Ik mot geen nieuwe chick ik wil haar!!!!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:52 schreef mighty_myte het volgende:
shit happens.
that's life.
komt tijd, komt een nieuwe chick.
dude, mijn relatie is net 11 dagen voorbij, ik weet hoe je je voelt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik mot geen nieuwe chick ik wil haar!!!!!
Dat begrijp ik en daarom doet t juist nog meer zeer.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:56 schreef Henk-B het volgende:
En waarom weet ze het niet meer?
Ik krijg altijdneigning van dit soort topics, omdat degene die weg wilt of het niet meer weet, meestal denkt dat het gras bij de buren net wat groener is of gewoon de slet uit wil hangen.
Sorry dat ik het zo cruw zeg, maar vaak is dat wel de waarheid!
Misschien moet je eens ophouden om je levensgeluk te zoeken in externe factoren, zoals een vriendin. Een relatie is altijd een aanvulling op je leven, nooit een opvulling van een of ander gat. Als je geen geluk uit je zelf kunt halen, dan zul je dat ook nooit uit een relatie kunnen halen, in ieder geval niet zonder die andere persoon emotioneel helemaal leeg te zuigen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:49 schreef Outpost76 het volgende:
Ik ben een jongeman van 30. Had 3 jaar een relatie met t liefste meisje wat ik ooit heb gekent. 2 weken geleden vertelde ze me dat ze niet meer wist of ze nog wel met me verder wilde. Dat terwijl we al samenwoon plannen hadden en naar huisjes aan t kijken waren. Dit doet mij zo een pijn. Ik kan me geen leven voorstellen zonder haar. Ik kan niet zonder haar. Van mij hoeft t niet meer zonder haar. Ik zal NOOIT zelfmoord plegen maar t is wel in mn gedachten gekomen. Ik ben zo onzeker geworden ik ik ik weet t gewoon niet meer..... Ik loop te huilen, ik kan niet eten, ik wordt gek!! WAAROM wordt mn schatje nou bij me weggehaald??? T leven is zo oneerlijk!!!!!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bier
Pff bemoei je er niet mee ofzo!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:54 schreef Ayaxola het volgende:
Pff, ga ff chillen ofzo.
Zit wat in. Zo had ik t nog niet bekeken. Tis niet helemaal waar maar goed. thxquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Misschien moet je eens ophouden om je levensgeluk te zoeken in externe factoren, zoals een vriendin. Een relatie is altijd een aanvulling op je leven, nooit een opvulling van een of ander gat. Als je geen geluk uit je zelf kunt halen, dan zul je dat ook nooit uit een relatie kunnen halen, in ieder geval niet zonder die andere persoon emotioneel helemaal leeg te zuigen.
Zelf nog nooit meegemaakt zekerquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:54 schreef Ayaxola het volgende:
Pff, ga ff chillen ofzo.
Bij Gerard Joling heeft die haar implant goed gewerkt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
helemaal gelijk ikb en zelf ook met gevoelens bezig,quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Misschien moet je eens ophouden om je levensgeluk te zoeken in externe factoren, zoals een vriendin. Een relatie is altijd een aanvulling op je leven, nooit een opvulling van een of ander gat. Als je geen geluk uit je zelf kunt halen, dan zul je dat ook nooit uit een relatie kunnen halen, in ieder geval niet zonder die andere persoon emotioneel helemaal leeg te zuigen.
maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Misschien is ze wel tot de conclusie gekomen dat het niet meer werkt, of dat ze toch niet zo goed bij elkaar passen als ze eerst dacht.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:56 schreef Henk-B het volgende:
Ik krijg altijdneigning van dit soort topics, omdat degene die weg wilt of het niet meer weet, meestal denkt dat het gras bij de buren net wat groener is of gewoon de slet uit wil hangen.
kom op zeg, hij zegt toch dat hij zoiets nooit zou doen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:41 schreef Roellie80 het volgende:
dus als ik het goed begrijp is het noet niet officieel over/uit?
na een relatie van 3 jaar.. je bent een vent van 30,
Get a grip dude.
die dingen gebeuren nou eenmaal. Verassing, als het echt uitgaat zal je je nog wel zeker 2 maanden rot voelen.
maar zoals al werd aangegeven, het moet een aavullig zijn in je leven. Laat je niet zo kennen met je mogelijke zelfmoordacties![]()
Na 3 jaar?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Misschien is ze wel tot de conclusie gekomen dat het niet meer werkt, of dat ze toch niet zo goed bij elkaar passen als ze eerst dacht.
ja, na 3 jaar. Soms hebben mensen daar nog wel langer voor nodig. Welcome to the real worldquote:
ja prachtig allemaal en waar en zo, maar als iemand waar je gek op bent je net verteld heeft dat het over is, dan heb je daar op dat moment effe geen reet aan, die wijsheid, daar ben je dan nog effe niet aan toe , zoveel nuchterheid.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
En zo is hetquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef milagro het volgende:
[..]
ja prachtig allemaal en waar en zo, maar als iemand waar je gek op bent je net verteld heeft dat het over is, dan heb je daar op dat moment effe geen reet aan, die wijsheid, daar ben je dan nog effe niet aan toe , zoveel nuchterheid.
hartzeer hoort er nu eenmaal bij, moet je uitzitten, en je de eerste weken alleen maar kut klote shit voelen is geheel gerechtvaardigd en mag je best even lekker aan toegevenn .
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:16 schreef BlaineDeMono het volgende:
Jank niet man, dit soort verdriet is niets vergeleken bij de pijn
die je voelt wanneer een familielid is overleden.![]()
Daar heb je helemaal gelijk in, maar vaak helpt relativeren wel om de pijn van het moment wat te verzachten. M'n post was goedbedoeld iigquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef milagro het volgende:
[..]
ja prachtig allemaal en waar en zo, maar als iemand waar je gek op bent je net verteld heeft dat het over is, dan heb je daar op dat moment effe geen reet aan, die wijsheid, daar ben je dan nog effe niet aan toe , zoveel nuchterheid.
hartzeer hoort er nu eenmaal bij, moet je uitzitten, en je de eerste weken alleen maar kut klote shit voelen is geheel gerechtvaardigd en mag je best even lekker aan toegevenn .
Ik begrijp hoe je je voelt. Zit zelf in een soortgelijke situatie. Gaat nu wat beter met me (en dat zal ook bij jou zo gaan, al kun je je dat nu niet voorstellen), maar heb af en toe een terugval in depressie. Heb dan ook zulke gedachten als jij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:49 schreef Outpost76 het volgende:
WAAROM wordt mn schatje nou bij me weggehaald??? T leven is zo oneerlijk!!!!!![]()
![]()
NOU DEZE GOZUR SNAPT HEM TENMINSTEquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:11 schreef frenchshakyamuni het volgende:
swaaaaaaa allllles boeng eerste officiele topic :p
ik adviseer je om je te onthechten van al die aardse dingen zoals een vriendin het is wel leuk maar het is allemaal maar tijdelijke opvulling om ons ego te bevredigen.Zolang je gechecht bent zal je nooit egt gelukkig zijn maar zal het meer lijden zijn.Je kan ook een relatie hebben zonder gehechtheid maar dan moet je een bepaald niveau bereiken.Ik weet zeker dat je dan dingen makkelijker kan loslaten.
Ja maar het is wel zo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:19 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
Verdriet is persoonlijk en valt niet te vergelijken.
echt he we hebben allemaal wel van die dingen life goes onquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:39 schreef frenchshakyamuni het volgende:
outpost76
ik hoop dat je nou deze inzichten heb begrepen zoals stressy het zegt
je ouwe bitch is opgebrand laat je leven niet afhangen van een simpele
uiterlijke verschijning.
Waarom doen vrouwen dat altijd als de relatie serieuze vormen begint aan te nemenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:49 schreef Outpost76 het volgende:
Ik ben een jongeman van 30. Had 3 jaar een relatie met t liefste meisje wat ik ooit heb gekent. 2 weken geleden vertelde ze me dat ze niet meer wist of ze nog wel met me verder wilde. Dat terwijl we al samenwoon plannen hadden en naar huisjes aan t kijken waren. Dit doet mij zo een pijn. Ik kan me geen leven voorstellen zonder haar. Ik kan niet zonder haar. Van mij hoeft t niet meer zonder haar. Ik zal NOOIT zelfmoord plegen maar t is wel in mn gedachten gekomen. Ik ben zo onzeker geworden ik ik ik weet t gewoon niet meer..... Ik loop te huilen, ik kan niet eten, ik wordt gek!! WAAROM wordt mn schatje nou bij me weggehaald??? T leven is zo oneerlijk!!!!!![]()
![]()
Terwijl juist mannen daar altijd van beschuldigd worden!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
Waarom doen vrouwen dat altijd als de relatie serieuze vormen begint aan te nemen![]()
Zijn vrouwen schijtluizen ofzo, bang om zich te binden. Ik herken dat helemaal in elk geval![]()
Inderdaad, maar ik heb helaas alleen maar het tegenovergestelde meegemaaktquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:58 schreef SofaKing het volgende:
[..]
Terwijl juist mannen daar altijd van beschuldigd worden!
ja, gek, hèquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik heb helaas alleen maar het tegenovergestelde meegemaakt
quote:
doe niet zo zuur, schat, het komt aan beide zijden voor, voor elk kutwijf is er wel een klootzak te vinden die zich niet wil binden (dat als smoes gebruikt althans) en de ander op een suffe manier dumpt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]duh, ik bedoel ook in mijn omgeving natuurlijk
Hoezo zwart-wit?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
oh ja, want jij hebt een familielid verlorenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:40 schreef BlaineDeMono het volgende:
Deze jankbal weet niet wat ECHT verdriet is.
Wow, je verwoordt mijn gedachtes.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:
Is dat grappig, verdomme?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:42 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ja, want jij hebt een familielid verloren
en dan komt er iemand die heeft in 1 klap zijn hele gezin verloren, en dan weet jij weer niet wat écht verdriet is.
ja best wel eigenlijk, je lult dom namelijk en nu reageer je weer domquote:
Begrip hebben en niet dingen als verdriet vergelijken en aan gradaties verbinden (wat niet kan met emoties, want voor iedereen is elke emotie sterker of zwakker ) is nogal een een probleem op FOK! heb ik de indruk ja. Wellicht moeten sommigen nog 'groeien'?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:42 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ja, want jij hebt een familielid verloren
en dan komt er iemand die heeft in 1 klap zijn hele gezin verloren, en dan weet jij weer niet wat écht verdriet is.
eerst je verdriet verwerken, en het verlies accepteren, veel andere opties heb je niet. Of je gaat haar stalken maarja dan hoeft ze je ook je terug denk ik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Beetje overdreven reactie? Dus wat je eigenlijk wilt zeggen als dat als je een relatie hebt je er per definitie voor je leven aan vast zit?! Je kent de situatie niet. Ik heb juist een schijthekel aan mensen die zo snel zijn met het trekken van conclusies (m.a.w: hun eigen ervaringen/frustraties uiten).quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:38 schreef -AnneX- het volgende:
jezus wat een schijthekel heb ik aan dat soort meisjes, dat had ze ook na een paar maand al kunnen bedenken!!
tis idd zoals al gezegt is dat ze denkt dat het gras bij de buurtjes groener is....
Zou ik niet te hard zeggen. écht goed liefdesverdriet komt namelijk een heel eind in de buurt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:16 schreef BlaineDeMono het volgende:
Hans Kazan werkt achter de schermen als moderator.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef Vereentjes het volgende:
Hoe kan het toch dat 2 door mij geplaatste reacties opeens zijn verdwenen???
oooh vandaar...ik dacht alquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:14 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Hans Kazan werkt achter de schermen als moderator.![]()
Bedankt voor alle tips en goede adviezen. Ik ben nog steeds bezig haar te overtuigen dat we door moeten gaan en dat lukt enig sinds. Ze houd heel veel van me ze mist me. Zegt ze maar ze weet niet of ze t wel aan kan met iemand met ADHD. Ik ben inmiddels daar hulp voor gaan zoeken maar ik had niet in de gaten dat ik daar last van had en heb haar daardoor onbewust veel pijn gedaan. We praten veel meer dan we ooit deden en ik heb enig sinds weer hoop. Ze twijfelt all1 nog steeds en dus zit ik in een lastig pakket door haar twijfel. Ik heb mn goede en mn slechte dagen en zo een slechte dag had ik toen ik dit topic starte. Nogmaals bedankt iedereen!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef type_29 het volgende:
Waarom wilde ze niet meer verder met je?
Misschien was je een beetje te afhankelijk van haar geworden, tenminste je komt wel erg labiel over.
Bah, ik zal er alles aan doen om het uit te schakelen of te vervangen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef milagro het volgende:
Beste depax,quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:22 schreef depax het volgende:
Beste outpost,
Ik weet hoe je je voelt ik had een relatie van 2 jaar en 4 maanden waar we beiden erg gelukkig in waren. ( ze maakte het uit op de zelfde dag als jouw via de telefoon aangezien ze in de buurt van de belgische kust woont en studeert in Hasselt.en niet naar Maastricht , waar ik werk, wilde komen omdat ik dan nog naar huis moest rijden en ze bang was dat ik die rit niet zou overleven). Het was beide onze eerste vriend/vriendin. Nu blijkt dat ze al sinds juni twijfels had en niet meer met me verder wilde ( voor dit moment)
Nu is nog het ergste dat ik me erg gebruikt voel aangezien ze nog een aantal dingen van me gekregen had in juli en ze me heeft laten zitten tijdens haar examenperiode met hoop. Ze wilde het me niet vertellen tijdens haar examenperiode omdat het haar dan ook pijn deed.
Nu is het wel zo dat ze nog hele goede vrienden wil blijven en in die manier ook nog van me houd maar voor haar zelf heeft gekozen.
Ik vroeg haar of het ooit nog kon. Ze zei waarschijnlijk niet dat kan je op twee manieren opvatten en dat doet zo een pijn.
Ik zie dat het bij jouw weer goed gaat komen. Bij mij is het waarschijnlijk echt over en wil ze ook geen vriend meer voor lange tijd tot haar examens over zijn.
Tot die tijd blijf ik hopen. Zielig he? dat ik toch nog blijf hopen.
Nu vraag ik jullie is er nog een kans. Ze wilde de ringen wel nog gewoon houden en oo k de sleutel hanger met onze foto's. Daarnaast ben ik gistere na haar toegegaan ( ja 3 uur rijden) om dingen terug te geven en te halen en daarnaast een brief te laten lezen die ik donderdag op vrijdagnacht geschreven had en die brief ging ze ook bewaren.
Denken jullie dat ik nog een kans krijg na een tijd. Ze heeft dit bedacht in een periode van examenstress( aangezien het haar laatste kans was ) en daardoor relatiestress.
Laat weten wat jullie er van vinden en voor de mensen die zeggen je bent zielig kijk eerst naar jezelf als je zoiets zegt. Daarvoor is dit forum.
PS: We wilde gaan verloven met kerstmis.
Ik dacht dat mannen juist moeite met binden hadden?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom doen vrouwen dat altijd als de relatie serieuze vormen begint aan te nemen![]()
Zijn vrouwen schijtluizen ofzo, bang om zich te binden. Ik herken dat helemaal in elk geval![]()
Dat is nu het raren ze weet niet waarom het gevoel in eens weg was het was niet door de ruzies ect. mijn ouders en familie zeiden al dat omdat ze nog een student is ze het vrijgezellen leven mist ( ik werk btw) . Mijn ouders zeiden ook dat ik niet moet blijven hopen, maar dat doe ik wel al duurt het 2 jaar ( dan is ze klaar met de opleiding).quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:20 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Beste depax,
Ik kan je niet zeggen of t ooit nog goed komt. Je zal duidelijk moeten vragen waarom ze niet verder wil en waarom ze twijfelt. Dan kan je wat doen om die twijfel (proberen) weg te halen. Het is iets heel moeilijks en ik heb ook niet alle antwoorden. Vandaar ook dat ik deze topic geopend heb. Ik zie wel dat ze door die stress in een moeilijke periode zit. Dat kan mee helpen tot zo een besluit. Als ze je nodig heeft tijdens haar stress en examens en ze moet daar 3 uur voor rijden is dat niet te doen. Vandaar dat ze mischien voor zich zelf kiest en eerst haar eigen ding op orde wil brengen. Ben jij nog lerende of ben je al aan t werk? Je zou natuurlijk ook kunnen verhuizen als ze besluit om je nog een kans te geven. Zo kan je elkaar meer steunen en helpen wanneer nodig.
Suc6 ermee en heel veel sterkte.
Je vraagt of iemand anders hier antwoodr op wil geven. Sorry maar ik denk dat je t beste gewoon verder kan gaan met je leven. Zonder haar komt t nog goed dan heb je geluk maar reken er maar niet te veel op.quote:Op zondag 3 september 2006 10:22 schreef depax het volgende:
[..]
Dat is nu het raren ze weet niet waarom het gevoel in eens weg was het was niet door de ruzies ect. mijn ouders en familie zeiden al dat omdat ze nog een student is ze het vrijgezellen leven mist ( ik werk btw) . Mijn ouders zeiden ook dat ik niet moet blijven hopen, maar dat doe ik wel al duurt het 2 jaar ( dan is ze klaar met de opleiding).
Ze wil ook dat we hele goede vrienden blijven en ook gewoon elkaar nog ontmoeten.
Misschien is dat wat mij dat sprankje hoop geeft dat niet zou mogen.
Studeren doet ze overigens niet op 3 uur afstand daar wonen haar ouders. Studeren is een half uur voor mij met de auto ( ik haalde haar ook altijd op ) of 2 uur trein/bus ( eerst van Hasselt naar maastricht met de bus en dan van maastricht naar geleen oost met de trein).
Mijn ouders en ik zelf vinden het ook raar dat ze er pas naar 2 jaar en 4 maanden achterkomt dat het niet meer gaat. Nu is het wel zo dat de leerrichting zwaarder wordt in het tweede jaar. ( ze studeert lerares frans geschiedenis godsdienst) en ze dus ook minder tijd gaat hebben.
Zou dat misschien de grootste reden kunnen zijn dat ze mij moet loslaten?
Misschien dat iemand anders een antwoord hier op heeft zodat ik weet of ik zou kunnen wachten of gewoon doorgaan.
ik heb exact het zelfde meegemaakt als jij incl de symptomen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:49 schreef Outpost76 het volgende:
![]()
Bij deze een vriendelijk verzoek om op te houden soorten verdriet te vergelijken. Dat kán namelijk niet. Het is leuk geweest nu, dit soort reacties.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:36 schreef BlaineDeMono het volgende:
Liefdes'verdriet' stelt niets voor in vergelijking met iemand verliezen door een overlijden!![]()
Ik heb gewoon gelijk, weet je ook wel!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bij deze een vriendelijk verzoek om op te houden soorten verdriet te vergelijken. Dat kán namelijk niet. Het is leuk geweest nu, dit soort reacties.
TS, mooi dat de aap uit de mouw is. Het is enorm zuur, maar je kan het nu in ieder afsluiten aangezien je weet wat er speelt.
Hee ik had gelijk!!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:56 schreef Henk-B het volgende:
Er zit wel wat in je uitleg, maar toch ben ik het niet geheel met je eens.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:57 schreef milagro het volgende:
Reactie op edit. Het uitleggen heeft weinig zin gok ik.
nou ff een update ik ben er nu nog steeds niet overheen. Zat net weer te janken als een baby bij t nr van nelly furtado (oid) Why do al good things come to an end? Ik kan t maar niet accepteren wat er gebeurt is. Ik begrijp niet waarom maar toch lukt t niet. Ik hou ondanks alles nog steeds ziels veel van haar en kan dat gevoel op de een of andere manier maar niet van me afzetten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:11 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Waarom begint iedereen hier meteen over al die gekke dingen als 'externe levensfactoren' en 'aardse dingen' enzo![]()
snappen jullie het dan echt niet?
deze jongen heeft gewoon verdriet, omdat zijn vriendin het heeft uitgemaakt. LOGISCH! Jullie zouden precies hetzelfde hebben.
Dus niet zo stoer allemaal![]()
TS, sterkte ermee, het is een kutperiode, maar je komt er zeker weer overheen![]()
ik ken het....quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
nou ff een update ik ben er nu nog steeds niet overheen. Zat net weer te janken als een baby bij t nr van nelly furtado (oid) Why do al good things come to an end? Ik kan t maar niet accepteren wat er gebeurt is. Ik begrijp niet waarom maar toch lukt t niet. Ik hou ondanks alles nog steeds ziels veel van haar en kan dat gevoel op de een of andere manier maar niet van me afzetten.
ff chillen...quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
nou ff een update ik ben er nu nog steeds niet overheen. Zat net weer te janken als een baby bij t nr van nelly furtado (oid) Why do al good things come to an end? Ik kan t maar niet accepteren wat er gebeurt is. Ik begrijp niet waarom maar toch lukt t niet. Ik hou ondanks alles nog steeds ziels veel van haar en kan dat gevoel op de een of andere manier maar niet van me afzetten.
dude nou weten we het wel! Als iemand overlijd is dat zwaar klote, vooral als je van die persoon houd. Maar je hebt geen onzekerheid. Of het nou door ouderdom komt, of een ongeluk of zelfmoord, uiteindelijk is het gewoon klaar, en kun je het accepteren omdat er niets aan te doen is. Bij liefdesverdriet leeft ze/hij nog, je komt haar/hem zelfs nog tegen, wellicht met een nieuwe vriend(in)! Je voelt dat de ander amper of niets (meer) voor jou voelt. En je kan alleen maar toekijken, totaal machteloos. Je gaat plannen bedenken, hoop proberen te houden. Het verwerken van liefdesverdriet is in feite ook een rouwproces, maar wellicht bijna nog moeilijker te accepteren. En wacht maar tot jij een keer 'rockbottom' zit omdat zij/hij je verlaten heeft.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:36 schreef BlaineDeMono het volgende:
Liefdes'verdriet' stelt niets voor in vergelijking met iemand verliezen door een overlijden!![]()
Deed ik ook , kvind der nu weer liefquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:15 schreef XiChico het volgende:
Gewoon die persoon gaan haten. Werkt prima.
Het rotte van de dood is dat je niet boos kunt worden op die persoon. Je bent machteloos, je kunt niks. Je kunt je afvragen "waarom" je geliefde dood is, maar antwoord krijg je niet, nooit. Het is nu eenmaal het noodlot.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:08 schreef basm85 het volgende:
dude nou weten we het wel! Als iemand overlijd is dat zwaar klote, vooral als je van die persoon houd. Maar je hebt geen onzekerheid. Of het nou door ouderdom komt, of een ongeluk of zelfmoord, uiteindelijk is het gewoon klaar, en kun je het accepteren omdat er niets aan te doen is. Bij liefdesverdriet leeft ze/hij nog, je komt haar/hem zelfs nog tegen, wellicht met een nieuwe vriend(in)! Je voelt dat de ander amper of niets (meer) voor jou voelt. En je kan alleen maar toekijken, totaal machteloos. Je gaat plannen bedenken, hoop proberen te houden. Het verwerken van liefdesverdriet is in feite ook een rouwproces, maar wellicht bijna nog moeilijker te accepteren. En wacht maar tot jij een keer 'rockbottom' zit omdat zij/hij je verlaten heeft.
Goed verhaal en je hebt gelijk maar je underscore vind ik niks!! Je bent zelf zeker vrouw?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:38 schreef innovative het volgende:
[..]
Het rotte van de dood is dat je niet boos kunt worden op die persoon. Je bent machteloos, je kunt niks. Je kunt je afvragen "waarom" je geliefde dood is, maar antwoord krijg je niet, nooit. Het is nu eenmaal het noodlot.
Bij liefdesverdriet is er natuurlijk de hoop, de confrontatie. Maar aan de andere kant kun je je ook losmaken van die persoon. Je kunt boos zijn, na een tijdje ga je nadenken over slechte eigenschappen, je merkt aan kleine dingen dat hij/zij soms ook gewoon heel erg níét leuk was. Daarnaast is er wel een reden waarom je niet meer samen bent, ook al ben je het daar misschien niet direct mee eens, op termijn komt dat vaak wel. Dat maakt dat liefdesverdriet uiteindelijk nagenoeg nooit levenslang duurt, waar het verliezen van een partner aan de dood vaak wel iets is wat je levenslang blijft achtervolgen - zelfs als je gelukkig bent met een nieuwe partner.
Ja, gedumpt worden is ook rouwen. Rouwen omdat je de toekomstdromen die je samen had kwijt bent, omdat de partner die je kende nu weer een "gewoon" mens is, die er hetzelfde uit ziet, hetzelfde praat, maar je niet meer hetzelfde aanraakt, toespreekt etc. Die partner krijg je nooit meer terug en dat doet pijn. Maar, nogmaals, het rouwproces is over het algemeen een stuk korter, ook al denk je dat je er nooit meer uit komt, uiteindelijk komt 99% van de mensen weer iemand tegen van wie ze denken "he, jij bent leuker en past beter bij mij dan de vorige"! Terwijl dat bij mensen die hun partner verloren hebben, vaak anders is. Die vinden geen leuker iemand, die vinden een ander leuk iemand, en blijven hun verloren partner altijd missen.
En ja, rockbottom is hier bekend, tot twee keer toe.
pas geleden.... gehad...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:26 schreef Karina het volgende:
Ik hoorde toevallig vanmiddag het nummer Love Hurts, nou dat klopt inderdaad. Liefdesverdriet zuigt, pas geleden ook nog last van gehad, sterkte!
Ja vast! Als t al meer dan een jaar duurt dan gaat t niet sneller voor bij dan je denkt!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:31 schreef milagro het volgende:
[..]
pas geleden.... gehad...
dus nu al weer voorbij, onthoud dat, huilerds, het gaat over en vaak sneller dan je denkt![]()
Dat weet ik en ik wil haar ook niet terug maar dan kan je t er nog wel moeilijk mee hebben!! Ik heb trouwens sinds gisteren een nieuwe vlam. Ook al weet ik niet of ik t wel doen moet. Maar goed de tijd zal t leren.quote:Op donderdag 1 november 2007 21:56 schreef GambitRS2 het volgende:
Wacht eens even.... je ex neukt met je beste vriend, geeft jou nog alle hoop voor het geval die vriend haar plots dumpt oid zodat ze terug kan komen, en je denkt echt dat die ex de ware voor je is? Heb je echt zo'n laag besef van je eigenwaarde? Komop zeg, ze verdient je niet eens!
Het was nog niet uit met mij!quote:Op maandag 5 november 2007 17:05 schreef stribe het volgende:
Hoe lang nadat het uit was met jou is ze ervandoor gegaan met die "vriend" van je?
Hoe begrijpelijk het ook is dat je er zo over denkt, nadat je zo gekwetst bent, heb je uiteindelijk alleen jezelf met zo'n instelling. Niemand anders dan jijzelf kan verandering brengen in deze gedachtengang. Ieder mens is namelijk anders en toevallig heb jij pech gehad met je ex. Dat klinkt misschien hard, maar zo is het wel, er zijn genoeg vrouwen (en mannen) die wél eerlijk zijn. Aan jou de taak om hier weer het vertrouwen in te krijgen, al zal dat niet gemakkelijk zijn als je op deze manier gekwetst bent. Als ik je verhaal zo lees, dan krijg ik sterk de indruk dat je hier nog láng niet overheen bent, niet het beste uitgangspunt om weer in een nieuwe relatie te stappen, al zul je dat zelf ook inzien als je eerlijk naar je eigen gevoelens kijkt. Mocht je hier nog geen professionele hulp voor hebben gezocht, dan wil ik je dat aanraden, ik denk dat je veel aan de mening van een objectieve professional kunt hebben. Succes.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 04:36 schreef Outpost76 het volgende:
...In mijn geval (ik zal geen homo worden oid) is geen enkele vrouw mij meer waard!!!! Ik vertrouw ze gewoon niet meer!...
Je typt als een br33z@h op je 30'stequote:Ik heb dit topic gestart en er al ff niet meer naar om gekeken omdat ik me op mn werk gestort heb. Ik ben er nog steeds niet helemaal over heen. Ze was gewoon DIE liefde die je zelde vind. Jammer dat ze er niet t zelfde over dacht ook al zei ze van wel. Ze woont inm al lang bij mn ex beste vriend in en daar is t mee klaar. Maar dat betekend niet dat ik niet meer dagelijks aan haar denk. DAT is in mijn ogen echte liefde en daarom doet\deed t zo een pijn. Ze was ook mn 1e echte liefde vandaar. Ik weet nog steeds niet wat ik met dit alles aan moet maar ben inm wel aan t daten. Het is all1 nooit wat ik er van hoop of verwacht of minimaal er van denk. Maar t zal hopelijk wel slijten. In mijn geval (ik zal geen homo worden oid) is geen enkele vrouw mij meer waard!!!! Ik vertrouw ze gewoon niet meer! Hoe vaag t ook klinkt maar ik ben een lieven gevoelige jongen(man) die nooit zn meisje zou durven te bedriegen of pijn doen en uitgerekend mij gebeurt zo iets! 100% vertrouwen aan haar gegeven want we gingen toch samen wonen ed (we waren al meubels aan t kopen, huizen aan t kijken en samen sparen ed ed ed) Maar goed dan hoor je overal dat mannen all1 maar met hun lul denken! Ja en vrouwen zeker niet met hun kut??? Hou toch op ik ken meer mannen die zijn bedrogen door hun vrouw cq vriendin dan vrouwen die zijn bedrogen door hun man cq vriend! Daarom blijf ik liever vrijgezel!!
Oh, toch nog een beter advies.. Zoek serieus betere vrienden..quote:Het was nog niet uit met mij!
Heb hetzelfde,quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:53 schreef jd1982 het volgende:
Ik mis mijn ex niet meer, allang niet meer, ook niet stiekem nog ofzo, maar het lukt me na 3 jaar nog steeds maar slecht om echt op iemand te vallen of iets te voelen voor iemand...
Dat heb ik wel geleerd ja, alhoewel het niet altijd lukt.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:22 schreef Seneca het volgende:
Liefdesverdriet is kut, maar je moet het ook niet onnodig lang gaan zitten rekken. Je hebt wel degelijk invloed op de duur van je liefdesverdriet, met name doordat je negatieve gedachtes toelaat en er op gaat zitten malen.
Wat ik zelf altijd doe als ik me kut voel is me volledig storten op m'n werk of andere bezigheden, om mezelf maar te voorkomen dat ik ga malen. Het stomste wat je kan doen is jezelf helemaal terugtrekken in jezelf. Gebrek aan menselijk contact zorgt dat je je alleen nog maar kutter gaat voelen.
Tis ook een stukje mentale discipline. Je bepaalt altijd nog zelf waar je aan denkt, dus ook wanneer dat aan je ex is. Je hebt zelf controle over of je in een negatieve gedachtenspiraal komt of niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:49 schreef h_vreman het volgende:
[..]
Dat heb ik wel geleerd ja, alhoewel het niet altijd lukt.
Dat vind ik inderdaad ongezond lang.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja vast! Als t al meer dan een jaar duurt dan gaat t niet sneller voor bij dan je denkt!!
Jij bent psycholoog toch? Is er in zo'n geval nu sprake van een obsessie?quote:Op woensdag 14 november 2007 01:53 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad ongezond lang.
Dat valt allemaal weg te relativeren, voor een aanzienlijke tijd. Misschien was hij op zichzelf wel gelukkig, nu mist hij iets. Het is net als iemand die opeens een vriendin krijgt, en het gaat slechter op werk: daar trek je je dan minder van aan, je bent immers heel vrolijk want je hebt een leuk meisje. Je kan je problemen op werk dan wegrelativeren tot je relatie minder "geweldig" is, en daarna ga je werk weer net zo ernstig zien als eerst.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik ben hier geen psycholoog. Wel vind ik dat hij na een jaar nog ongezond gericht is op zijn ex en er nog intens onder lijkt te lijden en haar niet los kan/wil laten. Ik denk dat er ook nog andere issues zijn die dit buitensporige verdriet mogelijk maken.quote:Op woensdag 14 november 2007 02:04 schreef Seneca het volgende:
[..]
Jij bent psycholoog toch? Is er in zo'n geval nu sprake van een obsessie?
Eensch. Zoals ik hierboven schreef is het wegrelativeringsgebruik meestal na 1-3 maanden weg, en kort daarna hoort het algemene liefdesverdriet te volgen (vaak zelfs gepaard). Een jaar is ongezond lang, en ik heb een psychiater als moeder die dit toellichtte toen ik zelf problemen hadquote:Op woensdag 14 november 2007 22:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik ben hier geen psycholoog. Wel vind ik dat hij na een jaar nog ongezond gericht is op zijn ex en er nog intens onder lijkt te lijden en haar niet los kan/wil laten. Ik denk dat er ook nog andere issues zijn die dit buitensporige verdriet mogelijk maken.
Wil wel. Kan tot op een zekere hoogte.(qua loslaten) Voelt namenlijk nog steeds kut. Al is t zeker 100x minder dan toen.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik ben hier geen psycholoog. Wel vind ik dat hij na een jaar nog ongezond gericht is op zijn ex en er nog intens onder lijkt te lijden en haar niet los kan/wil laten. Ik denk dat er ook nog andere issues zijn die dit buitensporige verdriet mogelijk maken.
Gast, ik weet hoe je je voelt.. mijn eerste echte liefde en degene waarmee ik de eerste serieuze relatie had (bijna 5 jaar) heeft me bedonderd, belogen, in de steek gelaten, etc.. terwijl ze ondertussen mij wel aan het lijntje probeerde te houden met allemaal mooie woorden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 04:36 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb dit topic gestart en er al ff niet meer naar om gekeken omdat ik me op mn werk gestort heb. Ik ben er nog steeds niet helemaal over heen. Ze was gewoon DIE liefde die je zelde vind. Jammer dat ze er niet t zelfde over dacht ook al zei ze van wel. Ze woont inm al lang bij mn ex beste vriend in en daar is t mee klaar. Maar dat betekend niet dat ik niet meer dagelijks aan haar denk. DAT is in mijn ogen echte liefde en daarom doet\deed t zo een pijn. Ze was ook mn 1e echte liefde vandaar. Ik weet nog steeds niet wat ik met dit alles aan moet maar ben inm wel aan t daten. Het is all1 nooit wat ik er van hoop of verwacht of minimaal er van denk. Maar t zal hopelijk wel slijten. In mijn geval (ik zal geen homo worden oid) is geen enkele vrouw mij meer waard!!!! Ik vertrouw ze gewoon niet meer! Hoe vaag t ook klinkt maar ik ben een lieven gevoelige jongen(man) die nooit zn meisje zou durven te bedriegen of pijn doen en uitgerekend mij gebeurt zo iets! 100% vertrouwen aan haar gegeven want we gingen toch samen wonen ed (we waren al meubels aan t kopen, huizen aan t kijken en samen sparen ed ed ed) Maar goed dan hoor je overal dat mannen all1 maar met hun lul denken! Ja en vrouwen zeker niet met hun kut??? Hou toch op ik ken meer mannen die zijn bedrogen door hun vrouw cq vriendin dan vrouwen die zijn bedrogen door hun man cq vriend! Daarom blijf ik liever vrijgezel!!
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:56 schreef Henk-B het volgende:
Oke vervang '30' met '20' en je hebt hoe ik mij 2 maanden terug voelde.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:49 schreef Outpost76 het volgende:
![]()
Eh, dit topic stamt uit..vroegerquote:Op maandag 31 mei 2010 20:00 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Oke vervang '30' met '20' en je hebt hoe ik mij 2 maanden terug voelde.
Ik ga je niet vertellen dat er meer vissen in de zee zijn enzo. Dat wil je nu toch niet horen.
Ik kan je alleen het advies geven om niet te diep weg te zakken in zelfmedelijden.
Sterkte man.
das een heel andere pijn en kun je niet met elkaar vergelijken. Zo kun je altijd wel roepen dat er altijd wel ergere dingen zijn. Ga je ook tegen een kankerpatient roepen: "Stel je aan!"quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:16 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik mag hopen dat de TS zich ondertussen na 4 jaar wel anders voelt, anders moet ie echt professionele hulp inschakelen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:00 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Oke vervang '30' met '20' en je hebt hoe ik mij 2 maanden terug voelde.
Ik ga je niet vertellen dat er meer vissen in de zee zijn enzo. Dat wil je nu toch niet horen.
Ik kan je alleen het advies geven om niet te diep weg te zakken in zelfmedelijden.
Sterkte man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |