abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:31:07 #101
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_41324977
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?
Je begrijpt (hopelijk) wel wat ik bedoel.......!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_41324995
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Zwansen het volgende:

Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.

Er zijn in Nederland wel een paar miljoen voetballiefhebbers, daarvan heeft bijna elke wel een voorkeur voor Ajax, PSV of Feyenoord. Al zouden ze het willen, ze kunnen niet eens allemaal tegelijk de wedstrijden bekijken...
Dat zijn in mijn ogen dan ook geen supporters (maar fans, of liefhebbers). Deze mensen zijn dan ook de eersten die 'overstappen' naar een andere club. Het enige wat je moet doen is een nieuwe pyama kopen en voila, je bent opeens van Ajacied een PSV'er geworden. De drempel is veel lager dan wanneer je wekelijks het stadion bezoekt.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:33:30 #103
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41325062
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Of te wel
"ik neem een belachelijk standpunt aan, verkondig alleen rotzooi. Verschillende mensen komen met weerwoorden waar ik niets op weet te verzinnen dus ik ga weg?"?
Nee, ik was echt lunchen en ik ben nu weer weg, maar ik zal later vandaag weer reageren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41325092
Als klein jongetje in de jaren 90 was in "fan" van ajax. Maar dat stelde niks voor natuurlijk. Meer fan van goed voetbal. Vanaf 97 ging ik meerde wedstrijden per seizoen naar Den Bosch kijken. Vanaf 1999 een seizoenkaart en vanaf half 2005 geen thuis of uitwedstrijd gemist. Hier zal mijn leven ook einidgen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:37:18 #105
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41325206
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?
Op de 1 of andere manier weet iedereen me gelijk te vinden
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:40:13 #106
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41325362
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Op de 1 of andere manier weet iedereen me gelijk te vinden
Tja, daar zullen ze bij jou de laatste jaren wel aardig bedreven in zijn geworden.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:40:42 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41325384
Natuurlijk kan dat, verhuis maar eens naar een gebied waar je niet of nauwelijks je oude liefde kan volgen.

't Slijt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41325419
Ik ben al jaren een fan van Real Madrid.

Er zijn wel clubs waar ik gedurende die jaren meer sympathie voor heb gekregen (Liverpool, Udinese) maar ook clubs waar ik minder sympathie voor heb gekregen (Chelsea, Betis, sorry dogg ) .

Feit blijft gewoon dat er geen club zal zijn die Real Madrid ooit in zal halen bij mij. Zelfs toen het minder ging en we vierde werden en de hele wereld schijt had aan Real Madrid was er geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om dan maar een andere club te gaan supporteren.

Ik denk dat er twee soorten fans zijn. Fans van de club, en fans van spelers. Als je de spelers goed vindt geldt dat automatisch voor de club. Als die spelers dan vertrekken krijg je minder sympathie voor die club.

Gelukkig hoor ik bij de eerste categorie.

Hala Madrid!
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_41325452
Er is voor mij maar een club waar ik echt om geef, en ik kan me niet voorstellen dat dat ooit nog gaat veranderen.
Houd van een lijntje.
pi_41325465
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:40 schreef popolon het volgende:
Natuurlijk kan dat, verhuis maar eens naar een gebied waar je niet of nauwelijks je oude liefde kan volgen.

't Slijt.
Er is tegenwoordig internet schat
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:44:30 #111
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41325532
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tja, daar zullen ze bij jou de laatste jaren wel aardig bedreven in zijn geworden.
Jah.. Dat + een grote bek hebben
pi_41325544
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Als klein jongetje in de jaren 90 was in "fan" van ajax. Maar dat stelde niks voor natuurlijk. Meer fan van goed voetbal. Vanaf 97 ging ik meerde wedstrijden per seizoen naar Den Bosch kijken. Vanaf 1999 een seizoenkaart en vanaf half 2005 geen thuis of uitwedstrijd gemist. Hier zal mijn leven ook einidgen.
En nou heb je zeker een hekel aan Ajax?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:46:17 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41325607
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:42 schreef WeebI het volgende:

[..]

Er is tegenwoordig internet schat
't Werkt toch iets anders.

Maar goed, ik ben dan ook nooit een 'fanatiek supporter' geweest, meer een liefhebber.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41325644
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:44 schreef StarGazer het volgende:

[..]

En nou heb je zeker een hekel aan Ajax?
Nu heb ik veel meer symphatie voor Feyenoord ja.
pi_41325671
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:47 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nu heb ik veel meer symphatie voor Feyenoord ja.
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:48:21 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41325682
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef popolon het volgende:

[..]

't Werkt toch iets anders.

Maar goed, ik ben dan ook nooit een 'fanatiek supporter' geweest, meer een liefhebber.
*mompelt iets over bandwagon...
pi_41325705
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:47 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ja je kunt ook fan zijn van Ajax en Groningen en Liverpool en Barcelona en ... en ....
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:50:40 #118
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41325755
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

*mompelt iets over bandwagon...
Je bent nu dus voor Miami? Of de Lakers misschien?
pi_41325764
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:42 schreef M0NTANA het volgende:
Kan er zelf helemaal niets bij voorstellen, áls je dan besluit van club te veranderen, vind ik het vreemd dat sommigen hun vorige club bijna gaan haten, gaan zien als grote vijand. Er moet toch wel een stukje liefde voor je oude club overblijven? Is een terugkeer mogelijk? Of is echt alles weg? En hoe denkt de rest van het FOK!forum over deze overlopers? Is dit aanvaardbaar? Of valt de liefde voor hun nieuwe favoriete club eigenlijk niet meer serieus te nemen?
Zonder compleet "levensverhaal" van iemand is er denk ik weinig van te begrijpen.

Als klein jochie opgegroeid in een familie zonder dat daar echt een voetbalhistorie inzat. Ik wou keeper worden en Hans van Breukelen was de beste van Nederland. En die speelde bij PSV, dus voor wie wordt je dan? Voor PSV. Dan volgt de basisschool, waarin Ajax alles wint, iedereen voor Ajax is, maar jij blijft voor PSV en je bezoekt je eerste wedstrijd in het Philips Stadion. Shirtje, posters, allerlei troep verzamelen, zoals zoveel jongetjes dat doen.

Middelbare school tijd heb je al een "naam" als PSV supporter opgebouwt, en je wordt steeds fanatieker, steeds meer wedstrijden, uitwedstrijden, Europees uit, en je denkt een seizoenskaart te nemen als je 'later' een OV kaart hebt.

En dan komt de zomer van 2003. Je haalt je diploma, en na de zomer ga je studeren in Amsterdam, maar heb je geen idee of dat allemaal wel lukt daar, dus blijf je thuis wonen (omg. Rotterdam). In dat jaar daarna besef je dat je geen Amsterdammer bent en daar nooit wilt wonen, maar ook dat je geen Brabander bent. Je ziet PSV veranderen met steeds meer buitenlandse spelers, steeds meer succes, maar daar kan je je helemaal niet mee identificeren. Soort omgekeerde succes-supporter.

En omdat je thuis blijft wonen, blijf je je oude vrienden zien. En je ging altijd al af en toe een keertje kijken aan de Krommedijk, en dat wordt vaker, vaker, nog wat vaker, wekelijks. Uitwedstrijdje, seizoenskaart, nog meer uitwedstrijden. Het PSV gevoel zwakt nog verder af, ze proberen je een stadionverbod aan te smeren vanwege dubbele clubcards, uitkaart en allerlei stomme regels worden ingevoerd, nog maar een zooi buitenlandse spelers ertegenaan en gek genoeg nog meer "gekocht" succes. Waar je je tegen af begint te zetten.

Je voelt gewoon dat je daar niet bijhoort. Netzoals je voelt dat je niet in Amsterdam hoort. Dit is je thuis, je geboortestreek en "support your local" is eigenlijk niet meer dan logisch geworden voor je.

Net als met vrouwen, kan liefde voor een bepaalde club overgaan. Waarschijnlijk omdat het toch niet de echte ware voor je was.

Om je vragen te proberen te beatwoorden:
- Er moet toch wel een stukje liefde overblijven? Ja. Net als dat er zeker gevoel voor je exen blijft rondzeuren, hoe je je er ook tegen verzet. Het is een soort sympathie geworden, maar dat heb ik ook voor Feyenoord.
- Is een terugkeer mogelijk? Ik kom nog weleens bij wedstrijden van PSV, met mensen die nog wel echt fan zijn. Ga ook met ze naar Liverpool in november, maar toch is het anders.

Het is gewoon een ontwikkelingsproces geweest. Je ontdekt wie je bent. Sommige mensen krijgen dat met de paplepel van huis uit ingegoten, anderen worden daar vrij in gelaten om zelf te ontdekken wat en wie ze zijn en waar ze zich thuis voelen.

En misschien was je onbewust als klein jochie wel een gloryhuntertje. PSV werd in 1991 natuurlijk wel kampioen, en ben je daarna altijd gewoon standvast geweest. Totdat het voor je gevoel gewoon echt niet meer klopt.

Mensen die dit niet begijpen, tsja, beter dan dit kan ik het niet uitleggen.
pi_41325820
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ja je kunt ook fan zijn van Ajax en Groningen en Liverpool en Barcelona en ... en ....
Ik ben geen fan van Groningen, ik heb sympathie voor Groningen. Maar dat heeft er geen fuck mee te maken. Vind het een beetje sneu om een club min of meer te gaan haten terwijl je er vroeger "fan" van was, omdat je bossche vriendjes de club ook haten.
Porcupine Tee - Normal
pi_41325849
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:41 schreef WeebI het volgende:
Ik ben al jaren een fan van Real Madrid.

Er zijn wel clubs waar ik gedurende die jaren meer sympathie voor heb gekregen (Liverpool, Udinese) maar ook clubs waar ik minder sympathie voor heb gekregen (Chelsea, Betis, sorry dogg ) .

Feit blijft gewoon dat er geen club zal zijn die Real Madrid ooit in zal halen bij mij. Zelfs toen het minder ging en we vierde werden en de hele wereld schijt had aan Real Madrid was er geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om dan maar een andere club te gaan supporteren.

Ik denk dat er twee soorten fans zijn. Fans van de club, en fans van spelers. Als je de spelers goed vindt geldt dat automatisch voor de club. Als die spelers dan vertrekken krijg je minder sympathie voor die club.

Gelukkig hoor ik bij de eerste categorie.

Hala Madrid!
En wat vindt jij dan, als Hollander neem ik aan?, van de Nederlandse clubs? Geen voorkeur op dat gebied?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:01:48 #122
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41326087
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:50 schreef DRD het volgende:

[..]

-verhaal-
Dat kan, maar hoeft niet.
Als dat bij mij zou gebeuren zou meer dan m'n halve leven een leugen zijn.
En ik een probleem hebben op m'n rug
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:10:55 #123
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_41326366
Vroeger was ik voor Ajax omdat mn vader ervoor was en ze mooi voetbal speelden.

Ik was er nooit geweest, ik ben er later een paar keer geweest, en ik miste iets.

Toen mn neef ging voetballen bij Ado Den Haag, het laatste seizoen in eerste divisie (het jaar dus dat ze promoveerde) kocht ik blind een seizoenkaart, eerst voor de zuid-tribune maar dat vonden ik en mn broertje saai, toen hebben we het omgeruild met geld terug voor de Noord-Tribune.

Fantastische sfeer, ik heb dat jaar daarna een seizoenkaart gehad van Ado Den Haag en Fc Utrecht, Fc Utrecht was ook leuk, fanatieke aanhang maar toch minder als bij Ado Den Haag.

Den Haag is ook de stad waar ik ben geboren en waar ik vlakbij woon, ik kom er heel graag, niet om champions league niveau voetbal te zien, maar voor de mooie fanatieke sfeer, een waar voetbal feest.

Ik ben sinds 4 jaar Ado Den Haag supporter, het is er super, oh oh Den Haag mooie stad achter de duinen, schilderswijk, de lange poten en het plein. Oh Den Haag zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen als ik geen hagenees zou zijn! DEN HAAG!

Iets wat bij Ajax helaas niet is, 1 van de beste (zoniet de beste club) van Nederland, maar ik vind het er zo saai, en zo`n bedrijfssfeer hangt er. Er is geen bezieling.
Ado is the pride of Holland!
pi_41326463
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:52 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van Groningen, ik heb sympathie voor Groningen. Maar dat heeft er geen fuck mee te maken. Vind het een beetje sneu om een club min of meer te gaan haten terwijl je er vroeger "fan" van was, omdat je bossche vriendjes de club ook haten.
Ik haat ze niet. Alleen als we tegen ze spelen.
pi_41326548
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Okee
Porcupine Tee - Normal
pi_41326576
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dan nog 'haat' je ze toch niet? Wat is dat nou voor onzin...? Je hoopt dat de acties van de tegenstander allemaal mislukken, etc., dat jouw eigen cluppie ze helemaal oprolt, voetballes geeft, maar haten???

En na de wedstrijd is toch alles weer koek en ei, dan heeft jouw club al dan niet terecht gewonnen, gelijk gespeeld of verloren, en dan gaat de competitie weer verder (en steun jij jouw club en de fans van de tegenpartij die van hun).
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_41326662
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En wat vindt jij dan, als Hollander neem ik aan?, van de Nederlandse clubs? Geen voorkeur op dat gebied?
Ik support alleen het Nederlands elftal. Qua clubs heb ik niet echt een voorkeur, al hoop ik wel dat De Graafschap weer de Eredivisie ingaat, omdat ik zelf uit de Achterhoek kom.

Maar als dat niet gebeurt vind ik het ook niet erg hoor. Ik ben bijvoorbeeld nog nooit bij een wedstrijd van De Graafschap geweest, terwijl het toch om de hoek is. Nederlands voetbal boeit me gewoon minder.

Wel hoop ik dat de Nederlandse clubs het altijd goed doen in Europa, tot ze Real Madrid of Liverpool tegenkomen dan
pi_41327083
Als eerder gezegd: als je louter van voetbal houdt, dan kan je jaarlijks of zelfs meerdere malen per jaar overstappen van club. Geen probleem.

Ik hou ook van het mooie voetbal en dus gunde ik FC Barcelona de Champions League afgelopen seizoen. Maar ik had ook een zwak voor bijvoorbeeld AC Milan, terwijl die toch echt niet altijd het mooiste voetbal spelen. Dat komt dan door de sfeer die daar is, zo fantastisch. Daarnaast hou ik al jaren van Liverpool, maar dat is omdat ik de mensen van en rondom de club altijd zo sympathiek vind.

Maar dat alles heeft niets met je hart te maken. Ik ben geboren in Amsterdam en vanaf m'n eerste levensjaar voor de buis gezet. Toen ik 4 (!) jaar was ging ik al regelmatig naar De Meer, met pa mee. Ik ben trots op Amsterdam, ik woon er en ga er nooit meer weg. Dan is het logisch dat er voor mij geen enkele andere club is waar ik echt supporter van kan zijn. Als Ajax verloren heeft kan je mij een week lang voor me uit zien staren (ik ben nog steeds aan het bijkomen van de klap tegen FC Kopenhagen). Ik eet zelfs twee dagen niet normaal. Ik huil nóóit, maar bij Ajax of om Ajax kan ik regelmatig een traantje wegpinken.

Als Ajax verloren heeft en na afloop wordt Dit is mijn club, dit is de mooiste club van allemaal... hier ligt mijn hart, m'n vreugde, m'n verdriet... het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen... maar een betere club dan AJAX is er niet... maar een bet ere club dan AJAX is er niet... wordt gedraaid, dan ervaar ik dat gevoel op z'n sterkst. Clubliefde.
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_41327170
Overigens vind ik het ook wel eens interessant hoe mensen over haat tegen andere clubs denken. Ik ben als gezegd een ras-Ajacied en leef 24h met AJAX, sta er mee op en ga er mee naar bed.

Maar haat tegen andere clubs heb ik nauwelijks. Voor mij is AJAX de mooiste club van de wereld, maar dat betekent niet dat ik andere mooie clubs haat. Ik ben niet, zoals dat ik Eindhoven en Rotterdam wel tegen AJAX gebeurt, met haat tegen andere clubs bezig. Het kan me gestolen worden wat daar gebeurt. Ik zing nooit mee met songs als Helemaal niets in Rotterdam. Het kan me gestolen worden, AJAX houdt me alleen bezig.

Daarom: Feyenoord is ook een prachtige club, ik haat ze niet. Voor mijn gevoel is dat ook een echte club, daarom gunde in ze ook de UEFA Cup-winst toen in 2002. Maar fan ben ik er niet van, ik krijg er geen gevoel bij. Rotterdam, De Kuip, de hele mentaliteit, doet met niks. Alleen de club zelfs is mooi, waardoor ik ze vaak meer dan andere clubs gun.

Met neppe clubs heb ik minder. Ik vind PSV te gemaakt, nep. De naam zegt het al, Phillips Sport Vereniging. Lomp. Als ik het volk daar op de tribune zie denk ik: daar wil je ook voor geen goud tussen staan. Ik haat ze niet, maar het zijn naar mijn gevoel lompe boeren. Een club zonder traditie, ik heb daar niets mee.

Daarom: voor echte clubs als Feyenoord, AC Milan, FC Barcelona, Real Madrid, Arsenal, Manchester United, Liverpool, Borussia Dortmund, Bayern Munchen (zelfs die) kan ik als voetballiefhebber juichen in Europa. Voor clubs als Juventus, PSV, Chelsea (hoewel allen ook historie, maar niet zo mooi) niet.

[ Bericht 68% gewijzigd door Door_passie_gedreven op 30-08-2006 14:55:02 ]
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
pi_41327228
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:32 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

Als Ajax verloren heeft kan je mij een week lang voor me uit zien staren (ik ben nog steeds aan het bijkomen van de klap tegen FC Kopenhagen). Ik eet zelfs twee dagen niet normaal. Ik huil nóóit, maar bij Ajax of om Ajax kan ik regelmatig een traantje wegpinken.

Als Ajax verloren heeft en na afloop wordt Dit is mijn club, dit is de mooiste club van allemaal... hier ligt mijn hart, m'n vreugde, m'n verdriet... het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen... maar een betere club dan AJAX is er niet... maar een bet ere club dan AJAX is er niet... wordt gedraaid, dan ervaar ik dat gevoel op z'n sterkst. Clubliefde.
Amen!

A J A X en de rest die doet ons niks!
Houd van een lijntje.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:43:38 #131
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41327498
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:34 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Overigens vind ik het ook wel eens interessant hoe mensen over haat tegen andere clubs denken. Ik ben als gezegd een ras-Ajacied en leef 24h met AJAX, sta er mee op en ga er mee naar bed.
Ik haat ajax..
psv vind ik gewoon een schijtclub. (gemaakt, nep)
pi_41327750
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:43 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik haat ajax..
psv vind ik gewoon een schijtclub. (gemaakt, nep)
Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven (en andere steden/dorpen die een wannabe-vijand zoeken, ik noem Alkmaar) leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX."

Typerend is bij er bij een wedstrijd (optioneel) Feyenoord - Spartak Moskou of en PSV - Manchester United zo Wie niet springt die is een Joooood gezongen kan worden, terwijl men zich bij ons zelden bezig houdt met andere clubs.

Tenzij het de tegenstander van de wedstrijd is. Bij AJAX - Feyenoord wordt natuurlijk ook Helemaal niets in Rotterdam gezongen als daar aanleiding toe is. Maar de rest van het jaar houden wij ons meer met onze eigen club bezig.

Ik haat Feyenoord en PSV niet. Ik hóu van AJAX.

[ Bericht 7% gewijzigd door Door_passie_gedreven op 30-08-2006 14:56:14 ]
pi_41327901
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven (en andere steden/dorpen die een wannabe-vijand zoeken, ik noem Alkmaar) leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX."

Typerend is bij er bij een wedstrijd (optioneel) Feyenoord - Spartak Moskou of en PSV - Manchester United zo Wie niet springt die is geen Joooood gezongen kan worden, terwijl men zich bij ons zelden bezig houdt met andere clubs. Tenzij het de tegenstander van de wedstrijd is. Bij AJAX - Feyenoord wordt natuurlijk ook Helemaal niets in Rotterdam gezongen als daar aanleiding toe is. Maar de rest van het jaar houden wij ons meer met onze eigen club bezig.

Dat is niet helemaal waar. Er wordt wel vaker 'helemaal niets in rotterdam' gezongen. Tijdens Ajax - RKC nog.

Niet dat ik dat erg vind. Ik kan het wel waarderen
Houd van een lijntje.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:55:40 #134
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41327919
quote:

[..]

Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX." Typerend is bij er bij een Feyenoord - Spartak Moskou of en PSV - Manchester United zo Wie niet springt die is geen Joooood gezongen wordt, terwijl men zich bij ons zelden bezig houdt met andere clubs. Tenzij het de tegenstander van de wedstrijd is. Bij Ajax - Feyenoord wordt natuurlijk ook Helemaal niets in Rotterdam gezongen, maar alleen als er aanleiding toe is.

Terwijl ik en veel Ajacieden Feyenoord of PSV totaal niet haten. Ik hou van AJAX, dát houdt me bezig.
Haat is een groot woord, maar ik heb liever dat Feyenoord en PSV er snel uitvliegen in Europa dan dat ze ver komen of zelfs de CL of UEFA Cup winnen, die UEFA-coëfficiënt kan me geen reet schelen. Weet niet of het inzetten van anti-songs echt te maken heeft met haat, het is meer een soort van kuddegedrag en anti-songs worden nu eenmaal wat makkelijker meegezongen. Toen Feyenoord met 3-0 achterkwam in Groningen, werd er ook gezongen over Feyenoord en dat kan ik best waarderen, maar soms wordt het wel een beetje overdreven. Feyenoord haat ik niet, vind het een traditierijke club en in zoverre staan ze bij mij hoger aangeschreven dan PSV, maar ik gun beide ook geen successen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41327932
quote:
Mooi gesproken.

Ik vind het altijd een beetje zielig en jaloers overkomen als supporters meer bezig zijn met het haten van andere clubs dan het supporten van hun eigen club.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:57:03 #136
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41327963
Word er bij psv gezongen?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:57:33 #137
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41327981
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:55 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Mooi gesproken.

Ik vind het altijd een beetje zielig en jaloers overkomen als supporters meer bezig zijn met het haten van andere clubs dan het supporten van hun eigen club.
Meer bezig zijn met?
Das dus gewoon gelul, maargoed
pi_41328028
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat er tijdens AJAX - RKC gezongen werd 'Helemaal niets in Rotterdam' had een aanleiding, namelijk dat Feyenoord verloren heeft. Maar in De Kuip en Phillips Stadion wordt ook als het goed gaat met AJAX en hun club wint Wie niet springt die is een Jood gezongen.

Feit blijft dat men er bij AJAX minder mee bezig is, andere clubs. Ikzelf helemaal NIET.

[ Bericht 2% gewijzigd door Door_passie_gedreven op 30-08-2006 15:04:13 ]
pi_41328050
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:57 schreef Keltie het volgende:
Word er bij psv gezongen?
Weinig, maar laten we elkaar nu niet gaan uitdagen Daar gaat dit topic niet over.
pi_41328126
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

Meer bezig zijn met?
Das dus gewoon gelul, maargoed
Niet iedereen daar is meer bezig met het haten van AJAX dan met z'n eigen club, maar ik weet zeker dat het wel een grote groep is. Dat blijkt wel uit al het gezeik jaarlijks over de KNVB, media, NOS, Talpa etc. hoe pro-AJAX ze wel niet zouden zijn. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat die groep die meer met AJAX bezig is groter is in Eindhoven dan in Rotterdam, maar dat terzijde.
pi_41328180
Mijn vader komt uit Hilversum dus die was gewoon van jongs af aan Ajacied, ook al was mijn opa PSV-er.
We zijn toen ik nog erg jong naar Hellevoetsluis verhuist, dat is 1 groot Feyenoord bolwerk, wat wil je ook als je maar 30km van R'dam afligt. De 1e wedstrijd die ik ooit heb gezien in het stadion was Ajax - Feyenoord, 2-1 verloren van Feyenoord, maar die sfeer om als klein jochie daar in het stadion te zitten tussen allemaal Ajacieden zal ik nooit vergeten. Daarom ben ik Ajacied geworden en dat zal ik ook altijd blijven.

Nu studeer ik dan in Utrecht en dan krijg je toch langzamerhand wel wat sympathie voor de lokale club. Ik denk dat dat onvermijdelijk is behalve als het echt een aartsvijand is zoals Feyenoord, en ook PSV.
pi_41328248
Nah ik wissel wel bijna elk seizoen mijn voorkeursclub maar ik ben geen supporter dus kweenie
pi_41328297
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:04 schreef VoreG het volgende:
Mijn vader komt uit Hilversum dus die was gewoon van jongs af aan Ajacied, ook al was mijn opa PSV-er.
We zijn toen ik nog erg jong naar Hellevoetsluis verhuist, dat is 1 groot Feyenoord bolwerk, wat wil je ook als je maar 30km van R'dam afligt. De 1e wedstrijd die ik ooit heb gezien in het stadion was Ajax - Feyenoord, 2-1 verloren van Feyenoord, maar die sfeer om als klein jochie daar in het stadion te zitten tussen allemaal Ajacieden zal ik nooit vergeten. Daarom ben ik Ajacied geworden en dat zal ik ook altijd blijven.

Nu studeer ik dan in Utrecht en dan krijg je toch langzamerhand wel wat sympathie voor de lokale club. Ik denk dat dat onvermijdelijk is behalve als het echt een aartsvijand is zoals Feyenoord, en ook PSV.
Met alle respect voor jou, maar dan ben je dus geen ras-Ajacied. Ik studeer ook in Utrecht, maar die club houdt me geen moment bezig. Ik denk dat jij ook niet dagen wakker ligt van een nederlaag van Ajax, maar corrigeer me als ik fout ben.
pi_41328322
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:05 schreef DrDentz het volgende:
Nah ik wissel wel bijna elk seizoen mijn voorkeursclub maar ik ben geen supporter dus kweenie
Dan ben je voetballiefhebber en geen supporter.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:08:35 #145
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41328325
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:02 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Niet iedereen daar is meer bezig met het haten van AJAX dan met z'n eigen club, maar ik weet zeker dat het wel een grote groep is. Dat blijkt wel uit al het gezeik jaarlijks over de KNVB, media, NOS, Talpa etc. hoe pro-AJAX ze wel niet zouden zijn. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat die groep die meer met AJAX bezig is groter is in Eindhoven dan in Rotterdam, maar dat terzijde.
Maar dat is ook zo
+ Dat stamt van vroeger af, vraag maar aan je pappie..
pi_41328413
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:08 schreef Keltie het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo
Ik loop al sinds 1992 mee hoor en de jaren 1900-1992 ken ik beter dan 90 procent van de 40+'ers (bedoel de geschiedenis van het voetbal en vooral AJAX).

En de media/knvb etc. is echt niet meer AJAX-gezind, dat is vooral de Calimero-gedachte die buiten Amsterdam meer leeft.

Btw, wat doen Brugge, Chelsea en Inter in jou signature? Brugge is toch Den Haag? Chelsea, was je daar al fan van vóór het Russische tijdperk?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:12:44 #147
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41328469
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:08 schreef Keltie het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo
Allemaal papegaaiengedrag, vraag aan een doorsnee-Feyenoordsupporter wat er nou zo pro-Ajax is aan bijvoorbeeld de KNVB, dan krijg je het antwoord dat Ajax altijd wordt voorgetrokken. Als je dan verder vraagt naar voorbeelden, dan begint men te stotteren, want voorbeelden weet men niet.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41328490
Ik kom uit Groningen en ging al vroeg naar het Stadion, Groningen is mijn club en zal dat altijd blijven. of ze nu in de ere of eerste divisie spelen, er gaat niets boven Groningen!
Ik ben trots op Groningen, niet alleen op de FC maar alles wat Groningen is!
Als Groningen verliest dan heb ik een kut weekend, en dat is vaak voorgekomen
Ik heb succes maar ook ''dikke'' ellende doorgemaakt met de FC en ben blij dat de club momenteel weer gezond begint te worden. het gaat goed met de FC.

Er is nog een club waar ik van hou (misschien op een andere manier, maar toch), FC Barcelona. mijn oom was en is groot fan van deze prachtige club. Hij kwam 1 keer in de week bij ons op visite, en dan ging het altijd over Barca. Ook nam die vaak Barca spul mee zoals Vaantjes, shirts VHS video banden. later kwam er ook nog eens buitenlands voetbal op NED2 met de samenvatting van Barca, die gingen we dan samen kijken. toen kwam Barca een keer naar Grunn toe voor een oefenpot tegen de FC, GEWELDIG, ik was helemaal verkocht. Toen ik ouder was heb ik nog wat wedstrijden met hem bezocht in Camp Nou.
Het is een ander soort liefde dan met Grunn, (Barcelona ligt hier immers kilometers vandaan) misschien iets minder intens, maar ik kan me flink klote voelen als Barca verliest.

Van club veranderen kan ik me niets bij voorstellen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_41328491
De discussie dwaalt een beetje af van het 'overstappen' naar hoe fanatiek we allemaal wel niet zijn. Jammer. Dat er hier op Fok allemaal die-hards zitten was al wel bekend.
pi_41328520
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:12 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Allemaal papegaaiengedrag, vraag aan een doorsnee-Feyenoordsupporter wat er nou zo pro-Ajax is aan bijvoorbeeld de KNVB, dan krijg je het antwoord dat Ajax altijd wordt voorgetrokken. Als je dan verder vraagt naar voorbeelden, dan begint men te stotteren, want voorbeelden weet men niet.
Met afgelopen seizoen als ultiem voorbeeld. Nog nooit zo vaak in één jaar genaaid door iemand/iets (KNVB). Geloof dat ik het toen objectief heb laten bijhouden, het scheelde ons een stuk of 15 punten.
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef MaxPower het volgende:
De discussie dwaalt een beetje af van het 'overstappen' naar hoe fanatiek we allemaal wel niet zijn. Jammer. Dat er hier op Fok allemaal die-hards zitten was al wel bekend.
Klopt, verder on-topic.

Stelling: Ik stap voor geen miljoen euro over naar een andere club.

Mijn antwoord: klopt.
pi_41328746
Mischien een andere interessante stelling:

Is het mogelijk om een echte supporter te zijn van meerdere clubs.
Houd van een lijntje.
pi_41328805
Ja, DG lijtk me daar een perfect voorbeeld van. FC Den Bosch en Arsenal.
pi_41328819
Als ze maar in verschillende landen liggen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:21:31 #154
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41328828
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:11 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Ik loop al sinds 1992 mee hoor en de jaren 1900-1992 ken ik beter dan 90 procent van de 40+'ers (bedoel de geschiedenis van het voetbal en vooral AJAX).

En de media/knvb etc. is echt niet meer AJAX-gezind, dat is vooral de Calimero-gedachte die buiten Amsterdam meer leeft.

Btw, wat doen Brugge, Chelsea en Inter in jou signature? Brugge is toch Den Haag? Chelsea, was je daar al fan van vóór het Russische tijdperk?
Dan zal je ook weten dat Feijenoord, vroeger, nooit werd uitgezonden op Studio Sport? En dat daarom Hilversum als pro-ajax bestempeld werd/word?
En och.. KNVB ligt Feijenoord (/Jorien) niet zo, dus dan word je als "Joods" bestempeld.

Vriendenclubs en die ongein slaat nergens op.
Ben bevriend met Bruggesupporter en zo eens wat sfeer daar mogen proeven.
(Al ben ik 2x genaaid met de kaartverkoop, kutsysteem daar..)
Chelsea > Wise, Zola en Flo (vanaf dat tijdperk vind ik ze interessant)
Inter > Weet niet waarom, club spreekt me aan (als weinige italiaanse clubs) (Shirt, vroeger Ronaldo.. Materazzi).
Real Madrid vind ik ook nog wel geinig
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22:55 #155
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41328886
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:

Voor mijn gevoel niet.
Echte supporter ben ik alleen van Feijenoord.
Die anderen in m'n sign zijn bijzaak, clubs waar de interesse naar uit gaat
pi_41328928
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:21 schreef zjroentje het volgende:
Als ze maar in verschillende landen liggen.
Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.
Houd van een lijntje.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:25:33 #157
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41328989
quote:

Vast wel, zelf heb ik één echt grote liefde en dat is Ajax. De Spurs, Lazio, Atlético Madrid en Anderlecht volg ik ook wel fanatiek, maar die liefde is minder dan die voor Ajax. Toch gaat het verder dan alleen maar sympathie hebben voor die clubs, probeer ook wel wedstrijden te bezoeken.
pi_41329485
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:07 schreef Door_passie_gedreve... het volgende:

[..]

Met alle respect voor jou, maar dan ben je dus geen ras-Ajacied. Ik studeer ook in Utrecht, maar die club houdt me geen moment bezig. Ik denk dat jij ook niet dagen wakker ligt van een nederlaag van Ajax, maar corrigeer me als ik fout ben.
Dan wil ik je bij deze even corrigeren. Ik ben er echt ziek van als Ajax verliest, dat verlies van Kopenhagen al helemaal.

En Utrecht houdt me ook niet bezig, het is meer "ze kunnen best winnen, dat gun ik ze wel". Die rivaliteit tussen Ajax en Utrecht heb ik niet zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door VoreG op 30-08-2006 15:43:58 ]
pi_41329555
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.
Mee eens. DG is de uitzondering die de regel bevestigt. Ik heb zelf ook wel sympathie voor een aantal buitenlandse clubs, maar dat komt niet in de buurt van wat ik met Heerenveen heb. Ik zou mezelf dus ook absoluut geen supporter willen noemen van welke buitenlandse club dan ook.
pi_41329712
quote:

Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)

In mijn situatie:
Groningen is mijn club, er gaat niets boven Groningen. FC Groningen is gewoon nr1.
Ik kom uit Groningen, woon in Groningen, en ben al supporter van de FC sinds ik me kan herinneren. FC Groningen staat gewoon voor alles wat Groningen is, trots dus. Hier woon ik, dit is onze club, dit zijn wij, FC GRONINGEN!!
helaas door ziekte kan ik niet meer naar het stadion, anders zat ik er nog elke wedstrijd.

Toch ben ik ook supporter van Barca, een gehaal andere club, niet te vergelijken met de FC.
ik kijk alle wedstrijden en volg Barca op de voet, ik heb er zelfs een filmnet. tegenwoordig sport1 abbo om genomen.
Als mijn oom er niet elke week mee kwam aanzetten toen ik jong was weet ik niet of ik er fan was geworden. Hij heeft mij behoorlijk gehersenspoelt.
Neemt niet weg dat ik Barca al jaren lang op de voet volg en er dus evenveel aandacht aan besteed als aan de FC.
al ging ik natuurlijk maar zelden naar een wedstrijd van Barca toe
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_41329758
Dat Feyenoord fans willen overlopen is te begrijpen maar de vraag blijft welke club zou nu een bekeerde Feyenoord fan gedogen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:46:21 #162
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41329800
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:45 schreef opgebaarde het volgende:
Dat Feyenoord fans willen overlopen is te begrijpen maar de vraag blijft welke club zou nu een bekeerde Feyenoord fan gedogen
Degene die overlopen, verdienen de naam "Feijenoord fan" niet
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:51:54 #163
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41329980
Als supporter van club veranderen, kan dat?;

Nee.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:54:59 #164
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41330087
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

Klopt, verder on-topic.

Stelling: Ik stap voor geen miljoen euro over naar een andere club.

Mijn antwoord: klopt.
Tuurlijk klopt dat, geld kan het gevoel niet verdrijven.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_41330128
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)

In mijn situatie:
Groningen is mijn club, er gaat niets boven Groningen. FC Groningen is gewoon nr1.
Ik kom uit Groningen, woon in Groningen, en ben al supporter van de FC sinds ik me kan herinneren. FC Groningen staat gewoon voor alles wat Groningen is, trots dus. Hier woon ik, dit is onze club, dit zijn wij, FC GRONINGEN!!
helaas door ziekte kan ik niet meer naar het stadion, anders zat ik er nog elke wedstrijd.

Toch ben ik ook supporter van Barca, een gehaal andere club, niet te vergelijken met de FC.
ik kijk alle wedstrijden en volg Barca op de voet, ik heb er zelfs een filmnet. tegenwoordig sport1 abbo om genomen.
Als mijn oom er niet elke week mee kwam aanzetten toen ik jong was weet ik niet of ik er fan was geworden. Hij heeft mij behoorlijk gehersenspoelt.
Neemt niet weg dat ik Barca al jaren lang op de voet volg en er dus evenveel aandacht aan besteed als aan de FC.
al ging ik natuurlijk maar zelden naar een wedstrijd van Barca toe
Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?
Houd van een lijntje.
pi_41330400
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:56 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?
nee, andere manier denk ik.

Bij Barca is de liefde er puur voor de club Barcelona. Ik heb verder niets met die stad of met catalunya. Hoewel het er wel goed toeven is moet ik zeggen

Bij Groningen is er dezelfde liefde voor de club, alleen kom ik er ook nog eens vandaag en is de FC meer dan een club voor mij.

dus eig is de tekst (més que un club) voor mij meer van toepassing bij Grunn
pi_41330513
Als ik supporter was wist ik het wel, hier met die miljoen euri
pi_41330709
Ik zal nooit naar een andere club kunnen overstappen. Ben fan van PSV geworden rond 1990, als 5-jarig jochie. De jaren midden jaren 90 hebben me dan ook verder afgestoot van Ajax ipv toegetrokken. Kom uit Nijmegen, dus ben tot mn 15e vooral naar wedstrijden van NEC geweest. Heb daardoor wel een lichte sympatie voor de club gekregen, maar een fan heb ik mijzelf nooit kunnen noemen. Tot ik eenmaal de leeftijd had om regelmatig naar PSV te gaan. Nu ga ik nog maar af en toe naar NEC, voornamelijk de wedstrijden tegen Vitesse en uiteraard PSV.

In de Champions League 1999/2000 ben ik dan ook fan geworden van Chelsea. In de poulefase begon het al, maar toen ik ze zo bezig zag tegen Feyenoord, ben ik gek geworden van de club, in positieve zin natuurlijk . Maar ze zullen altijd mijn tweede club blijven. PSV blijft altijd mijn eerste liefde. Chelsea is dan ook een toevoeging ipv een vervanging. Voor sommige andere clubs heb ik slechts een sympathie, deze twee clubs ben ik echt fan van.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_41330797
Nee, dan was je al geen supporter.
pi_41332237
Voor 1mln wil ik best mn seizoenskaart inleveren en een clubcard van Ajax nemen
pi_41332481
Voor 1 miljoen wil ik best in Nou Camp gaan zitten.

Ik hou dan alleen nog steeds meer van Real Madrid.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:29:19 #172
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_41333126
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:03 schreef Erasmusch het volgende:
Voor 1mln wil ik best mn seizoenskaart inleveren en een clubcard van Ajax nemen
Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_41333224
Volgens mij is dat onmogelijk, op welk niveau dan ook.

Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41333247
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:29 schreef BoNi het volgende:

[..]

Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......
Allesreiniger, brandblusser en wc-papier ook goed?
pi_41333298
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij is dat onmogelijk, op welk niveau dan ook.

Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
Het lijkt mij dat er altijd iets voor kan vallen wat de spreekwoordelijke druppel blijkt te zijn, waardoor je meer gecharmeerd bent van een andere club. Jouw huwelijksvoorbeeld is derhalve prima gekozen.
Yeah baby Yeah!
pi_41333342
Je zou maar in Zeeland wonen zoals Sand en bijvoorbeeld fan worden van pakweg Ajax. Dan verhuis je naar Eindhoven en blijk je plots iets voor PSV te voelen wat je nooit kon vermoeden. Dan zou het wellicht wel kunnen.... Of toch niet?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:37:04 #177
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41333344
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:

Maar vrouwen zijn makkelijker in te wisselen dan je cluppie.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_41333410
Dat is wel weer zo, daar zijn er meer van.
www.thuisuiteten.nl
pi_41333452
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:37 schreef methodmich het volgende:
Je zou maar in Zeeland wonen zoals Sand en bijvoorbeeld fan worden van pakweg Ajax. Dan verhuis je naar Eindhoven en blijk je plots iets voor PSV te voelen wat je nooit kon vermoeden. Dan zou het wellicht wel kunnen.... Of toch niet?
Ik zie niet in waarom je nooit van club zou kunnen veranderen, we kijken toch hopelijk wel met een open blik naar het spelletje?
Yeah baby Yeah!
pi_41333513
Maar een club kies je toch ook op meer facetten?
www.thuisuiteten.nl
pi_41333566
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Meer dan alleen?
Yeah baby Yeah!
pi_41333588
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Meer dan alleen?
Het spelletje?
pi_41333608
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:44 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Het spelletje?
Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.
Yeah baby Yeah!
pi_41333653
Je club kiezen, in hoever kies je nou eigenlijk een club, veel mensen zijn liefhebber/fan van een club, omdat ze dat meekregen van hun vader.
Je liefde is gewoon aangepraat!
pi_41333659
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
pi_41333684
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
Dat vind jij.
Yeah baby Yeah!
pi_41333725
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat vind jij.
Dus is het zo.
pi_41333784
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:49 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dus is het zo.
Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:42:38 #189
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41335451
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Met afgelopen seizoen als ultiem voorbeeld. Nog nooit zo vaak in één jaar genaaid door iemand/iets (KNVB). Geloof dat ik het toen objectief heb laten bijhouden, het scheelde ons een stuk of 15 punten.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:04:22 #190
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41336178
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Het is een misverstand om te denken dat je een club kunt kiezen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41336473
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.
Ken weinig supporters die zich vereenzelvigen met het bestuur, maar goed..
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:14:31 #192
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41336503
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

FCUM?

MK Dons, agh.. De echte fans hebben Wimbledon een doorstart gegeven.. Zitten nu wel ergens in de amateurs meen ik..
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:17:22 #193
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41336588
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef VoreG het volgende:
Je club kiezen, in hoever kies je nou eigenlijk een club, veel mensen zijn liefhebber/fan van een club, omdat ze dat meekregen van hun vader.
Je liefde is gewoon aangepraat!
"Clubliefde is als kanker; iedereen heeft het in zich, het moet alleen geactiveerd worden"
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:23:12 #194
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_41336750
Het kan wel, maar das meer als fan zijnde vind ik dan.
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam Oost, zat op schoolop de middenweg, mijn vader was voetbaltrainer, mijn broer voetbalde, werd nog uitgenodigd om bij Ajax te komen spelen, JC kwam wekelijk bij ons in de straat op visite en vanaf mijn 13e had ik een seizoenkaart.
Daarvoor waren het tijden van gewoon ernaar toe lopen, de kerel bij het vak een knaak in zijn handen douwen en naar binnen toe
Ajax is mijn hart, Ajax is mijn stad en mijn club en daar komt nooit niks en niemand aan.
Zelfs niet nu ik in Nijmegen woon en al 6 jaar een scc heb bij NEC.
Voetbal heb ik van mijn vader met de paplepel ingegoten gekregen, dus ik hou van alle voetbal, maar Ajax was het, is het en zal het altijd blijven
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:43:03 #196
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41337456
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:26 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

FC United of Manchester
Das wel stoer
pi_41338053
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:51 schreef DutchGooner het volgende:
Als supporter van club veranderen, kan dat?;

Nee.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:10:14 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41352969
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
pi_41353052
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:17:28 #200
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41353106
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
Je hebt gelijk, als klein ventje ben je nog geen echte supporter. Je noemt het wel zo, maar eigenlijk ben je meer een fan van een club. Supporter wordt je (eventueel) pas later, van dezelfde of van een andere club.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')