Precies, ik heb sympathie voor clubs als Alemannia Aachen en Everton en natuurlijk ook voor Oranje. In de Europa Cup ben ik natuurlijk altijd voor de Nederlandse club (tenzij MVV en Fortuna Europa Cup zouden spelen) en tijdens het seizoen is er meestal wel één van de kampioenskandidaten die ik de titel gun. Dat is echter iets heel anders dan supporter van zo'n club zijn, dat ben ik alleen van Roda. En dat zal ook nooit veranderen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat voor Ajax het woord successupporter is uitgevonden
Zit je weer in je proeftijd?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat voor Ajax het woord successupporter is uitgevonden
Mijn allereerste wedstrijd in het profvoetbal was FCDB v ajax in '87 voor de beker als 7-jarig jongetje aan de hand van mijn oom die al jaren naar de FC ging kijken.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
De sfeer, het stadion etc. bevalt me wel maar laten we eerlijk zijn, wat stelt die band tegenwoordig nog voor buiten een paar persoonlijke vriendschappen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:47 schreef Hathor het volgende:
Ach ja, Standard, daar ben ik ook menig keer geweest, maar kon daar geen binding mee krijgen. Al helemaal niet omdat die gasten ons tegen Anderlecht hebben laten staan, maar das een apart verhaal.
Je hebt altijd een keuze, niemand is een geboren ajacied of wat anders, pure nonsens.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:14 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ik kan me de dag dat ik niet Ajacied was niet meer herrineren, simpelweg omdat ik als Ajacied geboren ben.Kan me ook niet voorstellen voor een andere club te "worden".Ken wel iemand(via mn pa)die geprobeert heeft bij elke grote HK van NL een topboy te worden.Hij woont nu in Schiedam, zeg hem laast nog in Den Haag lopen.Maar goed dat mn pa er niet bij was die had hem de kk geslagen die vieze NSB'er.Voor zulke mensen kan ik totaal geen respect opbrengen, overlopers!
toch weer een koeman die het in harry zit zitten..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Erwtensoep het volgende:
feyenoorders zijn nu ook een beetje Ajacied.
Ben ik het niet mee eens, ik ben een geboren en getogen Amsterdamse en ook een geboren Ajacied.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je hebt altijd een keuze, niemand is een geboren ajacied of wat anders, pure nonsens.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Erwtensoep het volgende:
feyenoorders zijn nu ook een beetje Ajacied.
Sparta, Excelsior?quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:31 schreef Erasmusch het volgende:
Waar moeten we op overstappen dan?
Dat jij je het niet kan voorstellen maakt het nog niet zo. Als je in Saudi-Arabie gborenbent kun je ook gewoon kiezen om christen te zijn, is precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:28 schreef tass het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik ben een geboren en getogen Amsterdamse en ook een geboren Ajacied.
Ik kan me niet anders voorstellen gewoon.
Nou ben ik wel erg extreem, ik volg werkelijk al het voetbal, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je over loopt naar een andere club. Dan ben je nooit een supporter geweest, dan ben je fan.
Net zoals ik geen Queen fan ben, maar een Queen liefhebster Ik hou niet van de Greatest Hits, ik verzamel alles.
Dus dat gaat ff verder als alleen maar meelopen als er gewonnen word door een club....
Ik denk niet dat dat twee verschillende benaderingen zijn, als mijn club goed spelt ben ik blij en als ze slecht spelen baal ik, maar succes of het uitblijven daarvan zijn voor mij geen redenen om iets te veranderen.quote:Op maandag 4 september 2006 05:34 schreef tass het volgende:
Waar het mij om gaat is dat er een groot verschil is tussen fan zijn van een club, omdat je de speelstijl leuk vindt, omdat je een bepaalde speler goed vindt. OF echt supporter/liefhebber bent.
Dan ga je voor dik en dun voor je club en ook als het slecht(er) gaat blijf je kijken en gaan en volgen.
ÁNGELOS CHARISTÉAS!!!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
toch weer een koeman die het in harry zit zitten..
AGOVV is ook de 5e club ofzo in Apeldoorn, na GAE, Feyenoord, Ajax en Vitessequote:Op woensdag 6 september 2006 18:04 schreef Waris3 het volgende:
Deze vakantie ontmoette ik op de camping twee mensen die uit Apeldoorn kwamen en voor Feyenoord waren, ik vroeg dus waarom ze niet voor AGOVV waren... Zeiden ze dat zij uit Apeldoorn-Noord kwamen en AGOVV uit Zuid (of andersom), dat vond ik wel grappig.
XDquote:Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
AGOVV is ook de 5e club ofzo in Apeldoorn, na GAE, Feyenoord, Ajax en Vitesse![]()
Ja, XD ja.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:51 schreef Erasmusch het volgende:
XD?
Ach, in de meeste gevallen overleef je dat wel hoor.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:19 schreef Werewolf het volgende:
Ga jij maar eens met een Ajax shirt door Den Haag lopen, dan weet je waarschijnlijk waarom hij is overgelopen
Allemaal ex-Ajax, gelukkig.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:31 schreef ruud_fr het volgende:
trouwens wel toevallig dat alle 4 de gevallen op Fok! (zover mij bekend) met ajax te maken hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |