abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:43:19 #76
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41323217
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom ben je dan voor het Nederlands elftal
Ben ik niet voor : ')
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:43:34 #77
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_41323225
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar toch is het anders.

Ik ken bijvoorbeeld een gast uit Haarlem die niets met Limburg heeft maar toch praktisch alle wedstrijden van Roda bezoekt. Roda is dus absoluut zijn favoriete club, maar toch heeft hij niet met de club wat ik ermee heb.

In Catalonië kennen ze de uitspraak "Visca Barça, Visca Catalunya". En zo is het, wint de club dan wint de streek.
Kom je met Catalonië aan
Daar noem je ook wat...!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:44:12 #78
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41323245
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:42 schreef BoNi het volgende:

[..]

Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.
Boulahrouz?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:45:05 #79
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41323281
quote:

[..]

Dat is nationalisme en dat zijn dus nog wel allemaal Nederlandse jongens met wie ik me qua afkomst kan identificeren.
Ik hou van het land Italië, maar haat hun manier van voetballen, toch voel ik, doordat ik echt van het land hou, ook sympathie voor het Italiaans voetbalelftal.
Juist, je voelt sympathie, maar als Nederland tegen Italië speelt ben je desondanks voor Nederland. Voor het clubvoetbal geldt dat mijns inziens ook. Je kunt als Bredase jongen best sympathie voor Ajax hebben, maar desondanks ben je als ze tegen NAC spelen gewoon voor NAC.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:45:14 #80
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41323288
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:43 schreef BoNi het volgende:

[..]

Kom je met Catalonië aan
Daar noem je ook wat...!
En hoe zit dat dan met mensen die voor Espanyol zijn?

Maareuh, wat in de quote gezegd word > dit is hier niet van toepassing.
Die historie zit niet in Nederland.
pi_41323326
Overstappen van club kan als je nog onder de 10 bent. Zo ken ik fanatieke anti-Ajacieden die als kind nog een Ajax pyama hadden. Als je ouder bent dan is het vaak wat oportunistisch, en dat komt niet zo symapthiek over.

Niet overstappen, maar voor sommige vergelijkbaar: van twee clubs houden: Ajax en LFC, beide clubvoorkeuren voor van voordat ik 10 jaar oud was.

Ajax want Amsterdammer - sinds ik weet wat voetbal is.
LFC sinds 1978 - WK - Kenny Dalglish. Het "gevoel" bij een club.

Volgens sommigen kan dat niet, maar ik vergelijk het dan vaak met de liefde voor m'n twee kinderen. Ook beiden onvoorwaardelijk en niet met en sterkere voorkeur voor de een boven de ander.
WE WON IT FIVE TIMES!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:46:06 #82
53851 BoNi
pi_41323332
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:44 schreef Keltie het volgende:

[..]

Boulahrouz?
Jep, is/ zijn ook onderdeel van de Nederlandse maatschappij.....
Maar goed, laten we die discussie hier niet gaan voeren....
Schitterend!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:46:38 #83
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41323350
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:45 schreef Keltie het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met mensen die voor Espanyol zijn?

Maareuh, wat in de quote gezegd word > dit is hier niet van toepassing.
Die historie zit niet in Nederland.
Die historie zit wel in Nederland, zij het op een andere manier.

Espanyol is trouwens van oudsher de club van Castillianen die naar Barcelona gemigreerd zijn.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:47:26 #84
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41323379
quote:

[..]

Dan was je toch hopelijk ook tegen de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:48:10 #85
53851 BoNi
pi_41323402
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:47 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dan was je toch hopelijk ook tegen de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou?
Voor de volle 100%...!
Schitterend!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:48:45 #86
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41323418
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:46 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die historie zit wel in Nederland, zij het op een andere manier.
Neuh.
Je hebt hier niet 1 provincie die zich af zette tegen de grote boze koning.
Het gevoel van een Barcelona supporter vergelijken met een willekeurige NL supporter is appels en peren vergelijken.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:50:42 #87
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41323497
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

Neuh.
Het gevoel van een Barcelona supporter vergelijken met een willekeurige NL supporter is appels en peren vergelijken.
Je simplificeert zowel de Nederlandse als de Spaanse geschiedenis, maar dat doet hier verder niet ter zake.

Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, tijd voor een lunch.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:52:51 #88
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41323578
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je simplificeert zowel de Nederlandse als de Spaanse geschiedenis, maar dat doet hier verder niet ter zake.

Maar goed, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, tijd voor een lunch.
Of te wel
"ik neem een belachelijk standpunt aan, verkondig alleen rotzooi. Verschillende mensen komen met weerwoorden waar ik niets op weet te verzinnen dus ik ga weg?"?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:53:42 #89
53851 BoNi
pi_41323600
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Juist, je voelt sympathie, maar als Nederland tegen Italië speelt ben je desondanks voor Nederland. Voor het clubvoetbal geldt dat mijns inziens ook. Je kunt als Bredase jongen best sympathie voor Ajax hebben, maar desondanks ben je als ze tegen NAC spelen gewoon voor NAC.
Je haalt nu politieke en nationalistische voorkeuren aan die naar mijn idee niet helemaal eerlijk zijn in deze discussie. Je kunt natuurlijk zeer sterk nationalistisch ingesteld zijn terwijl je totaal geen binding hebt met je woonplaats/ regio en/ of al helemaal niet met de club die je woonplaats/ regio vertegenwoordigt.
Schitterend!
pi_41323613
we dwalen af..
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_41323662
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

Neuh.
Hee, vergeet 26 september 1345 niet.. Toen hebben we de Hollanders teruggejaagd naar Amsterdam..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:59:53 #92
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41323810
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Hee, vergeet 26 september 1345 niet.. Toen hebben we de Hollanders teruggejaagd naar Amsterdam..
Heb jullie altijd meer als duitsers beschouwd....
pi_41323823
Niet verrassend natuurlijk dat de Ajax- en Feyenoordsupporters uit de provincie zo fel de mening van Plato (die ik volledig onderschrijf) bestrijden.

Als klein jochie uit de achterhoek of brabant kan je toch niet wekelijks naar de Kuip of naar de Arena? Dan ga je (als het goed is) aan de hand van papa of opa of oom mee naar de dichtsbijzijnde club. Zo rol je vanzelf in het supporten van je local team.

Ik heb een grafhekel aan ajax of feyenoordsupporters uit bijvoorbeeld groningen/limburg, die NOOIT naar het stadion gaan maar op maandagochtend wel de grootste waffel hebben dat 'hun' cluppie weer gewonnen heeft...

Toevoeging: ik heb dus wel respect voor lui die wél vanuit die uithoeken wekelijks heen gaan. Ken 1 gast hier in grunn die een scc van Ajax heeft. Dat is klasse.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:04:01 #94
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41323940
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:09 schreef Sethje het volgende:
Beetje respect Plato.

Ik kom zelf uit brabant, en vanaf het moment dat ik Jari Litmanen zag voetballen ben ikvoor Ajax geworden, en ben Jari daarna altijd blijven volgen. Maar mijn liefde voor Ajax werd ook met het jaar groter.

Je moet niet vergeten dat wij vaak meer tijd/geld/moeite kwijt zijn om er bij te zijn, maar toch zijn we er altijd.
Jij bent dus zo eentje die in de glorietijd van Ajax in de jaren 90 voor Ajax werd. Net als alle jonge kereltjes toen...
pi_41323958
Maar on-topic:
Ik ben het niet met Plato1980 eens dat je alleen echt een gevoel kunt hebben bij een club uit je geboortestreek/woonplaats.. Natuurlijk maakt dat het wel 'gemakkelijker' in die zin dat het je binding met de club versterkt, etc., maar het is géén must! Een stelling dat iemand die naar aanleiding van een bepaalde speler een club intensief gaat volgen en vervolgens supporter daarvan wordt, een successupporter is, vind ik flauwekul. Natuurlijk zitten dat soort supporters er wel tussen, maar in deze discussie zijn enige personen nogal sterk aan het generaliseren.

Het is vaak logisch dat je binding hebt met een club uit je eigen omgeving, maar er zijn zoveel factoren die dat kunnen beinvloeden, dat je niet kunt stellen dat je voor de club uit je omgeving moét zijn, dat is gewoon belachelijk.

Veranderen van club als supporter is eigenlijk 'not done', alhoewel je best wel sympathie kunt krijgen voor andere clubs. Supporter zijn van een club zie ik ook als iets positiefs, je afzetten tegen andere clubs, wat velen (ook op Fok!) vooral doen, is in mijn ogen vooral negatief en ik vind dat eigenlijk ook een beetje zielig, het heeft weinig met supporterschap te maken. Het moet ook mogelijk zijn om meerdere clubs te kunnen supporteren, maar dat is weer een andere discussie..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:05:14 #96
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41323990
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef MaxPower het volgende:
Niet verrassend natuurlijk dat de Ajax- en Feyenoordsupporters uit de provincie zo fel de mening van Plato (die ik volledig onderschrijf) bestrijden.

Als klein jochie uit de achterhoek of brabant kan je toch niet wekelijks naar de Kuip of naar de Arena? Dan ga je (als het goed is) aan de hand van papa of opa of oom mee naar de dichtsbijzijnde club. Zo rol je vanzelf in het supporten van je local team.

Ik heb een grafhekel aan ajax of feyenoordsupporters uit bijvoorbeeld groningen/limburg, die NOOIT naar het stadion gaan maar op maandagochtend wel de grootste waffel hebben dat 'hun' cluppie weer gewonnen heeft...
Dat is niet zo vaak

Ouders 'doen' niet aan voetbal.
Basisschoolleraar merkte m'n gemis (:P) en voerde mij de "Hand in Hand" aan.
Dan lees je veel over de club, ga je er nadrukkelijk over kijken.. Zie iets wat bevalt (en nee, in die tijd waren dat geen prestaties ) (speelstijl, stadion, shirt, logo enz enz).
Volg je de club door dik en dun. En dan komt de bezoektijd vanzelf..

Afkomst is niet belangrijk bij supporter zijn, het gevoel wat de club je geeft wel.
Maargoed, ik zal dan wel een successupporter zijn
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:09:10 #97
68638 Zwansen
pi_41324130
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:00 schreef MaxPower het volgende:

Toevoeging: ik heb dus wel respect voor lui die wél vanuit die uithoeken wekelijks heen gaan. Ken 1 gast hier in grunn die een scc van Ajax heeft. Dat is klasse.
Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.

Er zijn in Nederland wel een paar miljoen voetballiefhebbers, daarvan heeft bijna elke wel een voorkeur voor Ajax, PSV of Feyenoord. Al zouden ze het willen, ze kunnen niet eens allemaal tegelijk de wedstrijden bekijken...
pi_41324430
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:22 schreef M0NTANA het volgende:
Mijn vader is voor Feyenoord, echter bezoekt hij nooit wedstrijden, mijn oom daarentegen is een fanatiek Ajax-supporter en dus sleepte hij mij vanaf mijn eerste stappen mee naar Ajax.
bij mij is het precies andersom gelukkig
ook regio Utrecht trouwens
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:26 schreef Plato1980 het volgende:
Omdat je alleen een diepe band met de club uit je streek kunt hebben.
wat een gelul
heb toch een vrij diepe band met Feyenoord, al kom ik niet uit de streek

voor welke club moet een Rotterdammer dan zijn volgens jou? Feyenoord, Sparta of Excelsior?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:21:08 #99
53851 BoNi
pi_41324593
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je kunt toch ook voor een club zijn zonder dat je erheen gaat? Dat hebben hier toch ook zoveel mensen met buitenlandse clubs? Sommige mensen hebben het er nu eenmaal niet voor over om 6 uur te reizen voor een voetbalwedstrijd. Of ze hebben het geld of de tijd er niet voor.

Er zijn in Nederland wel een paar miljoen voetballiefhebbers, daarvan heeft bijna elke wel een voorkeur voor Ajax, PSV of Feyenoord. Al zouden ze het willen, ze kunnen niet eens allemaal tegelijk de wedstrijden bekijken...
Dat is weer een andere discussie die al tot in den treure gevoerd is.
Wanneer ben je fan, wanneer ben je supporter en wanneer ben je fanatieke supporter....
Ik kan me de frustratie van MaxPower wel voorstellen, want dezelfde personen hoor je niet als het met hun club minder gaat of als zij een keer verloren hebben....
Schitterend!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:22:39 #100
68638 Zwansen
pi_41324658
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:21 schreef BoNi het volgende:

[..]

Dat is weer een andere discussie die al tot in den treure gevoerd is.
Wanneer ben je fan, wanneer ben je supporter en wanneer ben je fanatieke supporter....
Ik kan me de frustratie van MaxPower wel voorstellen, want dezelfde personen hoor je niet als het met hun club minder gaat of als zij een keer verloren hebben....
Dat is toch logisch dat je hun niet hoort. Ga jij op je werk gelijk vertellen dat je favoriete club verloren heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')