Zin om binnenkort weer een keer op een woensdag......;)quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:30 schreef snoopy het volgende:
Het hoeft van mij ook niet vast te zijn. Maar als ik nu zo heel af en toe doordeweeks met een vriendin afspreek die ook een kindje heeft, denk ik altijd: dat zouden we vaker moeten doen.
Het is ook het feit DAT je kindje is ingedaald begreep ik toen van mijn vk, het hoofdje drukt zo op je onderkant en dat kan behoorlijke steken geven. Het is ook nogal wat natuurlijk. Dat realiseer je je pas echt als je kindje eruit is, maar als je dan naar je kindje kijkt denk je echt: wow! en dat zat bij mij van binnen helemaal? Ze zijn wel klein, maar toch ook best flink wat om mee te tillen en het leunt allemaal op je bekken! dus die steken zijn echt niet zo raar als je erover nadenktquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Maar die steken, komen die nog steeds door indalen denken jullie? Want Ieniemienie zit al lang ingedaald. Ik meen dat Belana en nog iemand hier pas iets schreven dat het ook nog iets anders was zo tegen het eind?
Ja dat maakt het allemaal idd wat lastiger. Toen mn ex en ik nog bij elkaar waren, werkte ik de ene week 2 en de andere week 3 dagen. Dus best wel veelt tijd "over". Nu werk ik twee dagen in de week als Twan bij ons is.. en in die 3 dagen kun/kon je best veel doen hij gaat nu naar school wat dat betreft heb ik het wel getroffen met mn baan denk ik. Geven me veel ruimte.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:27 schreef chacama het volgende:
[..]
Leuk dat je op kraam gaat. Doe ze mar de groeten van mij in elk geval..
Ik denk dat ik het vooral mis omdat ik altijd geroepen heb dat ik de eerste jaren van mijn kinderen thuis wilde zijn. Nu kroop ik bij Fleur na drie maanden ook tegen de muren op en wilde weer aan het werk, maar bij mijn vorige baan had ik toch meer vrijheid. Had 2 dagen in de week vrij, meer gevoel van weekend en kon ook verlof nemen. Nu ik in onze zaak sta, heb ik alleen de zondag en maandag vrij (dus winkelen zit er al niet in). De vriendinnen die ik heb werken op maandag en wat me vooral ook op valt....de leuke dingen die ik graag zou willen doen met Fleur...zwemmen, puetergym of zoiets....dat is natuurlijk noooooit op maandag.... Dus ik mis eigenlijk gewoon een beetje het sociale. En dat hoeft niet eens wekelijks te zijn, maar een maand vooruit plannen is hier helaas geen uitzondering...
O, ik dan bijna ook? Niet eens meer aan gedacht dat ik dat ooit zou krijgen, vanaf 37 weken toch? Dan heb ik het pas vanaf dinsdag!quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:55 schreef linda856763 het volgende:
en hee, ik bedenk me opeens dat ik meldplicht heb zeker?
Valt reuze mee. Het is meer de adrealine die aan alle kanten van me afspat door de warmtevlagen die me af en toe overkomen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:00 schreef PM-girl het volgende:
Haha, nee ik maak me geen zorgen en weet dat dit erbij hoort. Het zijn idd steken als een mes en lijken enigzins op de indalingssteken, maar dan scherper. Het is geen regelmaat en eigenlijk helpt niets, ook niet stilzitten!
Dus ik lijd in stilte haha!
Mjammetje, wat klink je positief, goed hoor!
Wat een gave heb jequote:Op vrijdag 1 september 2006 20:30 schreef Anitra het volgende:
Sugar vanaf de je bekend maakte dat je zwanger was had ik al 2 september in mijn hoofd, dus ik ben het met Piglet eens, Maria krijgt morgen een broertje voor haar verjaardag.
Auuw jaa pijnlijk!!!quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:29 schreef chacama het volgende:
[..]
was dat niet het over elkaar schuren van het schaambeen. alsof er een mes in je plasser werd gestoken....
Tot zo ver niet, is nog steeds rustig hierquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:31 schreef linda856763 het volgende:
Wat een rust hier opeens! Geen geboorte meer op stapel voor dit weekend zeker
Geboorte doorgeven aan de huisarts (overigens schijnt het weer niet nodig te zijn als ze een geboortekaartje krijgen) zodat ze weten dat ze een nieuw patiëntje in de praktijk hebben gekregen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:31 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb al:
*aangifte doen
*bevallingsverklaring naar UWV sturen
*mail sturen naar familie/vrienden/collega's
*geboortekaartje: definitieve gegevens doorgeven en proef nog eens controleren
*beebje inschrijven bij ziektekostenverzekering
Nog andere tips?
De verloskundige danwel het ziekenhuis hoort dat sowieso al door te geven aan de huisarts.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:31 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Geboorte doorgeven aan de huisarts (overigens schijnt het weer niet nodig te zijn als ze een geboortekaartje krijgen) zodat ze weten dat ze een nieuw patiëntje in de praktijk hebben gekregen.
Genoteerd. Een foto is trouwens te veel gevraagd voorquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:49 schreef sjak het volgende:
Linda, dat lijkt me vrij compleet. Je vergeet natuurlijk wel 1 belangrijk ding: op Fok een foto en berichtje plaatsen.
genoteerd!quote:Als je in het ziekenhuis bevalt moet je niet vergeten de kraamzorg te bellen zodra je weet wanneer je naar huis gaat, des te sneller heb je hulp. Wij waren het vergeten en moesten toen best lang wachten voor ze iemand gevonden hadden.
Ik ga een geboortekaartje sturen, wel zo makkelijk!quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:31 schreef Xanthe het volgende:
Geboorte doorgeven aan de huisarts (overigens schijnt het weer niet nodig te zijn als ze een geboortekaartje krijgen) zodat ze weten dat ze een nieuw patiëntje in de praktijk hebben gekregen.
Dat herinner ik me na al die tijd nog maar veel te goedquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:29 schreef chacama het volgende:
[..]
was dat niet het over elkaar schuren van het schaambeen. alsof er een mes in je plasser werd gestoken....
quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:15 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik ga vaker mijn mond open trekken, dan hoeven we geen weken in spanning te zitten
Is snoopy ons eerste slachtoffer dan?quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:40 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik had om de naam gewed met Snoopy
en gewonnen misschien moeten we een soort van duo gaan vormen
![]()
quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:26 schreef Anitra het volgende:
Is snoopy ons eerste slachtoffer dan?![]()
Begrafenisverzekering.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:31 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb al:
*aangifte doen
*bevallingsverklaring naar UWV sturen
*mail sturen naar familie/vrienden/collega's
*geboortekaartje: definitieve gegevens doorgeven en proef nog eens controleren
*beebje inschrijven bij ziektekostenverzekering
Nog andere tips?
Ik kreeg de vorige keer telefoon van de assistente dat ze wel wisten dat er een kindje geboren was (huisarts is nl. nog op bezoek geweest toen de kraamhulp dacht dat ik een ontsteking in mijn borst had) maar wisten verder nog niks , of ik even de gegevens die ik al wel had wilde door geven.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:37 schreef owlet het volgende:
[..]
De verloskundige danwel het ziekenhuis hoort dat sowieso al door te geven aan de huisarts.
Is idd. iets dat gebeuren moet. Bij yarden zijn ze iig. gratis mee verzekerd tot hun 18 en anders kun je een pakket afsluiten van 40 jaar welke je binnen een half jaar na geboorte moet regelen. Vond ik persoonlijk dus wel fijn om niet in de kraamtijd al te hoeven regelen.quote:
Vraag me nu af of ik nog iets over het hoofd heb gezien , want behalve de ziektekosten verzekering zou ik niet weten bij welke verzekering het extra moet worden doorgegeven.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:25 schreef kozakken het volgende:
-je kleine doorgeven bij je verzekering(en) linda. (schrijf alvast je polisnr. erbij, geldt ook voor ziekenkostenverzekering)
(stond op kozakkenmans lijstje)
Dus jij hebt het wel gevondenquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ladybos heeft hier een tijd geleden een link neergezet van een positiekledingoutlet en we zijn er vanmiddag langsgeweest en met een supervolle tas huiswaarts gekeerd! Ik ben zo ontzettend blij, want ik heb eindelijk leuke, hippe zwangerschapskleding gevonden
Voor diegenen in de buurt van de polder dus een absolute aanrader
http://www.hetbollebuikje.nl/
die heb ik zelf niet eens (heb wel eens berekend dat het niet uit kon geloof ik) dus dat zal ik voor beebje ook niet doen...quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:37 schreef Rottdog het volgende:
Begrafenisverzekering.
Echt?quote:
Mijn schoonbroer kwam anders met tandjes ter wereld!! Maar ik stuur de tandarts ook geen kaart, ha wel (naast de brief die de vk stuurt).quote:Op zondag 3 september 2006 09:42 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Echt?Het kind heeft het eerste jaar nog geen tand.... Zet ik in ieder geval niet op mijn lijstje voor tijdens de kraamtijd, dat komt nog wel..
Naar PM girl - maar je kindje is dan wsl al aan het indalen, dat is prettig! Ik ben die pijnen juist weer een beetje kwijt, maar in dit geval had ik dat liever niet gehad. Ik heb wel pijn in mijn keel, een lichte keelontsteking vermoed ik.quote:Op zondag 3 september 2006 09:40 schreef PM-girl het volgende:
Wij hebben een 'mannetje' voor alle verzekeringen, dus die sturen we een kaartje en hij doet de rest! Ideaal!
Pff, als ik niet beter wist, zou ik denken dat ik vandaag of morgen ongesteld moest worden, buikpijn!
Vervelend, veel thee drinken!!quote:Op zondag 3 september 2006 09:47 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Naar PM girl - maar je kindje is dan wsl al aan het indalen, dat is prettig! Ik ben die pijnen juist weer een beetje kwijt, maar in dit geval had ik dat liever niet gehad. Ik heb wel pijn in mijn keel, een lichte keelontsteking vermoed ik.
quote:En slecht geslapen vannacht. Gisteravond opeens nog het zeiltje onder mijn laken gelegd, met een handdoek erover. Ten eerste zijn het leugensdat het een niet krakend zeiltje is,
herkenbaar, ik schuif ook alle kanten op zeker nu het bed zo hoog is om in te kruipen. Maar de stand van vrchtwater schijnt nooit meer uit je matras te gaan, dus ik neem geen risico met ons nieuwe bed.quote:en ten tweede kan ik niet meer draaien in bed - de ondergrond is te glibberig om goed te kunnen schuiven - dat is de enige manier waarop ik nog kan draaien. Dus ik heb hem weer weggehaald en ga er op gokken. Liever een nat matras dan een paar weken niet kunnen slapen.
Volgens mij bij de hema iig? Of op de markt?quote:Of ik zoek nog zo'n waterdichte molton. Kozakken, waar had je die gevonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |