quote:Op maandag 11 september 2006 23:10 schreef teigan het volgende:
en toen kwam het, het Sonja Bakker dieet werd als perfect beschreven, ze hadden het eerder door een aantal redactrices laten volgen, en drie ervan waren 9 maanden later nog steeds op gewicht..
Laat me raden: die drie zijn precies 80% van degenen die het dieet gedaan hadden?quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:37 schreef octopussy het volgende:
Sonja:" maar ik ben al 13 jaaaaar voedingsconsulente en 80% van mijn klanten komt niet weer aan" .
Omdat ze zich doodgehongerd hebben, zekerquote:Op dinsdag 12 september 2006 00:37 schreef octopussy het volgende:
Sonja:" maar ik ben al 13 jaaaaar voedingsconsulente en 80% van mijn klanten komt niet weer aan"
hihi, maar dat hou je toch niet zo lang vol of wel?quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Elke dag alleen maar yoghurt eten helpt ook om gewicht te verliezen
En dat is dus net het punt met het SB-dieet. Daarbij eet je zo weinig, dat je als je ermee stopt acuut weer aankomt. Je lichaam heeft dan zo lang op de spaarstand gestaan dat het elke calorie zorgvuldig opspaart. Met als gevolg dat je snel weer aankomt en de volgende keer nog meer moeite hebt met afvallen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:40 schreef Droeke het volgende:
hihi, maar dat hou je toch niet zo lang vol of wel?
Hmm, ik zag laatst een programma en dat ging ook over dieten, echt zo'n amerikaans programma.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:40 schreef Droeke het volgende:
[..]
hihi, maar dat hou je toch niet zo lang vol of wel?
Is dat echt zo dat je voornamelijk yoghurt eet? Of zijn het 'kwade tongen' die dat beweren? Is het echt zo dat je maar 1300 kalorieen eet per dag? Tjonge dat is weinig inderdaad... Ik ken haar dieet verder niet dus laat staan dat ik het ga verdedigen. Ik hoor alleen de termen "Sonja Bakker" en "Kritiek" zovaak langskomen, maar heb nog niemand (op tv/radio) echt horen ingaan op de 'kritieken'....quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is dus net het punt met het SB-dieet. Daarbij eet je zo weinig, dat je als je ermee stopt acuut weer aankomt. Je lichaam heeft dan zo lang op de spaarstand gestaan dat het elke calorie zorgvuldig opspaart. Met als gevolg dat je snel weer aankomt en de volgende keer nog meer moeite hebt met afvallen.
Een dag met 1300 is weinig bij haar dieet.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:48 schreef Droeke het volgende:
[..]
Is dat echt zo dat je voornamelijk yoghurt eet? Of zijn het 'kwade tongen' die dat beweren? Is het echt zo dat je maar 1300 kalorieen eet per dag? Tjonge dat is weinig inderdaad... Ik ken haar dieet verder niet dus laat staan dat ik het ga verdedigen. Ik hoor alleen de termen "Sonja Bakker" en "Kritiek" zovaak langskomen, maar heb nog niemand (op tv/radio) echt horen ingaan op de 'kritieken'....
1300 kcal zou eigenlijk geen probleem zijn, da's net op het randje. Probleem van SB is dat veel dagen daar (ver) onder zitten. We hebben hier ooit in 'n topic eens een paar dagen uitgewerkt met 't aantal kcal... het dieptepunt was iets van 560 kcal en dat was géén fruitdag.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:48 schreef Droeke het volgende:
[..]
Is dat echt zo dat je voornamelijk yoghurt eet? Of zijn het 'kwade tongen' die dat beweren? Is het echt zo dat je maar 1300 kalorieen eet per dag? Tjonge dat is weinig inderdaad... Ik ken haar dieet verder niet dus laat staan dat ik het ga verdedigen. Ik hoor alleen de termen "Sonja Bakker" en "Kritiek" zovaak langskomen, maar heb nog niemand (op tv/radio) echt horen ingaan op de 'kritieken'....
quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:06 schreef teigan het volgende:
Er waren geloof ik 9 redactrices die mee hadden gedaan, maar zeker weten doe ik het ook niet..
Nou, ik heb vandaag mijn eerste les gegeven..
En dat viel vies tegen..
Drukke klas, er werd met een pipeteerballonnetje naar mij gegooid, die jongen kon dus ook moven, maar ik bleef maar bezig met waarschuwen en doen.. Ze waren echt vervelend..
Na afloop dus ook helemaal teneergeslagen, heb wat traantjes gelaten in de lerarenkamer, en de rest opgespaart voor als ik vriendje zo zie..
En het ergste is, morgen heb ik ze gelijk weer... Volgens collega's gaat het bij iedereen zo, maar bah, wat valt dat zo even tegen..
Hmmm, bekend fenomeen, heb het afgelopen jaar ook veel voor de klas gestaan. Is af en toe een ramp met die koters, maar op een gegeven moment gaan ze wel naar je luisteren. Echt waar.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:06 schreef teigan het volgende:
Er waren geloof ik 9 redactrices die mee hadden gedaan, maar zeker weten doe ik het ook niet..
Nou, ik heb vandaag mijn eerste les gegeven..
En dat viel vies tegen..
Drukke klas, er werd met een pipeteerballonnetje naar mij gegooid, die jongen kon dus ook moven, maar ik bleef maar bezig met waarschuwen en doen.. Ze waren echt vervelend..
Na afloop dus ook helemaal teneergeslagen, heb wat traantjes gelaten in de lerarenkamer, en de rest opgespaart voor als ik vriendje zo zie..
En het ergste is, morgen heb ik ze gelijk weer... Volgens collega's gaat het bij iedereen zo, maar bah, wat valt dat zo even tegen..
rewimo, dat je accuut weer aankomt is nu ook weer niet zo. ik ben van het ene extreme in het andere gevallen (zwaar ondergewicht en nu overgewicht). ik zat toen op het randje van ziekenhuisopname. doordat ik gewoon niet at. maar dat was toen ik 13 was. tot ongeveer mijn 18de ben ik op bijna datzelfde gewicht gebleven (misschien 10 kilo erbij gekregen, wat wel nodig was, omdat ik uit mijn hoofd 56 kilo woog, met 1.75) maar daarna, poeh, het is gewoon waar: zodra je lekker in je vel zit (lief vriendje) dan komen de kilo's eraan.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is dus net het punt met het SB-dieet. Daarbij eet je zo weinig, dat je als je ermee stopt acuut weer aankomt. Je lichaam heeft dan zo lang op de spaarstand gestaan dat het elke calorie zorgvuldig opspaart. Met als gevolg dat je snel weer aankomt en de volgende keer nog meer moeite hebt met afvallen.
Dit herken ik ook. Ik kom ook aan als ik me rot voel. Nu zit ik beter in mijn vel dan een paar maanden geleden en ik zie dat ook (in positive zin) terug op de weegschaal.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Bij mij kwamen de kilo's er vooral aan toen ik niet lekker in mijn vel zat... en als er eenmaal veel kilo's aanzitten worden het er steeds meer
Gohquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:32 schreef Isabeau het volgende:
Vind ik net even te drastisch, Rewimo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |