voor haar he?
Het is heel frustrerend voor haar. Ze wil wel graag, dat kun je merken.

Ze heeft vandaag alweer gespuugd.
Ze is in badje geweest en dat vond ze wel lekker. Wilde zitten en draaien, alles tegelijk.
Koorts is trouwens toch vanaf 38,5 ?
Ze heeft nog iets verhoging, spuugt soms en is heel hangerig en huilerig. Ze is heel moe, maar wil niet slapen. Ik ga haar zo bij me nemen en misschien valt ze dan in slaap. Helpt meestal wel.

Beterschap voor de zieken!
pi_41812387
Beterschap voor alle zieke kindjes

Amber kan los staan
Gister zat ze lekker in badje te spelen (zo af en toe zet ik het badje gewoon op de grond ipv op de standaard, gister dus ook) en ze trekt zich op tot staan, laat de rand van het bad los en staat gewoon helemaal los!! En trots dat ze was!

Ze is ook ontzettend aan het klauteren. Als ik naast de bank lig klimt ze gewoon op me en dan klautert ze de bank op en dat vind ze zo leuk, gaat ze gewoon staan springen
Daarstraks had ze de Winnie de Poef naar de bank geschoven en was ze via die poef op de bank geklommen, kleine doerak.

Ze begint ook te snappen dat als ze op knopjes drukt dat er muziek uit komt. Gister zat ze op de grond te spelen met een loopkar waar een soort pianoachtig ding op zit en ze zat heel geconcentreerd op de pianoknoppen te drukken

En als ze de piepjes van de magnetron hoort gaat ze er naar kijken zegt ze (volgens mij) etuh

Zucht, wat word ze groot!!

Ingrid, hoe is het met het spugen van Kim?

Cattie, wat fijn dat de ABC blijkt te helpen. Mocht de pot nou bijna leeg zijn, geef dan een gil, dan stuur ik de mijne wel op anders staat ie hier ook maar te staan en dat vind ik zonde.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41820665
ambertje gaat alles ineens zo snel he!?

ik ben uitgenodigd voor een soort van verjaardag in den haag.
familie die ik echt al heel lang niet heb gezien en ik zou ze dolgraag max laten zien.
maar het is in den haag, en met uit eten enzo.
ik weet niet echt hoe ik dat zou moeten aanpakken, dus ik zit heel erg te twijfelen.
kan niet 123 ff naar huis lopen of rijden zegmaar
iemand tips? wel of niet doen? pff
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 15 september 2006 @ 06:04:31 #13
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41825372
Daniël gaat wel heeeel erg hard hoor
Hij kan al minutenlang zijn hoofje én borstje ophouden en om zich heen kijken, hij kan al een paar cm buikschuiven als hij écht iets van dichtbij wil bekijken, hij grijpt al naar dingetjes en hij rolt zich al van buik naar rug.
Hij wil trouwens ook niet meer gezellig op schoot zitten , neej meneer wil zich met twee handen van mijn borst afzetten en om zich heen kijken.
Daar gaat dat hoofdje dan weer, zwaaierdezwaai , maar grote ogen en af en toe een fluimpje kwijl van concentratie
pi_41825395
Nanalune, het is gewoonwaar: Geniet er van want het gaat zooo snel
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:40:46 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_41826103
En alweer een nacht zonder darmkrampen!
Vicky, als mijn pot op is hoor je het, alvast bedankt voor het aanbod.

Ive kan iets nieuws. Als ik mijn knieeen optrek en hij ligt er met zijn rug tegen aan, dan pak ik zijn handjes vast en trekt hij zichzelf in zit. En gisteren trok hij zichzelf op tot staan! Hij blijft dan even een half minuutje staan en zakt dan weer rustig tegen mijn benen aan. Zo knap! Ik was helemaal verbaasd toen hij dat deed!
  vrijdag 15 september 2006 @ 09:11:44 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_41826518
cattie wat heerlijk! dat is echt goed nieuws!!

tja, wat gaat het snel he allemaal. ik ben dus nooit zó'n baby mens geweest en Liam kon ik wel groot kijken, maar achteraf.... dus nu geniet ik van ieder klein baby dingetje
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:43:30 #17
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41828415
Cattie, wat leuk! En dat van die krampjes, hoe lang had je ABC Dophilus gegeven toen hij de eerste nacht zonder krampjes had? Dus na hoeveel dagen werkte het?

* Sugar hoopvol informeert, na een avond vol gehuil... (nacht ging wél goed!)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:51:26 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_41828669
De ABC Dophilus werkte bij Ive na 1,5 dag al. Volgens de bijsluiter van de drogist kan het enkele dagen duren voordat het werkt. Hopelijk werkt het bij Storm ook snel!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:57:18 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41828819
Knappe ive en amber.

Arwen doet kusjes geven ihihi , niet altijd maar soms, doet ze echt zo *pfft* geluidje met kusmondje erbij
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41829100
Soms snap ik er helemaal niks van. Mika komt overdag om de 5 a 6 uur waarvan ie soms ook de hele tijd slaapt. Maar
's nachts komt ie gewoon om de 3 a 3,5 uur. Heb vannacht geprobeert om het te rekken maar dat ging er bij hem echt niet in. Waar zou dat nou aan kunnen liggen?
Liefde
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:10:01 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_41829132
sugar, de meeste babies hebben 's avonds huil uurtjes he. Ezra is ook altijd 's avonds tussen grofweg 7 en 10 onrustig, dan wil ie lekker knuffelen en bij ons zijn

wat lief van Arwen

Ezra's huidje ziet er stukken beter uit! dat is fijn
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:10:40 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_41829151
MeNicole, overdag er minder tijd tussen laten, lijkt een beetje omgekeerd ritme zo
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:13:33 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41829250
Idd minder tijd tussen laten, vind 5 a 6 uur sowieso wel heul veel voor net ruim een maand, dat mag max. 4 uur zijn overdags wat mij zo bijstaat..

Belana fijn dta het huidje van Ezra er beter uitziet
pi_41829463
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Idd minder tijd tussen laten, vind 5 a 6 uur sowieso wel heul veel voor net ruim een maand, dat mag max. 4 uur zijn overdags wat mij zo bijstaat..

Belana fijn dta het huidje van Ezra er beter uitziet
Oeps Maar hij slaapt vaak nog zo lekker. Maar weet je wat helemaal raar is. Ik heb van de week eens geprobeerd wat ie zou doen als ie de fles van 23:00 niet kreeg. Want hij valt tegen 20:30 in slaap en dan heeft ie echt heel veel moeite met de laatste fles omdat ie gewoon niet wakker word. En toen heeft ie dus van 20:00 tot 02:00 geslapen Dus hij kan het gewoon wel.
Liefde
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:21:56 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41829500
Ja probleem is vaak dat ze dan door "honger" te vermoeid worden ( krijgen minder energie binnen) en zo kom je in cirkeltje
pi_41829580
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja probleem is vaak dat ze dan door "honger" te vermoeid worden ( krijgen minder energie binnen) en zo kom je in cirkeltje
Ik ga dus deze week maar eens echt om de 4 uur. Dan maar eens kijken wat ie op den duus doet met de nacht. Ah ooit zal ie vast wel 's nachts doorslapen
Liefde
pi_41831539
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:31 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor alle zieke kindjes

Amber kan los staan
Gister zat ze lekker in badje te spelen (zo af en toe zet ik het badje gewoon op de grond ipv op de standaard, gister dus ook) en ze trekt zich op tot staan, laat de rand van het bad los en staat gewoon helemaal los!! En trots dat ze was!

Ze is ook ontzettend aan het klauteren. Als ik naast de bank lig klimt ze gewoon op me en dan klautert ze de bank op en dat vind ze zo leuk, gaat ze gewoon staan springen
Daarstraks had ze de Winnie de Poef naar de bank geschoven en was ze via die poef op de bank geklommen, kleine doerak.

Ze begint ook te snappen dat als ze op knopjes drukt dat er muziek uit komt. Gister zat ze op de grond te spelen met een loopkar waar een soort pianoachtig ding op zit en ze zat heel geconcentreerd op de pianoknoppen te drukken

En als ze de piepjes van de magnetron hoort gaat ze er naar kijken zegt ze (volgens mij) etuh

Zucht, wat word ze groot!!

Ingrid, hoe is het met het spugen van Kim?

Cattie, wat fijn dat de ABC blijkt te helpen. Mocht de pot nou bijna leeg zijn, geef dan een gil, dan stuur ik de mijne wel op anders staat ie hier ook maar te staan en dat vind ik zonde.
Wat kan Amber al veel ineens! Leuk zeg! Knap hoor!

Kim heeft gisteren nog een beetje gespuugd, vandaag niet. Ze ziet er beter uit. Niet zo bleek meer.
en nu is ze wakker.
  vrijdag 15 september 2006 @ 12:45:36 #28
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41832128
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:44 schreef pinquit het volgende:
familie die ik echt al heel lang niet heb gezien en ik zou ze dolgraag max laten zien.
ik weet niet echt hoe ik dat zou moeten aanpakken, dus ik zit heel erg te twijfelen.
Als je graag wilt gaan, zou ik lekker gaan! Lekker pronken met je kind
Ik zou een paar momenten inbakken waarbij je weg kan gaan . Je hoeft dan niet weg te gaan maar je creert voor jezelf de mogelijkheid dat als het niet zo lekker gaat (met jou of Max) dat je dan weg kan. Bijvoorbeeld vlak voor het eten of voor/na de borrel, voor het desert. En daarnaast denk ik dat je ook gewoon mweg moet kunnen gaan als het niet gaat op welk moment dan ook. Ik weet niet hoe het met Max gaat maar de meeste kinderen slapen in de auto dus als hij onrustig wordt kun je wel rustig naar huis rijden. Houd er rekening mee dat hij de volgende dag wel wat uit zijn doen zal zijn.
Lekker douchen!
pi_41832194
Mijn achterneefje van 3,5 maand moest vanaf vorige week al om de 2 dagen naar het CB om zijn hoofdomtrek in de gaten te houden. Ze zijn bang dat ie een waterhoofdje heeft.
Hij heeft inderdaad wel een groot hoofd maar de rest van zijn lichaam is ook groot. Tis gewoon een groot kind. Hij is ook veel te zwaar dus hoop dat dat met dat hoofdje allemaal nog mee valt........
Liefde
pi_41833569
MeNicole, heeft hij zoveel klachten dan? Als hij een waterhoofd zou hebben en dat zou zo hard groeien dat er elke 2 dagen gemeten moet worden hoe hard het gaat zou hij heel veel last ervan moeten hebben. In elk geval lijkt het cb mij niet de juiste plek om zoiets te controleren. Misschien kun je de ouders aanraden via de huisarts een verwijzing naar een kinderarts te vragen? Zie evt ook dit topic http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=jjbd2005&t=613969 voor meer ervaringen met cb's en verdachte hoofdjes.
pi_41833686
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:36 schreef poemojn het volgende:
MeNicole, heeft hij zoveel klachten dan? Als hij een waterhoofd zou hebben en dat zou zo hard groeien dat er elke 2 dagen gemeten moet worden hoe hard het gaat zou hij heel veel last ervan moeten hebben. In elk geval lijkt het cb mij niet de juiste plek om zoiets te controleren. Misschien kun je de ouders aanraden via de huisarts een verwijzing naar een kinderarts te vragen? Zie evt ook dit topic http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=jjbd2005&t=613969 voor meer ervaringen met cb's en verdachte hoofdjes.
Sinds zijn geboorte is hij al aan het huilen en ze weten dus niet waar dat van komt. Maar de laatste weken word ie ingebakert en gaat het eigenlijk heel goed. Niemand geloofd dan ook in dat waterhoofd verhaal, behalve het CB dan. Maar ze gaan maandag een echo maken van zijn hoofdje om te kijken of er echt wat is.
Maar zoals ik al zei is ie helemaal groot. Met 3 maand zat ie op de lijn qau lengte en gewicht van een kindje van 5 a 6 maand.

Het dat topic doorgelzen maar wat ik daar lees is in princiepe hetzelfde als bij mijn achterneefje. Alleen moet hij om de 2 dagen Maar als ik dat zo lees is er idd niets aan de hand.

[ Bericht 9% gewijzigd door MeNicole op 15-09-2006 13:51:22 (Toevoeging) ]
Liefde
pi_41837690
Daar hopen we dan maar op en met die echo maandag hebben ze snel zekerheid.

Voor de moeders met allergische kinderen is dit misschien nog een leuk krantenartikel.
pi_41838118
Sugar, ik vind (hoe vervelend ook) een avond huilen eigenlijk heel normaal voor een kindje van deze leeftijd.
Er zijn er meer die het wel doen dan dat er babies zijn de de hele avond stil zijn. Huiluurtje, clusteren, hoe je het ook wil noemen ze doen het bijna allemaal.

Overigens merkte ik bij Ronja ook vrij snel verbetering na het gebruik van de ABC Dophilus, maar ze is niet krampvrij. Als ze een dag of avond heel druk heeft gedronken dan heeft ze nog steeds krampjes. Daar bestaat nou eenmaal geen wondermiddel tegen of je zou je kind aan de zware pijnstillers moeten zetten en da's nou ook weer niet echt te prefereren
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:00:31 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41838354
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:53 schreef owlet het volgende:
Sugar, ik vind (hoe vervelend ook) een avond huilen eigenlijk heel normaal voor een kindje van deze leeftijd.
Er zijn er meer die het wel doen dan dat er babies zijn de de hele avond stil zijn. Huiluurtje, clusteren, hoe je het ook wil noemen ze doen het bijna allemaal.

Overigens merkte ik bij Ronja ook vrij snel verbetering na het gebruik van de ABC Dophilus, maar ze is niet krampvrij. Als ze een dag of avond heel druk heeft gedronken dan heeft ze nog steeds krampjes. Daar bestaat nou eenmaal geen wondermiddel tegen of je zou je kind aan de zware pijnstillers moeten zetten en da's nou ook weer niet echt te prefereren
Sorry, ik weet ook heus dat een avond huilen wel normaal is, hoor. Zeg toch ook nergens dat het niet normaal is?
Wil nog niet zeggen dat het niet rot kan zijn. Voor hem en de rest.
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:01:56 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41838405
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:10 schreef Belana het volgende:
sugar, de meeste babies hebben 's avonds huil uurtjes he. Ezra is ook altijd 's avonds tussen grofweg 7 en 10 onrustig, dan wil ie lekker knuffelen en bij ons zijn
Weet ik wel. Storm leek alleen juist echt pijn te hebben, knuffelen en bij ons zijn hielpen jammer genoeg helemaal niet.
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:16:42 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_41838829
dan is er idd ws wat anders, die rottige krampjes, bah. ik hoop dat dat spulletje wil helpen
stormy waters...
sailin'
pi_41839505
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:00 schreef Sugar het volgende:

[..]

Sorry, ik weet ook heus dat een avond huilen wel normaal is, hoor. Zeg toch ook nergens dat het niet normaal is?
Wil nog niet zeggen dat het niet rot kan zijn. Voor hem en de rest.
jemig, het was niet vervelend bedoeld hoor...
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:11:07 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41840414
Ik weet wel dat het niet vervelend bedoeld is. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je zegt dat het eigenlijk heel normaal is. Ik vond het daarom nodig even te zeggen dat ik dat natuurlijk wel weet en me ook niet afvroeg of het wel normaal was.
pi_41842046
ik wil even zeggen dat ik zooo verliefd ben op mijn grote liefde max
dat ik hem helemaal wil opvreten af en toe.
en dat ik soms net zo gek ga doen als hij als we samen knuffelen en gekke geluiden maken

en als hij helemaal slap ligt van het lachen krijg ik soms gewoon tranen in mijn ogen van verliefdheid en geluk

gossie ik heb echt nooit geweten dat je zo van iemand kon houden
  vrijdag 15 september 2006 @ 19:12:21 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41842243
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:39 schreef owlet het volgende:
jemig, het was niet vervelend bedoeld hoor...
Owlet, nog even: ik reageer dan gepikeerd, juist omdat het niet mijn bedoeling was te "klagen" over Storm ofzo. En jouw opmerking leek een beetje een reactie op een klacht, alsof ik het allemaal maar "niet normaal" vond. Sorry dus voor mijn wat felle reactie, hoop dat je snapt waar die vandaan kwam.
pi_41844488
Sugar, no problem. Ik denk dat ik in weze het ook een beetje opvatte als een klacht wat natuurlijk helemaal niet terecht is want ik weet dat dat het absoluut niet was en zelfs al zou het er wel een zijn dan mag iedereen natuurlijk af en toe klagen. Onterechte reactie van mij dus en daarvoor excuses
Laten we maar gewoon heel hard hopen dat die rotkrampjes heel snel voorbij zijn want het is niks om je kind pijn te zien hebben. Of het er nou bij hoort of niet!

Even iets heel anders, kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit van de (kinder)kleding van Katvig is?
Ik ben verliefd maar mijn portemonnaie wat minder en dan heb ik geen zin in veel geld uit geven aan kleding die na twee keer wass pilt of uit verhouding krimpt.
Ik had nog stiekem gehoopt dat het in Denemarken goedkoper zou zijn zodat mijn zus wat in kon kopen, maar helaas...
  vrijdag 15 september 2006 @ 22:04:38 #42
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41847365
Nana, wat gaat Daniel hard! Leuk om te zien hč?

En verder wilde ik nog meer zeggen, maar ben het even kwijt.
(hoe lang mag ik nog teren op het excuus 'zwangerschapsdementie? )
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41853860
en ook een baby'tje bij ons...
Kleine Zus is geboren op 30 augustus, een goede 2 weken geleden dus.
Ze was 4 weken te vroeg geboren, heel onaangekondigd, heel onverwachts, maar ze maakte het meteen goed!
Een gewichtje van 2 kilo 880 en 47 cm groot, maar 3 dagen later zat ze al boven haar geboortegewicht...
Geen couveuse, geen problemen... 2 dagen oud en we mochten al naar huis!
Tot nu toe doet ze het heel goed...
Eergisteren woog ze zelfs al 3 kilo 150, dus dat is schitterend he!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_41855569
Ik had je al gefeliciteerd, maar hier nog maar eens

Knap hoor dat gewicht hoor, heel fijn!
Variety is the spice of life
pi_41855580

Goeie morgen ik meld me hier nu ook maar eens. Nog ff rust in de keet aangezien beide kindertjes nog liggen te slapen.
Donderdag ochtend 7 september is onze dochter Merel geboren middels een geplande keizersnede. Dit maal erg goed begeleid tijdens de keizersnede itt. de vorige keer dat ik een spoedkeizersnede had. Ook is de operatie op zich anders uitgevoerd , maakten ze de vorige keer in al het weefsel een horizontale snee (dus ook in de buikspieren) hebben ze dit maar alleen de buik en de baarmoeder horizontaal gesneden en de buikspieren verticaal. Ook is de wond mooier gehecht ipv. krammen zoals bij de 1e keer nu onderhuids waardoor er een veel kleiner streepje zichtbaar is.
In het ziekenhuis ben ik behoorlijk in de watten gelegd en heb ik voorzover dat mogelijk is in een ziekenhuis een heerlijke kraamtijd gehad en ben sinds woensdag dan eindelijk thuis met onze kleine meid.
Merel is een erg rustige baby en heeft al best een dag en nacht ritme , heerlijk is dat. Isis was vergeleken met Merel best een "moeilijke" baby die dus overdag sliep en s'nachts wakker was. Heel wat drama's mee gehad toen.
We hebben de borstvoeding helaas moeten stoppen , Merel bleef maar afvallen en spugen van de borstvoeding en ze had al niet zoveel reserves met haar 3090 gram en 48 cm. ze ziet er zelfs wat prematuur uit en kan de kleding van haar zusje maatje 50 nog niet eens fatsoenlijk aan (ze zwemt erin). Maar sinds de kinderarts het advies heeft gegeven om toch te stoppen met borstvoeding en over te gaan op de fles doet ze het erg goed, ze groeit nu heerlijk. (Vanaf maandag dat ze over gegaan is op de fles 2800 gram naar gister 2930 gram). Verder is het een blonde (met wat rossige gloed) meid , wat ik op zich best bijzonder vind omdat ik eerder een kindje met donkere haartjes zou verwachten net zoals Isis was bij geboorte.
pi_41855608
Wat een plaatje Xanthe! Nogmaals gefeliciteerd ook en fijn dat je een heerlijke kraamtijd hebt gehad.
Variety is the spice of life
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:33:32 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_41855950
Tucana en Xanthe
stormy waters...
sailin'
pi_41856145
Xanthe, wat een beauty

Sugar, hier hielp ABC ook echt goed. Sara had veel krampjes en gilde uren aan elkaar, overstrekken, zo zielig. Ook wij hadden na 2 dagen al minder klachten en Sara was na een paar dagen helemaal krampvrij.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41856341
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:44 schreef pinquit het volgende:
ambertje gaat alles ineens zo snel he!?

Ik zag zo snel geen reactie op dit berichtje van jou. Ik zou zoiets niet snel doen, omdat je er eigenlijk alleen voor staat met Max dan. Misschien zou je het wel kunnen doen als je opgehaald en weggebracht kunt worden, maar dan nog, dan ben je afhankelijk van iemand anders. Kan heel vervelend zijn met een kleintje.
Als dit al geweest is, ben ik benieuwd wat je gedaan hebt!
pi_41856489
Xanthe, van harte nogmaals! En welkom hier. Ik vind Merel echt een lieverdje, en die blonde haartjes zijn ook schattig! Fijn dat het nu zo goed gaat met haar, wel even vervelend als ze zo spugen en afvallen in het begin he... Veel geluk met haar!

Tucana, jij ook welkom hier! Fijn dat het zo goed gaat met jouw kleintje, vier weken te vroeg is toch niet niets!

Sugar, die krampjes zijn idd erg rot. Heb je de ABC Dophilus al aangeschaft? Ben benieuwd of je verschil ziet! Sterkte... huilavonden zijn heel erg vermoeiend en vervelend, zeker als ze niet getroost willen worden...
pi_41856626
Xanthe wat een mooi moppie!!
Was zeker wel even schrikken met dat spugen en afvallen. Hoop dat ze nu weer lekker aan gaat komen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41856848
Xanthe, wat een schatje!
En Tucana welkom.

Vannacht was het weer mis.. Van 4 tot 8 uur heeft Ive weer last gehad van krampjes. Wel minder dan eerst gelukkig, maar genoeg om erg vervelend te zijn.
pi_41856892
Krampjes zijn niet leuk!
Bij Amber hielp een warm badje en babybuikjesolie van Weleda.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41858186
Xanthe, welkom hier! Merel is prachtig!
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:45:08 #55
74310 nanalune
pi_41859358
Xanthe, wat een lief meisje! Gefeliciteerd
pi_41859832
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:13 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik zag zo snel geen reactie op dit berichtje van jou. Ik zou zoiets niet snel doen, omdat je er eigenlijk alleen voor staat met Max dan. Misschien zou je het wel kunnen doen als je opgehaald en weggebracht kunt worden, maar dan nog, dan ben je afhankelijk van iemand anders. Kan heel vervelend zijn met een kleintje.
Als dit al geweest is, ben ik benieuwd wat je gedaan hebt!
het is morgen, maar ik ga het niet doen
ik wil max dolgraag showen, maar als het niet gaat is het voor niemand leuk.
weet zeker dat dan ook iedereen zich ermee gaat bemoeien en daar kan ik maar eventjes tegen
en inderdaad, wat je al zei, ik ben afhankelijk van anderen, en dat is met zon ventje niet handig.
ander keertje
pi_41861720
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:45 schreef nanalune het volgende:
Xanthe, wat een lief meisje! Gefeliciteerd
Dat word nog afwachten of ze echt zo lief is

Trouwens vandaag is weer 70 gram gegroeid! Dat maakt een totaal van 3 kilo netto nog 90 te gaan en ze zit op haar geboorte gewicht.
pi_41886666
Goed zeg Xanthe!

Pinquit, ik vind het een wijze beslissing van je om niet te gaan. Is toch een kwestie van zelfbescherming. En dat showen etc. is erg leuk, maar ook best vermoeiend...en als Max niet lekker in z'n vel zou zitten zou het alleen maar vervelend voor hem zijn. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik op een feestje o.i.d. maar in een kamertje apart ben gaan zitten met Noa of Emma en eigenlijk helemaal niets aan het feestje zelf had, omdat het voor hen veel te druk was.
Hangt ook van je kindje af hoor....

Ik heb hier een kleine zieke Emma, ze slaapt eigenlijk al de hele dag met tussenpozen, vanochtend heb ik haar wel beneden gehad maar eigenlijk heeft ze zowat de hele tijd gepiept en wilde ze op schoot. Maar goed, als ze hierdoor beter wordt... ze is wel heerlijk knuffelbaar nu, echt lief ...
pi_41887549
Tucana gefeliciteerd! Mooi dat het goed gaat!

Xanthe, gefeliciteerd met Merel! Wat een schatje! Hopelijk gaat het met de fles nu goed. En komt ze mooi aan!

Emma beterschap!
pi_41888514
Amber is echt bijdehand.. Maar wel leuk bijdehand

Vanmorgen had ik haar weer in het badje gezet en ze heeft er zeker een half uur lekker in zitten spelen. Ze draait alle kanten op in dat bad
Vanmorgen ging ze ook zelf een boterhammetje (trachten te) eten. Ik gaf haar de vork met een stukje brood erop en ze ging zelf van het vorkje eten.

Ze is daarnaast verschrikkelijk nieuwsgierig. Als je iets aan het doen bent in een klein hoekje wringt ze zich door het kleinste gaatje om even mee te kijken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41895310
Mogen wij er ook bij?
5 september: Dylan & Sennah, Zoon en dochter (tweeling) van Eliminator20 en Baloetjuh

Een beetje te vroeg, en onverwacht, zijn we ter wereld gekomen, maar welkom zijn we zeker!
Met 30 weken en 5 dagen zijn we geboren op 05 september 2006.
Dylan om 13.43 en Sennah om 14.04.
We liggen nu in een couv in het Amstelveen ziekenhuis.
Papa en mama zijn apetrots op ons! En HE-LE-MAAL verliefd!
En het gaat heel goed met ons!!
En gaan goed groeien zodat we lekker snel naar huis mogen!

Hier een paar foto's van ons!

Dylan & Sennah samen

Dylan: lekker aan t slapen

Sennah: ook lekker aan t slapen
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_41896991
Wat een lieffies Baloetjuh!

Fijn dat het goed gaat en mooie namen.
pi_41898011
Ach wat zijn ze nog klein... en echt heel lief die kleine koppies van ze! Daar mag je trots op zijn, Baloetjuh! Welkom hier
  zondag 17 september 2006 @ 20:59:29 #64
74310 nanalune
pi_41900821
Baloetjuh, wat een kleine lieve moppies Gefeliciteerd! en geniet ervan!
  zondag 17 september 2006 @ 21:19:47 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_41901585
haai baloetjuh, wat een moppies
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 september 2006 @ 21:30:41 #66
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41901920
O wat een kleintjes nog.
Fijn dat ze nu weer bij elkaar zijn Baloetjuh.
  zondag 17 september 2006 @ 21:35:17 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_41902093
wij hebben hier zo'n vrolijke lachebek Ezra is er dol op als ik een beetje gek doe met hem, beetje malle stemmetjes of bedolven worden onder kusjes, och het is zo'n schatje echt regelmatig als ik met hem zit, lekker knuffelen, dan komen er zulke heftige emoties boven! wat een zalig, lief jongetje heb ik weer op de wereld gezet zeg
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 september 2006 @ 21:47:57 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41902590
Belana wat heerlijk
Dat soort momenten zijn zo
Ik kan Cas soms ook wel opvreten of platknuffelen. En dat zoete geurtje van hem, heerlijk!!
  zondag 17 september 2006 @ 21:48:46 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41902632
Baloetjuh en vriend wat een kleine dappere pukkies welkom hier.

Ambertje knap hoor , je wordt al zo groot

Sorry als k wat vergeet 3 dagen internetloos geweest

Arwen is van slag af, we weten niet waardoor, veel huiltjes en aandacht nodig die ze zoveel mogelijk krijgt. Ook hebben we beiden het idee dat ze magerder geworden is of iets als je in dat buikje "knijpt"heb je gewoon vel tussen je vingers morgen cb bellen of we even langs kunnen komen.
  zondag 17 september 2006 @ 22:00:20 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_41903068
ze krijgt natuurlijk ook best weinig nu he evenstar? sneu hoor zo, en idd even bellen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 17 september 2006 @ 22:04:03 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41903185
Ja ze krijgt 4 keer 180 meer wil gewoon echt niet dan heeft ze constant zuur aanvallen en spuugt ze zich ongans, nu is het bijna spuugvrij.

Toch krijgen we vaka te horen dat ze een flinke baby is omdat ze van die hapwangen heeft.
Misschien lijkt het wel zo alleen maar, maar we maken ons echt zorgen.
  zondag 17 september 2006 @ 22:41:14 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_41904592
goed in de gaten houden of ze nog wel aankomt evenstar, dat lijkt me het belangrijkst en anders toch ook maar weer even overleg met de arts.
stormy waters...
sailin'
pi_41905349
Kendahl is onlangs begonnen met lachen ... Ik merkte dat voor het eerst tijdens een voeding, toen keek hij omhoog en deed zijn mond wijd open, hij deed erg zijn best.
En nu steeds vaker....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 18 september 2006 @ 07:56:53 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_41911750
leuk he PV dat lachen, zo zalig

Ezra heeft tot kwart voor 7 geslapen vanmorgen en na zijn flesje is ie weer in slaap gevallen, dus nu slaapt ie nog. wat een dropje he
stormy waters...
sailin'
  maandag 18 september 2006 @ 08:33:59 #75
74310 nanalune
pi_41912101
ik ben weer aan het werk en wat mis ik mijn mannetje dan zeg... Als ik thuiskom is het net alsof ik niet 'nodig'ben geweest en soms steekt dat wel een beetje.
Gelukkig doet man het hartstikke goed, hoewel hij me aan het eind van de dag vermoeid aankijkt en zegt :'huishouden? hoezo? wat moest er dan gebeuren.. ik heb toch al een nieuwe was gedraaid?'

( ik werl 60% in de zorg en hij 80%, dus we wisselen elkaar af)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')