abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41353267
Nee, is niet zo.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:28:34 #206
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_41353304
Ik ben al vanaf mijn kleutertijd voor Ajax, maar nu ik een aantal jaren naar Heracles ga ligt mijn voorkeur daar. Dat heeft gewoon te maken met de afstand en de betrokkenheid bij de club. Ik volg Ajax nog steeds met veel belangstelling.
Bij Heracles heeft het duo-supporterschap ook te maken met het feit dat ze eerst jaren in de eerste divisie hebben gespeeld denk ik.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:15:23 #207
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41354265
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Die zijn er absoluut. Hier in het topic ook al een paar keer gelezen. En ook ik fietste in 1995 snel terug van de training om Ajax te zien in de CL. Ik ging echter wel gewoon naar Heerenveen toe. Ook keek ik 2 seizoenen geleden graag naar AZ in de UEFA Cup. Dat betekent nog niet dat je supporter bent... gewoon liefhebber van goed voetbal, naast het supporten van je eigen club.
Precies, ik heb sympathie voor clubs als Alemannia Aachen en Everton en natuurlijk ook voor Oranje. In de Europa Cup ben ik natuurlijk altijd voor de Nederlandse club (tenzij MVV en Fortuna Europa Cup zouden spelen) en tijdens het seizoen is er meestal wel één van de kampioenskandidaten die ik de titel gun. Dat is echter iets heel anders dan supporter van zo'n club zijn, dat ben ik alleen van Roda. En dat zal ook nooit veranderen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41359901
Toen ik jong was keek ik al het voetbal, maar was ik niet echt voor een club ofzo... toen ik aan de hand van pa en broer naar de beatrix straat ging was mijn hart verkocht .

[ Bericht 3% gewijzigd door Superheld op 31-08-2006 14:16:41 ]
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_41360788
Ik zou het ook niet kunnen. Ik kom uit een Ajax-familie, en het is me met de paplepel ingegoten. Zo is Ajax min of meer een deel van je opvoeding en identiteit geworden. Dat gooi je niet zomaar over boord lijkt mij.
pi_41360818
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat voor Ajax het woord successupporter is uitgevonden
.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41361335
Van kinds af aan FC Den Bosch fan geweest, maar die speelden toen nog in de eerste divisie, en net als ieder ander klein kereltje in Den Bosch had ik ook een favoriet in de eredivisie, en dat was (en is nog steeds) Feyenoord. Het werd alleen een beetje problematisch toen beide ploegen in de eredivisie uitkwamen, maar uiteindelijk is DB toch het belangrijkst, simpelweg omdat ik daar geboren en getogen ben.

Nu woon ik alweer sinds een jaar of 10 in Utrecht, en alhoewel dat altijd doodsvijanden zijn geweest, hoop ik altijd stiekem dat ze het goed doen. Mijn broer heeft een seizoenkaart van Utrecht, en die vraagt regelmatig of ik meega, maar dat gaat me nou net weer iets te ver.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_41361409
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat voor Ajax het woord successupporter is uitgevonden
Zit je weer in je proeftijd?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:52:03 #213
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41364907
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:
Hoeveel supporters van niet-Top 3-clubs waren op jonge leeftijd voor Ajax, Feyenoord en PSV? Volgens mij zijn dat er wel héél veel, op jonge leeftijd gaat iedereen nog met de stroming mee, pas later wordt er een échte keuze gemaakt. Jij ook, Superheld? En DutchGooner?
Mijn allereerste wedstrijd in het profvoetbal was FCDB v ajax in '87 voor de beker als 7-jarig jongetje aan de hand van mijn oom die al jaren naar de FC ging kijken.
Tot dat moment had ik weinig met professioneel voetbal, ging liever zelf voeetballen.
Sinds die wedstrijd tot en met '91 (het jaar van mijn eerste seizoenskaart) ben ik een keertje of 20 geweest, afhankelijk of ik mee kon met familie.

Ben in die tussentijd ook weleens bij Feyenoord, PSV en RKC geweest met familie/bekenden maar had nooit het gevoel "thuis" te zijn wat ik bij de FC had, toen al.

Arsenal zag ik als 9-jarige voor het eerst op TV (Anfield decider) en sindsdien ben ik ze blijven volgen tot het fanatieke zoals het nu is.

De enige andere club met wie ik iets heb is Standard, sinds '97 ofzo pas trouwens.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_41368352
Ach ja, Standard, daar ben ik ook menig keer geweest, maar kon daar geen binding mee krijgen. Al helemaal niet omdat die gasten ons tegen Anderlecht hebben laten staan, maar das een apart verhaal.

Mijn allereerste wedstrijd trouwens was FCDB tegen de Los Angeles Aztecs, toen nog met Johan Cruyff. Ik weet het niet zeker meer, maar dat moet ergens in '78 of '79 zijn geweest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:51:35 #215
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_41368481
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:47 schreef Hathor het volgende:
Ach ja, Standard, daar ben ik ook menig keer geweest, maar kon daar geen binding mee krijgen. Al helemaal niet omdat die gasten ons tegen Anderlecht hebben laten staan, maar das een apart verhaal.
De sfeer, het stadion etc. bevalt me wel maar laten we eerlijk zijn, wat stelt die band tegenwoordig nog voor buiten een paar persoonlijke vriendschappen?

Teveel FCDB-supporters lopen er mee te koop terwijl het eik allemaal wel meevalt tegenwoordig.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_41368667
Ik groeide op in de jaren '90, dus was ik 'natuurlijk' voor Ajax. Op het schoolplein was zowat iedereen Litmanen, Overmars of Kluivert, en ook ik was hartstochtelijk fan met vlaggen en andere merchandising in m'n slaapkamer, en natuurlijk wilde ik ook alle CL-wedstrijd (als ik zolang op mocht blijven) kijken op tv.

Met mijn vader ging ik toen als broekie wel af en toe mee naar Den Bosch kijken, maar dat was destijds niet meer dan 'leuk voor de kroket in de rust'. Toen ik naar de middelbare school ging veranderde dat echter. Ik ging met een groepje vrienden steeds vaker kijken, en nam met hen al snel een seizoenkaart. Toen was al duidelijk dat ik de fanatiekste van allemaal was, en inmiddels zijn ze allemaal afgehaakt, en ben ik de enige die over is gebleven . Nu alweer m'n 8e seizoenkaart (ik ben 22), en het aantal uitwedstrijden groeit gestaag. Over mijn supporterschap hoef ik denk ik niet verder uit te wijden. Ik voel me absoluut geen diehard als DG of TR, maar denk wel dat ik op mijn manier een echte supporter van FC Den Bosch ben.

Ik ga overigens nog wel eens met een oudere vriend mee naar Ajax (de laatste 7/8 jaar elk seizoen wel een of meerdere wedstrijden meegeweest), maar het gevoel voor die club is er totaal niet meer. In eerste instantie was ik voor 2 clubs tegelijk. Ik was een jaar of 15, FC Den Bosch speelde in de 1e divisie, en het was gewoon stoer om op school te vertellen dat je regelmatig op de F-Side stond .

Langzaam is dat gevoel gezakt, en de laatste jaren doet het me helemaal niks meer. Als ik moet kiezen tussen de top-3 zeg ik nog wel Ajax, maar dat was het dan ook. Toen ze onlangs uitgeschakeld werden voor CL-voetbal kon ik er dan ook alleen maar om lachen. Ik ben overigens in Europees verband altijd voor de Nederlandse club. Toen AZ zo ver kwam in de UEFA Cup vond ik het prachtig, de winst van Feyenoord was ook mooi, en de uitschakeling van PSV in de halve finale van de CL vond ik klote.

Een club haten doe ik niet. Al vind ik TOP Oss maar een triest zooitje ongeregeld, maar daar hecht ik verder geen waarde aan . Voor supporters van alle clubs heb ik wel respect, al zijn ook hierbij natuurlijk uitzonderingen.

Tot zover mijn relaas, wát een verhaal .
pi_41370868
Waarom ben jij geen diehard. Je gaat al jaren uit en thuis. Het enige wat ik kan bedenken is dat je af en toe nog dingen voor fc laat gaan zoals je (zaal)voetbalteam. En dat je op die jodenpartij van Rosmalens belang hebt gestemd. En dat je af en toe onwijs zit te mauwen.

Verder ben je wel ok
pi_41370971
Zaalvoetbal roeleert, stemmen heb ik nog nooit van m'n leven gedaan, en dat mauwen doe ik alleen maar om een echte Bosschenaar te lijken .
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:14:50 #219
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_41371039
Ik kan me de dag dat ik niet Ajacied was niet meer herrineren, simpelweg omdat ik als Ajacied geboren ben.Kan me ook niet voorstellen voor een andere club te "worden".Ken wel iemand(via mn pa)die geprobeert heeft bij elke grote HK van NL een topboy te worden.Hij woont nu in Schiedam, zeg hem laast nog in Den Haag lopen.Maar goed dat mn pa er niet bij was die had hem de kk geslagen die vieze NSB'er.Voor zulke mensen kan ik totaal geen respect opbrengen, overlopers!
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_41371208
lol
pi_41376695
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:14 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ik kan me de dag dat ik niet Ajacied was niet meer herrineren, simpelweg omdat ik als Ajacied geboren ben.Kan me ook niet voorstellen voor een andere club te "worden".Ken wel iemand(via mn pa)die geprobeert heeft bij elke grote HK van NL een topboy te worden.Hij woont nu in Schiedam, zeg hem laast nog in Den Haag lopen.Maar goed dat mn pa er niet bij was die had hem de kk geslagen die vieze NSB'er.Voor zulke mensen kan ik totaal geen respect opbrengen, overlopers!
Je hebt altijd een keuze, niemand is een geboren ajacied of wat anders, pure nonsens.
Yeah baby Yeah!
pi_41376733
feyenoorders zijn nu ook een beetje Ajacied.
Houd van een lijntje.
pi_41376752
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Erwtensoep het volgende:
toch weer een koeman die het in harry zit zitten..
Yeah baby Yeah!
pi_41376777
Wellicht zijn er vanavond wat Feyenoorders bereid over te stappen?

edit: mooi laat, spuit 11
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:28:40 #225
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_41390750
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je hebt altijd een keuze, niemand is een geboren ajacied of wat anders, pure nonsens.
Ben ik het niet mee eens, ik ben een geboren en getogen Amsterdamse en ook een geboren Ajacied.
Ik kan me niet anders voorstellen gewoon.
Nou ben ik wel erg extreem, ik volg werkelijk al het voetbal, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je over loopt naar een andere club. Dan ben je nooit een supporter geweest, dan ben je fan.
Net zoals ik geen Queen fan ben, maar een Queen liefhebster Ik hou niet van de Greatest Hits, ik verzamel alles.
Dus dat gaat ff verder als alleen maar meelopen als er gewonnen word door een club....
pi_41390828
Waar moeten we op overstappen dan?
pi_41390832
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Erwtensoep het volgende:
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_41390985
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:31 schreef Erasmusch het volgende:
Waar moeten we op overstappen dan?
Sparta, Excelsior?
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:05:53 #229
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_41391417
Ik kom uit Den Helder en me vader is voor Vitesse, omdat hij uit Arnhem komt.. Maar mijn oom kwam uit Delft en ik kwam daar veel over de vloer, en zo is Feyenoord mijn club geworden, omdat ik met mijn oom en neefjes meeging.

En toen kreeg ik twee beste vrienden die ook voor Feyenoord zijn, dus daar ga ik nu mee naar toe.
The Most Incredible, Baby
pi_41396271
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:28 schreef tass het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, ik ben een geboren en getogen Amsterdamse en ook een geboren Ajacied.
Ik kan me niet anders voorstellen gewoon.
Nou ben ik wel erg extreem, ik volg werkelijk al het voetbal, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je over loopt naar een andere club. Dan ben je nooit een supporter geweest, dan ben je fan.
Net zoals ik geen Queen fan ben, maar een Queen liefhebster Ik hou niet van de Greatest Hits, ik verzamel alles.
Dus dat gaat ff verder als alleen maar meelopen als er gewonnen word door een club....
Dat jij je het niet kan voorstellen maakt het nog niet zo. Als je in Saudi-Arabie gborenbent kun je ook gewoon kiezen om christen te zijn, is precies hetzelfde.
Dat je als geboen en getoggen Amsterdammer (in een gezin waar waarschijnlijk iedereen voor ajax is en de omgeving, vriendjes ook) vrij snel voor Ajax zal kiezen lijkt me duidelijk, dat wel.

Ik denk dat er velerleir redenen zijn om supporter of fan te zijn van en club en die punten zouden aan verandering onderhevig kunnen zijn waardoor je uiteindelijk meer hebt met een andere club, ik denk dat dat gewoon kan.
Yeah baby Yeah!
  maandag 4 september 2006 @ 05:34:37 #231
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_41473076
Waar het mij om gaat is dat er een groot verschil is tussen fan zijn van een club, omdat je de speelstijl leuk vindt, omdat je een bepaalde speler goed vindt. OF echt supporter/liefhebber bent.
Dan ga je voor dik en dun voor je club en ook als het slecht(er) gaat blijf je kijken en gaan en volgen.
pi_41518824
Zal altijd voor Ajax blijven ook al woon ik in regio eindhoven. Heb wel sympathie voor Helmond Sport moet ik zeggen. Ik bezoek nu nog maar weinig wedstrijden van m'n echte cluppie. Me ouders zijn gescheiden, me ma geeft weinig om voetbal en heeft het zelf druk genoeg en m'n vader zie ik héél héél weinig en is ook nog eens voor psv. Over een dik jaar (als ik mijn rijbewijs heb) kan ik eindelijk wekelijks naar Ajax toe gaan, en dat zal ik ook gaan doen, want dat is m'n droom.
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:28:04 #233
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_41520901
ik zou me wel kunnen voorstellen dat je supporter bent van diverse clubs in diverse competities .. zoiets als DG bijvoorbeeld. Maar ik kan me zelf niet voorstellen dat je echt fan bent van bijvoorbeeld twee clubs in de Eredivisie of dat je van de ene club overstapt op een ander team.

ik kan me wel voorstellen dat iemand sympathie heeft voor een andere club, maar dat is voor mij iets anders dan echt fan zijn
pi_41554696
quote:
Op maandag 4 september 2006 05:34 schreef tass het volgende:
Waar het mij om gaat is dat er een groot verschil is tussen fan zijn van een club, omdat je de speelstijl leuk vindt, omdat je een bepaalde speler goed vindt. OF echt supporter/liefhebber bent.
Dan ga je voor dik en dun voor je club en ook als het slecht(er) gaat blijf je kijken en gaan en volgen.
Ik denk niet dat dat twee verschillende benaderingen zijn, als mijn club goed spelt ben ik blij en als ze slecht spelen baal ik, maar succes of het uitblijven daarvan zijn voor mij geen redenen om iets te veranderen.
Yeah baby Yeah!
pi_41555852
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

toch weer een koeman die het in harry zit zitten..
ÁNGELOS CHARISTÉAS!!!
Aftós eínai o vasileás!!!!!!

On topic:
Deze vakantie ontmoette ik op de camping twee mensen die uit Apeldoorn kwamen en voor Feyenoord waren, ik vroeg dus waarom ze niet voor AGOVV waren... Zeiden ze dat zij uit Apeldoorn-Noord kwamen en AGOVV uit Zuid (of andersom), dat vond ik wel grappig.

En voor welke club ik zelf ben zeg ik lekker niet
Wel kan ik je zeggen dat ik voor de nationale teams van Nederland, Griekenland en bij gelegenheid soms andere ben (zoals T&T, Australië, Zuid-Korea op dit WK, Zuid-Korea op WK 2002), ook al vind ik het soms grappig als Nederland slecht speelt en verliest.
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
pi_41558718
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:04 schreef Waris3 het volgende:
Deze vakantie ontmoette ik op de camping twee mensen die uit Apeldoorn kwamen en voor Feyenoord waren, ik vroeg dus waarom ze niet voor AGOVV waren... Zeiden ze dat zij uit Apeldoorn-Noord kwamen en AGOVV uit Zuid (of andersom), dat vond ik wel grappig.
AGOVV is ook de 5e club ofzo in Apeldoorn, na GAE, Feyenoord, Ajax en Vitesse
pi_41559014
Nee.
slettebak [@] gmail.com
pi_41559321
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:28 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

AGOVV is ook de 5e club ofzo in Apeldoorn, na GAE, Feyenoord, Ajax en Vitesse
XD
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
pi_41559461
XD?
pi_41559608
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:51 schreef Erasmusch het volgende:
XD?
Ja, XD ja.
pi_41559848
Leg uit
pi_41559865
Heb zelf een aantal jaren in Eindhoven gewoond, maar altijd supporter van NEC gebleven en niet ineens een fan van PSV geworden. Daarnaast ben ik nog steeds wel fan van de plaatselijke voetbalvereniging waar ik lang geleden gevoetbald heb.
Voor mezelf kan ik dus zeggen dat ik altijd fan blijf van mijn oorspronkelijke voetbalclub.
pi_54199979
Ik ga al jaren naar alle thuiswedstrijden van PSV én FC Den Bosch, maar voel me geen supporter van FC Den Bosch. Eigenlijk best raar, ik zie ze vaker spelen dan menig échte supporter.

Maar eigenlijk heeft dit niet zo heel veel met dit topic te maken, dus misschien had ik de raad die boven dit venstertje stond waarin me werd gevraagd goed te bedenken of het nuttig was dit topic omhoog te schoppen beter had moeten opvolgen. Aan de andere kant, ik heb er wel goed over nagedacht en het wel gedaan (nou ja, dat ga ik zo doen), maar of het nuttig is...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_54200075
D'r loopt wel ergens een topic waar je reactie beter bij past.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Trouwste user 2022 maandag 14 juli 2008 @ 11:15:10 #245
7889 tong80
Spleenheup
pi_60092122
Ik kan me er niks bij voorstellen.

Een club zit in je hart, in je genen, daar groei je mee op.

Maar Armageddon, vroeger fanatiek suporter van Ajax, is nadat ie daar is gaan wonen plots voor ADO.

Ik vind dat niet kunnen.

ADO Den Haag topic - Deel #29 - nieuw seizoen nieuwe kansen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60092132
Nee, dat kan niet
pi_60092161
Overlopers
  maandag 14 juli 2008 @ 11:17:17 #248
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_60092164
Als je voor Den Haag bent, word je natuurlijk wel ineens erg stoer gevonden. Al is het een kutclub.
pi_60092218
Ga jij maar eens met een Ajax shirt door Den Haag lopen, dan weet je waarschijnlijk waarom hij is overgelopen
  maandag 14 juli 2008 @ 11:21:58 #250
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60092262
Anders gebruik je de search even: [CENTRAAL] Als supporter van club veranderen, kan dat?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  Trouwste user 2022 maandag 14 juli 2008 @ 11:22:01 #251
7889 tong80
Spleenheup
pi_60092265
Ik heb in een kroeg in Utrecht keihard AJAAAAX geroepen.

Stond er niet bij stil.

Gelukkig vielen er geen gewonden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60092424
nee
pi_60092471
trouwens wel toevallig dat alle 4 de gevallen op Fok! (zover mij bekend) met ajax te maken hebben
  maandag 14 juli 2008 @ 11:31:50 #254
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60092480
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:19 schreef Werewolf het volgende:
Ga jij maar eens met een Ajax shirt door Den Haag lopen, dan weet je waarschijnlijk waarom hij is overgelopen
Ach, in de meeste gevallen overleef je dat wel hoor.

Heb ze voor R'dam CS ook zien lopen en d'r gebeurde niks. Je moet net pech/mazzel hebben.

Antwoord op de vraag moge duidelijk zijn. Het is tegen wil en dank, levenslang.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 14 juli 2008 @ 11:32:51 #255
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60092501
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:31 schreef ruud_fr het volgende:
trouwens wel toevallig dat alle 4 de gevallen op Fok! (zover mij bekend) met ajax te maken hebben
Allemaal ex-Ajax, gelukkig.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')