abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:21:31 #154
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41328828
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:11 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Ik loop al sinds 1992 mee hoor en de jaren 1900-1992 ken ik beter dan 90 procent van de 40+'ers (bedoel de geschiedenis van het voetbal en vooral AJAX).

En de media/knvb etc. is echt niet meer AJAX-gezind, dat is vooral de Calimero-gedachte die buiten Amsterdam meer leeft.

Btw, wat doen Brugge, Chelsea en Inter in jou signature? Brugge is toch Den Haag? Chelsea, was je daar al fan van vóór het Russische tijdperk?
Dan zal je ook weten dat Feijenoord, vroeger, nooit werd uitgezonden op Studio Sport? En dat daarom Hilversum als pro-ajax bestempeld werd/word?
En och.. KNVB ligt Feijenoord (/Jorien) niet zo, dus dan word je als "Joods" bestempeld.

Vriendenclubs en die ongein slaat nergens op.
Ben bevriend met Bruggesupporter en zo eens wat sfeer daar mogen proeven.
(Al ben ik 2x genaaid met de kaartverkoop, kutsysteem daar..)
Chelsea > Wise, Zola en Flo (vanaf dat tijdperk vind ik ze interessant)
Inter > Weet niet waarom, club spreekt me aan (als weinige italiaanse clubs) (Shirt, vroeger Ronaldo.. Materazzi).
Real Madrid vind ik ook nog wel geinig
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22:55 #155
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41328886
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Mischien een andere interessante stelling:

Is het mogelijk om een echte supporter te zijn van meerdere clubs.
Voor mijn gevoel niet.
Echte supporter ben ik alleen van Feijenoord.
Die anderen in m'n sign zijn bijzaak, clubs waar de interesse naar uit gaat
pi_41328928
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:21 schreef zjroentje het volgende:
Als ze maar in verschillende landen liggen.
Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.
Houd van een lijntje.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:25:33 #157
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41328989
quote:

Vast wel, zelf heb ik één echt grote liefde en dat is Ajax. De Spurs, Lazio, Atlético Madrid en Anderlecht volg ik ook wel fanatiek, maar die liefde is minder dan die voor Ajax. Toch gaat het verder dan alleen maar sympathie hebben voor die clubs, probeer ook wel wedstrijden te bezoeken.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41329485
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:07 schreef Door_passie_gedreve... het volgende:

[..]

Met alle respect voor jou, maar dan ben je dus geen ras-Ajacied. Ik studeer ook in Utrecht, maar die club houdt me geen moment bezig. Ik denk dat jij ook niet dagen wakker ligt van een nederlaag van Ajax, maar corrigeer me als ik fout ben.
Dan wil ik je bij deze even corrigeren. Ik ben er echt ziek van als Ajax verliest, dat verlies van Kopenhagen al helemaal.

En Utrecht houdt me ook niet bezig, het is meer "ze kunnen best winnen, dat gun ik ze wel". Die rivaliteit tussen Ajax en Utrecht heb ik niet zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door VoreG op 30-08-2006 15:43:58 ]
pi_41329555
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.
Mee eens. DG is de uitzondering die de regel bevestigt. Ik heb zelf ook wel sympathie voor een aantal buitenlandse clubs, maar dat komt niet in de buurt van wat ik met Heerenveen heb. Ik zou mezelf dus ook absoluut geen supporter willen noemen van welke buitenlandse club dan ook.
pi_41329712
quote:

Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)

In mijn situatie:
Groningen is mijn club, er gaat niets boven Groningen. FC Groningen is gewoon nr1.
Ik kom uit Groningen, woon in Groningen, en ben al supporter van de FC sinds ik me kan herinneren. FC Groningen staat gewoon voor alles wat Groningen is, trots dus. Hier woon ik, dit is onze club, dit zijn wij, FC GRONINGEN!!
helaas door ziekte kan ik niet meer naar het stadion, anders zat ik er nog elke wedstrijd.

Toch ben ik ook supporter van Barca, een gehaal andere club, niet te vergelijken met de FC.
ik kijk alle wedstrijden en volg Barca op de voet, ik heb er zelfs een filmnet. tegenwoordig sport1 abbo om genomen.
Als mijn oom er niet elke week mee kwam aanzetten toen ik jong was weet ik niet of ik er fan was geworden. Hij heeft mij behoorlijk gehersenspoelt.
Neemt niet weg dat ik Barca al jaren lang op de voet volg en er dus evenveel aandacht aan besteed als aan de FC.
al ging ik natuurlijk maar zelden naar een wedstrijd van Barca toe
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_41329758
Dat Feyenoord fans willen overlopen is te begrijpen maar de vraag blijft welke club zou nu een bekeerde Feyenoord fan gedogen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:46:21 #162
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41329800
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:45 schreef opgebaarde het volgende:
Dat Feyenoord fans willen overlopen is te begrijpen maar de vraag blijft welke club zou nu een bekeerde Feyenoord fan gedogen
Degene die overlopen, verdienen de naam "Feijenoord fan" niet
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:51:54 #163
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41329980
Als supporter van club veranderen, kan dat?;

Nee.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:54:59 #164
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41330087
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

Klopt, verder on-topic.

Stelling: Ik stap voor geen miljoen euro over naar een andere club.

Mijn antwoord: klopt.
Tuurlijk klopt dat, geld kan het gevoel niet verdrijven.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_41330128
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)

In mijn situatie:
Groningen is mijn club, er gaat niets boven Groningen. FC Groningen is gewoon nr1.
Ik kom uit Groningen, woon in Groningen, en ben al supporter van de FC sinds ik me kan herinneren. FC Groningen staat gewoon voor alles wat Groningen is, trots dus. Hier woon ik, dit is onze club, dit zijn wij, FC GRONINGEN!!
helaas door ziekte kan ik niet meer naar het stadion, anders zat ik er nog elke wedstrijd.

Toch ben ik ook supporter van Barca, een gehaal andere club, niet te vergelijken met de FC.
ik kijk alle wedstrijden en volg Barca op de voet, ik heb er zelfs een filmnet. tegenwoordig sport1 abbo om genomen.
Als mijn oom er niet elke week mee kwam aanzetten toen ik jong was weet ik niet of ik er fan was geworden. Hij heeft mij behoorlijk gehersenspoelt.
Neemt niet weg dat ik Barca al jaren lang op de voet volg en er dus evenveel aandacht aan besteed als aan de FC.
al ging ik natuurlijk maar zelden naar een wedstrijd van Barca toe
Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?
Houd van een lijntje.
pi_41330400
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:56 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?
nee, andere manier denk ik.

Bij Barca is de liefde er puur voor de club Barcelona. Ik heb verder niets met die stad of met catalunya. Hoewel het er wel goed toeven is moet ik zeggen

Bij Groningen is er dezelfde liefde voor de club, alleen kom ik er ook nog eens vandaag en is de FC meer dan een club voor mij.

dus eig is de tekst (més que un club) voor mij meer van toepassing bij Grunn
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_41330513
Als ik supporter was wist ik het wel, hier met die miljoen euri
pi_41330709
Ik zal nooit naar een andere club kunnen overstappen. Ben fan van PSV geworden rond 1990, als 5-jarig jochie. De jaren midden jaren 90 hebben me dan ook verder afgestoot van Ajax ipv toegetrokken. Kom uit Nijmegen, dus ben tot mn 15e vooral naar wedstrijden van NEC geweest. Heb daardoor wel een lichte sympatie voor de club gekregen, maar een fan heb ik mijzelf nooit kunnen noemen. Tot ik eenmaal de leeftijd had om regelmatig naar PSV te gaan. Nu ga ik nog maar af en toe naar NEC, voornamelijk de wedstrijden tegen Vitesse en uiteraard PSV.

In de Champions League 1999/2000 ben ik dan ook fan geworden van Chelsea. In de poulefase begon het al, maar toen ik ze zo bezig zag tegen Feyenoord, ben ik gek geworden van de club, in positieve zin natuurlijk . Maar ze zullen altijd mijn tweede club blijven. PSV blijft altijd mijn eerste liefde. Chelsea is dan ook een toevoeging ipv een vervanging. Voor sommige andere clubs heb ik slechts een sympathie, deze twee clubs ben ik echt fan van.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_41330797
Nee, dan was je al geen supporter.
pi_41332237
Voor 1mln wil ik best mn seizoenskaart inleveren en een clubcard van Ajax nemen
pi_41332481
Voor 1 miljoen wil ik best in Nou Camp gaan zitten.

Ik hou dan alleen nog steeds meer van Real Madrid.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:29:19 #172
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_41333126
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:03 schreef Erasmusch het volgende:
Voor 1mln wil ik best mn seizoenskaart inleveren en een clubcard van Ajax nemen
Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_41333224
Volgens mij is dat onmogelijk, op welk niveau dan ook.

Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41333247
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:29 schreef BoNi het volgende:

[..]

Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......
Allesreiniger, brandblusser en wc-papier ook goed?
pi_41333298
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij is dat onmogelijk, op welk niveau dan ook.

Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
Het lijkt mij dat er altijd iets voor kan vallen wat de spreekwoordelijke druppel blijkt te zijn, waardoor je meer gecharmeerd bent van een andere club. Jouw huwelijksvoorbeeld is derhalve prima gekozen.
Yeah baby Yeah!
pi_41333342
Je zou maar in Zeeland wonen zoals Sand en bijvoorbeeld fan worden van pakweg Ajax. Dan verhuis je naar Eindhoven en blijk je plots iets voor PSV te voelen wat je nooit kon vermoeden. Dan zou het wellicht wel kunnen.... Of toch niet?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:37:04 #177
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41333344
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:

Maar vrouwen zijn makkelijker in te wisselen dan je cluppie.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_41333410
Dat is wel weer zo, daar zijn er meer van.
www.thuisuiteten.nl
pi_41333452
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:37 schreef methodmich het volgende:
Je zou maar in Zeeland wonen zoals Sand en bijvoorbeeld fan worden van pakweg Ajax. Dan verhuis je naar Eindhoven en blijk je plots iets voor PSV te voelen wat je nooit kon vermoeden. Dan zou het wellicht wel kunnen.... Of toch niet?
Ik zie niet in waarom je nooit van club zou kunnen veranderen, we kijken toch hopelijk wel met een open blik naar het spelletje?
Yeah baby Yeah!
pi_41333513
Maar een club kies je toch ook op meer facetten?
www.thuisuiteten.nl
pi_41333566
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Meer dan alleen?
Yeah baby Yeah!
pi_41333588
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Meer dan alleen?
Het spelletje?
pi_41333608
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:44 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Het spelletje?
Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.
Yeah baby Yeah!
pi_41333653
Je club kiezen, in hoever kies je nou eigenlijk een club, veel mensen zijn liefhebber/fan van een club, omdat ze dat meekregen van hun vader.
Je liefde is gewoon aangepraat!
pi_41333659
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
pi_41333684
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
Dat vind jij.
Yeah baby Yeah!
pi_41333725
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat vind jij.
Dus is het zo.
pi_41333784
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:49 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dus is het zo.
Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:42:38 #189
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41335451
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Met afgelopen seizoen als ultiem voorbeeld. Nog nooit zo vaak in één jaar genaaid door iemand/iets (KNVB). Geloof dat ik het toen objectief heb laten bijhouden, het scheelde ons een stuk of 15 punten.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:04:22 #190
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41336178
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Het is een misverstand om te denken dat je een club kunt kiezen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41336473
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.
Ken weinig supporters die zich vereenzelvigen met het bestuur, maar goed..
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:14:31 #192
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41336503
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

FCUM?

MK Dons, agh.. De echte fans hebben Wimbledon een doorstart gegeven.. Zitten nu wel ergens in de amateurs meen ik..
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:17:22 #193
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41336588
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef VoreG het volgende:
Je club kiezen, in hoever kies je nou eigenlijk een club, veel mensen zijn liefhebber/fan van een club, omdat ze dat meekregen van hun vader.
Je liefde is gewoon aangepraat!
"Clubliefde is als kanker; iedereen heeft het in zich, het moet alleen geactiveerd worden"
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:23:12 #194
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_41336750
Het kan wel, maar das meer als fan zijnde vind ik dan.
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam Oost, zat op schoolop de middenweg, mijn vader was voetbaltrainer, mijn broer voetbalde, werd nog uitgenodigd om bij Ajax te komen spelen, JC kwam wekelijk bij ons in de straat op visite en vanaf mijn 13e had ik een seizoenkaart.
Daarvoor waren het tijden van gewoon ernaar toe lopen, de kerel bij het vak een knaak in zijn handen douwen en naar binnen toe
Ajax is mijn hart, Ajax is mijn stad en mijn club en daar komt nooit niks en niemand aan.
Zelfs niet nu ik in Nijmegen woon en al 6 jaar een scc heb bij NEC.
Voetbal heb ik van mijn vader met de paplepel ingegoten gekregen, dus ik hou van alle voetbal, maar Ajax was het, is het en zal het altijd blijven
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:43:03 #196
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41337456
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:26 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

FC United of Manchester
Das wel stoer
pi_41338053
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:51 schreef DutchGooner het volgende:
Als supporter van club veranderen, kan dat?;

Nee.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:10:14 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41352969
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41353052
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:17:28 #200
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41353106
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
Je hebt gelijk, als klein ventje ben je nog geen echte supporter. Je noemt het wel zo, maar eigenlijk ben je meer een fan van een club. Supporter wordt je (eventueel) pas later, van dezelfde of van een andere club.
pi_41353122
Alleen als je Ajax fan bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:20:24 #202
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41353164
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als je Ajax fan bent
Hoe bedoel je? Omdat de meeste kleine ventjes in eerste instantie voor Ajax zijn?
pi_41353188
Omdat voor Ajax het woord successupporter is uitgevonden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41353252
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat voor Ajax het woord successupporter is uitgevonden
Kan je nagaan, zelfs nu de boeren zoveel succes hebben willen er nog geen supporters heen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')