abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:42:12 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41321288
Asskicker14 is het bekendste voorbeeld hier van het FOK!forum, Ajax was zijn grootste liefde, maar later werd hij ineens supporter van AZ. Vandaag biechtte collega-AZ'er fuckbuddy ook op dat hij vier jaar geleden nog voor Ajax was en volgens hem zijn er nog veel meer, bij AZ zou zelfs zo'n 75% van de supporters een Ajax-verleden hebben. Kan er zelf helemaal niets bij voorstellen, áls je dan besluit van club te veranderen, vind ik het vreemd dat sommigen hun vorige club bijna gaan haten, gaan zien als grote vijand. Er moet toch wel een stukje liefde voor je oude club overblijven? Is een terugkeer mogelijk? Of is echt alles weg? En hoe denkt de rest van het FOK!forum over deze overlopers? Is dit aanvaardbaar? Of valt de liefde voor hun nieuwe favoriete club eigenlijk niet meer serieus te nemen?

Zelf kom ik uit de regio Utrecht en veel supporters van FCU waren voorheen voor Ajax, terwijl het nu de grote vijand is. Ken zelfs mensen op de Bunnikside die thuis nog een Ajax-shirtje hebben liggen, ver weg op zolder verstopt ofzo. Zelf heb ik een periode heel veel wedstrijden van FCU bezocht, omdat ik gratis meekon en op zich was de sfeer altijd wel leuk en juichte ik voor FCU, maar wanneer Ajax dan op bezoek kwam wist je weer hoe het zat. Heel het stadion was dan voor Ajax en zelf hield je alleen maar het uitvak in de gaten, liefst zat je daar en de wedstrijd beleefde je ook echt als Ajacied. Kan me nog wel een FCU - Ajax herinneren die met 2-1 verloren werd, bij de doelpunten van FCU veerde ik ook maar op, maar juichen deed ik niet en toen Ajax de 1-1 scoorde, kon ik me maar net inhouden. Mooie herinneringen eigenlijk, FCU is ook wel een leuke club, maar ik zou NOOIT Ajax kunnen inruilen voor een andere club!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:45:55 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41321425
Natuurlijk kan dat. Als je gaat verhuizen naar een andere stad en je langzamerhand misschien toch meer liefde voor de andere club krijgt. Kan misschien 10 jaar duren, maar ik kan het me wel voorstellen.

Niet iedereen is zo voetbalgek dat ze dood willen gaan voor hun club etc.

Dit is overigens niet van toepassing op mijzelf. Ik ben al zolang ik me kan herinneren voor PSV.
pi_41321493
ontroerend
pi_41321607
Ik kom niet meer op zn naam, maar die gast die van Ajax naar FC Utrecht verhuisde, wie is dat ook weer?

Ik snap het in ieder geval niet. Echt niet...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41321645
Echte supporters stappen niet over. Maar je hebt ook mensen die gewoon een leuk potje voetbal willen kijken. AZ doet het goed de laatste tijd, speelt lekker voetbal. Dan kan ik me best voorstellen dat mensen zeggen...ik ga bij AZ kijken ipv bij Ajax.
pi_41321654
Dit vind ik:
"Als je het op kan brengen om over te stappen naar een andere club, heb je nooit echt van een club gehouden"

Bij mij is het wel zo dat ik andere clubs met interesse volg. Ik ben niet zoals veel andere Ajacieden dat ik alle andere Nederlandse clubs haat. In Europa 'moedig' ik elke Nederlandse club aan, zelfs Feyenoord in de UEFA-cup finale. Ook volg ik nu de ontwikkeling van AZ met groot plezier en ben ik waarschijnlijk een van de weinige Ajacieden die niet hoopt dat ze gigantisch op hun bek gaan.
Ik wil gewoon in onze competitie goed voetbal zien van hoog niveau, daar zijn wel allemaal bij gebaat, daarom vind ik het ook leuk als Feyenoord bijvoorbeeld een topspeler contracteert (wat overigens niet zo vaak gebeurt ).
Er is mij weleens verweten dat ik geen clubgevoel heb omdat ik andere Nederlandse clubs ook successen gun, maar dat is bullshit. Bij mij overheerst juist de clubliefde over de jaloezie/haat tegenover andere clubs.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41321736
Ik woon nu 3,5 jaar in Groningen als student zijnde. Kom zelf uit een Ajax familie en de liefde voor Ajax is er dan ook met de paplepel ingegoten. Ik heb wel sympathie voor FC Groningen (en ook voor De Graafschap) , vind het een leuke club en zal ik echt wel naar wat wedstrijden van ze gaan dit seizoen. Maar Ajax is mijn cluppie, en dat zal ook altijd mijn cluppie blijven.

Kan me ook nog wel herinneren dat in de jaren na de glorietijd van Ajax, heel veel bekenden van mij opeens voor Vitesse werden, een club destijds in opkomst. Kom oorspronkelijk uit Ede. Walgelijk vond ik dat destijds, en nu nog steeds.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_41321829
Nouja het kan best wel. Ik was vroeger, toen ik een jaar of 16 was, zelf een soort van "feyenoord supporter". Ik ging zo nu en dan naar wedstrijden van Feyenoord kijken etc ( zonder echte passie trouwens ), totdat een jaar of 4 geleden de ommekeer kwam. Ik had toevallig van een vriend gratis kaartjes gekregen voor de wedstrijd van Ado - Emmen (eindstand: 7-1) en ging er samen met hem heen. Ik stond voor het eerst op middennoord en wist eigenlijk niet wat ik meemaakte, de sfeer was gelijk heerlijk. Ik wist toen eigenlijk dat ik gewoon voor de verkeerde club was en sindsdien heb ik elk jaar een SCC voor Ado.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:00:30 #9
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41321866
Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren voor Roda en zal dat ook altijd blijven. Weliswaar heb ik door mijn woonplaats sympathie voor Sparta gekregen, maar als Sparta tegen Roda speelt ben ik toch echt voor Roda.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41321869
Ken er genoeg die in het begin van de jaren 90 overstapten van PSV naar Ajax en nu 100% jood zijn
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:02:51 #11
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41321924
Nopes.
Kan mij het niet voorstellen.
Heb sympathie voor meerdere clubs (zie sign + Real Madrid), maar liefde blijft alleen voor Feijenoord.

Wat ik vind van zulk soort overlopers?
Moeten ze zelf weten (heb er echter geen respect voor), als ze in De Kuip zitten mogen ze weer optyfen, al doen ze dat wrs wel na dit seizoen
  Forum Admin woensdag 30 augustus 2006 @ 12:04:04 #12
58651 crew  murp
murp
pi_41321964
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Ken er genoeg die in het begin van de jaren 90 overstapten van PSV naar Ajax en nu 100% jood zijn
pi_41321980
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef Erasmusch het volgende:
Ja en genoeg die van Ajax overstapten naar AZ en nu 110 % anti- Ajax zijn
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:04:59 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41321986
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef koningdavid het volgende:
Dit vind ik:
"Als je het op kan brengen om over te stappen naar een andere club, heb je nooit echt van een club gehouden"
Zeg je dat ook over je exen? Je kunt toch wel ergens van gehouden hebben, maar dan toch ooit eens iets tegen te komen wat nog leuker en beter is?
pi_41321992
Ik ken overigens ook genoeg gasten die vanwege het succes van Ajax voor feyenoord werden. Ze hadden niets met die club, maar alleen maar om tegendraads te zijn werd het feyenoord. Snap ik dan weer niet...
In Southern Sun
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:05:56 #16
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_41322023
Als fanatiek supporter zijnde onmogelijk. Als fan zijnde vast wel.
A.M.A.B
pi_41322052
Goed topic.

Mijn confession heeft nogal wat te weeg gebracht.
MAAR ik denk dat AZ vs Ajax te vergelijken valt (misschien voor de AZ'ers) als Sparta vs Feyenoord. Het enige verschil is dat het niet beide in dezelfde stad ligt.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:07:05 #18
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41322059
Overigens geloof ik ook in het motto 'support your local club'. Je bent gewoon voor de club van je woonplaats of geboortestreek of desnoods voor de club uit de regio waar je vader vandaan komt. Op mensen uit Overijssel die niets met Amsterdam hebben maar zich wel voordoen als Ajaxfan kots ik.
pi_41322095
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:07 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens geloof ik ook in het motto 'support your local club'. Je bent gewoon voor de club van je woonplaats of geboortestreek of desnoods voor de club uit de regio waar je vader vandaan komt. Op mensen uit Overijssel die niets met Amsterdam hebben maar zich wel voordoen als Ajaxfan kots ik.
Maar ik heb zo weinig met Hoek, Kloetinge of SSV .
In Southern Sun
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:09:15 #20
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41322128
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je snapt best wat ik bedoel.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:09:51 #21
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41322150
Beetje respect Plato.

Ik kom zelf uit brabant, en vanaf het moment dat ik Jari Litmanen zag voetballen ben ikvoor Ajax geworden, en ben Jari daarna altijd blijven volgen. Maar mijn liefde voor Ajax werd ook met het jaar groter.

Je moet niet vergeten dat wij vaak meer tijd/geld/moeite kwijt zijn om er bij te zijn, maar toch zijn we er altijd.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_41322160
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

--> RBC
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:10:46 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_41322183
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:07 schreef Plato1980 het volgende:
Das dus gelul.
Vitesse is een schijtclub.
NEC is een schijtclub.
De Graafschap is schattig.
Wageningen is dood.

Ben vanaf jonge leeftijd voor Feijenoord (altijd geweest ook).
Een club geeft je een gevoel, dat is belangrijk.. Niet of het uit je regio komt
pi_41322206
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:10 schreef Keltie het volgende:

[..]

Das dus gelul.
Vitesse is een schijtclub.
NEC is een schijtclub.
De Graafschap is schattig.
Wageningen is dood.

Ben vanaf jonge leeftijd voor Feijenoord (altijd geweest ook).
Een club geeft je een gevoel, dat is belangrijk.. Niet of het uit je regio komt
En zo is het.
Porcupine Tee - Normal
pi_41322214
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:10 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

--> RBC
Da's nog een stevige 100 kilometer hier vandaan, niet local te noemen dus. In Middelburg zit wel een groepje fanatiekelingen .
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')