Jah maar...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het ook raar dat iemand die vind dat je je "Locals" moet steunen Pro-Israël is. Ben je dan niet eerst voor je woonplaats,dan voor je provincie, dan voor je land, en dan voor je continent ?
Dat heeft met een bepaalde discussie in POL te maken, als we ooit in oorlog met Israël komen beloof ik dat ik NL zal steunen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het ook raar dat iemand die vind dat je je "Locals" moet steunen Pro-Israël is. Ben je dan niet eerst voor je woonplaats,dan voor je provincie, dan voor je land, en dan voor je continent ?
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.
Tering, ik moet eens gedichten gaan schrijven.![]()
Gelul.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.
Het gaat niet primair om het elftal, maar om de club. Al vind ik inderdaad dat Roda te ver was doorgeschoten met het aanrekken van buitenlanders, maar daar zijn ze van aan het terugkomen. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef zjroentje het volgende:
Dat je team je streek of regio representeerd in natuurlijk ook in de meeste gevallen dikke onzin.
Hoe kan je je nou als mijnwerkerszoon associeren met een elftal Belgen en Afrikanen?
Dat vindt jij omdat jij als Brabantse Ajacied niet weet wat echte clubliefde is.quote:
Hoe kan een paar jaar geleden een 7-jarige Kerkradenaar zich dan verbonden voelen met zo'n elftal. Je bent het toch wel met me eens dat die dan naar clubs/teams gaat kijken die hem wel aanspreken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gaat niet primair om het elftal, maar om de club. Al vind ik inderdaad dat Roda te ver was doorgeschoten met het aanrekken van buitenlanders, maar daar zijn ze van aan het terugkomen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Nee, dat kan ik me niet voorstellen. Ik was als vierjarige al voor Roda, lang voordat ik het hele elftal van naam kende.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hoe kan een paar jaar geleden een 7-jarige Kerkradenaar zich dan verbonden voelen met zo'n elftal. Je bent het toch wel met me eens dat die dan naar clubs/teams gaat kijken die hem wel aanspreken.
[hap]quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vindt jij omdat jij als Brabantse Ajacied niet weet wat echte clubliefde is.![]()
Je schrijfstijl is net zo romantisch als het idee erachterquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Tering, ik moet eens gedichten gaan schrijven.![]()
Dat kun je niet omschrijven, dat moet je voelen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
[hap]
Kom niet uit Brabant en ik ben niet voor ajax.
[/hap]
Wat is echte clubliefde volgens jou dan?
Zoals hetgene wat ik hier eerder heb neergekwakt?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kun je niet omschrijven, dat moet je voelen.![]()
Ik geef toe dat mijn post ietwat zoet overkwam.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:31 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je schrijfstijl is net zo romantisch als het idee erachter![]()
De tijd dat je de lokale helden aanmoedigt in het team uit de regio bestaat allang niet meer.
Bij Ajax lopen Rotterdamse en Brabantse jongens, bij Rotterdam lopen jongens uit de Amsterdamse jeugd opleiding en bij Roda spelen de meeste buitenlandse spelers van de hele competitie.
Natuurlijk heb je wel een punt en zullen veel mensen nog altijd voor het team uit de regio kiezen, maar je doet de mensen die voor een club buiten hun regio kiezen echt te kort door ze te vergelijken met een stiefkind.
Overigens gaat het niet primair om het elftal, maar om de club. Al zou Roda met elf Chinezen gaan spelen, dan nog zou ik voor Roda zijn. Ik zou dat op zich wel afkeuren en het vertrek van het bestuur of zo eisen, maar ik zou Roda trouw blijven.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:31 schreef BoNi het volgende:
Bij Ajax lopen Rotterdamse en Brabantse jongens, bij Rotterdam lopen jongens uit de Amsterdamse jeugd opleiding en bij Roda spelen de meeste buitenlandse spelers van de hele competitie.
Dan loopt volgens mij de halve Arena leeg.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.
'Blut und Boden' zeg maar.![]()
Dat zou goed kunnen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:35 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Dan loopt volgens mij de halve Arena leeg.
Dan blijf ik erbij dat ik ze meningloos/ meelopers vind zolang afkomst het enige criterium voor hun keuze is....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat mijn post ietwat zoet overkwam.Maar verder blijf ik erbij dat mensen die niet voor de club uit hun regio (of de regio waar hun familie vandaan komt) in zekere zin successupporters zijn.
Waarom ben je dan voor het Nederlands elftal en niet voor Brazilië of Italië?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:36 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dan blijf ik erbij dat ik ze meningloos/ meelopers vind zolang afkomst het enige criterium voor hun keuze is....
Dus wanneer je geen BVO in de buurt hebt, mag je geen favoriet hebben? Successupporters zijn in mijn ogen meer de jongens die zich alleen laten horen wanneer hun club succes heeft, jongens die niet ongeacht de resultaten achter hun club staan. Zelf zal ik Ajax altijd blijven steunen, ook al degraderen ze, ik voel mezelf dan ook niet echt een successupporter, ook al kom ik niet uit de regio Amsterdam.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat mijn post ietwat zoet overkwam.Maar verder blijf ik erbij dat mensen die niet voor de club uit hun regio (of de regio waar hun familie vandaan komt) in zekere zin successupporters zijn.
Natuurlijk wel, maar toch is het anders.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus wanneer je geen BVO in de buurt hebt, mag je geen favoriet hebben?
Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom ben je dan voor het Nederlands elftal en niet voor Brazilië of Italië?![]()
Ben ik niet voor : ')quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom ben je dan voor het Nederlands elftal
Kom je met Catalonië aanquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar toch is het anders.
Ik ken bijvoorbeeld een gast uit Haarlem die niets met Limburg heeft maar toch praktisch alle wedstrijden van Roda bezoekt. Roda is dus absoluut zijn favoriete club, maar toch heeft hij niet met de club wat ik ermee heb.
In Catalonië kennen ze de uitspraak "Visca Barça, Visca Catalunya". En zo is het, wint de club dan wint de streek.
Boulahrouz?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.
Juist, je voelt sympathie, maar als Nederland tegen Italië speelt ben je desondanks voor Nederland. Voor het clubvoetbal geldt dat mijns inziens ook. Je kunt als Bredase jongen best sympathie voor Ajax hebben, maar desondanks ben je als ze tegen NAC spelen gewoon voor NAC.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.
Ik hou van het land Italië, maar haat hun manier van voetballen, toch voel ik, doordat ik echt van het land hou, ook sympathie voor het Italiaans voetbalelftal.
En hoe zit dat dan met mensen die voor Espanyol zijn?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:43 schreef BoNi het volgende:
[..]
Kom je met Catalonië aan
Daar noem je ook wat...!![]()
Jep, is/ zijn ook onderdeel van de Nederlandse maatschappij.....quote:
Die historie zit wel in Nederland, zij het op een andere manier.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met mensen die voor Espanyol zijn?
Maareuh, wat in de quote gezegd word > dit is hier niet van toepassing.
Die historie zit niet in Nederland.
Dan was je toch hopelijk ook tegen de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Voor de volle 100%...!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan was je toch hopelijk ook tegen de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou?
Neuh.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die historie zit wel in Nederland, zij het op een andere manier.
Je simplificeert zowel de Nederlandse als de Spaanse geschiedenis, maar dat doet hier verder niet ter zake.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Neuh.
Je hebt hier niet 1 provincie die zich af zette tegen de grote boze koning.
Het gevoel van een Barcelona supporter vergelijken met een willekeurige NL supporter is appels en peren vergelijken.
Of te welquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je simplificeert zowel de Nederlandse als de Spaanse geschiedenis, maar dat doet hier verder niet ter zake.
Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, tijd voor een lunch.![]()
Je haalt nu politieke en nationalistische voorkeuren aan die naar mijn idee niet helemaal eerlijk zijn in deze discussie. Je kunt natuurlijk zeer sterk nationalistisch ingesteld zijn terwijl je totaal geen binding hebt met je woonplaats/ regio en/ of al helemaal niet met de club die je woonplaats/ regio vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Juist, je voelt sympathie, maar als Nederland tegen Italië speelt ben je desondanks voor Nederland. Voor het clubvoetbal geldt dat mijns inziens ook. Je kunt als Bredase jongen best sympathie voor Ajax hebben, maar desondanks ben je als ze tegen NAC spelen gewoon voor NAC.
Hee, vergeet 26 september 1345 niet.. Toen hebben we de Hollanders teruggejaagd naar Amsterdam..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Neuh.
Je hebt hier niet 1 provincie die zich af zette tegen de grote boze koning.
Heb jullie altijd meer als duitsers beschouwd....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hee, vergeet 26 september 1345 niet.. Toen hebben we de Hollanders teruggejaagd naar Amsterdam..![]()
Jij bent dus zo eentje die in de glorietijd van Ajax in de jaren 90 voor Ajax werd. Net als alle jonge kereltjes toen...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:09 schreef Sethje het volgende:
Beetje respect Plato.
Ik kom zelf uit brabant, en vanaf het moment dat ik Jari Litmanen zag voetballen ben ikvoor Ajax geworden, en ben Jari daarna altijd blijven volgen. Maar mijn liefde voor Ajax werd ook met het jaar groter.
Je moet niet vergeten dat wij vaak meer tijd/geld/moeite kwijt zijn om er bij te zijn, maar toch zijn we er altijd.
Dat is niet zo vaakquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef MaxPower het volgende:
Niet verrassend natuurlijk dat de Ajax- en Feyenoordsupporters uit de provincie zo fel de mening van Plato (die ik volledig onderschrijf) bestrijden.![]()
Als klein jochie uit de achterhoek of brabant kan je toch niet wekelijks naar de Kuip of naar de Arena? Dan ga je (als het goed is) aan de hand van papa of opa of oom mee naar de dichtsbijzijnde club. Zo rol je vanzelf in het supporten van je local team.
Ik heb een grafhekel aan ajax of feyenoordsupporters uit bijvoorbeeld groningen/limburg, die NOOIT naar het stadion gaan maar op maandagochtend wel de grootste waffel hebben dat 'hun' cluppie weer gewonnen heeft...
Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef MaxPower het volgende:
Niet verrassend natuurlijk dat de Ajax- en Feyenoordsupporters uit de provincie zo fel de mening van Plato (die ik volledig onderschrijf) bestrijden.![]()
Als klein jochie uit de achterhoek of brabant kan je toch niet wekelijks naar de Kuip of naar de Arena? Dan ga je (als het goed is) aan de hand van papa of opa of oom mee naar de dichtsbijzijnde club. Zo rol je vanzelf in het supporten van je local team.
Ik heb een grafhekel aan ajax of feyenoordsupporters uit bijvoorbeeld groningen/limburg, die NOOIT naar het stadion gaan maar op maandagochtend wel de grootste waffel hebben dat 'hun' cluppie weer gewonnen heeft...
Toevoeging: ik heb dus wel respect voor lui die wél vanuit die uithoeken wekelijks heen gaan. Ken 1 gast hier in grunn die een scc van Ajax heeft. Dat is klasse.
bij mij is het precies andersomquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef M0NTANA het volgende:
Mijn vader is voor Feyenoord, echter bezoekt hij nooit wedstrijden, mijn oom daarentegen is een fanatiek Ajax-supporter en dus sleepte hij mij vanaf mijn eerste stappen mee naar Ajax.
wat een gelulquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je streek kunt hebben.
Dat is weer een andere discussie die al tot in den treure gevoerd is.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.
Er zijn in Nederland wel een paar miljoen voetballiefhebbers, daarvan heeft bijna elke wel een voorkeur voor Ajax, PSV of Feyenoord. Al zouden ze het willen, ze kunnen niet eens allemaal tegelijk de wedstrijden bekijken...
Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:21 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussie die al tot in den treure gevoerd is.
Wanneer ben je fan, wanneer ben je supporter en wanneer ben je fanatieke supporter....
Ik kan me de frustratie van MaxPower wel voorstellen, want dezelfde personen hoor je niet als het met hun club minder gaat of als zij een keer verloren hebben....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |