Ik ben er weer nu.
Het is nog niet rijp genoeg om de vliezen te breken.
Het was wel rijp genoeg om te strippen. Dus gedaan.
Morgen weer erheen, CTG en inwendig onderzoek.
Zondag weer erheen, CTG en inwendig onderzoek.
We hebben aangegeven dat de "mentale deadline" van maandag wel echt nog in onze hoofden zit en dat we hopen dat er dan wel iets kan. Hij had het namelijk vlak daarvoor over "inleiden met consequenties". Als ie namelijk te vroeg (dus bij maar nét een beetje ontsluiting) de vliezen breekt, kan het zijn dat het te lang duurt voordat het goed ontsluit en dan is de kans op een ks 70-80 % volgens hem. Dat noemen ze dus: inleiden met consequenties.
Toen we aangaven dat we maandag toch wel echt hopen dat er iets kan, noteerde hij in het dossier: maandag: inleiden met consequenties. Natuurlijk moeten we dan maar zien of we er nog zo over denken (na goede info verder over alles), maar het staat in elk geval ergens genoteerd.
Morgenvroeg moeten we bellen hoe laat we morgen moeten komen voor CTG en onderzoek. Nu was alles (CTG, bloeddruk, vruchtwater en urine) nog goed (genoeg).
Oh ja, en hij adviseerde sex, nogal nadrukkelijk. Ik mot een kussen onder mijn kont en alles binnenhouden en het was echt de bedoeling dat we dat even zouden doen.
![]()
Alles voor Wolfje, dat begrijpt u.
Vivi