Je begrijpt (hopelijk) wel wat ik bedoel.......!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?
Dat zijn in mijn ogen dan ook geen supporters (maar fans, of liefhebbers). Deze mensen zijn dan ook de eersten die 'overstappen' naar een andere club. Het enige wat je moet doen is een nieuwe pyama kopen en voila, je bent opeens van Ajacied een PSV'er geworden. De drempel is veel lager dan wanneer je wekelijks het stadion bezoekt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Zwansen het volgende:
Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.
Er zijn in Nederland wel een paar miljoen voetballiefhebbers, daarvan heeft bijna elke wel een voorkeur voor Ajax, PSV of Feyenoord. Al zouden ze het willen, ze kunnen niet eens allemaal tegelijk de wedstrijden bekijken...
Nee, ik was echt lunchen en ik ben nu weer weg, maar ik zal later vandaag weer reageren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Of te wel
"ik neem een belachelijk standpunt aan, verkondig alleen rotzooi. Verschillende mensen komen met weerwoorden waar ik niets op weet te verzinnen dus ik ga weg?"?
Op de 1 of andere manier weet iedereen me gelijk te vindenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?
Tja, daar zullen ze bij jou de laatste jaren wel aardig bedreven in zijn geworden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier weet iedereen me gelijk te vinden![]()
Er is tegenwoordig internet schatquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:40 schreef popolon het volgende:
Natuurlijk kan dat, verhuis maar eens naar een gebied waar je niet of nauwelijks je oude liefde kan volgen.
't Slijt.
Jah.. Dat + een grote bek hebbenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, daar zullen ze bij jou de laatste jaren wel aardig bedreven in zijn geworden.
En nou heb je zeker een hekel aan Ajax?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Als klein jongetje in de jaren 90 was in "fan" van ajax. Maar dat stelde niks voor natuurlijk. Meer fan van goed voetbal. Vanaf 97 ging ik meerde wedstrijden per seizoen naar Den Bosch kijken. Vanaf 1999 een seizoenkaart en vanaf half 2005 geen thuis of uitwedstrijd gemist. Hier zal mijn leven ook einidgen.
't Werkt toch iets anders.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:42 schreef WeebI het volgende:
[..]
Er is tegenwoordig internet schat
Nu heb ik veel meer symphatie voor Feyenoord ja.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
En nou heb je zeker een hekel aan Ajax?
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:47 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nu heb ik veel meer symphatie voor Feyenoord ja.
*mompelt iets over bandwagon...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:46 schreef popolon het volgende:
[..]
't Werkt toch iets anders.
Maar goed, ik ben dan ook nooit een 'fanatiek supporter' geweest, meer een liefhebber.
Je bent nu dus voor Miami? Of de Lakers misschien?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
*mompelt iets over bandwagon...
Zonder compleet "levensverhaal" van iemand is er denk ik weinig van te begrijpen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:42 schreef M0NTANA het volgende:
Kan er zelf helemaal niets bij voorstellen, áls je dan besluit van club te veranderen, vind ik het vreemd dat sommigen hun vorige club bijna gaan haten, gaan zien als grote vijand. Er moet toch wel een stukje liefde voor je oude club overblijven? Is een terugkeer mogelijk? Of is echt alles weg? En hoe denkt de rest van het FOK!forum over deze overlopers? Is dit aanvaardbaar? Of valt de liefde voor hun nieuwe favoriete club eigenlijk niet meer serieus te nemen?
Ik ben geen fan van Groningen, ik heb sympathie voor Groningen. Maar dat heeft er geen fuck mee te maken. Vind het een beetje sneu om een club min of meer te gaan haten terwijl je er vroeger "fan" van was, omdat je bossche vriendjes de club ook haten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:49 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja je kunt ook fan zijn van Ajax en Groningen en Liverpool en Barcelona en ... en ....![]()
En wat vindt jij dan, als Hollander neem ik aan?, van de Nederlandse clubs? Geen voorkeur op dat gebied?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:41 schreef WeebI het volgende:
Ik ben al jaren een fan van Real Madrid.
Er zijn wel clubs waar ik gedurende die jaren meer sympathie voor heb gekregen (Liverpool, Udinese) maar ook clubs waar ik minder sympathie voor heb gekregen (Chelsea, Betis, sorry dogg) .
Feit blijft gewoon dat er geen club zal zijn die Real Madrid ooit in zal halen bij mij. Zelfs toen het minder ging en we vierde werden en de hele wereld schijt had aan Real Madrid was er geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om dan maar een andere club te gaan supporteren.
Ik denk dat er twee soorten fans zijn. Fans van de club, en fans van spelers. Als je de spelers goed vindt geldt dat automatisch voor de club. Als die spelers dan vertrekken krijg je minder sympathie voor die club.
Gelukkig hoor ik bij de eerste categorie.
Hala Madrid!
Dat kan, maar hoeft niet.quote:
Ik haat ze niet. Alleen als we tegen ze spelen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:52 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Groningen, ik heb sympathie voor Groningen. Maar dat heeft er geen fuck mee te maken. Vind het een beetje sneu om een club min of meer te gaan haten terwijl je er vroeger "fan" van was, omdat je bossche vriendjes de club ook haten.
Okeequote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik haat ze niet. Alleen als we tegen ze spelen.
Dan nog 'haat' je ze toch niet? Wat is dat nou voor onzin...? Je hoopt dat de acties van de tegenstander allemaal mislukken, etc., dat jouw eigen cluppie ze helemaal oprolt, voetballes geeft, maar haten???quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:13 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik haat ze niet. Alleen als we tegen ze spelen.
Ik support alleen het Nederlands elftal. Qua clubs heb ik niet echt een voorkeur, al hoop ik wel dat De Graafschap weer de Eredivisie ingaat, omdat ik zelf uit de Achterhoek kom.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En wat vindt jij dan, als Hollander neem ik aan?, van de Nederlandse clubs? Geen voorkeur op dat gebied?
Amen!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:32 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Als Ajax verloren heeft kan je mij een week lang voor me uit zien staren (ik ben nog steeds aan het bijkomen van de klap tegen FC Kopenhagen). Ik eet zelfs twee dagen niet normaal. Ik huil nóóit, maar bij Ajax of om Ajax kan ik regelmatig een traantje wegpinken.
Als Ajax verloren heeft en na afloop wordt Dit is mijn club, dit is de mooiste club van allemaal... hier ligt mijn hart, m'n vreugde, m'n verdriet... het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen... maar een betere club dan AJAX is er niet... maar een bet ere club dan AJAX is er niet... wordt gedraaid, dan ervaar ik dat gevoel op z'n sterkst. Clubliefde.
Ik haat ajax..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:34 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Overigens vind ik het ook wel eens interessant hoe mensen over haat tegen andere clubs denken. Ik ben als gezegd een ras-Ajacied en leef 24h met AJAX, sta er mee op en ga er mee naar bed.
Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven (en andere steden/dorpen die een wannabe-vijand zoeken, ik noem Alkmaar) leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX."quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik haat ajax..
psv vind ik gewoon een schijtclub. (gemaakt, nep)
Dat is niet helemaal waar. Er wordt wel vaker 'helemaal niets in rotterdam' gezongen. Tijdens Ajax - RKC nog.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven (en andere steden/dorpen die een wannabe-vijand zoeken, ik noem Alkmaar) leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX."
Typerend is bij er bij een wedstrijd (optioneel) Feyenoord - Spartak Moskou of en PSV - Manchester United zo Wie niet springt die is geen Joooood gezongen kan worden, terwijl men zich bij ons zelden bezig houdt met andere clubs. Tenzij het de tegenstander van de wedstrijd is. Bij AJAX - Feyenoord wordt natuurlijk ook Helemaal niets in Rotterdam gezongen als daar aanleiding toe is. Maar de rest van het jaar houden wij ons meer met onze eigen club bezig.
Ik haat Feyenoord en PSV niet. Ik hóu van AJAX.![]()
Haat is een groot woord, maar ik heb liever dat Feyenoord en PSV er snel uitvliegen in Europa dan dat ze ver komen of zelfs de CL of UEFA Cup winnen, die UEFA-coëfficiënt kan me geen reet schelen. Weet niet of het inzetten van anti-songs echt te maken heeft met haat, het is meer een soort van kuddegedrag en anti-songs worden nu eenmaal wat makkelijker meegezongen. Toen Feyenoord met 3-0 achterkwam in Groningen, werd er ook gezongen over Feyenoord en dat kan ik best waarderen, maar soms wordt het wel een beetje overdreven. Feyenoord haat ik niet, vind het een traditierijke club en in zoverre staan ze bij mij hoger aangeschreven dan PSV, maar ik gun beide ook geen successen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Dat is nou dus interessant. Ik Rotterdam en Eindhoven leeft dat veel meer: "Wij haten AJAX." Typerend is bij er bij een Feyenoord - Spartak Moskou of en PSV - Manchester United zo Wie niet springt die is geen Joooood gezongen wordt, terwijl men zich bij ons zelden bezig houdt met andere clubs. Tenzij het de tegenstander van de wedstrijd is. Bij Ajax - Feyenoord wordt natuurlijk ook Helemaal niets in Rotterdam gezongen, maar alleen als er aanleiding toe is.
Terwijl ik en veel Ajacieden Feyenoord of PSV totaal niet haten. Ik hou van AJAX, dát houdt me bezig.
Mooi gesproken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Ik haat Feyenoord en PSV niet. Ik hóu van AJAX.![]()
Meer bezig zijn met?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mooi gesproken.
Ik vind het altijd een beetje zielig en jaloers overkomen als supporters meer bezig zijn met het haten van andere clubs dan het supporten van hun eigen club.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat er tijdens AJAX - RKC gezongen werd 'Helemaal niets in Rotterdam' had een aanleiding, namelijk dat Feyenoord verloren heeft. Maar in De Kuip en Phillips Stadion wordt ook als het goed gaat met AJAX en hun club wint Wie niet springt die is een Jood gezongen.
Feit blijft dat men er bij AJAX minder mee bezig is, andere clubs. Ikzelf helemaal NIET.
[ Bericht 2% gewijzigd door Door_passie_gedreven op 30-08-2006 15:04:13 ]Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
Weinig, maar laten we elkaar nu niet gaan uitdagenquote:
Niet iedereen daar is meer bezig met het haten van AJAX dan met z'n eigen club, maar ik weet zeker dat het wel een grote groep is. Dat blijkt wel uit al het gezeik jaarlijks over de KNVB, media, NOS, Talpa etc. hoe pro-AJAX ze wel niet zouden zijn. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat die groep die meer met AJAX bezig is groter is in Eindhoven dan in Rotterdam, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Meer bezig zijn met?
Das dus gewoon gelul, maargoed
Met alle respect voor jou, maar dan ben je dus geen ras-Ajacied. Ik studeer ook in Utrecht, maar die club houdt me geen moment bezig. Ik denk dat jij ook niet dagen wakker ligt van een nederlaag van Ajax, maar corrigeer me als ik fout ben.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:04 schreef VoreG het volgende:
Mijn vader komt uit Hilversum dus die was gewoon van jongs af aan Ajacied, ook al was mijn opa PSV-er.
We zijn toen ik nog erg jong naar Hellevoetsluis verhuist, dat is 1 groot Feyenoord bolwerk, wat wil je ook als je maar 30km van R'dam afligt. De 1e wedstrijd die ik ooit heb gezien in het stadion was Ajax - Feyenoord, 2-1 verloren van Feyenoord, maar die sfeer om als klein jochie daar in het stadion te zitten tussen allemaal Ajacieden zal ik nooit vergeten. Daarom ben ik Ajacied geworden en dat zal ik ook altijd blijven.
Nu studeer ik dan in Utrecht en dan krijg je toch langzamerhand wel wat sympathie voor de lokale club. Ik denk dat dat onvermijdelijk is behalve als het echt een aartsvijand is zoals Feyenoord, en ook PSV.
Dan ben je voetballiefhebber en geen supporter.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:05 schreef DrDentz het volgende:
Nah ik wissel wel bijna elk seizoen mijn voorkeursclub maar ik ben geen supporter dus kweenie
Maar dat is ook zoquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:02 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Niet iedereen daar is meer bezig met het haten van AJAX dan met z'n eigen club, maar ik weet zeker dat het wel een grote groep is. Dat blijkt wel uit al het gezeik jaarlijks over de KNVB, media, NOS, Talpa etc. hoe pro-AJAX ze wel niet zouden zijn. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat die groep die meer met AJAX bezig is groter is in Eindhoven dan in Rotterdam, maar dat terzijde.
Ik loop al sinds 1992 mee hoor en de jaren 1900-1992 ken ik beter dan 90 procent van de 40+'ers (bedoel de geschiedenis van het voetbal en vooral AJAX).quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo![]()
+ Dat stamt van vroeger af, vraag maar aan je pappie..![]()
Allemaal papegaaiengedrag, vraag aan een doorsnee-Feyenoordsupporter wat er nou zo pro-Ajax is aan bijvoorbeeld de KNVB, dan krijg je het antwoord dat Ajax altijd wordt voorgetrokken. Als je dan verder vraagt naar voorbeelden, dan begint men te stotteren, want voorbeelden weet men niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo![]()
+ Dat stamt van vroeger af, vraag maar aan je pappie..![]()
Met afgelopen seizoen als ultiem voorbeeld. Nog nooit zo vaak in één jaar genaaid door iemand/iets (KNVB). Geloof dat ik het toen objectief heb laten bijhouden, het scheelde ons een stuk of 15 punten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Allemaal papegaaiengedrag, vraag aan een doorsnee-Feyenoordsupporter wat er nou zo pro-Ajax is aan bijvoorbeeld de KNVB, dan krijg je het antwoord dat Ajax altijd wordt voorgetrokken. Als je dan verder vraagt naar voorbeelden, dan begint men te stotteren, want voorbeelden weet men niet.
Klopt, verder on-topic.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef MaxPower het volgende:
De discussie dwaalt een beetje af van het 'overstappen' naar hoe fanatiek we allemaal wel niet zijn. Jammer. Dat er hier op Fok allemaal die-hards zitten was al wel bekend.![]()
Dan zal je ook weten dat Feijenoord, vroeger, nooit werd uitgezonden op Studio Sport? En dat daarom Hilversum als pro-ajax bestempeld werd/word?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:11 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Ik loop al sinds 1992 mee hoor en de jaren 1900-1992 ken ik beter dan 90 procent van de 40+'ers (bedoel de geschiedenis van het voetbal en vooral AJAX).
En de media/knvb etc. is echt niet meer AJAX-gezind, dat is vooral de Calimero-gedachte die buiten Amsterdam meer leeft.
Btw, wat doen Brugge, Chelsea en Inter in jou signature? Brugge is toch Den Haag? Chelsea, was je daar al fan van vóór het Russische tijdperk?
Voor mijn gevoel niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Mischien een andere interessante stelling:
Is het mogelijk om een echte supporter te zijn van meerdere clubs.
Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:21 schreef zjroentje het volgende:
Als ze maar in verschillende landen liggen.
Vast wel, zelf heb ik één echt grote liefde en dat is Ajax. De Spurs, Lazio, Atlético Madrid en Anderlecht volg ik ook wel fanatiek, maar die liefde is minder dan die voor Ajax. Toch gaat het verder dan alleen maar sympathie hebben voor die clubs, probeer ook wel wedstrijden te bezoeken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Dan wil ik je bij deze even corrigeren. Ik ben er echt ziek van als Ajax verliest, dat verlies van Kopenhagen al helemaal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:07 schreef Door_passie_gedreve... het volgende:
[..]
Met alle respect voor jou, maar dan ben je dus geen ras-Ajacied. Ik studeer ook in Utrecht, maar die club houdt me geen moment bezig. Ik denk dat jij ook niet dagen wakker ligt van een nederlaag van Ajax, maar corrigeer me als ik fout ben.
Mee eens. DG is de uitzondering die de regel bevestigt. Ik heb zelf ook wel sympathie voor een aantal buitenlandse clubs, maar dat komt niet in de buurt van wat ik met Heerenveen heb. Ik zou mezelf dus ook absoluut geen supporter willen noemen van welke buitenlandse club dan ook.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Maar dan is het meer sympathie hebben voor een club. DutchGooner mischien als uitzondering.
Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Degene die overlopen, verdienen de naam "Feijenoord fan" nietquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:45 schreef opgebaarde het volgende:
Dat Feyenoord fans willen overlopen is te begrijpen maar de vraag blijft welke club zou nu een bekeerde Feyenoord fan gedogen![]()
Tuurlijk klopt dat, geld kan het gevoel niet verdrijven.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Klopt, verder on-topic.
Stelling: Ik stap voor geen miljoen euro over naar een andere club.
Mijn antwoord: klopt.
Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja kan wel, maar het is liefde op een andere manier (rare zin)![]()
In mijn situatie:
Groningen is mijn club, er gaat niets boven Groningen. FC Groningen is gewoon nr1.
Ik kom uit Groningen, woon in Groningen, en ben al supporter van de FC sinds ik me kan herinneren. FC Groningen staat gewoon voor alles wat Groningen is, trots dus. Hier woon ik, dit is onze club, dit zijn wij, FC GRONINGEN!!![]()
helaas door ziekte kan ik niet meer naar het stadion, anders zat ik er nog elke wedstrijd.
Toch ben ik ook supporter van Barca, een gehaal andere club, niet te vergelijken met de FC.
ik kijk alle wedstrijden en volg Barca op de voet, ik heb er zelfs een filmnet. tegenwoordig sport1 abbo om genomen.
Als mijn oom er niet elke week mee kwam aanzetten toen ik jong was weet ik niet of ik er fan was geworden. Hij heeft mij behoorlijk gehersenspoelt.![]()
Neemt niet weg dat ik Barca al jaren lang op de voet volg en er dus evenveel aandacht aan besteed als aan de FC.
al ging ik natuurlijk maar zelden naar een wedstrijd van Barca toe
nee, andere manier denk ik.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:56 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Maar is de liefde voor de ene club dan niet groter dan voor de andere?
Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:03 schreef Erasmusch het volgende:
Voor 1mln wil ik best mn seizoenskaart inleveren en een clubcard van Ajax nemen
Allesreiniger, brandblusser en wc-papier ook goed?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:29 schreef BoNi het volgende:
[..]
Voorwaarde is natuurlijk ook nog dat je in je Ajax pyjama onder een Ajax dekbed slaapt he.......![]()
Het lijkt mij dat er altijd iets voor kan vallen wat de spreekwoordelijke druppel blijkt te zijn, waardoor je meer gecharmeerd bent van een andere club. Jouw huwelijksvoorbeeld is derhalve prima gekozen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij is dat onmogelijk, op welk niveau dan ook.
Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
Maar vrouwen zijn makkelijker in te wisselen dan je cluppie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:32 schreef methodmich het volgende:
Je kiest nu eenmaal voor een club en dan blijf je die trouw. Hoewel huwelijken ook ontbonden worden....
Ik zie niet in waarom je nooit van club zou kunnen veranderen, we kijken toch hopelijk wel met een open blik naar het spelletje?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:37 schreef methodmich het volgende:
Je zou maar in Zeeland wonen zoals Sand en bijvoorbeeld fan worden van pakweg Ajax. Dan verhuis je naar Eindhoven en blijk je plots iets voor PSV te voelen wat je nooit kon vermoeden. Dan zou het wellicht wel kunnen.... Of toch niet?
Meer dan alleen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Maar een club kies je toch ook op meer facetten?
Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.quote:
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar ik bedoelde met 'het spelletje' ook meer dan alleen die 90 minuten per week.
Dat vind jij.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.quote:
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:13 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Met afgelopen seizoen als ultiem voorbeeld. Nog nooit zo vaak in één jaar genaaid door iemand/iets (KNVB). Geloof dat ik het toen objectief heb laten bijhouden, het scheelde ons een stuk of 15 punten.
Het is een misverstand om te denken dat je een club kunt kiezen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Maar een club kies je toch ook op meer facetten?
Ken weinig supporters die zich vereenzelvigen met het bestuur, maar goed..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je jezelf vereenzelvigd met het bestuur, die jij verantwoordelijk vindt voor de cultuur binnen de club en zij gedragen zich als de Juve-top, vind ik dat je daar best op af mag knappen.
FCUM?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Enige manier waarop een overstap te rechtvaardigen zou zijn, is het MK Dons/FCUM verhaal.
"Clubliefde is als kanker; iedereen heeft het in zich, het moet alleen geactiveerd worden"quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:47 schreef VoreG het volgende:
Je club kiezen, in hoever kies je nou eigenlijk een club, veel mensen zijn liefhebber/fan van een club, omdat ze dat meekregen van hun vader.
Je liefde is gewoon aangepraat!
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:51 schreef DutchGooner het volgende:
Als supporter van club veranderen, kan dat?;
Nee.
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
Je hebt gelijk, als klein ventje ben je nog geen echte supporter. Je noemt het wel zo, maar eigenlijk ben je meer een fan van een club. Supporter wordt je (eventueel) pas later, van dezelfde of van een andere club.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |