abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 september 2006 @ 07:12:48 #101
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41416703
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:22 schreef Inky05 het volgende:<knip>
Hoe is het nu met je?

(Kijk je kunt moeilijk verwachten van mensen waar je zelf ook geen replies op geeft en die je niet kent uit andere tropics dat ze heel supersuperveel geïnteresseerd naar jou toe zijn, toch? En sommigen die al een kindje hebben kent 'men' wellicht ook uit andere OUD posts. Ikzelf kende vrijwel niemand in OUD en herken toch jullie probleem/moeilijkheid niet. Wat ik wel vind is dat over het algemeen genomen vrouwen die zwanger zijn sterk overeenkomen met 17-jarige pubermeiden: alleen maar met zichzelf bezig en heel snel gekwetst. ) Ik hoop dat ik niemand met die laatste opmerking voor het hoofd sla want da's niet de bedoeling. Het is gewoon een heel intense periode! Wellicht had het je anders niets geboeid.)
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 2 september 2006 @ 07:21:19 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41416721
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:48 schreef owlet het volgende:

Het zijn prostaglandines
Dat dus.
Klok en klepel Moonah....
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:31 schreef Martineke het volgende:
Moonah jouw beebje word ook gewoon een lekkere 10 ponder als hij blijft zitten tot het eind
Maxim liep ook zo voor qua groei.
Had Maxim ook zo'n groot hoofd? Ik ga even jouw bevallingsverhaal zoeken.
Edit:
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef Martineke het volgende:
Ik had dus ook deze keer weer een geplande keizersnee.
Had je vanwege zijn grootte een ks Martineke? Kon geen verhaal van Maxims geboorte vinden.

Op zich kan ik rationeel wel meegaan in het feit dat er dus gewoon 10ponders en kinderen met grotere hoofden dan gemiddeld worden geboren. Maar mijn hemel, de grootte van 42 weken terwijl ik pas 34 weken ben.... Ik heb me gisteren de hele avond kut gevoeld, kreeg het nauwelijks gerelativeerd. Maar dat moet ik wel doen. Als hij nu geboren wordt is er geen probleem qua grootte. En donderdag heb ik weer een afspraak om alles door te spreken en in die week zal er echt geen 10cm bijgroeien. Maar toch.... het zet een flinke domper op mijn zelfvertrouwen qua bevalling.

En verder ben ik schijtziek van het feit dat ons huis nog steeds niet af is.
Ik heb gisteren pas mijn appartement definitief opgezegd en daar staat ook nog een hoop spul dat verhuisd moet worden.
"Schatje, maak je niet druk, dat regel ik wel met mijn vrienden."
Uhuh...
Maar elke dag komt mijn bevalling wél dichterbij hoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door Moonah op 02-09-2006 07:38:30 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 september 2006 @ 07:23:21 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41416727
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 07:12 schreef Neuk het volgende:
vrouwen die zwanger zijn sterk overeenkomen met 17-jarige pubermeiden: alleen maar met zichzelf bezig en heel snel gekwetst. )
* meld!
  zaterdag 2 september 2006 @ 07:54:21 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41416806
Ga maar weer even in bed liggen mokken.
Afwas is iig gedaan!

Suug, hoe was de progestalandingesdonatie?
  zaterdag 2 september 2006 @ 07:59:34 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41416821
Sugar, ik hoop dat het goed gaat

Nou Moonah ik kan me heel goed voorstellen dat het eng voelt dat de zo voor ligt op de groei. Weet je ook hoe dat kan? Of weten ze dat niet? Succes daar.
pi_41417028
Ff een baal dag hier. Slaap al slecht door de pijn in mijn bekken , dus vanmorgen in het holst van de ochtend (half 5) er maar even uit gegaan. Nog een wasje gedraaid even gezeten , hond even uitgelaten en om half 7 terug in bed. Lig ik net weer in dromeland beginnen buren hun tegeltjes voor de oprit in een kruiwagen te gooien en beginnen ze hun oprit te betegelen... Dat om 7 uur s'morgens. Gelukkig doen ze op zondag niks dus is het slechts 1 dagje maar balen is het wel als je nog heel even wil slapen.
pi_41417235
Moonah, kan me voorstellen dat je een beetje schrok van die 42 weken Maar idd, die hoofddelen schuiven enorm over elkaar. Leuke anekdote hierover: Mijn beste vriendin was bij mijn bevalling, evenals mijn mannetje. Manlief zat bij mij hoofd, beste dinnetje keek recht in mijn kruis Op een gegeven moment zag ze het hoofdje dus komen, en zij dacht werkelijk dat er iets helemaal mis was, het leek namelijk niet op een hoofdje, zo smal en raar. Pas toen het hoofdje eruit was, en dus helemaal rond werd, snapte ze het idee Ze heeft er tijdens de bevalling niets over gezegd, maar ze dacht echt dat mijn kindje een 'misvormd' hoofd zou hebben en dat de verlos niets zei zodat ik niet in paniek zou raken
Zo zie je hoe een hoofdje dus smaller kan worden

Sugar, hoe is het nu meid?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:41:28 #108
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_41417315
Vivi, ik had ook van die pigmentvlekken bij mijn dochter, maar dan onder de oksels. Ook een raar gezicht, maar na de geboorte waren ze vrijwel meteen weg geloof ik.

Neuk, zoals jij het omschrijft, zo voel ik me dus ook vaak na een uitbarsting haha, een 17 jarige opstandige puber .

Sugar! Ik zet er gewoon heel positief een paar neer hoor!!

Xanthe, vermoeiend zo'n nacht en dan nog zo'n buurman... Lekker vroeg naar bedje vanavond zeker?
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:43:14 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41417328
@ Inky. Klopt. Soms post ik ook en dan krijg ik ook geen reactie. Is jammer (maar wat Neuk zegt, dan voel ik me even 17 of nog jonger). Gelukkig relativeer ik snel en besef me eigenlijk waar het me om ging. Het gewoon even van me afschrijven.

@Xanthe . Hopelijk zijn de stenen er snel uit, is het spul snel aangetrild en kun je straks nog even dutten. En ik ben vanacht met een 1000mg paracetmol zetpil gaan slapen en heb geen last gehad van bekken en rug. Eindelijk eens goed geslapen....is misschien een tip voor de komende nachten.

@ Sugar.....nog aan het bijkomen van gisteren of stiekum aan het puffen...
pi_41417477
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:41 schreef Andrea001 het volgende:
Vivi, ik had ook van die pigmentvlekken bij mijn dochter, maar dan onder de oksels. Ook een raar gezicht, maar na de geboorte waren ze vrijwel meteen weg geloof ik.
Ja! Dat had ik ook! Wat grappig dat ik het nu van jou lees, dacht echt dat ik een uitzondering was. Zag er best smerig uit, alsof ik me niet zou wassen

Fuente, je omschrijft precies de verbazing die mijn man ook had tijdens de bevalling. Ik hoop dat je er iets aan hebt Moonah Wanneer het niet zo'n delicaat onderwerp was geweest, had ik je graag de foto gestuurd om te laten zien hoe smal het hoofdje werd
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_41417515
Chacama ik blijf medicatie eng vinden tijdens de zwangerschap , dus geen paracetamol voor mij. Hoe vervelend ook , nog een paar nachten door bijten en normaal wil het allemaal redelijk met een pauze in de nacht als het te erg pijn doet.
Voordeel was dat de stenen er al uit waren ivm. het aanleggen van een nieuw riool. Nu dus "slechts" een kwestie van nieuwe stenen erin. Voordeel is dat je hier verder eigenlijk nooit last hebt van de buren dus eigenlijk heb ik wat dat betreft zeer weinig te klagen hoor.

Verderop in de straat is afgelopen woensdag een meisje geboren , leuk hoor een geboorte golf in het dorp , lopen heel wat hoogzwangeren rond nu.

Hoe voelt de rest zich vandaag?
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:14:15 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41417627
Xanthe is een warmtepack dan misschien een optie? En het is wel leuk om nu al zien wie je straks op het Cb tegen kan komen en later bij de KDV of PSZ...

hier last van mijn arm.....toch weer op gelegen, terwijl ik zo probeer om het niet te doen. En ik ben een beetje gespannen voor de komende dagen. Vanavond een BBQ (jawel met paraplu) en morgenvroeg rijden en ik naar Keulen voor een beurs en dan zijn we maandag aan het einde van de middag (hoop ik) weer terug. Fleur is al vanaf vanochtend bij de oppas. Daar maak ik me niet zoveel zorgen om. Die vermaakt zich prima met de kleindochter van de oppas, maar ik maak me meer zorgen om mijn lichaam. Hou ik het vol om zo lang achter elkaar in de auto te zitten (heb wel gezegd at we regelmatig moeten stoppen), hou ik het veel lopen op de beurs vol en hoe zal ik slapen in het hotel.... ach, kleinigheidjes....gewoon een huismuts aan het worden....
pi_41417699
Dat huismusserige herken ik wel hoor. Kreeg ik ook veel last van , heerlijk in je eigen huisje scharrelen en doen en laten waar je zin in hebt.
Lang auto rijden vond ik op den duur ook niet fijn meer , alles komt toch wat in de knel te zitten naar mate je buik groeit. Gewoon goed luisteren naar je lichaam en dan komt het vast goed.
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:37:06 #114
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41417911
Volgens mij ben ik hier een van de veelposters, snap soms ook niet hoe ik dat voor elkaar krijg naast alle andere bezigheden (ook toen ik nog werkte) (ik heb een laptop, dat scheelt wel, die pak je even onder het tv-kijken bijvoorbeeld).
En ook ik heb de ervaring dat er niet altijd gereageerd wordt, maar ik merk dat ik dat zelf ook niet altijd doe. Zoals bijvoorbeeld over de pigmentvlekken, ik ken het niet en weet er ook niets over, dus dan houd ik daarover stil. Andersom post ik mijn pijnvinger klachten ook omdat ik graag iets zou willen lezen over anderen die het ook hebben. (al is een reactie als sterkte of rot voor je ook leuk om te krijgen hoor!)
Ik denk niet dat mensen hier bewust anderen negeren of voortrekken, ik in ieder geval niet. En van sommigen ben je gewoon iets beter op de hoogte waardoor je eerder zult informeren naar de stand van zaken dan bij anderen.

Moonah, niet zelf gaan verhuizen nu he!!

En Renzell, ik dacht door jouw post dat Wolfje geboren was, dus ik op zoek naar het andere topic, waarin de geboorte stond aangekondigd Heeft sugar zich al gemeld? Nouja, die is vast druk met weeën opvangen cadeautjes uitdelen en taart eten!

Chacama, drukke dagen voor de boeg, wel rustig aan he!

Xanthe en Inky, lijkt me zo'n raar idee dat jullie weten dat je over een paar dagen zeker moeder bent geworden (voor de tweede keer)! Ik vind het zelf al gek als ik zeg dat ik over 5,5 week zeker moeder ben!
Heb trouwens erg buikpijn nog steeds en steken, maar dat kwam ook ergens van meen ik me te herinneren. Vriendje begon al enthousiast te masseren zoals we op de cursus geleerd hebben!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41417947
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:22 schreef Inky05 het volgende:
Hi Meiden, waar Vivi in het vorige topic over had herken ik wel.
Ik heb ook een tijdje niets gepost omdat er toch niet gereageerd werd (3 weken terug ofzo)
en dat kwam denk ik ook omdat iedereen puf les aan het geven was...
Ik ben toen dus in de lurk stand gegaan. Ik vond het iig niet leuk, minstens 4 keer totaal geen reactie te krijgen op vragen.
Dat 'genegeerd' voelen had/heb ik ook wel eens, maar ik heb wel eens een tip van Sjak gebruikt: gewoon ff opnieuw posten, met een paar huilsmilies erbij 'boehoe, ik word genegeerd ' Helpt gelijk . Het is gewoon soms echt niet bij te benen vind ik, en ik vind het ook nog technisch een beetje lastig om allerlei verschillende quotes in mijn replies te krijgen. Ik begin er achter te komen hoe dat werkt.

Geniet van je laatste weekend als 'niet-moeder'!!
Eva
pi_41417982
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 08:56 schreef Xanthe het volgende:
Ff een baal dag hier. Slaap al slecht door de pijn in mijn bekken , dus vanmorgen in het holst van de ochtend (half 5) er maar even uit gegaan. Nog een wasje gedraaid even gezeten , hond even uitgelaten en om half 7 terug in bed. Lig ik net weer in dromeland beginnen buren hun tegeltjes voor de oprit in een kruiwagen te gooien en beginnen ze hun oprit te betegelen... Dat om 7 uur s'morgens. Gelukkig doen ze op zondag niks dus is het slechts 1 dagje maar balen is het wel als je nog heel even wil slapen.
Oh, dat is balen Xanthe! Hier ergens in de straat is al een paar weken elke ochtend een kindje aan het jammeren en bleren, vaak wel een half uur lang. Zal wel uit bed willen terwijl ouders nog geen hebben. Het is wel zwaar irritant - moet ik mijn raam eigenlijk dicht doen, maar dat vind ik zo benauwd.
en het valt me nu pas op omdat ik nu langer in bed lig, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze dat kind élke ochtend zo lang laten jammeren
Eva
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:45:31 #117
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41418033
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:42 schreef linda856763 het volgende:

[..]

en het valt me nu pas op omdat ik nu langer in bed lig, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze dat kind élke ochtend zo lang laten jammeren
mag toch hopen van niet. Krijg meteen schrikbeelden van een kindje huilend in bed (ouders al weg) wachtend op de oppas die komt of zo.... Argh...nee zo mag ik niet denken. Maar je kind laten huilen omdat jezelf nog niet op wilt staan....Als Fleur wakker wordt komt ze gewoon gezellig bij ons op bed. TV aan lekker kroelen en wij soezen dan nog even door tot we er echt uit moeten.
pi_41418285
Naja ik vond dat ik na de perikelen van Vivi, me even kon aansluiten bij haar.
Anders had ik gewoon de boel de boel gelaten. Ben er alweer overheen en post gezellig mee wanneer ik kan.
Je kunt nou eenmaal niet overal op reageren.

Want ik zag ook een vraag van Linda voorbij komen van massage aan de onderkant
en ik was daar ook wel in geinteresseerd, dus zat mee te wachten op antwoord. Heb het eigenlijk nooit gezien.
Dus wist dat ik niet de enige was.

Het is gewoon jammer dat het topic rond een bijna live geboorte opeens zo snel gaat. Iedereen zit maar mee te puffen (terwijl het helemaal geen nut heeft want de persoon in kwestie leest het toch niet) en ondertussen zijn er ook meiden met vragen en die raken dan ondergesneeuwd.

Ach that's life
Mama van Ryan (04-09-06)
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:02:09 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41418309
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:37 schreef PM-girl het volgende:
En van sommigen ben je gewoon iets beter op de hoogte waardoor je eerder zult informeren naar de stand van zaken dan bij anderen.
En eerlijk is eerlijk, met sommige mensen 'heb' ik gewoon iets meer mee. Waarmee er niets negatiefs tov anderen is bedoeld, maar je kunt in zo'n druk topic nu eenmaal niet iedereen bijhouden.
quote:
Moonah, niet zelf gaan verhuizen nu he!!
Haha! Je zei van de week wel dat je me niet kent, maar je weet me aardig in te schatten...
Heb mijn frustraties gebotvierd op het zeer uitgebreid poetsen van de wasmachine en -droger. Wat kunnen die dingen smerig worden zeg.
Daarna was mijn lief wakker, en kregen we eerst ruzie (hormonen vs eigenwijsheid). Toen afkoelen en allebei weer volwassen worden en nu hebben we afspraken gemaakt. Hehe...

Zeg PM'etje, rot voor je, van die vinger.
Nee, geintje.
Die steken zijn idd zeer vervelend (ik neem aan dat je indalingssteken bedoelt. Iiiieeeh ).

Chacama, neem je lijf serieus he...!!! Ook al ben je 'bang' dat eea mutserig over zou komen, geef op tijd je (fysieke) grenzen aan.[/vingertje]

En Fuente en Icicle, tnx voor jullie relativeringen.
Nogmaals, rationeel weet ik dat dus ook, maar ja, die ratio heeft het niet altijd voor het zeggen bij mij... maar helpt wel hoor. Ben inmiddels weer rustig (voor zo lang als het duurt.. ).
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:05:16 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41418356
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:01 schreef Inky05 het volgende:
(terwijl het helemaal geen nut heeft want de persoon in kwestie leest het toch niet)
Nou, en toch is het erg leuk om later terug te lezen dat mensen zo met je hebben meegeleefd. Tenminste, dat was wel míjn ervaring toen ik uit het zkh terug was. Ik werd helemaal warm van binnen.

Enne, Inky, speciaal voor jou:
Nee, dit schept geen precedenten, we kunnen nu eenmaal niet aan iederéén zo veel individuele aandacht geven....
pi_41418362
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:41 schreef Andrea001 het volgende:
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:01 schreef lcicle het volgende:

[..]
Ja! Dat had ik ook! Wat grappig dat ik het nu van jou lees, dacht echt dat ik een uitzondering was. Zag er best smerig uit, alsof ik me niet zou wassen
Ik sluit me helemaal bij Icicle aan. Haha ik dacht ook al krijg het niet schoon
Ik zweet ook vele meer, dus heb nu ook stapels shirts die ik kan weggooien omdat er allemaal kringen onder de oksels zitten. Dus dacht dat daar de verkleuring van daan kwam. Nu maar hopen dat het zweten ook snel ophoud

Kijk dit vind ik nou leuk om te lezen !
Als je niet elk wissewasje plaatst komt de rest niet tot de ontdekking dat je niet de enige bent, en het is ook leuk om te horen dat je niet de enige bent die zoiets vreemds heeft.
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_41418384
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:01 schreef Inky05 het volgende:
Want ik zag ook een vraag van Linda voorbij komen van massage aan de onderkant
Ik kreeg daarop een reactie per mail van iemand die niet op het forum 'uit de kast wilde komen' - maar ze wist nog niet of het ging helpen... Misschien weet ze het nu.
Ik ben dr trouwens weer rap mee opgehouden, veel te veel gedoe en als ik voor een stuitbevalling ga, krijg ik geloof ik bijna per definitie een knip dus dan heeft het ook niet veel zin meer...

Jouw onderkantje blijft nu trouwens helemaal heel!
Eva
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:08:01 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41418391
Ja ik zal de woorden die ik zelf bij Appelsap heb geschreven, maar even diep in mijn voorhoofd gaan krassen en dan wel in spiepgelschrift zodat ik het kan lezen als ik op de wc ga bijkomen....
(ben inderdaad niet zo goed in het niet-mutserig zijn)

Monaah...Ja wasmachine en droger...moet ook nog gebeuren...is voor tijdens mijn verlof... ik ga echt zeeeeeeen van tijd overhouden dan...tenzij de baby eerder komt...
pi_41418402
hehe...heel verhaal getypt, is het weer weg

Maar dat vrouwen net pubers zijn als ze zwanger zijn: dat is ook echt zo!! Laaaaaaaaaaaaaaaaannnnge tenen, en we vergeten niks!!!!! Maar daar kunnen we echt echt niks aan doen, a's het irritante

Magoed, stelletje beppers: ik dacht dat jullie zoveel hadden gekletst omdat er babietjes waren geboren stlletje ouw nelen! Gewoon vol zitten lullen he! (heb wel wat echootjes en tunneltjes en buikjes langs zien komen )
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_41418410
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, en toch is het erg leuk om later terug te lezen dat mensen zo met je hebben meegeleefd. Tenminste, dat was wel míjn ervaring toen ik uit het zkh terug was. Ik werd helemaal warm van binnen.

Enne, Inky, speciaal voor jou:
Nee, dit schept geen precedenten, we kunnen nu eenmaal niet aan iederéén zo veel individuele aandacht geven....
haha terug

gelukkig ga ik niet puffen, dus zal ik niemands vragen ondersneeuwen maandag
Mama van Ryan (04-09-06)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')