Oh sorry hoor Vivi...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik post hier bijna elke dag en sorryy dat ik ff zelf geen internet heb en in een verhuizing zit en al 2 weken op mn laminaat zit te wachten én op beton rond loop hoor BE
Ja, en ik probeerde alleen maar aan te geven dat het dáár dus niet aan kan liggen aangezien ik best vaak post dus doe maar weer zo :quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh sorry hoor Vivi...
Mijn excuses.
Ik probeerde alleen maar even aan te geven hoe het hier (en overal volgens mij) meestal werkt.
Ik kan je de uitkomsten van dat onderzoekje nu alvast wel vertellen hoor!quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:20 schreef chacama het volgende:
En BE is dit iets dat we mee moeten nemen in het imago onderzoekje.....
Alleen als jij dat graag zelf wil.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:21 schreef Vivi het volgende:
Ja, en ik probeerde alleen maar aan te geven dat het dáár dus niet aan kan liggen aangezien ik best vaak post dus doe maar weer zo :hoor!
Maar ik ga ff melden dat ik morgen 2 weken op vakantie ben en dus niet post, zou ik dan een eeuwige outcast zijn denk je?![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, en ik probeerde alleen maar aan te geven dat het dáár dus niet aan kan liggen aangezien ik best vaak post dus doe maar weer zo :hoor!
Maar ik ga ff melden dat ik morgen 2 weken op vakantie ben en dus niet post, zou ik dan een eeuwige outcast zijn denk je?![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:20 schreef chacama het volgende:
Oh, Vivi...ik lees gewoon de hormonen tussen de regels doorgieren. Geeft niets meid. Het hoort erbij. De pijn in je arm kan ik niet verklaren (tenzij je er een hele nacht op hebt gelegen zoals ik), maar pigmentvlekken zijn normaal. Kan alleen maar zeggen...ben blij dat ze niet in je gezicht zitten.
Enne K*T dat je nog steeds op beton loopt....is dat niet onwijs koud??
En BE is dit iets dat we mee moeten nemen in het imago onderzoekje.....
nee da's niet leuk voor m@x.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan je de uitkomsten van dat onderzoekje nu alvast wel vertellen hoor!
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Vivi wat wil je met posts als post hier bijna elke dag en sorryy dat ik ff zelf geen internet heb en in een verhuizing zit en al 2 weken op mn laminaat zit te wachten én op beton rond loop hoor BE bereiken?
bedoel dat slaat toch nergens op. soms wordt er ergens over heen gelezen live with it.![]()
Ik had tijdens mijn zwangerschap heel veel last van tintelende vingers en krachtverlies in mijn handen. Mijn verloskundige raadde me aan om met wielrennershandschoentjes aan te slapen. Bij mij hielp het goed, misschien een ideetje voor jou?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dank
Ja vlgs mij heb ik last van dat carpale tunnel syndroom, ik heb iig alle verschijnselen. Boe.
De dokter raadde me al zo'n skeeler handschoen geval aan jahquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:25 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik had tijdens mijn zwangerschap heel veel last van tintelende vingers en krachtverlies in mijn handen. Mijn verloskundige raadde me aan om met wielrennershandschoentjes aan te slapen. Bij mij hielp het goed, misschien een ideetje voor jou?
Ennuh BE, wil je mijn onderzoekje niet verpesten![]()
Sorry!quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:25 schreef m@x het volgende:
Ennuh BE, wil je mijn onderzoekje niet verpesten![]()
jou de aandacht geven die je zo graag wiltquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ík er mee wil bereiken? ff lekker zeuren, mag het?
Wat wil jij met deze post bereiken, die vind ik nog minder ergens op slaan nml.
Nee ik wil rellen, en meppen met mijn tintel-armpjequote:
Wat liefquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:27 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
jou de aandacht geven die je zo graag wilt![]()
Okay, in dat geval ga ik alvast de cola en de popcorn klaarzettenquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:28 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee ik wil rellen, en meppen met mijn tintel-armpje![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:28 schreef Moonah het volgende:
Woei! Vivi! Wat word je toch lekker mild met je hormonen....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sterkte met je verhuisgedoe vrouwke!
Even snel, want moe:
Net groeiecho gehad...
Ben nu 34 weken en het hoofdje heeft al een grootte van...... tadaaaaaa: 42 weken....![]()
![]()
Lijf zit op 38,5 week.
Mensen, ik krijg allerlei schrikbeelden voor me. Stel dat ik hem nog een paar weken binnenhoud, dat lukt toch nooit om hem door die 10cm ontsluiting heen te krijgen
De echomevrouw zei dat ik me daar echt geen zorgen over hoefde te maken. ik heb pas volgende week donderdag weer een controle bij de arts. Ik ga toch even van tevoren bellen hoor...
Oh, het is trouwens geen waterhoofd hoor. Dat heb ik maar meteen gevraagd (hypochonder die in mij schuilt...). Verhoudingen zijn prima zei ze.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:30 schreef Brighteyes het volgende:Moonah! Ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt als je je bedenkt dat zoonlief toch nog eigenlijk minstens 3 weken moet blijven zitten en dus groeien...
En ik ben al zo kwetsbaarquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:29 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
het was alleen om even te plagen
Verhoudingen met wat?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, het is trouwens geen waterhoofd hoor. Dat heb ik maar meteen gevraagd (hypochonder die in mij schuilt...). Verhoudingen zijn prima zei ze.
Ehm, ik vat je niet helemaal?quote:
Whoah! Het is aan de ene kant mooi dattie wat reserve heeft, maar dat hoofd zou ik ook niet vrolijk van worden (de grootte dan he, hij is natuurlijk straks het mooiste ventje van de hele wereldquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:28 schreef Moonah het volgende:
Woei! Vivi! Wat word je toch lekker mild met je hormonen....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sterkte met je verhuisgedoe vrouwke!
Even snel, want moe:
Net groeiecho gehad...
Ben nu 34 weken en het hoofdje heeft al een grootte van...... tadaaaaaa: 42 weken....![]()
![]()
Lijf zit op 38,5 week.
Mensen, ik krijg allerlei schrikbeelden voor me. Stel dat ik hem nog een paar weken binnenhoud, dat lukt toch nooit om hem door die 10cm ontsluiting heen te krijgen
De echomevrouw zei dat ik me daar echt geen zorgen over hoefde te maken. ik heb pas volgende week donderdag weer een controle bij de arts. Ik ga toch even van tevoren bellen hoor...
Belana....zie bankje...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:35 schreef Belana het volgende:
wat is hier aan de hand? waarom weet ik dat niet? wat voor onderzoekje? en waarom allemaal?
Ja, suug, ben je al weer thuis....of hebben ze je daar gehouden....????????quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:15 schreef Stiekemurd het volgende:
Jah hoe zou het met d'r zijn?
Nog meer aandacht dan:quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar het was de zoveelste keer dat ik geen reactie kreeg en ik heb al de pest in vandaag vanwege die pijn dus
Thanks voor de aandacht
Dan ga ik het voor je doen. Ik zal mooie plaatjes van de branding maken en van een dikke buik bij de ondergaande zon (mits de wolken er niet voor zitten) Dan doe je maar net alsof het jouw buik was....quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:03 schreef Moonah het volgende:
verhaal
Zo. Nu ga ik proberen weer vrolijk te worden.
Viev, vakantie? Lekker!
En chacama, tnx voor de tips! I'll keep it in mind! Strand zal er helaasniet meer inzitten (te lange reistijd en lopen hou ik nog geen 10 min meer vol), maar terrasje, uitverkoop en nazomerweer zijn een prima alternatief!
![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:06 schreef chacama het volgende:
[..]
Dan ga ik het voor je doen. Ik zal mooie plaatjes van de branding maken en van een dikke buik bij de ondergaande zon (mits de wolken er niet voor zitten) Dan doe je maar net alsof het jouw buik was....
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:28 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee ik wil rellen, en meppen met mijn tintel-armpje![]()
Die ja.....quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:13 schreef Spuuglokje het volgende:
Suuuuugar, waar ziiiiiit je?
Of je al dan niet aandacht krijgt heeft nog meer te maken met je reputatiegesteldheidquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik probeerde alleen maar even aan te geven hoe het hier (en overal volgens mij) meestal werkt.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:56 schreef Sugar het volgende:
Ik moet pas om 15.00 u. bij de gyn zijn en krijg weer CTG en echo, dus ben pas laat straks hier om er verder wat over te melden. En oh ja, ik reken er niet op dat ze vandaag (ook al kan het) iets gaan doen (strippen, vliezen breken).
quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar nu heeft ze 3 uur de tijd gehad... Het wordt toch wel hoog tijd hoor!
Jawel... het zal ook allemaal wel goedkomen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:52 schreef lcicle het volgende:
Moonah.. over het hoofdje.. Ik schrok echt toen ik op de video zag he die fontanellen over elkaar schuiven tijdens de bevalling!! Echt onvoorstelbaar.. Dat geloof je pas als je het ziet.. Het komt dus echt allemaal goed
Ja, dat van maandag is nog niet echt zeker. Hangt wel af van gyn's mening én van ons gevoel. Het schijnt een niet zo makkelijke weg te zijn (met dus grote kans op ks) en ook bekkenklachten en bekkenbodemgedoe daarna. Dus of het echt een goede optie is, dat weten we nog niet. Maar dat zal zondag of maandag wel verder duidelijk worden.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:39 schreef PM-girl het volgende:
OMG, Sugar, zei de gyn dat echt?! Haha, ik zou mn oren niet geloven!
Maar maximaal tot maandag wachten dus, fijn dat je nu duidelijkheid hebt.
Ah. Ik had deze info (prostaat-...) van mijn man. Die lette vast niet goed op (ik trok kleren weer aan intussen).quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:49 schreef Moonah het volgende:
Progestaline. Is een hormoon.
Ik moest toch wel heel hard lachen toen ik dit las hahahaha.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:35 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, en hij adviseerde sex, nogal nadrukkelijk. Ik mot een kussen onder mijn kont en alles binnenhouden en het was echt de bedoeling dat we dat even zouden doen.Alles voor Wolfje, dat begrijpt u.
![]()
Ik ken het niet Xanthe.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:12 schreef Xanthe het volgende:
Is hier iemand bekend met de babysjop?
Whahaha, ik zie mezelf al liggen met me krent in de lucht op een kussen, krakend bekken en hoopvolle blik: "Is dat een wee?"quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik moest toch wel heel hard lachen toen ik dit las hahahaha.![]()
![]()
.
Ik weet waarvoor het dient maar zie een oude arts voor me die ff meld dat ik vanavond moet gaan sexen en een kussen onder me kont moet leggen terwijl hij in zijjn statusmappie kijkt ofzo
Nee hoor, je man zat er dicht in de buurt. Het zijn prostaglandinesquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:51 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ah. Ik had deze info (prostaat-...) van mijn man. Die lette vast niet goed op (ik trok kleren weer aan intussen).
Ik heb veel ongesteldheidspijn nu. Maar ja.
Haha! Zo heb ik een opname van mezelf, maar dan natuurlijk 75% minder!quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:47 schreef milagro het volgende:
voor alle ongeduldige, balende, vermoeide, onbegrepen moeders in spé.. als het je even teveel wordt iets om je op te vrolijken
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/3022/75aab9c1/index.html
![]()
![]()
![]()
Klopt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 20:20 schreef E.T. het volgende:
Sex werkt(staat me trouwens vaag ook nog iets van bij dat het orgasme voor de vrouw in deze situatie ook niet onbelangrijk is).
Dat is wel een beetje lachwekkend en ook niet echt handig als je snachts veel beweegt met het oog op je partner naast jequote:Op vrijdag 1 september 2006 16:27 schreef PM-girl het volgende:
Trouwens als tip voor de pijnlijke gewrichten ed hoorde ik gisteren wel een hele geweldige, je hand en vingers met verband rond een juslepel binden, zodat je hand 's nachts in een ronde ontspannen stand staat! Haha, zie je het voor je!
Bij H&M in Tilburg hebben ze normaliter wel zwangerskleding, ik hbe er iig genoeg gekochtquote:Op vrijdag 1 september 2006 20:33 schreef appelsap het volgende:
Sugar, ik hoop voor je dat het doorzet.
En veel plezier vanavond.
Morgen als ik tijd heb naar Breda toe en ik hoop dat ze daar wat meer hebben. Daar schijnen ze bij de H&M ook positiekleding te hebben, dat was in Tilburg niet. (of ik moet wel heel scheef hebben gekeken.)
Hoe is het nu met je?quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:22 schreef Inky05 het volgende:<knip>
Dat dus.quote:
Had Maxim ook zo'n groot hoofd? Ik ga even jouw bevallingsverhaal zoeken.quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:31 schreef Martineke het volgende:
Moonah jouw beebje word ook gewoon een lekkere 10 ponder als hij blijft zitten tot het eind
Maxim liep ook zo voor qua groei.
Had je vanwege zijn grootte een ks Martineke? Kon geen verhaal van Maxims geboorte vinden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef Martineke het volgende:
Ik had dus ook deze keer weer een geplande keizersnee.
* meld!quote:Op zaterdag 2 september 2006 07:12 schreef Neuk het volgende:
vrouwen die zwanger zijn sterk overeenkomen met 17-jarige pubermeiden: alleen maar met zichzelf bezig en heel snel gekwetst. )
Ja! Dat had ik ook! Wat grappig dat ik het nu van jou lees, dacht echt dat ik een uitzondering was. Zag er best smerig uit, alsof ik me niet zou wassenquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:41 schreef Andrea001 het volgende:
Vivi, ik had ook van die pigmentvlekken bij mijn dochter, maar dan onder de oksels. Ook een raar gezicht, maar na de geboorte waren ze vrijwel meteen weg geloof ik.
Dat 'genegeerd' voelen had/heb ik ook wel eens, maar ik heb wel eens een tip van Sjak gebruikt: gewoon ff opnieuw posten, met een paar huilsmilies erbijquote:Op zaterdag 2 september 2006 00:22 schreef Inky05 het volgende:
Hi Meiden, waar Vivi in het vorige topic over had herken ik wel.
Ik heb ook een tijdje niets gepost omdat er toch niet gereageerd werd (3 weken terug ofzo)
en dat kwam denk ik ook omdat iedereen puf lesaan het geven was...
Ik ben toen dus in de lurk stand gegaan. Ik vond het iig niet leuk, minstens 4 keer totaal geen reactie te krijgen op vragen.![]()
Oh, dat is balen Xanthe! Hier ergens in de straat is al een paar weken elke ochtend een kindje aan het jammeren en bleren, vaak wel een half uur lang. Zal wel uit bed willen terwijl ouders nog geen hebben. Het is wel zwaar irritantquote:Op zaterdag 2 september 2006 08:56 schreef Xanthe het volgende:
Ff een baal dag hier. Slaap al slecht door de pijn in mijn bekken , dus vanmorgen in het holst van de ochtend (half 5) er maar even uit gegaan. Nog een wasje gedraaid even gezeten , hond even uitgelaten en om half 7 terug in bed. Lig ik net weer in dromeland beginnen buren hun tegeltjes voor de oprit in een kruiwagen te gooien en beginnen ze hun oprit te betegelen... Dat om 7 uur s'morgens. Gelukkig doen ze op zondag niks dus is het slechts 1 dagje maar balen is het wel als je nog heel even wil slapen.
mag toch hopen van niet. Krijg meteen schrikbeelden van een kindje huilend in bed (ouders al weg) wachtend op de oppas die komt of zo.... Argh...nee zo mag ik niet denken. Maar je kind laten huilen omdat jezelf nog niet op wilt staan....Als Fleur wakker wordt komt ze gewoon gezellig bij ons op bed. TV aan lekker kroelen en wij soezen dan nog even door tot we er echt uit moeten.quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:42 schreef linda856763 het volgende:
[..]
en het valt me nu pas op omdat ik nu langer in bed lig, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze dat kind élke ochtend zo lang laten jammeren
En eerlijk is eerlijk, met sommige mensen 'heb' ik gewoon iets meer mee. Waarmee er niets negatiefs tov anderen is bedoeld, maar je kunt in zo'n druk topic nu eenmaal niet iedereen bijhouden.quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:37 schreef PM-girl het volgende:
En van sommigen ben je gewoon iets beter op de hoogte waardoor je eerder zult informeren naar de stand van zaken dan bij anderen.
Haha! Je zei van de week wel dat je me niet kent, maar je weet me aardig in te schatten...quote:Moonah, niet zelf gaan verhuizen nu he!!
Nou, en toch is het erg leuk om later terug te lezen dat mensen zo met je hebben meegeleefd. Tenminste, dat was wel míjn ervaring toen ik uit het zkh terug was. Ik werd helemaal warm van binnen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:01 schreef Inky05 het volgende:
(terwijl het helemaal geen nut heeft want de persoon in kwestie leest het toch niet)
quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:41 schreef Andrea001 het volgende:
Vivi, ik had ook van die pigmentvlekken bij mijn dochter, maar dan onder de oksels. Ook een raar gezicht, maar na de geboorte waren ze vrijwel meteen weg geloof ik.
Ik sluit me helemaal bij Icicle aan. Haha ik dacht ook al krijg het niet schoonquote:Op zaterdag 2 september 2006 10:01 schreef lcicle het volgende:
[..]
Ja! Dat had ik ook! Wat grappig dat ik het nu van jou lees, dacht echt dat ik een uitzondering was. Zag er best smerig uit, alsof ik me niet zou wassen![]()
Ik kreeg daarop een reactie per mail van iemand die niet op het forum 'uit de kast wilde komen' - maar ze wist nog niet of het ging helpen... Misschien weet ze het nu.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:01 schreef Inky05 het volgende:
Want ik zag ook een vraag van Linda voorbij komen van massage aan de onderkant
hahaquote:Op zaterdag 2 september 2006 11:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, en toch is het erg leuk om later terug te lezen dat mensen zo met je hebben meegeleefd. Tenminste, dat was wel míjn ervaring toen ik uit het zkh terug was. Ik werd helemaal warm van binnen.
Enne, Inky, speciaal voor jou:
Nee, dit schept geen precedenten, we kunnen nu eenmaal niet aan iederéén zo veel individuele aandacht geven....![]()
![]()
![]()
Ach, voor een ander is het altijd makkelijker te zeggen. Maar daarom wordt het dus ook tegen je gezegd... Snaptu?quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:08 schreef chacama het volgende:
Ja ik zal de woorden die ik zelf bij Appelsap heb geschreven, maar even diep in mijn voorhoofd gaan krassen en dan wel in spiepgelschrift zodat ik het kan lezen als ik op de wc ga bijkomen....
(ben inderdaad niet zo goed in het niet-mutserig zijn)
niet weggooien.....tip van een echte huismu(t)s: in een emmer met (ja let op) een tablet steradent!!! het werkt...tenminste bij mij.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:05 schreef Inky05 het volgende:
[..]
[..]
Ik sluit me helemaal bij Icicle aan. Haha ik dacht ook al krijg het niet schoon
Ik zweet ook vele meer, dus heb nu ook stapels shirts die ik kan weggooien omdat er allemaal kringen onder de oksels zitten. Dus dacht dat daar de verkleuring van daan kwam. Nu maar hopen dat het zweten ook snel ophoud![]()
Kijk dit vind ik nou leuk om te lezen !
Als je niet elk wissewasje plaatst komt de rest niet tot de ontdekking dat je niet de enige bent, en het is ook leuk om te horen dat je niet de enige bent die zoiets vreemds heeft.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:02 schreef Moonah het volgende:
Haha! Je zei van de week wel dat je me niet kent, maar je weet me aardig in te schatten...
Heb mijn frustraties gebotvierd op het zeer uitgebreid poetsen van de wasmachine en -droger. Wat kunnen die dingen smerig worden zeg.
Daarna was mijn lief wakker, en kregen we eerst ruzie (hormonen vs eigenwijsheid). Toen afkoelen en allebei weer volwassen worden en nu hebben we afspraken gemaakt. Hehe...
Ik heb het ook al snel opgegeven, dacht heb het toch niet nodigquote:Op zaterdag 2 september 2006 11:07 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik kreeg daarop een reactie per mail van iemand die niet op het forum 'uit de kast wilde komen' - maar ze wist nog niet of het ging helpen... Misschien weet ze het nu.![]()
Ik ben dr trouwens weer rap mee opgehouden, veel te veel gedoeen als ik voor een stuitbevalling ga, krijg ik geloof ik bijna per definitie een knip
dus dan heeft het ook niet veel zin meer...
Jouw onderkantje blijft nu trouwens helemaal heel!![]()
![]()
Ook voor felle kleuren ?!quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:10 schreef chacama het volgende:
[..]
niet weggooien.....tip van een echte huismu(t)s: in een emmer met (ja let op) een tablet steradent!!! het werkt...tenminste bij mij.
dat durf ik niet te zeggen, maar je kutn het allicht proberen, je was tenslotte toch al van plan om ze weg te gooien...quote:
quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:43 schreef chacama het volgende:
@ Sugar.....nog aan het bijkomen van gisteren of stiekum aan het puffen...
En dat is dan eigenlijk wel weer jammer. Voor de moeders dan. De kids spelen wel met elkaar bij oppas of KDV....quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:48 schreef snoopy het volgende:
En ik hoorde van mijn moeder dat ze vroeger, toen ik er eenmaal was, elke dag met vriendinnen ging koffiedrinken bij elkaar thuis. Want het was toen nog zo dat als je een kind kreeg, je stopte met werken. Dus alle moeders waren altijd wel thuis en dan konden de kindjes met elkaar spelen. Dat is nu ook wel anders, want de meeste moeders werken denk ik wel.
* moet er niet aan denken om altijd maar thuis te zitten en dan alleen maar/veel bij andere moeders op theevisite. Voor mijn gevoel word je wereldje dan zo klein. Maar dit is natuurlijk geheel persoonlijk.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:58 schreef chacama het volgende:
[..]
En dat is dan eigenlijk wel weer jammer. Voor de moeders dan. De kids spelen wel met elkaar bij oppas of KDV....
Mijn moeder noemde dit pas ook, zij deed dit dus met mij ook. Ze vond het jammer omdat nu bijna alle moeders werken dit soort kringetjes er niet zijn. Zij vond ze heel waardevol omdat naast de gezelligheid ook opvoedproblemen ed werden besproken. En dat is ook weer anders dan hier denk ik.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:58 schreef chacama het volgende:
[..]
En dat is dan eigenlijk wel weer jammer. Voor de moeders dan. De kids spelen wel met elkaar bij oppas of KDV....
Leuk dat je op kraam gaat. Doe ze mar de groeten van mij in elk geval..quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:12 schreef Diaan73 het volgende:
Ben je niet bang dat het dan zo'n "verplichting" wordt? Ik vind het altijd fijn om te gaan en te staan als ik vrij ben. Het is zelfs zo dat mijn moeder hier eens per 2 weken schoonmaakt natuurlijk voor een vergoedingvooral de grote dingen hoor, stofzuigen, wassen en strijken, doe ik wel en als ik dan vrij ben en Twan is naar school, ik gewoon lekker voor mezelf dingen kan gaan doen of als Twan thuis is, ik met hem dingen kan gaan doen.
We hebben in het begin met de meiden van zwangerschapsgym nog een paar keer bij elkaar geweest... dat benauwde me heel erg.
ga vandaag trouwens op kraamvisite bij Kendahl, zoontje van Paradijsvogeltje![]()
was dat niet het over elkaar schuren van het schaambeen. alsof er een mes in je plasser werd gestoken....quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Mijn moeder noemde dit pas ook, zij deed dit dus met mij ook. Ze vond het jammer omdat nu bijna alle moeders werken dit soort kringetjes er niet zijn. Zij vond ze heel waardevol omdat naast de gezelligheid ook opvoedproblemen ed werden besproken. En dat is ook weer anders dan hier denk ik.
En over de pot verwijt de ketel (anderen adviseren over dingen die je zelf niet doet!), ik merk dat ik regelmatig hier schrijf, dat iemand voor de geruststelling beter de vk kan bellen, terwijl ik dat zelf ook zelden heb gedaan bij zorgen. Dit heb ik van de week ook benoemd aan de vk, ze zei toen zelf: dat is ons werk!
Maar die steken, komen die nog steeds door indalen denken jullie? Want Ieniemienie zit al lang ingedaald. Ik meen dat Belana en nog iemand hier pas iets schreven dat het ook nog iets anders was zo tegen het eind?
En Mjammetje, heb jij je al gemeld?
Ja, dat ja! Maar waarom dat nu ineens komt en niet 3 weken eerder?quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:29 schreef chacama het volgende:
[..]
was dat niet het over elkaar schuren van het schaambeen. alsof er een mes in je plasser werd gestoken....
denk dat je kindje zich nog dieper aan het íngraven in met zijn koppie. En dat zal dan druk uitoefenen op je schaambeen. Dat is natuurlijk als zo verweekt als maar zijn kan en schuurt dan zo geweldig 'lekker' over elkaar.....quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:30 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ja, dat ja! Maar waarom dat nu ineens komt en niet 3 weken eerder?
quote:Op zaterdag 2 september 2006 07:12 schreef Neuk het volgende:
[..]
vrouwen die zwanger zijn sterk overeenkomen met 17-jarige pubermeiden: alleen maar met zichzelf bezig en heel snel gekwetst. )
Zin om binnenkort weer een keer op een woensdag......;)quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:30 schreef snoopy het volgende:
Het hoeft van mij ook niet vast te zijn. Maar als ik nu zo heel af en toe doordeweeks met een vriendin afspreek die ook een kindje heeft, denk ik altijd: dat zouden we vaker moeten doen.
Het is ook het feit DAT je kindje is ingedaald begreep ik toen van mijn vk, het hoofdje drukt zo op je onderkant en dat kan behoorlijke steken geven. Het is ook nogal wat natuurlijk. Dat realiseer je je pas echt als je kindje eruit is, maar als je dan naar je kindje kijkt denk je echt: wow! en dat zat bij mij van binnen helemaal? Ze zijn wel klein, maar toch ook best flink wat om mee te tillen en het leunt allemaal op je bekken! dus die steken zijn echt niet zo raar als je erover nadenktquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Maar die steken, komen die nog steeds door indalen denken jullie? Want Ieniemienie zit al lang ingedaald. Ik meen dat Belana en nog iemand hier pas iets schreven dat het ook nog iets anders was zo tegen het eind?
Ja dat maakt het allemaal idd wat lastiger. Toen mn ex en ik nog bij elkaar waren, werkte ik de ene week 2 en de andere week 3 dagen. Dus best wel veelt tijd "over". Nu werk ik twee dagen in de week als Twan bij ons is.. en in die 3 dagen kun/kon je best veel doen hij gaat nu naar school wat dat betreft heb ik het wel getroffen met mn baan denk ik. Geven me veel ruimte.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:27 schreef chacama het volgende:
[..]
Leuk dat je op kraam gaat. Doe ze mar de groeten van mij in elk geval..
Ik denk dat ik het vooral mis omdat ik altijd geroepen heb dat ik de eerste jaren van mijn kinderen thuis wilde zijn. Nu kroop ik bij Fleur na drie maanden ook tegen de muren op en wilde weer aan het werk, maar bij mijn vorige baan had ik toch meer vrijheid. Had 2 dagen in de week vrij, meer gevoel van weekend en kon ook verlof nemen. Nu ik in onze zaak sta, heb ik alleen de zondag en maandag vrij (dus winkelen zit er al niet in). De vriendinnen die ik heb werken op maandag en wat me vooral ook op valt....de leuke dingen die ik graag zou willen doen met Fleur...zwemmen, puetergym of zoiets....dat is natuurlijk noooooit op maandag.... Dus ik mis eigenlijk gewoon een beetje het sociale. En dat hoeft niet eens wekelijks te zijn, maar een maand vooruit plannen is hier helaas geen uitzondering...
O, ik dan bijna ook? Niet eens meer aan gedacht dat ik dat ooit zou krijgen, vanaf 37 weken toch? Dan heb ik het pas vanaf dinsdag!quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:55 schreef linda856763 het volgende:
en hee, ik bedenk me opeens dat ik meldplicht heb zeker?
Valt reuze mee. Het is meer de adrealine die aan alle kanten van me afspat door de warmtevlagen die me af en toe overkomen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:00 schreef PM-girl het volgende:
Haha, nee ik maak me geen zorgen en weet dat dit erbij hoort. Het zijn idd steken als een mes en lijken enigzins op de indalingssteken, maar dan scherper. Het is geen regelmaat en eigenlijk helpt niets, ook niet stilzitten!
Dus ik lijd in stilte haha!
Mjammetje, wat klink je positief, goed hoor!
Wat een gave heb jequote:Op vrijdag 1 september 2006 20:30 schreef Anitra het volgende:
Sugar vanaf de je bekend maakte dat je zwanger was had ik al 2 september in mijn hoofd, dus ik ben het met Piglet eens, Maria krijgt morgen een broertje voor haar verjaardag.
Auuw jaa pijnlijk!!!quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:29 schreef chacama het volgende:
[..]
was dat niet het over elkaar schuren van het schaambeen. alsof er een mes in je plasser werd gestoken....
Tot zo ver niet, is nog steeds rustig hierquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:31 schreef linda856763 het volgende:
Wat een rust hier opeens! Geen geboorte meer op stapel voor dit weekend zeker
Geboorte doorgeven aan de huisarts (overigens schijnt het weer niet nodig te zijn als ze een geboortekaartje krijgen) zodat ze weten dat ze een nieuw patiëntje in de praktijk hebben gekregen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:31 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb al:
*aangifte doen
*bevallingsverklaring naar UWV sturen
*mail sturen naar familie/vrienden/collega's
*geboortekaartje: definitieve gegevens doorgeven en proef nog eens controleren
*beebje inschrijven bij ziektekostenverzekering
Nog andere tips?
De verloskundige danwel het ziekenhuis hoort dat sowieso al door te geven aan de huisarts.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:31 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Geboorte doorgeven aan de huisarts (overigens schijnt het weer niet nodig te zijn als ze een geboortekaartje krijgen) zodat ze weten dat ze een nieuw patiëntje in de praktijk hebben gekregen.
Genoteerd. Een foto is trouwens te veel gevraagd voorquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:49 schreef sjak het volgende:
Linda, dat lijkt me vrij compleet. Je vergeet natuurlijk wel 1 belangrijk ding: op Fok een foto en berichtje plaatsen.
genoteerd!quote:Als je in het ziekenhuis bevalt moet je niet vergeten de kraamzorg te bellen zodra je weet wanneer je naar huis gaat, des te sneller heb je hulp. Wij waren het vergeten en moesten toen best lang wachten voor ze iemand gevonden hadden.
Ik ga een geboortekaartje sturen, wel zo makkelijk!quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:31 schreef Xanthe het volgende:
Geboorte doorgeven aan de huisarts (overigens schijnt het weer niet nodig te zijn als ze een geboortekaartje krijgen) zodat ze weten dat ze een nieuw patiëntje in de praktijk hebben gekregen.
Dat herinner ik me na al die tijd nog maar veel te goedquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:29 schreef chacama het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:15 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik ga vaker mijn mond open trekken, dan hoeven we geen weken in spanning te zitten
Is snoopy ons eerste slachtoffer dan?quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:40 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik had om de naam gewed met Snoopy
en gewonnen misschien moeten we een soort van duo gaan vormen
![]()
quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:26 schreef Anitra het volgende:
Is snoopy ons eerste slachtoffer dan?![]()
Begrafenisverzekering.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:31 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb al:
*aangifte doen
*bevallingsverklaring naar UWV sturen
*mail sturen naar familie/vrienden/collega's
*geboortekaartje: definitieve gegevens doorgeven en proef nog eens controleren
*beebje inschrijven bij ziektekostenverzekering
Nog andere tips?
Ik kreeg de vorige keer telefoon van de assistente dat ze wel wisten dat er een kindje geboren was (huisarts is nl. nog op bezoek geweest toen de kraamhulp dacht dat ik een ontsteking in mijn borst had) maar wisten verder nog niks , of ik even de gegevens die ik al wel had wilde door geven.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:37 schreef owlet het volgende:
[..]
De verloskundige danwel het ziekenhuis hoort dat sowieso al door te geven aan de huisarts.
Is idd. iets dat gebeuren moet. Bij yarden zijn ze iig. gratis mee verzekerd tot hun 18 en anders kun je een pakket afsluiten van 40 jaar welke je binnen een half jaar na geboorte moet regelen. Vond ik persoonlijk dus wel fijn om niet in de kraamtijd al te hoeven regelen.quote:
Vraag me nu af of ik nog iets over het hoofd heb gezien , want behalve de ziektekosten verzekering zou ik niet weten bij welke verzekering het extra moet worden doorgegeven.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:25 schreef kozakken het volgende:
-je kleine doorgeven bij je verzekering(en) linda. (schrijf alvast je polisnr. erbij, geldt ook voor ziekenkostenverzekering)
(stond op kozakkenmans lijstje)
Dus jij hebt het wel gevondenquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ladybos heeft hier een tijd geleden een link neergezet van een positiekledingoutlet en we zijn er vanmiddag langsgeweest en met een supervolle tas huiswaarts gekeerd! Ik ben zo ontzettend blij, want ik heb eindelijk leuke, hippe zwangerschapskleding gevonden
Voor diegenen in de buurt van de polder dus een absolute aanrader
http://www.hetbollebuikje.nl/
die heb ik zelf niet eens (heb wel eens berekend dat het niet uit kon geloof ik) dus dat zal ik voor beebje ook niet doen...quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:37 schreef Rottdog het volgende:
Begrafenisverzekering.
Echt?quote:
Mijn schoonbroer kwam anders met tandjes ter wereld!! Maar ik stuur de tandarts ook geen kaart, ha wel (naast de brief die de vk stuurt).quote:Op zondag 3 september 2006 09:42 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Echt?Het kind heeft het eerste jaar nog geen tand.... Zet ik in ieder geval niet op mijn lijstje voor tijdens de kraamtijd, dat komt nog wel..
Naar PM girl - maar je kindje is dan wsl al aan het indalen, dat is prettig! Ik ben die pijnen juist weer een beetje kwijt, maar in dit geval had ik dat liever niet gehad. Ik heb wel pijn in mijn keel, een lichte keelontsteking vermoed ik.quote:Op zondag 3 september 2006 09:40 schreef PM-girl het volgende:
Wij hebben een 'mannetje' voor alle verzekeringen, dus die sturen we een kaartje en hij doet de rest! Ideaal!
Pff, als ik niet beter wist, zou ik denken dat ik vandaag of morgen ongesteld moest worden, buikpijn!
Vervelend, veel thee drinken!!quote:Op zondag 3 september 2006 09:47 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Naar PM girl - maar je kindje is dan wsl al aan het indalen, dat is prettig! Ik ben die pijnen juist weer een beetje kwijt, maar in dit geval had ik dat liever niet gehad. Ik heb wel pijn in mijn keel, een lichte keelontsteking vermoed ik.
quote:En slecht geslapen vannacht. Gisteravond opeens nog het zeiltje onder mijn laken gelegd, met een handdoek erover. Ten eerste zijn het leugensdat het een niet krakend zeiltje is,
herkenbaar, ik schuif ook alle kanten op zeker nu het bed zo hoog is om in te kruipen. Maar de stand van vrchtwater schijnt nooit meer uit je matras te gaan, dus ik neem geen risico met ons nieuwe bed.quote:en ten tweede kan ik niet meer draaien in bed - de ondergrond is te glibberig om goed te kunnen schuiven - dat is de enige manier waarop ik nog kan draaien. Dus ik heb hem weer weggehaald en ga er op gokken. Liever een nat matras dan een paar weken niet kunnen slapen.
Volgens mij bij de hema iig? Of op de markt?quote:Of ik zoek nog zo'n waterdichte molton. Kozakken, waar had je die gevonden?
Ik zou het nog maar eens weer na rekenen dan....quote:Op zondag 3 september 2006 09:27 schreef linda856763 het volgende:
[..]
die heb ik zelf niet eens (heb wel eens berekend dat het niet uit kon geloof ik) dus dat zal ik voor beebje ook niet doen...
Andere verzekeringen is wel handig denk ik, maar dat hoeft niet gelijk in de kraamtijd toch?
Denk niet dat ie daar tijd voor heeftquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:25 schreef kozakken het volgende:
-fok! op de hoogte laten houden door manlief
Bij de Etos hebben ze twee kraammatrassen voor 5 euro.quote:Op zondag 3 september 2006 09:47 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Of ik zoek nog zo'n waterdichte molton.
Het is verschillend per stad. Je hebt naast de begrafenis de kosten voor het huren van een graf en de grafsteen is ook niet echt goedkoop. Maar het belangrijkste lijkt mij nog dat als er iets mocht gebeuren met je kindje dat de sores je uit handen genomen kunnen worden door de verzekering want dan heb je zelf wel iets anders aan je hoofd. Een kindje is de eerste maand vaak gratis meeverzekerd voor hetzelfde bedrag als jij.quote:Op zondag 3 september 2006 11:10 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik zou het nog maar eens weer na rekenen dan....
Schijnen toch wel zeer hoge kosten te zijn en de laatste jaren is het ook nog eens fors gestegen.
Ik betaal hier iets van 50,- per jaar voor mezelf en voor Isis iets meer omdat ik bij haar er een aanvulling bij heb gekozen en dat voor 40 jaar en daarna nog een klein bedrag aan contributie per jaar. Nou heb ik die eerste 29 jaar niet eens zelf betaald , maar mijn ouders dus voor mij kan het zeker uit en ik gun Isis dezelfde start. Ligt er natuurlijk wel aan welke wensen je hebt en daar komt bij dat je als het dan gebeurd ook nog dat geld direct beschikbaar moet hebben....
(Meen dat een beetje begravenis al 10.000 euro koste).
*Thijs zou tot zijn 18de gratis meeverzekerd zijn bij ons...quote:Op zondag 3 september 2006 11:29 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Het is verschillend per stad. Je hebt naast de begrafenis de kosten voor het huren van een graf en de grafsteen is ook niet echt goedkoop. Maar het belangrijkste lijkt mij nog dat als er iets mocht gebeuren met je kindje dat de sores je uit handen genomen kunnen worden door de verzekering want dan heb je zelf wel iets anders aan je hoofd. Een kindje is de eerste maand vaak gratis meeverzekerd voor hetzelfde bedrag als jij.
Jouw situatie is denk ik beduidend anders dan de mijne: ik stond voor een verrassing bij mijn oudste. Hij is met 36 weken geboren. 5 pond, beetje laag suiker en zijn slechte zuigreflex heeft mij enorm veel pijn met het voeden gekost. Plus dat ik mij altijd af zal blijven vragen of er misschien toch iets niet goed is gegaan door de vroege bevalling (autisme), of ik bijvoorbeeld een stiekeme blaasontsteking had, of ik iets had kunnen doen, of de vlos alerter had moeten zijn (hing al twee dagen met haar aan de telefoon omtrent rare dingen zoals dat ik dacht dat mijn water gebroken was, ik pijn en bloed had bij het plassen, heel veel harde buiken). Het is voor mij iig een zwaar gevoel op mijn geweten.quote:Op zondag 3 september 2006 11:53 schreef Moonah het volgende:
Nouhou.
Mijn voorweeën van vannacht /vanochtend zijn alweer afgezakt.
Ik had er zo'n zin in dat ons menneke vandaag zou worden geboren! Maar nee, het zit er niet in waarschijnlijk. Hij is net zo eigenwijs als zijn vader.
Gek he, ik ben nu zo'n drempel over. Vandaag precies 34 weken, weer een mijlpaal. Plus hij weegt al bijna 6 pond, zijn kopje past nu tenminste nog fatsoenlijk naar buiten, zuigreflex kan met 34 weken al ontwikkeld zijn, laat maar komen...!
Nah, dan ga ik me straks maar eens een beetje optutten en wat foto's maken in mijn nieuwe jurk die mijn lief gisteren voor me heeft gekocht om me uit mijn dip te halen. Zie later in het buikentopic.
Spreken wel ff af op msn.quote:Op zondag 3 september 2006 11:17 schreef Githa het volgende:
JAAAA gewoon iemand sms-en Xanthe![]()
Ik bied me wel aan hoor![]()
De artsen hebben mij constant gezegd dat de natuur hoe dan ook zijn gang gaat. Als een kind écht wil komen, dan komt het zelfs door evt remmers heen. Ze wéten niet eens wat nou precies een bevalling echt triggert.quote:Op zondag 3 september 2006 12:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is voor mij iig een zwaar gevoel op mijn geweten.
Ja, de tegenstelling met vorige week bv is wel een beetje vreemd realiseer ik me. Mss ben ik ook wel wat te overmoedig...quote:Op zondag 3 september 2006 12:02 schreef snoopy het volgende:
Ha die Moonah, ben je er ineens helemaal klaar voor?
Hm, nog eens herlezen.quote:Op zondag 3 september 2006 12:02 schreef Mwanatabu het volgende:
de vlos alerter had moeten zijn (hing al twee dagen met haar aan de telefoon omtrent rare dingen zoals dat ik dacht dat mijn water gebroken was, ik pijn en bloed had bij het plassen, heel veel harde buiken).
Oeh, ik ben blij met je reactie! Realiseerde me net dat hij over zou kunnen komen als "jij mag niet klaar zijn voor zijn komst", was eerder een bruggetje van jouw mogelijke vroeggeboorte naar het gevoel dat ik aan de mijne overhield.quote:Op zondag 3 september 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
De artsen hebben mij constant gezegd dat de natuur hoe dan ook zijn gang gaat. Als een kind écht wil komen, dan komt het zelfs door evt remmers heen. Ze wéten niet eens wat nou precies een bevalling echt triggert.
Dus lieve Mwana, probeer je zware geweten en je vragen los te laten.... Hoe moeilijk ook. Het is gegaan zoals het blijkbaar móest gaan.
En ja, mij situatie is dus compleet anders dan de jouwe. Ik heb me zó enorm voorbereid op een behoorlijk prematuur kindje, dat ik 34 weken al bijna als volgroeid beschouw, zeker met de enorme groeivoorsprong.
Serieus genomen worden is idd het kernpunt. Bij die zwangerschappen zat ik bij een superdrukke praktijk die gerund werd door twee vrouwen: een oudere (die je een hand gaf, aan je hand naar binnen trok en je dan snel afhandelde want ze had weer eens vertraging en dat moest dan altijd van mijn tijd af, voelde me bij haar echt een mutserig tienermoedertje dat moest lui-ste-ren) en een jongere die gewoon beter en menselijker aanvoelde.quote:Op zondag 3 september 2006 12:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm, nog eens herlezen.
Wat je in de quote beschrijft zou mij idd óók niet lekker zitten. Je voelt je niet serieus genomen door je VK? En wellicht had eea nog gerekt kunnen worden door adequater ingrijpen....
quote:
Snoopy wat lijkt me dat onwerkelijk dan voor je. Het is wel fijn dat je het je nu beseft zodat je ook af en toe stil kan staan bij het wonder van zwangerschap. Dat zorgt er meteen voor je in balans bent met de mindere momenten. Voor jou schiet het ook al op zeg, geniet nog maar lekker van de mooie momentenquote:Op zondag 3 september 2006 09:03 schreef snoopy het volgende:
Nou ik ga september proberen hoor, als jullie het niet heel erg vinden.
Verder ben ik erg bezig met het feit dat dit waarschijnlijk de laatste maand van mijn leven zal zijn dat ik zwanger ben. Ook al is het dit keer echt niet makkelijk, ik vind het ook zoiets aparts en moois. Echt iets om bij stil te staan vind ik.
Slaapmeisje, fijn dat je zo goed geslaagd bent! Show eens wat je gekocht hebt. Aaaaaah toe....
Ik ben bang van niet ...quote:Op zondag 3 september 2006 10:18 schreef linda856763 het volgende:
Trouwens, Inky, gaat iemand ons nog op de hoogte houden morgen?
Tilburg ? Ik dacht dat je ook uit Almere kwam...quote:Op zondag 3 september 2006 13:03 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]Het is helaas niet in de buurt van Breda/Tilburg Inky, maar ik weet precies hoe je je voelt als je maar niks leuks kan vinden.
Ik heb ze ook niet nodig gehadquote:Op zondag 3 september 2006 15:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Oooh, ja ik kom zelf wel uit AlmereIk was je aan het verwarren met Appelsap die in Tilburg voor positiekleding ging kijken. Jij hebt ze natuurlijk allang niet meer nodig
![]()
Nóg een specialequote:
*komt uit lurkstand*quote:Op vrijdag 1 september 2006 20:33 schreef appelsap het volgende:
Sugar, ik hoop voor je dat het doorzet.
En veel plezier vanavond.
..............
Ik heb vandaag geshopt voor positiekleding want mijn buik is echt al dik.
Maar niks gevonden. Ben in Tilburg geweest. Nou daar heb ik alleen bij de miss etam positiekleding kunnen vinden en er zaten wel wat dingen tussen die ik best leuk vond maar ik kijk liever eerst ook in wat andere winkels rond voor ik iets koop.
Morgen als ik tijd heb naar Breda toe en ik hoop dat ze daar wat meer hebben. Daar schijnen ze bij de H&Mook positiekleding te hebben, dat was in Tilburg niet. (of ik moet wel heel scheef hebben gekeken.)
..............
quote:Op zondag 3 september 2006 21:31 schreef Inky05 het volgende:
een mini-clysma
Oh, het is zo lastig, zwangerschapskleding... ook omdat je nog niet kunt bedenken hoe je er qua buik over een paar maanden uitziet... Wehkamp heeft ook nog wel wat dingetjes, vooral basisstukken. En de Prenatal...quote:Op zondag 3 september 2006 22:00 schreef appelsap het volgende:
Inky, succes morgen!
Ik heb gister in Breda wel wat zwangerschapskleding gevonden bij de H&M
Een rok, een trui en een truitje voor eronder.![]()
Ik vond veel kleding toch wel vrij 'oubollig' maar we zoeken verder.
quote:Op zondag 3 september 2006 21:59 schreef linda856763 het volgende:
[..]
hoort dat ook bij een geplande ks?
quote:Op zondag 3 september 2006 22:15 schreef Martineke het volgende:
Inky waarom een mini clysma?? je moet het natuurlijk zelf weten, maar tis niet nodig.
Verwarrend hoor. Beleid van zkh weer zeker.... Ik ga morgen wel wat foldertjes meenemen!quote:
Hier zeiden ze dat het beter was omdat je darmen stil komen te liggen en je daardoor minder last zult krijgen als het wat langer duurt voordat ze weer op gang komen.quote:Op zondag 3 september 2006 22:15 schreef Martineke het volgende:
Inky waarom een mini clysma?? je moet het natuurlijk zelf weten, maar tis niet nodig.
Zo ben ik dus 1 van de weinige mensen die dankzij de keizersnede een ileus heeft gehad. Mijn darmen wilden dus niet op gang komen.quote:Op zondag 3 september 2006 22:21 schreef Xanthe het volgende:
Hier zeiden ze dat het beter was omdat je darmen stil komen te liggen en je daardoor minder last zult krijgen als het wat langer duurt voordat ze weer op gang komen.
En heb je toen wel of geen clysma gehad of heeft dat er niks mee te maken?quote:Op zondag 3 september 2006 22:48 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Zo ben ik dus 1 van de weinige mensen die dankzij de keizersnede een ileus heeft gehad. Mijn darmen wilden dus niet op gang komen.
Geen klysma werd na 24 uur weeën toch een keizersnee maar dat is wel 1 van de redenen dat ze bij een geplande keizersnee een klysma voorschrijven. Zal maar niet mijn klachten uitleggen van toen de tijd zit nl een heel ranzig verhaal aanquote:Op zondag 3 september 2006 22:57 schreef Xanthe het volgende:
[..]
En heb je toen wel of geen clysma gehad of heeft dat er niks mee te maken?
En wachten duurt laaaaaannngggg......quote:Op maandag 4 september 2006 09:57 schreef PM-girl het volgende:
Nu is echt alles klaar. En dan zul je zien dat het nog 5 weken duurt!
Is er pas om 3 uur achter op balkon...quote:Op maandag 4 september 2006 10:47 schreef snoopy het volgende:
He bah Moonah, dat is jammer. Het is wel lekker weer. Kan je niet gewoon lekker buiten gaan zitten in het zonnetje?![]()
Iedereen werkt op maandag.quote:Op maandag 4 september 2006 10:50 schreef Githa het volgende:
Is er niemand die je kan bellen voor een lekkere bak thee en zoet sappige roddels
Bende ok unne Brabo?quote:Ik zou zeggen, ik drop Jordy wel af dan heb je wat afleiding, maar da's geen rust nemen he![]()
Nee hoor ben er nogquote:Op maandag 4 september 2006 09:57 schreef PM-girl het volgende:
O is Inky al weg, ze zou zich voor vertrek toch nog melden?
Och armquote:Op maandag 4 september 2006 10:59 schreef Bass-Miss het volgende:
Ellende, de vroedvrouw is hier juist geweest met haar lijst benodigdheden... om prut op te vangen en zo....![]()
![]()
![]()
lekker toch?quote:Op maandag 4 september 2006 11:01 schreef Githa het volgende:
Harstikke Brabo.... mijn kind zegt (H)oudoe
![]()
![]()
Ieeehieeee ik vind het zo spannund voor jequote:Op maandag 4 september 2006 11:02 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Nee hoor ben er nog
Om 11:45 moet ik me pas melden. Verder weet ik nog niets. Ik ben als laatste aan de lijst toegevoegd dat kan beteken dat ik pas laat in de middag ben maar dat hoeft niet.
Clysma wordt aan geboden, maar hoeft geloof ik niet perse voor de operatie ofzo
Ze zeiden dat je er zelf profijt van zou hebben (ik denk wat hier al beschreven is)
Het zelf doen was wel ff lastig, mijn achterkant is namelijk alleen uitgang![]()
Ik moest proberen om 10 minuten niet naar de wc te gaan.
Haha makkelijker gezegd dan gedaan ! heb het geloof ik 5 minuten vol gehouden.
Maar de reactie stelde niets voor, wel de rest van de nacht gas gehad en vanochtend nog gewoon naar de wc geweest. Dus wat het nou doet ?!
Om 7 uur nog even wat gegeten, nog ff een tukje gedaan en nu rustig aan klaar maken voor vertrek. En dus hier nog ff![]()
![]()
![]()
Ik ben niet zenuwachtig in m'n hoofd maar merk wel dat ik vaker naar de toilet moet, dus het wel spannend vind. Moest nog denken aan de uk. Die weet straks niet wat ie beleefd, zonder een seintje te geven (kind geeft stofje vd weeen) wordt ie opeens gehaald!
Maar dan kunnen papa en mama hem erna wel lekker vertroetelen !
Nou meiden, tot snel![]()
awwww. kusjes voor de tekkiequote:Op maandag 4 september 2006 11:29 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, goed dat je balen omzet in daden! Ben ik ook aan het proberen, heb net gebeld met dierenarts en onze hond moet onder narcose de tanden laten trekken. Dat kost al de hele ochtend veel tranen, terwijl het niets voorstelt, dus nu maar aan het poetsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |