Goeie 'flame', maar dat is niet de vraag in dit topic volgens mij.....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Ken er genoeg die in het begin van de jaren 90 overstapten van PSV naar Ajax en nu 100% jood zijn![]()
Je wordt supporter van een club omdat je warm word als je het logo ziet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.
'Blut und Boden' zeg maar.![]()
Het blijft een vorm van successupporter.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou, als klein ventje wordt je ergens door aangetrokken denk ik zo.. Dat kan dus ook een speler zijn...
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:16 schreef Keltie het volgende:
WTF... Je wordt niet eens supporter van een club, je bent het vanaf je geboorte.
Ik woon in een klein dorpje dan, en Nemelaer, de plaatselijke trots is uiteraard mijn nummer 1. Maar qua profvoetbal is het gewoon Ajax. Toen ik voetbal ging kijken en oud genoeg was om het te begrijpen; Ik had meteen een hekel aan PSV. RKC,FCDB en WIllem II was drie niks en ik had er ook geen enkele band mee. En op TV zag ik mijn grote idool oogstrelend voetbal spelen en op dat moment is het wit-rood-wit in mijn hart gaan zitten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.
'Blut und Boden' zeg maar.![]()
Mijn Pa is ook Ajacied en het enige wat ik als kind zag was Ajax en videobanden van Cruijff, de succesvolle Jaren 70 enzovoorts. En dat gebeurde allemaal in een Brabantse huiskamer, mag het dan wel ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:15 schreef BoNi het volgende:
[..]
Goeie 'flame', maar dat is niet de vraag in dit topic volgens mij.....
Ik ben helemaal geen Ajacied, die Israëlische vlag heeft niets met voetbal te maken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:18 schreef Sethje het volgende:
Jij hebt makkelijk praten ( Ik neem aan dat je zelf een Amsterdamse Ajacied bent ) maar als je in een klein dorp woont, zonder aansprekende club in de buurt, of een club waar je uberhaupt een band mee hebt. Dan word je echt niet ineens voor FCDB. Of iets dergelijks.
Blijf dit toch wel onzin vinden hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.![]()
Als je vader afkomstig uit Amsterdam is wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Sethje het volgende:
[..]
Mijn Pa is ook Ajacied en het enige wat ik als kind zag was Ajax en videobanden van Cruijff, de succesvolle Jaren 70 enzovoorts. En dat gebeurde allemaal in een Brabantse huiskamer, mag het dan wel ?
nee daar refereerde ik niet naar, omdat je als voorbeeld gelderse ajaxfans gaf.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen Ajacied, die Israëlische vlag heeft niets met voetbal te maken.![]()
En verder ben ik ook in een klein dorpje geboren en heb ik de profclub uit die streek altijd gesteund.
Je begint direct over mensen die je kent die zijn overgestapt van de ene op de andere club, terwijl er in dit topic gevraagd wordt om je mening hierover, die heb ik nog nergens gelezen.......quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ik had ook een teamgenootje die elke maandag overstapte op de club was die dat weekend had gewonnen. Dan kon ie niet geziekt worden op de training.![]()
M'n beide ouders hebben niets met voetbal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd ja; dan blijf je hoe je het draait of keert toch een soort van succesfan. Anders zou je immers wel naar NEC, Vitesse of De Graafschap zijn gegaan.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:21 schreef Sethje het volgende:
[..]
nee daar refereerde ik niet naar, omdat je als voorbeeld gelderse ajaxfans gaf.
Waarom? Omdat je omgeving je dit opdraagt....?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd ja; dan blijf je hoe je het draait of eert toch een soort van succsfan. Anders zou je immers wel naar NEC, Vitesse of De Graafschap zijn gegaan.
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:23 schreef BoNi het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je omgeving je dit opdraagt....?
Verachtelijkquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je begint direct over mensen die je kent die zijn overgestapt van de ene op de andere club, terwijl er in dit topic gevraagd wordt om je mening hierover, die heb ik nog nergens gelezen.......
Jah maar...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het ook raar dat iemand die vind dat je je "Locals" moet steunen Pro-Israël is. Ben je dan niet eerst voor je woonplaats,dan voor je provincie, dan voor je land, en dan voor je continent ?
Dat heeft met een bepaalde discussie in POL te maken, als we ooit in oorlog met Israël komen beloof ik dat ik NL zal steunen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het ook raar dat iemand die vind dat je je "Locals" moet steunen Pro-Israël is. Ben je dan niet eerst voor je woonplaats,dan voor je provincie, dan voor je land, en dan voor je continent ?
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.
Tering, ik moet eens gedichten gaan schrijven.![]()
Gelul.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.
Het gaat niet primair om het elftal, maar om de club. Al vind ik inderdaad dat Roda te ver was doorgeschoten met het aanrekken van buitenlanders, maar daar zijn ze van aan het terugkomen. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef zjroentje het volgende:
Dat je team je streek of regio representeerd in natuurlijk ook in de meeste gevallen dikke onzin.
Hoe kan je je nou als mijnwerkerszoon associeren met een elftal Belgen en Afrikanen?
Dat vindt jij omdat jij als Brabantse Ajacied niet weet wat echte clubliefde is.quote:
Hoe kan een paar jaar geleden een 7-jarige Kerkradenaar zich dan verbonden voelen met zo'n elftal. Je bent het toch wel met me eens dat die dan naar clubs/teams gaat kijken die hem wel aanspreken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gaat niet primair om het elftal, maar om de club. Al vind ik inderdaad dat Roda te ver was doorgeschoten met het aanrekken van buitenlanders, maar daar zijn ze van aan het terugkomen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Nee, dat kan ik me niet voorstellen. Ik was als vierjarige al voor Roda, lang voordat ik het hele elftal van naam kende.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hoe kan een paar jaar geleden een 7-jarige Kerkradenaar zich dan verbonden voelen met zo'n elftal. Je bent het toch wel met me eens dat die dan naar clubs/teams gaat kijken die hem wel aanspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |