quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Ken er genoeg die in het begin van de jaren 90 overstapten van PSV naar Ajax en nu 100% jood zijn![]()
Ja en genoeg die van Ajax overstapten naar AZ en nu 110 % anti- Ajax zijnquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Ken er genoeg die in het begin van de jaren 90 overstapten van PSV naar Ajax en nu 100% jood zijn![]()
Zeg je dat ook over je exen? Je kunt toch wel ergens van gehouden hebben, maar dan toch ooit eens iets tegen te komen wat nog leuker en beter is?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef koningdavid het volgende:
Dit vind ik:
"Als je het op kan brengen om over te stappen naar een andere club, heb je nooit echt van een club gehouden"
Maar ik heb zo weinig met Hoek, Kloetinge of SSVquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:07 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens geloof ik ook in het motto 'support your local club'. Je bent gewoon voor de club van je woonplaats of geboortestreek of desnoods voor de club uit de regio waar je vader vandaan komt. Op mensen uit Overijssel die niets met Amsterdam hebben maar zich wel voordoen als Ajaxfan kots ik.
Je snapt best wat ik bedoel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ik heb zo weinig met Hoek, Kloetinge of SSV.
--> RBCquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar ik heb zo weinig met Hoek, Kloetinge of SSV.
Das dus gelul.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:07 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens geloof ik ook in het motto 'support your local club'. Je bent gewoon voor de club van je woonplaats of geboortestreek of desnoods voor de club uit de regio waar je vader vandaan komt. Op mensen uit Overijssel die niets met Amsterdam hebben maar zich wel voordoen als Ajaxfan kots ik.
En zo is het.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Das dus gelul.
Vitesse is een schijtclub.
NEC is een schijtclub.
De Graafschap is schattig.
Wageningen is dood.
Ben vanaf jonge leeftijd voor Feijenoord (altijd geweest ook).
Een club geeft je een gevoel, dat is belangrijk.. Niet of het uit je regio komt
Da's nog een stevige 100 kilometer hier vandaan, niet local te noemen dus. In Middelburg zit wel een groepje fanatiekelingenquote:
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:09 schreef Sethje het volgende:
Beetje respect Plato.
Ik kom zelf uit brabant, en vanaf het moment dat ik Jari Litmanen zag voetballen ben ikvoor Ajax geworden, en ben Jari daarna altijd blijven volgen. Maar mijn liefde voor Ajax werd ook met het jaar groter.
Je moet niet vergeten dat wij vaak meer tijd/geld/moeite kwijt zijn om er bij te zijn, maar toch zijn we er altijd.
Jaar of 3 á 4 geleden was er ook zo'n kerel die door wat voorvallen werd uitgekotst door de harde kern van Ajax en die bleek zich kort daarop al hogerop te lullen binnen het fanatieke gedeelte van Feyenoord, dan ben je toch wel érg fout bezig.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:05 schreef Cart_man het volgende:
Als fanatiek supporter zijnde onmogelijk. Als fan zijnde vast wel.
Dan --> Club Bruggequote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's nog een stevige 100 kilometer hier vandaan, niet local te noemen dus. In Middelburg zit wel een groepje fanatiekelingen.
Zeeland is wellicht een ander verhaal omdat daar geen profclub is, maar als Maastrichtenaar hoor je voor MVV te zijn, als Veendammer voor Veendam enz.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's nog een stevige 100 kilometer hier vandaan, niet local te noemen dus. In Middelburg zit wel een groepje fanatiekelingen.
Nou, als klein ventje wordt je ergens door aangetrokken denk ik zo.. Dat kan dus ook een speler zijn...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.
'Blut und Boden' zeg maar.![]()
Goeie 'flame', maar dat is niet de vraag in dit topic volgens mij.....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Je wordt supporter van een club omdat je warm word als je het logo ziet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je wordt geen supporter van een club omdat je een speler goed vindt voetballen maar omdat de club staat voor je streek en je afkomst.
Het blijft een vorm van successupporter.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou, als klein ventje wordt je ergens door aangetrokken denk ik zo.. Dat kan dus ook een speler zijn...
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:16 schreef Keltie het volgende:
WTF... Je wordt niet eens supporter van een club, je bent het vanaf je geboorte.
Ik woon in een klein dorpje dan, en Nemelaer, de plaatselijke trots is uiteraard mijn nummer 1. Maar qua profvoetbal is het gewoon Ajax. Toen ik voetbal ging kijken en oud genoeg was om het te begrijpen; Ik had meteen een hekel aan PSV. RKC,FCDB en WIllem II was drie niks en ik had er ook geen enkele band mee. En op TV zag ik mijn grote idool oogstrelend voetbal spelen en op dat moment is het wit-rood-wit in mijn hart gaan zitten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Mijn Pa is ook Ajacied en het enige wat ik als kind zag was Ajax en videobanden van Cruijff, de succesvolle Jaren 70 enzovoorts. En dat gebeurde allemaal in een Brabantse huiskamer, mag het dan wel ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:15 schreef BoNi het volgende:
[..]
Goeie 'flame', maar dat is niet de vraag in dit topic volgens mij.....
Ik ben helemaal geen Ajacied, die Israëlische vlag heeft niets met voetbal te maken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:18 schreef Sethje het volgende:
Jij hebt makkelijk praten ( Ik neem aan dat je zelf een Amsterdamse Ajacied bent ) maar als je in een klein dorp woont, zonder aansprekende club in de buurt, of een club waar je uberhaupt een band mee hebt. Dan word je echt niet ineens voor FCDB. Of iets dergelijks.
Blijf dit toch wel onzin vinden hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies; en dan van de club uit je geboortestreek, danwel de club waar je familie al genearties lang naartoe gaat.![]()
Als je vader afkomstig uit Amsterdam is wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Sethje het volgende:
[..]
Mijn Pa is ook Ajacied en het enige wat ik als kind zag was Ajax en videobanden van Cruijff, de succesvolle Jaren 70 enzovoorts. En dat gebeurde allemaal in een Brabantse huiskamer, mag het dan wel ?
nee daar refereerde ik niet naar, omdat je als voorbeeld gelderse ajaxfans gaf.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen Ajacied, die Israëlische vlag heeft niets met voetbal te maken.![]()
En verder ben ik ook in een klein dorpje geboren en heb ik de profclub uit die streek altijd gesteund.
Je begint direct over mensen die je kent die zijn overgestapt van de ene op de andere club, terwijl er in dit topic gevraagd wordt om je mening hierover, die heb ik nog nergens gelezen.......quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:20 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ik had ook een teamgenootje die elke maandag overstapte op de club was die dat weekend had gewonnen. Dan kon ie niet geziekt worden op de training.![]()
M'n beide ouders hebben niets met voetbal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd ja; dan blijf je hoe je het draait of keert toch een soort van succesfan. Anders zou je immers wel naar NEC, Vitesse of De Graafschap zijn gegaan.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:21 schreef Sethje het volgende:
[..]
nee daar refereerde ik niet naar, omdat je als voorbeeld gelderse ajaxfans gaf.
Waarom? Omdat je omgeving je dit opdraagt....?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd ja; dan blijf je hoe je het draait of eert toch een soort van succsfan. Anders zou je immers wel naar NEC, Vitesse of De Graafschap zijn gegaan.
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je sreek kunt hebben. Het blijft anders toch gemaakt, zeg maar het verschil tussen een echt kind en een stiefkind. Je kunt er wel van gaan houden, maar de liede spreekt niet voor zich en is niet geheel onvoorwaardelijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:23 schreef BoNi het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je omgeving je dit opdraagt....?
Verachtelijkquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je begint direct over mensen die je kent die zijn overgestapt van de ene op de andere club, terwijl er in dit topic gevraagd wordt om je mening hierover, die heb ik nog nergens gelezen.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |