quote:Op maandag 11 september 2006 23:10 schreef teigan het volgende:
en toen kwam het, het Sonja Bakker dieet werd als perfect beschreven, ze hadden het eerder door een aantal redactrices laten volgen, en drie ervan waren 9 maanden later nog steeds op gewicht..
Laat me raden: die drie zijn precies 80% van degenen die het dieet gedaan hadden?quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:37 schreef octopussy het volgende:
Sonja:" maar ik ben al 13 jaaaaar voedingsconsulente en 80% van mijn klanten komt niet weer aan" .
Omdat ze zich doodgehongerd hebben, zekerquote:Op dinsdag 12 september 2006 00:37 schreef octopussy het volgende:
Sonja:" maar ik ben al 13 jaaaaar voedingsconsulente en 80% van mijn klanten komt niet weer aan"
hihi, maar dat hou je toch niet zo lang vol of wel?quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Elke dag alleen maar yoghurt eten helpt ook om gewicht te verliezen
En dat is dus net het punt met het SB-dieet. Daarbij eet je zo weinig, dat je als je ermee stopt acuut weer aankomt. Je lichaam heeft dan zo lang op de spaarstand gestaan dat het elke calorie zorgvuldig opspaart. Met als gevolg dat je snel weer aankomt en de volgende keer nog meer moeite hebt met afvallen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:40 schreef Droeke het volgende:
hihi, maar dat hou je toch niet zo lang vol of wel?
Hmm, ik zag laatst een programma en dat ging ook over dieten, echt zo'n amerikaans programma.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:40 schreef Droeke het volgende:
[..]
hihi, maar dat hou je toch niet zo lang vol of wel?
Is dat echt zo dat je voornamelijk yoghurt eet? Of zijn het 'kwade tongen' die dat beweren? Is het echt zo dat je maar 1300 kalorieen eet per dag? Tjonge dat is weinig inderdaad... Ik ken haar dieet verder niet dus laat staan dat ik het ga verdedigen. Ik hoor alleen de termen "Sonja Bakker" en "Kritiek" zovaak langskomen, maar heb nog niemand (op tv/radio) echt horen ingaan op de 'kritieken'....quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is dus net het punt met het SB-dieet. Daarbij eet je zo weinig, dat je als je ermee stopt acuut weer aankomt. Je lichaam heeft dan zo lang op de spaarstand gestaan dat het elke calorie zorgvuldig opspaart. Met als gevolg dat je snel weer aankomt en de volgende keer nog meer moeite hebt met afvallen.
Een dag met 1300 is weinig bij haar dieet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:48 schreef Droeke het volgende:
[..]
Is dat echt zo dat je voornamelijk yoghurt eet? Of zijn het 'kwade tongen' die dat beweren? Is het echt zo dat je maar 1300 kalorieen eet per dag? Tjonge dat is weinig inderdaad... Ik ken haar dieet verder niet dus laat staan dat ik het ga verdedigen. Ik hoor alleen de termen "Sonja Bakker" en "Kritiek" zovaak langskomen, maar heb nog niemand (op tv/radio) echt horen ingaan op de 'kritieken'....
1300 kcal zou eigenlijk geen probleem zijn, da's net op het randje. Probleem van SB is dat veel dagen daar (ver) onder zitten. We hebben hier ooit in 'n topic eens een paar dagen uitgewerkt met 't aantal kcal... het dieptepunt was iets van 560 kcal en dat was géén fruitdag.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:48 schreef Droeke het volgende:
[..]
Is dat echt zo dat je voornamelijk yoghurt eet? Of zijn het 'kwade tongen' die dat beweren? Is het echt zo dat je maar 1300 kalorieen eet per dag? Tjonge dat is weinig inderdaad... Ik ken haar dieet verder niet dus laat staan dat ik het ga verdedigen. Ik hoor alleen de termen "Sonja Bakker" en "Kritiek" zovaak langskomen, maar heb nog niemand (op tv/radio) echt horen ingaan op de 'kritieken'....
quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:06 schreef teigan het volgende:
Er waren geloof ik 9 redactrices die mee hadden gedaan, maar zeker weten doe ik het ook niet..
Nou, ik heb vandaag mijn eerste les gegeven..
En dat viel vies tegen..
Drukke klas, er werd met een pipeteerballonnetje naar mij gegooid, die jongen kon dus ook moven, maar ik bleef maar bezig met waarschuwen en doen.. Ze waren echt vervelend..
Na afloop dus ook helemaal teneergeslagen, heb wat traantjes gelaten in de lerarenkamer, en de rest opgespaart voor als ik vriendje zo zie..
En het ergste is, morgen heb ik ze gelijk weer... Volgens collega's gaat het bij iedereen zo, maar bah, wat valt dat zo even tegen..
Hmmm, bekend fenomeen, heb het afgelopen jaar ook veel voor de klas gestaan. Is af en toe een ramp met die koters, maar op een gegeven moment gaan ze wel naar je luisteren. Echt waar.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:06 schreef teigan het volgende:
Er waren geloof ik 9 redactrices die mee hadden gedaan, maar zeker weten doe ik het ook niet..
Nou, ik heb vandaag mijn eerste les gegeven..
En dat viel vies tegen..
Drukke klas, er werd met een pipeteerballonnetje naar mij gegooid, die jongen kon dus ook moven, maar ik bleef maar bezig met waarschuwen en doen.. Ze waren echt vervelend..
Na afloop dus ook helemaal teneergeslagen, heb wat traantjes gelaten in de lerarenkamer, en de rest opgespaart voor als ik vriendje zo zie..
En het ergste is, morgen heb ik ze gelijk weer... Volgens collega's gaat het bij iedereen zo, maar bah, wat valt dat zo even tegen..
rewimo, dat je accuut weer aankomt is nu ook weer niet zo. ik ben van het ene extreme in het andere gevallen (zwaar ondergewicht en nu overgewicht). ik zat toen op het randje van ziekenhuisopname. doordat ik gewoon niet at. maar dat was toen ik 13 was. tot ongeveer mijn 18de ben ik op bijna datzelfde gewicht gebleven (misschien 10 kilo erbij gekregen, wat wel nodig was, omdat ik uit mijn hoofd 56 kilo woog, met 1.75) maar daarna, poeh, het is gewoon waar: zodra je lekker in je vel zit (lief vriendje) dan komen de kilo's eraan.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is dus net het punt met het SB-dieet. Daarbij eet je zo weinig, dat je als je ermee stopt acuut weer aankomt. Je lichaam heeft dan zo lang op de spaarstand gestaan dat het elke calorie zorgvuldig opspaart. Met als gevolg dat je snel weer aankomt en de volgende keer nog meer moeite hebt met afvallen.
Dit herken ik ook. Ik kom ook aan als ik me rot voel. Nu zit ik beter in mijn vel dan een paar maanden geleden en ik zie dat ook (in positive zin) terug op de weegschaal.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Bij mij kwamen de kilo's er vooral aan toen ik niet lekker in mijn vel zat... en als er eenmaal veel kilo's aanzitten worden het er steeds meer
Gohquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:32 schreef Isabeau het volgende:
Vind ik net even te drastisch, Rewimo![]()
Glaasje water? Koppie thee?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:43 schreef Emu het volgende:
Ik heb reuze honger, en ik moet nog tot 10.00 uur wachten voor mijn appel. Ben al aan het aftellen, lang geleden dat ik nog zo een honger heb gehad (honger dus, geen zin, maar echte honger)
Tjonge, 10km in 1,5 uur... dan lopen jullie wel pittig door zeg!quote:Op woensdag 13 september 2006 10:16 schreef ymme het volgende:
ok, ik heb een update gedaan wordt er niet bepaald vrolijk van, maar ach het zet me wel op de feiten.
Gisteren echt een top dag gehad kwa lijnen. En beweging. Vanavond weer dat ene rondje lopen van 1,5 uur, ongeveer 10km denk.
We hebben inderdaad lekker doorgelopen. Op einde wat minder snel, maar he, het was de eerste keer.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tjonge, 10km in 1,5 uur... dan lopen jullie wel pittig door zeg!Denk dat ik daar -in mijn eigen tempo- ongeveer 2 uur over zou lopen.
Behalve als ik met mijn vriend loop, die is een stuk langer dan ik en haalt makkelijk 7km/u en da's voor mij echt heel pittig doorstappen. Gisteren ruim 5 kwartier achter hem aan gehold, pffff, die mannen altijd met hun lange benen.
Dat hoop ik. Dat gevoel doet me goed! Ik heb d'r zin in. Terwijl een aantal weken lang, het me allemaal niets kon schelen. Als ik maar gezond was tochquote:Op woensdag 13 september 2006 11:12 schreef Isabeau het volgende:
Lekker, MangoworksVeel plezier.
En Ymme, je bent enthousiast bezig zeg. Hou dat gevoel vast!
Goed gedaan, succes bij de andere klasquote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef teigan het volgende:
Mijn leerlingen waren stil.... *nog steeds in shock is*
Het lucht zo op!!
Nu eens zien hoe mijn andere klas het doet...
Je kunt het! Zie je wel!quote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef teigan het volgende:
Het lucht zo op!!
Gelopen of gerendquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:07 schreef ymme het volgende:
Zo en weer terug. Kwart voor zeven gegaan.
Toch een dikke 10 á 12 km gelopen. Zweet me kapot.
Ga nu eerst douchen, en dan zo CSI kijken...
Dat zal morgen wel spierpijn worden. Maar morgen gaan we er weer tegen aan.
30 km zal niet gaan, diploma afstanden zijn afgeschaft. Dus ga je gewoon net als ik voor de 40 km. Hou er rekening mee dat je de lange afstanden niet op eenzelfde tempo zult kunnen lopen, dat trekt je lichaam niet...quote:Op woensdag 13 september 2006 10:29 schreef ymme het volgende:
[..]
We hebben inderdaad lekker doorgelopen. Op einde wat minder snel, maar he, het was de eerste keer.
Ons doel is uiteindelijk van de zomer de Nijmegse vierdaagse te gaan lopen (30km 40km). Maar eerst maar eens zien dat we dit volhouden![]()
En dat ik het lijnen weer te pakken krijg. Zoals je aan mijn regeltje kunt zien, stond daar voor de vakantie 82, dus ik heb mezelf wel laten kennen. Ik weet dat ik het kan (dat heb ik ookal tig keer gezegt tegen mezelf), dus waarom doe ik het dan niet gewoon...
Ga zo dadelijk lekker ontbijten nemen (dagje vrij vandaag)..
En na het lopen vanavond neem ik weer wat 0% yogurt (ookal is dit niet mijn lievelingsmaaltje).
quote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef teigan het volgende:
Het lucht zo op!!
We zijn in ons dorp begonnen. En zo via een andere dorp weer terug gelopen. Ik ga er dus vanuit dat dit 10km is.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gelopen of gerendFlink tempo hoor, als je op een uur en een kwartier zo'n afstand kunt afleggen...
[..]
30 km zal niet gaan, diploma afstanden zijn afgeschaft. Dus ga je gewoon net als ik voor de 40 km. Hou er rekening mee dat je de lange afstanden niet op eenzelfde tempo zult kunnen lopen, dat trekt je lichaam niet...
Laten we eerlijk zijn maar ideaal voor mij is wel BMI 20-22. Onder de 20 vind ik echt wel te magerquote:Op woensdag 13 september 2006 16:20 schreef Rewimo het volgende:
Welke BMI heb jij het liefste voor je vriendin?
Slank = BMI <19
Dan kunnen ze door me heen kijkenquote:Op woensdag 13 september 2006 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Wat een onzinnige ideeën weer over gewicht en ideaalbeeld.
Ik ben trouwens benieuwd hoe ik eruit zie met een BMI onder de 19(niet om aan te zien waarschijnlijk)
En ik lees er gewoon bijna overheen!quote:Op woensdag 13 september 2006 16:09 schreef teigan het volgende:
zo, mijn tweede les ging ook wel lekker.. Was de eerste les aan die klas, en ze waren wel wat rumoerig, maar ze wilden een stuk beter dan die VMBO klas...
Net nog even bij een college een deel van mijn VMBO klas bekeken, en nu even thuis relaxen..
Morgen 1 lesuur, en een uur projecten begeleiden en dan is het weekend..
O ja, en natuurlijk nog even trakteren op school.... Door al deze drukte vergeet ik gewoon bijna dat ik jarig ben.. Niet dat ik er heel veel zin in heb, er komt bijna niemand..
Het leuke aan een poll is dat niemand weet wie er stemt.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:20 schreef Rewimo het volgende:
Welke BMI heb jij het liefste voor je vriendin?
Slank = BMI <19
Inderdaad, ben ook wel nieuwsgierig hoe het haar is vergaan bij de dokter.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nog geen nieuws van octo he? ben benieuwd
quote:Op woensdag 13 september 2006 16:58 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb trouwens gisteren BodyCombat en Pump gedaan, en vandaag Step en Balance. Gebaseerd op de gemiddelde verbranding zit ik dan toch al aan de 1691 kcal.
Zondag had ik me trouwens verslapen dus vorige week 'maar' drie uur gesport.
Morgen weer RPM, dus dan zit ik al aan de 2374. Als het goed is kom ik deze week op 3492 kcal totaal aan sport, als ik me niet weer verslaap =P
quote:Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen
Poll: Welke BMI heb je het liefste voor je vriendin?
Je hebt gestemd op: Ik hou van volslank (BMI >26)
Je IP is: 62.131.131.143
--------------------------------------------------------------------------------
(C) BOOTZ 2003-2006
Hehe, ik ookquote:Op woensdag 13 september 2006 17:43 schreef teigan het volgende:
Ik ben ook morgen pas jarig hoor...
Troel is nog op vakantie, dus kan nog even duren voor het mailtje binnenroltquote:Op woensdag 13 september 2006 18:46 schreef Zwaffel het volgende:
ik heb me ook aangemeldt bij troelik wacht ff het mailtje af
![]()
Kijken of we voor de kerst er nog flink wat af kunnen krijgen
Gefeliciteerd! Bij welke collega's?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:59 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik heb een nieuwe baan
![]()
nu nog een nieuw huis
Volgens mij viel het over het algemeen wel mee op die school (zeker in die tijd nog), het was best een "elite school". Hoewel het nog lang geen Alferink College was. Alleen hadden ze ook een MAVO en dat staat nu eenmaal garant voor rotzooi. Een van die scholen naast 't Erasmus, Segwaart - De Brug geloof ik dat het destijds heette, dat was volgens mij nog veel erger. Daar heeft trouwens in een grijs verleden een broer van me gezeten nadat hij van het ONC was getrapt, in die school hingen in de 80-er jaren al bewakingscamera's in de gangen en dat was niet tegen inbrekers.quote:Op donderdag 14 september 2006 08:09 schreef Pandorah het volgende:
Levitation: volgens mij was jij niet de enige lastpost op die school... ik heb daar wel meer verhalen over die school gehoord (dus ik zat op een andere school aldaar)
Auw?quote:
dat eerste...quote:Op donderdag 14 september 2006 10:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
Auw?
Heb je gesport?
Of ben je toch nog niet helemaal beter?
Op deze site http://diet.ivillage.com/healthcalc kan je allerlei dingen berekenen, o.a. je 'daily caloric requirement' (onderaan wel 'metric' aanklikken voor kilo's en centimeters). Maar dan krijg je een kcal behoefte waarbij je gewicht stabiel zou moeten blijven. Om af te vallen hanteren veel dietisten de regel om van dat getal 500 kcal per dag af te trekken. Dan ga je dus afvallen. Voor veel mensen gaat dat alleen veel te langzaam en die willen nog sneller afvallen. Een veilig getal is dan 1200 kcal om boven te blijven. Zo héél af en toe zoals jij 900 kcal is geen probleem, maar maak er geen gewoonte vanquote:Op donderdag 14 september 2006 00:52 schreef Greetings het volgende:
Ik heb net uitgerekend dat ik vandaag zo'n 900 kcal heb ingenomen (ik stond wel laat op en ontbeet niet). Is dat niet heel erg weinig? (21 jaar overigens)
En ik wil voortaan ook eens wat beter bijhouden hoeveel kcal ik nu eet en hoeveel ik met sporten verbrand. Maar hoeveel moet je ongeveer aan verbruikte kcal rekenen per dag voor gewone dagelijkse handelingen (door het huis lopen, afwassen, douchen) als je de hele dag thuis zit? Dan heb ik dat als basis.
Psst 12,6 kilo's zijn d'r al afquote:Op donderdag 14 september 2006 10:55 schreef Isabeau het volgende:
ymme gefeliciteerd met de eerste kilo op weg naar meer! (er af dus)
Zo hee dat is knapquote:
Ja, weet ikquote:
Ik hoop dat je snel een huis vindtquote:Op donderdag 14 september 2006 11:21 schreef Ikiskoel het volgende:
Isabeau, thanks voor je felicitatiesIk ben ook helemaal blij met mn nieuwe baan! Om te voorkomen dat ik dagelijks 5 (
) uur in de trein zit moet ik nog even snel een huis regelen in de buurt, haha.
Ik heb een fraaie glazen digitale van Blokker. Kostte wel 13 euro of zo.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:29 schreef Ymke het volgende:
Zo hee dat is knap![]()
Ik heb vanmorgen deskundig mijn weegschaal naar de..... geholpen . heb dus een nieuwe nodig . welke hebben jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |