quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Ken er genoeg die in het begin van de jaren 90 overstapten van PSV naar Ajax en nu 100% jood zijn![]()
Ja en genoeg die van Ajax overstapten naar AZ en nu 110 % anti- Ajax zijnquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Ken er genoeg die in het begin van de jaren 90 overstapten van PSV naar Ajax en nu 100% jood zijn![]()
Zeg je dat ook over je exen? Je kunt toch wel ergens van gehouden hebben, maar dan toch ooit eens iets tegen te komen wat nog leuker en beter is?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef koningdavid het volgende:
Dit vind ik:
"Als je het op kan brengen om over te stappen naar een andere club, heb je nooit echt van een club gehouden"
Maar ik heb zo weinig met Hoek, Kloetinge of SSVquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:07 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens geloof ik ook in het motto 'support your local club'. Je bent gewoon voor de club van je woonplaats of geboortestreek of desnoods voor de club uit de regio waar je vader vandaan komt. Op mensen uit Overijssel die niets met Amsterdam hebben maar zich wel voordoen als Ajaxfan kots ik.
Je snapt best wat ik bedoel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ik heb zo weinig met Hoek, Kloetinge of SSV.
--> RBCquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ik heb zo weinig met Hoek, Kloetinge of SSV.
Das dus gelul.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:07 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens geloof ik ook in het motto 'support your local club'. Je bent gewoon voor de club van je woonplaats of geboortestreek of desnoods voor de club uit de regio waar je vader vandaan komt. Op mensen uit Overijssel die niets met Amsterdam hebben maar zich wel voordoen als Ajaxfan kots ik.
En zo is het.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Das dus gelul.
Vitesse is een schijtclub.
NEC is een schijtclub.
De Graafschap is schattig.
Wageningen is dood.
Ben vanaf jonge leeftijd voor Feijenoord (altijd geweest ook).
Een club geeft je een gevoel, dat is belangrijk.. Niet of het uit je regio komt
Da's nog een stevige 100 kilometer hier vandaan, niet local te noemen dus. In Middelburg zit wel een groepje fanatiekelingenquote:
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:09 schreef Sethje het volgende:
Beetje respect Plato.
Ik kom zelf uit brabant, en vanaf het moment dat ik Jari Litmanen zag voetballen ben ikvoor Ajax geworden, en ben Jari daarna altijd blijven volgen. Maar mijn liefde voor Ajax werd ook met het jaar groter.
Je moet niet vergeten dat wij vaak meer tijd/geld/moeite kwijt zijn om er bij te zijn, maar toch zijn we er altijd.
Jaar of 3 á 4 geleden was er ook zo'n kerel die door wat voorvallen werd uitgekotst door de harde kern van Ajax en die bleek zich kort daarop al hogerop te lullen binnen het fanatieke gedeelte van Feyenoord, dan ben je toch wel érg fout bezig.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:05 schreef Cart_man het volgende:
Als fanatiek supporter zijnde onmogelijk. Als fan zijnde vast wel.
Dan --> Club Bruggequote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's nog een stevige 100 kilometer hier vandaan, niet local te noemen dus. In Middelburg zit wel een groepje fanatiekelingen.
Zeeland is wellicht een ander verhaal omdat daar geen profclub is, maar als Maastrichtenaar hoor je voor MVV te zijn, als Veendammer voor Veendam enz.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's nog een stevige 100 kilometer hier vandaan, niet local te noemen dus. In Middelburg zit wel een groepje fanatiekelingen.
Nou, als klein ventje wordt je ergens door aangetrokken denk ik zo.. Dat kan dus ook een speler zijn...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.
'Blut und Boden' zeg maar.![]()
Goeie 'flame', maar dat is niet de vraag in dit topic volgens mij.....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Je wordt supporter van een club omdat je warm word als je het logo ziet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.
Het blijft een vorm van successupporter.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou, als klein ventje wordt je ergens door aangetrokken denk ik zo.. Dat kan dus ook een speler zijn...
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:16 schreef Keltie het volgende:
WTF... Je wordt niet eens supporter van een club, je bent het vanaf je geboorte.
Ik woon in een klein dorpje dan, en Nemelaer, de plaatselijke trots is uiteraard mijn nummer 1. Maar qua profvoetbal is het gewoon Ajax. Toen ik voetbal ging kijken en oud genoeg was om het te begrijpen; Ik had meteen een hekel aan PSV. RKC,FCDB en WIllem II was drie niks en ik had er ook geen enkele band mee. En op TV zag ik mijn grote idool oogstrelend voetbal spelen en op dat moment is het wit-rood-wit in mijn hart gaan zitten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Mijn Pa is ook Ajacied en het enige wat ik als kind zag was Ajax en videobanden van Cruijff, de succesvolle Jaren 70 enzovoorts. En dat gebeurde allemaal in een Brabantse huiskamer, mag het dan wel ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:15 schreef BoNi het volgende:
[..]
Goeie 'flame', maar dat is niet de vraag in dit topic volgens mij.....
Ik ben helemaal geen Ajacied, die Israëlische vlag heeft niets met voetbal te maken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:18 schreef Sethje het volgende:
Jij hebt makkelijk praten ( Ik neem aan dat je zelf een Amsterdamse Ajacied bent ) maar als je in een klein dorp woont, zonder aansprekende club in de buurt, of een club waar je uberhaupt een band mee hebt. Dan word je echt niet ineens voor FCDB. Of iets dergelijks.
Blijf dit toch wel onzin vinden hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.![]()
Als je vader afkomstig uit Amsterdam is wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Sethje het volgende:
[..]
Mijn Pa is ook Ajacied en het enige wat ik als kind zag was Ajax en videobanden van Cruijff, de succesvolle Jaren 70 enzovoorts. En dat gebeurde allemaal in een Brabantse huiskamer, mag het dan wel ?
nee daar refereerde ik niet naar, omdat je als voorbeeld gelderse ajaxfans gaf.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen Ajacied, die Israëlische vlag heeft niets met voetbal te maken.![]()
En verder ben ik ook in een klein dorpje geboren en heb ik de profclub uit die streek altijd gesteund.
Je begint direct over mensen die je kent die zijn overgestapt van de ene op de andere club, terwijl er in dit topic gevraagd wordt om je mening hierover, die heb ik nog nergens gelezen.......quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ik had ook een teamgenootje die elke maandag overstapte op de club was die dat weekend had gewonnen. Dan kon ie niet geziekt worden op de training.![]()
M'n beide ouders hebben niets met voetbal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd ja; dan blijf je hoe je het draait of keert toch een soort van succesfan. Anders zou je immers wel naar NEC, Vitesse of De Graafschap zijn gegaan.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:21 schreef Sethje het volgende:
[..]
nee daar refereerde ik niet naar, omdat je als voorbeeld gelderse ajaxfans gaf.
Waarom? Omdat je omgeving je dit opdraagt....?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd ja; dan blijf je hoe je het draait of eert toch een soort van succsfan. Anders zou je immers wel naar NEC, Vitesse of De Graafschap zijn gegaan.
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:23 schreef BoNi het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je omgeving je dit opdraagt....?
Verachtelijkquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je begint direct over mensen die je kent die zijn overgestapt van de ene op de andere club, terwijl er in dit topic gevraagd wordt om je mening hierover, die heb ik nog nergens gelezen.......
Jah maar...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het ook raar dat iemand die vind dat je je "Locals" moet steunen Pro-Israël is. Ben je dan niet eerst voor je woonplaats,dan voor je provincie, dan voor je land, en dan voor je continent ?
Dat heeft met een bepaalde discussie in POL te maken, als we ooit in oorlog met Israël komen beloof ik dat ik NL zal steunen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het ook raar dat iemand die vind dat je je "Locals" moet steunen Pro-Israël is. Ben je dan niet eerst voor je woonplaats,dan voor je provincie, dan voor je land, en dan voor je continent ?
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.
Tering, ik moet eens gedichten gaan schrijven.![]()
Gelul.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.
Het gaat niet primair om het elftal, maar om de club. Al vind ik inderdaad dat Roda te ver was doorgeschoten met het aanrekken van buitenlanders, maar daar zijn ze van aan het terugkomen. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef zjroentje het volgende:
Dat je team je streek of regio representeerd in natuurlijk ook in de meeste gevallen dikke onzin.
Hoe kan je je nou als mijnwerkerszoon associeren met een elftal Belgen en Afrikanen?
Dat vindt jij omdat jij als Brabantse Ajacied niet weet wat echte clubliefde is.quote:
Hoe kan een paar jaar geleden een 7-jarige Kerkradenaar zich dan verbonden voelen met zo'n elftal. Je bent het toch wel met me eens dat die dan naar clubs/teams gaat kijken die hem wel aanspreken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gaat niet primair om het elftal, maar om de club. Al vind ik inderdaad dat Roda te ver was doorgeschoten met het aanrekken van buitenlanders, maar daar zijn ze van aan het terugkomen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Nee, dat kan ik me niet voorstellen. Ik was als vierjarige al voor Roda, lang voordat ik het hele elftal van naam kende.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hoe kan een paar jaar geleden een 7-jarige Kerkradenaar zich dan verbonden voelen met zo'n elftal. Je bent het toch wel met me eens dat die dan naar clubs/teams gaat kijken die hem wel aanspreken.
[hap]quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vindt jij omdat jij als Brabantse Ajacied niet weet wat echte clubliefde is.![]()
Je schrijfstijl is net zo romantisch als het idee erachterquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Tering, ik moet eens gedichten gaan schrijven.![]()
Dat kun je niet omschrijven, dat moet je voelen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
[hap]
Kom niet uit Brabant en ik ben niet voor ajax.
[/hap]
Wat is echte clubliefde volgens jou dan?
Zoals hetgene wat ik hier eerder heb neergekwakt?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kun je niet omschrijven, dat moet je voelen.![]()
Ik geef toe dat mijn post ietwat zoet overkwam.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:31 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je schrijfstijl is net zo romantisch als het idee erachter![]()
De tijd dat je de lokale helden aanmoedigt in het team uit de regio bestaat allang niet meer.
Bij Ajax lopen Rotterdamse en Brabantse jongens, bij Rotterdam lopen jongens uit de Amsterdamse jeugd opleiding en bij Roda spelen de meeste buitenlandse spelers van de hele competitie.
Natuurlijk heb je wel een punt en zullen veel mensen nog altijd voor het team uit de regio kiezen, maar je doet de mensen die voor een club buiten hun regio kiezen echt te kort door ze te vergelijken met een stiefkind.
Overigens gaat het niet primair om het elftal, maar om de club. Al zou Roda met elf Chinezen gaan spelen, dan nog zou ik voor Roda zijn. Ik zou dat op zich wel afkeuren en het vertrek van het bestuur of zo eisen, maar ik zou Roda trouw blijven.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:31 schreef BoNi het volgende:
Bij Ajax lopen Rotterdamse en Brabantse jongens, bij Rotterdam lopen jongens uit de Amsterdamse jeugd opleiding en bij Roda spelen de meeste buitenlandse spelers van de hele competitie.
Dan loopt volgens mij de halve Arena leeg.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:35 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Dan loopt volgens mij de halve Arena leeg.
Dan blijf ik erbij dat ik ze meningloos/ meelopers vind zolang afkomst het enige criterium voor hun keuze is....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat mijn post ietwat zoet overkwam.Maar verder blijf ik erbij dat mensen die niet voor de club uit hun regio (of de regio waar hun familie vandaan komt) in zekere zin successupporters zijn.
Waarom ben je dan voor het Nederlands elftal en niet voor Brazilië of Italië?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:36 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dan blijf ik erbij dat ik ze meningloos/ meelopers vind zolang afkomst het enige criterium voor hun keuze is....
Dus wanneer je geen BVO in de buurt hebt, mag je geen favoriet hebben? Successupporters zijn in mijn ogen meer de jongens die zich alleen laten horen wanneer hun club succes heeft, jongens die niet ongeacht de resultaten achter hun club staan. Zelf zal ik Ajax altijd blijven steunen, ook al degraderen ze, ik voel mezelf dan ook niet echt een successupporter, ook al kom ik niet uit de regio Amsterdam.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat mijn post ietwat zoet overkwam.Maar verder blijf ik erbij dat mensen die niet voor de club uit hun regio (of de regio waar hun familie vandaan komt) in zekere zin successupporters zijn.
Natuurlijk wel, maar toch is het anders.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus wanneer je geen BVO in de buurt hebt, mag je geen favoriet hebben?
Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom ben je dan voor het Nederlands elftal en niet voor Brazilië of Italië?![]()
Ben ik niet voor : ')quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom ben je dan voor het Nederlands elftal
Kom je met Catalonië aanquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar toch is het anders.
Ik ken bijvoorbeeld een gast uit Haarlem die niets met Limburg heeft maar toch praktisch alle wedstrijden van Roda bezoekt. Roda is dus absoluut zijn favoriete club, maar toch heeft hij niet met de club wat ik ermee heb.
In Catalonië kennen ze de uitspraak "Visca Barça, Visca Catalunya". En zo is het, wint de club dan wint de streek.
Boulahrouz?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.
Juist, je voelt sympathie, maar als Nederland tegen Italië speelt ben je desondanks voor Nederland. Voor het clubvoetbal geldt dat mijns inziens ook. Je kunt als Bredase jongen best sympathie voor Ajax hebben, maar desondanks ben je als ze tegen NAC spelen gewoon voor NAC.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.
Ik hou van het land Italië, maar haat hun manier van voetballen, toch voel ik, doordat ik echt van het land hou, ook sympathie voor het Italiaans voetbalelftal.
En hoe zit dat dan met mensen die voor Espanyol zijn?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:43 schreef BoNi het volgende:
[..]
Kom je met Catalonië aan
Daar noem je ook wat...!![]()
Jep, is/ zijn ook onderdeel van de Nederlandse maatschappij.....quote:
Die historie zit wel in Nederland, zij het op een andere manier.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met mensen die voor Espanyol zijn?
Maareuh, wat in de quote gezegd word > dit is hier niet van toepassing.
Die historie zit niet in Nederland.
Dan was je toch hopelijk ook tegen de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Voor de volle 100%...!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan was je toch hopelijk ook tegen de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou?
Neuh.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die historie zit wel in Nederland, zij het op een andere manier.
Je simplificeert zowel de Nederlandse als de Spaanse geschiedenis, maar dat doet hier verder niet ter zake.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Neuh.
Je hebt hier niet 1 provincie die zich af zette tegen de grote boze koning.
Het gevoel van een Barcelona supporter vergelijken met een willekeurige NL supporter is appels en peren vergelijken.
Of te welquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je simplificeert zowel de Nederlandse als de Spaanse geschiedenis, maar dat doet hier verder niet ter zake.
Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, tijd voor een lunch.![]()
Je haalt nu politieke en nationalistische voorkeuren aan die naar mijn idee niet helemaal eerlijk zijn in deze discussie. Je kunt natuurlijk zeer sterk nationalistisch ingesteld zijn terwijl je totaal geen binding hebt met je woonplaats/ regio en/ of al helemaal niet met de club die je woonplaats/ regio vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Juist, je voelt sympathie, maar als Nederland tegen Italië speelt ben je desondanks voor Nederland. Voor het clubvoetbal geldt dat mijns inziens ook. Je kunt als Bredase jongen best sympathie voor Ajax hebben, maar desondanks ben je als ze tegen NAC spelen gewoon voor NAC.
Hee, vergeet 26 september 1345 niet.. Toen hebben we de Hollanders teruggejaagd naar Amsterdam..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Neuh.
Je hebt hier niet 1 provincie die zich af zette tegen de grote boze koning.
Heb jullie altijd meer als duitsers beschouwd....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hee, vergeet 26 september 1345 niet.. Toen hebben we de Hollanders teruggejaagd naar Amsterdam..![]()
Jij bent dus zo eentje die in de glorietijd van Ajax in de jaren 90 voor Ajax werd. Net als alle jonge kereltjes toen...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:09 schreef Sethje het volgende:
Beetje respect Plato.
Ik kom zelf uit brabant, en vanaf het moment dat ik Jari Litmanen zag voetballen ben ikvoor Ajax geworden, en ben Jari daarna altijd blijven volgen. Maar mijn liefde voor Ajax werd ook met het jaar groter.
Je moet niet vergeten dat wij vaak meer tijd/geld/moeite kwijt zijn om er bij te zijn, maar toch zijn we er altijd.
Dat is niet zo vaakquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef MaxPower het volgende:
Niet verrassend natuurlijk dat de Ajax- en Feyenoordsupporters uit de provincie zo fel de mening van Plato (die ik volledig onderschrijf) bestrijden.![]()
Als klein jochie uit de achterhoek of brabant kan je toch niet wekelijks naar de Kuip of naar de Arena? Dan ga je (als het goed is) aan de hand van papa of opa of oom mee naar de dichtsbijzijnde club. Zo rol je vanzelf in het supporten van je local team.
Ik heb een grafhekel aan ajax of feyenoordsupporters uit bijvoorbeeld groningen/limburg, die NOOIT naar het stadion gaan maar op maandagochtend wel de grootste waffel hebben dat 'hun' cluppie weer gewonnen heeft...
Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef MaxPower het volgende:
Niet verrassend natuurlijk dat de Ajax- en Feyenoordsupporters uit de provincie zo fel de mening van Plato (die ik volledig onderschrijf) bestrijden.![]()
Als klein jochie uit de achterhoek of brabant kan je toch niet wekelijks naar de Kuip of naar de Arena? Dan ga je (als het goed is) aan de hand van papa of opa of oom mee naar de dichtsbijzijnde club. Zo rol je vanzelf in het supporten van je local team.
Ik heb een grafhekel aan ajax of feyenoordsupporters uit bijvoorbeeld groningen/limburg, die NOOIT naar het stadion gaan maar op maandagochtend wel de grootste waffel hebben dat 'hun' cluppie weer gewonnen heeft...
Toevoeging: ik heb dus wel respect voor lui die wél vanuit die uithoeken wekelijks heen gaan. Ken 1 gast hier in grunn die een scc van Ajax heeft. Dat is klasse.
bij mij is het precies andersomquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef M0NTANA het volgende:
Mijn vader is voor Feyenoord, echter bezoekt hij nooit wedstrijden, mijn oom daarentegen is een fanatiek Ajax-supporter en dus sleepte hij mij vanaf mijn eerste stappen mee naar Ajax.
wat een gelulquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je streek kunt hebben.
Dat is weer een andere discussie die al tot in den treure gevoerd is.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.
Er zijn in Nederland wel een paar miljoen voetballiefhebbers, daarvan heeft bijna elke wel een voorkeur voor Ajax, PSV of Feyenoord. Al zouden ze het willen, ze kunnen niet eens allemaal tegelijk de wedstrijden bekijken...
Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:21 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussie die al tot in den treure gevoerd is.
Wanneer ben je fan, wanneer ben je supporter en wanneer ben je fanatieke supporter....
Ik kan me de frustratie van MaxPower wel voorstellen, want dezelfde personen hoor je niet als het met hun club minder gaat of als zij een keer verloren hebben....
Je begrijpt (hopelijk) wel wat ik bedoel.......!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?
Dat zijn in mijn ogen dan ook geen supporters (maar fans, of liefhebbers). Deze mensen zijn dan ook de eersten die 'overstappen' naar een andere club. Het enige wat je moet doen is een nieuwe pyama kopen en voila, je bent opeens van Ajacied een PSV'er geworden. De drempel is veel lager dan wanneer je wekelijks het stadion bezoekt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Zwansen het volgende:
Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.
Er zijn in Nederland wel een paar miljoen voetballiefhebbers, daarvan heeft bijna elke wel een voorkeur voor Ajax, PSV of Feyenoord. Al zouden ze het willen, ze kunnen niet eens allemaal tegelijk de wedstrijden bekijken...
Nee, ik was echt lunchen en ik ben nu weer weg, maar ik zal later vandaag weer reageren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Of te wel
"ik neem een belachelijk standpunt aan, verkondig alleen rotzooi. Verschillende mensen komen met weerwoorden waar ik niets op weet te verzinnen dus ik ga weg?"?
Op de 1 of andere manier weet iedereen me gelijk te vindenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?
Tja, daar zullen ze bij jou de laatste jaren wel aardig bedreven in zijn geworden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier weet iedereen me gelijk te vinden![]()
Er is tegenwoordig internet schatquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:40 schreef popolon het volgende:
Natuurlijk kan dat, verhuis maar eens naar een gebied waar je niet of nauwelijks je oude liefde kan volgen.
't Slijt.
Jah.. Dat + een grote bek hebbenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, daar zullen ze bij jou de laatste jaren wel aardig bedreven in zijn geworden.
En nou heb je zeker een hekel aan Ajax?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Als klein jongetje in de jaren 90 was in "fan" van ajax. Maar dat stelde niks voor natuurlijk. Meer fan van goed voetbal. Vanaf 97 ging ik meerde wedstrijden per seizoen naar Den Bosch kijken. Vanaf 1999 een seizoenkaart en vanaf half 2005 geen thuis of uitwedstrijd gemist. Hier zal mijn leven ook einidgen.
't Werkt toch iets anders.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:42 schreef WeebI het volgende:
[..]
Er is tegenwoordig internet schat
Nu heb ik veel meer symphatie voor Feyenoord ja.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
En nou heb je zeker een hekel aan Ajax?
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:47 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nu heb ik veel meer symphatie voor Feyenoord ja.
*mompelt iets over bandwagon...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef popolon het volgende:
[..]
't Werkt toch iets anders.
Maar goed, ik ben dan ook nooit een 'fanatiek supporter' geweest, meer een liefhebber.
Je bent nu dus voor Miami? Of de Lakers misschien?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
*mompelt iets over bandwagon...
Zonder compleet "levensverhaal" van iemand is er denk ik weinig van te begrijpen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:42 schreef M0NTANA het volgende:
Kan er zelf helemaal niets bij voorstellen, áls je dan besluit van club te veranderen, vind ik het vreemd dat sommigen hun vorige club bijna gaan haten, gaan zien als grote vijand. Er moet toch wel een stukje liefde voor je oude club overblijven? Is een terugkeer mogelijk? Of is echt alles weg? En hoe denkt de rest van het FOK!forum over deze overlopers? Is dit aanvaardbaar? Of valt de liefde voor hun nieuwe favoriete club eigenlijk niet meer serieus te nemen?
Ik ben geen fan van Groningen, ik heb sympathie voor Groningen. Maar dat heeft er geen fuck mee te maken. Vind het een beetje sneu om een club min of meer te gaan haten terwijl je er vroeger "fan" van was, omdat je bossche vriendjes de club ook haten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:49 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja je kunt ook fan zijn van Ajax en Groningen en Liverpool en Barcelona en ... en ....![]()
En wat vindt jij dan, als Hollander neem ik aan?, van de Nederlandse clubs? Geen voorkeur op dat gebied?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:41 schreef WeebI het volgende:
Ik ben al jaren een fan van Real Madrid.
Er zijn wel clubs waar ik gedurende die jaren meer sympathie voor heb gekregen (Liverpool, Udinese) maar ook clubs waar ik minder sympathie voor heb gekregen (Chelsea, Betis, sorry dogg) .
Feit blijft gewoon dat er geen club zal zijn die Real Madrid ooit in zal halen bij mij. Zelfs toen het minder ging en we vierde werden en de hele wereld schijt had aan Real Madrid was er geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om dan maar een andere club te gaan supporteren.
Ik denk dat er twee soorten fans zijn. Fans van de club, en fans van spelers. Als je de spelers goed vindt geldt dat automatisch voor de club. Als die spelers dan vertrekken krijg je minder sympathie voor die club.
Gelukkig hoor ik bij de eerste categorie.
Hala Madrid!
Dat kan, maar hoeft niet.quote:
Ik haat ze niet. Alleen als we tegen ze spelen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:52 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Groningen, ik heb sympathie voor Groningen. Maar dat heeft er geen fuck mee te maken. Vind het een beetje sneu om een club min of meer te gaan haten terwijl je er vroeger "fan" van was, omdat je bossche vriendjes de club ook haten.
Okeequote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik haat ze niet. Alleen als we tegen ze spelen.
Dan nog 'haat' je ze toch niet? Wat is dat nou voor onzin...? Je hoopt dat de acties van de tegenstander allemaal mislukken, etc., dat jouw eigen cluppie ze helemaal oprolt, voetballes geeft, maar haten???quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik haat ze niet. Alleen als we tegen ze spelen.
Ik support alleen het Nederlands elftal. Qua clubs heb ik niet echt een voorkeur, al hoop ik wel dat De Graafschap weer de Eredivisie ingaat, omdat ik zelf uit de Achterhoek kom.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En wat vindt jij dan, als Hollander neem ik aan?, van de Nederlandse clubs? Geen voorkeur op dat gebied?
Amen!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:32 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Als Ajax verloren heeft kan je mij een week lang voor me uit zien staren (ik ben nog steeds aan het bijkomen van de klap tegen FC Kopenhagen). Ik eet zelfs twee dagen niet normaal. Ik huil nóóit, maar bij Ajax of om Ajax kan ik regelmatig een traantje wegpinken.
Als Ajax verloren heeft en na afloop wordt Dit is mijn club, dit is de mooiste club van allemaal... hier ligt mijn hart, m'n vreugde, m'n verdriet... het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen... maar een betere club dan AJAX is er niet... maar een bet ere club dan AJAX is er niet... wordt gedraaid, dan ervaar ik dat gevoel op z'n sterkst. Clubliefde.
Ik haat ajax..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:34 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Overigens vind ik het ook wel eens interessant hoe mensen over haat tegen andere clubs denken. Ik ben als gezegd een ras-Ajacied en leef 24h met AJAX, sta er mee op en ga er mee naar bed.
Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven (en andere steden/dorpen die een wannabe-vijand zoeken, ik noem Alkmaar) leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX."quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik haat ajax..
psv vind ik gewoon een schijtclub. (gemaakt, nep)
Dat is niet helemaal waar. Er wordt wel vaker 'helemaal niets in rotterdam' gezongen. Tijdens Ajax - RKC nog.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven (en andere steden/dorpen die een wannabe-vijand zoeken, ik noem Alkmaar) leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX."
Typerend is bij er bij een wedstrijd (optioneel) Feyenoord - Spartak Moskou of en PSV - Manchester United zo Wie niet springt die is geen Joooood gezongen kan worden, terwijl men zich bij ons zelden bezig houdt met andere clubs. Tenzij het de tegenstander van de wedstrijd is. Bij AJAX - Feyenoord wordt natuurlijk ook Helemaal niets in Rotterdam gezongen als daar aanleiding toe is. Maar de rest van het jaar houden wij ons meer met onze eigen club bezig.
Ik haat Feyenoord en PSV niet. Ik hóu van AJAX.![]()
Haat is een groot woord, maar ik heb liever dat Feyenoord en PSV er snel uitvliegen in Europa dan dat ze ver komen of zelfs de CL of UEFA Cup winnen, die UEFA-coëfficiënt kan me geen reet schelen. Weet niet of het inzetten van anti-songs echt te maken heeft met haat, het is meer een soort van kuddegedrag en anti-songs worden nu eenmaal wat makkelijker meegezongen. Toen Feyenoord met 3-0 achterkwam in Groningen, werd er ook gezongen over Feyenoord en dat kan ik best waarderen, maar soms wordt het wel een beetje overdreven. Feyenoord haat ik niet, vind het een traditierijke club en in zoverre staan ze bij mij hoger aangeschreven dan PSV, maar ik gun beide ook geen successen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX." Typerend is bij er bij een Feyenoord - Spartak Moskou of en PSV - Manchester United zo Wie niet springt die is geen Joooood gezongen wordt, terwijl men zich bij ons zelden bezig houdt met andere clubs. Tenzij het de tegenstander van de wedstrijd is. Bij Ajax - Feyenoord wordt natuurlijk ook Helemaal niets in Rotterdam gezongen, maar alleen als er aanleiding toe is.
Terwijl ik en veel Ajacieden Feyenoord of PSV totaal niet haten. Ik hou van AJAX, dát houdt me bezig.
Mooi gesproken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Ik haat Feyenoord en PSV niet. Ik hóu van AJAX.![]()
Meer bezig zijn met?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mooi gesproken.
Ik vind het altijd een beetje zielig en jaloers overkomen als supporters meer bezig zijn met het haten van andere clubs dan het supporten van hun eigen club.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat er tijdens AJAX - RKC gezongen werd 'Helemaal niets in Rotterdam' had een aanleiding, namelijk dat Feyenoord verloren heeft. Maar in De Kuip en Phillips Stadion wordt ook als het goed gaat met AJAX en hun club wint Wie niet springt die is een Jood gezongen.
Feit blijft dat men er bij AJAX minder mee bezig is, andere clubs. Ikzelf helemaal NIET.
[ Bericht 2% gewijzigd door Door_passie_gedreven op 30-08-2006 15:04:13 ]Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
Weinig, maar laten we elkaar nu niet gaan uitdagenquote:
Niet iedereen daar is meer bezig met het haten van AJAX dan met z'n eigen club, maar ik weet zeker dat het wel een grote groep is. Dat blijkt wel uit al het gezeik jaarlijks over de KNVB, media, NOS, Talpa etc. hoe pro-AJAX ze wel niet zouden zijn. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat die groep die meer met AJAX bezig is groter is in Eindhoven dan in Rotterdam, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Meer bezig zijn met?
Das dus gewoon gelul, maargoed
Met alle respect voor jou, maar dan ben je dus geen ras-Ajacied. Ik studeer ook in Utrecht, maar die club houdt me geen moment bezig. Ik denk dat jij ook niet dagen wakker ligt van een nederlaag van Ajax, maar corrigeer me als ik fout ben.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:04 schreef VoreG het volgende:
Mijn vader komt uit Hilversum dus die was gewoon van jongs af aan Ajacied, ook al was mijn opa PSV-er.
We zijn toen ik nog erg jong naar Hellevoetsluis verhuist, dat is 1 groot Feyenoord bolwerk, wat wil je ook als je maar 30km van R'dam afligt. De 1e wedstrijd die ik ooit heb gezien in het stadion was Ajax - Feyenoord, 2-1 verloren van Feyenoord, maar die sfeer om als klein jochie daar in het stadion te zitten tussen allemaal Ajacieden zal ik nooit vergeten. Daarom ben ik Ajacied geworden en dat zal ik ook altijd blijven.
Nu studeer ik dan in Utrecht en dan krijg je toch langzamerhand wel wat sympathie voor de lokale club. Ik denk dat dat onvermijdelijk is behalve als het echt een aartsvijand is zoals Feyenoord, en ook PSV.
Dan ben je voetballiefhebber en geen supporter.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:05 schreef DrDentz het volgende:
Nah ik wissel wel bijna elk seizoen mijn voorkeursclub maar ik ben geen supporter dus kweenie
Maar dat is ook zoquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:02 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Niet iedereen daar is meer bezig met het haten van AJAX dan met z'n eigen club, maar ik weet zeker dat het wel een grote groep is. Dat blijkt wel uit al het gezeik jaarlijks over de KNVB, media, NOS, Talpa etc. hoe pro-AJAX ze wel niet zouden zijn. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat die groep die meer met AJAX bezig is groter is in Eindhoven dan in Rotterdam, maar dat terzijde.
Ik loop al sinds 1992 mee hoor en de jaren 1900-1992 ken ik beter dan 90 procent van de 40+'ers (bedoel de geschiedenis van het voetbal en vooral AJAX).quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo![]()
+ Dat stamt van vroeger af, vraag maar aan je pappie..![]()
Allemaal papegaaiengedrag, vraag aan een doorsnee-Feyenoordsupporter wat er nou zo pro-Ajax is aan bijvoorbeeld de KNVB, dan krijg je het antwoord dat Ajax altijd wordt voorgetrokken. Als je dan verder vraagt naar voorbeelden, dan begint men te stotteren, want voorbeelden weet men niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo![]()
+ Dat stamt van vroeger af, vraag maar aan je pappie..![]()
Met afgelopen seizoen als ultiem voorbeeld. Nog nooit zo vaak in één jaar genaaid door iemand/iets (KNVB). Geloof dat ik het toen objectief heb laten bijhouden, het scheelde ons een stuk of 15 punten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Allemaal papegaaiengedrag, vraag aan een doorsnee-Feyenoordsupporter wat er nou zo pro-Ajax is aan bijvoorbeeld de KNVB, dan krijg je het antwoord dat Ajax altijd wordt voorgetrokken. Als je dan verder vraagt naar voorbeelden, dan begint men te stotteren, want voorbeelden weet men niet.
Klopt, verder on-topic.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef MaxPower het volgende:
De discussie dwaalt een beetje af van het 'overstappen' naar hoe fanatiek we allemaal wel niet zijn. Jammer. Dat er hier op Fok allemaal die-hards zitten was al wel bekend.![]()
Dan zal je ook weten dat Feijenoord, vroeger, nooit werd uitgezonden op Studio Sport? En dat daarom Hilversum als pro-ajax bestempeld werd/word?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:11 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Ik loop al sinds 1992 mee hoor en de jaren 1900-1992 ken ik beter dan 90 procent van de 40+'ers (bedoel de geschiedenis van het voetbal en vooral AJAX).
En de media/knvb etc. is echt niet meer AJAX-gezind, dat is vooral de Calimero-gedachte die buiten Amsterdam meer leeft.
Btw, wat doen Brugge, Chelsea en Inter in jou signature? Brugge is toch Den Haag? Chelsea, was je daar al fan van vóór het Russische tijdperk?
Voor mijn gevoel niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Mischien een andere interessante stelling:
Is het mogelijk om een echte supporter te zijn van meerdere clubs.
Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:21 schreef zjroentje het volgende:
Als ze maar in verschillende landen liggen.
Vast wel, zelf heb ik één echt grote liefde en dat is Ajax. De Spurs, Lazio, Atlético Madrid en Anderlecht volg ik ook wel fanatiek, maar die liefde is minder dan die voor Ajax. Toch gaat het verder dan alleen maar sympathie hebben voor die clubs, probeer ook wel wedstrijden te bezoeken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Dan wil ik je bij deze even corrigeren. Ik ben er echt ziek van als Ajax verliest, dat verlies van Kopenhagen al helemaal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:07 schreef Door_passie_gedreve... het volgende:
[..]
Met alle respect voor jou, maar dan ben je dus geen ras-Ajacied. Ik studeer ook in Utrecht, maar die club houdt me geen moment bezig. Ik denk dat jij ook niet dagen wakker ligt van een nederlaag van Ajax, maar corrigeer me als ik fout ben.
Mee eens. DG is de uitzondering die de regel bevestigt. Ik heb zelf ook wel sympathie voor een aantal buitenlandse clubs, maar dat komt niet in de buurt van wat ik met Heerenveen heb. Ik zou mezelf dus ook absoluut geen supporter willen noemen van welke buitenlandse club dan ook.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.
Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Degene die overlopen, verdienen de naam "Feijenoord fan" nietquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:45 schreef opgebaarde het volgende:
Dat Feyenoord fans willen overlopen is te begrijpen maar de vraag blijft welke club zou nu een bekeerde Feyenoord fan gedogen![]()
Tuurlijk klopt dat, geld kan het gevoel niet verdrijven.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Klopt, verder on-topic.
Stelling: Ik stap voor geen miljoen euro over naar een andere club.
Mijn antwoord: klopt.
Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)![]()
In mijn situatie:
Groningen is mijn club, er gaat niets boven Groningen. FC Groningen is gewoon nr1.
Ik kom uit Groningen, woon in Groningen, en ben al supporter van de FC sinds ik me kan herinneren. FC Groningen staat gewoon voor alles wat Groningen is, trots dus. Hier woon ik, dit is onze club, dit zijn wij, FC GRONINGEN!!![]()
helaas door ziekte kan ik niet meer naar het stadion, anders zat ik er nog elke wedstrijd.
Toch ben ik ook supporter van Barca, een gehaal andere club, niet te vergelijken met de FC.
ik kijk alle wedstrijden en volg Barca op de voet, ik heb er zelfs een filmnet. tegenwoordig sport1 abbo om genomen.
Als mijn oom er niet elke week mee kwam aanzetten toen ik jong was weet ik niet of ik er fan was geworden. Hij heeft mij behoorlijk gehersenspoelt.![]()
Neemt niet weg dat ik Barca al jaren lang op de voet volg en er dus evenveel aandacht aan besteed als aan de FC.
al ging ik natuurlijk maar zelden naar een wedstrijd van Barca toe
nee, andere manier denk ik.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:56 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?
Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:03 schreef Erasmusch het volgende:
Voor 1mln wil ik best mn seizoenskaart inleveren en een clubcard van Ajax nemen
Allesreiniger, brandblusser en wc-papier ook goed?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:29 schreef BoNi het volgende:
[..]
Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......![]()
Het lijkt mij dat er altijd iets voor kan vallen wat de spreekwoordelijke druppel blijkt te zijn, waardoor je meer gecharmeerd bent van een andere club. Jouw huwelijksvoorbeeld is derhalve prima gekozen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij is dat onmogelijk, op welk niveau dan ook.
Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
Maar vrouwen zijn makkelijker in te wisselen dan je cluppie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:
Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
Ik zie niet in waarom je nooit van club zou kunnen veranderen, we kijken toch hopelijk wel met een open blik naar het spelletje?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:37 schreef methodmich het volgende:
Je zou maar in Zeeland wonen zoals Sand en bijvoorbeeld fan worden van pakweg Ajax. Dan verhuis je naar Eindhoven en blijk je plots iets voor PSV te voelen wat je nooit kon vermoeden. Dan zou het wellicht wel kunnen.... Of toch niet?
Meer dan alleen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Maar een club kies je toch ook op meer facetten?
Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.quote:
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.
Dat vind jij.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.quote:
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Met afgelopen seizoen als ultiem voorbeeld. Nog nooit zo vaak in één jaar genaaid door iemand/iets (KNVB). Geloof dat ik het toen objectief heb laten bijhouden, het scheelde ons een stuk of 15 punten.
Het is een misverstand om te denken dat je een club kunt kiezen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Maar een club kies je toch ook op meer facetten?
Ken weinig supporters die zich vereenzelvigen met het bestuur, maar goed..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.
FCUM?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
"Clubliefde is als kanker; iedereen heeft het in zich, het moet alleen geactiveerd worden"quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef VoreG het volgende:
Je club kiezen, in hoever kies je nou eigenlijk een club, veel mensen zijn liefhebber/fan van een club, omdat ze dat meekregen van hun vader.
Je liefde is gewoon aangepraat!
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:51 schreef DutchGooner het volgende:
Als supporter van club veranderen, kan dat?;
Nee.
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
Je hebt gelijk, als klein ventje ben je nog geen echte supporter. Je noemt het wel zo, maar eigenlijk ben je meer een fan van een club. Supporter wordt je (eventueel) pas later, van dezelfde of van een andere club.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
Hoe bedoel je? Omdat de meeste kleine ventjes in eerste instantie voor Ajax zijn?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als je Ajax fan bent
Kan je nagaan, zelfs nu de boeren zoveel succes hebben willen er nog geen supporters heen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat voor Ajax het woord successupporter is uitgevonden
Precies, ik heb sympathie voor clubs als Alemannia Aachen en Everton en natuurlijk ook voor Oranje. In de Europa Cup ben ik natuurlijk altijd voor de Nederlandse club (tenzij MVV en Fortuna Europa Cup zouden spelen) en tijdens het seizoen is er meestal wel één van de kampioenskandidaten die ik de titel gun. Dat is echter iets heel anders dan supporter van zo'n club zijn, dat ben ik alleen van Roda. En dat zal ook nooit veranderen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zit je weer in je proeftijd?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijn allereerste wedstrijd in het profvoetbal was FCDB v ajax in '87 voor de beker als 7-jarig jongetje aan de hand van mijn oom die al jaren naar de FC ging kijken.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
De sfeer, het stadion etc. bevalt me wel maar laten we eerlijk zijn, wat stelt die band tegenwoordig nog voor buiten een paar persoonlijke vriendschappen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:47 schreef Hathor het volgende:
Ach ja, Standard, daar ben ik ook menig keer geweest, maar kon daar geen binding mee krijgen. Al helemaal niet omdat die gasten ons tegen Anderlecht hebben laten staan, maar das een apart verhaal.
Je hebt altijd een keuze, niemand is een geboren ajacied of wat anders, pure nonsens.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:14 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ik kan me de dag dat ik niet Ajacied was niet meer herrineren, simpelweg omdat ik als Ajacied geboren ben.Kan me ook niet voorstellen voor een andere club te "worden".Ken wel iemand(via mn pa)die geprobeert heeft bij elke grote HK van NL een topboy te worden.Hij woont nu in Schiedam, zeg hem laast nog in Den Haag lopen.Maar goed dat mn pa er niet bij was die had hem de kk geslagen die vieze NSB'er.Voor zulke mensen kan ik totaal geen respect opbrengen, overlopers!
toch weer een koeman die het in harry zit zitten..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Erwtensoep het volgende:
feyenoorders zijn nu ook een beetje Ajacied.
Ben ik het niet mee eens, ik ben een geboren en getogen Amsterdamse en ook een geboren Ajacied.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je hebt altijd een keuze, niemand is een geboren ajacied of wat anders, pure nonsens.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Erwtensoep het volgende:
feyenoorders zijn nu ook een beetje Ajacied.
Sparta, Excelsior?quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:31 schreef Erasmusch het volgende:
Waar moeten we op overstappen dan?
Dat jij je het niet kan voorstellen maakt het nog niet zo. Als je in Saudi-Arabie gborenbent kun je ook gewoon kiezen om christen te zijn, is precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:28 schreef tass het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik ben een geboren en getogen Amsterdamse en ook een geboren Ajacied.
Ik kan me niet anders voorstellen gewoon.
Nou ben ik wel erg extreem, ik volg werkelijk al het voetbal, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je over loopt naar een andere club. Dan ben je nooit een supporter geweest, dan ben je fan.
Net zoals ik geen Queen fan ben, maar een Queen liefhebster Ik hou niet van de Greatest Hits, ik verzamel alles.
Dus dat gaat ff verder als alleen maar meelopen als er gewonnen word door een club....
Ik denk niet dat dat twee verschillende benaderingen zijn, als mijn club goed spelt ben ik blij en als ze slecht spelen baal ik, maar succes of het uitblijven daarvan zijn voor mij geen redenen om iets te veranderen.quote:Op maandag 4 september 2006 05:34 schreef tass het volgende:
Waar het mij om gaat is dat er een groot verschil is tussen fan zijn van een club, omdat je de speelstijl leuk vindt, omdat je een bepaalde speler goed vindt. OF echt supporter/liefhebber bent.
Dan ga je voor dik en dun voor je club en ook als het slecht(er) gaat blijf je kijken en gaan en volgen.
ÁNGELOS CHARISTÉAS!!!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
toch weer een koeman die het in harry zit zitten..
AGOVV is ook de 5e club ofzo in Apeldoorn, na GAE, Feyenoord, Ajax en Vitessequote:Op woensdag 6 september 2006 18:04 schreef Waris3 het volgende:
Deze vakantie ontmoette ik op de camping twee mensen die uit Apeldoorn kwamen en voor Feyenoord waren, ik vroeg dus waarom ze niet voor AGOVV waren... Zeiden ze dat zij uit Apeldoorn-Noord kwamen en AGOVV uit Zuid (of andersom), dat vond ik wel grappig.
XDquote:Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
AGOVV is ook de 5e club ofzo in Apeldoorn, na GAE, Feyenoord, Ajax en Vitesse![]()
Ja, XD ja.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:51 schreef Erasmusch het volgende:
XD?
Ach, in de meeste gevallen overleef je dat wel hoor.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:19 schreef Werewolf het volgende:
Ga jij maar eens met een Ajax shirt door Den Haag lopen, dan weet je waarschijnlijk waarom hij is overgelopen
Allemaal ex-Ajax, gelukkig.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:31 schreef ruud_fr het volgende:
trouwens wel toevallig dat alle 4 de gevallen op Fok! (zover mij bekend) met ajax te maken hebben
Geeft gewoon aan wat voor Tjappie het eigenlijk is.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:15 schreef tong80 het volgende:
Ik kan me er niks bij voorstellen.
Een club zit in je hart, in je genen, daar groei je mee op.
Maar Armageddon, vroeger fanatiek suporter van Ajax, is nadat ie daar is gaan wonen plots voor ADO.
Ik vind dat niet kunnen.
ADO Den Haag topic - Deel #29 - nieuw seizoen nieuwe kansen
Jorien vergeten?quote:Op maandag 14 juli 2008 11:31 schreef ruud_fr het volgende:
trouwens wel toevallig dat alle 4 de gevallen op Fok! (zover mij bekend) met ajax te maken hebben
Bullshitquote:Op maandag 14 juli 2008 11:19 schreef Werewolf het volgende:
Ga jij maar eens met een Ajax shirt door Den Haag lopen, dan weet je waarschijnlijk waarom hij is overgelopen
quote:Op maandag 14 juli 2008 11:43 schreef Rumille het volgende:
Jorien is geen overloper want hij is nooit voor 1 club geweest.
Als je echt voor Ajax bent ga je niet op de tribune bij ado zittenquote:Op maandag 14 juli 2008 11:49 schreef Armageddon het volgende:
Jij zit de hele bende weer te verdraaien Tong!!
Ik ben voor Ajax! Ik ga alleen met m'n collega mee naar ADO. Dat was tof volgens hem. Dus ik mee vorige seizoen. En ja dat was best tof.
Ja, en moeders witte lakens met een hakenkruis d'r op voor de uitwedstrijd in A'dam!quote:Op maandag 14 juli 2008 11:50 schreef MaxPower het volgende:
Je neemt de haagse straattaal al aardig over. Nu nog een mat in de nek en je kan zo op Midden Noord.
Ik sta op midden noord. Die mat in m'n nek sla ik over.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:50 schreef MaxPower het volgende:
Je neemt de haagse straattaal al aardig over. Nu nog een mat in de nek en je kan zo op Midden Noord.
Dat is onzin.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:51 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Als je echt voor Ajax bent ga je niet op de tribune bij ado zitten
Mwah... Als ik dan toch moest kiezen tussen utreg, kakkerlakken en den haag...quote:Op maandag 14 juli 2008 11:51 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat maak ik altijd zelf nog wel uit. Van wie mag dat niet?quote:Op maandag 14 juli 2008 11:51 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dan ben ik er niet. dan bevalt m'n vriendin.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:55 schreef Adelante het volgende:
Maar als het dan ADO-AJA is, voor wie juich je dan bij een goal?
Omdat hier al een redelijke discussie loopt heb ik een merge tussen beide topics aangevraagd.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:21 schreef M0NTANA het volgende:
Anders gebruik je de search even: [CENTRAAL] Als supporter van club veranderen, kan dat?
Engquote:Op maandag 14 juli 2008 11:49 schreef Armageddon het volgende:
Jij zit de hele bende weer te verdraaien Tong!!
Ik ben voor Ajax! Ik ga alleen met m'n collega mee naar ADO. Dat was tof volgens hem. Dus ik mee vorig seizoen. En ja dat was best tof.
strakke planningquote:Op maandag 14 juli 2008 11:55 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dan ben ik er niet. dan bevalt m'n vriendin.
Was jij niet ooit voor Ajax?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee, kan niet.
Wat loop je dan te ouwehoeren?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja toen ik een jaar of 7/8 was ging ik op de fiets naar alle wedstrijden van Ajax uit en thuis.
Ik heb het niet over wedstrijden bezoeken.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja toen ik een jaar of 7/8 was ging ik op de fiets naar alle wedstrijden van Ajax uit en thuis.
En nu ?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Is dat zo?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:29 schreef sjimz het volgende:
Maar jij was tijdens de CL overwinning wel fan van Ajax![]()
Zul je sterke bovenbenen hebbenquote:Op maandag 14 juli 2008 13:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Nog steeds aan het opbouwen naar je eerste zinnige post zie ik?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als je Ajax fan bent
Kijk even op pagina 3. Net als veel voetballiefhebbers (en zelfs niet voetballiefhebbers) genoot ik als klein jongetje van het succes van Ajax. Maar met supporter zijn had dat natuurlijk niks te maken.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar wat hoor ik nou TerrorRobberdebobbert?
Was jij in 95 voor Ajax?
vertel...quote:Op maandag 14 juli 2008 13:26 schreef kleinzusje het volgende:
Door liefde heb ik ooit een poging gewaagd
Was ooit helemaal in luf met een 010 fanquote:
ben je zo makkelijk te beïnvloeden?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:00 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Was ooit helemaal in luf met een 010 fan![]()
Ging mee naar de Kuip. Hij maakte me soms wakker met " Sterk in Nederland...."
Maar, ondanks dat ik heb genoten van ( hem) en de sfeer, weigerde ik te springen
Nu niet meer, nooit meer !quote:
Ik kan me de Romario periode nog wel herinneren ja. Ajax de eeuwige nr 2, en toen Groningen de nr 3.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:08 schreef DJ_Ryow het volgende:
m'n oudste broer was voor PSV in de periode van Romario. daarna voor feyenoord geworden en nu nog steeds groot fan![]()
m'n buurjongen is nu ook feyenoorder terwijl hij eerst voor Ajax was. vroeger schreef hij altijd "Ajax is art" op de muren... nu zie ik hem vaak in dat kakkerlakken shirt lopen.![]()
ik ben zelf al vanaf dag 1 Ajacied
Nope, maar dat heeft geen F*ck met VBL te makenquote:Op maandag 14 juli 2008 14:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Zijn jullie nog samen dan?
De zus van m'n vriendin gaat met een jongen die voor feyenoord is... Needless to say: het is een latent homofiele kneus waar de tranen je van in de ogen springen, maar als rechtgeaarde kakkerlak denkt ie dat ie heel volks en ruig isquote:Op maandag 14 juli 2008 14:11 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nu niet meer, nooit meer !
En heb m'n club nooit verlaten.
Liefde kan ook clubliefdes verschillen overwinnen
vet stoerquote:Op maandag 14 juli 2008 14:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik sloeg die kutkinderen die voor PSV waren voor hun bek in het zwembad
* Dos37 meld zich.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:56 schreef StarGazer het volgende:
Gek dat Dos37 zich nog niet in dit topic heeft gemeld. Hij is één van de grote voorbeelden die een andere club is gaan supporteren.
Behalve dan Tottenham Hotspur, Lazio, Atlético Madrid en Anderlechtquote:Op maandag 14 juli 2008 14:14 schreef M0NTANA het volgende:
maar ik zou NOOIT Ajax kunnen inruilen voor een andere club!
Ook, maar ik doelde meer op het gerechtigheids principe dat er achter schuilgaat.quote:
Tip: Kijk waar ik woon en waar ik postquote:Op maandag 14 juli 2008 14:15 schreef denthemen het volgende:
Kleinzusje, welke club is nu dan jou club?
Dat is geen supporter-zijn, dat is fan-zijn, daarna komt sympathie hebben voor. Snappez vous?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:18 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Behalve dan Tottenham Hotspur, Lazio, Atlético Madrid en Anderlecht
Nee, dat snappen ze hier niet.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is geen supporter-zijn, dat is fan-zijn, daarna komt sympathie hebben voor. Snappez vous?
Ik heb zelf niet dat gevoel bij andere clubs, maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is geen supporter-zijn, dat is fan-zijn, daarna komt sympathie hebben voor. Snappez vous?
wat bedoel je te zeggen? dat je niet geïnteresseerd bent in voetbal maar alleen in je club?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb me nog nooit geinteresseerd voor andere clubs eigenlijk... Snap dat ook nooit zo.
Bel je iemand op om te gaan drinken "Neujjjj, ik ga Tuttenhut - Mense Joe Need it kijken" (zoiets, weet ik veel)
Dan denk ik bij mezelf: huh?
Ik heb totaal geen interesse in buitenlands competitievoetbal.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:31 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
wat bedoel je te zeggen? dat je niet geïnteresseerd bent in voetbal maar alleen in je club?
Is dit serieus?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:33 schreef dennisw het volgende:
eerst altijd fan van feyenoord, maar sinds de 5-1 nederlaag tegen sch fan van sch geworden
Je bent gewoon pissig dat je in je eentje moest gaan zuipen.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen interesse in buitenlands competitievoetbal.
Al helemaal niet in clubs als Arsenal of Manchester Utd
quote:Op maandag 14 juli 2008 14:33 schreef dennisw het volgende:
eerst altijd fan van feyenoord, maar sinds de 5-1 nederlaag tegen sch fan van sch geworden
dat zijn ook zeker niet mijn favoriete clubs, maar mag er toch graag naar kijken vanwege het goede voetbalquote:Op maandag 14 juli 2008 14:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen interesse in buitenlands competitievoetbal.
Al helemaal niet in clubs als Arsenal of Manchester Utd
Nee, daar doe ik niet aan. Ik ben een echte sociale drinker. Alleen in het weekend en in gezelschap.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je bent gewoon pissig dat je in je eentje moest gaan zuipen.
Dan kun je beter Bundesliga kijken, of Championnat. Doorgaans betere wedstrijden IMO.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:36 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
[..]
dat zijn ook zeker niet mijn favoriete clubs, maar mag er toch graag naar kijken vanwege het goede voetbal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |